![]() |
Käyttövoimavero / Dieselvero
Vaihteeksi liikkuu huhuja dieselveron poistumisesta vuoden 2013 alusta, onkohan tuossa mitään perää? Mulla on työn alla projekti -90 pötkö pajero jonka leimaamista huoltoautoksi olen miettinyt, pakuksi sitä ei saa ymmärtääkseni katsastettua. Nyt jos dieselvero poistuu ei ole mitään järkeä heittää viittä penkkiä menemään ja liimata rallinumeroa takaluukkuun, huoltoautoa kun ei enää henkilöautoksi saa veroja maksamatta. Onko kellään parempaa tietoa asiasta??? :confused:
|
Lainaus:
|
Aikalailla taitaa huoltoautot menettää arvonsa jos noin tosiaan tulee olemaan.
|
Lainaus:
ja moniko näistä vanhemmista maasturin raadoista on enää edes henkilöautoja?? |
Lainaus:
|
Onneksi oma pirssi on -82 niin voi katsastella henkilöautoksi iman veroseuraamuksia.
Ihmeenä pitäisin jos huoltoautojen hinnat ei putoa, vai väittääkö joku että on kiva kesällä ajella kahdeksaakymppiä kun muut päästelee sataa tai motarilla vieläkin enemmän. Tietty jos ajo-ominaisuudet häipyy kuudenkympin jälkeen niin sittenhän on sama pitää lätkä persuuksissa.. |
Vaikka auto nyt oliskin huoltoauto, mutta onhan se ennen ollut henkilöauto -> maksettu siis henkilöauton verot. Niin miksi ne pitäisi uudestaan maksaa? :confused:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mites ne meni nuo autoveroasiat suhteessa autojen ikään? Siis minkä ikäisen maasturin voi muuttaa henkilöautoksi ilman veroseuraamuksia? Ja onko silloin mahdollista palauttaa aiemmin menetetyt istumapaikat?
|
Lainaus:
Tietäisikö/kertoisiko tämä valtion virkamies siitä? |
Lainaus:
Andy |
BJ:hän on siis kyseessä. Ja jotain tuollaista itsekin muistelin vuosiluvuista. BJ:t tuotu suomeen vissiin ainakin pääosin 2+4 maastohenkilöautoina. Enää tartteis vaan laskeskella, että miten siihen muodostuu vuotuiset käyttömaksut kyseisen muutoksen jälkeen... Olis kovasti tarvetta noille lisäpaikoille, vaikka vain "väliaikaiseen" käyttöön mielestäni ovatkin.
|
Lainaus:
|
kummonen toi ajoneuvovero ja käyttövoimavero on huoltoautossa?
|
jospa ne huoltoautot sais takasin henkilö malleiksi..eihän se tarvi muutaku laittaa takapenkin paikallensa...on tämä touhua sanon kyllä saa.....tna...
jostakin olin lukevinani että vero ei poistuis vielä tämän hallitus kauen aikana..tosin polttoaineen hinta nousis tuonne 1.80€ litra jo ennen sitä:confused: |
Lainaus:
Oliskohan tässä nyt se ero että uudemmat saa takaisin henkilöautoiksi, mutta vanhemmat nimenomaan vain maastohenkilöautoiksi...? Andy |
http://www.trafi.fi/autovero/henkilo...stohenkiloauto
Uudempi kuin 3.5.1993 pakettiauton voi muuttaa takaisin, mutta jälkituotua huoltoautoa ei (verovapaus huoltoautona oli mahdollista) 1.11.1983-3.5.1993 ei voi muuttaa takaisin. vanhemmat kuin 1.11.1983 voi muuttaa verovapaaksi maastohenkilöautoksi. |
No siinähän toi lukee ihan selkeesti suomeksi, kiitos baxxter :)
|
TraFi:n tiedotteessa, joka oli uusimmassa Rahtarit-lehdessä, oli kyllä kerrottu käyttövoimaveron määrä ensi vuoden alusta alkaen myös dieselkäyttöisille henkilöautoille, eli sen perusteella dieselvero ei näyttäisi poistuvan mihinkään.
Ja myös siitä taisi olla maininta, että se ajoneuvoveron perusosa nousee kaikilta autoilta... |
Ja tuloksena....
Lainaus:
Itsellä käyttiksenä 2000 farkku Avensis ja verot noin 600€:a vuosi... Sit huoltoauto Pajero siin noin 450€:a vuosi noi verot, jos koko vuoden pitää liikennevalmiudessa. Sit kolmas on Nissanin King Cab, missä Pajeroa enemmän verot mikäli jatkuvassa valmiudessa pitää sen. Joten ne voi jäädä kahden kk ajalle vuodessa käyttöön ku pahin metsästysaika on päällään... Muuten seisoo pihalla... |
Lainaus:
Mutta jos tuollainen tulee niin eipähän voi muuta sanoa kuin että vittu mitä paskaa. http://www.iltasanomat.fi/autot/al-d...omments-anchor |
Lainaus:
|
Lainaus:
Maastoauto on tuotu uutena Suomeen vuonna -84 ja maksettu sen ajan mukaiset maastohenkilöauton verot. Myöhemmin muutoskatsastettu 2 paikkaiseksi huoltoautoksi. Onko tämä mahdoton muuttaa takaisin maastohenkilöautoksi, ilman veroseuraamuksia? Kyseessähän ei ole Trafin mukainen "verovapaa huoltoauto"? Käsitykseni mukaan"Verovapaa huoltoauto" on Suomeen tuotaessa suoraan huoltoautoksi rekisteröity ajoneuvo. Näitä tuli paljon Suomeen 2005-2009 vuosina, ennenkuin tämäkin veroreikä tukittiin Valtion taholta. |
Lainaus:
Ja sitten tuijotetaan "Ennen 3.5.1993 maahantuodun maastohenkilöauton muuttaminen" otsikon alta: "Muutoksesta ei ole veroseuraamuksia, jos maastohenkilöauto muutetaan" vaihtoehtoja. Löytyy "huoltoautoksi, jonka omamassa on vähintään 1 800 kg" Seuraavaksi voidaan hämmästyä vasemmasta sivusta löytyvästä linkistä, joka johtaa sivulle: http://www.trafi.fi/autovero/huoltoauto_2 Otsikon "Verovapaan huoltoauton muuttaminen" alla lukee "Huoltoauto on verovapaa, jos se on tuotu Suomeen ennen 3.5.1993 ja sen omamassa on vähintään 1 800 kg." eli voitaneen päätellä esimerkin auton olevan "Trafin mukainen verovapaa huoltoauto." Listakin löytyy alapuolelta, ainoa henkilöauto listassa on verovapaa matkailuauto, joka ei ihan helpolla onnistu. Ei edes kattokorotettuun, kuten tiedotteessa vihjataan: http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...-ATT3-2004.pdf |
hei miten tämä
Tuo minun pajero vm-92 on tuontiauto ja on tuotu suomeen 1998 henkilöautona.
Saanko minä tämän pakettiautoksi ja vielä sen jälkeen henkilöautoksi ihan muutoskatsastuksella?? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Käyttövoimavero ja vakuutus? Paku/ ha/ maasto ha,
Jos Diesel Jeep Grand Cherokeen -96 2,5l muuttaa pakettiautoksi niin mistäs näkisi kuinka paljon käyttövoimaverossa on eroa?
Entäpä kun isot pojat sanoi että vakuutusmaksu nousee kun muuttaa pakettiautoksi, niin onko näin? Saapi kertoilla jos on omakohtaisia kokemuksia ja muunkin merkkisetkin käypi esimerkistä. Kiitosta vaan. t. Ismo Ämmä |
Tuolta laskeskelemaan käyttövoimaveroa. Kokonaismassaa kaipaa, CO2-kohdan voi jättää tyhjäksi
http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...voverolaskurit Vakuutusasiaan paras vastaus löytyy omasta vakuutusyhtiöstä. Joissain yhtiöissä nousee, toisissa ei. |
käyttövoimavero?
Kiitoksia.
Laskin nyt arviopainolla 2000kg kun en Diesel Grandin tarkkaa painoa vielä tiedä. Aika tarkkaan pakettiautona on vuoden vero puolet halvempi eli n. 300,- 5 paikkaseen verrattuna. Maanataina on toivottavasti enemmän tietoa ko. Grandistä niin lasken uudestaan ja pystyn laskemaan vakuutuksenkin. Mitenkä kun siellä oli laskin myös kuorma-autoille? Eikös ne ilman saa kulkeakkaan? t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Lainaus:
|
Muistitko?
Lainaus:
|
Jeep Grand Cherokee, Käyttövoima vero?
Arvioin että 2000kg kokonaispaino, mutta nyt kävin kattomassa Nettiautosta niin 3,1l koneella on 2506 kg. Ei varmaan hirveesti ole kevyempi 2,5l koneella?
5 paikkasena 847,16,- ja pakuna 410,62,-/vuosi. ja nousevat tietty vuonna 2016, 5 paikkanen 907,38,- ja paku 470,85,-/vuosi. Sitten vielä kyselen ne vakuutukset. Kyllä se pakuksi näyttäis muuttuvan jos sellainen minulle tulee kun ei tarvi mahtua kuin 2 ihmistä kerrallaan. Saahan sen sitten tarvittaessa muutta 5 paikkaseksi jos on tarvis. t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Käyttövoimavero ja vakuutus? Paku/ ha/ maasto ha,
Jeep Grand Cherokee -97 2,5l Turbodiesel
Kokonaismassa 2400kg Käyttövoimavero 5 paikkasena 768,32,-/v POP Liikennevakuutus 5 paikkaisena 951,35,-/v. Yhteensä 1719,67,- Käyttövoimavero pakuna 365,36,-/v POP Liikennevakuutus pakuna 1051,35,-/v. Yhtensä 1416,71,- Ilman bonuksia. Joten pyöreesti 300,- halvemmalla pääsee pakuksi muutettuna / vuosi. Tuleehan lisäksi vielä muutoskatsastus. t. Ismo Ämmä |
Oot vissiin sotkenu käyttövoimaveron ajoneuvoveroon? Ajoneuvovero koostuu perusverosta ja käyttövoimaverosta.
|
Sivu luotu: 18:21 (GMT +2). |