Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrol tihempi jakolaatikko /hj tieheämmät perät (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97877)

nalle00 30.05.2012 08:32

Patrol tihempi jakolaatikko /hj tieheämmät perät
 
Eilikkäs ois kiinnostusta 3,3sd patrolliin tiheämpi jakolaatikko 4 lovisen askin perään tai vastaavasti hj60 akseleihin menevät tiheämmät välitykset.

mistähän moisiä vois löytyä?

Eskimo 30.05.2012 08:39

Patikan lootan välitykset ovat kortilla / kalliita mutta HJ:n perän välityksiä löytyy jokaiselta varteenotettavalta offikrääsäkauppiaalta. 5.29 taitaa olla tihein perävälitys ja sehän on jo hyvä.

nalle00 30.05.2012 08:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 885640)
Patikan lootan välitykset ovat kortilla / kalliita mutta HJ:n perän välityksiä löytyy jokaiselta varteenotettavalta offikrääsäkauppiaalta. 5.29 taitaa olla tihein perävälitys ja sehän on jo hyvä.

Juurikin 5.29 tai 4.88 ois melko hyvät vaihto ehdot.

Sami89 30.05.2012 09:49

4.88 oli ainakin hyvät välitykset vakion 5vaihteisen patrollin laatikon kanssa. Renkaina 38,5'.. ei mielestäni mennyt liian kovaa.. siis jos sullakin on patrolliin laitettu hjiin akselit?

nalle00 30.05.2012 09:52

juu on patrollissa hj akselit ja renkaikis tulee 35x3,5 noilla 33 sillakin meinaa mennä jo liian lujaa kun välitys on hj:n vaikio 3.7 muistaakseni

Sami89 30.05.2012 09:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 885648)
juu on patrollissa hj akselit ja renkaikis tulee 35x3,5 noilla 33 sillakin meinaa mennä jo liian lujaa kun välitys on hj:n vaikio 3.7 muistaakseni

Saattaahan se juu melko vauhdikasta olla noilla vakioilla..:D ite ku vaihtelen takas noita patrollin akseleita ja niissä olevista välityksistä ei vielä tietoa ni tuntuu jo 35 kulkevan liian kovasti.. saatikka sit ku ne 38,5 siihen laittaa..:eek: joutuu ehkä ajelee hiukka kovempaa ku ennen..:D:D

nalle00 30.05.2012 12:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 885650)
Saattaahan se juu melko vauhdikasta olla noilla vakioilla..:D ite ku vaihtelen takas noita patrollin akseleita ja niissä olevista välityksistä ei vielä tietoa ni tuntuu jo 35 kulkevan liian kovasti.. saatikka sit ku ne 38,5 siihen laittaa..:eek: joutuu ehkä ajelee hiukka kovempaa ku ennen..:D:D

vaihdat siis hj:n akselit pois ja patrollin omat takas ? oisitko kiinnostunu myymää noi 4.88 välitykset vai ootko ajanu solmuun ?

Sami89 30.05.2012 12:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 885673)
vaihdat siis hj:n akselit pois ja patrollin omat takas ? oisitko kiinnostunu myymää noi 4.88 välitykset vai ootko ajanu solmuun ?

Miä kerkesin jo myydä ne akselit..:o mut joo kokeillaan jos noi omat kestäis vähä paremmin ku toyotalaiset.:D ite ajoin kaks safaria ja meni kaks vetoakselia, yhet lukkohampaat ja yks murros..:eek: edellisellä omistajalla 8 vetaria, kahdet lukkohampaat ja jos en nyt väärin muista ni kolmet pikkupultit takapäästä..:D:D toivotan et datsunit olis vähä kestävämmät..:rolleyes:

nalle00 30.05.2012 13:00

itse miettiny kans että vaihtais tatsunin omat akselit tohon, mutta kaippa siihen on joku syy miksi niitä on niin paljon vaiheltu pois noista liekkö kestävyys. välityshän niissä olis jo vakiona pienempi kun hj:n akseleissa

Edit. kyllähän äärettömällä voimalla jota tatsunissa tunnetusti on ja 38 renkailla saa vaikka ratakiskon kääntymään mutkalle

Sami89 30.05.2012 13:24

No mul oli ennen tota patrolli ihan patrollin omilla akseleilla ja se kesti ihan älyvapaata käyttöä noin 3 vuotta. Olkalaakerit oli ainoat mitä piti vaihtaa. Mut nyt toi mis on hjn akselit ni sillä ei oo ajettu ku kaks kertaa ja aina on tullu lähes täystuho.. tiiä häntä onks noi sit sen kestävämpiä mut kokeillaan.:D jos ei kestä noikaan ni sit etitään jotkut toiset taas.. ;)
Tehoja en tiputa!;):p

tapsa4x4 30.05.2012 20:43

Tollasia olis http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97417

Bj Andy 30.05.2012 21:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 885678)
Miä kerkesin jo myydä ne akselit..:o mut joo kokeillaan jos noi omat kestäis vähä paremmin ku toyotalaiset.:D ite ajoin kaks safaria ja meni kaks vetoakselia, yhet lukkohampaat ja yks murros..:eek: edellisellä omistajalla 8 vetaria, kahdet lukkohampaat ja jos en nyt väärin muista ni kolmet pikkupultit takapäästä..:D:D toivotan et datsunit olis vähä kestävämmät..:rolleyes:

Ei ny just liity tähän mutta noita lukon hammaspeikko juttuja kun on lueskellu niin voisikohan niihin olla yhtenä syynä se notta lukko ei ole kokonaan irronnu eli hampaat on jääny päistään kantamaan????

Ja meitsillä olisi yksi patrollin joutava etuakseli jonka välityksestä/kunnosta ei ole mitään tietoa.

Se vaihtuisi vaikka toyotan tms. fullfloatterin napoihin/akseliin vaikka välitys olisi huonona.

Sami89 30.05.2012 21:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 885824)
Ei ny just liity tähän mutta noita lukon hammaspeikko juttuja kun on lueskellu niin voisikohan niihin olla yhtenä syynä se notta lukko ei ole kokonaan irronnu eli hampaat on jääny päistään kantamaan????

Ja meitsillä olisi yksi patrollin joutava etuakseli jonka välityksestä/kunnosta ei ole mitään tietoa.

Se vaihtuisi vaikka toyotan tms. fullfloatterin napoihin/akseliin vaikka välitys olisi huonona.

Toi hammaspeikko tuli ainakin silloin ku lukko kiinni vedätin mäkeä ylös.. oli kyl tosin pitkänpuolen kakkonen päällä ja kengänkärki tais näkyä tuolta vinssipedin alta..:D:D:D

Bj Andy 30.05.2012 22:39

No sitten se kyllä hajosi heikkouttaan....

Sami89 30.05.2012 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 885853)
No sitten se kyllä hajosi heikkouttaan....

Sitä mieltä minäkin olen.:D:D Pitäshän noitten nyt vajaa 200 datsuninkaakkia kestää ajaa läpi ilman että ne aina hajoaa.. :D:D:D

BJ-40/76 31.05.2012 00:08

NS. hj-61 lukkomurikan kestävyys
 
Kaikki voi mennä rikki, ja varsinkin jos ikää on yli 20v.....

MUTTA: Jos ehyt lukko on kiinni, niin alkuperäinen vetoakseli menee kierteelle lukkokalikan ja tasauspyörän välistä takaperässä, etuperästä vetari katkeaa nivelen juuresta.... (yleensä)

Ja tuo toyotan 80 luvun lukko voi mennä "kiinni" osittain jos kiire on kova, voimaa tarjolla ja silloin lähtee hampaat joko lukkokalikasta tai lukon päädystä.
k.o kiinnimenoa havainnllistaa alunperin merkkivalo, mutta.....

Ja siihen riittää vakio kone, ja alle konttausvauhti.

Vain sutimista tois puoleisesti, ja vedään kahva ylös!
Niin silloin lukko kalikka on saanut komennon lukita vetari, ja jos voimaa on, niin 5 mm auki oleva lukko kärsii hammaskatoa:o

Käyttöohjekirjassa kerrotaan, miten lukkoja käytetään:)
olikohan: kiinnijuuttuneen ajoneuvon irroitukseen, ja jos lukkojen merkkivalo ei lopeta vilkumista, niin peruutetaan vähän tms.
mutta maksiminopeus oli joko 5 tai 7 km/h:cool:

Eskimo 31.05.2012 07:42

Jumittavalla toisen puolen jarrulla saa kans sujuvasti lukon hampaat öljytilaan :D

Jani E 31.05.2012 18:34

juuri ton puolittain kytkeytymisen takia laitoin omaan jälkiasennus etulukkoon merkkivalon toimintaan. tietää varmasti koska voi antaa varovasti kenkää :D
aikas usein se on jo päällä, mutta valo ei pala, tai toistepäin. valo jo sammunut, mutta lukko osittain päällä...

Sami89 31.05.2012 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 886061)
juuri ton puolittain kytkeytymisen takia laitoin omaan jälkiasennus etulukkoon merkkivalon toimintaan. tietää varmasti koska voi antaa varovasti kenkää :D
aikas usein se on jo päällä, mutta valo ei pala, tai toistepäin. valo jo sammunut, mutta lukko osittain päällä...

Mullakin oli valot kummallekin lukolle. Mut reilulla hapella tuntuu kaiken saavan rikki..:D:D Ehkä noi tojon lukot ei vaan oo suunniteltu ihan noin kovaan käyttöön..:rolleyes:

BJ-40/76 31.05.2012 22:50

Olet täysin oikeassa; ei .....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 886158)
Mullakin oli valot kummallekin lukolle. Mut reilulla hapella tuntuu kaiken saavan rikki..:D:D Ehkä noi tojon lukot ei vaan oo suunniteltu ihan noin kovaan käyttöön..:rolleyes:

Siis lueppa tuo minun aamun viesti:rolleyes:

Ja johtuen tuosta, siis että nuo lukkohampaat (5 kpl) on noin 5 mm pitkät,
ja ne ON SUUNNITELTU kiinnijuuttunen ajoneuvon irroitukseen.

Mutta KUN LUKKO ON KIINNI (siis lukkokalikan hampaat täysin perillä), niin on kestänyt noilla leimarenkailla ainakin.

(38x12,5-15 super sampper rättirenkaat, ja 4.88 perillä ja välitetyllä jakolaatikolla kardaaniin tuli suonet)

Ja nuo "hajosi helposti normaali ajossa alkuperäisillä renkailla" tapaukset monta kertaa on sarjassa:
a) sain vedettyä sen lukon päälle, kun kunnolla voimaa...
b) kun alkoi näyttää että jää kiinni, niin painoin kaasua ja vedin lukon kiinni...

Siis jos haluaa yli 20v vanhan Toyotan lukon kestävän, niin merkkivalojen pitää olla kunnossa ja niitä pitää uskoa! (ei ole nintendo vaihtoehtoja "oletko varma" ja "palaa aikaisempaan ikkunaan")

Mutta en yhtään kyseenalaista sitä, että vuosikymmeniä myöhemmin on parempia lukkoja, ja jopa kestävämpiä, mutta nuo vanhat lukot toimii niin kuin ne on tarkoitettu, jos niitä huolletaan säännöllisesti, ja käytetään niin kuin kuuluu.
Tuo huolto tarkoittaa perämurikan lukon nivelten purkamista ja rasvaamista OIKEILLA rasvoilla muutaman vuoden välein.
Käyttövivusto ja vaijeri olisi syytä huoltaa 10v huollossa:)

Mutta eikö toyota ole ikiliikkuja.... :eek:

Siis kuinka moni Kytkettävillä lukoilla olevan cruiserin omistaja on huoltanut/huollattanut lukkoja suuruusluokkaa tunti/vuosi?

Ja syy, miksi ei; on se että nuo Land Cruiserit tekee työtä vetämällä jarrullista kärryä, tai metsästäjät tulee hyvin toimee citymaastureiden kanssa...

Sami89 01.06.2012 07:09

Totahan minä juuri tarkoitin.. eli kestää ns. normaali käyttöä.. mutta jos metrin hangessa 38,5"15"15 boggereilla vedetään urku auki jyrkkää mäkeä ylös niin eipä tuntunut kestävän. Ja oli myös vetari aika reilusti kiertynyt. Enkä väitä että ne olis mitenkää huonot lukot/akselit mutta eivät vaan tunnu kestävän pikkusen kutitellun patrollin alla..

Bj Andy 01.06.2012 10:46

Pitänee laittaa ne merkkivalot itellekkin toimimaan ettei käy mitään äksidenttiä. Eli jotain sen suuntaista notta lukko on puolittain päällä kun kääntää liukkaalta/metästä asvaltille.

oojiikoo 01.06.2012 16:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 885642)
Juurikin 5.29 tai 4.88 ois melko hyvät vaihto ehdot.

Palaten alkuperäiseen kysymykseen niin varmaan tuo 4.88 olis 35" renkaalle sopiva jos sellaiset nyt tulee alle. Ja kyllä nuo HJ:n akselit kestää kun etutikut ja murrokset laittaa kunnolliset niin tuon lähelle parin sadan tehot ja kunnon hapetusta. Nimittäin siitä on kokemusta...;)

nalle00 01.06.2012 21:32

tänään ruuvattiin 35x13,5 renkaat nyt polttelis tosissaa noi pienenmmät välitykset niin ei tarvis tota kytkintä kärryytää niin paljon. :D jos jollain on tiedossa mistä sais järkihintaan / järkevällä toimitusajalla niin ois kyllä kiinnostusta.

Sami89 01.06.2012 21:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 886429)
tänään ruuvattiin 35x13,5 renkaat nyt polttelis tosissaa noi pienenmmät välitykset niin ei tarvis tota kytkintä kärryytää niin paljon. :D jos jollain on tiedossa mistä sais järkihintaan / järkevällä toimitusajalla niin ois kyllä kiinnostusta.

ipefix?

jv 01.06.2012 23:26

omasta kokemuksesta voin kertoo et, kun on vetäviltä OIKEESTI lähemmäks sen pari sataa diiseliheppaa ja antaa "kunnon hapetusta" niin ei tojotan vakio akselit (murroksina lonkkarin cromot) kestä yhtään mitään. en tiedä mikä kestää mut ei ainakaan j60/61 sarjan akselit.

Auto paino 1900-2500kg tavaroista riippuen ja renkaina kokeiltiin lähes kaikkia swamppereita kokoluokassa 35-39,5"


mm. lukko kiinni vedätystä hangessa jossa sula suo alla -> hampaat murikan pohjalla, kaks kertaa...

on etuvetareita rikottu tyhjäkäynnilläkin ja on ollu vielä neitsyt vetareita, eli ei ollu koskaan aikaisemmin ollu maastossa. Useita.................

jajajajaja... en jaksa ees kertoo.


en tiedä mut kadun sitä päätöstä et kerran rakensin auton j60/61 cruiserin akseleiden päälle...



nii ja kaikki tapahtu alle parin vuoden sisällä. On mulla ollu patrolleja enemmänkin ja missään ei oo llu yhtä paljon ongelmia akseleissa kuin tossa joka sami89:llä nykyään on. Vielä kun se vaihtaa pick uppiin jotku oikeesti jytkyt akselit nii hyvän auton siitä saa ja en väitä et patrollin omat akselit kestäs paljookaan sen paremmin kuin tojotalaiset.


ja kaikki tämä kohtuullisessa kaljapöhnässä avautumista. :)

Sami89 01.06.2012 23:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 886470)
omasta kokemuksesta voin kertoo et, kun on vetäviltä OIKEESTI lähemmäks sen pari sataa diiseliheppaa ja antaa "kunnon hapetusta" niin ei tojotan vakio akselit (murroksina lonkkarin cromot) kestä yhtään mitään. en tiedä mikä kestää mut ei ainakaan j60/61 sarjan akselit.

Auto paino 1900-2500kg tavaroista riippuen ja renkaina kokeiltiin lähes kaikkia swamppereita kokoluokassa 35-39,5"


mm. lukko kiinni vedätystä hangessa jossa sula suo alla -> hampaat murikan pohjalla, kaks kertaa...

on etuvetareita rikottu tyhjäkäynnilläkin ja on ollu vielä neitsyt vetareita, eli ei ollu koskaan aikaisemmin ollu maastossa. Useita.................

jajajajaja... en jaksa ees kertoo.


en tiedä mut kadun sitä päätöstä et kerran rakensin auton j60/61 cruiserin akseleiden päälle...



nii ja kaikki tapahtu alle parin vuoden sisällä. On mulla ollu patrolleja enemmänkin ja missään ei oo llu yhtä paljon ongelmia akseleissa kuin tossa joka sami89:llä nykyään on. Vielä kun se vaihtaa pick uppiin jotku oikeesti jytkyt akselit nii hyvän auton siitä saa ja en väitä et patrollin omat akselit kestäs paljookaan sen paremmin kuin tojotalaiset.


ja kaikki tämä kohtuullisessa kaljapöhnässä avautumista. :)

Juuri tähän nää omatkin höpinätkin perustuu. Eli toyotan akselit ei kestä datsunin raakaa voimaa..:D:D mut joku ku kertoo et mitkä sitä sit kestää ja et ne akselit on sellaset et ton auton saa pysymään kilpien välissä ni miä laitan tohon ne. Nyt kokeillaan patrollin omia, ne kun/jos todetaan heikoiksi ni sit alkaa menee jo sormi suuhun..:eek:

lepoantti 02.06.2012 06:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 886470)
omasta kokemuksesta voin kertoo et, kun on vetäviltä OIKEESTI lähemmäks sen pari sataa diiseliheppaa ja antaa "kunnon hapetusta" niin ei tojotan vakio akselit (murroksina lonkkarin cromot) kestä yhtään mitään. en tiedä mikä kestää mut ei ainakaan j60/61 sarjan akselit.

Auto paino 1900-2500kg tavaroista riippuen ja renkaina kokeiltiin lähes kaikkia swamppereita kokoluokassa 35-39,5"


mm. lukko kiinni vedätystä hangessa jossa sula suo alla -> hampaat murikan pohjalla, kaks kertaa...

on etuvetareita rikottu tyhjäkäynnilläkin ja on ollu vielä neitsyt vetareita, eli ei ollu koskaan aikaisemmin ollu maastossa. Useita.................

jajajajaja... en jaksa ees kertoo.


en tiedä mut kadun sitä päätöstä et kerran rakensin auton j60/61 cruiserin akseleiden päälle...



nii ja kaikki tapahtu alle parin vuoden sisällä. On mulla ollu patrolleja enemmänkin ja missään ei oo llu yhtä paljon ongelmia akseleissa kuin tossa joka sami89:llä nykyään on. Vielä kun se vaihtaa pick uppiin jotku oikeesti jytkyt akselit nii hyvän auton siitä saa ja en väitä et patrollin omat akselit kestäs paljookaan sen paremmin kuin tojotalaiset.


ja kaikki tämä kohtuullisessa kaljapöhnässä avautumista. :)

minä seurannut erään bj:n alle laitettujen 61:sen lukkoakseleiden elämää useamman vuotta, siinäkin on dieselheppoja ja painoa. molempia todennäköisesti reilusti enemmän kuin patessa....renkaina tuon mallisarjan ensiasennuskitkarenkaat koossa 39,5x18. Jaakko kyllä tiedät laitteeen ja kuskin.

ja on sillä ajettu, monesti sellaisista paikoista mistä muut eivät ole tulleet. ja on siinä annettu renkaiden pyöriä, mutta kaikessa tässä järjettömyydessä on ollut järkeä mukana!! on toki muutama vetari vaihdettu silloin tällöin molemmille akseleille, on mennyt muutama lukon kytkentäholkki jne. kaikesta tästä huolimatta en tuollaisia akseleita ihan heikoimmiksi väittäisi. murroksien menekki tyrehtyi kun siihen laitettiin lonkkarit, vaiva siirtyi vetareihin.

edelleen olen vahvasti sitä mieltä että useimmissa tapauksissa syy kalustovaurioihin löytyy penkin ja ratin välistä....toiset ajaa näyttävästi ja toiset vähemmän, toinen tapa on vaurioille herkempää. mutta ei siiinä, eikun kaasua ja kolomosta pessään

kivinen 02.06.2012 10:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 886478)
Juuri tähän nää omatkin höpinätkin perustuu. Eli toyotan akselit ei kestä datsunin raakaa voimaa..:D:D mut joku ku kertoo et mitkä sitä sit kestää ja et ne akselit on sellaset et ton auton saa pysymään kilpien välissä ni miä laitan tohon ne. Nyt kokeillaan patrollin omia, ne kun/jos todetaan heikoiksi ni sit alkaa menee jo sormi suuhun..:eek:

Mitäpä jos rakentaisit maastokäyttöä varten kestävät akselit ja leimalle vaihtaisit vakiot alle? Jarruputkiin liitin sopivaan paikkaan, tukivarret irti yläpäästä, kardaanit irti yläpäästä, ohajusvarsi irti simpukalta, iskarit ja jouset sopiviksi. Meniskö vaihtoon tunti akselia kohden? Vakioihin uudet jarrut, että ilmauksen jälkeen vain ajaisi leimalle, aksiloiden säilytys kuivassa.

Eihän tuo laillista ole, mutta kun ei tässä sarvikuonojen maassa saa leimattua kuorma-auton akseleita henkilö- tai pakettiautoon. Ollut vähän mielessä toteuttaa joskus, mutta en ole keksinyt mistä aihiosta lähtisi tekemään. Toisaalta projekteja on nytkin 2-3 vuoden vapaille riittämiin...

oojiikoo 02.06.2012 11:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 886429)
tänään ruuvattiin 35x13,5 renkaat nyt polttelis tosissaa noi pienenmmät välitykset niin ei tarvis tota kytkintä kärryytää niin paljon. :D jos jollain on tiedossa mistä sais järkihintaan / järkevällä toimitusajalla niin ois kyllä kiinnostusta.

Järkihintaan, niin tilaus ulkomailta, mutta toimitusaika pitkä..:( Tai sitten esim offroadtarvike tai cros4wd tai joku muu, tulee nopeasti jos hyllyssä mutta hintaa vähän enempi..:(

Edittiä sen verran että ainakin itsellä kestänyt jo muutaman vuoden nuo nitro gearin välitykset, että ihan laadukkaat tuntuu olevan.

fj40 02.06.2012 11:12

juu
 
Ja nuo nitro gearin välitykset makso pari kolme vuotta sitten jenkkilässä 380€/auto. nykyään reilu neljäsataa.

nalle00 02.06.2012 11:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja oojiikoo (Viesti 886553)
Järkihintaan, niin tilaus ulkomailta, mutta toimitusaika pitkä..:( Tai sitten esim offroadtarvike tai cros4wd tai joku muu, tulee nopeasti jos hyllyssä mutta hintaa vähän enempi..:(

Edittiä sen verran että ainakin itsellä kestänyt jo muutaman vuoden nuo nitro gearin välitykset, että ihan laadukkaat tuntuu olevan.

cros4wd hinnastossa Perävälitys 4.88 Toyota 8,9" 12 pulttiseen perään (ilmeisesti tuo on hj60 perään) 353€ kpl + PERÄVÄLITYKSEN ASENNUSSARJA TOYOTA 8,9 279€ kpl eli vajaa 1300€ tulis hintaa eteen ja taakse vaihtaa välitykset nitrogearin väiltykset tais olla ainakin mainoskuvasta päätellen.

Viipo 02.06.2012 11:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 886570)
cros4wd hinnastossa Perävälitys 4.88 Toyota 8,9" 12 pulttiseen perään (ilmeisesti tuo on hj60 perään) 353€ kpl + PERÄVÄLITYKSEN ASENNUSSARJA TOYOTA 8,9 279€ kpl eli vajaa 1300€ tulis hintaa eteen ja taakse vaihtaa välitykset nitrogearin väiltykset tais olla ainakin mainoskuvasta päätellen.

HJ:n akselit on 9,5"

Tuossa vielä linkki akselikoodien tulkitsemiseen, toyotalla ei edes ole näköjään 8,9" periä: http://www.fintoys.net/index.php?opt...1&limitstart=1

nalle00 02.06.2012 12:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 886581)
HJ:n akselit on 9,5"

Tuossa vielä linkki akselikoodien tulkitsemiseen, toyotalla ei edes ole näköjään 8,9" periä: http://www.fintoys.net/index.php?opt...1&limitstart=1

Cros4wd ei näy muita hj:hin myyvänkään kun nouta 8,9" välityksiä:(

http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...,487,492&lang=

Viipo 02.06.2012 12:32

Pitääpä käydä hallilla mittaamassa, paljon toi lautaspyörän todellinen halkaisija on.

Nimellismitta on kuitenkin 9,5", eikä noita pultteja kyllä lasketa kuin jossain jenkkivehkeissä.

nalle00 02.06.2012 12:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 886593)
Pitääpä käydä hallilla mittaamassa, paljon toi lautaspyörän todellinen halkaisija on.

Nimellismitta on kuitenkin 9,5", eikä noita pultteja kyllä lasketa kuin jossain jenkkivehkeissä.

niin näkyy offroadtarvikkeessakin olevan ilmoitettu 9,5" peräksi eli nyt mietityttää, että jos tuolta cros4wd:ltä saan hallitukselta luvan tilata noi välitykset niin tuleeko sieltä todella jotku 8,9" ihmepalikat jotka eivät käykkään noihin hojon akseleihin. eli onko joku tilannu tuolta mitään miten toimii toimitus ja tuleeko yleensä oikeat osat?

nalle00 02.06.2012 13:35

nitrogearin sivuilta tuotekoodilla joka tossa ilmoitettu löytyi seuraava tieto TLC-488-NG

TOYOTA LANDCRUISER 9.5" 4.88 R&P

eli mitä lie tuo 8.9" tuolla tarkottaneekaan mutta jos tuolla tuotekoodilla tulee niin on 9,5" perään noi palikat eli ei kun hallitusta pehmittämään

Sami89 02.06.2012 14:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 886546)
Mitäpä jos rakentaisit maastokäyttöä varten kestävät akselit ja leimalle vaihtaisit vakiot alle? Jarruputkiin liitin sopivaan paikkaan, tukivarret irti yläpäästä, kardaanit irti yläpäästä, ohajusvarsi irti simpukalta, iskarit ja jouset sopiviksi. Meniskö vaihtoon tunti akselia kohden? Vakioihin uudet jarrut, että ilmauksen jälkeen vain ajaisi leimalle, aksiloiden säilytys kuivassa.

Eihän tuo laillista ole, mutta kun ei tässä sarvikuonojen maassa saa leimattua kuorma-auton akseleita henkilö- tai pakettiautoon. Ollut vähän mielessä toteuttaa joskus, mutta en ole keksinyt mistä aihiosta lähtisi tekemään. Toisaalta projekteja on nytkin 2-3 vuoden vapaille riittämiin...

Ideana ihan hyvä juu.. mut miten sit jos sattuu et jotain käy tuolla liikenteessä? Vaikka kävis silleen et joku ajaa minuu päin ni huonolla tuurilla minä joudun kuitenkin maksamaan..
Ja tossa katiskassa on niin paljon muutakin ennen katsastusta ettei kyl kukaa enää ala siihen aina akseleita vaihtamaa ennen leimaa..

oojiikoo 02.06.2012 15:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 886615)
nitrogearin sivuilta tuotekoodilla joka tossa ilmoitettu löytyi seuraava tieto TLC-488-NG

TOYOTA LANDCRUISER 9.5" 4.88 R&P

eli mitä lie tuo 8.9" tuolla tarkottaneekaan mutta jos tuolla tuotekoodilla tulee niin on 9,5" perään noi palikat eli ei kun hallitusta pehmittämään

Jos perä on muuten kunnossa niin ei tuota asennussarjaa välttämättä tarvitse, ainoastaan krymppiholkin tarvisee välitysten lisäksi. Tieten samallahan sen laakeroi niin ei tarvi olla vuosiin sitten aukaisemassa. Tamgearssilta löytyy kohtuu hintaan laakerit, krymppiholkit yms.

nalle00 02.06.2012 17:25

etu pinjoniin tilasin uudet laakerit ja krymppejä 2kpl samoin uudet stefat eteen ja taakse. perät muuten pitäs olla kunnossa, mutta etu pinjonissa laakerit väliät. ja eiköhän tuo vaimo taivu noihin välityksiinkin :D

EDIT: mihinpä vaimo ei suostuis suklaalla ja kauniilla sanoilla.. elikkä välitykset tilauksessa

nalle00 02.06.2012 21:11

http://www.man-a-fre.com/ Elikkäs tommosesta puljusta nyt laitettiin tilausta vetämään hintaa 235$ kpl eli 189€ Saa nähdä miten tilaus etenee kun ei missään vaiheessa pyydetty mitään varmistusta/ maksua tilaus vahvistus tuli vain sähköpostiin. kaippa sieltä lasku tulee. Palstalla oli luotettavien nettikauppojen listalla ja todettu toimivaksi eli kaippa sieltä uskaltaa ostaa. pihi kun olen niin koitetaan ensin säästää muutama satanen osista ja jos ei ala tilaus eteneen niin sitten siirrytään kotmaisiin vaihtoehtoihin.

nalle00 06.06.2012 23:09

Ameriikan tilauksesta käytiin kireenvaihtoa myyjäliikkeen kanssa, tai lähinnä toimitus tavasta. elikkä kohtuullinen toimitus aika oli kohtuuttoman kallis ja kohtuullisen hintainen toimitus taas kohtuuttoman hidasta niinpä peruin tilauksen kohteliaasti ja tilasin osat offroadtarvikkeelta. Toimitus pelasi nopeasti ja tänään on jo etupäähän vaihdettu välitykset huomenna viellä jos takapään sais yhtä kivuttomasti irti purkuun ja kokoon niin pääsis viikonloppuna uusia välityksiä kokeileen. :)

Sami89 08.06.2012 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 887873)
Ameriikan tilauksesta käytiin kireenvaihtoa myyjäliikkeen kanssa, tai lähinnä toimitus tavasta. elikkä kohtuullinen toimitus aika oli kohtuuttoman kallis ja kohtuullisen hintainen toimitus taas kohtuuttoman hidasta niinpä peruin tilauksen kohteliaasti ja tilasin osat offroadtarvikkeelta. Toimitus pelasi nopeasti ja tänään on jo etupäähän vaihdettu välitykset huomenna viellä jos takapään sais yhtä kivuttomasti irti purkuun ja kokoon niin pääsis viikonloppuna uusia välityksiä kokeileen. :)

4.88tko tuli? Ja takapää on ainakin nopeampi purkaa kun etunen.. ;)

oojiikoo 08.06.2012 19:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 887873)
Ameriikan tilauksesta käytiin kireenvaihtoa myyjäliikkeen kanssa, tai lähinnä toimitus tavasta. elikkä kohtuullinen toimitus aika oli kohtuuttoman kallis ja kohtuullisen hintainen toimitus taas kohtuuttoman hidasta niinpä peruin tilauksen kohteliaasti ja tilasin osat offroadtarvikkeelta. Toimitus pelasi nopeasti ja tänään on jo etupäähän vaihdettu välitykset huomenna viellä jos takapään sais yhtä kivuttomasti irti purkuun ja kokoon niin pääsis viikonloppuna uusia välityksiä kokeileen. :)

No nii, niitähän on hyvä tulla testaileen viikon päästä raajärvelle, ja uutta rengastusta :rolleyes:

nalle00 08.06.2012 23:27

tarkotus olis raajärvelle tulla ja tällä kertaa ihan koko v-lopuksi viellä kun sais ton woblauksen kuriin niin uskaltais sinne ajella :D

edit: elikkäs juu välitykseksi tuli 4.88 ja renkaat 35x13,5 mudzillat hyvin tuntu pelaavan tänään kun kävin pikku lenkin ajamassa uudet renkaat vaan toi ikävän woblaus ilmiön esiin kun töyssyyun ajaa 50-60 vauhdissa pitäs sille koittaa nyt tehä jotain..


Sivu luotu: 08:19 (GMT +2).