Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Vetokoukun kiinnikkeisiin vinssipeti? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97996)

Porvoon Hilma 03.06.2012 09:46

Vetokoukun kiinnikkeisiin vinssipeti?
 
Saako vetokoukun kiinnikkeisiiin, siis niihin palkkeihin, joilla vetokoukku on kiinni rungossa, hitsata joitain korvakkeita, joihin tuo vinssin asunto sitten tulisi?

Ovatko nuo Vetokoukun kiinnikkeet pyhää maata joihin ei saa koskea tai leima umpeutuu?:confused:

Sorry nää mun alkeiskyssärit:o

JJ90 03.06.2012 10:49

Varmaankin saa, kun siististi tekee. Saahan koko koukunkin turata itse, miksei siis korjata vanhaa..

Porvoon Hilma 03.06.2012 11:11

Mä surffasin Trafin sivuilla ja tulikin tällainen katsastajien käsikirja vastaan ja siinähän oli tuollaista:

Vetolaitteen rakenteen muuttaminen, rei'ittäminen ja hitsaaminen on kielletty. Vaurioitunut vetolaitteen osa on korvattava uudella tai milloin se ei ole mahdollista, vetolaite kokonaisuudessaan vaihdettava. Tarvittaessa saa vetolaitetta korjata valmistajan toimesta noudattaen laitteen piirustuksissa esitettyjä työtapoja ja käyttäen piirustusten mukaisia osia sekä raaka-aineita.

Tän mukaan olisi melko pyhää maata:(

Kaipa tää on ihan ajantasaista tekstiä ?

Täytyy vissiin tehdä vinssille sellainen asumus, jossa se vain ottaa tukea tuosta koukusta muttei mitenkään muuten liimaudu siihen orgaaniseksi osaksi...

Bj Andy 03.06.2012 11:39

Lainaus:

01.01.2007 tai sen jälkeen uuteen tyyppiin hyväksytyn sekä käyttöönotetun perävaunun vetoaisan tulee
vastata 94/20/ETY tai E-säännön 55 vaatimuksia. Ks. AKEn ohje 1946/208/2007
AArv liite 1, I osa, kohta 50, ks. AKEn ohje vetoaisan määrittelystä.
OHJEET
Tarkastetaan vetolaitteessa olevasta kilvestä tai meistetystä merkinnästä, että vetolaite on
hyväksyttyä mallia ja täyttää voimassa olevat määräykset.
Käytetystä vetolaitteesta tyyppikilpi on voinut irrota, jolloin vetolaite tunnistetaan
kokemusperäisesti tai hyväksymistodistuksia apuna käyttäen. Ellei vetolaitetta voida tunnistaa, on
se vaihdettava.
Vetolaitteen rakenteen muuttaminen, rei'ittäminen ja hitsaaminen on kielletty. Vaurioitunut
vetolaitteen osa on korvattava uudella tai milloin se ei ole mahdollista, vetolaite
kokonaisuudessaan vaihdettava. Tarvittaessa saa vetolaitetta korjata valmistajan toimesta
noudattaen laitteen piirustuksissa esitettyjä työtapoja ja käyttäen piirustusten mukaisia osia sekä
raaka-aineita.
Eli koskee peräkärrin vetoaisaa...

Porvoon Hilma 03.06.2012 12:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 886880)
Eli koskee peräkärrin vetoaisaa...

Jaa... Mä kyllä luulin, että koskisi kaikkia tyyppihyväksyttäviä laitteita..:confused:

Jappi 03.06.2012 12:26

Muttakun koukun saa itse tehdä näihin vanhempiin ainaskii... Eli eipä se silloin ole tyyppihyväksyttävä.

Porvoon Hilma 03.06.2012 12:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 886895)
Muttakun koukun saa itse tehdä näihin vanhempiin ainaskii... Eli eipä se silloin ole tyyppihyväksyttävä.

Ookoo, nyt alkaa valkenemaan:D . Eli jos on hiukan vanhempi kulkuneuvo eli tuon karsastajan käsikirjan mukaan ennen 1.4.2000 käyttöönotettu ajoneuvo, niin koukku voi olla tyyppihyväksymätön.

Hilima on syntyjään 1995, joten koukkukin voi olla ihan itse neulottu :D

Mä jo hetken epäilin, että Antsa olisi ollut väärässä, mutta eihän sellaista oo koskaan aikaisemminkaan tapahtunut :D

Timo_L 03.06.2012 13:34

Itselle hitsasin Jeepin (vm.1998) vetokoukun runkoon tankin panssarin kiinni, ei siitä ainakaan viimeksi tullut sanomista. Kun ei se kerran ole tyyppihyväksytty ja saa tehdä itse, niin en oikein näe syytä miksei tosiaan voisi muokata tarvittavaksi. Eipä tuolta trafin papruistakaan mitään sellaiseen viittaavaa löytynyt.

Porvoon Hilma 03.06.2012 14:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 886916)
Itselle hitsasin Jeepin (vm.1998) vetokoukun runkoon tankin panssarin kiinni, ei siitä ainakaan viimeksi tullut sanomista. Kun ei se kerran ole tyyppihyväksytty ja saa tehdä itse, niin en oikein näe syytä miksei tosiaan voisi muokata tarvittavaksi. Eipä tuolta trafin papruistakaan mitään sellaiseen viittaavaa löytynyt.

Juu, asia selvisi sen verran, että kävin jo toiveikkaana kurkkimassa tuota lavan alustaa. Nyt on edessä vaikein pala: vinssin valinta:D tarjontaa kun tuntuu olevan melkolailla:p

Niin vielä kiitokset asiassa auttaneille :D

Ambula 03.06.2012 22:12

Laita kuvia rakennelmasta, itse visioinut vähän vastaavaa.. ;)


Sivu luotu: 17:58 (GMT +2).