Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Terrano II (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137910)

Antti.N 09.09.2015 20:36

Terrano II
 
3 Liiteet
En tiiä onko tää projekti mutta kyllä tähän jonkuverran aikaa uppoo. Eli oon nyt koria hitsaillu. Alotin pohjasta ensimmäisen paikan koko oli noin 1mx50cm taka istuimen alta siitä sitte oon siirtyny ulkopelleille. Tuulilasi irti ja hitsailin uuden tuulilasin yläreunan. Ja vähän muuta peltityötä

Antti.N 10.09.2015 15:22

Tämän päivän saavutuksia
 
2 Liiteet
Takaluukku on puhallettu ja leikelty

Antti.N 10.09.2015 19:32

Tämän päivän saavutuksia
 
2 Liiteet
Nämä menee romu kuormaan ja tilalle tulee Puolasta uudet

Miikka4x4 10.09.2015 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Antti.N (Viesti 1249016)
Nämä menee romu kuormaan ja tilalle tulee Puolasta uudet

Mistä kaupasta?

Antti.N 11.09.2015 18:02

Mun työpaikan kautta oon kolarikorjaaja/maalari. Oon tehny tilauksen jo 3 kuukautta sitte mutta ne lähettää Puolasta meille osia vasta kun kontti on täynnä ja maanantaina tuli ilmotus että nyt on määrä täyttyny ja tavara laitetaan kohti suomea

Antti.N 11.09.2015 20:40

2 Liiteet
Tämä päivä jäi vähäiseks kun en ehtiny kun ruokapaussin tehä kultaani :) eli takaluukun alareunan sisäpellit on nyt korjattu. Maanantaina hitsaan luukun ulommaisen pellin alareunan, sehän tulee uusiks koko luukun matkalta joten täytyy jäähytellä kovasti ettei luukku kutistu ja muutu xs kokoseks :)

Antti.N 13.09.2015 11:35

Pieni esittely tähän väliin
 
Eli mulla ei oo aikasemmin ollu maastureita. Aikasemmin on ollu näitä citymaastureita joilla pääsee mettä tielle mutta ei sivuun mettätieltä. Mutta aina oon haaveillu maastureista kuten pyöreälamppunen lantikka josta oon aina saanu tuntemuksia housuihin.

Nyt kuitenkin ostin noin 3kk sitten 3000€:lla Terrano II joka kertoi itsestään että kyllä hän ainakin paremi maastossa on kun mun tämän hetkinen Honda HRV.
Kilometrejä autossa oli pari tonnia alle 400.000 ja kori oli laho mutta tekniikkaa oli korjattu kiitettävästi kuten etuperä oli talvella vaihettu 140.000 ajetusta ja auton tekniikka tuntu terveeltä.

Ensimmäisenä korjasin pohjasta reijän joka oli pyörä kotelosta toisen puolen pyöräkoteloon takapenkkien alta jonka jälkeen otin auton käyttö testiin, että jääkö auto mulle vai onko joku ilkeä remontti tulossa vai mitä tehdä. Ajoin noin 8000tkm ja totesin että auto on hyvä. Tämän jälkeen irrotin tuulilasin koska se oli halki ja lasin yläreuna oli ruosteessa mutta lasin irrotuksen yhteydessä huomasin että lasi ei ole yläreunasta kiinni koska sielä ei ole peltiä. Tästä sain idean että maalaan koko auton mutta jos auton meinaa maalata niin jokainen tietää kuinka tarkkaa pellit pitää tehä jos haluaa että auto ei lähde ruostumaan jo vuoden päästä saman näköseks kun se oli aikasemmin ennen laittoa.
Joten tässä laittelen autoa maalaus kuntoon.
Jonka jälkeen pitäis päästä taas ajeleen koska tämä on mun ainut auto ja remontin ajan joudun ajelemaan vaimoni Honda HRV:llä.

Kun saan tämän ajoon rupean suunnittelemaan korotusta mutta se ei mun mielestä ole helppoa koska tässä on toi putkihässäkkä keula

hutikka 13.09.2015 16:01

Eihän noi terranot huonoilta vaikuta,tossa meidän pihassakin on naapurin terrano kytkimen vaihtoa odottamassa.Mitä sitä kattelin niin kyllä siitä ihan hyvän "makkaranpaistoauton" sais,eihän noista risukeuloista saa samanlaisia joustoja kun suora-akselisista mutta ajo-ominaisuuksissa päihittää sitten..

Antti.N 13.09.2015 16:32

Toi keula tuo tosiaan ongelmia ainaki mulle en oo aikasemmin näitä ruuvannu. Ranskalaisissa oon työn puolesta nähny ja ruuvannu saman tyyppistä mutta onhan neki aivan eri systeemeitä. Mitää oikeen korkiaa en tästä tee koska tällä pitää vetää joskus vaunuaki

Antti.N 22.09.2015 20:14

3 Liiteet
Nyt on pelkääjän puolen ovikin koriattu :) huomenna kuskin oven kimppuun. Vaikuttaa siltä että taka ovet ja konepelti on ainoat joita ei tarvi hitsata :P

Antti.N 24.09.2015 08:08

1 Liiteet
Nyt pääsi pelottavan helpolla. Kuskin ovessa oli vaan pieni reikä :)

Antti.N 06.10.2015 08:14

2 Liiteet
Taas edistyttiin vähän. Hiontavärit tuli nakattua korinpäälle :)

Antti.N 07.10.2015 19:21

3 Liiteet
Nyt on maalit räitty korinpäälle :)

Samppahj 07.10.2015 20:31

Taitaa tulla pitoauto tästä, sen verran työtä vaatinu. Käyäänkö tälläki sitte leikkimässä maasturia niinku HR-V:llä?

Antti.N 08.10.2015 08:06

Joo kyllä pitoautoa oon tekemässä :) ja tottakai käydään välissä leikkimässä maasturia ja testaamassa kuinka syvälle uppoaa ennenku jäähään jumiin :)

Antti.N 19.10.2015 13:11

1 Liiteet
Ajattelin laittaa puskureihin ja levikkeihin vähä tämmööstä purple Flakea lakansekaan :)

Antti.N 21.10.2015 15:49

1 Liiteet
Taas vaihetaan värivaihtoehtoa kokeilin maalata mallin kulta helmiäisellä jos laittaiski puskurit ja levikkeet enemmän alkuperäsen näköseks mutta pieni extra vivahe lisänäLiite 64618

Antti.N 29.10.2015 21:37

1 Liiteet
Matkahuollon poika oli kiltti ja kiikutti mulle uuren AC Coolerin

Hessu888 29.10.2015 23:12

Kerropas ammattimiehenä, että millä aineella te liimaatte niitä ovipahvien takana olevia muoveja kiinni peltiin? Eli siis niitä muoveja mitkä estää ovipahvien vettymisen.

Niin ja tsemppiä projektiin, vaikka näyttääkin olevan jo kohta valmis...

Antti.N 30.10.2015 06:26

Riippuu autosta ja tapauksesta jos muovi on repaleinen niin vaihdan muovin uuteen jossa on ittessään jo liima (vähä sama kun kirjanpäällystys muovi) tai sitten buty massaa laitan vanhaan muoviin, sen saa tulevaisuudessa hyvin irti.

Hessu888 30.10.2015 12:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Antti.N (Viesti 1259765)
Riippuu autosta ja tapauksesta jos muovi on repaleinen niin vaihdan muovin uuteen jossa on ittessään jo liima (vähä sama kun kirjanpäällystys muovi) tai sitten buty massaa laitan vanhaan muoviin, sen saa tulevaisuudessa hyvin irti.

Kiitos, pitääpä käydä ostamassa tuubillinen tuota butyylimassaa, kun tuulilasimassa tuntuu olevan liian lötköä ja sikaa ei sais jatkossa enää irti. Multa puuttui omasta kotterosta muovit kokonaan, joten teen ne höyrynsulkumuovista, vaikka vähän paksua tavaraa onkin.

Antti.N 30.10.2015 14:06

Tai buty nauha se ei sotke

Antti.N 30.10.2015 16:36

2 Liiteet
Lokasuojat saapu Puolasta mutta kumman lasikuitumaista on puolalainen pelti :( tilattiin nimen omaan peltiset kun sellasia tarjosivat. No eipähän ruostu kun saa noi muotoiltua autoon sopivaks

Antti.N 21.11.2015 19:38

3 Liiteet
Laitetaas vähä päivitystä. Auto on maalattu kokonaan ja muovi osat sai 3 kerros värin vahvalla vihreällä helmiäisellä

Antti.N 22.11.2015 13:37

1 Liiteet
Ja tänään sovitettiin puskuria


Sivu luotu: 10:15 (GMT +2).