LC J120 kysymyksiä
Mikä on suurin ja levein rengaskoko jonka saa muutoskatsastettua?
Ja sitten tarkotuksena olis laittaa webasto tai eberi niin onnistuuko asennus ja sisätilan lämmitys yleisasennussarjalla vai tartteeko olla väyläohjausta? |
Ei oo väylää lämppärissä. Pari herätettä ohjain panelille, niin ei tarvi ohjelmoitavaa ipcu-relettä käyttää puhallinmoottorille. ;)
|
Lainaus:
Pitäis onnistua ilman mitään ylimääräisiä jippoja, tässä asennusohje Eberiin: http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=21005 Samallalaillahan se Webastokin kytkeytyy, siihenkin on saksankielinen asennusohje pdf:nä koneella. Oli aikoinaan tällasen linkin takana, http://ww2.webasto.de/pdf/ebv/1303481A.pdf mutta eipä tunnu pelaavan enää. Saat sähköpostiin jos kiinnostaa. |
Siinähän ne tuliki kaikki, kiitos ja kumarrus, kyllä se nuilla ohjeilla onnistuu.
|
Etu-vasen abs anturi heittää vikakoodia ja toyota ehdottaa että sen voisi vaihtaa 470€ hintaan.
autopurkaamoilta ei löytynyt Cruiserin antureita mutta 2007 Hiluxiin löytyy. Käykö hiluxin anturi landcruiseriin? |
Vannetta ja ET?
Pikkuhiljaa keräiltynä varastosta löytyy J120:n alle asennettavaksi Bilsteinin 5100 säädettävät iskarit eteen ja 1,5" spaserit taakse. Renkaiksi tulossa näillänäkymin 285/70R17 A/T:t, merkki vähän hakusessa toki. Mutta se varsinainen kysymys kuuluu vanteesta, kui levee ja millä ET:llä aiheuttaa vähiten sopeutumisongelmia koteloon?
Tällähetkellä vakioalujen ET30? päällä on Hakkapeliitan kitkat 275/65R17 jotka äärikulmissa hieman hankailevat. Eli ET:tä olisi vähäisen käsityskykyni mukaan jonkinverran varmaankin pienennettävä, eller hur:confused: |
Minne ne liki vakiokoon kitkat hankaa? Ei taida olla kulmat kohillaan jos niin käy tai sit on puslat loppu.
Offsetti kannattais hakee max. lähelle maksimia sallittua eli +15. Tällöin sopii pyörä kääntyilemään vielä, ei ryyki korinkorvakkeeseen eikä hipsu ylätukivarteen. Nämä siis koskien 285/70R17 rengasta. Kuraläppää joudut modaamaan isolla kädellä. Ja tärkein, kulmat pitäis viedä säädättämään jollekin joka oikeesti Osaa ja tietää mitä on tekemässä. Se että saa lapun vihreelle, ei tarkoita välttämättä vielä sitä. |
Kiitos vastauksesta -MaTTi-, edestä kallistuksen vaakaajan tankoa nuo 275:t lähentelevät kun ratti linkussa. Täytyy noita +15 offsetin vanteita ruveta haeskelemaan.
Satutko muuten tietämään tattiksen lähistöltä pätevää asentajaa jolta kulmien säätökin kunnolla onnistuu? |
Lainaus:
Parempi irrotella palikat ekaks ite liikkeelle ja säätää silmällä symmetrisesti kohdilleen. Käyttää sitten pajalla jossa saavat hienosäätää jos tarvetta. Hiukan kun treenaa ja hahmottaa mitä on tekemässä niin silmällä sihtaamalla saa usein paremman mitä ns. ammattilaisilla. Ite rullaillu vajaat parisataatonnia omilla säädöillä ja nätisti menee ja renkaat kuluu tasaseen. |
Ilmajousitetun korottaminen?
Onnistuuko helposti vaihtaa korottavat kierrejouset ja pitemmät iskarit tai onko parempia systeemejä?
Onnistuuko katsastus jos edessä 3 tuuman korotus ja takana vakio ilmajousitus jolla nousee 30mm? Vai onko vain viisainta unohtaa ilmajousitetut, auto vielä ostamatta? |
Lainaus:
Lainaus:
|
Minkälaisia korotuksia näissä ootte käyttänee?
Itellä vakio alustalla 265/70 17 renkaat, hyvin pyörii ainaki orggis vanteilla. Kesäksi olis tarkotus samankokoiset altsikat hommata. Yhdet 285/70 olis ollu käsillä mutta taitaa vaatia jo reilusti muutoksia. |
|
Laitoin jo saman kysymyksen slck:lle mutta laitamma tännekki.
Onko tuo j120 paha ruostumaan? Eli onko jotain varmaa paikkaa joka pitää tarkistaa jos tuomosta menee ostohousut jalassa tutkimaan? Niinja moottori. No suutinvaivat on tiedossa mutta onko moottoreissa suuriakin eroja vuosimallien kesken? Vääntömomentti kasvaa (-05?) aika reilusti. ja vaihteisto vaihtuu 5vaihteiseksi. Onko nuo oleellisesti parempia että kannattaisi päätyä juuri tuohon uudempaan tekniikkaan? |
Lainaus:
|
Isällä 06 malli ja rullattu nyt reilu 500tkm. Ei ole koriltaa oikeen mistään ruostunut. Alle en ole kurkkinut. Katsuri ei ainakaan rungosta ole ikinä mitään maininnut.
Autossa on orkkissuuttimet yms. Jarruvermeitä on vaihdettu ja nyt pomppas taas niistä. Ukko ei todellakaan ole henkilö, joka siivoaa tai pesee autoaan, joten sen varjolla voin sanoa, ettei ainakaan kori ole paha ruostumaan. :) Webasto siitä hajos, ni sitten asennutettiin Toyotalla lohkolämppäri!!! Kysyin, että eikö olis kannatanut webasto huoltaa...? Ei kuulemma. Asiasta en sitten ruvennut väittelemään... Itse hiukan yllättyny, että noinkin uusi auto on kestänyt noin huonolla huollolla näinkin pitkään! :D Naapurissa hiukan vanhempi ja 470tkm rullattu ja korissa ei ruostetta. Rungosta ei tietoa. |
Lainaus:
Nämä läpimädät on sitten usein päältäpäin katottuna täysin ruosteettoman näkösiä, joten kannattaa kyllä makoilla auton alla hetki ennen kuin päättää ostaako sen vai ei. Jos tuollasia ootte ostamassa, niin kandee kyllä sitten kattoa tarkkaan huoltokirjan aitous joka suhteessa, koska todella moni noista nettiauton tuontivehkeistäkin on ruuvattu, joten turha maksaa ylihintaa siitä, että mittarissa on nyt mukavat 250-350tkm kun oikeesti siinä pitäis olla 450-650tkm. |
No juuri nuo muovien alusien ruostuminen kiinnostaa.
Toki ne helmat ja takapuskurin alunen ruostuu myös jos sinne paska jää muhiman. No miten tuo moottori/5v automaattivaihteisto. Siitä ei tunnu ykskaks löytyvän mistään faktaa että misä vaiheessa se muuttuu ja onko uudempi kestävämpi/taloudellisempi. Vääntömomentti kasvaa kuitenkin 343nm--->410nm eli n. 70nm niin se varmaan tuntuu jo persauksissakin. Nettiautossa nuo on merkkailtu ihan sekasin. -03sia on merkitty 163hv/343nm ja osa taas 166hv tai 173hv/410nm. Ja päinvaistoin. Uudemmissa osassa lukee 163hv/343nm tai 166/410nm tai 173hv/410nm |
Lainaus:
Suuri osa noista 120-sarjasista on tuotu käytettynä joten ei ole kiveen hakattu että niiden papereissakaan on aina oikeita tehoja. |
-04/-05 paikkeilla vaihtui, 122 kW-mallissa on 5-vaihteinen automaatti. 127 kW on sitten Euro4-päästötason moottori.
Joo, koppa kestää aika hienosti mutta rungot ruostuu, ei nyt vielä läpi asti oo kovin monesta mennyt vaikka ikää jo vanhimmilla se 13 vuotta. Syylärin alapuolella on pienehkö poikkiputki, joka saattaa olla mätä. Helppo kurkata, mutta kuten Hessu jo sanoikin, nosturille katsomaan se auto niin ei tuu sit yllätyksenä. Suutinten kunto olis hyvä tsekata testerillä, mut eipä noissa paljoo yllättäviä kulumia ole. Yläpallot ja etupyöränlaakerit ehkä yleisimpiä. Ja alatukivarren pultit/puslat on melkein aina jumissa jos niitä haluais lähteä irrottelemaan tai kulmia säätelemään. Kuivana tehtaalla kasattu ja harva on niitä jaksanut vaseliinin kanssa takas laittaa jos on joskus irrottanutkin. |
Lainaus:
|
^ Ei oo.
|
Lainaus:
|
Aina välillä alkaa nämä j120:t kaivelemaan mieltä.
Minkälainen tuo 120:n ilmajousitus on? Ilmeisesti vain taka-akselilla? Joku namiska on keskikonsolissa, mitä siitä tapahtuu? |
Nyt on -06 malli tallissa. Korotusta vailla, mahdollisimman lähelle suurinta sallittua jousitukseen, koria en aio korottaa. Tuommoista vähän katsellut http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/9...-3-r-bloc.html.
Onko tällaisesta jollakin huonoja kokemuksia? Parempia vaihtoehtoja saa esittää, mutta ei yhtään vähemmän korottavia. Saako 285/70 r17 renkaat mahtumaan pyörän kaaria leikkaamatta? Itse mittailin, että saattaisi n. et 20 vanteella mennä pelkästään sisempiä muoveja muotoilemalla, ainakin jos todellisilta mitoiltaan pienimmästä päästä olevat valitsee. Jos joutuu kaaria leikkaamaan, niin sama leikata enempi. Onko kellään tietoa mahtuuko 295/70 r17 https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto-295-70-17-121/ ilman metalli osien muokkaamista, lähelle ainakin menee tuota rungossa olevaa korinkannakkeen kiinnitystä? :confused: |
Toi on hinnat-alkaen-mallin korotussarja alkuperäistä epämukavemmilla iskareilla suomihintaan. Melkein kaikki muut siis parempia jos multa kysytään. Paljonko budjetti sallis? Vaikka OME BP-51:
http://ok4wd.com/media/catalog/produ...bp51base_1.jpg Ja vielä jotkut long range -jouset kaveriks: http://cdn3.bigcommerce.com/s-urk9oi...0.1280.jpg?c=2 Tossa valmis setti: http://www.4x4proyect.com/parts/old-...pension-kit/en 295/70R17 ei sovi ilman korin korvakkeen modaamista. Kaaria ei tarvii leikata, sisäloksuja varmaan. Helppo ja harmiton se on sheivata se rungon korin korvake. |
Löytyykö jostain räjäytyskuvia 120 vm. 2004 muovipuskureiden kiinnityksistä?
Ehjänä yritän niitä irroitella myytäviksi.:) |
|
1 Liiteet
Lainaus:
Katselin tuolta SLCK:sta Matin hienoa FJ projektia, josta heräsi ajatus, ettei maksaisi huonoista iskareista vaan tekisi iskareiden yläpäähän ja pohjaanlyöntikumeihin pudotus palikat ja tilaisi vain jousienkorotuspalikat. Budjetti ei salli tuota Matin suosittelemaa korotussarjaa, jää päiväuniin. Onko 4-Runner/FJ Cruiser sarjat kaikilta osiltaan yhteen sopiva KDJ120 kanssa? esim. nämä http://www.ebay.com/itm/2003-2009-4-...1YnWcR&vxp=mtr tai http://www.ebay.com/itm/03-15-Toyota...3D172299369559 Tuota Ylätukivarrellista sarjaa ajattelin sen vuoksi, että jäisikö tuon mallisella ylätukivarrella enemmän tilaa renkaalle? jolloin et:n saisi pidettyä suurempana jolloin renkaat mahtuisi paremmin kääntymään. Onko kellään kokemusta tuollaisista ylätukivarsista? Liitteenä olevasta kuvasta näkyy miten vakio ylätukivarsi ahdistaa reilu 70mm korkeammilla kumeilla. Kuvassa vakio rengas. Onko noihin iskareiden ja pohjaanlyöntikumien pudotus palikoiden rakenteeseen mitään säädöksiä olemassa vai mennäänkö maalaisjärjen ja katsastusmiehen harkinnan mukaan? Max n. 400€ kotiin toimitettuna veroineen pitempiä ja parempia takaiskareita voi suositella. |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Tollaset mulla, tykkään. Mulla olis myös kaupan n. 100 tkm ajetut Bilstein 5100 -iskarit, etusia voi säätää 0-2.5" korotukselle vakiojousille alalautasen paikkaa muuttamalla. Lisätietoa: http://www.bilsteinus.com/fileadmin/...WebArticle.pdf Taakse samaa settiä pumput. Etusissa n. 40 mm alkuperäistä enemmän ulosjoustoa, takasissakin about samat (en enää muista tarkkoja mittoja). Pakkasella takaset vähän tirisseet öljyä, mutta vielä ihan ok. Toisen alasilmä hepattu kiinni kun meinas pyöriä mukana, pieni osumajälki lenkissä. Näille hintaa yht. 150€. Tässä samat, lisäksi maksat vielä alvin ja tullin: https://www.ebay.com/itm/152504726307 Halpa/helppo/hyvä korotus keulaan. |
Kiitos kennille selventävästä kuvasta, lähti puskurit irti!:)
|
Kytkimestä
-06 6 vaihteisen manuaalin kytkin irrottaa ja ottaa turhan ylhäällä. Ei taida muuta korjausta olla kun kytkinpaketin vaihto?
Mikä olisi hyvä vaihtoehto normaaliin käyttöön aisin, valeo vai jokin muu? |
Ei taida olla paljoo merkitystä. Kuhan katot että asetelman jouset ei helise. Tämmösiä valeoita ainakin motonetissä myytiin...
|
Tuossa olis aika monta vaihtoehtoa,itse ehkä aisin:in ottaisin,vielä aika halpakin täällä: https://www.topautoosat.fi/auto-merk...inpaketti.html
https://www.topautoosat.fi/aisin-2224639.html |
Öljyn kulutus ?
Miten paljon teillä kuluu öljyä 1000km / 10 000km ?
Ja mitä luokitusta / laatua käytätte ? |
Meillä ei laske 15000 vaihtovälillä yhtään. -03 on vm. 330000 lasissa.
Teboil diamond diesel 5w40 öljyä käytetään. |
En oo huomannu että meilläkään veis yhtään. Yleensä toyotan omaa 5w40 vai mitä se oli. - 05 ja ajettu 236tkm, tosin männänrenkaat vaihdettu.
|
"Yhtään" ei mene öljyä mullakaan. Heittomerkeissä siksi kun SLCK:n puolella mainitsen ettei vie "yhtään" öljyä niin heti tuli sanomista joten korjataan että silminnähden, tikusta katsottuna ei juurikaan vie öljyä. :D
|
Lainaus:
Ja taas löysin itseni selaamasta nettiautoa ja 120 cruisereita. Onko näissä taka-akselilla lukkoa ollenkaan? |
Lainaus:
|
^ Ei nyt ihan noinkaan. Liittyy auton vuosimalliin myös.
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Lainaus:
Nyt tässä nähnyt viiden j120n pohjan niin onhan nämä karmeaa katsottavaa :eek: Onko näissä pohjassa uudeltaan mitään pohjamaalia kummempaa suojaa? Just myin yli 10vuotta vanhemman HDJ:n jossa pohjasta ei löydy kämmenen alaa suurempaa ruostetta... Alla olevan kuvan auton pohja ei ole noista katsotuista edes pahin. |
Voiko näistä d4d koneista tukkia egr.n ilman vikatiloja?
|
Mulla on ihan samannäköistä alustassa.
Pinta ruostetta, oon tökkiny piikillä ja ei oo pehmyttä löytyny vm. 2004 ja n. 355 000km. |
Osta uusi joku muun merkkinen, niin saat yösi rauhassa nukkua.:)
Mehtuu autona ei nyt niin vitun väliä ole, jos katsurille kelpaa. Vanha viisaus: Jos haluat hyvän ja halvan, osta molemmat! |
Juu. itekkin hommasin tuomosen maailmaa nähneen vehkeen.
Pintaruostetta alustassa vähän jokapuolella. Ei kuitenkaan pahin mitä näitä kattelin. Pitää kattella miten tuon pohjan kävisi läpi. Olisko dinitrolin annitrol mistään kotoisin. Sen perään vähän mekaanista putsausta ja maalit päälle. Yks vaiva... Pintakaasulla ahtopaineen mukaan kuuluva epämääräinen ujellus/volina, joka kuullostaa lähinnä siltä että joku vuotaa ahtopainetta. Esim imusarjan tiiviste tai välijäähyttimen halkeama. Tänään käytin turbon imuputket pois eikä föönistä mitään hälyttävää löytynyt. Samaten välijäähyn ja EGR venttiilin käytin pois. Se EGR näytti että vuotaa kalvorasian venttiilin puolelta kun oli puhaltanut siitä pikku huohotus reiästä nokea imusarjan päällekkin. Ahtovuotojaki metästin. En löytänyt. Reippaammin kiihdyttäessä ääni tuntuu katoavan tai peittyy vaan muun metelin alle ja turbon normaali kirkas vislaus kuuluu vaimeasti sisään. Vedot on tallessa ja kaikki toimii. Täytynee hommata jostain toinen turbo ja kokeilla vaihtaa se. |
Lainaus:
|
Mulla on ihan sama ominaisuus, ja samat paikat olen tutkinut. Ois mukava tietää onko normaalia vai ei?
|
http://vidmg.photobucket.com/albums/...827_200744.mp4
Huonosti kuuluu se "vollotus" mutta jotain kuitenkin. Turbon normaali vislaus kuuluu hiljasesti mutta ei tarttunu videolle. Kuullostaa lähinnä siltä että joku laippaliitos vuotaa paineen noustessa. Vapaalla kierrättämällä ei kuulu. Vasta kun koneella on kuormaa ja ahtopaine nousee. |
http://www.ebay.co.uk/itm/FOR-Toyota...0AAOSwYSRZkq2w
Onkohan nämä aivan täyspaskoja turboja jo uutena? Ei ole paha hinta tuo 300 puntaa jos toimii. :D |
http://vidmg.photobucket.com/albums/...827_200442.mp4
Tuossa kuuluu tuo ääni selvästi.... Ajossa esim vakionopeussäätimellä 90kmh lasissa tuo ääni seilaa moottorin kuormituksen mukaan. Ei ollenkaan moottorin kierroksien mukaan jotka on ko. tilanteessa turbiinilukko kiinni tasaisesti ~2000rpm |
Lainaus:
|
No ei ole kyllä ollu paha hinta ollenkaan.
Tämä näky olevan ruostesuojattu 2004. Mutta eipä ole jokapaikkaa pelastanu. |
|
Valojen parannus LC120 ?
Onko kukaan parantanut orkkis valoja ? Eli löytyykö joku "valmis" laillinen keino miten nuo vakio kynttilät voi vaihtaa tehokkaampiin?
Ja vaihtoehto ei ole käyttää +130-150% tehokkaampia H4 polttimoita, kun niiden käyttöikä on niin lyhyt. |
Lainaus:
|
Mikä öljy sopii nelivaihteiseen automaattiloovaan? Ja paljonko menee?
Onko turbiinissa proppua? Mitään noita en ole kerennyt tutkia. |
ATF 3309
Ei oo roppua turbiinissa Mennee huuhteluvaihdossa 14 L ++ Mulla on mittatikku, joka helpottaa öljyn vaihtoa, kaikissa ei oo. Öljyn vaihdosta on tehty tosi tivoli kaikine mittauksineen. Tuolla lissää: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=149223 |
Mulla on myös vaihteiston mittatikku konehuoneessa.
Onko tuo vaihtohomma sama ruljanssi neli ja viisvaihteisissa? Jotenkin tuntuu että tuo tikuton loova on se uudempi viisvaihteinen. Sama öljy molempiin laatikko malleihin? |
Lainaus:
En ole vielä ristiriipunnassa käännellyt, mutta normaalissa ajossa metsätiellä ei näy roiskeläpissä renkaan jälkeä eikä kuulu raapimis ääniä. 10 ET:n vanteella rengas vähän hipoo ylätukivartta kun linkkuun kääntää. |
Talvirenkaita tuossa kattelin.
Meneekö vakiokuntoisen 120:n alle 245/75/17 rengastus? EDIT: Vakiokoko on rengaslaskureiden mukaan halkaisijaltaan 77.6cm ja tuo 245/75 olis 79.9cm, eli ei tule kuin pari senttiä halkasijaan lisää. |
Lainaus:
Näitähän on myös 235/75 pikkupyörillä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Jos joku pähkäilee tuommosen kanssa jossa ilmapussit takana ja iskareissa jäykkyydensäätö niin omen +40mm käy heittämällä, ei tule herjoja vaikka iskareitten johdot irti ja pussien säätö pelaa normaalisti. Taakse siis jätin pussit ja ei tarvinu korotusta näiden alle ainakaan tässä yksilössä. Pussien säätö normaaliasennossa.
Renkaat aavistuksen isommat Rotiivat 265/70-17 ja vinssi keulassa painona. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Onkos täällä kenellekään kokemusta moisesta ohjelmoinnista?
http://www.optimoiautosi.fi/database...d-166hp-410nm/ +46hv ja 105nm kuullostaa aika paljolta... |
Olis hakusessa alumiinivanteet (mustat) kokoa 17" leveyttä 9" ja et sais olla -12
Mistä porukka on tilaillut vanteita, kun ei tahdo omat taidot riittää noiden etsimiseen. Mieluiten sais olla EU alueelta. Kiitos. |
Minkä mallinen on uudempi 5v automaatti laatikko?
Että meneekö siihen type t-iv vai atf ws? Vai onko se jotain muuta? Noita ainakin oli eniten myynnissä kun googletteli.. Onko se toi R150F tai R151F? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Öljy Toyota ATF WS , RedLine D6 ATF löytyy myös tuo luokka, en tiedä vielä muita. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
https://www.tacomaworld.com/threads/...on-now.331521/
En jaksanu kahlata koko ketjua läpi, mutta väittää että ws öljyt on kuraa.. |
Onko tietoa miten 120-sarjalaisessa saa kytkettyä sisätilan hälyjen liiketunnistimen pois päältä? Aina, kun lohkiksen sisätilapuhallin pamahtaa päälle, niin myös hälytin rupeaa hetken päästä huutamaan, eikä naapurit tykkää aikaisesta herätyksestä😁
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ohjekirjakin saksaksi, joten ei siitä apua.. |
Lainaus:
|
Muuan sivu aiemmin ihmettelin ahtopaineen alaista vollotusta/ulinaa.
Noh... ääni poistui uudella turbolla. Vanha turbo oli niin väljä että pakosiipi pääsi vastaamaan pesään. Imusiipi ei näyttänyt kolhiintueelta eikä päässyt vastaamaan pesään, joten vika jäi paikallistamatta ennenkuin föönin sai pöydälle ja pakosiiven esille. |
Lainaus:
|
400tkm
|
Onkos kenellekään tietoa tommosesta eneos merkkisestä öljystä? Siinä näyttäis olevan luokitukset nin T-IV kun WS öljyillekkin. http://www.eneos.us/products/eneos-t...eneos-eco-atf/
Btw. Mitä eroo on kdj120 ja 125 malleilla? Toinen 7 ja toinen 5 paikkanen? |
125 on se pätkä 3-ovinen malli.
|
LC 125 kaukolukitus ja kytkin
Cruiseri ei tykänny lämpimästä tallista. :confused: Oli nimittäin sulamassa yön yli ja aamulla ei enää kaukolukitus toiminu. Avaimella toimii normaalisti ja patterit olen vaihtanu. Avaimessa ledi välkkyy, mutta auto ei vaan reagoi. Mistähän lähtis vikaa hakemaan?
Toinen juttu on tuo kytkinpolkimen jäykkyys. Kuinka jäykkä on "normaali"? Autossa pitäis myyjän mukaan olla n. 70 tkm sitten uusitty kytkin koneremontin (uusi puolimoottori) yhteydessä. Koko autolla ajettu 251 tkm. |
Vetonivel
Elikkä mistähän sais parhaalla hinta-/laatusuhteella?
Marmorilla oli 650€ ja Ebayssä alkaen 45€... Että haitaria löytyy vähän! :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Nyt löytyikin netistä yksityiseltä myyjältä vetari edullisesti eli tilanne ohi tältä erää. |
Kertokaapas mitäs puslia kannattais vaihdella kun ajotuntuma on kuin ajaisi madolla... nosturilla paikkoja tutkin ja mistään en rehellistä väljää löytänyt... onko näihin jäykempiä pusla sarjoja tarjolla jossakin? Tai sitten miten tuota ajotuntumaa saiai parannettua???
Kiitos. T:J |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ylätukivarsien väljyys aiheuttaa kyllä muutenkin ohjaukseen outoja fiiliksiä ja woblaustakin. Syksyllä tuli ajeltua pari viikkoa katkenneella ylätukivarrella kun en heti huomannut... Oli tosiaan vaan vähän vaeltelevan ja huonosti palauttavan tuntuinen ohjaus. :D Että suosittelen kyllä lämpimästi käymään kaikki etupään rinttumit n. 200tkm välein viimeistään läpi. Ainakin jos paljon soralla/maastossa ajelee... |
Kiitos vastauksista.
Nyt pukkaisi seuraavaa. Eli asensin cruiseriin webaston ja tein sen slck sivun asennusohjeen mukaan. Mutta tuli sitten pieni mutka matkaan. Eli kun aloin asentamaan lämmityslaitteen piuhoitusta niin hiomasin että kyseinen ohje on sellaiseen ohjauspaneliin jossa on lämmityslaitteelle se pieni näyttö. Mutta kun mun autossa on tuollainen iso näyttö niin siellä takana ei olekaan samat piuhoitukset kuin ohjeessa. Kysymys. Onko kukaan asentanut tuollaiseen isonäytölliseen webastoa ja jos on niin mihin piuhaan siellä pitää se webaston ohjaus piuha asentaa? Jos ei kukaan ole asentanut, niin tietääkö kukaan mistä voisi löytyä kysriseen vehkeeseen sähkökaaviota josta voisin ongelman ratkaista. Kiitos. T:J |
Olisko täs ohjeessa tarpeeks iso näyttö: http://qualityparts.de/uploads/media...Diesel_EBV.pdf
|
Lainaus:
Oisko jollain ohjetta, miten avaimen kauko-ohjain linkitetään kotikonstein auton kanssa yhteen? Kaikenmaailman ovien aukomista ym. olen kokeillut. :confused: |
Lainaus:
Milloin * Avain lisätty tai vaihdettu. Miten * Kuljettajan ovi auki ja avain poistettu virtalukosta. * Aseta avain virtalukkoon ja ota se sitten pois. * 5 sekunnin sisällä: * Aseta avain virtalukkoon ja ota se sitten pois. * 40 sekunnin sisällä: * Sulje ja avaa kuljettajan ovi kahdesti. * Aseta avain virtalukkoon ja ota se sitten pois. * 40 sekunnin sisällä: * Sulje ja avaa kuljettajan ovi kahdesti. * Sulje kuljettajan ovi. * Aseta avain virtalukkoon. * Kytke sytytysvirta päälle ja pois päältä kerran, jos haluat ohjelmoida uuden avainkoodin ja säilyttää alkuperäiset koodit, tai kahdesti, jos haluat ohjelmoida uuden avainkoodin ja poistaa alkuperäiset koodit. * Poista avain. * Järjestelmän pitäisi nyt lukita ja avata ajoneuvon lukitus, kerran tai kahdesti valitun tilan mukaan. * Tee seuraavat painiketoimenpiteet 40 sekunnin sisällä: * Paina ja pidä painettuna avaimen lukitus- ja avauspainikkeita samanaikaisesti. * 3 sekunnin sisällä: Paina avaimen lukitus- tai avauspainiketta. * Järjestelmän pitäisi nyt lukita ja avata ajoneuvon lukitus. |
|
Sivu luotu: 21:30 (GMT +2). |