Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrol, takasivulasit (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95077)

Ewerglade 12.03.2012 14:26

Patrol, takasivulasit
 
Takasivulasien kiskot ovat kohdanneet hapen ja muuttuneet ruosteeksi. Mietiskelin vaihtavani nuo kiinteiksi laseiksi. Onko kellään tämmöisestä kokemusta? Sopivan tiivisteen löysin Etralta ja lasi Lipponen Oulussa lupautui vielä tekemään lasitkin, olivat tosin hieman hintavat. Mietiskelin, että onko kukaan tehnyt noita polygarbonaatista ja onko niistä konttorilla keljuiltu? Trafilta asiasta ei saanut oikein yksiselitteistä vastausta.

smgt 12.03.2012 14:58

eikös takalasit saa korvata vaikka pellillä jos haluaa?
mulle ainaki on sanottu ettei takalasista tarvii läpi näkyä eli saa vaikka maalata ne tukkoon niin miks materiaalia ei sais vaihtaa?

Ewerglade 12.03.2012 15:13

Ongelmana oli, että polygarbonaatista ei ole standardia tieliikennerekisteröityyn autoon eikä sen pirstaloitumisesta ole heillä olemassa mitään faktaa. Trafilla meinasivat vielä selvitellä asiaa, kun kyseessä on huoltoauto eikä takana ole penkkejä.

JJ90 12.03.2012 16:17

Lähinnä mulla tulis mieleen se, että onko rakenteen lujuus sama kuin alkuperäinen, jos jotain natinan aihetta pitäisi keksiä. Mutta jos näillä korvataan normaalit veivi-ikkunat, niin saattaapa olla jopa jäykempi rakenne kun kunnon liimalla vetäsee ruudut kiinni.
Aika tarkkaavainen katsastusmies saa olla kyllä jos tuommoseen edes kiinnittää huomiota. Yhdessä Pajerossa liukuva taka-ikkuna korvattiin jollain pleksillä, liekkö sitten just tuota polykarbonaattia ja ihan samallalailla tulee leima.

pasi1 12.03.2012 17:09

mulla on semmoinen muistikuva että noissa vanhemmissa olis yksiosainen lasi tiivisteellä kiinni voin muistaa väärinkin enkä pääse nyt omista patrolleista tarkistamaan kun ne on 65km päässä mä voisin myydäkin lasit jos ne vaan on yksiosaiset.

Ewerglade 12.03.2012 18:57

Pasi1, laitappa vaikka YV.tä jos sulta sattuu tuommoset löytymään. Jos hinnasta päästään sopuun niin voisin ostaa ne sulta poissa.

Palde 12.03.2012 19:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade (Viesti 861234)
Ongelmana oli, että polygarbonaatista ei ole standardia tieliikennerekisteröityyn autoon eikä sen pirstaloitumisesta ole heillä olemassa mitään faktaa. Trafilla meinasivat vielä selvitellä asiaa, kun kyseessä on huoltoauto eikä takana ole penkkejä.

Selvittelin aikanaan tätä asiaa ...silloin AKElta tuli ohje , että myös polykarbonaatti kelpaa maastopakettiauton tavaratilan sivu- ja taka"laseiksi".
Tämä vasta keskustelun jälkeen, jossa jo hieman herpaannuin byrokratiaan ... ja tokasin tekeväni nuo lasit pellistä ...tällöin löyty myös ymmärrystä polykarbonaatille käytölle .

Polykarbonaattia ei sitten saa/kannata sekoittaa tavalliseen pleksiin , joka ei haurastumatta kestä aurinkoa yms.

sumpe 12.03.2012 19:18

Mun entinen pätkä GR oli "muovisilla" takasivulaseilla eikä se häirinny ketään.


Sivu luotu: 10:06 (GMT +2).