![]() |
Pätkästy pätkä GR ¤TÖPÖ¤
Tuli tossa ostettua uus rojekti kun edellinen meni kaupaks ja eihän sitä ilman maasturia voinu olla...
Tekniikkana tossa on orkkis 2.8td kattila, orkkis kytkettävä lukkoakseli takana ja 100mm omen alusta. Koppaa on vissiin lyhennetty about 30cm. Ja takas kilpiin pitäs saada kevääseen mennes:D just talliin sisälle saatu uus hankinta ja sisustan purku alotettu, samalla hieman masennuttu kun mätää tuntuu löytyvän joka puolelta :rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100387 Ei auttanu ku kaivaa kemppi esille ja alkaa tinailee, ekaks vuorossa oli kuskin jalkotila, lattia, helma ja takalokari/sisälokari. Lähes jokainen pelti ja liitos tuli tehtyä päittäis liitoksella ja täydellä saumalla, jospa ei pääsis mätä mehimään peltien välissä enää:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100391 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100392 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100393 Sitten oli vuorossa keulan pellit, ja hapanta löyty. putsarin paikka muuttu samalla ja putsariksi valkkautui tojota lj:n kotelo. Akku kotelo meni kans uusiks ja akkukin tarttu kaupasta mukaan, sen virkaa saa hoitaa 75Ah optima. Etummaiset korin korvakkeet meni kans uusiks ja nekin hieman vaihtoi paikkaa ja muuttui orkkikseen verrattuna... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100394 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100388 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100390 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100389 Renkaatkin tuli jo ostettuu ja niiden virkaa hoitaa 37x14x15 SS tsl irocit, 10x15 piitlokeilla. Pitihän niitä heti koe sovittaa... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100302 Jatkuu taas kun kerkee tekee... |
NYYH :( On se hyvä kun joku entisöi tuon sokean mummoni kirkkoreen jonka pelastit tiettömästä saaresta.Hyvä tuppaa tulemaan.PS. ei siinä vanteessa mitään vikaa ollu :o
|
Tätä seuraamme suurella mielenkiinnolla! :)
ps. mistä sä noita orggis lukkoakseleita löydät? saa vinkata jos jossain lojuis sellainen. |
Hauska nähdä mitä tästä tulee...
Jos JV viitsisit nykästä noi Rasor-tarrat pois, kun Sumpe PRKL ei niit ottanu myydessään. |
[QUOTE=jv;859268]Tuli tossa ostettua uus rojekti kun edellinen meni kaupaks ja eihän sitä ilman maasturia voinu olla...
Tekniikkana tossa on orkkis 2.8td kattila, orkkis kytkettävä lukkoakseli takana ja 100mm omen alusta. Koppaa on vissiin lyhennetty about 30cm. ????? Orkkis kytkettävä lukkoakseli takana?? Mitäs tuo meinaa, pitäskö noissa olla muukin kun kitkalukko taka-akselilla? |
Anteeksi jv ketjun lainaaminen, mutta tarvisko Sumpe tankille tehä minkälaista siirtoa tossa korin lyhennyksessä..?? Ja mitä muuta tarvii tehä kun pätkäsee??
Ps: taitaa olla tuo Rauman seutu sellasta patrollien siitto aluetta..kylvävät noita tarrojaankin maailmalle "salaa"...ei lähteny omankaan kylestä "mainos" pitää yli maalata.. =D |
Lainaus:
|
Ok, millasen laitoit tilalle, teitkö/teetitkö vai turvatankki konttiin?? To käynnistyy taas oman nipponin remontointi. Täytyy sit jatkaa omaa ketjua siitä mihin se viime kesänä jäi..
|
Tohon autoon tulee takalattiaan koko lattian kokonen tankki, about 7-10cm korkee ja sen pohjaan akselin eteen 10-20 litran potero josta pitäs aineen riittää vaikka kylellään. ittehän sen tankin joutuu toki tekemään. ittelle ei turvatankki mahdu kun tarvii venäjän safari kamat mahtua vielä kyytiin.
Lainaus:
|
Uhkaavasti jo näytti tuon auton elämä käyvän viimeisiä hetkiään joten JV:lle tsemppiä rojektiin.
Mätää siinä onkin ollut aika reilusti jos tuo kaikki kuvien uusi peltimäärä on pehkan tilalle jouduttu laittamaan. |
Taisi mennä tuo mun yks kyssäri porukalta ohi..Niin onko näissä Gr:ssä joku muu kuin kitka lukko taka-akselilla, kun jv tuolla ekassa viestissä sanoo näin "orkkis kytkettävä lukkoakseli takana"??
|
1 Liiteet
Lainaus:
|
Niin että kaikissa Gr:ssä sitä ei välttämättä ole? Mistähän sen näkee? Tuntuu tyhmältä kysellä, mutten edes kuvitellu että siinä vois sellasta olla. Tietääköhän Sumpe tästä tietystä yksilöstä JAG:sta, onko lukkoa vaiko ei?
|
JAG:ssa ei ole kytkettävää vaan kitka takana.
|
murikan erottaa takaa, kytkettävässä lukkoakselissa on alipaine kello murikan takana. sojottaa perämurikan kuoresta oikeelle takaa katsottuna. lsd-lukollisessa ei luonnollisesti ole mitään kelloa.
lukko toimii alipaineella ja on saman tyyppinen kuin tojotan lukkoakselissa, nissanissa on vain isompi lukko holkki ja vähemmän hampaita, oliko kahdella hampaalla. se ei myöskään liiku vetarin pooria pitkin vaan lukko holkki ns lukitsee perän posken perämurikkaan. mut toiminta periaaate on siis sama kuin tojotassa... http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1331073540 tossa alemmassa kuvassa on lukko murikka kuvassa. noita kytkettäviä lukkoja ei alunperin suomeen vissiin ole tuotu, vaan kaikki taitaa olla jälkituonti autoja ja lyhkäsiä vielä yleensä. tiedän kourallisen suomeen tuotuja lyhkäsiä joissa on orkkiksena lukko takana. edelliseen lyhkäseen gr:ään ostin akselin joka oli ollu yhdessä tuontiautossa paikoillaan mutta väistyi porttaalin tieltä... ei niit tosiaan joka nurkalla ole tyrkyllä, ei edes ulkomailla. |
Ok, tämä selvä...aina oppii uutta..mä jo aattelin että pitääkö alkaa kirjoittelemaan nimimerkillä "lapioinko turhaan" =D
|
Vapaapäivän kunniaks täyty käydä puuhastelemassa hieman taas kotteroo...
Etulokarit lenti mäjelle ja tein toisista lokareista tohon lokarit. Hieman pyöränkaaren avartelua/muotoilua, ja hiontaa. Noi on yhdestä palaneesta gr:stä joten täyty hioo ihan pellille asti paikka paikoin. Molemmat lokarit tuli maalattua sisäpuolelta temalakilla... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100432 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100431 Eilen tarttu kaverin tallilta tollanen ln 110 hiluksiin tarkotettu "tötterö" mukaan. Sekin tuli sovitettuu paikoilleen ja sisälokari piti taas muotoilla uusiks et mahtuu imuputki kulkemaan lokarin ja sisälokarin välissä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100433 jos luoja suo niin huominenkin on vapaata ja kerkeis kotteroo taas laittamaan, helatorstai lähestyy uhkaavasti... |
Tämmöinen "mini-patrolli" alkaa näyttämään jo vannoutuneen suzukiharrastajan näkökulmastakin ihan hyvältä!:D
Kuhan ei mikään flatbed-perversio taas iske!:D |
Kyllä tulee hieno!!!!!
|
Näköjään tarradilemmakin ratkottu teipillä... :)
Tulee kyllä nättiä, kun ajattelee missä kunnossa tuon viimeksi olen nähnyt! |
valinnan vaikeus...
Mitäs arvon raati olis mieltä jos toi värjättäs edellisen auton sävyillä eli noilla
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88447 jotakuinkin tohon tapaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100467 Eli tehdäänkö, - Kiiltävä koko musta - kiiltävä musta ja lokarin pullistukset ja helmat vihreellä -vai onko parempia ideoita? mustaa tai musta vihreetä puolustaa se et maalia olis jo valmiina... |
Tee keskelle autoa "jakaus", ja toinen puoli autosta vihreeks, ja toinen mustaks. Olis vähän niiku kaks eriväristä autoa katsomissuunnasta riippuen?:D
|
öööö, enpä usko :D
|
pelti hommat jatkuu...
hieman taas peltitöitä tuli tehtyä.
jos alkas keula pysyy kiinni muussa korissa ja apparin jalat auton sisällä :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101152 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101151 tohon väri asiaan saa tosiaan ottaa kantaa jos tahtoo... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
komppaan tarea :)
|
Tuo suunnittelemasi väritys tuo lokarin pullistukset paremmin esiin! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66030
|
Onks se sit FaTTroll :)
|
Lainaus:
http://static.petrisimolin.com/galle...2.05%20001.jpg En mä haluu :D Vihree musta tulee, en tiedä tuleeko koriin vihreetä mut alustaan sit jos ei koriin. visiona oli myös tossa et kiiltävä musta koriin kokonaan ja koko alusta ja runko vihreenä... saapahan nähdä. |
jep jep
En jaksa enää kuvia mätähommista laittaa mut voin kertoo et ei apparin puoli ollukkaa yhtään parempi kuin kuskin puoli.
nooh, nyt ois kaikki hitsattu sit keulasta takalokarin kaarten puoleen väliin asti ja maalattu myös. Sisältä ja pohjasta, pohjaan ruiskin viel vahapinta massan et ei mene kosteus rakoihin ja paska irtois paremmin pestessä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101601 vinssi petihän tossa jo olikin mut päätin tehdä siitä "vehvin kestävän":D, Eli lisää 8mm lattaa. Samalla poltelin plasmalla paskan poisto reijät, 9500lbs hing speedi vintturi oottas kans kasausta et sais nostaa keulille. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101600 |
asioita jota ei ole olemassa:
-"vehvin kestävä" |
No Siitä ollaan kyllä samaa mieltä :D
|
Okei okei, yritin tehdä :D:D:D
|
Itte ku tekee saa just semmosta ku sattuu tulemaan...
Jotain näpräilyä, eli pientä varustelua...
viis ja varttiset helixin kaks tie kaiuttimet muutti oviin ja sonyn vanha cd-toosa soittaa säveliä. Länkky, lisäkaiutin ja mikki löys kans paikkansa, samoin ahtokello. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101970 Sitten oli vuorossa se jota olin pitkään kartellut, eli korin takaposket ja loput pyöränkaarista. Niistä tul sitte tommoset. Kait ne asiansa ajaa. takavalot aattelin upottaa takaovien ala kulmiin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101968 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101969 Tietäskös joku et onko öljynpainemittarinanturi suodattimen jalassa oleva yks napanen anturi vai mikä ja onko lämpömittarinanturi koneen takaosassa apparin puolella oleva yks napanen anturi? sen vieressä on toinen kaks napanen anturi. |
Onneks oli jo valmiiks toi ISO reikä noita äänilaitteita varten.
|
Ilmeisesti se yksinapainen siel jalas on jokin paineanturi. Korjatkaa jos olen vääräs mut jos silt anturilt loppuu paine niin katkee moottorin käynti kiitos pumpussa olevan sähköisen karan vai mikä se on mihin menee joku neljä johtoa. Näin kerrottiin kun yritin kyseistä anturia uutena etsiä ja mistään ei löytynyt.
|
tjaah. paljon se vaati mut nyt ois patrollin KAIKKI korin hitsaustyöt tehty, tai no katon taka osa on tehty välttävästi. Kelpaa nyt ja parivuotta tai kolme mut sit katon takaosa täytyy vaihtaa. Taitaa päästä helpoimmalla kun ostaa jostain ehjän gr:n katon taka osan ja vaihtaa sitte semmosen.
Vaihtelun vuoksi touhuilin jotain muuta kuin hitsaus hommia ja läpikävin etuakselin. Olkalaakerit meni vaihtoon ja vetarin stefat. Stefat oli vanhasta varastosta ja laakerit sai paikallisesta laakeri liikkeestä. Muutenhan noi oli kohtuu kunnossa. Milneriltä on tulossa paketti ja siel olis ollu uuvet murrokset ja muuta sälää mut jääpähän ne varalle. Olis voinu joku joskus vaihtaa öljytkin tohon akseliin, ei hiekka/kuramämmissä murroksissakaan ollu kehumista :)... Kunhan milnerin paketti tuloo nii pääsis vaihtaa alustan puslat, ohjausvarret pitäs teettää ja nivelet ostaa, sitten syyläriä ja tankkia paikoilleen nii pääsis koeajaa. Myös vinssin solenoidi ja rullakita olis tulossa mapplehill:sta (kai) nii sais senkin homman loppuun... |
Osia saapu koti- ja ulkomailta sekä vähän omaa vanhaa varastoa.
Osa löytikin paikkansa autosta ja osa jäi vielä hyllyyn. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102465 Yks kuvatus tuli näpättyä takalattiasta ennen maalausta. Tankki tuleekin sitte johkii muualle kuin integroituna lattiaan... Peltikin alko just loppumaan joten joutu palasista tekemään. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102467 |
hyvältä näyttää GR!:) mut 1 juttu pisti silmään. ootsie pannu korikitin enne maalia taka sisä loksuihi?
|
Erittäin hienoa jälkeä! :) Ilolla seurailen edistystä!
|
Lainaus:
|
Lainaus:
en oo laittanu yhtään korikittii mihkään tohon autoon, kaiken oon raaputtanu pois mitä oon saanu alkuperäsiäkin. noihin takakontin sisällä oleviin nurkkiin ja pintoihin laitoin kevyesti sikaflexiä kun en jaksanu hitsata 100% saumoilla peltejä jotka edellinen seppä oli hepannu sieltä täältä. Ei tule olemaan ongelma, kun ei sinne väliin pääse kosteus mistään ja toi sika on aivan saakutin tymäkkää. Pysyy puhtaassa pellissä. En muista enää se sian numeroa. |
Lainaus:
Tuosta ruostuttavasta aineesosasta en ole ihan varma mitä se oli mutta joka tapauksessa jutun idea oli se että jotkin noista tiiviste liimoista aiheuttaa korroosiota jopa maalin päälle laitettuna. |
Taitaapa olla niin, että tuo auto on muilta osin ajettu loppuun jo paljon ennen kuin takaloosterin hitsisaumat tuottaa ongelmia. :)
|
Lainaus:
Omassa autossani oli käytetty jotai sika kittiä saumoissa ja nyt kun sitä rupesin parsimaan kasaan niin sen kitin sai nostaa sieltä saumoista pois ihan vetämällä ja kitin mukana nousi sellaista ruostelastua koko kitti sauman matkalta ja tuo ruoste mössö oli kauttaaltaan märkää vaikka auto oli seisonut 3-5kk tallissa(kylmä talli). En tiedä milloin kyseiset korjaukset oli tehty mutta auton edellinen omistaja oli ilmeisesti sitä hitsaillut ja minä tuon auton ostin 2007. |
Lainaus:
|
Yleensähän sikaflexistä puhuttaessa puhutaan sikaflex 22ykkösestä tai 52ykkösestä(se kalliimpi tuubi, numeroa en välttämättä muista oikein. Ne muiden valmistajien "siat" ovat täyttä paskaa.
|
221 sikaa laitoin, ja sen tiedän et se kelpaa pellin päälle kun työkseni aikoinaan sillä linja-autoja kasasin...
silikoonia tms muita liima/tiivistysmassoja en laittaisi mihinkään muuhun kuin muoviin tai rakennus hommiin. |
se vaan tahtoo eri tahtia elää maali ja "töhnä".
Aina pitäs laittaa maalit "töhnien alle" piste .. terveisin ex. erikoisruiskumaalari joka mustiarautoja piilotti erilaisilla pinnoitteilla. Muuten näyttää ihan pätevältä pätkältä! |
http://fin.sika.com/fi/solutions_pro...08sa02104.html
Tuolta kun lukasee, niin oppii massoista aika paljon.. |
pääsiäistä...
Takalukkoa tuli ohjaamaan tommoset magneettiventtiilit jotka pöllin tojotasta.
Tossahan oli mekaaninenventtiili takalukon ohjauksessa mut siinä oli se ongelma et se ei vetäny lukkoa pois päältä vaan lukko lähti itteksees pois jos lähti. täytyy toivoo et ei oo lukon hampaitten kulmat pyöristyny tolla vanhalla systeemillä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102657 Pääsiäisen kunniaks sai patrollikin pääsiäs värin... hieman vituiks meni maalaus kun maali oli vanhaa ja sattumia oli seassa mut täysin välttävähän tosta tuli kun muistetaan et maasturilla ajetaan maastossa eikä torin ringillä :D ei tullu kaks väristä kun musta maali loppu ja vihreetä on viel 10L jäljellä :D voin paljastaa et levikkeet on kohtuu räikeet sitte ku ne saa paikalleen:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102658 Enikeis, hyvää pääsiäistä kaikille, nyt alkaa oluen otto :eek::p |
Siitähän tuli HIENO :D
|
eikös ne maalit kannata valutella semmosen sihdin läpitte, niin ei tuki ruiskuu niin montaa kertaa :D
|
Lainaus:
joo ja ois ollu sihtejäkin mut tulipahan nyt turattua ihan turaamalla et voi olla pelkästään kiitollinen ittelleen............. aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta :D nyt pääsiäisen kunniaks vappusimaa huiviin. :D |
Silmiä hivelevän kaunis!
|
Takatukivarret sai hieman uutta maalia ja puslaa...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103046 samalla vahvistelin panhardin rungon pään kiinnikettä ja muuta pientä hifistelyä. huomenna jos sais jarrut katottua kuntoon takaa ja öljyt vaihettua niin sais taka-akselin sit nippuun kans. perskeles kun yks vanteista joka olikin tiedossa et on hieman kiero, onkin sit aivan saatanan kiero. kukahan tääl lahden suunnilla sais oijottua sen? |
Takalukolle tei lisää suojaa, aika tukeva panssari tuolla olikin mut eikai sitä suojaa ole koskaan liikaa. Eteen tein leikkaa/liimaa taktiikalla perän panssaria kikesta mahdollisista nurkkiin jääneistä raudan palasista. Aika hankala ol kylellään/mahallaan lattialla turata tota paikallaan olevaan akseliin :D.
Ei ole kauniita turauksia mut ajaa varmaan asiansa. voi kun joskus sais puhallettua noi alustan osat ja tuoreeseen maaliin... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103161 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103162 Syylärin hain fordistilta ja se on yllättäen jenkki voortista. aika työläs oli mahduttaa tonne paten konehuoneeseen mut sinne se meni. mm. simpukka oli alavesiletkun tiellä ja jouduin tollasen väistön tekemään. huomaa oikee "agan herra" jolla juotettiin :D mut ei toi käsin irti lähteny ja kun paineistettiin syyläri niin korkki alko fuskaamaan ennen kuin mikään muu vuoti. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103163 Ja sitte ois ne levikkeet ;) Tein vuos sitte eko teon ja pelastin motarin varresta ton kuorma-auton parlokin josta leikkelin nuo :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103164 |
Hieno peli
|
töpöteus sai "uudet" ovet jotka myös hain fordistilta ja hiukkasen uutta peltiä noihinkin vaihdoin.
En jaksanu ruiskua sotkee nii vetelin pensselillä värin noihin. Takavalot tuli halpahallin ledivaloista. pakkivalo vielä puuttuu ja kait se sumarikin pitäs laittaa ku toi auto on -93, ainakin leiman ajaks. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103196 ps. omasta mielestä perä muistuttaa hieman fj55:sta :D Jospas sitä tänään menis puskureita vääntämään. |
melko miellyttävän olonen kampe oli jo tuossa viikko takaperin livenä pällistellessä. Ja nuo ylitykset saa suzuki miehenkin melkein kateelliseks...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
kevään merkkejä.
Puskurit tule tehtyä ja yllättäen taas kaikesta mahdollisesta mitä n urkkiin oli jääny.
takapuskurista tuli tommonen kevyt rakenteinen mut kestää pienet puukosketukset ja tunkkaamisen. puskurin alle liimasin isot vetopisteet runkopalkin päihin mitkä kestää varmasti. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103415 Auton mukana tulleen puskurin pilkoin rälläkällä palasiksi ja liimailin siitä omaa silmää paremmin miellyttävän. Tohon täytyy viel vääntää "silmälasit" lamppujen ympärille kun saan putkee ja käyn jossain vääntämässä ne kunnon taivuttimella. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103414 Etu panhardiin vaihtelin puslat ja siirsin rungon pään kiinnikettä muutaman sentin et sain etuakselin keskelle autoa, kun se korotuksen mukana aina hieman siirtyy... Uus tuulilasikin hyppäsi paikoilleen ja onhan tossa tullu jotain jatkuvasti turattua mut en muista kaikkee :D Sitten olikin vuorossa pitkään odotettu koeajo:p ja hauskaahan tuo oli räppäillä kaikissa mahdollisissa lumikasoissa mitä oli viel jäljellä. Koeajo onnistu muuten kivasti mut takakardaani juristaa aivan vitusti, ilmeisesti johtuen liian jyrkästä laatikon pään nivelkulmasta (laskin lootan häntää jo 2cm mut ongelma ei kokonaan poistunut, jatketaan ihmettelyä) Ja suurempi pettymys oli et kytkin hieman luistaa isommilla vaihteilla vedättäessä... ei muuten väliä mut alkaa tulemaan hieman kiire jos meinaa helatostaina olla kannaksella tolla ja kytkinkin pitäs viel vaihtaa... no katotaan mitä keretää. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103413 |
Alakaskohan tämmösellä pitämään. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94053
Joskus muuten vaihtanu kysseiseen autoon kytkimen. |
Lainaus:
no toihan vois käydä. kunhan pääsen nyt enemmän tällä viikolla ajelemaan niin osais sanoo sit et luistaako se kuinka paljon, mut voishan toi sun asetelma tulla vaikka kysymykseen... |
Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=DVzDjVf9fn0 |
Ai kappas :D arvelinkii et sille on joku järkevä selitys ;)
|
Tätä et sitte mulle myy!:D:D paitti tietty jos halvalla ja lupaat et se kestää koti asti ajaa..:D
Näyttäishän toi hyvältä kahen vähä isomman vihreen välissä..;):p |
Lainaus:
Joo, pikku väli projecti lähti "vähä" käsistä, kun kilvetön räppiauto piti tehdä :D |
Lainaus:
Ja paljon mukavampi liikutella ku ei aina tarvi hakee puuhakilpiä tai retuuttaa kärrillä..:rolleyes: |
No niin, tänään se talven aherrus palkittiin ja katsastuskonttorin insinööri löi muutokset ja leiman paperiin, kaks käyntiä vaati kun "joku" oli kytkeny takavilkut ristiin :D, etupyörän laakeri oli hakenu paikkansa ja vaati pientä uusinta kiristystä sekä takajarru ol jumissa.
Mut nyt on hyvä mieli ja voi rauhassa keskittyä helatorstain venäjän safarin valmisteluihin kun on piiiiitkä leima:) |
Onks sul joku tuttu katsuri ku saat noi kaikki katiskat noin helpost leimattua?:D:D
|
Onnea moisesta saavutuksesta! Olet sinä melkonen taikuri :D
|
Lainaus:
Eipä oo, ihan valtion konttorilla kävin leimaamassa ja tällä kertaa oli se tyyppi lomalla joka on kattonu aikasemmin mun autot, ihan tuntematon tyyppi oli joka leimas ton. menihän siinä aikaa kun mittailtiin autoo ja verrattiin tyyppitietoihin. |
Alkutalvesta olisin melkein uskaltanut lyödä vetoa siitä ettei kukaan jaksa leipoa tuota katsastuskelpoiseksi mutta onneks ei tullut moista mahdollisuutta. Aika seppä olet.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Meniks kytkin viel vaihtoon vai ajatko vanhan huolella loppuun?
|
Tuntuu pitävän tuo vanha vielä ihan hyvin et sillä mennään. Tänään tuli käytyä maaston puolella ja aika kivasti tuntu etenevän. Takakardaani vielä ravistaa et sille pitäs jotain keksíä...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
no ei sitten mitään:eek::eek::eek::p:D |
Tatsuniakin tullu taas hieman hipisteltyä. Kuvia ei oo laittaa kun puhelin mene huoltoon ja vanhassa on melkosen paska kamera.
Mut juu uudet HDK:n murrokset vaihdoin, etuiskareiden alapään kiinnitystä nostin 50mm lisäjoustojen toivossa ja etuakselin olkatappikulmaa käänsin taaksepäin kun meinas olla hieman rauhaton ajella tiellä. Uuden raidetangon sorvautin (molocromo ainesputkee 32x7mm) ja samalla säädin auraukset. Tulipahan samalla ostettua kaikkien suomen varaosatukkureiden varastot tyhjiksi raidetangonpäistä. Ei kuulemma tietoo et mistä seuraavaks pystyyvät hommaamaan. No onneks tuli otettua osanumero talteen nii on helpompi metsästää niitä, vielä kun viimesen sais motonetista ulos. renkaasta mitattu 2mm auraus -> aivan jäätävä woblaus, alko n.50km/h eikä loppunut ees satasen vauhdissa. summanmutikassa käsin käännetty muutaman millin haritus -> ei ees yritä woblata. Hieman vetelee isommista urista mut muuten pirun hyvä ajaa tiellä, ottaen huomioon et takavanne aiheutta pientä ravistusta. |
pari meitin johtajan ottama kuvatus ekasta koeajosta, ei pitäny irokki ei. perkule varmaan ois pokkereilla noussu :D ei vaan. koskematon suopoteri, jyrkkä ja jäinen reuna ja tuntu et ku suditti väkisin oli suunta vaan alas.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104459 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104461 |
Kattelin offirossi videoo ja tuli mieleen et ei sun tarvii sitä opettaa enää........HAPPEE :D
|
voi olla ;) pätkällä kumminkin ajetaan vain nätisti, tai siis yritetään :D
|
Miä kattelin samaa videoo enkä enää yhtään ihmettele et toi pickupin ovi on täys niit rasteja..:eek::eek:
|
Lainaus:
|
Päivitetääs ny välillä tätäkin...
venäjällä tuli käytyä ja patukka toimi muuten hienosti paitsi et kytkin sulahti lopullisesti ja keula sai hieman kosmeettisia vaurioita.
eni keis kytkimeen on myt hommattu tommoset palikat, Swampperille kiitos asetelmasta ja tamgearssille levystä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108498 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108499 irokit tuli kans myytyä ja tilalle kaavailin boggereita mut tuli nyt ostettua 35x15r15 perinteiset tsl swampperit, katotaan sitte joskus toiste niit uusia renkaita. nyt ois tarkotus laitella pelit taas iskuun et kytkimen/lootan vaihto (lootassa oli jo autoa ostettaessa laakeri vammaa) ja uutta puskuria sitten taas menoks. http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...78741308_n.jpg tollanen tuli kans laitettua et jos alkas vaikka LAA-puhelin kuulumaan, semmosen 50W näyttää am puolella ja fm puolella vajaa 90W :D Ton 50W pitäs riittää hyvin ku am puolella yleensä höpötellään, epäilen et ottaa lämpöjä jos käyttää fm puolta pitkiin juttutuokioihin... niin ja venäjällehän toi on tarkotettu, eihän suomessa saa vahvaria käyttää :eek::rolleyes::p |
Jos antenni on kovin lyhyt (alle 50cm) niin voipi tollainen kalikka halvaantua kun antenni ei osaa syödä kaikkee tehoo mitä tarjotaan vaan heijastaa osan takaisin ja linukka siitä hyvästä kypsyy ylenmäärin. Kannattaa antennin viritys myös tarkistaa kun sillä on myös ratikaali vaikutus vehkeitten kestävyyteen.
Linukan rele ottaa myös hyvin jenkaa kun joku painaa tangettii alle 20 metrin päästä eli kannattaa pitää päällä vain tarvittaessa. Mutta kaikesta huolimatta varmasti kuulut etemmäs. Harmi kun tuo ei paranna kuuntelua. Kiva pätkä muuten, paljon on pituus nyt keulasta perään? |
Antenni on säädöissään ja virran kestoo siinä on 100w jatkuvaa. Kuulin kyl ennenkii hyvin mut yks watti lähetystä oli liian vähän venäjälle. sirion pohjakelallinen antenni on tai sit se oli presidentti. laatu piiska kumminkii ja säädetty.
Pätkä on jotain 370cm perseestä keulaan. |
Toi asetelma on mulle ihan uusi tuttavuus, näyttää yksinkertaiselta ja toivottavasti toimii eikä vapise?
Onko käppyröitä kuinka tuo keskihakuvoima asetuksen puristusta lisää kierroksilla? Oliko hinta hurjakin? |
ei oo tietoja tosta asetelmasta sen enempää tuli mulle yksityiseltä, eli en "uutena" ostanu vaikka käyttämätön toi onkin.
On ilmeisesti jostain zx nissanista tai jostain vastaavasta peräisin käy suoraan gr:äänkin nimimerkki swamper vois tietää enempi tosta. Normi tarvike asetelmaan verrattuna painaa jonkun verran enemmän, ainakin käsissä roikottelemalla. Ainakin suikassa pelaa, Laa laa:lla on tollanen ollu käytössä jo pitkään pitkässä suzukissa jossa 1.6 mjoottori. |
pistetääs ny kuva uusista/vanhoista tsl:stä ja just värjätyistä vanteista.
omasta mielestä on nykyset renkaat ja vanteet just sopusuhtasen näköset tohon töpöön :) kokoa siis maltilliset 35x15r15... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108639 |
Kyl se on piruvie sitten komia laite!:D:D:D
|
Lainaus:
ajetaan parivuotta ja sitten ku sulla on mogin valut pick upissa nii vaihetaan kärryjä ;) |
Vihree on hieno väri.:D:D Ja sit jos joskus niin käy että vaihdellaan ni miä tulen kyllä trailerilla. Tai sit siä saat ajella tännepäin..;):eek::D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
siellä se nyt olis.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108906 vauhtipyörä meni vaihtoon ku oli ottanu luistavan levyn kanssa niin paljon lämpöä et oli aivan täynnä hiushalkeamia. No onneks nelinkontin tapsalla oli ehjä vaihtipyörä ja samoin katkastu kytkinakseli, joten levyn keskittäminen asetelmaan oli kohtuu helppoa. Tänään olis tiedossa toisen laatikon paikalleen asentamista, eilen pesinkin sen ja tein ulosoton peitelevyn. Syy miksi P.T.O sai lähtee on et toi on tuontiauto ja ei tarvii olla ulosottoa, toinen syy on et 2,5" pakoputki kulkee suoraan sen kohalta. Laitetaan sit takas jos tulee pakottavaa tarvetta sille. |
Sivu luotu: 17:03 (GMT +2). |