![]() |
Patrol 160 (Katumus)
3 Liiteet
Elikkäs tällänen katsastus inssin painajainen tuli laitettua tossa jokin aika sitten.
Joku joskus nähnyt vaivaa rakentamalla kierrejousi alustan ja vaihtamalla hj 60 akselit. ja viellä leimannutkin. mutka putkeen tullut ilmeisesti muutoskatsastuksen jälkeen kun ei ole haettu otteeseen. Alku alkoi sillä, että ensimmäisen aamun jälkeen nappi hehkulla poltin hehkut ja lokikin oli palanut niin seisoi työpaikan parkkipaikalla viikon päivät -30 pakkasessa ennen kun ehti sen hiissaan sieltä kotio alkaan pikku remonttiin. samoilla pakkasilla akut sano kabut, niinpä uusi hankinta sai nimekseen KATUMUS. Paljoa ei patrollille ole viellä ehditty tekeen, mutta kai sitä pitäs alkaa kopisteleen kasaan kun leimaa 4/2012 enään jäljellä. Saanut sentään rakennettua 12v lisäjärjestelmän tolla kun oli tallissa vinssi patrolliin sopimattomalla jänniteellä ja onhan tohon helppo sitten lätkiä muutakin 12v roinaa ilman jännitteen alentimia ja 35 boggerit vaihtu tossa viikolla 33 mutikoihin meinaan on tuo tiellä ajaminen vähän sidettävämpää. Tarkoitus ois viellä koppaa tiputtaa 1 jääkiekon verran alaspäin, että sais noille leimankin, mut voi tämä tuleva leimaus menään viellä pienemmillä gummeilla. ja meittiä mikä nopeella nelivedolla jurraa niin mielettömästi moottorijarrutuksessa. liekkö jakis pinjoni vai ihan vain kardaani, sekä tietenkin hitsilankaa näyttää sinne tänne. Saa nähä mihin innovaatio patrollia viellä aikanaan vie ainakin suohon jos ei muualle. |
1 Liiteet
Tänään tuli vinkkarin mekanismia soviteltua sunnysta tohon ja onnistuihan ne jollain lailla yhdistellä omat kun olivat kokeneet impotenssin eli oli muoviset kiinnityslaipat murtuneet ja taas lumisateella tuli ajeltua ace ventura tyliiin pää ulkona ikkunasta niin päätin että jokin ratkaisu täytyy tehdä alkuperäistä osaakaan kun ei tahotunu mistään löytyä.
Pitäs seuraavaksi alkaa etsiskeleen vikaa etuperän ja jakolaatikon väliltä kun nopee nelikko yli 60 vahdista jurraa niin pirusti moottorijarrutuksella. jos jollain ehdotusta missä vika niin kertokaa. Kerran käyttäny kardaanin irti ja ristikot tuntu melko timmeiltä. pinjonissa hyvin pieni välys sisään ulos mut ei edes takaisin, ja kardaanin liussa melkonen klapi veikkaisin itse sitä. |
eiköhän se liuku ole. itellä sama vika ja tuntuu olevan jonkun sortin tyyppi vika kun hakee haulla :)
|
Liekköhän tuohon muuta ratkaisua kun uus kardaani..
|
Kardaanikulmat tuossa on varmaan jotain todella mielenkiintoista. Ja Tarkistele ny vielä että nuo akselit on ylipäätään kiinni eli ettei ne pääse pyörähtämään.
|
akselien kulmista tulikin mieleen...
miten korkee tuo on nyt nuilla kierrejousilla verrattuna vaikka soa korotettuun? paljoko on akselista runkopalkkiin matkaa? |
Lainaus:
|
On se hirmusen kiva, että ei ole tekemisen puutetta. Eilen levis kytkimen pääsylinteri. tai on varmaan ollu jo jonkin aikaan kun kytkin mystisesti kadottanut nesteitä vaikka työsylinterin gummit ym vaihdettu eikä oikeen vuotoakaan ole mistään löytynyt. :confused: No eilen sitten löyty vika siihenkin kun pääs nesteen liian loppuun ja aloin pääsylinteristä ilaus hommiin vaan eipäs onnistanu kun aikasempi yrittäjä oli käyttänyt ilmausroppua ulosvetäjänä ja halkassut sylinterin ja kierrteet irti ropun paikalta. Nyt taas auto seisoo odottamassa uutta osaa. :(
Seuraavaksi pitä alkaa arpomaan noi taka jarrut, että mistä härvelistä ne on tohon istutettu. leimaa jäljellä rapia kuukausi alkaa jo panikkihäiriötä isekeen kun joutuu insille viemään ton toivottavasti osaa ottaa huumorilla :) Pitäs alkaa vähän muutenkin rappaileen vanhusta kokoon, mutta työt vei liikaa vapaa aikaa ja vaimo on sitä mieltä, että menossa oleva taloremppa on tärkeempi. asiastahan voi olla kahta mieltä ja minä olen sitä toista. :D Noh tärkeintähän on, että sain offipalsta tarrat liimattua taka laseihin niin kehtaa näyttää naapurillekkin :D |
2 Liiteet
Meinaako motivaatio olla hukassa ? etkö tiedä mistä lähtisit liikkeelle ? EI HÄTÄÄ osta patrol ja tekeminen ei lopu :D Elikkäs alavesi letuku puhkesi eilen koti pihaan päästyäni. No eihän tuo ole kun heittää uus paikalleen ja baanalle.
Kello 13.30 saavun varaosaliikkeen pihaan ostan vesiletkua glemmareita ja ajattelen viellä hemmotella vanhusta uudella ilman putsarilla ;), mutta tälle hieno helmalle ei ihan halvat lahjat kelpaa vaan kasattuani auton huomaan, että laturi ei lataa :mad: ja varaosa liikekkin on suljettu taas maanantaihin saakka. vesi letku puhjettuaan on kastellut laturia ja liittimiä laturilta. nyt pitäs alkaa arpomaan mikä sinne on iskenyt pääseekö jänniteensäätäjän vaihdolla vai pitääkö alkaa laittaan koko laturi atomeiksi. Jos jollain on nurkissa HALPA toimiva ja ylimääräinen niin löysit juuri ostajan. |
palstalle ilmotus ja patrolliin löyty uus laturi tunnissa vielläpä järkihintaan nyt vaan odotellaan et posti tuo ens viikolla perille samoten on tulossa ''toivottavasti'' vähän timmimpi etukardaani ja jotain muuta piste osaa. Eilen myös vahvistui ajatus siittä että käyttö auto on hankittava et on aikaa laittaa patrol kuntoon ja vähän enemmänkin nyt illan vaimoa rukoilleena ollaan sellasta hakemas joten jospa tämä tästä taas
|
Just sain uuden laturin pellin alle, mutta ei lataa. eli missä vois olla vika lautri pitäis olla ehyt ja viasta päätellen niin oli edellinenkin. onko näissä joku ulkoinen jännitteen säätäjä jossain tai rele tahi joku sulake laturille joka ois voinu oikkarista kyrvähtää ? Kiitosta jo etukäteen
|
Onko sulake ehjä?
|
Ootko kattonu sen johtohelvetin mikä tulee siihen akulle? Siinä on alunperin sellainen liitinhärdelli jolla on taipumusta hapettua suhteellisen tehokkaasti. Oletko mitannu laturin päästä tuleeko virtaa? Jos tulee niin on luultavasti vain johtovika.
Siinä samassa härdellissä on ne hehkujen sellaiset muoviset liitinkotelot ja nekin on hyvä katella. Koskien tietenkin sitä että siellä on orginaalijohdotukset paikoillaan. Laturissahan on kaksi napaa joista toinen on heräte ja toinen jännitetunto. Siellä on joko 3-napainen liitin jos on 25A laite tai sitten on 2-napainen liitin jos 35A laite. Jos jännitetunto napaan ei tule akkujännitettä niin se joko lataa liikaa tai ei lataa ollenkaan. |
en oo kyl kattonu. onkohan tossa missä moinen sulake ?
|
tossa oli 3 napainen liitin johon meni vaan 2 johtoa musitaakseni ?. pitänee alkaa noita piuhoja setivmään tuolta on noi sähkö viat viimesiä mitä haluttais värkätä. johtotjahan tohon autoon on joku / jotkut innokkaat vedelly ihan mahtomasti eikä puolistakaan ota taikaa mihin ne menee
|
Tuossa kuvat liittimistä joissa S on jännitetunto ja L heräte
35A http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102505 Ja 25A http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102506 Ainakin näkee mihin pitää tyrkätä johdolla virtaa akusta :) |
Lainaus:
|
Tarkista ettei laturin hihna ole lasittunut. Ei tartte olla paljoa löysällä , kun ei lataa tyhmäkäynnillä mutta kierroksillä herää. Itsellä oli samaa vikaa omassa lasittunut hihna niin luisti ääntä pitämättä tyhjäkäynnillä ja rasituksessa. Hihnan vaihdolla lataa tyhjäkäynnilläkin 28v
|
3 Liiteet
Iskarin kiinnityksiä aloin kattomaan ja vaihtaan sinne jäsympiä pultteja niin huomasin öljyä tulleen jarrulevyyn ja onhan kuskin puolella koko levy vaihdon tarpeessa samoin palat pitäs uusia lemakausi kun on loppumaisillaan niinpä meni tämäkin navan puruksi.
Nyt pitäs lähtä varaosa myyjää kiusaamaan ja ettiin sopivat palat ja levyt tohon hj:n stefa kuitenkin luulis olevan kun akselit siittä kerta on. Ja sama homma ois toisellekkin puolelle edessä. |
varaosamyyjän melkein vaivuttua epätoivoon alkoi osia löytymään stefa oli nyt helposti hj:n oma mut jarrupalat lopulta löyty rangen kirjasta ja levy useiden mittausten ja puolen tunnin tuskailun päätteeksi tilattiin mallia rj70 landcruiser pääsiäisen takia vasta tiistaina selviää oliko sittenkään.
|
2 Liiteet
Kuskin puoli purettu, ja huomenna tulee uus jarrulevy toivottavasti oikea. toivottavasti varaosapuljusta löytyy noita pinna pulttejakin oli muutama vähän kärsineen näkönen.
|
Kuskin jarru levy sorvauksessa ja konttorilta käyty kysymässä neuvoa miten edetä. ilmeisesti ei 33x10,5 renkaita saa tähän leimaan vaikka mitä yrittäis , mutta turbon kanssa on viellä toivoa loppuviikosta penkkiin pitäs mennä hakeen taho laput, mutta mitäs muuta tarvin konttorille sitten mukaan kun menen muutos katasastamaan? jarruthan on hj61 edessä ja takana rj70 etulevyt rangen satuloilla. :confused: pitänee jostain hommata tollaset 205r16c renkaat konttorille mentäessä.
|
3 Liiteet
Katumus sai tänään uuden kiiltävän pakoputkiston joka tuntuis inssi miehelle kelpaavan ja onphan mukavapi ruuvaill käyntiinkin kun ei ole kaikka savut het pirtissä edellinen kun tuli ulos suoraan kuskin oven alta:D
|
mites noi takajouset näyttä vähän jänniltä kun on tollai mutkalla..
|
Itse kattelin samaa mut kai ne siellä pysyy :) jos tahtois aivan suoraan niin pitäs yläpäästä siirtää palikoita vähän, mutta eiköhän sekin tule viellä eteen jossain vaiheessa. viimeistään kun jouset nyrähtää:D
|
nyt on patrollista penkitetty huimat 66kw eli - 4kw vakio vapariin :mad: no ei anakaan pitäs muutoskatastukseen olla onkelmia :D No kunhan saa ton käppyrän otteeseen niin aletaan kattoon syötöt kohilleen.
Jarruja räpelletty ilmattu vaihettu uudet palat ym ym, mutta silti kun auton lyö tulille niin poljin painuu pohjaan asti ensimmäisellä polkasulla ja paine pitää pumpata kerran kaks, että ottaa normaalisti. missä vika ? :confused: Taka iskarin yläpään kiinnikkeet huomenna uusiksi kun noi tämänhetkiset on aika noh mielenkiintoiset. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Sitä takajarrujen kyrpäkuulahelvettiä mikä on vänkärin puolelle rungossa on kanssa ilmattu, on ilmattu eri asennoissa (eli perä alhaalla ja ylhäällä keulaan nähden) ja silti politin on löysä homo kun laittaa tulille. Kengät on niin lähellä että ottaa hiukan kiinni jo. Jarrut kyllä pitää muttei tuota saa ylhäältä ottamaan kai mitenkään saatana. :mad: |
Lainaus:
onnistui ilmata yksin kun ilmauspullossa on takaiskuventtiili.;) |
Juu löytyy irrallaan -87 venttiili, sinne ei tosiaan mene etupiiri. Seissyt muutaman vuuen niin miettiny että pitäskö suolistaa se, mutta v*tut siihen kuitenkaan enää kumeja saa.
Vois kokeilla sitä vielä, sitte riittää. Pitää varaosaromusta ruuvata erilainen jakopalikka tuon kolmihaarasen tilalle niin saa ylimääräsen putken pois etupiiristä. Uus säädettävä takapiirin rajotinventtiili vois olla varmin ratkasu topisaalta. :confused: Tai jos vaihtas koko laitoksen pakettiautoon ni ei tarviis nussiutua aina tuon kanssa. :D |
Heitin sen MQ:n alkuperäsen takapiirimurikan kuubaan ja laitoin MK:n version tilalle: kas, jarrut löytyy heti ku polinta painaa. :):)
|
tänään satuin tuurilla löytämään korjaussarjan pääsylinterille joten pitää ensin räjäyttää se ja kattoa auttaako jos ei niin sit pitää ruveta tota palikkaa räpeltämään
|
Lainaus:
|
katsastus miehen mukaan rengas koko kasvaa liikaa
|
2 Liiteet
Tulipa vihdoin noi iskarin yläpäät tehtyä uusikis ja samalla uudet öljyt vaihdettua perään. viellä ois 2 viikkoa aikaa kopistella ennen kun leimalle pitää päästä. viellä ois leimarenkaille tarvetta jos joltain löytyy.
|
Lainaus:
Kartse1:sen albumista julkeasti kopioituna http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=27714 Ja omasta albumista http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=27704 Edit katsuri on näyttänyt mulle myös erillisen lapun jossa oli maininta just hj ja patrollista |
Lainaus:
muistelen et joku moisesta mainitsi vasta palstalla.:rolleyes: |
Elikkä jos tulostan noi laput ja menen konttorille pipokourassa kysymään katsurilta, että saisko näillä lapuilla leimattua noi 33set patrolliin niin paljonko se käskee mun madaltaa autoa, kun korin korotus on 75mm ja jousitus 70mm yhteis korotusta siis on 145mm ja höpisi jostain 100mm nykysäännöillä maksimi korotus, toiset taas sanoo, että 150mm saa olla korotusta.
ensimmäinen auto mulla mihin pitää tämmösiä asioita miettiä niin autakee nyt tyhmää ettei tarvi inssi miestä rassata hermo raunioksi jo ennen varsinaista leimaus päivää. Edit: ja tällä hetkellä otteessa olevat renkaat on siis 205r16c |
Pätkä patrollin orginaali korkeus on 1845mm (löytyy mittakuva kartsen1:sen albumeista) eli kokonaiskorkeus korotusten jälkeen 1945mm jos huoltoauto ja 1995mm jos pakettiauto. Itse kun olen Trollin soa korotukselle leimasin niin silloin katsuri tarkasti tuon kokonaiskorkeuden ja korinkorotuspalikoiden mitat, tähän oli saanut katsuri ohjeet akesta kun sinne asiaa selvitellessä oli soittanut.
|
jos otan valot ja taka katon pois niin pysyis just noissa rajoissa onnistuuko leimaus ilman kattoa ja jos se on paikallaan niin katsotaanko siittä vai korin kiinteistä osista
|
jos otan valot ja taka katon pois niin pysyis just noissa rajoissa onnistuuko leimaus ilman kattoa ja jos se on paikallaan niin katsotaanko siittä vai korin kiinteistä osista
|
Eiköhän ne ole kiinteistä osista nuo mitat.. Joku viisaampi voi täsmentää..
|
1 Liiteet
Ota semmoset korin korotukset pois! Kuvan auto on ihka oikea datsuni soalla ja 33" renkailla eikä ollu mitään mutinaa konttorilla
|
1 Liiteet
No nyt on haettu leimarattaa lainaksi ja huomenna onnea koittamaan. Jos jollain viimehetken vinkkejä missä kannattais käyttää kemi tornio alueella niin kertokaa.
|
Lainaus:
|
käytin paattion autokatsastuksessa ja kerrasta läpi ja turbo otteeseen :eek: voin kyllä suositella muillekkin osaavat ottaa asiat asioina. palvelu oli hyvä.
|
No sehän meni sit vallan mainiosti tuliko mimmoset tehot otteeseen?
|
Nuo mitä kävin mittauttamassa 66kw mutta pää asia on että se turbo on nyt siellä nythän tehoja on helppo nostella oman maun mukaan.
|
5 Liiteet
Torstaina posti toi vararenkaan ja siittä lähti sitten miettiminen, että mihin sen sijoittasi lissäämättä jo valmiiksi kerrostalon korkuisen auton korkeutta tai pienentemättä valmiiksi rajallisia sisätiloja päädyin ratkaisuun takapuskuriin teline jonka saa käännettyä alas pois peräluukun tieltä helposti yhden sokan irroittamalla.
|
3 Liiteet
Aamulla klo 7 väänsin patrollista päävirrat päälle ajatuksena, että nyt ehtis käydä vähän mettäkoneen urilla kun on oikeen vappa päivä, niinpä se onni kuitenkin kääntyi kun innoissani hyppäsin hyttiin ja kuulin vittumaisen kuuloisen rasahduksen, ja kyllä vilkun viiksihän se jäi käteen. :mad: noh ei tuo ajoa hidasta ajattelin itsemielessä ja väänsin auton käyntiin, mutta siinä hetken hyrskyttelyn seurauksena alkoi savu nousta vikksien vivustolsta niinpä ei auttanut kun ottaa rattivekse ja alkaa remontin tekoon. onneksi onnistuin löytämään uudemman patrollin vivuston josta sai sopivasti varaosia vanhaan. vittumaisesti oli niin saman näkönenkin, että luulin sen sopivan suoraan vaan ei niinpä tässä on joku tuovi nyt perehdytty viiksien saloihin ja nyt toivottavasti toimii, kun käyn laittaan paikalla.
|
onko toi 2 askii röökii niinku tavote aikana ? :D
|
nois pyöreelamppusissa menee munmielestä kaikki virta ton kytkimen läpi, uudemmissa on releet.. ite oon huudellut täällä palstalla tommosta visustoo mut ei vissiin kellään ole. vittumainen
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
taas on jotain saatu aikaan eilen valmistu vararengasteline ja tänään uudet peräöljyt eteen oli vanhat vissiin vähän saaneet vettä sekaan kun melkoset latet sieltä ulos tuli. :D l lauantaina lähetään raajärvelle kokeileen miten se sitten kestää :)
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106651
Kerta kiven nokassa riitti viisastuttamaan sen verran, että tuli tunkki hommattua http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106405 Ja 33x10,5 mutikka toimi kyllä kovalla hyvin vaan pehmeällä ne vaikeudet alkoivat. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106649 Niinpä tuli hommattua tollaset 35x13,5 murroksen särkijät. Seuraavaks kirvataan välityksien kanssa :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106650 |
Lainaus:
|
Viime viikolla sai tatsuni uudet perävälitykset (4.88) ja tänään ahkeroin snorkkelia viemäriputkseta ja puruimurin letkusta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107346 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107347 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107348 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107349 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107351 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107352 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107353 |
Jaa alkaa kevät aurinko sulattaan pelti kattoa ja jäätynyttä kotturaa viikko sitten tuli rymyytettyä se tuolta hangesta tohon kolatulle pihalle ja eilen uudet akut laitettua. pikainen koeajo paljasti muutamia vikoja joita aletaanh tässä jokupäivä laitteleen mm jarrut edelle huonot kaikki satulat pois ja katotaan ettei mitään ole jumissa. Panhardin puslat tänään tilattu ja samassa lockright takamurikkaan.
oisko mitään mieltä siirtää takaa kitka eteen ja etuperästä tehä lukollinen takaperä ? |
Missään muussa ei ideaa olekkaan. Jos et itte laita ni mulle ainakin kelpaa se murikka. :D
|
Mietin vaan miten tuo kitka tuolla etuperässä haittaa kääntymistä tosin pääasiassahan tulee tiellä ajeltua taka vedolla niin kaippa siitä enemmän keulassa ois hyötyä ku haittaa
|
Eikös Tapsa4x4 ole laittanut useammankin? Kirjoituksista päätellen ei ole vaikuttanut kääntymisen huomattavasti. Uskoisin olevan kyllä enemmän hyötyä.
|
On se kitka ainakin kestävämpi ku avoin murikka..:)
edit; nii jaa tässähän olikii jotkut muut ku tatsunin akselit.. Perun puheeni ku en ookkaa enää ihan varma siitä kestävyydestä..:) |
Lainaus:
|
Lock right:lla ja panhardin puslilla menee ainakin viikko ennen kun pääsevät perille nyt pitäs keksiä mitä hauskaa sillä välin tohon suunnitelis...
tankki haluttais siirtää peräkontin puolelle, mutta katotaan sitä sitten kunhan on saatu murikat laitettua. tänään vähän laitellu valoja ja vilkkuja kuntoon kun rupee taas toi leimakausi oleen loppusuoralla. jostain pitäis maski hommata tohon tai huonekalu putkesta hitsailla. muutenki tuntuu että pitäs keksiä jotain uutta ehkä värin vaihtoa kun kelit lämpenee. |
V-loppuna tilasin jaz tankin harlinelta ja tännän sitten soittelin ja kyselin tilauksen tilaa niin eivät viellä olleet käsitelleet koko tilausta :mad: ja tankin toimitusaikakin ois ollu 4-6 viikkoa joten peruin koko tilauksen ja soitin björkmotorsportille josta lupasivat tankin jo huomis illaksi kemiin. :) pääsee pääsiäis pyhinä kuitenkin jotain väkertämään kun toi lockright ei vissiin ole vielläkään saapunut maahan niin menee varmaan yli pääsiäisen ennen kun sen saa.
tommosia jonninmoisia suoja putkia / turvakaaria suunnitelin tohon korin ympärille jossainvaiheessa jos sais aikaan niin miten onko katsurilla niihin jotain marisemista |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126516
No eipähän tarvi koko pääsisäistä nyt peukaloita pyöritellä homenna pitäs alkaa tohon metästään soppelit liittimet ja letkua niin pääsee sitten asennushommiin |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126586
No tänään rupesin tota tankkia tonne sommiteleen ensin mutta oli sen kokonen kuitenkin että vei suurimman osan peräkontti tilasta joten päätin uhrata takaata penkit jotka painokin varmaan 50kg http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126584 sitten pieni asennus luukku lattiaan Taidan tehä toisen samanmoisen vänkärin lattiaan ja lähteä pilkille :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126587 Ei se nyt ihan ensimmäisessä kivessä ole http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126588 Tähän jäätiin tänään Huomenna alkaa miettiin kiinnityksiä ja vähän ton pohjan paikkailua ja vanhan tankin poisto ja uuden kytkentäkin ois viellä edessä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126589 |
Päivä alkoi vanhan tankin tyhjennyksellä ja poistamisella
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126715 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126716 ja Uus tankki kiinni ja letkut paikalle http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126718 Ja sopat takasin Lähti käymäänkin ilman erillistä ilmausta. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126717 Viellä ois tarkotus jossain vaiheessa laittaa täyttöputki kylkeen. |
Tulipa jäsynkokosia kuvia :eek::eek::eek::eek:
edit kuvat pieneni kun poisti ja latas uudestaan liekkö palstan kuvan sakaalauksessa ollu vikaa |
Rouvalla oli siivous päivä niinpä päätin painella tieltä pois ja alkaa pikkusen valmisteleen perien vaihto operaantiota.
Elikkäs nyt takaa siirrän ton kitkallisen murikan etuakselille. ja edestä avoimeen murikkaan laitan lockrightin ja tällään sen taka kunhan sen vaan saapuu lupas että tällä viikolla ois perillä. Sain tatsunin pukkien nokkaan ja etutikut irti. Ois kai sitä muuten saanu jo molemmat murikat irti ja etupään kasaankin, mutta ensin piti isänän autoon iskarit vaihtaa. mutta eipä tässä hoppu ole kun osatkin on viellä kaupassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126907 Nyt ois kyllä nätti laittaa leimarattaat suoraa alle ton akselijumpan päätteeksi ja ajella konttorille. pitää runkoon yks ruostekohta viellä korjata ja koittaa löytää jarrut tohon vehkeeseen meinaavat olla vähän pumput |
ton alle en kyl uskaltais mennä. :D
|
No mikäs tossa on vikana ? eneen rattaitten irrotusta hyppäsin helmapalkkien päälle ja riehuin siinä ja hyvin pysy ylhäällä.
|
Murikat irti ja etuperä laitettu jo paikalleen viellä kun navat kasaa niin saa ruveta paikkaileen runkoa ja jarruja remppaamaan
takpäähän lukko tulee vasta ens viiikolla niin saapahan nyt rauhassa keskittyä olennaiseen eli saattamaan auton siihen kuntoon että leimakin heltiäis. |
Juu elikkä taas ois vähän touhuttu katumuksen kimpussa.
Eilen kasasin illasta ja tänä aamuna purin kun napojen kasauksen jälkeen veti etuperän totaalisen jumiin. Syyksi paljastui, että pidempi vetotikku oli pari milliä liianpitkä kitkamurikalle joten siittä piti vähän napata pois http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127121 Vähän lämpes mutta tuskin merkittävästi hekentyi. Sitten piti ihan tarkotuksella lämmitellä tota runkoa paristakohtaa kun oli päässy korroosio iskemään uuteen autoon :confused: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127118 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127119 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127120 Perjantain on lähteny lockright tuleen joten sitä odotettavissa ensviikoksi sitä ennen vois noi jarrut käydä läpi tai ainakin alotella ja väkertää tankille kunnon huohotuksen että ei inssi sitä heti hylkäis. |
Jarrut käyty läpi tänään olipa osa männistä tiukasti ruosteessa kun ei 8bar paine meinannu riittää pullauttaan pihalle ja kun lopulta lähtivät niin tuli melko vauhilla siiten. hj satuloista niinkin sai männät pihalle mutta noi rangensatulat oli ottaneet vähän itteensä.
Pätevä kaveri mäntien irrotukseen toi paineilma http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127215 Toyotainsinöörin visio jarrupalojen palautusjousesta http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127213 mutta kun molemmista satuloista oli toinen jousi jääny välille niin kumosin insinöörityön tulokset ja tuunasin ''kierrejousi satulat'' http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127214 en tiedä kuinkapaljon jarrut parani ennen kun saa ton perän kokoon ja rattaat alle mutta oletettavasti huomattavasti kun auton 12 männästä vain kolme liikkui ennen jarrujen purkua. |
ennen letkujen irrotusta kannattaa jarrupolkimella painella mäntä pihalle.
ite huomasin sen tänään kun koitin purkaa paineilmalla danan akseleista jarruja. :D |
Lainaus:
|
Rasvanipan laittaa letkun tilalle niin lähtee kevyesti.
|
joo tuo on helppo konsti jos on kerinny jo satulan irrottaa letkusta.
|
Rasvaprässi on hyvä kyl. Tai sit ennen ku ottaa satulan irti niin painaa polkimella männät ulos. Toki se vaatii sit että muissa kulmissa on viel hilut kii ja toimivia. Tai ainakin nestettä pitäviä. Kompuran ~8bar kuitenki on aika paljon vähempi mitä jarrunesteen poljinvoima, joka on jotain välillä 50-170bar.
:) |
No perhana eipä ole tullu kyllä toi rasva nippa mieleenkään :o
Mutta tänään toi postelijooni vähän puuhasteltavaa lissää :):):) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127311 Mutta noi saa nyt odottaa että saan ton tankki projektin sille mallille ettei tarvii vänkärin sivuikkunasta alkaa tankkaileen. eli tänään alottelin tota tankkausputken tekoa. Laippa 2mm happoteräksestä ja putki 2 tuuman pakoputken kurvi. tohon sitten kylkipeltiin reikä ja tatsunin oma tankkausputki sinne kiinni ja kumi letkulla toi väli. huohotukselle piti tehä 1 läpivienti tohon kanteen ja sekin ois tarkotus laittaa siihen omalle paikalleen tankkausputkeen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127312 Vähän toi happoteräs veteli kun liian isoilla virroilla liimasin noi yhteen mutta on siellä 2mm kumitiiviste tehty väliin ja ainakaan ilma ei tuolta laipanvälistä valskannu pois niin jospa tuo pitäis. sittenhän sen totuuden saa selville vasta kun ekan kerran ruutaa tankin täyteen. Maalaus hommiakin olen miettiny kun kelit lämpenee mutta tiedä sitten saako itteään niskasta kiinni ja värikin on viellä vähän auki oranssi kori ja mustat putket puskurit ja maski sekä taka katto ois yks vaihtoehto. |
Pari tuntia kerkes töidenjälkeen touhaan niin sainpa ton täyttöputken laitettua v-loppuna pääsis sitten tota lockrightia sovitteleen tonne murikkaan
illalla kävin katteleen rasiaporanterää metallille ja oli niin sikahintanen että päätin tehä läpiviennin poralla ja moralla http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127355 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127356 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127358 Vähän jäi tuo tankkausputki loivaan kulmaan varmaan saa aikka lorroottelemalla tankata mutta mikä se on kiire valmiissa maailamssa ja jos oikeen alkaa ahistaan niin pitää tehdä laipasta versio 2 jossa hitsataan suoraa tohonlaippaan 45 kulmaan vaan putki niin tulee vähän alemmas mutta tosiaan ensin koitetaan miten ton kanssa pärjää http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127357 |
Lainaus:
Eihän tuollainen kuppipora maksa kuin alle kympin? Siis sellainen perus jokakaupassa myytävä kuppipora menee leikkuuöljyn kanssa paksuunkin rautaan kuin sulaan voihin! |
ei ollu tossa meän lähitavara talossa ja rasiapora makso 35e yhestä reiästä se on aika moinen hinta
|
Tänään sain lockraightin asenneltua ja murikan paikalleen nyt tatsuni seisoo jo omilla reinkaillaan
Edit kuvat on kivoja niin laiteetaas niitä pari http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127511 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127512 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127513 |
Eilen panhardiin uudet puslat nekin oli väärät uudemmasta rangesta josten vaativat hieman sovittelua :D mutta menihän ne lopulta paikalle eikä varmasi ole ainakaan välystä. mutta woblaus ei kun jatkuu :mad:
Seuraavaks käydään simpukan kimppuun jos sen sais kotikonstein kuntoon jos ei niin ostetaan uus tuntuu löytyvän helposti järkihintaan vielläpä. Sen verran pukkasin keulaa kinokseen että totesin takapään lukkojen toimivan no siinä sutitellessa meni kuitenki lapiohommiksi että pääsi pois :o eupäähän siirtynyt kitka ei pidä mitään on aivan poltettu loppuun jarrullakin kun koitti huijata sitä niin ennen alko jarrut savuta kun kitka pitämään ja tämä siis liukkalla lumella joten tuskin siittä iloa on kesäkeleilläkään mut toisaalta uskaltaapa tielläkin ajella nelikkopäällä ja tilapäisratkaisuhan toi jokatapauksessa on kunnes saan kytkettävän eteen siinä auton jauhaessa hangessa panin merkille että eturengas pyöri huomattavasti rivakemmin kun taka rengas vaikka välitys on molemmissa 4.88 liekkö johtunu siittä että takana kuitenkin koitti ottaa pitoja ja edessä rengas pyöri aivan tyhjää tällä viikolla kun uskaltautuis viellä konttorilta hakeen tehtävälistaa Edit laitoin veillä viteolinkin tohon jauhamiseen meinasi vähän alkaa häiritteen mutta en nyt keksi että toi mitenkään muuten ois selitettävissä http://www.youtube.com/watch?v=_AJM2...ature=youtu.be |
taka renkaat pyörii hitaampaa siks kun siellä kartaanin pyörintä jakautuu molemmille renkaille.
edessä se kartaanin nopeus kaksin kertaistuu toiselle renkaalle kun toinen ei pyöri lainkaan. tai miten sen selittäs :D |
Lainaus:
|
Leimarattaat alle ja konttorille. niinhän sieltä leimakin heltisi..
Noh koti matkalla woblaus ongelma paheni alko väpättään lähes jokamontussa ja kotia päästyäni taisin löytää viankin. nimittäin panhardin yläpään kiinnike on lähes revenny irti ja sitä nyt kun tarkemmin tutkin niin on taas ollu verrattain osaava rakentaja sitä tekemässä :mad: rauta on kyllä kyllin paksua mutta pitäis nyt vähän osata hitsatakkin kun tollasia kolvaa kiinni. myös korvakolle hitsatut tuet on lapsellisen hepposet. eikä ollu ensimmäiset eikä varmasti viimeset viat joita korjaan sen takia että on aikaan juosten kustu sinnepäin. :mad::mad: no pää asia että vika löyty. hyvin se on ollu piilossa kun ei konttorillakaan tullu ilmi. |
Pikkusen pohjolantallissa vuoti katto tänään mutta eihän tässä sokeria olla. nyt tuli toi panhardin yläpää kolvattua uusikis toivottavsti nyt pitää.
tässä viellä eilisiä tunnelmia. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128090 Onneksi kerkesin leiman saamaan ennen kun konttorilta kotia ajellessa repes toi korvakko ihan lopulliseti irti http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128092 Tukiraudan virkaa toimitti millin seinämäällä oleva putki x2 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128091 Tosta ehkä saa selvää edellisen yrittäjän ajatukenjuokususta korvakko on vahvaa rautaa ja sitten se on suoraa runkoon kiinni joku millin latta välissä vissiin tukittu reikää sillä ja sauma ei ole ollu kun sieltä täältä vähän räkimällä kiinni http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128093 nyt korvakko laitettiin 10mm lattaan kiinni joka hitsattiin runkoon tota räkiessä aloin jo vähän ymmärtämään edellistä yrittäjää oli aika vittumainen paikka hitsata mutta nyt se on muurattu niin että pitäis kohtuudella pysyä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128094 ennen tämmöisiä operaatioita ois tietenkin aivan ok jos pesasis runkopalkin sisältä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128095 Raajärven turvehan se siellä kärys http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128096 tukiraudaks laitettiin 1kpl 20 kaideputkea 3mm seinämällä aika näyttää pitääkö lisätä toinen tonne taakse nyt ainakaan leimarattailla ei voblannu vaikka ajoin kaikki kylän kuopatläpi mitä löysin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128097 jospa se nyt pysyis taas tiellä niin kauan kunnes sen omasta halusta ajaa metsään :D |
Mistä tilasit lockraitin, ja paljonko maksoi?
|
Tuolta suomen maastoautotarvikkeelta tilasin makso 492€
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...,486,491&lang= Edit huomaa että tässä on cruiserin akselit |
Jippigaijee nyt on ajeltu abauttiarallaa 50km 35vitosilla ilman voblailuja :):) saa niitä panhardin pusliavaihella kun korvakko on irt :D:D
|
Eilen makkaranpaistoreissu käytiin tossa ajoalueella ja samalla pääsin kokeileen päivitettyjä akseleita. etu kitka ei haitannu jo valmiiksi isoa kääntösädettä juurikaan mutta eipä se paljon pitänytkään. eli etuakselin hyvinlähellä avointa mutta enpä aio kyllä uhrata sekunttiakaan ton kitka kiristelyyn.
Takana lukko pelasi ja etenmiskyky oli huomattavasti viimesyksyä parempi joskin lumisessa kaltossa rinteessä perä oli huomattavasti liukkaampi kun oletin, mutta kaippa tonkin kanssa on opeteltava ajamaan. olen kattelut uusia renkaita nyt alkaa mudzillat kohta tuleen tiensäpäähän pintaa jäljellä arviolta +10mm eli viellä kesän niillä ehkä onnistuu sinnitteleen mutta uusia ois tarviis jo alkaa suunniteleen. mistä porukka on ostanu ja mimmosta suositteletta. pökkyräthän ne ois tietenkin miehekkäin vaihtoehto. koko luokka ois 35 - 37 ja leveyttä minimi 12,5 mielellään leveempikin. |
Nyt on patrolliin laitettu renkaita oikeen urakalla.
Ensin hommasin nuo insa super sp trackit kun ajattelin, että kyllä noilla nyt offailee, mutta on noi 33x12,5 vähän pienehköt tohon alle kun veraa vanhaan joka on kulunut 35 mudzilla http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130860 Nyt on vähän auki viellä myynkö noi insat eteenpäin vai jätänkö käyttis renkaiksi kun tuli tilattua toisetkin 10x15 valssit lipposelta ja rengaskontti.fi:stä löyty sellanen aarre mitä en tienny enään ees uutena saavan nimittäin uudet mudzillat niin pitihän ne tilata kun hintakaan ei päätä huimaa noissa tosin tähän renkaiden suljaus rahaan ois melkeen saanu uudet pokkerit, mutta toisaalta jos noi insat jättäis käyttis renkaiksi niin uudet mudzillat ei pääsis pilluuntumaan asfaltilla ja noille insoille sais viellä leimankin otteesen niin ois sellaset siirtopyörät, että uskaltais kuitenkin vähän tieltäkin poiketa. ja vois vuodenpäästä jo haaveilla siittä etu lukosta kun ei tarvis TOIVOTTAVASTI olla ens kesänä taas renkaita ostamassa. onhan se varma että joku pokkerikuume tässä viellä iskee, mutta pidetään mieli vahvana ei se pokkerikaan pitä jos ei ratas vetä :D |
Parempaa pitoa luvassa tuleville safareille
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131890 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131891 Ja pitihän se käydä vähän aamujumpallakin tässä yks tylsä aamu http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131892 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131893 |
renkaissa piisas pito, mutta kytkimessä ei :confused::confused: perjantaina takerteli pariin otteeseen ja lauantaina loppu puoleenväliin pätkää pikkuseen jänkä ojaan kokonaan sittent tultiin rangen hinauksessa parikilometriä pitkin jänkää. tatsunin vinssistä loppu releboxi '' toivottavasti'' heti maanantaina lähin työreissulle niin ei ole ehtiny senkummemmin tutkimaan. ja rangen mekaaninenkin kävi melko lämpösenä.
eilen aamulla sitten lähin hakeen varaosia raanujärveltä, siellä kun oli tollanen setti halvalla ja koneessa aivan uus kytkinasetelma. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133514 saman rahaan viis ja neli lovinen laatikko, ja yksi varaosa jakis josta purettu rattaita parempaan talteen. samoten koneesta purettu ne tärkeimmät varaosat eli startti ja laturi. Aukasin ton varaosa jakiksen, että näkis vähän mikä niiden välittämisetä tekee niin hankalan toteuttaa ja totesin, että onpa täällä tosiaan ahasta. eli siirtäjän tangon ja pikkupuolen rattaan välissä tilaa n 1 cm ja kun en ikinä ole ennen jakolaatikkoon kurkannu, niin tulin siihen tulokseen, että josko tosta toisesta laatikosta ottais ton jakolaatikon jokupäivä ja purkais niin pääsis tuonkin sielunelämään tutustumaan. se, että onnistuuko sitä välittämään voi olla toinen juttu. ensin kuitenkin pitäs kytkin laittaa tohon autoon ja mietin, että voittaako mitään välitysten suhteen jos laittaa ton 5 lovisen laatikon paikalleen. Myyjä meinasi, että siinä ois ykkönen vähän lyhyempi, kun tossa neli lovisessa, mutta tidä häntä. |
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Nissan...ol%20160%20MQ/
4 vaihteisen 1 on 3,519 ja 5 vaihteisen 1 on 4,222 :) |
no sitä ei tarvi sen kauemmin miettiä:D viellä kytkimen sylineri irti ja 8 pulttia pois niin vanha laatikko on irti kun ei vaan rupeais satamaan
|
Lainaus:
Se jakis+vaihteisto paketti on melko syntisen painava :D nimimerkillä kerran tehnyt kytkin remontin patrolliin... kannattaa jostain risasta laatikosta ottaa se poori akseli ni sillä on helppo kohdistaa se kytkin asetelma paketti.... |
Sivu luotu: 05:51 (GMT +2). |