Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Radiokuulosuojaimet, mitkä olisi hyvät ? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113496)

Porvoon Hilma 08.08.2013 06:11

Radiokuulosuojaimet, mitkä olisi hyvät ?
 
Vanhat punaiset Peltorit kyrtsähti 10 vuoden ankaran hikoilun ja kiusaamisen jälkeen. Uudet pitäisi hankkia, mutta mitkä ?

Sami89 08.08.2013 06:29

Uudet punaset peltorit..;)

Killer-Wo 08.08.2013 07:21

Tallissa ja töissä käytössä Peltorin laitteet. Sitten on yhdet Bilsomit. Ne on -90 luvun lopusta tai -00 alusta. Oon käyttänyt niitä silloin tällöin ja en edes muista milloin viimeks ollut patterit paikoillaan. No Peltorit jäi alkukesästä ulos sateeseen. Jostain syystä eivät enään kuivattelun jälkeen heränneet henkiin.
No muistin nuo Bilsomit ja kokeeks laitoin patterit paikoilleen. No nehän heräs henkiin ja radiokanavakin oli heti kohillaan. Suojaimet päähän ja hommiin. Ihmetys oli suuri kun radio kuuluu kokoajan ilamn ylimäräistä suhinaa. Viritin on aivan eri luokkaa kuin peltoreissa. Kanavat löytyy helposti ja ei tarvi olla hienosäätämässä kokoaikaa.
Ja kaikki Peltorit mitä mulla on ollut niin niissä viritin on aika paska. Tietenkin jos istuu paikoillaan niin toimii hienosti mutta jos liikkuu ja on välillä sisällä ja ulkona niin hienosäätöa saa tehdä. Ennen Bilsomien uudelleen käyttöä ajattelin että tämä on ihan normi radiokuulosuojain juttua mutta on niitä hyviäkin radioita.

mp 08.08.2013 11:25

Noissa bilsoneissa on paremmat kaijuttimet ja radio kun peltoreissa.
Silti mun päähän sopii noi punaset peltorit muodoltaan.Mutta noi punaset bluetooth peltorit syö pattereja aivan helkutisti verrattuna perus radio malliin.
Käytössä mulla peltorit 4-8 h päivässä.

pastirolli 08.08.2013 17:45

Käytin työmaalla aluksi punaisia pelttoreita mutta vaihdoin ne tokmannin halpiaisiin. Radio on parempi eikä syö pattereita lähellekkään niin tiheään kuin pelttorit.

https://www.toknet.fi/turvallisuus/r...openGroup=1530

rulez 08.08.2013 18:27

Ei kellään olis jäänyt tuommosia Bluetooth peltoreita tarpeettomiks ja olis nyt myynnissä ?

Voisin ostaa pois jos hinta on sopiva niin pääsee näitä tarvitsemattomat ostamaan vähemmän pattereita kuluttavat ;)

kellukka 08.08.2013 19:14

Mulla on ollu käytössä jo 10v sellaiset ku Hellberg react radio kuulosuojaimet ja ollu aivan helvetin hyvät. 7v ne oli reissu hommissa 10h/päivä ja se oli akuilla ja yhdellä latauksella kesti ma. aamusta to. iltaan 10h/päivä. ei oo tullu guuglattua että vieläkö noita sais jostain kun nyt taitaa mennä akku. nyt peltorit ja patteri kauppa käy:mad:

jubet 08.08.2013 20:46

Tulee joka päivä käytettyä 10h. Peltoreita ollu repullinen. Ei kestä, ei kuulu kanavat tai kymmenen päällekkäin, aika löysät tippuu helposti, ainakin omissa hommissa. Kypärässä peltorit kun siihen hätään ku ei muuta löytynyt. Niissä isoin ongelma kuuluvuus.
Ikh malli ollut. Ei passannut päähän niin ei tullut paljon kokemusta. 3m oli parhaat kuuluvuuden kannalta ja kanavien pysymisessä. Ei vain ole enäö löytynyt sellasia mitkä ei ole kuulevat kuulevat maksaa yli 300€ ei raski ostaa. Bilsomit ollut yli 3vuotta paras hinta laatu suhde. Kuuluu ja vaimentaa eikä ole kalliit. Suositus niille jos ei 3m löydy.

Juippa 08.08.2013 22:09

Bilsomeille ääni täältä. Duunissa satunnaiskäytössä jo viidettä vuotta. Patterit kestää pitempään ku peltoreissa, sangat ei hajoo ku peltoreissa ja radioki kuuluu samoissa paikoissa paremmin ku peltoreissa.

Vajaa 60e maksoi joskus.... Ja on AUX in liitäntä ja hi-vis kusenkeltaset! :D

tekniikkamies 09.08.2013 08:31

Sellaiset suojaimet on kätevät, joissa on radion lisäksi toiminto, jonka avulla voi halutessa kuunnella vaikka mitä puhutaan ja suojaimia ei tarvi ottaa pois. Suojaimet leikkaa kovimmat äänet pois.

Itsellä on ollut Silenta ja Wurth merkeillä myydyt sellaiset.

Oiskos tossa niitä ominaisuuksia nykyisistä malleista:
http://www.silenta.com/products/multi-xp.html

Ranee 09.08.2013 10:53

Itse valitsin kuulosuojaimet sen mukaan mitkä tuntuivat parhaalta päässä, hankintaa tehdessä päivittäistä käyttöä oli useampia tunteja. Ensisijaisesti kun tulivat suojaimiksi eikä radion kuunteluun.

Peltor Alertit tuli hankittua, kuulevat radiolla.
Viritin on tuttua laatua edellisistä Peltoreista, kuuluu jos kuuluu.

Tuo kuuleva ominaisuus on osoittautunut ihan käteväksi, tulee nykyään usein laitettua luurit päähän kun menee pihalle niin saa kuunneltua radiota ilman että ympäristön havainnointi huononee kun pistää hiljasella kuuntelulle.

Jossakin hallissa missä on paljon toimintaa ja kaikuu niin kuuntelu ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla, mutta keskustelu onnistui useimmiten hyvin, joskus tärkeämpiä asioita päätettäessä tuli vähän siirrettyä toista kuppia korvan päältä pois varuiksi.

jubet 09.08.2013 11:59

Kuuleva ominaisuus aivan persiistä. Jos yhtään enempää porukkaa ympärillä ku itse. Yksinään ei taas tarvi. Voimistaa vääriä ääniä. Esim tärylätkän.

VonLeka 09.08.2013 12:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1030898)
Vanhat punaiset Peltorit kyrtsähti 10 vuoden ankaran hikoilun ja kiusaamisen jälkeen. Uudet pitäisi hankkia, mutta mitkä ?

uudet punaiset peltorit.
mulla kestäny raksalla jo kolmatta vuotta.
vaimennus on mielestäni perseestä

tekniikkamies 09.08.2013 12:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jubet (Viesti 1031273)
Kuuleva ominaisuus aivan persiistä. Jos yhtään enempää porukkaa ympärillä ku itse. Yksinään ei taas tarvi. Voimistaa vääriä ääniä. Esim tärylätkän.

Toteutuksia voi olla erilaisia, vuosien kokemuksen perusteella olen sitä mieltä, että se on hyvä koska jos on tarvista keskustalla ja kuulla enemmän, kääntää kätevästi nupista mikkejen ääntä mukaan luureihin ja jos käy niin, että esim. paineilmavekotin päästää vittumaisen suhahduksen juuri vieressä, ei korvat kärsi kun luurit vaimentaa sen.

Tasaisella yhtäjaksoisella melulla kääntää vahvistuksen pois päältä.

Luurit torjuvat myös ikävää eristyksissä olon tunnetta silloin kun torjuttavat äänet on äkillisiä ja muut pienemmät äänet ei haittaa.

Porvoon Hilma 09.08.2013 16:32

Punaiset Peltorit ei ollut radion puolesta kovin kummoset. Asema häipyy välillä ja kanavakin vaihtuu herkästi. Vanhemmiten ei enää kanava pysynyt ollenkaan ja sit vaan hyyty.

Radio saisi olla hyvä, koska sitä tulee kuunneltua, mutta ympäristön kuuleminen ei ole niin väliksi. Ottaa sit nuo luurit pois tai toisen korvan paljastaa jos on lähistöllä joku suutaan aukomassa mutta jonka puheesta ei saa selvää :D.

Kerran oon pelästynyt kun olin metsää raivaamassa ja yhtäkkiä ilmestyi naapuri näköpiiriin. Mitään ei kuullu kun radiosta tuli katrihelenaa ja saha huusi kierroksilla. :D. Ketään elävää ei ollut tuolla korvessa näkynyt pariin päivään.

Netissä surhvailin ja näyttäisi Bilsomin Hi-vis olevan hyvässä maineessa. Eikä olis etes kallis.

Ranee 09.08.2013 19:05

Tuohon Peltorien kanavien hukkaamiseen semmonen kokemus että pattereiden vajetessa alkaa kanavat ryömiä ja minun kokemuksella aina alas päin, eli kanavanuppia pitää kirrata pysyäkseen reiällä.

Edelleen korostan sitä että suojaimia hakiessa ensisijaisesti minun mielestä tulisi keskittyä siihen että laitteet ovat mukavat käyttää, silloin ne pysyy käytössä.

wuntzikka 09.08.2013 19:23

käytössä on peltorit, bilsomit ja wurthin omat.
peltorit varmasti ehkä kestävimmät, saa myös ehkä varaosia. äänenlaatu on mitä on ja kanavat sitä samaa...
bilsomit on hyvät äänentasoltaan ja kanavat jo paremmat verrattaessa peltoriin.
wurthin omat on ladattavat noise killerit, ääntä saa ihan tarpeeks ja automaattihaku hoitaa kanavat, äänenlaatu myös ihan ok.

paitsi mikä noissa kaikissa on huono puoli, hiostavat korvan ympäriltä...

Tractor 11.08.2013 10:44

Pelttoorit ehkä mukavimmat mutta kun Peltor myytiin 3ämmälle tuotanto siirtyi ruotsista kiinaan ja esim. perusmallien hinnat tippui mutta laatu on pudonnut samalla lailla. Itsellä hajonnut kolmesta pelttoorista volumenupissa oleva on/off kytkin. Eli ei lähde enää päälle. Viimeisimmät kesti n. 1v ja 3kk. mutta sain takuusen uudet kun kiroilin ja päivittelin kuinka paskat nuo on nykyään laadultaan.. Uudet taas kesti vuoden.. Itselläkin merkin vaihto edessä. Luutuutti sais olla..

mikkoimp 14.08.2013 21:17

ostikos kukaan muu tässä taannoin lidlin kuulosuojaimia?
mielestäni ovat todella hyvät hintaisekseen, paremmat kuin peltorien hinnat alkaen mallit...
joskus pari-kolme vuotta sitten niitä myytiin ensimmäistä ketaa ja tässä pari kk sitten kun taas myytiin niin hain toiset lisää.
honkongin jne markkamarkettien parinkympin paskat ovat aivan onnettomia..

33SD 16.08.2013 21:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja rulez (Viesti 1031053)
Ei kellään olis jäänyt tuommosia Bluetooth peltoreita tarpeettomiks ja olis nyt myynnissä ?

Voisin ostaa pois jos hinta on sopiva niin pääsee näitä tarvitsemattomat ostamaan vähemmän pattereita kuluttavat ;)

Miulla saattais olla joutavana kuulevat bluetooth alertit radiolla, sankamikillä.

Toinen kuuntelumikki ei toimi. Muuten toimii.

Porvoon Hilma 19.08.2013 18:19

No niin. Nyt tuli postissa Husqvarnan radiokuulosuojaimet. Heti piti terottaa saha eilisen jäljiltä ja mennä kokeilemaan: radiokanavat löytyy heti, vahvemmat asemat kuuluu ulkona ihan puhtaasti. Heikommat asemat hiukka heiluu, näitä ei Peltoreilla olisi voinut kuunnella ollenkaan. Herkkyyttä on siis enemmän.

Sahasin puolituntia pöllejä ja hikeä pukkasi. Luurit ei tuntuneet niljakkailta vaikka ulkopehmikkeet olikin ihan hiessä.

Sitten sisätesti. Radio Nova päälle ja luurit päähän autotallissa peltikattoisessa talossa harkkoseinien sisällä : kuuluu hyvin, mutta hiukka hakee kanavaa jos siirtyy. Ei siis ihan täydellinen, mutta mun käyttöön nää lienee hyvät.

Päätuntuma hyvä, ei kiristä. Säätöjä löytyy. Pysyy päässä ja hiukka paremmin vaimentaa kuin Peltorit, tai ainakin tuntuu siltä. Tiiä sitten oikeasti...:D

Lyhyen testin lopputulos: ihan ok luurit vaikkei halavat olleetkaan. Ostaisin.:D

arsenix 19.08.2013 20:12

Työkaveri osti vasta itelleen tommoset Zeklerin suojaimet, kyllähän ne oli aika hifit ku vertas omiin peltor alertteihin :) Vaimentaa paremmin melua (mitä peltorit ei paljoa tee) ja ovat paljo pehmeämmät korvia vasten, ja kanavat tosiaan kuuluu ihan eri malliin

https://www.karkkainen.com/webapp/wc...&searchMethod=

mara90 03.10.2014 21:36

Nostetaas tämä reilu vuoden vanha topikki eloon kun asiasta on tullu enemmän tai vähemmän ajankohtanen.
Öbaut 4 vuotta palvelleet Peltorin radiokuulosuojaimet sano sopimuksen irti.
Pääkytkin/volyymi-potikka rupes temppuileen, nyt ei toimi enään ollenka.
Varmaan kans merkin vaihto edessä...

Bauhaussissa tuli joskus kokeiltua jotain Zeklereitä, tuntuivat kovin muovisilta enkä viittiny ostaa. Jälkimaku oli hiukan semmonen et jos ne olis pudonnu kerran lattialle niin olis ollu valmista sen jälkeen.
Peltoritki tippunu pari kertaa lattialle ja silti toimivat (sillon joskus) ja olivat mukavat päässä, eivätkä tuntuneet muovisilta.
Taajuudensäätöpotikka tossa Peltorissa oli kans yks perkele.

Tässä olis ny 2 vaihtoehtoo mitä ite kattellu.
Bilsom Hi-Vis tai Husqvarna. Hussen hinnalla sais kahdet Bilsomit, eli toi 135e hinta ei kauheesti napostele...
Vai mitäs raati suosittelee?

Edit. Nyt kun tarkemmin katteliki niin noi Husset on ihan samannäköset ku MSA Sordinin...
http://www.husqvarna.com/fi/accessor...ulonsuojaimet/
http://www.ikh.fi/tuotehaku/kuulonsu...gAPw#!tid26090

wuntzikka 04.10.2014 05:20

bilsom hyvä/edullinen, ainakin siinä hintaluokassa. toisena itsellä on wurthin, aika hyvät noisekillerit ovat. ja "kuppikoko" on wurthilla pienempi.

itsellä on taas kypärään etsintä päällä, katotaan tuleeko peltorit vai hussen...

Samsonite 04.10.2014 07:42

Peltorit kestää max. vuoden aktiivikäytössä, Zeklerit on huonot päässä ja ohut ääni....jotkut muut pitäs löytää, IKH:n digimalli taitaa olla sama kuin Husse?


Sivu luotu: 06:56 (GMT +2).