Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Patrol 160 (Katumus) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95172)

nalle00 14.03.2012 20:21

Patrol 160 (Katumus)
 
3 Liiteet
Elikkäs tällänen katsastus inssin painajainen tuli laitettua tossa jokin aika sitten.
Joku joskus nähnyt vaivaa rakentamalla kierrejousi alustan ja vaihtamalla hj 60 akselit. ja viellä leimannutkin. mutka putkeen tullut ilmeisesti muutoskatsastuksen jälkeen kun ei ole haettu otteeseen.

Alku alkoi sillä, että ensimmäisen aamun jälkeen nappi hehkulla poltin hehkut ja lokikin oli palanut niin seisoi työpaikan parkkipaikalla viikon päivät -30 pakkasessa ennen kun ehti sen hiissaan sieltä kotio alkaan pikku remonttiin. samoilla pakkasilla akut sano kabut, niinpä uusi hankinta sai nimekseen KATUMUS.

Paljoa ei patrollille ole viellä ehditty tekeen, mutta kai sitä pitäs alkaa kopisteleen kasaan kun leimaa 4/2012 enään jäljellä.

Saanut sentään rakennettua 12v lisäjärjestelmän tolla kun oli tallissa vinssi patrolliin sopimattomalla jänniteellä ja onhan tohon helppo sitten lätkiä muutakin 12v roinaa ilman jännitteen alentimia ja 35 boggerit vaihtu tossa viikolla 33 mutikoihin meinaan on tuo tiellä ajaminen vähän sidettävämpää.

Tarkoitus ois viellä koppaa tiputtaa 1 jääkiekon verran alaspäin, että sais noille leimankin, mut voi tämä tuleva leimaus menään viellä pienemmillä gummeilla.

ja meittiä mikä nopeella nelivedolla jurraa niin mielettömästi moottorijarrutuksessa. liekkö jakis pinjoni vai ihan vain kardaani,

sekä tietenkin hitsilankaa näyttää sinne tänne. Saa nähä mihin innovaatio patrollia viellä aikanaan vie ainakin suohon jos ei muualle.

nalle00 15.03.2012 20:33

1 Liiteet
Tänään tuli vinkkarin mekanismia soviteltua sunnysta tohon ja onnistuihan ne jollain lailla yhdistellä omat kun olivat kokeneet impotenssin eli oli muoviset kiinnityslaipat murtuneet ja taas lumisateella tuli ajeltua ace ventura tyliiin pää ulkona ikkunasta niin päätin että jokin ratkaisu täytyy tehdä alkuperäistä osaakaan kun ei tahotunu mistään löytyä.

Pitäs seuraavaksi alkaa etsiskeleen vikaa etuperän ja jakolaatikon väliltä kun nopee nelikko yli 60 vahdista jurraa niin pirusti moottorijarrutuksella. jos jollain ehdotusta missä vika niin kertokaa. Kerran käyttäny kardaanin irti ja ristikot tuntu melko timmeiltä. pinjonissa hyvin pieni välys sisään ulos mut ei edes takaisin, ja kardaanin liussa melkonen klapi veikkaisin itse sitä.

smgt 15.03.2012 20:35

eiköhän se liuku ole. itellä sama vika ja tuntuu olevan jonkun sortin tyyppi vika kun hakee haulla :)

nalle00 15.03.2012 20:44

Liekköhän tuohon muuta ratkaisua kun uus kardaani..

Bj Andy 15.03.2012 21:52

Kardaanikulmat tuossa on varmaan jotain todella mielenkiintoista. Ja Tarkistele ny vielä että nuo akselit on ylipäätään kiinni eli ettei ne pääse pyörähtämään.

smgt 16.03.2012 06:14

akselien kulmista tulikin mieleen...
miten korkee tuo on nyt nuilla kierrejousilla verrattuna vaikka soa korotettuun?
paljoko on akselista runkopalkkiin matkaa?

nalle00 16.03.2012 07:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 862503)
akselien kulmista tulikin mieleen...
miten korkee tuo on nyt nuilla kierrejousilla verrattuna vaikka soa korotettuun?
paljoko on akselista runkopalkkiin matkaa?

Takaa mittasin 32cm akselin ylälaidasta runkopalkin alalaitaan ja edes 35cm kun runko nousee vähän ylemmäs

nalle00 21.03.2012 13:12

On se hirmusen kiva, että ei ole tekemisen puutetta. Eilen levis kytkimen pääsylinteri. tai on varmaan ollu jo jonkin aikaan kun kytkin mystisesti kadottanut nesteitä vaikka työsylinterin gummit ym vaihdettu eikä oikeen vuotoakaan ole mistään löytynyt. :confused: No eilen sitten löyty vika siihenkin kun pääs nesteen liian loppuun ja aloin pääsylinteristä ilaus hommiin vaan eipäs onnistanu kun aikasempi yrittäjä oli käyttänyt ilmausroppua ulosvetäjänä ja halkassut sylinterin ja kierrteet irti ropun paikalta. Nyt taas auto seisoo odottamassa uutta osaa. :(

Seuraavaksi pitä alkaa arpomaan noi taka jarrut, että mistä härvelistä ne on tohon istutettu. leimaa jäljellä rapia kuukausi alkaa jo panikkihäiriötä isekeen kun joutuu insille viemään ton toivottavasti osaa ottaa huumorilla :)

Pitäs alkaa vähän muutenkin rappaileen vanhusta kokoon, mutta työt vei liikaa vapaa aikaa ja vaimo on sitä mieltä, että menossa oleva taloremppa on tärkeempi. asiastahan voi olla kahta mieltä ja minä olen sitä toista. :D

Noh tärkeintähän on, että sain offipalsta tarrat liimattua taka laseihin niin kehtaa näyttää naapurillekkin :D

nalle00 31.03.2012 16:38

2 Liiteet
Meinaako motivaatio olla hukassa ? etkö tiedä mistä lähtisit liikkeelle ? EI HÄTÄÄ osta patrol ja tekeminen ei lopu :D Elikkäs alavesi letuku puhkesi eilen koti pihaan päästyäni. No eihän tuo ole kun heittää uus paikalleen ja baanalle.

Kello 13.30 saavun varaosaliikkeen pihaan ostan vesiletkua glemmareita ja ajattelen viellä hemmotella vanhusta uudella ilman putsarilla ;), mutta tälle hieno helmalle ei ihan halvat lahjat kelpaa vaan kasattuani auton huomaan, että laturi ei lataa :mad: ja varaosa liikekkin on suljettu taas maanantaihin saakka.

vesi letku puhjettuaan on kastellut laturia ja liittimiä laturilta. nyt pitäs alkaa arpomaan mikä sinne on iskenyt pääseekö jänniteensäätäjän vaihdolla vai pitääkö alkaa laittaan koko laturi atomeiksi.

Jos jollain on nurkissa HALPA toimiva ja ylimääräinen niin löysit juuri ostajan.

nalle00 01.04.2012 13:44

palstalle ilmotus ja patrolliin löyty uus laturi tunnissa vielläpä järkihintaan nyt vaan odotellaan et posti tuo ens viikolla perille samoten on tulossa ''toivottavasti'' vähän timmimpi etukardaani ja jotain muuta piste osaa. Eilen myös vahvistui ajatus siittä että käyttö auto on hankittava et on aikaa laittaa patrol kuntoon ja vähän enemmänkin nyt illan vaimoa rukoilleena ollaan sellasta hakemas joten jospa tämä tästä taas

nalle00 04.04.2012 17:35

Just sain uuden laturin pellin alle, mutta ei lataa. eli missä vois olla vika lautri pitäis olla ehyt ja viasta päätellen niin oli edellinenkin. onko näissä joku ulkoinen jännitteen säätäjä jossain tai rele tahi joku sulake laturille joka ois voinu oikkarista kyrvähtää ? Kiitosta jo etukäteen

Jugga 04.04.2012 17:41

Onko sulake ehjä?

Castrol 04.04.2012 17:43

Ootko kattonu sen johtohelvetin mikä tulee siihen akulle? Siinä on alunperin sellainen liitinhärdelli jolla on taipumusta hapettua suhteellisen tehokkaasti. Oletko mitannu laturin päästä tuleeko virtaa? Jos tulee niin on luultavasti vain johtovika.

Siinä samassa härdellissä on ne hehkujen sellaiset muoviset liitinkotelot ja nekin on hyvä katella. Koskien tietenkin sitä että siellä on orginaalijohdotukset paikoillaan. Laturissahan on kaksi napaa joista toinen on heräte ja toinen jännitetunto.

Siellä on joko 3-napainen liitin jos on 25A laite tai sitten on 2-napainen liitin jos 35A laite. Jos jännitetunto napaan ei tule akkujännitettä niin se joko lataa liikaa tai ei lataa ollenkaan.

nalle00 04.04.2012 17:44

en oo kyl kattonu. onkohan tossa missä moinen sulake ?

nalle00 04.04.2012 17:48

tossa oli 3 napainen liitin johon meni vaan 2 johtoa musitaakseni ?. pitänee alkaa noita piuhoja setivmään tuolta on noi sähkö viat viimesiä mitä haluttais värkätä. johtotjahan tohon autoon on joku / jotkut innokkaat vedelly ihan mahtomasti eikä puolistakaan ota taikaa mihin ne menee

Castrol 04.04.2012 17:48

Tuossa kuvat liittimistä joissa S on jännitetunto ja L heräte

35A
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102505

Ja 25A

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102506

Ainakin näkee mihin pitää tyrkätä johdolla virtaa akusta :)

nalle00 04.04.2012 17:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Castrol (Viesti 868778)
Ootko kattonu sen johtohelvetin mikä tulee siihen akulle? Siinä on alunperin sellainen liitinhärdelli jolla on taipumusta hapettua suhteellisen tehokkaasti. Oletko mitannu laturin päästä tuleeko virtaa? Jos tulee niin on luultavasti vain johtovika.

Siinä samassa härdellissä on ne hehkujen sellaiset muoviset liitinkotelot ja nekin on hyvä katella. Koskien tietenkin sitä että siellä on orginaalijohdotukset paikoillaan. Laturissahan on kaksi napaa joista toinen on heräte ja toinen jännitetunto.

Siellä on joko 3-napainen liitin jos on 25A laite tai sitten on 2-napainen liitin jos 35A laite. Jos jännitetunto napaan ei tule akkujännitettä niin se joko lataa liikaa tai ei lataa ollenkaan.

KIITOS LATAA TAAS 2 minuuttia kävin käyttämässä liittimet auki ja crc:tä liittimet kiinni ja rupes lataamaan lataa tyhjäkäynnillä n 25v ja kaasulla 28v kaippa pelaa oikeen pienstä viasta voi näimmä tehä ison remontin

Castrol 05.04.2012 09:19

Tarkista ettei laturin hihna ole lasittunut. Ei tartte olla paljoa löysällä , kun ei lataa tyhmäkäynnillä mutta kierroksillä herää. Itsellä oli samaa vikaa omassa lasittunut hihna niin luisti ääntä pitämättä tyhjäkäynnillä ja rasituksessa. Hihnan vaihdolla lataa tyhjäkäynnilläkin 28v

nalle00 05.04.2012 12:49

3 Liiteet
Iskarin kiinnityksiä aloin kattomaan ja vaihtaan sinne jäsympiä pultteja niin huomasin öljyä tulleen jarrulevyyn ja onhan kuskin puolella koko levy vaihdon tarpeessa samoin palat pitäs uusia lemakausi kun on loppumaisillaan niinpä meni tämäkin navan puruksi.

Nyt pitäs lähtä varaosa myyjää kiusaamaan ja ettiin sopivat palat ja levyt tohon hj:n stefa kuitenkin luulis olevan kun akselit siittä kerta on.

Ja sama homma ois toisellekkin puolelle edessä.

nalle00 05.04.2012 16:51

varaosamyyjän melkein vaivuttua epätoivoon alkoi osia löytymään stefa oli nyt helposti hj:n oma mut jarrupalat lopulta löyty rangen kirjasta ja levy useiden mittausten ja puolen tunnin tuskailun päätteeksi tilattiin mallia rj70 landcruiser pääsiäisen takia vasta tiistaina selviää oliko sittenkään.

nalle00 09.04.2012 14:50

2 Liiteet
Kuskin puoli purettu, ja huomenna tulee uus jarrulevy toivottavasti oikea. toivottavasti varaosapuljusta löytyy noita pinna pulttejakin oli muutama vähän kärsineen näkönen.

nalle00 10.04.2012 14:26

Kuskin jarru levy sorvauksessa ja konttorilta käyty kysymässä neuvoa miten edetä. ilmeisesti ei 33x10,5 renkaita saa tähän leimaan vaikka mitä yrittäis , mutta turbon kanssa on viellä toivoa loppuviikosta penkkiin pitäs mennä hakeen taho laput, mutta mitäs muuta tarvin konttorille sitten mukaan kun menen muutos katasastamaan? jarruthan on hj61 edessä ja takana rj70 etulevyt rangen satuloilla. :confused: pitänee jostain hommata tollaset 205r16c renkaat konttorille mentäessä.

nalle00 11.04.2012 15:54

3 Liiteet
Katumus sai tänään uuden kiiltävän pakoputkiston joka tuntuis inssi miehelle kelpaavan ja onphan mukavapi ruuvaill käyntiinkin kun ei ole kaikka savut het pirtissä edellinen kun tuli ulos suoraan kuskin oven alta:D

Rolpatti 12.04.2012 20:15

mites noi takajouset näyttä vähän jänniltä kun on tollai mutkalla..

nalle00 13.04.2012 07:10

Itse kattelin samaa mut kai ne siellä pysyy :) jos tahtois aivan suoraan niin pitäs yläpäästä siirtää palikoita vähän, mutta eiköhän sekin tule viellä eteen jossain vaiheessa. viimeistään kun jouset nyrähtää:D

nalle00 14.04.2012 15:22

nyt on patrollista penkitetty huimat 66kw eli - 4kw vakio vapariin :mad: no ei anakaan pitäs muutoskatastukseen olla onkelmia :D No kunhan saa ton käppyrän otteeseen niin aletaan kattoon syötöt kohilleen.

Jarruja räpelletty ilmattu vaihettu uudet palat ym ym, mutta silti kun auton lyö tulille niin poljin painuu pohjaan asti ensimmäisellä polkasulla ja paine pitää pumpata kerran kaks, että ottaa normaalisti. missä vika ? :confused:

Taka iskarin yläpään kiinnikkeet huomenna uusiksi kun noi tämänhetkiset on aika noh mielenkiintoiset.

Nuhapumppu 14.04.2012 18:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 872411)
nyt on patrollista penkitetty huimat 66kw eli - 4kw vakio vapariin :mad: no ei anakaan pitäs muutoskatastukseen olla onkelmia :D No kunhan saa ton käppyrän otteeseen niin aletaan kattoon syötöt kohilleen.

Jarruja räpelletty ilmattu vaihettu uudet palat ym ym, mutta silti kun auton lyö tulille niin poljin painuu pohjaan asti ensimmäisellä polkasulla ja paine pitää pumpata kerran kaks, että ottaa normaalisti. missä vika ? :confused:

Taka iskarin yläpään kiinnikkeet huomenna uusiksi kun noi tämänhetkiset on aika noh mielenkiintoiset.

Kokeileppa sitten että nakkaat tuon vapaavirtaushelvetin mäelle ja laitat vakio putsarin kiinni,pajerossa vetojen puolesta eroa vakion eduksi ja savutuskin väheni huomattavasti.

Samsonite 15.04.2012 09:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 872411)
n.

Jarruja räpelletty ilmattu vaihettu uudet palat ym ym, mutta silti kun auton lyö tulille niin poljin painuu pohjaan asti ensimmäisellä polkasulla ja paine pitää pumpata kerran kaks, että ottaa normaalisti. missä vika ? :confused:

Mie oon vaihtana tehostajan, pääsylinterin (uusi), etusatulat (tehaskunnostetut), takasylkyt (uuvet), kenkii, paloi ja muutama litra jarrunestettä on kiskottu alipaineella ilmaruuvvista, ylipaineella säiliöstä, pumppaamalla normaalisti polkimella ilmaten, valuttamaal itekseen....

Sitä takajarrujen kyrpäkuulahelvettiä mikä on vänkärin puolelle rungossa on kanssa ilmattu, on ilmattu eri asennoissa (eli perä alhaalla ja ylhäällä keulaan nähden) ja silti politin on löysä homo kun laittaa tulille. Kengät on niin lähellä että ottaa hiukan kiinni jo. Jarrut kyllä pitää muttei tuota saa ylhäältä ottamaan kai mitenkään saatana. :mad:

matti.v 15.04.2012 09:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 872628)
Sitä takajarrujen kyrpäkuulahelvettiä mikä on vänkärin puolelle rungossa on kanssa ilmattu, on ilmattu eri asennoissa (eli perä alhaalla ja ylhäällä keulaan nähden) ja silti politin on löysä homo kun laittaa tulille. Kengät on niin lähellä että ottaa hiukan kiinni jo. Jarrut kyllä pitää muttei tuota saa ylhäältä ottamaan kai mitenkään saatana. :mad:

mulla on vaihdettu nissanista pääsylinteri ja toi venttiili, ei ongelmia ilmauksessa. nissanissa ei kierrä etupiirinpaine sitäkautta,on muistaakseni ainakin 1 putki vähemmän tuolla venttiilillä..
onnistui ilmata yksin kun ilmauspullossa on takaiskuventtiili.;)

Samsonite 15.04.2012 11:19

Juu löytyy irrallaan -87 venttiili, sinne ei tosiaan mene etupiiri. Seissyt muutaman vuuen niin miettiny että pitäskö suolistaa se, mutta v*tut siihen kuitenkaan enää kumeja saa.

Vois kokeilla sitä vielä, sitte riittää. Pitää varaosaromusta ruuvata erilainen jakopalikka tuon kolmihaarasen tilalle niin saa ylimääräsen putken pois etupiiristä. Uus säädettävä takapiirin rajotinventtiili vois olla varmin ratkasu topisaalta. :confused:

Tai jos vaihtas koko laitoksen pakettiautoon ni ei tarviis nussiutua aina tuon kanssa. :D

Samsonite 16.04.2012 16:19

Heitin sen MQ:n alkuperäsen takapiirimurikan kuubaan ja laitoin MK:n version tilalle: kas, jarrut löytyy heti ku polinta painaa. :):)

nalle00 16.04.2012 19:54

tänään satuin tuurilla löytämään korjaussarjan pääsylinterille joten pitää ensin räjäyttää se ja kattoa auttaako jos ei niin sit pitää ruveta tota palikkaa räpeltämään

Pörö 16.04.2012 21:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 870878)
Kuskin jarru levy sorvauksessa ja konttorilta käyty kysymässä neuvoa miten edetä. ilmeisesti ei 33x10,5 renkaita saa tähän leimaan vaikka mitä yrittäis , mutta turbon kanssa on viellä toivoa loppuviikosta penkkiin pitäs mennä hakeen taho laput, mutta mitäs muuta tarvin konttorille sitten mukaan kun menen muutos katasastamaan? jarruthan on hj61 edessä ja takana rj70 etulevyt rangen satuloilla. :confused: pitänee jostain hommata tollaset 205r16c renkaat konttorille mentäessä.

Mikäs mahtaa olla selitys siihen ettei 33" saa leimattua??

nalle00 17.04.2012 06:15

katsastus miehen mukaan rengas koko kasvaa liikaa

nalle00 17.04.2012 10:58

2 Liiteet
Tulipa vihdoin noi iskarin yläpäät tehtyä uusikis ja samalla uudet öljyt vaihdettua perään. viellä ois 2 viikkoa aikaa kopistella ennen kun leimalle pitää päästä. viellä ois leimarenkaille tarvetta jos joltain löytyy.

Pörö 17.04.2012 18:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 873187)
katsastus miehen mukaan rengas koko kasvaa liikaa

Taitaapi olla katsuri väärässä, tietääkseni sitä lappua ei ole kumottu jolla hj ja patrolliin saa 33x12,5 renkaat alle vaikka laskennallinen millikoko menee pari milliä ylitse.
Kartse1:sen albumista julkeasti kopioituna http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=27714
Ja omasta albumista http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=27704

Edit katsuri on näyttänyt mulle myös erillisen lapun jossa oli maininta just hj ja patrollista

matti.v 17.04.2012 18:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pörö (Viesti 873411)
Taitaapi olla katsuri väärässä, tietääkseni sitä lappua ei ole kumottu jolla hj ja patrolliin saa 33x12,5 renkaat alle vaikka laskennallinen millikoko menee pari milliä ylitse.
Kartse1:sen albumista julkeasti kopioituna http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=27714
Ja omasta albumista http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=27704

Edit katsuri on näyttänyt mulle myös erillisen lapun jossa oli maininta just hj ja patrollista

kuhan tos ei ollu nii et datsuni on eri tyyppihyväksyntää mitä nissanit :o
muistelen et joku moisesta mainitsi vasta palstalla.:rolleyes:

nalle00 18.04.2012 10:54

Elikkä jos tulostan noi laput ja menen konttorille pipokourassa kysymään katsurilta, että saisko näillä lapuilla leimattua noi 33set patrolliin niin paljonko se käskee mun madaltaa autoa, kun korin korotus on 75mm ja jousitus 70mm yhteis korotusta siis on 145mm ja höpisi jostain 100mm nykysäännöillä maksimi korotus, toiset taas sanoo, että 150mm saa olla korotusta.

ensimmäinen auto mulla mihin pitää tämmösiä asioita miettiä niin autakee nyt tyhmää ettei tarvi inssi miestä rassata hermo raunioksi jo ennen varsinaista leimaus päivää.

Edit: ja tällä hetkellä otteessa olevat renkaat on siis 205r16c

Pörö 18.04.2012 17:32

Pätkä patrollin orginaali korkeus on 1845mm (löytyy mittakuva kartsen1:sen albumeista) eli kokonaiskorkeus korotusten jälkeen 1945mm jos huoltoauto ja 1995mm jos pakettiauto. Itse kun olen Trollin soa korotukselle leimasin niin silloin katsuri tarkasti tuon kokonaiskorkeuden ja korinkorotuspalikoiden mitat, tähän oli saanut katsuri ohjeet akesta kun sinne asiaa selvitellessä oli soittanut.

nalle00 18.04.2012 17:52

jos otan valot ja taka katon pois niin pysyis just noissa rajoissa onnistuuko leimaus ilman kattoa ja jos se on paikallaan niin katsotaanko siittä vai korin kiinteistä osista

nalle00 18.04.2012 17:57

jos otan valot ja taka katon pois niin pysyis just noissa rajoissa onnistuuko leimaus ilman kattoa ja jos se on paikallaan niin katsotaanko siittä vai korin kiinteistä osista

Pörö 18.04.2012 18:12

Eiköhän ne ole kiinteistä osista nuo mitat.. Joku viisaampi voi täsmentää..

sumpe 18.04.2012 18:22

1 Liiteet
Ota semmoset korin korotukset pois! Kuvan auto on ihka oikea datsuni soalla ja 33" renkailla eikä ollu mitään mutinaa konttorilla

nalle00 27.04.2012 00:27

1 Liiteet
No nyt on haettu leimarattaa lainaksi ja huomenna onnea koittamaan. Jos jollain viimehetken vinkkejä missä kannattais käyttää kemi tornio alueella niin kertokaa.

Juilewi 27.04.2012 07:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 876419)
No nyt on haettu leimarattaa lainaksi ja huomenna onnea koittamaan. Jos jollain viimehetken vinkkejä missä kannattais käyttää kemi tornio alueella niin kertokaa.

Itse olen käynnyt 4 vuotta Tornion katsastusasemalla (wurthin ja prisman välissä) Ilmainen jälkitarkastus ja henkilökunta ollut mukava. www.tornionkatsastus.fi

nalle00 27.04.2012 09:48

käytin paattion autokatsastuksessa ja kerrasta läpi ja turbo otteeseen :eek: voin kyllä suositella muillekkin osaavat ottaa asiat asioina. palvelu oli hyvä.

Rolpatti 28.04.2012 21:50

No sehän meni sit vallan mainiosti tuliko mimmoset tehot otteeseen?

nalle00 29.04.2012 09:11

Nuo mitä kävin mittauttamassa 66kw mutta pää asia on että se turbo on nyt siellä nythän tehoja on helppo nostella oman maun mukaan.

nalle00 12.05.2012 15:50

5 Liiteet
Torstaina posti toi vararenkaan ja siittä lähti sitten miettiminen, että mihin sen sijoittasi lissäämättä jo valmiiksi kerrostalon korkuisen auton korkeutta tai pienentemättä valmiiksi rajallisia sisätiloja päädyin ratkaisuun takapuskuriin teline jonka saa käännettyä alas pois peräluukun tieltä helposti yhden sokan irroittamalla.

nalle00 18.05.2012 12:15

3 Liiteet
Aamulla klo 7 väänsin patrollista päävirrat päälle ajatuksena, että nyt ehtis käydä vähän mettäkoneen urilla kun on oikeen vappa päivä, niinpä se onni kuitenkin kääntyi kun innoissani hyppäsin hyttiin ja kuulin vittumaisen kuuloisen rasahduksen, ja kyllä vilkun viiksihän se jäi käteen. :mad: noh ei tuo ajoa hidasta ajattelin itsemielessä ja väänsin auton käyntiin, mutta siinä hetken hyrskyttelyn seurauksena alkoi savu nousta vikksien vivustolsta niinpä ei auttanut kun ottaa rattivekse ja alkaa remontin tekoon. onneksi onnistuin löytämään uudemman patrollin vivuston josta sai sopivasti varaosia vanhaan. vittumaisesti oli niin saman näkönenkin, että luulin sen sopivan suoraan vaan ei niinpä tässä on joku tuovi nyt perehdytty viiksien saloihin ja nyt toivottavasti toimii, kun käyn laittaan paikalla.

smgt 18.05.2012 20:30

onko toi 2 askii röökii niinku tavote aikana ? :D

Rolpatti 18.05.2012 21:47

nois pyöreelamppusissa menee munmielestä kaikki virta ton kytkimen läpi, uudemmissa on releet.. ite oon huudellut täällä palstalla tommosta visustoo mut ei vissiin kellään ole. vittumainen

nalle00 19.05.2012 05:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 882688)
onko toi 2 askii röökii niinku tavote aikana ? :D

kutakuinkin :D alko se kuitenkin pelaamaan kun aikansa räpelsi..

nalle00 24.05.2012 18:01

3 Liiteet
taas on jotain saatu aikaan eilen valmistu vararengasteline ja tänään uudet peräöljyt eteen oli vanhat vissiin vähän saaneet vettä sekaan kun melkoset latet sieltä ulos tuli. :D l lauantaina lähetään raajärvelle kokeileen miten se sitten kestää :)

nalle00 01.06.2012 20:18

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106651

Kerta kiven nokassa riitti viisastuttamaan sen verran, että tuli tunkki hommattua
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106405

Ja 33x10,5 mutikka toimi kyllä kovalla hyvin vaan pehmeällä ne vaikeudet alkoivat.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106649

Niinpä tuli hommattua tollaset 35x13,5 murroksen särkijät. Seuraavaks kirvataan välityksien kanssa :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106650

Sami89 01.06.2012 23:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 886386)
Niinpä tuli hommattua tollaset 35x13,5 murroksen särkijät. Seuraavaks kirvataan välityksien kanssa :D

Kannatta joo pari murroksia olla mukana kun johonkin lähet.:D ja jos siin sun datsunis on turbo ni etuvetarit on kans hyvä olla matkassa..:D:D

nalle00 12.06.2012 12:28

Viime viikolla sai tatsuni uudet perävälitykset (4.88) ja tänään ahkeroin snorkkelia viemäriputkseta ja puruimurin letkusta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107346

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107347

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107348

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107349

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107351

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107352

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107353

nalle00 20.03.2013 18:51

Jaa alkaa kevät aurinko sulattaan pelti kattoa ja jäätynyttä kotturaa viikko sitten tuli rymyytettyä se tuolta hangesta tohon kolatulle pihalle ja eilen uudet akut laitettua. pikainen koeajo paljasti muutamia vikoja joita aletaanh tässä jokupäivä laitteleen mm jarrut edelle huonot kaikki satulat pois ja katotaan ettei mitään ole jumissa. Panhardin puslat tänään tilattu ja samassa lockright takamurikkaan.

oisko mitään mieltä siirtää takaa kitka eteen ja etuperästä tehä lukollinen takaperä ?

jubet 20.03.2013 19:24

Missään muussa ei ideaa olekkaan. Jos et itte laita ni mulle ainakin kelpaa se murikka. :D

nalle00 20.03.2013 19:51

Mietin vaan miten tuo kitka tuolla etuperässä haittaa kääntymistä tosin pääasiassahan tulee tiellä ajeltua taka vedolla niin kaippa siitä enemmän keulassa ois hyötyä ku haittaa

jubet 20.03.2013 20:25

Eikös Tapsa4x4 ole laittanut useammankin? Kirjoituksista päätellen ei ole vaikuttanut kääntymisen huomattavasti. Uskoisin olevan kyllä enemmän hyötyä.

Sami89 20.03.2013 21:34

On se kitka ainakin kestävämpi ku avoin murikka..:)

edit; nii jaa tässähän olikii jotkut muut ku tatsunin akselit.. Perun puheeni ku en ookkaa enää ihan varma siitä kestävyydestä..:)

nalle00 20.03.2013 22:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 985642)
On se kitka ainakin kestävämpi ku avoin murikka..:)

edit; nii jaa tässähän olikii jotkut muut ku tatsunin akselit.. Perun puheeni ku en ookkaa enää ihan varma siitä kestävyydestä..:)

no Se mitä ei saa rikki niin sillä ei ole ees yritetty:D

nalle00 22.03.2013 21:19

Lock right:lla ja panhardin puslilla menee ainakin viikko ennen kun pääsevät perille nyt pitäs keksiä mitä hauskaa sillä välin tohon suunnitelis...

tankki haluttais siirtää peräkontin puolelle, mutta katotaan sitä sitten kunhan on saatu murikat laitettua.

tänään vähän laitellu valoja ja vilkkuja kuntoon kun rupee taas toi leimakausi oleen loppusuoralla. jostain pitäis maski hommata tohon tai huonekalu putkesta hitsailla.

muutenki tuntuu että pitäs keksiä jotain uutta ehkä värin vaihtoa kun kelit lämpenee.

nalle00 26.03.2013 12:00

V-loppuna tilasin jaz tankin harlinelta ja tännän sitten soittelin ja kyselin tilauksen tilaa niin eivät viellä olleet käsitelleet koko tilausta :mad: ja tankin toimitusaikakin ois ollu 4-6 viikkoa joten peruin koko tilauksen ja soitin björkmotorsportille josta lupasivat tankin jo huomis illaksi kemiin. :) pääsee pääsiäis pyhinä kuitenkin jotain väkertämään kun toi lockright ei vissiin ole vielläkään saapunut maahan niin menee varmaan yli pääsiäisen ennen kun sen saa.

tommosia jonninmoisia suoja putkia / turvakaaria suunnitelin tohon korin ympärille jossainvaiheessa jos sais aikaan niin miten onko katsurilla niihin jotain marisemista

nalle00 27.03.2013 13:36

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126516

No eipähän tarvi koko pääsisäistä nyt peukaloita pyöritellä homenna pitäs alkaa tohon metästään soppelit liittimet ja letkua niin pääsee sitten asennushommiin

nalle00 28.03.2013 18:37

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126586

No tänään rupesin tota tankkia tonne sommiteleen ensin mutta oli sen kokonen kuitenkin että vei suurimman osan peräkontti tilasta joten päätin uhrata takaata penkit jotka painokin varmaan 50kg

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126584

sitten pieni asennus luukku lattiaan
Taidan tehä toisen samanmoisen vänkärin lattiaan ja lähteä pilkille :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126587

Ei se nyt ihan ensimmäisessä kivessä ole

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126588

Tähän jäätiin tänään Huomenna alkaa miettiin kiinnityksiä ja vähän ton pohjan paikkailua ja vanhan tankin poisto ja uuden kytkentäkin ois viellä edessä

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126589

nalle00 29.03.2013 17:30

Päivä alkoi vanhan tankin tyhjennyksellä ja poistamisella


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126715

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126716

ja Uus tankki kiinni ja letkut paikalle

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126718

Ja sopat takasin Lähti käymäänkin ilman erillistä ilmausta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126717
Viellä ois tarkotus jossain vaiheessa laittaa täyttöputki kylkeen.

nalle00 29.03.2013 17:31

Tulipa jäsynkokosia kuvia :eek::eek::eek::eek:

edit kuvat pieneni kun poisti ja latas uudestaan liekkö palstan kuvan sakaalauksessa ollu vikaa

nalle00 01.04.2013 19:07

Rouvalla oli siivous päivä niinpä päätin painella tieltä pois ja alkaa pikkusen valmisteleen perien vaihto operaantiota.

Elikkäs nyt takaa siirrän ton kitkallisen murikan etuakselille. ja edestä avoimeen murikkaan laitan lockrightin ja tällään sen taka kunhan sen vaan saapuu lupas että tällä viikolla ois perillä.

Sain tatsunin pukkien nokkaan ja etutikut irti. Ois kai sitä muuten saanu jo molemmat murikat irti ja etupään kasaankin, mutta ensin piti isänän autoon iskarit vaihtaa. mutta eipä tässä hoppu ole kun osatkin on viellä kaupassa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126907

Nyt ois kyllä nätti laittaa leimarattaat suoraa alle ton akselijumpan päätteeksi ja ajella konttorille. pitää runkoon yks ruostekohta viellä korjata ja koittaa löytää jarrut tohon vehkeeseen meinaavat olla vähän pumput

_Jape_ 01.04.2013 19:49

ton alle en kyl uskaltais mennä. :D

nalle00 01.04.2013 20:06

No mikäs tossa on vikana ? eneen rattaitten irrotusta hyppäsin helmapalkkien päälle ja riehuin siinä ja hyvin pysy ylhäällä.

nalle00 03.04.2013 21:46

Murikat irti ja etuperä laitettu jo paikalleen viellä kun navat kasaa niin saa ruveta paikkaileen runkoa ja jarruja remppaamaan

takpäähän lukko tulee vasta ens viiikolla niin saapahan nyt rauhassa keskittyä olennaiseen eli saattamaan auton siihen kuntoon että leimakin heltiäis.

nalle00 06.04.2013 19:56

Juu elikkä taas ois vähän touhuttu katumuksen kimpussa.
Eilen kasasin illasta ja tänä aamuna purin kun napojen kasauksen jälkeen veti etuperän totaalisen jumiin. Syyksi paljastui, että pidempi vetotikku oli pari milliä liianpitkä kitkamurikalle joten siittä piti vähän napata pois

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127121
Vähän lämpes mutta tuskin merkittävästi hekentyi.

Sitten piti ihan tarkotuksella lämmitellä tota runkoa paristakohtaa kun oli päässy korroosio iskemään uuteen autoon :confused:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127118

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127119

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127120

Perjantain on lähteny lockright tuleen joten sitä odotettavissa ensviikoksi sitä ennen vois noi jarrut käydä läpi tai ainakin alotella ja väkertää tankille kunnon huohotuksen että ei inssi sitä heti hylkäis.

nalle00 07.04.2013 19:11

Jarrut käyty läpi tänään olipa osa männistä tiukasti ruosteessa kun ei 8bar paine meinannu riittää pullauttaan pihalle ja kun lopulta lähtivät niin tuli melko vauhilla siiten. hj satuloista niinkin sai männät pihalle mutta noi rangensatulat oli ottaneet vähän itteensä.

Pätevä kaveri mäntien irrotukseen toi paineilma
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127215

Toyotainsinöörin visio jarrupalojen palautusjousesta
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127213

mutta kun molemmista satuloista oli toinen jousi jääny välille niin kumosin insinöörityön tulokset ja tuunasin ''kierrejousi satulat''
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127214

en tiedä kuinkapaljon jarrut parani ennen kun saa ton perän kokoon ja rattaat alle mutta oletettavasti huomattavasti kun auton 12 männästä vain kolme liikkui ennen jarrujen purkua.

smgt 07.04.2013 19:37

ennen letkujen irrotusta kannattaa jarrupolkimella painella mäntä pihalle.
ite huomasin sen tänään kun koitin purkaa paineilmalla danan akseleista jarruja. :D

nalle00 07.04.2013 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 992586)
ennen letkujen irrotusta kannattaa jarrupolkimella painella mäntä pihalle.
ite huomasin sen tänään kun koitin purkaa paineilmalla danan akseleista jarruja. :D

Lisää painetta :D joo on ne joskus niin juntturassa että ei tolla kotikompuralla irtoa niin kun noi mun takajarrujen männät niihin sai puristaa kompuralla paineen satulaan sitten lukkopihet mäntään kiinni kun juuri sen verran tulivat ulos että sai siihen kehälle puristetua sitten armotonta vääntöä ja crctä niin irtos onneksi.

MiKo 09.04.2013 14:12

Rasvanipan laittaa letkun tilalle niin lähtee kevyesti.

smgt 09.04.2013 15:51

joo tuo on helppo konsti jos on kerinny jo satulan irrottaa letkusta.

terppi 09.04.2013 18:56

Rasvaprässi on hyvä kyl. Tai sit ennen ku ottaa satulan irti niin painaa polkimella männät ulos. Toki se vaatii sit että muissa kulmissa on viel hilut kii ja toimivia. Tai ainakin nestettä pitäviä. Kompuran ~8bar kuitenki on aika paljon vähempi mitä jarrunesteen poljinvoima, joka on jotain välillä 50-170bar.

:)

nalle00 09.04.2013 18:56

No perhana eipä ole tullu kyllä toi rasva nippa mieleenkään :o

Mutta tänään toi postelijooni vähän puuhasteltavaa lissää :):):)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127311

Mutta noi saa nyt odottaa että saan ton tankki projektin sille mallille ettei tarvii vänkärin sivuikkunasta alkaa tankkaileen. eli tänään alottelin tota tankkausputken tekoa.

Laippa 2mm happoteräksestä ja putki 2 tuuman pakoputken kurvi. tohon sitten kylkipeltiin reikä ja tatsunin oma tankkausputki sinne kiinni ja kumi letkulla toi väli. huohotukselle piti tehä 1 läpivienti tohon kanteen ja sekin ois tarkotus laittaa siihen omalle paikalleen tankkausputkeen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127312

Vähän toi happoteräs veteli kun liian isoilla virroilla liimasin noi yhteen mutta on siellä 2mm kumitiiviste tehty väliin ja ainakaan ilma ei tuolta laipanvälistä valskannu pois niin jospa tuo pitäis. sittenhän sen totuuden saa selville vasta kun ekan kerran ruutaa tankin täyteen.

Maalaus hommiakin olen miettiny kun kelit lämpenee mutta tiedä sitten saako itteään niskasta kiinni ja värikin on viellä vähän auki oranssi kori ja mustat putket puskurit ja maski sekä taka katto ois yks vaihtoehto.

nalle00 10.04.2013 18:24

Pari tuntia kerkes töidenjälkeen touhaan niin sainpa ton täyttöputken laitettua v-loppuna pääsis sitten tota lockrightia sovitteleen tonne murikkaan

illalla kävin katteleen rasiaporanterää metallille ja oli niin sikahintanen että päätin tehä läpiviennin poralla ja moralla

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127355

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127356

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127358

Vähän jäi tuo tankkausputki loivaan kulmaan varmaan saa aikka lorroottelemalla tankata mutta mikä se on kiire valmiissa maailamssa ja jos oikeen alkaa ahistaan niin pitää tehdä laipasta versio 2 jossa hitsataan suoraa tohonlaippaan 45 kulmaan vaan putki niin tulee vähän alemmas mutta tosiaan ensin koitetaan miten ton kanssa pärjää

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127357

jyrze 13.04.2013 06:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 993592)
Pari tuntia kerkes töidenjälkeen touhaan niin sainpa ton täyttöputken laitettua v-loppuna pääsis sitten tota lockrightia sovitteleen tonne murikkaan

illalla kävin katteleen rasiaporanterää metallille ja oli niin sikahintanen että päätin tehä läpiviennin poralla ja moralla



Eihän tuollainen kuppipora maksa kuin alle kympin?

Siis sellainen perus jokakaupassa myytävä kuppipora menee leikkuuöljyn kanssa paksuunkin rautaan kuin sulaan voihin!

nalle00 13.04.2013 16:59

ei ollu tossa meän lähitavara talossa ja rasiapora makso 35e yhestä reiästä se on aika moinen hinta

nalle00 13.04.2013 17:04

Tänään sain lockraightin asenneltua ja murikan paikalleen nyt tatsuni seisoo jo omilla reinkaillaan

Edit kuvat on kivoja niin laiteetaas niitä pari

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127511

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127512

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127513

nalle00 15.04.2013 20:07

Eilen panhardiin uudet puslat nekin oli väärät uudemmasta rangesta josten vaativat hieman sovittelua :D mutta menihän ne lopulta paikalle eikä varmasi ole ainakaan välystä. mutta woblaus ei kun jatkuu :mad:

Seuraavaks käydään simpukan kimppuun jos sen sais kotikonstein kuntoon jos ei niin ostetaan uus tuntuu löytyvän helposti järkihintaan vielläpä.

Sen verran pukkasin keulaa kinokseen että totesin takapään lukkojen toimivan no siinä sutitellessa meni kuitenki lapiohommiksi että pääsi pois :o eupäähän siirtynyt kitka ei pidä mitään on aivan poltettu loppuun jarrullakin kun koitti huijata sitä niin ennen alko jarrut savuta kun kitka pitämään ja tämä siis liukkalla lumella joten tuskin siittä iloa on kesäkeleilläkään mut toisaalta uskaltaapa tielläkin ajella nelikkopäällä ja tilapäisratkaisuhan toi jokatapauksessa on kunnes saan kytkettävän eteen

siinä auton jauhaessa hangessa panin merkille että eturengas pyöri huomattavasti rivakemmin kun taka rengas vaikka välitys on molemmissa 4.88 liekkö johtunu siittä että takana kuitenkin koitti ottaa pitoja ja edessä rengas pyöri aivan tyhjää

tällä viikolla kun uskaltautuis viellä konttorilta hakeen tehtävälistaa

Edit laitoin veillä viteolinkin tohon jauhamiseen meinasi vähän alkaa häiritteen mutta en nyt keksi että toi mitenkään muuten ois selitettävissä http://www.youtube.com/watch?v=_AJM2...ature=youtu.be

smgt 15.04.2013 20:42

taka renkaat pyörii hitaampaa siks kun siellä kartaanin pyörintä jakautuu molemmille renkaille.
edessä se kartaanin nopeus kaksin kertaistuu toiselle renkaalle kun toinen ei pyöri lainkaan.

tai miten sen selittäs :D

nalle00 15.04.2013 20:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 995516)
taka renkaat pyörii hitaampaa siks kun siellä kartaanin pyörintä jakautuu molemmille renkaille.
edessä se kartaanin nopeus kaksin kertaistuu toiselle renkaalle kun toinen ei pyöri lainkaan.

tai miten sen selittäs :D

No jokseenkin noin sitä ajattelinkin

nalle00 16.04.2013 14:16

Leimarattaat alle ja konttorille. niinhän sieltä leimakin heltisi..

Noh koti matkalla woblaus ongelma paheni alko väpättään lähes jokamontussa ja kotia päästyäni taisin löytää viankin. nimittäin panhardin yläpään kiinnike on lähes revenny irti ja sitä nyt kun tarkemmin tutkin niin on taas ollu verrattain osaava rakentaja sitä tekemässä :mad:

rauta on kyllä kyllin paksua mutta pitäis nyt vähän osata hitsatakkin kun tollasia kolvaa kiinni. myös korvakolle hitsatut tuet on lapsellisen hepposet. eikä ollu ensimmäiset eikä varmasti viimeset viat joita korjaan sen takia että on aikaan juosten kustu sinnepäin. :mad::mad:

no pää asia että vika löyty. hyvin se on ollu piilossa kun ei konttorillakaan tullu ilmi.

nalle00 17.04.2013 18:27

Pikkusen pohjolantallissa vuoti katto tänään mutta eihän tässä sokeria olla. nyt tuli toi panhardin yläpää kolvattua uusikis toivottavsti nyt pitää.

tässä viellä eilisiä tunnelmia.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128090

Onneksi kerkesin leiman saamaan ennen kun konttorilta kotia ajellessa repes toi korvakko ihan lopulliseti irti

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128092

Tukiraudan virkaa toimitti millin seinämäällä oleva putki x2

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128091

Tosta ehkä saa selvää edellisen yrittäjän ajatukenjuokususta korvakko on vahvaa rautaa ja sitten se on suoraa runkoon kiinni joku millin latta välissä vissiin tukittu reikää sillä ja sauma ei ole ollu kun sieltä täältä vähän räkimällä kiinni

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128093

nyt korvakko laitettiin 10mm lattaan kiinni joka hitsattiin runkoon tota räkiessä aloin jo vähän ymmärtämään edellistä yrittäjää oli aika vittumainen paikka hitsata mutta nyt se on muurattu niin että pitäis kohtuudella pysyä

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128094

ennen tämmöisiä operaatioita ois tietenkin aivan ok jos pesasis runkopalkin sisältä

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128095

Raajärven turvehan se siellä kärys

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128096

tukiraudaks laitettiin 1kpl 20 kaideputkea 3mm seinämällä aika näyttää pitääkö lisätä toinen tonne taakse nyt ainakaan leimarattailla ei voblannu vaikka ajoin kaikki kylän kuopatläpi mitä löysin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128097

jospa se nyt pysyis taas tiellä niin kauan kunnes sen omasta halusta ajaa metsään :D

Jari 17.04.2013 19:23

Mistä tilasit lockraitin, ja paljonko maksoi?

nalle00 17.04.2013 19:56

Tuolta suomen maastoautotarvikkeelta tilasin makso 492€

http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...,486,491&lang=

Edit huomaa että tässä on cruiserin akselit

nalle00 18.04.2013 14:04

Jippigaijee nyt on ajeltu abauttiarallaa 50km 35vitosilla ilman voblailuja :):) saa niitä panhardin pusliavaihella kun korvakko on irt :D:D

nalle00 28.04.2013 13:37

Eilen makkaranpaistoreissu käytiin tossa ajoalueella ja samalla pääsin kokeileen päivitettyjä akseleita. etu kitka ei haitannu jo valmiiksi isoa kääntösädettä juurikaan mutta eipä se paljon pitänytkään. eli etuakselin hyvinlähellä avointa mutta enpä aio kyllä uhrata sekunttiakaan ton kitka kiristelyyn.

Takana lukko pelasi ja etenmiskyky oli huomattavasti viimesyksyä parempi joskin lumisessa kaltossa rinteessä perä oli huomattavasti liukkaampi kun oletin, mutta kaippa tonkin kanssa on opeteltava ajamaan.

olen kattelut uusia renkaita nyt alkaa mudzillat kohta tuleen tiensäpäähän pintaa jäljellä arviolta +10mm eli viellä kesän niillä ehkä onnistuu sinnitteleen mutta uusia ois tarviis jo alkaa suunniteleen.

mistä porukka on ostanu ja mimmosta suositteletta. pökkyräthän ne ois tietenkin miehekkäin vaihtoehto. koko luokka ois 35 - 37 ja leveyttä minimi 12,5 mielellään leveempikin.

nalle00 16.05.2013 17:23

Nyt on patrolliin laitettu renkaita oikeen urakalla.

Ensin hommasin nuo insa super sp trackit kun ajattelin, että kyllä noilla nyt offailee, mutta on noi 33x12,5 vähän pienehköt tohon alle kun veraa vanhaan joka on kulunut 35 mudzilla

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130860

Nyt on vähän auki viellä myynkö noi insat eteenpäin vai jätänkö käyttis renkaiksi kun tuli tilattua toisetkin 10x15 valssit lipposelta ja rengaskontti.fi:stä löyty sellanen aarre mitä en tienny enään ees uutena saavan nimittäin uudet mudzillat niin pitihän ne tilata kun hintakaan ei päätä huimaa noissa

tosin tähän renkaiden suljaus rahaan ois melkeen saanu uudet pokkerit, mutta toisaalta jos noi insat jättäis käyttis renkaiksi niin uudet mudzillat ei pääsis pilluuntumaan asfaltilla ja noille insoille sais viellä leimankin otteesen niin ois sellaset siirtopyörät, että uskaltais kuitenkin vähän tieltäkin poiketa. ja vois vuodenpäästä jo haaveilla siittä etu lukosta kun ei tarvis TOIVOTTAVASTI olla ens kesänä taas renkaita ostamassa.

onhan se varma että joku pokkerikuume tässä viellä iskee, mutta pidetään mieli vahvana ei se pokkerikaan pitä jos ei ratas vetä :D

nalle00 30.05.2013 19:41

Parempaa pitoa luvassa tuleville safareille

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131890

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131891

Ja pitihän se käydä vähän aamujumpallakin tässä yks tylsä aamu

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131892

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131893

nalle00 22.06.2013 13:56

renkaissa piisas pito, mutta kytkimessä ei :confused::confused: perjantaina takerteli pariin otteeseen ja lauantaina loppu puoleenväliin pätkää pikkuseen jänkä ojaan kokonaan sittent tultiin rangen hinauksessa parikilometriä pitkin jänkää. tatsunin vinssistä loppu releboxi '' toivottavasti'' heti maanantaina lähin työreissulle niin ei ole ehtiny senkummemmin tutkimaan. ja rangen mekaaninenkin kävi melko lämpösenä.

eilen aamulla sitten lähin hakeen varaosia raanujärveltä, siellä kun oli tollanen setti halvalla ja koneessa aivan uus kytkinasetelma.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133514

saman rahaan viis ja neli lovinen laatikko, ja yksi varaosa jakis josta purettu rattaita parempaan talteen. samoten koneesta purettu ne tärkeimmät varaosat eli startti ja laturi.

Aukasin ton varaosa jakiksen, että näkis vähän mikä niiden välittämisetä tekee niin hankalan toteuttaa ja totesin, että onpa täällä tosiaan ahasta. eli siirtäjän tangon ja pikkupuolen rattaan välissä tilaa n 1 cm ja kun en ikinä ole ennen jakolaatikkoon kurkannu, niin tulin siihen tulokseen, että josko tosta toisesta laatikosta ottais ton jakolaatikon jokupäivä ja purkais niin pääsis tuonkin sielunelämään tutustumaan.

se, että onnistuuko sitä välittämään voi olla toinen juttu. ensin kuitenkin pitäs
kytkin laittaa tohon autoon ja mietin, että voittaako mitään välitysten suhteen jos laittaa ton 5 lovisen laatikon paikalleen. Myyjä meinasi, että siinä ois ykkönen vähän lyhyempi, kun tossa neli lovisessa, mutta tidä häntä.

cybress 22.06.2013 14:10

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Nissan...ol%20160%20MQ/


4 vaihteisen 1 on 3,519

ja

5 vaihteisen 1 on 4,222



:)

nalle00 22.06.2013 15:29

no sitä ei tarvi sen kauemmin miettiä:D viellä kytkimen sylineri irti ja 8 pulttia pois niin vanha laatikko on irti kun ei vaan rupeais satamaan

cybress 22.06.2013 15:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 1017981)
no sitä ei tarvi sen kauemmin miettiä:D viellä kytkimen sylineri irti ja 8 pulttia pois niin vanha laatikko on irti kun ei vaan rupeais satamaan



Se jakis+vaihteisto paketti on melko syntisen painava :D nimimerkillä kerran tehnyt kytkin remontin patrolliin...

kannattaa jostain risasta laatikosta ottaa se poori akseli ni sillä on helppo kohdistaa se kytkin asetelma paketti....


Sivu luotu: 05:51 (GMT +2).