Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=185)
-   -   Huutokauppasäännöt (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=152831)

jnu 22.10.2017 18:49

Huutokauppasäännöt
 
En löytänyt mistään kovin tarkkoja huutokauppasääntöjä. Jos niitä ei ole, niin voisi olla huuto.net tyyppisesti "loppuu klo jotain tai 5min edellisestä korotuksesta". Aika voi olla lyhyempikin. Minimikorotus estää huutokauppaa venymästä turhaan. Alla linkki esimerkkiin minkälaista tulkinnanvaraista sekunttipeliä huutokauppa on...

https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=152715

Nall3 22.10.2017 19:00

20.10.2017, 13:59
jnu
550

Kieltämättä sulla oli korkein huuto ennen kello 14.00 jos kerta kello 14.00 päättyy huutokauppa.
Hupihuutojahan ton jälkeen näytti tulevan vielä jokunen.
Monessa huudoksi merkatussa tuotteessa on huutokaupan loppumisaika tai 5min viimesen huudon jälkeen. Kumpikin on toimivia huutokauppoja kunhan kaikki menee niin kun myyntiilmossa on ilmotettu niinkun tossa sun linkkaamassa. "Huutokauppa loppuu perjantaina 20.10.2017 Kello 14.oo" Eli klo:13.59 on voittaja tässä kilpailussa mun mielestä.

poiu 22.10.2017 21:25

Tuo yli-aika viimeisestä huudosta on ainakin mun mielestä hyvä. Itelle sattu yks huuto aikoinaan johon en sitä laittanut. Huutoja tulikin yllättävän paljon, ja jälkeenpäin pirullista selvittää ja sopia asioita. Helpottaa sikäli jälkipuintia...

offroadjouni 23.10.2017 22:15

Ei meillä ole yleisiä sääntöjä huutokaupoille, vaan jokainen myyjä on saanut itse päättää millaisilla säännöillä haluaa mennä. Jos joku haluaa kirjoittaa ehdotelman säännöistä tai vaikka esimerkki-ilmoituksen alle niin voidaan siirtää ne ohje-topiciin ja sillä tavalla yhtenäistää ilmoitusten laatua.

D_Bar 25.10.2017 19:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nall3 (Viesti 1360973)
20.10.2017, 13:59
jnu
550

Kieltämättä sulla oli korkein huuto ennen kello 14.00 jos kerta kello 14.00 päättyy huutokauppa.
Hupihuutojahan ton jälkeen näytti tulevan vielä jokunen.
Monessa huudoksi merkatussa tuotteessa on huutokaupan loppumisaika tai 5min viimesen huudon jälkeen. Kumpikin on toimivia huutokauppoja kunhan kaikki menee niin kun myyntiilmossa on ilmotettu niinkun tossa sun linkkaamassa. "Huutokauppa loppuu perjantaina 20.10.2017 Kello 14.oo" Eli klo:13.59 on voittaja tässä kilpailussa mun mielestä.

Tämä on kyllä hyvä huomio ja jos oma myynti-ilmoitus olis ollu kyseessä, niin olisin ilmoittanut voittajaksi sen kummemmin ajattelematta klo 14 tulleen tarjouksen, mutta nyt tämän luettuani vasta tuli mieleen, että sehän on tosiaan tehty jo klo 14:n jälkeen...

Ehkä joku suuntaa antava ohje olisi hyvä, jos sen vaikka joku sattuisi lukemaan

MiKo 26.10.2017 05:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar (Viesti 1361222)
Tämä on kyllä hyvä huomio ja jos oma myynti-ilmoitus olis ollu kyseessä, niin olisin ilmoittanut voittajaksi sen kummemmin ajattelematta klo 14 tulleen tarjouksen, mutta nyt tämän luettuani vasta tuli mieleen, että sehän on tosiaan tehty jo klo 14:n jälkeen...

Ehkä joku suuntaa antava ohje olisi hyvä, jos sen vaikka joku sattuisi lukemaan

Mutta koska sekuntteja ei viestissä näy niin 14.00.59 on minun mielestä voittava huuto.
Turhaa nillitystä taas niin ku pikkulapset.. toki selkeyden vuoksi laittaa tuon tai viisi minuuttia viimeisen huudon jälkeen niin ei jää jossiteltavaa ja myyjäkin olisi saanut paremman rahan.

offroadjouni 26.10.2017 11:40

Itse olen aina ihmetellyt tarkkaan aikarajaan päättyviä huutokauppoja. Ebaysta kun huudan jotain niin päätän etukäteen max summan jonka meinaan tarjota ja syötän sen korotusautomaattiin viimeisen minuutin lopulla. Ilman korotusautomaattia huutaminen on hölmöä kun homma menee ihan arvalla huutamiseksi. Tästä tavasta jää kuitenkin pois se huutokauppamainen kilpailu, jonka "tai 5 minuuttia viimeisen huudon jälkeen" -lisäys tuo mukaan. Niin kauan kun tarkkoja sääntöjä ei ole niin jokainen saa itse asettaa huudon säännöt, mutta mutta suosittelen tuota 5 minuuttia kerrallaan kestävää "jatkoaikaa".

Lerssinen 26.02.2019 17:20

On palstalla taas huutokauppaa :D

Lainaus:

korkein tarjous saa.
ja sitten itketään että "tolla hintaa jätän kyllä itelle". Huutokaupassa huudetaan hinta ja sillä myydään ja piste.
Vedätykset tai tarjouskaupat on sitten ihan erikseen.

JiiPee 26.02.2019 18:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 1403742)
On palstalla taas huutokauppaa :D

Lainaus:

korkein tarjous saa.
ja sitten itketään että "tolla hintaa jätän kyllä itelle". Huutokaupassa huudetaan hinta ja sillä myydään ja piste.
Vedätykset tai tarjouskaupat on sitten ihan erikseen.

Pikkupojat myymässä... :confused:

jnu 27.02.2019 07:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 1403742)
On palstalla taas huutokauppaa :D



ja sitten itketään että "tolla hintaa jätän kyllä itelle". Huutokaupassa huudetaan hinta ja sillä myydään ja piste.
Vedätykset tai tarjouskaupat on sitten ihan erikseen.

Jos käsitin oikein mitä kauppaa tarkoitat, niin siinä myyjälle tarjottiin lähtöhintaa alempaa summaa kun huutoja lähtöhinnan yli ei ollut tullut? Selkeästi ilmoitettu lähtöhinta eli alin mahdollinen myyntihinta on vielä mun mielestä ihan reilua peliä.

Kaitsu67 27.02.2019 19:32

https://forums.offipalsta.com/showth...ht=huutokauppa


Sivu luotu: 18:09 (GMT +2).