![]() |
Siirtolupien enimmäismäärä?
Puhuivat katsastuskonttorilla että uatsin siirtolupien enimmäismäärä alkaa kohta olla täynnä, Mitä helvettiä tämä nyt taas on? Max 10 kpl kilpiä per auto??
Onko kukaan kuullutkaan moisesta? |
Lainaus:
Matti voisi tietää enempi :) |
höpö höpö eiköhän tuokin pitäis perustua ihan lakiin ja jos ei pykäliä löydy niin valitusta trafiin ja tarvittaesa hallinto-oikeuteen tai jos kerta pykäliä voidaan tulkita tarvittaessa niin meikähän käy sitten leimaamassa ton oman -95 Uazin :-)
|
Kyse on siitä, kuinka usein ja mihin tarkoituksiin lupia on haettu. Esim trafi saattaa olla sitä mieltä viikon välein korjattavaksi vietävä auto olisi syytä jossain vaiheessa tulla kuntoon.
Ratkaisu on kuitenkin konttorin vaihto, kuten näissä palstakyselyissä aina ennenkin, joten miksi turhaan kysellä.. |
Lainaus:
|
Valtioneuvoston asetus
ajoneuvojen rekisteröinnistä annetun valtioneuvoston asetuksen muuttamisesta. Valtioneuvoston päätöksen mukaisesti, joka on tehty liikenne- ja viestintäministeriön esittelystä, kumotaan ajoneuvojen rekisteröinnistä 11 päivänä lokakuuta 2007 annetun valtioneuvoston asetuksen (893/2007) 35 § ja 59 §:n 5 ja 6 momentti sekä muutetaan 5, 12, 13 ja 34 § sekä 59 §:n 4 momentti, sellaisena kuin niistä on 34 § osaksi asetuksessa 320/2008, seuraavasti: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20090169 Tuossa asiaa koskeva asetus. Asetuksessa ei puhuta enimmäismäärästä, joten Trafinkaan on turha asiasta mussuttaa. Jos mussuttavat, niin tuosta vaan lappua eteen niin luulisi loppuvan. |
Niin rupes mullekin paikallisella konttorin vinkumaan joskus vuosi sitten että taasko samaan autoon minä kysyin olisiko se parempi sitten ajaa vaan omalla luvalla niin ei olisi liikaa vaivaa niille eipä ole sen jälkeen kyselly.
Mutta olenpahan käynyt välillä hakemassa naapuri kaupungistakin. |
Tätä mää oon aina paasannu!!
Koskien oikeestaan kaikkea katsastuskonttoreiden ja Trafinkin mielivaltaa,ottakaa selvää onko edm. tahoilla voimassa olevaa lakia tukenaan vai arvaamallako vaativat milloin mitäkin, Eli parasta olis kun itse ottaa selvää ja jos eivät ole ajan/lain tasalla ni sit ilmottaa heille et jos ei lailliset oikeudet toteudu ni valitusta sisään ja edelleen oikeusteitse oikeuksiaan penäämään. Ovat nimittäin konttorilla lievästi kusessa jos menevät raastupaan häviämään jotain siirtokilpi juttua.
|
OK.Kiitos, tulostelen tuon lappusen varmuuden vuoksi seuraavia kertoja varten.
Syyksi muuten enää ei kelpaa kilpailu, Taitaa uaz olla "näyttely" auto jatkossa tai sitten sitä myydään ilman rahaa talliporukan kesken jatkuvasti :) |
4) Suomessa rekisteröidyn ajoneuvourheilun valtakunnallisen keskusjärjestön kilpailukalenteriin kuuluva kilpailu;
Tuon nojalla ainakin kelpaa kilpailu. En tosin sitten ole tietoinen, onko Offroad rekisteröity Suomessa ajoneuvourheiluksi tai, että toimiiko se AKK.n alla. |
Lainaus:
|
Mikäs tuo kilpailu homma nyt on.
Lasketaanko Offroad suunnistus kisa kelpaavaksi syyksi puuha kilpiin Vai tarviiko tehdä paljon korjaamo reittejä Juukan suuntaan ensikuussa. |
Noihin ralliautoihin on kyllä noita lappuja saanut ylitte tuon 10 kpl ...tosin tuossa oli maininta ; ajoneuvourheilun valtakunnallisen keskusjärjestön kilpailukalenteriin kuuluva kilpailu
Toi vissiinkin kumoaa kaikki lait ja asetukset :):):) |
Korjaamo siirto!
Lainaus:
t. Ismo Ämmä |
"Maastoauto näyttely "
Ihan selkeä maastossa tapahtuva maastoauto näyttely :D
|
Lainaus:
saanut muihinkin kisoihin tähän asti eivätkä ole napisseet yhtään. |
Eipä se kisakäyttö lakeja taida kumota, mutta poikkeus vahvistaa säännön
Lainaus:
Ja Offisuunnistushan ei kuulu AKK:n palettiin eikä niitä silloin tietenkään ole AKK:n kisakalenterissakan, mutta osaa katsastuskonttoritkin halutessaan käyttää harkintavaltaa kun kyse on kisakäytöstä, safarithan ovat sitten jo täysin toinen juttu:rolleyes: |
Ite ainakin sain "kisakilvet" officrossikisaan konttorilta. Piti vaan esittää virallinen kisakutsu. Kerroin että offipalstalta löytyy. Eikä ollu AKK.n kanssa mitään tekemistä. Ja nää kisakilvet maksoi tasan samanverran ku siirtokivet.
|
Porukka sahaa omaa oksaansa siirtokilpikikkailulla
Lainaus:
Ja mitä AKK:n tulee niin kyse oli verottomista kilpa-autoista eikä katsastamattomista offipeleistä:eek: |
Lainaus:
ja kuka niitä vääriä perusteita valvoo? |
Niillä kisakilvillä ei sais ajaa kisapaikalle, niin ainakin minulle sanottiin.
Mutta vakuutusten takia ne puuhakilvet yleensä sinne crossiin otetaan. Jos kilvettömän auton vakuutus on luokkaa 250e/v puuhiksilla pari kisaa tulee halvemmaksi. |
Poliisi on ystävä!
Lainaus:
Joka konttorillahan pitäisi siirtokilpi käytäntö olla samanlaista, vaan ihmisethän siellä on töissä ja käytäntö vaihtelee kovasti. Yhdellä konttorilla soittelevat Trafiin ja kyselevät saako ko. autolle myöntää kilvet, kyselin asiasta ja kottori neiti sanoi että kaikille autoille ei saa myötää kilven kilpeä ja syynä jatkuvat väärinkäytökset ja niistä kiinni jääminen. Hain JEgoNEERiin siitokilvet American Car Showhun ja soitti Trafiin ja sieltä sanoivat että kilvet myönnetään jos autolla ei tapahtumassa ajeta. Tyhmää mielestäni oli se että vakuutus piti ostaa koko ajalle, sitä ei saa vain siirtopäiville. Sanoinkin että sehän nyt voi houkuttaa jotakuta ajamaan kun on vakuutuskin voimassa. Useimmilla konttoreilla eivä kysele mitään vaan täyttävät laput ja antavat kilvet. t. Ismo Ämmä |
toivottavast ei mee samanlaiseks pelleilyks tääl meillä ku teil siel suures maailmassa:) poliisi valvoo juu varmaan jos auto ei ees näytä autolta. mitäs ne muute pysäyttelemään ja jos vaikka sattuu olee se siirto lupa mukana eikä vuoden vanhat laput laseissa:D.
mites vaihoitko sie 37" irokit kotona vai näyttely pihal autoon? siin taitaa olla se laittomuuden ero?:) |
Lainaus:
|
No jos kerran vuoteen käy ajamassa niin eikö kannata?
Jokainenhan tekee rahoillaan mitä tahtoo:) |
http://www.ralli.net/foorumit/harras...-foorumi/14425
tämmöstä juttua ralli.netissä.... |
Akk
Tämä Akk yrittää ilmeisesti kitkeä kaiken moottori urheilun suomesta :confused:
Onhatuo nähty jo jokkisenkin puolella on ruvennut rivit rakoileen AKK järjettömän rahastuksen myötä :eek: |
Tuo noinaa miks sitä autoa ei voi ajella ihan myyntinäyttely nimikkeellä, ihan laillista, ainakin tarkoituksen suhteen, tuo AKK systeemi on lähinnä tarkoitettu uitetuille ralliautoille mistä ei oo maksettu autoveroja.
|
Ralliautojen katsastus
Tuossa eräs nimeltä mainitsematon kehuskeli että ralliautot katsastetaan mutta turha kuvitella että nuo edellä mainitut laitteet menisi ihan normaalista katsastuksesta läpi esim. itse tehdyt tukivarret ym...
katsastetaanhan nuo maasturitkin joka kilpailussa toki sitä voitaisiin hiukan tiukentaa. |
Lainaus:
kisan ajan. Muistellaampa aikaa taaksepäin kun erään kisan siirtymällä nilkutti 3 pyöränen wrc auto ihan siellä muun liikenteen seassa. Eipä siellä välitetty näistä kovasti hehkutetuista säännöistä, leikki jäi vasta poliisien toimesta kesken... Olisi yllätys että tämä tv-kameroilla tallennettu juttu oisi ainukainen laatuaan rallikisoissa. Vai onko juttu niin että lepikkoon rullatulla romulla voi ajella siellä siirtymillä ihan vaan siksi kun ollaan AKK siunaamana liikkeellä? |
Kylläne tämmöset "byrocraatit" lopettaa harrastelun Suomesta..
|
Koittakaas nyt ottaa järki käteen
Lainaus:
ja kun tuolla joku mainitsi kolmepyöräiset ralliautot niin sekin oli lähtiessään kisaan tieliikenneasetuksen mukainen, mutta monikaan offisuunnistukseen osallistuvista rakennelmista ei ole edes lähtiessään siinä kunnossa että menis konttorilla läpi. :( Eikä ne kilpailurajoitukset tule AKK:n toimistolta vaan valtion- ja EU,n hallinnolta direktiiveinä ja asetuksina. AKK pyrkii sitten saamaan niihin lievennöksiä jotta autourheilutoimintaa ylipäätään olis meillä Suomessa mahdollista harrastaa :cool: Kannattais Offarienkin vähitellen ottaa järki käteen eikä jatkuvasti pyrkiä etsimään itselleen ikävyyksiä. Laittakaa kisapirssit siihen kuntoon että ne on katsastettavissa niin ei viranomaisetkaan pääse harrastukseen niin helposti puuttumaan:eek: Suljetuilla alueillahan laitteet voivat sitten olla mitä tahansa, mutta kun ajetaan muun liikenteen joukossa kisalaitteidenkin tulisi olla tieliikenteeseen hyväksyttyjä:) Ja perustakaa se kilpailuihin keskittyvä Offroadin keskusjärjestö (esim. OffRoad Suunnistus ry jossa jäseninä ovat kaikki suunnistuskisoja järjestävät yhdistykset tai muut tahot) silloin se vastaisi autourheilun valtakunnallista keskusjärjestöä (AKK) jonka kisoissa voisi vaikka (jos Trafin kanssa osataan neuvotella) käyttää verottomia maastureita (katsastuskuntoisia):cool: Autourheilun puolesta yli 45 vuotta |
Lainaus:
|
katsasus
Tuskin aiheuttaisi suurtakaan pään vaivaa jos olsi samaan tyyliin offroad katsastus jossa saadaan eri vapauksia renkaiden koon, korin leveyden, moottori tehon, valojen tehon, muutos prosenttijen määrän ja monen muun pikku jutun kanssa esim käsittääkseni fian hyväksyntä ei ole tie liikenne hyväksyntä(penkit ja vyöt):confused:
Mutta kaikenkaikkiaan turha väittää että nämä ralli autot menisivät läpi normaali vuosikatsastuksista ilman erikoislupia joihin harrastus ei käy perusteeksi. AKK=autourheilijan kuppaus&kusetus:D |
Pakko tökätä tätäkin soppaa,aikoinaan vauhdikkaammissa lajeissa mukana olleena.
Se että esim.offroad auto ei täyttäisi katsastus sääntöjä ei nyt mun mielestä ole juurikaan homman pointti jos verrataan ralliautoon. Offissa katiska kun ei juurikaan hölkkävauhtia kovenpaa kulje niin sen aiheuttamat riskit kuljettajille saati yleisölle on lähes olemattomat,ainakin minimaaliset jos vain pysytään nauhojen takana. Rallissa taaseen pudotellaan esim. 150 km/h ilmannuottia tai vaikka nuotillakin ja kun siellä se tukivarsi,pyöränpultti,ratin-napa,yms. porsii niin pahimmillaan tulee kymmeniä raatoja. Se että jokin moottoriharrastelaji alkaa sorsimaan toista porukkaa ei nyt kuulosta kovin älykkäältä.Kommentit siitä jonkun porukan katsastuskunnoista ja jonkun ei pitäisi nyt kyllä lopettaa,ne kun aiheutta ennemmin tai myöhemmin kaikkien lajien ankeuden byrokraattien toimesta. Turpa rullalle jos ei riitä avarakatseisuutta muita lajeja kohtaan. Punakilvet kilpailuissa kyllä pitää jatkossa sallia lajiin riippumatta,aina.Offissa,Rallissa,yms. Tämä pitäisi olla kaikkien lajien yhteinen päämäärä. Edittiä: ennenkuin joku koiranleuka ehtii takertua itse kisoissa olevvista vakuutusturvista tarkoituksenani on sanoa että kun liikutaan lajiin katsomatta yleisen liikenteen seassa niin varsinkin silloin täytyy kiinnittää ehdotonta huolellisuutta nopeuksiin ja huolelliseen/huomaavaiseen ajoon,koska juurikin silloin ko.autokunta on sen kilpailun ja lajin mainomiehiä ja silloin saatava huomio on koko lajia leimaava.Onhan autoilla kilpailevat ns.ammattilaisia auton käsittelyssä ja ajamisessa. |
Lainaus:
|
Jos pysyttäs kuitenkin asiassa
Lainaus:
Offisuunnistushan on hieno laji vaikkei siinä suunnistuksella kovin suurta osaa nykyisellään enää olekaan, nimi on siinä mielessä hieman harhaanjohtava ;) ExtremeOffi-safari olis lähempänä totuutta, mutta sillä mennään joka on käytössä:) |
Kannattaa muistaa että auton täytyy olla tieliikennelain edellyttämässä kunnossa!
Turha luulla että "puuhakilvillä" saa ajaa minkälaisella paskakasalla hyvänsä. Ainoa poikkeus on jos olet viemässä autoa muutoskatsastukseen. |
Lainaus:
Maailmassa on monta muutakin asiaa pahemmin vinksallaan, tuolla tarmolla voisi tehdä jo jotain oikeesti tarpeellista kuin vahtia harvojen offareitten punakilpiä. Tai niitä kaaria. Kyllä siellä suunnistuskisojen katsastuksessa ukot kattelee muutakin kuin taivaalle ja tarvittaessa en hetkeäkään epäile että ei tieto/taitoo löydy siihen hommaan. Kilpailun järjestäjät on 90 luvun jälkeen laittaneet tien reunaan sellaisia numerolappuja joita kutsutaan nopeusrajoituksiksi. hiekkatiellä kun ajetaan 20-30kmh niin ei tartte rallikuskin reaktioita jos jotain yllättävää ilmaantuu tielle. Omien havaintojen perusteella rajoituksia noudatetaan ja muutenkin liikenteen seassa ajellaan taiten. Kun ei ole kiire aikatarkistuspisteelle. Tämä offiautolla ajelu kun on niin vaarallista etenkin tietä myöten niin niitä onnettomuuksia on varmaan esimerkiksi asti. Eli milloin on sattunut ja mitä...? |
Lainaus:
Oma tapaus sellainen että kyseistä uaz vuosimallia ei ole mahdollista kilvittää vaikka se olisi miten hyvässä kunnossa,vuoden vanhempi malli taas on liikennelaillinen vaikka se on täysin samanlainen:eek: Siksi täytyy jatkuvasti hakea siirtolupia. ...tanan suomen säädökset:mad: |
Lainaus:
jatkuvaa muitten arvostelua ja aliarvioimista. myös akk toistuu joka jutussa lähes jumalan arvoisena instanssina. |
Ei hyvältä näytä tämä mollaaminen!
Onko Byrocraatti ajo- vai puhemiehia? Jos puhe, niin lopeta koko "offailusi"! Jos ajo, niin tee jotain oikeaa, hyvaa asiaa itsellesi ja meille muille! 4x4 lehden linjailu oudoksuttaa lajin tulevaisuuden kannalta. Avustajien nimet julki myos nimimerkkien kohdalta! |
Lainaus:
Ja saahan Suomessakin ajella kilvitetyllä KrAz:lla, ainakin jos on polakki. |
Lainaus:
|
näyttää pahasti siltä että laki on off-roadia vastaan ja että tämä halutaan aika röyhkeillä keinoilla kitkeä pois suomesta tämä siirtokilpi jupakka on varmasti akk ja sml käsialaa ja vasta alku soittoa ""uskon että ennen kun joulupukki oveen koputtaa mietitään miten ensivuoden kilpailut pystytään järjästämään ilman siirtokilpiä ""
koekilvillä ajaminen on myös kiristynyt huomattavan paljon jota poliisi on alkanut innolla ratsaamaan sekä trafin toimesta ylihinnoiteltu koekilpi vakuutuksella 1000euroa vuosi eli sen ottaminen pelkästään off-road käyttöön on hiukan liian kallista tässä ajetaan off-road suunnistus akk alaisuuteen tai tulee loppu ja voipi olla että akk ei halua tätä alaisuuteensa koska tässä lajissa ei raha liiku ja ilman sitä akk ei tee yhtikäs mitään. |
En ole nyt tarkemmin tota Jokkispuolta seurannu, mutta tapahtuiko siellä jotain myönnytyksiä, sen jälkeen kun jokkis ry perustettiin ja alkoi järkkäämään kisoja. Mulle jäi keskusteluista sellainen käsitys että AKK vastaisissa piireissä koettiin ettei AKK:ta kiinnosta kuin Neste Rally, jonne pomot pääsee pönöttämään vippitelttoihin...No kuiteski asiaan...
Jos perustetaan kansallisen Offroad suunnistuksen keskusjärjestö ja tarkennetaan katsastuksia varmaan osallistumismaksut nousee, seurojen jäsenmaksut nousee tai tulee käyttöön vuosilisenssi. Vielä jos siihen pistetään ralli tyyppinen konttorikatsastus nii johan pomppas hinnat osallistumisissa. Harrastajan kannalta lähes sama lopputulos (€uroissa) kuin se että kannetaan rahaa AKK:lle. Mites sitten jos modi ja proto luokissa kilvettömät autot voisi siirtää rastialueiden välillä trailerilla. Vaatii tietenkin sen että aluella olis riittävät traileriparkit eikä teitä tarvi käyttää, esim montulta tai pellonreunalta maastoon siirtyessä. - Orkkis ja stanu luokat kävis eri ajoaluella kuin modprot, ei olis niin kauheeta ruuhkaa. - Jos modpro auto on kilvissä ja katsastettu niin sillä saa ajaa ajoalueelta toiselle.Eli kun pitää auton kunnossa (vakiompana) pääsee nopeemmin kisaamaan, mitä trailerijumppaa harrastavilla monstereilla. Ittäni joskus mietityttäny tuo tarrakilpi asia jos jotain sattuu...Eli siirtymätaipaleella sattuu onnettomuus, jossa kuolee tai loukkaantuu joku kisan ulkopuolinen kanssa autoilija, yleisellä tiellä. Vaikka ajaiskin kännissä ja pysähtymättä Stopin takaa jonkun porttaali tojotan alle. Huonolla tuurilla tulee samanlainen juttu kun Enon rekkakolarista. Sitten kun joku punavihersokee liikenne ministeri vielä keksii että siirtokilpien antamista on tiukennettava...Sieltä kun tuntuu noita kuningas ideoita tulevan nykysin. Edit: Hienointahan tietenkin olisi jos lait ja asetukset antaisivat vapaamat kädet auton rakenteluun. Olis vaikka joku II tason muutoskatsastus, joka varmaan tulis maksamaan enemmän mutta suuremmat muutokset olisi mahdollista saada autoon laillisesti ja samalla pitää auto kilvissä ja käyttää vuosittaisessa katsastuksessa. Se taitaa vaan valitettavasti olla utopiaa nykyisellä menolla kun kohta ajetaan hybridiautoilla ja hönkäillään alkolukkoon joka parkkipaikalla.... |
Ei siihen AKK:ta tarvita jos perustatte offille oman keskusjärjestön.
Lainaus:
Ei se AKK kaikkia lajeja itselleen haali vaikka rahaakin niistä mahdollisesti tulis kassaan.(kilpailulupamaksut järjestäjiltä ja kilapilija/toimistijalisenssimaksut kilpailijoilta/seuroilta) Offissahan vain Trial ja Foffi ovat AKK:n lajeihin kuuluvia, muut kuten Offi-suunnistus ja uutena lajina (Suomessa) Officrossi eivät ole edes entistä lajiryhmää kiinnostaneet niin paljoa että olisivat niitä sinne yrittäneet haalia:rolleyes: Osaksi varmaan siksi että eivät ole katsoneet Offi-suunnistusta varsinaiseksi autourheiluksi:cool: vaikka se sitä minusta onkin. Officrossia ilmeisesti miettivät koska se on nopeuslajina FIAN alainen ainakin Virossa??? Eikä siihen kilpiasiaan välttämättä AKK:ta tarvita kun se niin suurta mörköä monelle edustaa :eek::rolleyes: Kuten aiemmin kirjoitin niin mikäänhän ei estä Perustamasta kilpailuihin keskittyvä Offroadin keskusjärjestö (esim. OffRoad Suunnistus ry jossa jäseninä ovat kaikki suunnistuskisoja järjestävät yhdistykset tai muut tahot) silloin se vastaisi autourheilun valtakunnallista keskusjärjestöä (AKK) jonka kisoissa voisi vaikka (jos Trafin kanssa osataan neuvotella) käyttää verottomia maastureita (katsastuskuntoisia):cool: Taitaa vaan olla niin, että Offiporukka on niin hajallaan ja niin eripuraista ettei sellaisen perustamisesta tule mitään kun jokaisella on se oma hiekkalaatikko :(:rolleyes: |
Lainaus:
|
kyllä se varmaan niin on että poliisit kentältä lähettelee toiveet sitten trafi suunnittelee ja on yhteydessä akk ja sml:ään jotka haluaa sinne sen heidän haluaman raon mahdollisuuden punakilpiin kilpailuissa ja siinä sivussa unohtavat että on muitakin lajeja jotka on riippuvaisia punakilvistä eikä ole akk&sml alaisia mutta uusista ohjeistakin sen akk ja sml löytää eli niiden kanssa se suunnitelma on toteutettu mutta jos ne olis muistanu sanoa lukis siinä että asia ei koske off-road suunnistusta koska se ei ole ns nopeus laji mutta se on unohdettu sanoa.
Uskon että tamän kuun aikana vielä paperit lähtee jostain päin suomea ja sellanen offi kansan kattoliitto ry(OKK) perustetaan johon automaattisesti kuuluu kaikki offi seurat suomesta ja se antaa säännöt kilpailuihin samaten kun tähän asti on vanhat konkarit kokouksissa päättänyt mutta se on eri asia siunaako tämä trafi sellaisen kattoliiton että sen alaiset kilpailut sais kilpiä tämä kattoliitto oisi pitäny perustaa jo vuosi sitten ja jos akk ja sml oisivat olleet positiivisesti kehittämässä auto urheilua oikeasti! oisivat antaneet tästä tietoa off-road yhdistyksille tätä asiaa on varmasti vuosi suunniteltu trafissa! siellä 1vuosi on normaali aika pieniinkin muutoksiin paperilla ja jos sinne akk ja sml lisäksi listaan lisätään OKK niin siitä pyrocratiassa se kestää vuoden |
mites näihi enimmäismääriin vaikuttaa nää amerikan hotrodi harrastajat???
joku saatanan kusinen lasikuitu kuuppa ja ajellaa ku pekon annit pitki kyliä tuppimuna pystyssä ja hujautetaa ojaa ja kaveri teholle. muistaakseni tästäki löytyy esimerkkiä iha tost naapuri kylästä..:rolleyes: |
Lainaus:
onks tää provoa vai oleksä päissäs ? |
oiskohan tää nyt sitten sitä omaa mielipidettä johon vaikuttaa 15vuoden kokemus suomen moottoriliitosta ``nekatiivinen kokemus`` sinne kelpaa vain raha ja kun sitä tarpeeksi antaa voi jotain saada tai ei saa mitään
|
Lainaus:
Toiminnan perustaminen ei ihan helppoa ja vaatii myös paljon aikaa ja säädöksien selvitystä. Mutta perustyö tehty. Lisätietoja www.harrateralli.net |
Yksi mahdollisuus vähentää paperityötä
Lainaus:
http://harrasteralli.net/wp-content/...4nn%C3%B6t.pdf |
Lainaus:
|
92 § (11.12.2002/1091)
Ajoneuvon käyttöä koskevien säännösten soveltaminen Tässä luvussa olevia säännöksiä sovelletaan kaikkeen ajoneuvoliikenteeseen tiellä ja muualla sekä kaikkiin ajoneuvoihin ja niiden tarvikkeisiin. Säännöksiä ei kuitenkaan sovelleta sellaiseen ajoneuvoon, jota käytetään yksinomaan yleiseltä liikenteeltä eristetyllä työmaalla taikka tehdas-, satama-, varasto-, kilpailu- tai muulla vastaavalla alueella. Tällaisen ajoneuvon tulee olla rakenteeltaan turvallinen ja tarkoituksenmukainen. Tämän luvun säännöksiä moottorikäyttöisestä ajoneuvosta sovelletaan myös moottorikäyttöiseen ajoneuvoon kytkettävään hinattavaan ajoneuvoon |
Kiinnitin huomiota 4x4 lehden AKK aukeamalla kirjoittajan mielipiteeseen 4x4cup ei ole virallinen maasto suunnistus kilpailu sarja suomessa haluaisin tietää mikä on virallinen jos kilpailevaa sm cup sarjaa ei suomessa ole?
ja mielestäni virallinen kilpailu on sellanen johon kaikki halukkaat voi osallistua tulokset ovat julkisia kilpalussa on selvä järjästäjä sekä tuomaristo mielestäni kirjoittaja aliarvostaa ja vähättelee julkisesti olemassa olevaa ja laadukkaasti toteutettua sarjaa jota päinvastoin tulisi tukea ja kannattaa näin lajin kehitys olisi terveellä pohjalla ja samalla lajin suosio kasvaisi. |
Lainaus:
|
Oletko nyt itse ymmärtänyt mistä Offareilla kenkä puristaa
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Mahtaa olla lainsäätäjien ja lakeja tulkitsevien silmissä vakuuttavaa tekstiä nuo harrasteralli-tarinat, kun teksti vilisee kirjoitusvirheitä.. |
Sivu luotu: 05:01 (GMT +2). |