![]() |
Xdynan vinssit
Morjesta!
Tuli tuossa jäätyä autolla ensimmäistä kertaa jumiin ja tuli mieleen ettei vinssistä olisi ainakaan haittaa. Eli onkos kellään kokemuksia noista Xdynan vinsseistä? Katselin tuota Xdyna X12.0 mallia. Ei olisi pahan hintainen mutta onko kannattava ostos? -Otra |
Mulla on menossa eteen X10.0PB http://www.vinssikauppa.fi/product/1...--40m-koydella
Pöydällä pyöriteltynä OK kapistus, ei siis vielä käyttökokemuksia. On vaan tämä malli aika iso normaaliin sähkövinssiin verrattuna. Jarru tuntuu jo koekäytössä hyvälle, rumpu pysähtyy heti kun napista löysää. |
Moro !
Täällä kaivataan myös kokemuksia X dynan vinsseistä, aikomuksena hankkia ehkä X dyna X 12.0 tai X dyna 12.0 k (köydellä) . Kiinnostaisi tietää myös käyttö kokemuksia vaijerin ja köyden eroista. Onko langaton kauko-ohjain "välttämätön" lisävaruste? Asialliset sivustot ainakin vinssikaupalla on. |
Mun mielestä langaton kaukari ei ole välttämätön. Varsinkaan etuvinssissä.
Mutta sen sijaan en edes harkitsisi vaijerilla olevaa vinssiä. Ainoastaan jos se tulee ihan pelkäksi koristeeksi niin sitten voisi olla ilman narua. Korvaa vaikka sitten vinssin valokuvalla sellaisesta. Tai askartelee pahvisen mallin tilalle. :D Naru on niin paljon turvallisempi ja lisäksi mukavampi kuin vaijeri. just my five cent -sami- |
Omastakaan mielestä etuvinssin langaton kake ei oo tarpeen. Tuosta uudesta etuvinssistä jätän langattoman kaken pois, johdotin ja testatin sen kyllä, muta kun en keksinyt käyttöä niin nostin hyllyyn sekä kapulan että vastaanottimen.
Vaijeri = ikävä ja naru = hyvä. Narun jälkeen lievästi äklöttää käsitellä vaijeria, pitäis löytää jostain hanskat jne. Vaijerin ainoa plussa hyvää narua edullisempi hinta. |
Lainaus:
kuvista katseltuna nuo xdyna vinssit muistuttaa hirveesti kew/atb vinssiä onko eroja vai ei? ja vielä oliskos hirvee homma avata moottorin kantta ja ottaa kuvaa hiilisillasta? entäs missä siinä se jarru on, onko se rummussa? itsellä on kanssa vinssi hakusessa ja haluais hiukan tietoa. |
Vaijeri
Lainaus:
:mad: kylmä tosiasia on esim kilpa käytössa kisa per naru kunnon vaijeri kestää isältä pojalle :D:D:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kumman vieressä porukat seisoo mielummin poikkeavan vaijerin vai narun? :D Saahan sitä vaijeria puolustella mut kummaa kun ei juuri kukaan niitä käytä aktiivi offaajista tai kilpailijoista. ;) Me ei ainakaan olla anettu oman narun olla kiveä tai kalliota vasten. Siihen on toistaiseksi aina löytynyt risuja/tukinpätkä/repunjämät/kumimatto tai jotain väliin. still just my five cent -sami- |
|
Vaijeri
Lainaus:
|
Hei ihmiset nyt kysyttiin kokemuksia vinssistä eikä mistään narusta ja vaijerista!
perustakaa vaikka naru vs vaijeri topic. |
Naru
Lainaus:
volvon omistajana on tullut melkolailla paljon vinsattua ja vaijerilla Narua on tullu kisoissa katkottua aikalalla paljon Eli loppu tulema on naru on parempi mutta se pitää olla vara uusia tarpeeksi tiheään ei nimittäin ole kovin turvallista tipahtaa kaliolta alas narun katketessa :eek: |
Herneet poijes nenästä
Lainaus:
|
Mutta siis tarvisin tietoa tuosta vinssistä. Naru/vaijerin erot on tuttuja jo tuosta toisesta laitteesta.
No nyt tuli ensimmäinen mielipide. Mutta siis mikä siinä sitten on huonoa? |
vinssi
Suosittelisin comeup merkistä vinssiä on todettu kestäviksi ja on vielä halvempi :D:D:D
|
Hinta
Lainaus:
|
No juu, mönkijään saa kyllä Warn/ Come Up vinssin tuohon hintaan mitä tuo X12.0 maksaa, siinä olet oikeassa. Mutta ei tuo Come Up ole lähellekkään halvempi. Tai jos jostain löydät halvemmalla niin pistä linkkiä.
|
http://www.maplehill.fi/avinssi.htm kaippa noil jotain tekee.....
|
Täsmennetään nyt vielä sen verran että vinssi olisi tulossa "katu-autoon", eli sillä ei ole tarkoitus roikkua kallion reunalla rastia noukkimaan vaan tämä vinssi siirtyisi siinä vaiheessa taakse kun auto muuten on metsäkelpoinen.
|
come up
[QUOTE=Otra;868208]No juu, mönkijään saa kyllä Warn/ Come Up vinssin tuohon hintaan mitä tuo X12.0 maksaa, siinä olet oikeassa. Mutta ei tuo Come Up ole lähellekkään halvempi. Tai jos jostain löydät halvemmalla niin pistä linkkiä.[/QUOTE
Minäpä selvittelen mistä kaverit ovat vinsinsä ostaneet ja ilmottelen |
Tuollakin näky olevan isorunkonen come up alta 1000eur
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...egory/129/137/
muistaakseni oulun sähkö diesel on pistänyt vielä hitusen tiukemmat hinnat kehiin |
Xdyna X12.0 592€
Come Up DC-9.5 850€ |
Lainaus:
http://www.madecor.fi/esitteet/X100PB_SPEC_FI_01.pdf http://www.warn.com/truck/winches/95xp_winch.shtml Moottorin käytin auki, alla kuva hiilisillasta. Noi mustat hiilien painajat roikkuu tässä irrallaan, kasattuna tuohon metalliholkkiin tulee sisälle pultti akseliksi. En purkanut koko vinssiä, ei varmaa tietoa jarrun sijainnista, epäilen että olis moottorin luona. Kysy ihmeessä Mikolta, niin saat varman vastauksen. http://www.vinssikauppa.fi/page/2/ota-yhteytta -Paavo http://ptl.kapsi.fi/gallery3/var/res...g?m=1333395107 |
Xdynan jarrusta...
X9.0, X12.0 ja X17.0 malleissa on mekaaninen jarru joka on integroituvaihteistoon, eli ei ole sulattamassa rummulla olevaa köyttä. Kalliimmissa malleissa on sähkömagneettinen jarru jarrulevyineen moottorin ja rummun välissä. Tästä syystä nämä mallit ovat hiukan pidempiä, mutta vastaavasti käyttömukavuus ja turvallisuus on parempi rummun pysähtyessä heti kun peukun napilta päästää. Mikko Vinssikaupasta |
Minulla on suzukin keulassa xdyna x10.0PB, Vinssiissä on paljon hienoja ominaisuuksia, mitä normaaleista vinsseistä ei löydy.
Tällaisia ovat esimerkiksi rummun vapautus kaukosäätimestä. Tämä on erittäin hyvä ominaisuus, säästää apparin kulkemista paljon. Vaikka rummunvapautus on hieman hidas toiminen, niin aluksi luulin että se haittaa, mutta käytännössä kun appari laittaa köyden kiinni niin siinä ajassa on rumpu lukittunut. Eli hyvin toimii tämä ominaisuus. Tässä mallissa on tosiaan sähköinen jarru moottorin puoleisessa päädyssä. Tämäkin on hyvä ja toimiva ratkaisu. Turvallisuuden kannalta on tärkeä, että vinssi pysähtyy heti, kun napilta löysää sormen. Myös isompi köysikela on hyvä. Tässä ei tarvitse niin tarkkaan katsoa miten se köysi sinne rummulle menee. Mulla on käytössä noin 30m köysi niin se sopii mitenpäin vaan rummulle. Aluksi oli ongelmia vinssin tehottomuus, mutta siihenkin löytyi ratkaisu. Vinssin moottorissa oli valmistusvika, ja näin vei virtaa tuhottomasti, mutta ei jaksanut mitään. Takuu kuitenkin pelaa Vinssikaupassa hienosta. Vinssin nopeus on noin tuplaten verrattuna esim. takavinssinä olevaan Superwinch 9.0 tai joku sinne päin, kuitenkin normaali vinssi. Molemmilla vinsseillä vedettiin Lipposelta ostettua vuoden käytössä ollutta köyttä pätkiksi. Ko. köysi kesti noin 3500 kg vetoa. Eli vuodessa on haprastunut aikalailla. Vielä emme ole kerenneet testata paljonko on vinssien vetoteho, mutta jokupäivä teemme testin. Testattavia vinssejä meillä on näiden lisäksi ComeUp 9.0 ja Warn 6000. |
No nyt tuli asiallisia vastauksia, kiitoksia niistä. Eiköhän meille tuo X12.0 tule narulla. Asiakaspalvelu on myös tuolla vinssikauppa.fi todella hyvää.
|
onko tosta xdyna jarru systeemistä jotain räjäytys kuvaa? tms.
|
Vastauksia:
Lainaus:
Lainaus:
http://www.madecor.fi/manuals/Partlist_FI_rev01.pdf Mutta ymmärtääkseni sähkömagneetti vapauttaa jousien painamat jarrulevyt toisistaan moottorin käydessä. Ja koska jarru on moottorin ja vaihteiston välissä riittää vaihteiston välityksien ansiosta pieni kitkavoima jarruttamaan vinssin vetokykyvyn kuorman. Mikko |
Lainaus:
-Paavo |
Ton high speed version nopeus kiinnostais esim räikkään verrattunu eli onko se oikeesti nopee vai "nopea"?
|
Lainaus:
|
Tuota Xdyna vinssin 12.0 mallia saa kauttamme hintaan 395,00 jos halukkaita löytyy, 4kpl myytyämme ja sen laadun nähtyämme emme päättäneet ottaa sitä valikoimaamme mutta saamme sitä kyllä helposti tilattua jos joku sitä haluaa. Ja ComeUppiin sitä ei todellakaan kannata edes alkaa vertailemaan, ovat kuin eri planeetoilla tehtyjä...
|
Pidettäisiinkö keskustelu asiallisena ja myynti-ilmoituksille taisi olla oma osastonsa muualla....
Mikko Vinssikaupasta |
Testasimme tuon X12.0 mallin testipenkissä jossa saimme ko. yksilön vetotehoksi 3990 kg joka ei ole lähelläkään sitä mitä muut tämän koko luokan vinssit yleensä vetävät. normaalisti tuo vetoteho 12 000 lbs vinsseillä liikkuu siinä 5200-6100 kg välissä...
Eikös täällä nimenomaan kysytty kokemuksia ko. vinssistä, meillä niitä on ja on kokemusta myös monista muista merkeistä ja aika paljon vielä luulen. Yli tuhat autovinssiä myyneenä on kerennyt näkemään monenlaista ja vinssien vertailu on jo itseasiassa aika helppoa. Tuohon määrään on kyllä mahtunutkin jo sitten aika monenlaista härveliä:=) |
Tuota vetotehoa pitikin kysyä, ja sitä että mitä nuo numerot tarkoittaa eli varsinaista vetotehoa vai tehoa jollain nousulla????
t:Omistanut vain mekaanisen vinssin. |
Moi,
Lainaus:
X12.0 speksi löytyy täältä: http://www.madecor.fi/esitteet/X120_SPEC_FI_02.pdf Iilmoitetaan vetovoimaksi 1. kierros 5442kg 2. kierros 4310kg 3. kierros 3570kg 4. kierros 3050kg Joten 3990kg olis tolla taulukolla noin 2½ kierrosta jos vinssi vetää sen minkä lupaa. Millaset akut ja kaapelit teillä muuten on käytössä vinssejä testatessa? -Paavo |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tänä päivänä Xdynalla on kolmea eri moottoria 12V luokassa. Meillä myynnissä oleva X12.0 (1203M) on 2011 lopulla julkistettu uusi M-sarjan malli (6,5HP moottori). Koska kaupittelit (offroadtarvike) viime kesänä täällä palstalla X12.0 vinssiä, oletan että olette tehneet testit Xdynan vanhemmalla ja halvimmalla C-sarjan vinssillä, jossa on pienempi 6,0HP moottori. Saamanne mittaustulos täsmäisi siihen mitä Xdyna tänä päivänä tuolle moottorille lupaa (about 4077kg). Tätä C-sarjaa ei ole meillä myynnissä ollenkaan. Kommentit kokemuksista ovat mielestäni ok, kunhan ne kerrotaan perustellen ja kertomukseen vaikuttavat muuttujat huomioiden. Samoin en epäile kokemustanne, mutta Xdynallakin tapahtuu tuotekehitystä kokoajan ja tietenkin juuri se kauppiaan oma merkki on aina maailman paras :) Mikko Vinssikaupasta |
Lainaus:
¡¤ Name: X12.0-12V-1203C Rated Line Pull: 12000lbs (5442kgs) Single-line Motor: 6.0hp, 12V (24V) Series-Wound Carbon Brush Ass¡¯y: Permanent Pressure Carbon Brush Structure (PPCB) Control: Intelligent Handheld Controller, 12¡¯ (3.7m) lead Wireless control: Not included; Optional Gear Train and Reduction Ratio: 3 stage planetary,246.8:1 Clutch: Sliding ring gear, 100% engagement one time Torque Limiter: Included, Adjustable Torque Limiter(ATL) Braking: Automatic; BE Braker in motor Drum Size : Diameter 2.5¡å(63.5mm); Length 8.82¡å(224mm) Wire Rope: Diameter 23/64¡å(9.2mm); Length 94¡ä(28.5m) Fairlead: Compressed 4-way roller fairlead Recommended Battery: 650CCA minimum for winching Battery Leads: 25mm2;Length 72¡å(1.83m) Control Box: ISM Box Finish: Dark Grey Weight: 84lbs(38kgs) Overall Dimensions: (LxWxH)22.8¡å x 6.4 ¡åx 8.5¡å (580mmx162mmx216mm) Mounting Bolt Pattern: 254mm x 114.3mm Ja voihan näissä olla yksilöllisiäkin eroja, tarkkaan tulokseen pitäisi mitata ehkä 3 kpl ja niistä keskiarvo. Mutta kokonaisuutena mainitisisn että ko. vinssi on ainaskin viimeistelyltään aika karkeaa tekoa vaikkapa ComeUppiin verrattuna. |
Nyt on tullut hiukan jo kokemuksia tuosta Xdynan X12.0 vinssistä, narulla varustettuna. Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen vinssiin. Muista autovinsseistä ei ole ollut kokemusta omassa autossa mutta tuo tuntuu kohtalaisen nopealta ja vetää kyllä Suzukia vähintääkin riittävästi :) Narun ulos vetäminen vapaalla on myös herkkää. Ainoa mikä on häirinnyt ovat tuon kaukosäätimen kirkkaat ledivalot pimeällä, mutta niitähän saa himmennettyä helposti. Iso kiitos vielä hienosta asiakaspalvelusta vinssikauppa.fi väelle! Mönkijä käytössä on Come Upin vinsseistä kokemusta ja sieltä saanut huonot kokemukset joten sen takia en sitä edes harkinnu.
Vielä kuva vinssistä asennettuna: http://kallionpaa.kuvat.fi/kuvat/Suz...G/_smaller.jpg |
Mites näistä Xdynan vinsseistä on kokemuksia tullut? Myymistämme 4 koe kappaleesta taisi 3 hajota heti alussa joten kiinostaisi kuulla miten nämä on muilla pelittäneet? Halpahan tämä vinssi kyllä on mutta saako siinä vastinetta rahoilleen? Uutta tilausta olen tekemässä jos kansa näitä haluaa, hinnta ovat edullisia kuten Runvallakin, esim. Xdyna 12.0 395,00 ja kalleinkaan malli ei maksa kuin noin 650,00
Mutta laatu kiinnostaa nyt tällä hetkellä kaikkeinn eniten ja se selviää vain käyttäjien kokemusten perusteella. |
Tuppaa hiilisilta olemaan heikko lenkki.
Hiilissä on varsi joka painaa hiiltä, kyseinen varsi tuppaa sulamaan ja irtoamaan. Huono kuva apinoitu käyttäjältä Saukki. http://lamaas.1g.fi/#/kuvat/HCK+offi...2/P8240170.JPG |
Lainaus:
Muuten tuo vinssi on pelannut tähän mennessä hyvin ja nopeus on 'hieman' eri luokkaa kuin tmaxissa mikä oli aiemmin keulilla. Pitää vaihtaa nuo vipuvarret uusiin ja laittaa paineilmalla vielä jäähdytys tuohon moottoriin niin näkee rupeeko kestämään. |
Sama vinssi kuin itsellä. Oliko kuinka vanha hajotessaan?
Itsellä paloi kolmannella vedolla. Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Unohdin muuten aiemmin kehua tuon ehdottomasti parhaan ominaisuuden nopeuden jälkeen, tuo jarruhan on ihan tautisen hyvä! Jos se pysyy tuollasena vaikka vinssille tulee ikää, loistava ratkaisu. |
Minulla on tuo X12.0 pelittänyt ongelmitta tämän kesää. Tosin vedettävä paino ei ole kovin mahdoton (samurai).
|
Tuossa parempi kuva josta näkee kuinka nuo kynnet on sulanut.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/HCK%20...ler&hash=dd151 |
Mulla on toiminut hyvin, äkkiä laskien 10 ajopäivää eli joitakin kymmeniä vetoja, osa kohtuu raskaita ja pitkiä, tais tulla ekalla kerralla muutama putkeen kun nyittiin koko loppuletka yhdestä ojasta ja lervakosta yli.
Normaalisti jännite pysyy 11.8-12.2 voltissa raskaissakin vedoissa, siinä loppuletkan auttamisessa valui lopussa pahimmillaan reiluun yhteentoista volttiin (silloin oli viisarimittari vielä, nyt on pienempi tikitaalinäytöllä oleva). Vinssi veti matalillakin jännitteillä kyllä riuskasti. Vapaana ulos veto ei oo ihan höyhenenkevyttä, pitää vaihtaa notkeammat rasvat vaihteistoon. Jarru ja rummun vapautin toimivat just niinkuin pitääkin eli hienosti. |
Lienee tuo kapistus samaa "laatua" kun "perätukun" ilman välikäsiä halvalla hyvää...
Kalvokengistä testissä 1 kenkä viidestä piti vettä, eli kaameella tsäkällä saa toimivan ja muuten sitten jotakin muuta? Eli sitä halpaa ja hyvää ei edelleenkään ole olemassa? |
Tuosta Xdynan hiilisilta/muovinen vipuvarsi asiasta...
VINSSIKAUPPA.fin takaamana takuuasiana tai yleensäkään meidän tietoon on tullut asian tiimoilta ainoastaan mpartyn vinssi, josta ketjussa olevat kuvatkin ovat. Eli mistään tyyppiviasta en puhuisi. Muita hiilisilta-viallisia vinssejä VINSSIKAUPPA.fin kautta ei ole reklamoitu. mpartyn tapauksessa takuuasiat on hoidettu viime viikkojen aikana kuntoon. Kerro reilusti miten homma jatkuu... (Itselläni ZJ:ssä on sama vinssi jota on rääkätty luokattomasti, toistaiseksi ilman ongelmia) Avoimesti kerron, että muutamia vikatapauksia meidän historiassa Xdynassa on ollut, mutta kaikki ovat olleet yksittäistapauksia. Takuuasiat on hoidettu, ja Xdynan tehdas ottaa kaikista asioista asiallisesti "kopin", eli hommat etenee jatkossakin... Luulen että ikuista ja täydellistä "tositoimissa" olevaa sähkövinssiä ei ole olemassakaan. Tai jos on, niin privana tulemaan vinkkiä... Terveisin, Mikko VINSSIKAUPPA.fi |
Lainaus:
Uudet käpälät ei kestäneet vloppuna kuin kymmenkunta vetoa ja sitten suli hiilisilta jo reilummin uudestaan. Noh, tuossa tiistaina Mikko toi kotia asti kokonaan uuden moottorin jonka tässä vaihdan paikoilleen kunhan ehdin. Tämän kun saan tehtyä nähdään oliko vika alunperinkin sähkömoottorissa vai eikö tuo xdyna vain kestä meikäläisen käytössä :) Eli vielä ei oo kirvettä heitetty kaivoon xdynan osalta... |
Lainaus:
|
Lainaus:
mutta nyt olis vlopun ajoreissu tiedossa eli kaksi täyttä päivää möyrimistä joten eiköhän se siellä taas selviä auttoiko tuo moottorin vaihto. Palaan asiaan. |
4 Liiteet
Lainaus:
oli useampi kohtuu kova veto, muun muassa 9mm köysi poikki, jne. Pari päivää perus möyryämistä ja vinssi tuntuu kestäneen. Liite 38107Liite 38108Liite 38109Liite 38110 Eli ilmeisesti ekassa moottorissa oli valmistusvika koska nyt tuntus kestävän. |
Sivu luotu: 12:53 (GMT +2). |