Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   LC J120 kysymyksiä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94359)

MiKo 21.02.2012 21:12

LC J120 kysymyksiä
 
Mikä on suurin ja levein rengaskoko jonka saa muutoskatsastettua?
Ja sitten tarkotuksena olis laittaa webasto tai eberi niin onnistuuko asennus ja sisätilan lämmitys yleisasennussarjalla vai tartteeko olla väyläohjausta?

Jörmelö_2 21.02.2012 21:57

Ei oo väylää lämppärissä. Pari herätettä ohjain panelille, niin ei tarvi ohjelmoitavaa ipcu-relettä käyttää puhallinmoottorille. ;)

-MaTTi- 22.02.2012 00:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MiKo (Viesti 854426)
Mikä on suurin ja levein rengaskoko jonka saa muutoskatsastettua?
Ja sitten tarkotuksena olis laittaa webasto tai eberi niin onnistuuko asennus ja sisätilan lämmitys yleisasennussarjalla vai tartteeko olla väyläohjausta?

33x12.50R17 tai isommalla keskireiällä.

Pitäis onnistua ilman mitään ylimääräisiä jippoja, tässä asennusohje Eberiin: http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=21005

Samallalaillahan se Webastokin kytkeytyy, siihenkin on saksankielinen asennusohje pdf:nä koneella. Oli aikoinaan tällasen linkin takana, http://ww2.webasto.de/pdf/ebv/1303481A.pdf mutta eipä tunnu pelaavan enää. Saat sähköpostiin jos kiinnostaa.

MiKo 22.02.2012 01:49

Siinähän ne tuliki kaikki, kiitos ja kumarrus, kyllä se nuilla ohjeilla onnistuu.

Harde 01.03.2012 20:36

Etu-vasen abs anturi heittää vikakoodia ja toyota ehdottaa että sen voisi vaihtaa 470€ hintaan.

autopurkaamoilta ei löytynyt Cruiserin antureita mutta 2007 Hiluxiin löytyy.

Käykö hiluxin anturi landcruiseriin?

ukemi 10.12.2015 23:14

Vannetta ja ET?
 
Pikkuhiljaa keräiltynä varastosta löytyy J120:n alle asennettavaksi Bilsteinin 5100 säädettävät iskarit eteen ja 1,5" spaserit taakse. Renkaiksi tulossa näillänäkymin 285/70R17 A/T:t, merkki vähän hakusessa toki. Mutta se varsinainen kysymys kuuluu vanteesta, kui levee ja millä ET:llä aiheuttaa vähiten sopeutumisongelmia koteloon?

Tällähetkellä vakioalujen ET30? päällä on Hakkapeliitan kitkat 275/65R17 jotka äärikulmissa hieman hankailevat. Eli ET:tä olisi vähäisen käsityskykyni mukaan jonkinverran varmaankin pienennettävä, eller hur:confused:

-MaTTi- 11.12.2015 22:45

Minne ne liki vakiokoon kitkat hankaa? Ei taida olla kulmat kohillaan jos niin käy tai sit on puslat loppu.

Offsetti kannattais hakee max. lähelle maksimia sallittua eli +15. Tällöin sopii pyörä kääntyilemään vielä, ei ryyki korinkorvakkeeseen eikä hipsu ylätukivarteen. Nämä siis koskien 285/70R17 rengasta. Kuraläppää joudut modaamaan isolla kädellä.

Ja tärkein, kulmat pitäis viedä säädättämään jollekin joka oikeesti Osaa ja tietää mitä on tekemässä. Se että saa lapun vihreelle, ei tarkoita välttämättä vielä sitä.

ukemi 13.12.2015 12:30

Kiitos vastauksesta -MaTTi-, edestä kallistuksen vaakaajan tankoa nuo 275:t lähentelevät kun ratti linkussa. Täytyy noita +15 offsetin vanteita ruveta haeskelemaan.

Satutko muuten tietämään tattiksen lähistöltä pätevää asentajaa jolta kulmien säätökin kunnolla onnistuu?

-MaTTi- 15.12.2015 19:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ukemi (Viesti 1270209)
Satutko muuten tietämään tattiksen lähistöltä pätevää asentajaa jolta kulmien säätökin kunnolla onnistuu?

Onhan siinä suollakin esim ACS joka ruuvaa kulmia, en tiedä sanoo kuka oikeesti osais, AT:lla Sipoonlahdessa nyt ainakin. Ongelmaksi voi muodostua alatukivarsien säädöt, ne holkit ryytyy/ruostuu aika tehokkaasti kiinni eikä saa säädettyä sitten kuin aurausta. Jos haluu kuntoon, ne on laitettava pikkulaikalla/puukkosahalla palasiks ja uudet puslat/pultit/säätöholkit = xxx€, helposti töineen yli 500€.

Parempi irrotella palikat ekaks ite liikkeelle ja säätää silmällä symmetrisesti kohdilleen. Käyttää sitten pajalla jossa saavat hienosäätää jos tarvetta. Hiukan kun treenaa ja hahmottaa mitä on tekemässä niin silmällä sihtaamalla saa usein paremman mitä ns. ammattilaisilla. Ite rullaillu vajaat parisataatonnia omilla säädöillä ja nätisti menee ja renkaat kuluu tasaseen.

SALIASTAJA 26.03.2016 15:50

Ilmajousitetun korottaminen?
 
Onnistuuko helposti vaihtaa korottavat kierrejouset ja pitemmät iskarit tai onko parempia systeemejä?

Onnistuuko katsastus jos edessä 3 tuuman korotus ja takana vakio ilmajousitus jolla nousee 30mm?

Vai onko vain viisainta unohtaa ilmajousitetut, auto vielä ostamatta?

-MaTTi- 26.03.2016 23:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA (Viesti 1291763)
Onnistuuko helposti vaihtaa korottavat kierrejouset ja pitemmät iskarit tai onko parempia systeemejä?

Paremmathan ne pussit on, älä ny kierteitä mee vaihtaan pois. Onnistuuhan se, ja pitempiä säkkejäkin kaupan. Budjettiratkaisuna esim. spacerit orkkispussien alle niinku mulla.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA (Viesti 1291763)
Onnistuuko katsastus jos edessä 3 tuuman korotus ja takana vakio ilmajousitus jolla nousee 30mm?

Onnistuu.

ttervola 30.03.2016 20:48

Minkälaisia korotuksia näissä ootte käyttänee?
Itellä vakio alustalla 265/70 17 renkaat, hyvin pyörii ainaki orggis vanteilla. Kesäksi olis tarkotus samankokoiset altsikat hommata. Yhdet 285/70 olis ollu käsillä mutta taitaa vaatia jo reilusti muutoksia.

GKC 01.04.2016 22:06

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=141442

Mika_T 25.12.2016 19:28

Laitoin jo saman kysymyksen slck:lle mutta laitamma tännekki.

Onko tuo j120 paha ruostumaan?
Eli onko jotain varmaa paikkaa joka pitää tarkistaa jos tuomosta menee ostohousut jalassa tutkimaan?

Niinja moottori. No suutinvaivat on tiedossa mutta onko moottoreissa suuriakin eroja vuosimallien kesken?
Vääntömomentti kasvaa (-05?) aika reilusti. ja vaihteisto vaihtuu 5vaihteiseksi.

Onko nuo oleellisesti parempia että kannattaisi päätyä juuri tuohon uudempaan tekniikkaan?

TOPPAHOUSU 26.12.2016 12:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1329628)
Laitoin jo saman kysymyksen slck:lle mutta laitamma tännekki.

Onko tuo j120 paha ruostumaan?
Eli onko jotain varmaa paikkaa joka pitää tarkistaa jos tuomosta menee ostohousut jalassa tutkimaan?

Niinja moottori. No suutinvaivat on tiedossa mutta onko moottoreissa suuriakin eroja vuosimallien kesken?
Vääntömomentti kasvaa (-05?) aika reilusti. ja vaihteisto vaihtuu 5vaihteiseksi.

Onko nuo oleellisesti parempia että kannattaisi päätyä juuri tuohon uudempaan tekniikkaan?

Samat asiat kiinnoistaisi.... Ei oikein kommentteja löydy ainakaan tuosta ruostumisesta...

Marcus78 26.12.2016 21:33

Isällä 06 malli ja rullattu nyt reilu 500tkm. Ei ole koriltaa oikeen mistään ruostunut. Alle en ole kurkkinut. Katsuri ei ainakaan rungosta ole ikinä mitään maininnut.

Autossa on orkkissuuttimet yms. Jarruvermeitä on vaihdettu ja nyt pomppas taas niistä.
Ukko ei todellakaan ole henkilö, joka siivoaa tai pesee autoaan, joten sen varjolla voin sanoa, ettei ainakaan kori ole paha ruostumaan. :)
Webasto siitä hajos, ni sitten asennutettiin Toyotalla lohkolämppäri!!!
Kysyin, että eikö olis kannatanut webasto huoltaa...? Ei kuulemma. Asiasta en sitten ruvennut väittelemään...
Itse hiukan yllättyny, että noinkin uusi auto on kestänyt noin huonolla huollolla näinkin pitkään! :D

Naapurissa hiukan vanhempi ja 470tkm rullattu ja korissa ei ruostetta. Rungosta ei tietoa.

Hessu888 27.12.2016 00:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1329628)
Laitoin jo saman kysymyksen slck:lle mutta laitamma tännekki.

Onko tuo j120 paha ruostumaan?
Eli onko jotain varmaa paikkaa joka pitää tarkistaa jos tuomosta menee ostohousut jalassa tutkimaan?

Niinja moottori. No suutinvaivat on tiedossa mutta onko moottoreissa suuriakin eroja vuosimallien kesken?
Vääntömomentti kasvaa (-05?) aika reilusti. ja vaihteisto vaihtuu 5vaihteiseksi.

Onko nuo oleellisesti parempia että kannattaisi päätyä juuri tuohon uudempaan tekniikkaan?

Osa noista on jo läpimätiä vaikka ei uskois. Paikallisen ruostesuojaamon mukaan heille on tullut sellasia 120:iä, missä on ollut niin paksussa ruosteessa koko pohja, että se olisi pitänyt hiekkapuhaltaa jotta ois saanut laitettua paksut suoja-aineet pohjaan, mutta pelti ollut jo harsomaista, joten eivät voineet enää puhaltaa ja laittoivat vaan kotelosuojaa ruiskulla kun muuta ei ollut tehtävissä. Takatukivarsien kiinnityskohdat taka-akselissa samoiten niin mätiä osassa, että joko tukivarret jo valmiiksi irti tai ne korvakot saa hakattua ruuvarilla kokonaan pois. Syynä näihin se, että uudempien autojen omistajat ei jaksa pestä niitä tukivarsien poteroita kertaa paria vuodessa hiekasta tyhjäksi, pestä pohjaa ylipäänsä eikä tietenkään panostaa tonnia ruostesuojaukseen silloin kun auto on ollut uus tai uudehko.

Nämä läpimädät on sitten usein päältäpäin katottuna täysin ruosteettoman näkösiä, joten kannattaa kyllä makoilla auton alla hetki ennen kuin päättää ostaako sen vai ei.


Jos tuollasia ootte ostamassa, niin kandee kyllä sitten kattoa tarkkaan huoltokirjan aitous joka suhteessa, koska todella moni noista nettiauton tuontivehkeistäkin on ruuvattu, joten turha maksaa ylihintaa siitä, että mittarissa on nyt mukavat 250-350tkm kun oikeesti siinä pitäis olla 450-650tkm.

Mika_T 27.12.2016 23:01

No juuri nuo muovien alusien ruostuminen kiinnostaa.
Toki ne helmat ja takapuskurin alunen ruostuu myös jos sinne paska jää muhiman.

No miten tuo moottori/5v automaattivaihteisto. Siitä ei tunnu ykskaks löytyvän mistään faktaa että misä vaiheessa se muuttuu ja onko uudempi kestävämpi/taloudellisempi.
Vääntömomentti kasvaa kuitenkin 343nm--->410nm eli n. 70nm niin se varmaan tuntuu jo persauksissakin.

Nettiautossa nuo on merkkailtu ihan sekasin.
-03sia on merkitty 163hv/343nm ja osa taas 166hv tai 173hv/410nm. Ja päinvaistoin. Uudemmissa osassa lukee 163hv/343nm tai 166/410nm tai 173hv/410nm

Hessu888 27.12.2016 23:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1329920)
No juuri nuo muovien alusien ruostuminen kiinnostaa.
Toki ne helmat ja takapuskurin alunen ruostuu myös jos sinne paska jää muhiman.

No miten tuo moottori/5v automaattivaihteisto. Siitä ei tunnu ykskaks löytyvän mistään faktaa että misä vaiheessa se muuttuu ja onko uudempi kestävämpi/taloudellisempi.
Vääntömomentti kasvaa kuitenkin 343nm--->410nm eli n. 70nm niin se varmaan tuntuu jo persauksissakin.

Nettiautossa nuo on merkkailtu ihan sekasin.
-03sia on merkitty 163hv/343nm ja osa taas 166hv tai 173hv/410nm. Ja päinvaistoin. Uudemmissa osassa lukee 163hv/343nm tai 166/410nm tai 173hv/410nm

Tuolla kerrottu millon vaihtuu mitkäkin https://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyo..._Cruiser_Prado ja lisäks jostain muistan lukeneeni että markkna-alueiden välillä voi olla muutaman hepan eroja.

Suuri osa noista 120-sarjasista on tuotu käytettynä joten ei ole kiveen hakattu että niiden papereissakaan on aina oikeita tehoja.

-MaTTi- 28.12.2016 20:38

-04/-05 paikkeilla vaihtui, 122 kW-mallissa on 5-vaihteinen automaatti. 127 kW on sitten Euro4-päästötason moottori.

Joo, koppa kestää aika hienosti mutta rungot ruostuu, ei nyt vielä läpi asti oo kovin monesta mennyt vaikka ikää jo vanhimmilla se 13 vuotta. Syylärin alapuolella on pienehkö poikkiputki, joka saattaa olla mätä. Helppo kurkata, mutta kuten Hessu jo sanoikin, nosturille katsomaan se auto niin ei tuu sit yllätyksenä.

Suutinten kunto olis hyvä tsekata testerillä, mut eipä noissa paljoo yllättäviä kulumia ole. Yläpallot ja etupyöränlaakerit ehkä yleisimpiä. Ja alatukivarren pultit/puslat on melkein aina jumissa jos niitä haluais lähteä irrottelemaan tai kulmia säätelemään. Kuivana tehtaalla kasattu ja harva on niitä jaksanut vaseliinin kanssa takas laittaa jos on joskus irrottanutkin.

Mika_T 28.12.2016 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1330018)
127 kW on sitten Euro4-päästötason moottori.

Joko tässä on hiukkaspönttö?

-MaTTi- 30.12.2016 21:44

^ Ei oo.

TOPPAHOUSU 03.01.2017 18:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1330018)
-04/-05 paikkeilla vaihtui, 122 kW-mallissa on 5-vaihteinen automaatti. 127 kW on sitten Euro4-päästötason moottori.

Joo, koppa kestää aika hienosti mutta rungot ruostuu, ei nyt vielä läpi asti oo kovin monesta mennyt vaikka ikää jo vanhimmilla se 13 vuotta. Syylärin alapuolella on pienehkö poikkiputki, joka saattaa olla mätä. Helppo kurkata, mutta kuten Hessu jo sanoikin, nosturille katsomaan se auto niin ei tuu sit yllätyksenä.

Suutinten kunto olis hyvä tsekata testerillä, mut eipä noissa paljoo yllättäviä kulumia ole. Yläpallot ja etupyöränlaakerit ehkä yleisimpiä. Ja alatukivarren pultit/puslat on melkein aina jumissa jos niitä haluais lähteä irrottelemaan tai kulmia säätelemään. Kuivana tehtaalla kasattu ja harva on niitä jaksanut vaseliinin kanssa takas laittaa jos on joskus irrottanutkin.

Just hommasin -05 LC:n ja tosiaan näennäisesti ruostuvin paikka on ainakin tässä yksilössä rungon pyöreä poikkipalkki takapenkkien takana.

Mika_T 01.04.2017 20:00

Aina välillä alkaa nämä j120:t kaivelemaan mieltä.

Minkälainen tuo 120:n ilmajousitus on?
Ilmeisesti vain taka-akselilla? Joku namiska on keskikonsolissa, mitä siitä tapahtuu?

SALIASTAJA 06.04.2017 15:43

Nyt on -06 malli tallissa. Korotusta vailla, mahdollisimman lähelle suurinta sallittua jousitukseen, koria en aio korottaa. Tuommoista vähän katsellut http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/9...-3-r-bloc.html.
Onko tällaisesta jollakin huonoja kokemuksia? Parempia vaihtoehtoja saa esittää, mutta ei yhtään vähemmän korottavia.

Saako 285/70 r17 renkaat mahtumaan pyörän kaaria leikkaamatta? Itse mittailin, että saattaisi n. et 20 vanteella mennä pelkästään sisempiä muoveja muotoilemalla, ainakin jos todellisilta mitoiltaan pienimmästä päästä olevat valitsee.

Jos joutuu kaaria leikkaamaan, niin sama leikata enempi. Onko kellään tietoa mahtuuko 295/70 r17 https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto-295-70-17-121/ ilman metalli osien muokkaamista, lähelle ainakin menee tuota rungossa olevaa korinkannakkeen kiinnitystä? :confused:

-MaTTi- 06.04.2017 23:32

Toi on hinnat-alkaen-mallin korotussarja alkuperäistä epämukavemmilla iskareilla suomihintaan. Melkein kaikki muut siis parempia jos multa kysytään. Paljonko budjetti sallis? Vaikka OME BP-51:
http://ok4wd.com/media/catalog/produ...bp51base_1.jpg
Ja vielä jotkut long range -jouset kaveriks:
http://cdn3.bigcommerce.com/s-urk9oi...0.1280.jpg?c=2
Tossa valmis setti: http://www.4x4proyect.com/parts/old-...pension-kit/en

295/70R17 ei sovi ilman korin korvakkeen modaamista. Kaaria ei tarvii leikata, sisäloksuja varmaan. Helppo ja harmiton se on sheivata se rungon korin korvake.

Topi1982 10.04.2017 09:38

Löytyykö jostain räjäytyskuvia 120 vm. 2004 muovipuskureiden kiinnityksistä?
Ehjänä yritän niitä irroitella myytäviksi.:)

kenni_ 10.04.2017 18:17

http://toyotamarket.ru/static/eu/B1/...es/520916B.png

SALIASTAJA 11.04.2017 20:28

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1343068)
Toi on hinnat-alkaen-mallin korotussarja alkuperäistä epämukavemmilla iskareilla suomihintaan. Melkein kaikki muut siis parempia jos multa kysytään. Paljonko budjetti sallis? Vaikka OME BP-51:
http://ok4wd.com/media/catalog/produ...bp51base_1.jpg
Ja vielä jotkut long range -jouset kaveriks:
http://cdn3.bigcommerce.com/s-urk9oi...0.1280.jpg?c=2
Tossa valmis setti: http://www.4x4proyect.com/parts/old-...pension-kit/en

295/70R17 ei sovi ilman korin korvakkeen modaamista. Kaaria ei tarvii leikata, sisäloksuja varmaan. Helppo ja harmiton se on sheivata se rungon korin korvake.

Kiitos Matille vastauksista ja yllytyksestä. 295/70 R17 renkaat tilattu rengaskontista.

Katselin tuolta SLCK:sta Matin hienoa FJ projektia, josta heräsi ajatus, ettei maksaisi huonoista iskareista vaan tekisi iskareiden yläpäähän ja pohjaanlyöntikumeihin pudotus palikat ja tilaisi vain jousienkorotuspalikat. Budjetti ei salli tuota Matin suosittelemaa korotussarjaa, jää päiväuniin.

Onko 4-Runner/FJ Cruiser sarjat kaikilta osiltaan yhteen sopiva KDJ120 kanssa? esim. nämä http://www.ebay.com/itm/2003-2009-4-...1YnWcR&vxp=mtr tai http://www.ebay.com/itm/03-15-Toyota...3D172299369559

Tuota Ylätukivarrellista sarjaa ajattelin sen vuoksi, että jäisikö tuon mallisella ylätukivarrella enemmän tilaa renkaalle? jolloin et:n saisi pidettyä suurempana jolloin renkaat mahtuisi paremmin kääntymään. Onko kellään kokemusta tuollaisista ylätukivarsista? Liitteenä olevasta kuvasta näkyy miten vakio ylätukivarsi ahdistaa reilu 70mm korkeammilla kumeilla. Kuvassa vakio rengas.

Onko noihin iskareiden ja pohjaanlyöntikumien pudotus palikoiden rakenteeseen mitään säädöksiä olemassa vai mennäänkö maalaisjärjen ja katsastusmiehen harkinnan mukaan?

Max n. 400€ kotiin toimitettuna veroineen pitempiä ja parempia takaiskareita voi suositella.

-MaTTi- 11.04.2017 22:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA (Viesti 1343567)
Kiitos Matille vastauksista ja yllytyksestä. 295/70 R17 renkaat tilattu rengaskontista.

:) Mihin lie yllytin, mut hyvän kokoiset kumit.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA (Viesti 1343567)
Katselin tuolta SLCK:sta Matin hienoa FJ projektia, josta heräsi ajatus, ettei maksaisi huonoista iskareista vaan tekisi iskareiden yläpäähän ja pohjaanlyöntikumeihin pudotus palikat ja tilaisi vain jousienkorotuspalikat.

Pitäiskin päivittää juttua, nykyään on FOXin coiloverit edessä. Mutta tosiaan palikoilla helppo ja halpa korotus.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA (Viesti 1343567)
Onko 4-Runner/FJ Cruiser sarjat kaikilta osiltaan yhteen sopiva KDJ120 kanssa? esim. nämä http://www.ebay.com/itm/2003-2009-4-...1YnWcR&vxp=mtr tai http://www.ebay.com/itm/03-15-Toyota...3D172299369559

On.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA (Viesti 1343567)
Tuota Ylätukivarrellista sarjaa ajattelin sen vuoksi, että jäisikö tuon mallisella ylätukivarrella enemmän tilaa renkaalle? jolloin et:n saisi pidettyä suurempana jolloin renkaat mahtuisi paremmin kääntymään. Onko kellään kokemusta tuollaisista ylätukivarsista?

Ei välttämättä kestä montaa vuotta, mut tämä vaan veikkaus vastaavien halpisvarsien elämää jonkin verran nähneenä.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA (Viesti 1343567)
Onko noihin iskareiden ja pohjaanlyöntikumien pudotus palikoiden rakenteeseen mitään säädöksiä olemassa vai mennäänkö maalaisjärjen ja katsastusmiehen harkinnan mukaan?

Pitää olla automalliin sopivat ja siitä paperi.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA (Viesti 1343567)
Max n. 400€ kotiin toimitettuna veroineen pitempiä ja parempia takaiskareita voi suositella.

http://www.4x4proyect.com/advanced_s...=1&language=en
Tollaset mulla, tykkään.

Mulla olis myös kaupan n. 100 tkm ajetut Bilstein 5100 -iskarit, etusia voi säätää 0-2.5" korotukselle vakiojousille alalautasen paikkaa muuttamalla. Lisätietoa: http://www.bilsteinus.com/fileadmin/...WebArticle.pdf Taakse samaa settiä pumput. Etusissa n. 40 mm alkuperäistä enemmän ulosjoustoa, takasissakin about samat (en enää muista tarkkoja mittoja). Pakkasella takaset vähän tirisseet öljyä, mutta vielä ihan ok. Toisen alasilmä hepattu kiinni kun meinas pyöriä mukana, pieni osumajälki lenkissä. Näille hintaa yht. 150€. Tässä samat, lisäksi maksat vielä alvin ja tullin: https://www.ebay.com/itm/152504726307 Halpa/helppo/hyvä korotus keulaan.

Topi1982 15.04.2017 09:48

Kiitos kennille selventävästä kuvasta, lähti puskurit irti!:)

SALIASTAJA 17.04.2017 10:25

Kytkimestä
 
-06 6 vaihteisen manuaalin kytkin irrottaa ja ottaa turhan ylhäällä. Ei taida muuta korjausta olla kun kytkinpaketin vaihto?

Mikä olisi hyvä vaihtoehto normaaliin käyttöön aisin, valeo vai jokin muu?

kenni_ 17.04.2017 17:13

Ei taida olla paljoo merkitystä. Kuhan katot että asetelman jouset ei helise. Tämmösiä valeoita ainakin motonetissä myytiin...

PH75 17.04.2017 18:35

Tuossa olis aika monta vaihtoehtoa,itse ehkä aisin:in ottaisin,vielä aika halpakin täällä: https://www.topautoosat.fi/auto-merk...inpaketti.html

https://www.topautoosat.fi/aisin-2224639.html

TOPPAHOUSU 24.04.2017 18:18

Öljyn kulutus ?
 
Miten paljon teillä kuluu öljyä 1000km / 10 000km ?
Ja mitä luokitusta / laatua käytätte ?

Napalm 29.04.2017 20:48

Meillä ei laske 15000 vaihtovälillä yhtään. -03 on vm. 330000 lasissa.

Teboil diamond diesel 5w40 öljyä käytetään.

kenni_ 30.04.2017 01:38

En oo huomannu että meilläkään veis yhtään. Yleensä toyotan omaa 5w40 vai mitä se oli. - 05 ja ajettu 236tkm, tosin männänrenkaat vaihdettu.

GKC 30.04.2017 13:26

"Yhtään" ei mene öljyä mullakaan. Heittomerkeissä siksi kun SLCK:n puolella mainitsen ettei vie "yhtään" öljyä niin heti tuli sanomista joten korjataan että silminnähden, tikusta katsottuna ei juurikaan vie öljyä. :D

Mika_T 09.08.2017 22:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1342585)
Aina välillä alkaa nämä j120:t kaivelemaan mieltä.


Ja taas löysin itseni selaamasta nettiautoa ja 120 cruisereita.

Onko näissä taka-akselilla lukkoa ollenkaan?

PH75 10.08.2017 20:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1354414)
Ja taas löysin itseni selaamasta nettiautoa ja 120 cruisereita.

Onko näissä taka-akselilla lukkoa ollenkaan?

Tätä itsekin kyselin toyotan liikkeessä joku vuosi sitten. Hyvin asiaa selvittivät ja dokumentinkin siitä sain. Eli SUOMEEN UUTENA tuoduissa "köyhimmässä" varustetasossa löytyy oikea kytkettävä takalukko, eli niissä autoissa jossa mustat puskurit, eikä myöskään pyöränkaarenlevikkeitä. Taas levikemallissa, jossa myös korinväriset puskurit taas "lukko" hoidettu luistonestolla ja avoimella perällä.

-MaTTi- 10.08.2017 22:57

^ Ei nyt ihan noinkaan. Liittyy auton vuosimalliin myös.

PH75 13.08.2017 09:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1354501)
^ Ei nyt ihan noinkaan. Liittyy auton vuosimalliin myös.

Mitä muutoksia on sitten tullut lukkoihin eri vuosimmallien myötä? En löytänyt nyt tähän hätään toyotalta saamaani tulostetta, jossa nuo lukot ilmeni. Hyvään talteen mielestäni laitoin sen silloin :D Voi olla että ei "uusimpiin" 120-sarjan vuosimalleihin asti tuo toyotalta saamani lappu ei pätenyt.

Mika_T 21.08.2017 16:12

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 1329794)
Osa noista on jo läpimätiä vaikka ei uskois. Paikallisen ruostesuojaamon mukaan heille on tullut sellasia 120:iä, missä on ollut niin paksussa ruosteessa koko pohja, että se olisi pitänyt hiekkapuhaltaa jotta ois saanut laitettua paksut suoja-aineet pohjaan, mutta pelti ollut jo harsomaista, joten eivät voineet enää puhaltaa ja laittoivat vaan kotelosuojaa ruiskulla kun muuta ei ollut tehtävissä. Takatukivarsien kiinnityskohdat taka-akselissa samoiten niin mätiä osassa, että joko tukivarret jo valmiiksi irti tai ne korvakot saa hakattua ruuvarilla kokonaan pois. Syynä näihin se, että uudempien autojen omistajat ei jaksa pestä niitä tukivarsien poteroita kertaa paria vuodessa hiekasta tyhjäksi, pestä pohjaa ylipäänsä eikä tietenkään panostaa tonnia ruostesuojaukseen silloin kun auto on ollut uus tai uudehko.

Nämä läpimädät on sitten usein päältäpäin katottuna täysin ruosteettoman näkösiä, joten kannattaa kyllä makoilla auton alla hetki ennen kuin päättää ostaako sen vai ei.


Nyt tässä nähnyt viiden j120n pohjan niin onhan nämä karmeaa katsottavaa :eek:
Onko näissä pohjassa uudeltaan mitään pohjamaalia kummempaa suojaa?

Just myin yli 10vuotta vanhemman HDJ:n jossa pohjasta ei löydy kämmenen alaa suurempaa ruostetta...

Alla olevan kuvan auton pohja ei ole noista katsotuista edes pahin.

Mika_T 26.08.2017 12:51

Voiko näistä d4d koneista tukkia egr.n ilman vikatiloja?

Topi1982 26.08.2017 17:06

Mulla on ihan samannäköistä alustassa.
Pinta ruostetta, oon tökkiny piikillä ja ei oo pehmyttä löytyny vm. 2004 ja n. 355 000km.

Topi1982 26.08.2017 17:10

Osta uusi joku muun merkkinen, niin saat yösi rauhassa nukkua.:)
Mehtuu autona ei nyt niin vitun väliä ole, jos katsurille kelpaa.
Vanha viisaus: Jos haluat hyvän ja halvan, osta molemmat!

Mika_T 26.08.2017 19:00

Juu. itekkin hommasin tuomosen maailmaa nähneen vehkeen.
Pintaruostetta alustassa vähän jokapuolella. Ei kuitenkaan pahin mitä näitä kattelin.
Pitää kattella miten tuon pohjan kävisi läpi. Olisko dinitrolin annitrol mistään kotoisin. Sen perään vähän mekaanista putsausta ja maalit päälle.

Yks vaiva... Pintakaasulla ahtopaineen mukaan kuuluva epämääräinen ujellus/volina, joka kuullostaa lähinnä siltä että joku vuotaa ahtopainetta. Esim imusarjan tiiviste tai välijäähyttimen halkeama.

Tänään käytin turbon imuputket pois eikä föönistä mitään hälyttävää löytynyt.
Samaten välijäähyn ja EGR venttiilin käytin pois. Se EGR näytti että vuotaa kalvorasian venttiilin puolelta kun oli puhaltanut siitä pikku huohotus reiästä nokea imusarjan päällekkin.
Ahtovuotojaki metästin. En löytänyt.

Reippaammin kiihdyttäessä ääni tuntuu katoavan tai peittyy vaan muun metelin alle ja turbon normaali kirkas vislaus kuuluu vaimeasti sisään.
Vedot on tallessa ja kaikki toimii.

Täytynee hommata jostain toinen turbo ja kokeilla vaihtaa se.

Pertsa84 27.08.2017 12:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1355860)
Juu. itekkin hommasin tuomosen maailmaa nähneen vehkeen.
Pintaruostetta alustassa vähän jokapuolella. Ei kuitenkaan pahin mitä näitä kattelin.
Pitää kattella miten tuon pohjan kävisi läpi. Olisko dinitrolin annitrol mistään kotoisin. Sen perään vähän mekaanista putsausta ja maalit päälle.

Yks vaiva... Pintakaasulla ahtopaineen mukaan kuuluva epämääräinen ujellus/volina, joka kuullostaa lähinnä siltä että joku vuotaa ahtopainetta. Esim imusarjan tiiviste tai välijäähyttimen halkeama.

Tänään käytin turbon imuputket pois eikä föönistä mitään hälyttävää löytynyt.
Samaten välijäähyn ja EGR venttiilin käytin pois. Se EGR näytti että vuotaa kalvorasian venttiilin puolelta kun oli puhaltanut siitä pikku huohotus reiästä nokea imusarjan päällekkin.
Ahtovuotojaki metästin. En löytänyt.

Reippaammin kiihdyttäessä ääni tuntuu katoavan tai peittyy vaan muun metelin alle ja turbon normaali kirkas vislaus kuuluu vaimeasti sisään.
Vedot on tallessa ja kaikki toimii.

Täytynee hommata jostain toinen turbo ja kokeilla vaihtaa se.

Joo mulla ihan samanlainen ominaisuus, mitään syytä en ole löytänyt. Kiinnostais tietää onko tämä normaalia vai ei?

Pertsa84 27.08.2017 12:52

Mulla on ihan sama ominaisuus, ja samat paikat olen tutkinut. Ois mukava tietää onko normaalia vai ei?

Mika_T 27.08.2017 22:32

http://vidmg.photobucket.com/albums/...827_200744.mp4

Huonosti kuuluu se "vollotus" mutta jotain kuitenkin.
Turbon normaali vislaus kuuluu hiljasesti mutta ei tarttunu videolle.

Kuullostaa lähinnä siltä että joku laippaliitos vuotaa paineen noustessa.

Vapaalla kierrättämällä ei kuulu. Vasta kun koneella on kuormaa ja ahtopaine nousee.

Mika_T 28.08.2017 18:31

http://www.ebay.co.uk/itm/FOR-Toyota...0AAOSwYSRZkq2w

Onkohan nämä aivan täyspaskoja turboja jo uutena?
Ei ole paha hinta tuo 300 puntaa jos toimii. :D

Mika_T 28.08.2017 21:13

http://vidmg.photobucket.com/albums/...827_200442.mp4

Tuossa kuuluu tuo ääni selvästi....

Ajossa esim vakionopeussäätimellä 90kmh lasissa tuo ääni seilaa moottorin kuormituksen mukaan. Ei ollenkaan moottorin kierroksien mukaan jotka on ko. tilanteessa turbiinilukko kiinni tasaisesti ~2000rpm

Hessu888 28.08.2017 21:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1355860)
Pintaruostetta alustassa vähän jokapuolella. Ei kuitenkaan pahin mitä näitä kattelin.
Pitää kattella miten tuon pohjan kävisi läpi. Olisko dinitrolin annitrol mistään kotoisin. Sen perään vähän mekaanista putsausta ja maalit päälle.

600€ maksoin muistaakseni talvella ruostesuojaamoon kun hiekkapuhalsivat koko alustan akseleineen ruosteista, vetivät epoksit, pesivät rungonkin sisältä ja sen jälkeen kaikki Finikor ruostesuoja-aineet joka paikkaan (kotelosuojat ja massat). Ystävällisesti valokuvasivat vielä kaikki työvaiheet muistitikulle ja ojensivat takuutodistuksen lapaan. Ei paljoa tuntipalkoille ois päässyt jos ite ois tehnyt.

Mika_T 28.08.2017 21:28

No ei ole kyllä ollu paha hinta ollenkaan.

Tämä näky olevan ruostesuojattu 2004. Mutta eipä ole jokapaikkaa pelastanu.

Mika_T 29.08.2017 21:26

https://flic.kr/p/XBG1Vh


No niin näkyykö tuo linkkihirviö?
Siinä kuuluu se turbon ujellus.

TOPPAHOUSU 30.08.2017 10:12

Valojen parannus LC120 ?
 
Onko kukaan parantanut orkkis valoja ? Eli löytyykö joku "valmis" laillinen keino miten nuo vakio kynttilät voi vaihtaa tehokkaampiin?

Ja vaihtoehto ei ole käyttää +130-150% tehokkaampia H4 polttimoita, kun niiden käyttöikä on niin lyhyt.

Vekku08 30.08.2017 18:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 1356087)
600€ maksoin muistaakseni talvella ruostesuojaamoon kun hiekkapuhalsivat koko alustan akseleineen ruosteista, vetivät epoksit, pesivät rungonkin sisältä ja sen jälkeen kaikki Finikor ruostesuoja-aineet joka paikkaan (kotelosuojat ja massat). Ystävällisesti valokuvasivat vielä kaikki työvaiheet muistitikulle ja ojensivat takuutodistuksen lapaan. Ei paljoa tuntipalkoille ois päässyt jos ite ois tehnyt.

Pystyykö linkkaamaan puljua, jossa käytit auton, kun pitäisi tarjousta pyytää omalle autolle vastaavasta operaatiosta?

Mika_T 31.08.2017 21:18

Mikä öljy sopii nelivaihteiseen automaattiloovaan? Ja paljonko menee?
Onko turbiinissa proppua?

Mitään noita en ole kerennyt tutkia.

Topi1982 02.09.2017 22:57

ATF 3309
Ei oo roppua turbiinissa
Mennee huuhteluvaihdossa 14 L ++
Mulla on mittatikku, joka helpottaa öljyn vaihtoa, kaikissa ei oo.
Öljyn vaihdosta on tehty tosi tivoli kaikine mittauksineen.

Tuolla lissää:
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=149223

Mika_T 03.09.2017 09:16

Mulla on myös vaihteiston mittatikku konehuoneessa.

Onko tuo vaihtohomma sama ruljanssi neli ja viisvaihteisissa?
Jotenkin tuntuu että tuo tikuton loova on se uudempi viisvaihteinen.

Sama öljy molempiin laatikko malleihin?

SALIASTAJA 07.09.2017 13:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1343068)

295/70R17 ei sovi ilman korin korvakkeen modaamista. Kaaria ei tarvii leikata, sisäloksuja varmaan. Helppo ja harmiton se on sheivata se rungon korin korvake.

En vielä modannut korin korvaketta. Roiskeläpän muotoilin niin että tulee lähelle korvaketta. Koska edessa ja takana 3 tuuman korotus, niin vakio ylätukivarsilla oli pakko säätää rengas mahdollisimman eteen(camber suurimmaksi sallituksi) että caster kulman sai nippanappa alarajalle. Edestä joutui pari senttiä muovia vuoleen ja siirtää sisälökaria ja valonpesimenpumppua releineen eteenpäin.

En ole vielä ristiriipunnassa käännellyt, mutta normaalissa ajossa metsätiellä ei näy roiskeläpissä renkaan jälkeä eikä kuulu raapimis ääniä.

10 ET:n vanteella rengas vähän hipoo ylätukivartta kun linkkuun kääntää.

Mika_T 08.10.2017 21:12

Talvirenkaita tuossa kattelin.

Meneekö vakiokuntoisen 120:n alle 245/75/17 rengastus?

EDIT: Vakiokoko on rengaslaskureiden mukaan halkaisijaltaan 77.6cm ja tuo 245/75 olis 79.9cm, eli ei tule kuin pari senttiä halkasijaan lisää.

kenni_ 08.10.2017 21:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1359685)
Talvirenkaita tuossa kattelin.

Meneekö vakiokuntoisen 120:n alle 245/75/17 rengastus?

EDIT: Vakiokoko on rengaslaskureiden mukaan halkaisijaltaan 77.6cm ja tuo 245/75 olis 79.9cm, eli ei tule kuin pari senttiä halkasijaan lisää.

No meillä on vakiokoko 265/70 että kyllä varmasti mahtuu.
Näitähän on myös 235/75 pikkupyörillä.

-MaTTi- 08.10.2017 22:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1359688)
Näitähän on myös 235/75 pikkupyörillä.

Kerrohan lisää. Uus koko mulle tässä yhteydessä. ;) 245/70R17 on kylläkin levikkeettömän mallin orkkisrengastus.

kenni_ 09.10.2017 05:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1359691)
Kerrohan lisää. Uus koko mulle tässä yhteydessä. ;) 245/70R17 on kylläkin levikkeettömän mallin orkkisrengastus.

Voi olla että se on se. Oon muutamaa ihmetelly parkkiksella missä on ollu tommoset.

MiKo 09.10.2017 06:19

1 Liiteet
Jos joku pähkäilee tuommosen kanssa jossa ilmapussit takana ja iskareissa jäykkyydensäätö niin omen +40mm käy heittämällä, ei tule herjoja vaikka iskareitten johdot irti ja pussien säätö pelaa normaalisti. Taakse siis jätin pussit ja ei tarvinu korotusta näiden alle ainakaan tässä yksilössä. Pussien säätö normaaliasennossa.
Renkaat aavistuksen isommat Rotiivat 265/70-17 ja vinssi keulassa painona.

Hailuks 09.10.2017 20:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1359688)
No meillä on vakiokoko 265/70 että kyllä varmasti mahtuu.
Näitähän on myös 235/75 pikkupyörillä.

Vai oliskohan se vakio 265/65

-MaTTi- 10.10.2017 18:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailuks (Viesti 1359773)
Vai oliskohan se vakio 265/65

On.

Hailuks 10.10.2017 20:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1359859)
On.

Btw.. mistä -Matti- tilaili net bilsteinin iskarit?? Itte oon niitä himonnu ruiserin alle.. ku jo(t)ku täälä kehunu niitä :D

-MaTTi- 10.10.2017 22:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailuks (Viesti 1359886)
Btw.. mistä -Matti- tilaili net bilsteinin iskarit?? Itte oon niitä himonnu ruiserin alle.. ku jo(t)ku täälä kehunu niitä :D

Iibein kautta Downsouth Motorsportsilta.

kenni_ 13.10.2017 05:26

Onkos täällä kenellekään kokemusta moisesta ohjelmoinnista?
http://www.optimoiautosi.fi/database...d-166hp-410nm/

+46hv ja 105nm kuullostaa aika paljolta...

jonetzu 16.10.2017 20:47

Olis hakusessa alumiinivanteet (mustat) kokoa 17" leveyttä 9" ja et sais olla -12
Mistä porukka on tilaillut vanteita, kun ei tahdo omat taidot riittää noiden etsimiseen. Mieluiten sais olla EU alueelta.

Kiitos.

kenni_ 18.10.2017 19:58

Minkä mallinen on uudempi 5v automaatti laatikko?
Että meneekö siihen type t-iv vai atf ws? Vai onko se jotain muuta? Noita ainakin oli eniten myynnissä kun googletteli..

Onko se toi R150F tai R151F?

Hessu888 18.10.2017 20:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1360577)
Minkä mallinen on uudempi 5v automaatti laatikko?
Että meneekö siihen type t-iv vai atf ws? Vai onko se jotain muuta? Noita ainakin oli eniten myynnissä kun googletteli..

Onko se toi R150F tai R151F?

R150F ja R151F on manuaaleja. Tyyppikilvestä pitäis löytyä laatikon oikea tyyppi.

kzj 18.10.2017 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1360577)
Minkä mallinen on uudempi 5v automaatti laatikko?
Että meneekö siihen type t-iv vai atf ws? Vai onko se jotain muuta? Noita ainakin oli eniten myynnissä kun googletteli..

Onko se toi R150F tai R151F?

A750F

Öljy Toyota ATF WS , RedLine D6 ATF löytyy myös tuo luokka, en tiedä vielä muita.

kenni_ 19.10.2017 08:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kzj (Viesti 1360591)
A750F

Öljy Toyota ATF WS , RedLine D6 ATF löytyy myös tuo luokka, en tiedä vielä muita.

Oolrait. Tattista.

Hailuks 19.10.2017 08:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kzj (Viesti 1360591)
A750F

Öljy Toyota ATF WS , RedLine D6 ATF löytyy myös tuo luokka, en tiedä vielä muita.

Onkohan nuita laatikkoöljyjä joku ostellu jostain, isompia määriä ku litran purkkeja? Ja minkälaisiin hintoihin?

kenni_ 19.10.2017 21:12

https://www.tacomaworld.com/threads/...on-now.331521/

En jaksanu kahlata koko ketjua läpi, mutta väittää että ws öljyt on kuraa..

Vekku08 25.10.2017 14:31

Onko tietoa miten 120-sarjalaisessa saa kytkettyä sisätilan hälyjen liiketunnistimen pois päältä? Aina, kun lohkiksen sisätilapuhallin pamahtaa päälle, niin myös hälytin rupeaa hetken päästä huutamaan, eikä naapurit tykkää aikaisesta herätyksestä😁

MiKo 25.10.2017 15:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vekku08 (Viesti 1361199)
Onko tietoa miten 120-sarjalaisessa saa kytkettyä sisätilan hälyjen liiketunnistimen pois päältä? Aina, kun lohkiksen sisätilapuhallin pamahtaa päälle, niin myös hälytin rupeaa hetken päästä huutamaan, eikä naapurit tykkää aikaisesta herätyksestä😁

Eikö siinä etummaisen kattovalon vieressä ole katkasija?

Vekku08 25.10.2017 17:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MiKo (Viesti 1361201)
Eikö siinä etummaisen kattovalon vieressä ole katkasija?

On nappi joo, mutta en huomannut vaikutusta sitä painelemalla.
Ohjekirjakin saksaksi, joten ei siitä apua..

TOPPAHOUSU 25.10.2017 18:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vekku08 (Viesti 1361211)
On nappi joo, mutta en huomannut vaikutusta sitä painelemalla.
Ohjekirjakin saksaksi, joten ei siitä apua..

Kun virta-avain on otettu pois paina sitä nappia ja kojetaulussa rupeaa punainen merkkivalo vilkkumaan nopeasti... Sitten vain normaalisti ovet lukkoon.

Mika_T 26.10.2017 12:24

Muuan sivu aiemmin ihmettelin ahtopaineen alaista vollotusta/ulinaa.
Noh... ääni poistui uudella turbolla.

Vanha turbo oli niin väljä että pakosiipi pääsi vastaamaan pesään.
Imusiipi ei näyttänyt kolhiintueelta eikä päässyt vastaamaan pesään, joten vika jäi paikallistamatta ennenkuin föönin sai pöydälle ja pakosiiven esille.

kzj 26.10.2017 22:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1361282)
Muuan sivu aiemmin ihmettelin ahtopaineen alaista vollotusta/ulinaa.
Noh... ääni poistui uudella turbolla.

Vanha turbo oli niin väljä että pakosiipi pääsi vastaamaan pesään.
Imusiipi ei näyttänyt kolhiintueelta eikä päässyt vastaamaan pesään, joten vika jäi paikallistamatta ennenkuin föönin sai pöydälle ja pakosiiven esille.

Paljoko ajettu?

Mika_T 27.10.2017 06:11

400tkm

kenni_ 30.10.2017 11:32

Onkos kenellekään tietoa tommosesta eneos merkkisestä öljystä? Siinä näyttäis olevan luokitukset nin T-IV kun WS öljyillekkin. http://www.eneos.us/products/eneos-t...eneos-eco-atf/

Btw. Mitä eroo on kdj120 ja 125 malleilla? Toinen 7 ja toinen 5 paikkanen?

Mika_T 30.10.2017 11:48

125 on se pätkä 3-ovinen malli.

tryyk1 06.11.2017 08:13

LC 125 kaukolukitus ja kytkin
 
Cruiseri ei tykänny lämpimästä tallista. :confused: Oli nimittäin sulamassa yön yli ja aamulla ei enää kaukolukitus toiminu. Avaimella toimii normaalisti ja patterit olen vaihtanu. Avaimessa ledi välkkyy, mutta auto ei vaan reagoi. Mistähän lähtis vikaa hakemaan?

Toinen juttu on tuo kytkinpolkimen jäykkyys. Kuinka jäykkä on "normaali"? Autossa pitäis myyjän mukaan olla n. 70 tkm sitten uusitty kytkin koneremontin (uusi puolimoottori) yhteydessä. Koko autolla ajettu 251 tkm.

GKC 06.11.2017 13:48

Vetonivel
 
Elikkä mistähän sais parhaalla hinta-/laatusuhteella?

Marmorilla oli 650€ ja Ebayssä alkaen 45€... Että haitaria löytyy vähän! :D

Hailuks 06.11.2017 19:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GKC (Viesti 1362491)
Elikkä mistähän sais parhaalla hinta-/laatusuhteella?

Marmorilla oli 650€ ja Ebayssä alkaen 45€... Että haitaria löytyy vähän! :D

Totta jo koko akseli nivelineen???

-MaTTi- 06.11.2017 22:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GKC (Viesti 1362491)
Elikkä mistähän sais parhaalla hinta-/laatusuhteella?

Marmorilla oli 650€ ja Ebayssä alkaen 45€... Että haitaria löytyy vähän! :D

Osta orkkis järkevämpään hintaan, kokeile vaikka täältä: https://partsouq.com/en/catalog/toyota

GKC 06.11.2017 23:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1362569)
Osta orkkis järkevämpään hintaan, kokeile vaikka täältä: https://partsouq.com/en/catalog/toyota

Kiitti vinkistä!
Nyt löytyikin netistä yksityiseltä myyjältä vetari edullisesti eli tilanne ohi tältä erää.

jonetzu 07.11.2017 06:48

Kertokaapas mitäs puslia kannattais vaihdella kun ajotuntuma on kuin ajaisi madolla... nosturilla paikkoja tutkin ja mistään en rehellistä väljää löytänyt... onko näihin jäykempiä pusla sarjoja tarjolla jossakin? Tai sitten miten tuota ajotuntumaa saiai parannettua???

Kiitos.

T:J

MiKo 07.11.2017 07:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jonetzu (Viesti 1362587)
Kertokaapas mitäs puslia kannattais vaihdella kun ajotuntuma on kuin ajaisi madolla... nosturilla paikkoja tutkin ja mistään en rehellistä väljää löytänyt... onko näihin jäykempiä pusla sarjoja tarjolla jossakin? Tai sitten miten tuota ajotuntumaa saiai parannettua???

Kiitos.

T:J

Iskarit loppu? Ja aika paljon vaikuttaa myös renkaat jos olka on terävä, hakee urista silloin voimakkaammin.

GKC 07.11.2017 13:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jonetzu (Viesti 1362587)
Kertokaapas mitäs puslia kannattais vaihdella kun ajotuntuma on kuin ajaisi madolla... nosturilla paikkoja tutkin ja mistään en rehellistä väljää löytänyt... onko näihin jäykempiä pusla sarjoja tarjolla jossakin? Tai sitten miten tuota ajotuntumaa saiai parannettua???

Kiitos.

T:J

Mulla jämäköity kyllä aikoinaan jonkun verran ohjaustuntuma kun uretaanipuslat laitoin...

Ylätukivarsien väljyys aiheuttaa kyllä muutenkin ohjaukseen outoja fiiliksiä ja woblaustakin. Syksyllä tuli ajeltua pari viikkoa katkenneella ylätukivarrella kun en heti huomannut... Oli tosiaan vaan vähän vaeltelevan ja huonosti palauttavan tuntuinen ohjaus. :D

Että suosittelen kyllä lämpimästi käymään kaikki etupään rinttumit n. 200tkm välein viimeistään läpi. Ainakin jos paljon soralla/maastossa ajelee...

jonetzu 09.11.2017 23:24

Kiitos vastauksista.
Nyt pukkaisi seuraavaa.
Eli asensin cruiseriin webaston ja tein sen slck sivun asennusohjeen mukaan. Mutta tuli sitten pieni mutka matkaan. Eli kun aloin asentamaan lämmityslaitteen piuhoitusta niin hiomasin että kyseinen ohje on sellaiseen ohjauspaneliin jossa on lämmityslaitteelle se pieni näyttö. Mutta kun mun autossa on tuollainen iso näyttö niin siellä takana ei olekaan samat piuhoitukset kuin ohjeessa.
Kysymys.
Onko kukaan asentanut tuollaiseen isonäytölliseen webastoa ja jos on niin mihin piuhaan siellä pitää se webaston ohjaus piuha asentaa?
Jos ei kukaan ole asentanut, niin tietääkö kukaan mistä voisi löytyä kysriseen vehkeeseen sähkökaaviota josta voisin ongelman ratkaista.

Kiitos.

T:J

-MaTTi- 10.11.2017 21:48

Olisko täs ohjeessa tarpeeks iso näyttö: http://qualityparts.de/uploads/media...Diesel_EBV.pdf

tryyk1 15.11.2017 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tryyk1 (Viesti 1362460)
Cruiseri ei tykänny lämpimästä tallista. :confused: Oli nimittäin sulamassa yön yli ja aamulla ei enää kaukolukitus toiminu. Avaimella toimii normaalisti ja patterit olen vaihtanu. Avaimessa ledi välkkyy, mutta auto ei vaan reagoi. Mistähän lähtis vikaa hakemaan?

Toinen juttu on tuo kytkinpolkimen jäykkyys. Kuinka jäykkä on "normaali"? Autossa pitäis myyjän mukaan olla n. 70 tkm sitten uusitty kytkin koneremontin (uusi puolimoottori) yhteydessä. Koko autolla ajettu 251 tkm.

Tähän ei vissiin kukaan osaa mitään tuumata. :confused:

Oisko jollain ohjetta, miten avaimen kauko-ohjain linkitetään kotikonstein auton kanssa yhteen? Kaikenmaailman ovien aukomista ym. olen kokeillut. :confused:

-MaTTi- 15.11.2017 20:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tryyk1 (Viesti 1363508)
Oisko jollain ohjetta, miten avaimen kauko-ohjain linkitetään kotikonstein auton kanssa yhteen? Kaikenmaailman ovien aukomista ym. olen kokeillut. :confused:

Ohjelmointi
Milloin
* Avain lisätty tai vaihdettu.
Miten
* Kuljettajan ovi auki ja avain poistettu virtalukosta.
* Aseta avain virtalukkoon ja ota se sitten pois.
* 5 sekunnin sisällä:
* Aseta avain virtalukkoon ja ota se sitten pois.
* 40 sekunnin sisällä:
* Sulje ja avaa kuljettajan ovi kahdesti.
* Aseta avain virtalukkoon ja ota se sitten pois.
* 40 sekunnin sisällä:
* Sulje ja avaa kuljettajan ovi kahdesti.
* Sulje kuljettajan ovi.
* Aseta avain virtalukkoon.
* Kytke sytytysvirta päälle ja pois päältä kerran, jos haluat ohjelmoida uuden avainkoodin ja säilyttää alkuperäiset koodit, tai kahdesti, jos haluat ohjelmoida uuden avainkoodin ja poistaa alkuperäiset koodit.
* Poista avain.
* Järjestelmän pitäisi nyt lukita ja avata ajoneuvon lukitus, kerran tai kahdesti valitun tilan mukaan.
* Tee seuraavat painiketoimenpiteet 40 sekunnin sisällä:
* Paina ja pidä painettuna avaimen lukitus- ja avauspainikkeita samanaikaisesti.
* 3 sekunnin sisällä: Paina avaimen lukitus- tai avauspainiketta.
* Järjestelmän pitäisi nyt lukita ja avata ajoneuvon lukitus.

mansoni 17.11.2017 08:11

Onko Mannolin WS öljystä kokemuksia?

https://www.ebay.com/itm/20-1x20-Lit...QAAOSwBnVW-ngu


Sivu luotu: 21:30 (GMT +2).