Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94297)

Jouni_S 20.02.2012 05:27

Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa-
 
Tuli ostettua tollanen L200 doudlecap -96 mallia.
Muutama kysymys askarruttaa.
-Mistä saan selville onko perässä kitkalukkoa?
-mikä öljy vaihdelaatikkoon?jakolaatikkoon?
-Isoin laillinen rengas?
-Kuinka iso mahtuu pyöriin helposti? Eli korinkorotukset yms onnistuu tehdä.

Tähän topickkiin vaan lisää L200 aiheista juttua.

tonikki 20.02.2012 07:03

Fyysisesti kitkalukon olemassa olo selviää kun nostat perän ilmaan, laitat vaihteen vapaalle ja pyörität jompaa kumpaa takarengasta. Pitäisi pyöriä molemmat samaan suuntaan kun toisesta pyörittää, eikä eri suuntaan niin kuin lukottomassa tasauspyörästössä.

KAS 20.02.2012 07:36

Paperissa on lupa 33":lle, en tiedä onko suurinmahdollinen.
Korotettu 45 mm
Kuva
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=84622

Jouni_S 20.02.2012 16:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KAS (Viesti 853894)
Paperissa on lupa 33":lle, en tiedä onko suurinmahdollinen.
Korotettu 45 mm
Kuva
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=84622

Koskeehohan paperi vanhempaa korimallia? Kun toi mun on vanhempaa mallia.33" oon just ajatellut.

veikkaaja 20.02.2012 18:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_S (Viesti 854028)
Koskeehohan paperi vanhempaa korimallia? Kun toi mun on vanhempaa mallia.33" oon just ajatellut.

Itellä on kans tota vanhempaa mallia ja 31" on isoimmat mitä saa otteeseen. mulla tosin alla 32*11,5-15 kasituumasella vanteella -20 offset ja koria korotettu niin lokareita piti edestä leikata et mahtuu pyöriin myös metässä.

Jouni_S 03.03.2012 19:08

Lisää kysymyksiä...

Onko kellään paperia tollasen mitsun jättökulmista? sais vaan leimattua N1G:ksi kun löytäis jättökulmat jostain.

Minkälainen homma on vaihtaa vaihdelaatikon takapäähän stefa?
entä sitten takaperän pinionin stefan vaihtaminen?

Jooli 04.03.2012 15:59

Lainaan topikkia vähän ja kysyn että, onko tälläisen vm98 L200 jakopään remppa iso operaatio, tarviiko jotain erityistä huomioida tai tarvitaanko erikoistyökaluja :confused:

joojoomies 04.03.2012 20:06

Kai sinne 35 menee kun nostaa kopan rungolta. Mulla on vm 98 eikä 33 -20 mahtunut kunnolla pyöriin. Missä päin vesviä tää L-200 asustaa? Voi olla et jos sielä on kitka niin se on löysä. L-200 magnumissa on sähköllä kytkettävä lukko takana.

Jouni_S 05.03.2012 16:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja joojoomies (Viesti 858524)
Kai sinne 35 menee kun nostaa kopan rungolta. Mulla on vm 98 eikä 33 -20 mahtunut kunnolla pyöriin. Missä päin vesviä tää L-200 asustaa? Voi olla et jos sielä on kitka niin se on löysä. L-200 magnumissa on sähköllä kytkettävä lukko takana.

suomelan mäessä...

joojoomies 05.03.2012 18:51

Melkein naapurissa.Mä asustelen ylämäellä. Ajoitko syksyllä viikarin autoa?

Jouni_S 05.03.2012 19:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja joojoomies (Viesti 858856)
Melkein naapurissa.Mä asustelen ylämäellä. Ajoitko syksyllä viikarin autoa?

joulukuun puolesta välistä oon ajellut.
Ennen sitä oli omia autoja...
Ylämäki ei nyt sano mitään?

popo99 05.03.2012 19:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jooli (Viesti 858452)
Lainaan topikkia vähän ja kysyn että, onko tälläisen vm98 L200 jakopään remppa iso operaatio, tarviiko jotain erityistä huomioida tai tarvitaanko erikoistyökaluja :confused:

Joo, osta sille ruususentien janne katajalle mäyris olutta ni se vaihtaa jakopään siinä parkkiksel, nythän sillä työttömällä on aikaa:D

joojoomies 05.03.2012 19:44

joulukuun puolesta välistä oon ajellut.
Ennen sitä oli omia autoja...
Ylämäki ei nyt sano mitään?
Siitä nimikyltistä tunnistin,monesti tulit yöllä lempäälässä vastaan ivecolla.
Koskenkylä/ylämäki. Mulla on se punaharmaa L-200 ja lommoinen pajero.

Jooli 05.03.2012 22:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja popo99 (Viesti 858872)
Joo, osta sille ruususentien janne katajalle mäyris olutta ni se vaihtaa jakopään siinä parkkiksel, nythän sillä työttömällä on aikaa:D

:) Pitänee ehdottaa kun sillä kova kaljanhimo iskee.

La tuskaa 17.03.2012 08:33

Eiks noi kitkalukot vaadi oikean öljyn. Jos väärä öljy niin eivät toimi oikein??? Ite ainakin ku noihin jonku kerran vaihtanu niin oon laittanut kitkalukolle passelit öljyt sisään.

janne.h 19.04.2012 21:23

se tuota tietäjiä kehiin... mistä saa halvalla vetonivelen l200 4x4 -90 2.5d
käykö esim pajerosta.. jos ei löydy l200 oikeaa .... on tuo uus niin tyyris 284€ käykös mistä vuosi mallista ...

khn81 20.04.2012 15:53

Tamgearsilla n. 100euroa.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja janne.h (Viesti 874149)
se tuota tietäjiä kehiin... mistä saa halvalla vetonivelen l200 4x4 -90 2.5d
käykö esim pajerosta.. jos ei löydy l200 oikeaa .... on tuo uus niin tyyris 284€ käykös mistä vuosi mallista ...


halts| 22.05.2012 17:02

Täällä onkin jo hiukan ollut juttua ton L200 takaperän öljystä. Miksiköhän kaikki öljykirjat tarjoaa ihan perus peräöljyä tohon perään vaikka siellä on kitka?
Ite ajattelisin, että sinne kuuluu ilmanmuuta kitkaperäöljyä, mutta onko siihen joku syy et kirjat väittää, että sinne kuuluu ihan normi peräöljy?

KAS 22.05.2012 18:25

Minulla oli merkintä LSD öljystä. Autossa oli kitka.

Jouni_S 16.06.2012 12:17

Millanen homma vaihtaa taakse pinjonin stefa?
Entä laatikkopaketin takimmainen stefa?eli vuotaa öljyä takakartaanin lähtölaipasta.

Jouni_S 01.07.2012 20:52

heittäkääs vinkkiä mistä löytyy vaihdelaatikon täyttö/tarkistus roppu?
Jakolaatikon on vissiin se takapuolella oleva 24mm kannalla?

jyrden 02.07.2012 17:24

Eikös,,,
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_S (Viesti 894212)
heittäkääs vinkkiä mistä löytyy vaihdelaatikon täyttö/tarkistus roppu?
Jakolaatikon on vissiin se takapuolella oleva 24mm kannalla?

Eiköstä se oo siin tyhjennyspropun kohdilla kuskin kylessä ihan... Ja Mitsubishi Pajeron ohjekirjassakin on vinkki etsen päälle ku saa litran lisää, niin kestää... Itte täyttänyt keppien puolelta kapiinista oman vaihteiston...

Jouni_S 02.07.2012 19:44

kiitos

Jouni_S 07.07.2012 18:30

kuuluukos niitten vaihdekeppien laippojen alla olla jonkinnäköiset tiivisteet? oli vaan laatikko päältä hiukka märkä ja ihan ku olis niiden laippojen alta vuotanut...

JJ90 08.07.2012 10:36

Kyl maar sinne tiivisteet kuuluu, pistä vaikka liimaa.

Jouni_S 27.08.2012 16:13

Meni nokkahihna poikki vauhdista.Kone pyörii startilla.Tartteekohan tehdä muuta , kun vaihtaa uusi remmi ja kovaa ajoa? Vuotava vesipumppu pitää tietysti vaihtaa samalla kertaa.Mutta onko toi kone "ympäripyörivä" ?

Janex 27.08.2012 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_S (Viesti 910041)
Meni nokkahihna poikki vauhdista.Kone pyörii startilla.Tartteekohan tehdä muuta , kun vaihtaa uusi remmi ja kovaa ajoa? Vuotava vesipumppu pitää tietysti vaihtaa samalla kertaa.Mutta onko toi kone "ympäripyörivä" ?

Käytä venakoppaa auki, jos 2,5 turbodiisseli (4d56), niin näet tuhon: hyvällä tuurilla vaan muutama nokkapukki ja keinu poikki. Multa saat edullisesti käytetyt ehjät rullakeinut keinuvipuakseleineen ja jousineen. Muutama laakeripukkikin pitäs löytyä. Jollakin joskus myös venttiilit vääntyneet, jolloin tuho suurempi (voi olla kansikin murtunu). Jos käytät kannen irti niin käytä se jossakin koneistamossa höylättävänä ja koeponnistuksessa. Uusi alkuperänen kannentiiviste ja uudet kannenpultit niin pitäs kestää. Jos kuitenki päädyt tarviketiivisteen hinnan vuoksi niin älä ainakaan laita Victor reinz merkkistä. Nimimerkillä kokemusta :)

Jouni_S 03.09.2012 13:09

Nyt venakoppa käytetty pois.Oli ne i:llä merkityt keinut kaikki 4 kpl poikki.Nokkahihna on muuten ehjä.Se pienempi hiha katkennut.Elikäs pyörittääkö se nyt sitten vesipumppua?
Kannattaakohan ottaa viä kansi pois?

Janex 03.09.2012 19:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_S (Viesti 912024)
Nyt venakoppa käytetty pois.Oli ne i:llä merkityt keinut kaikki 4 kpl poikki.Nokkahihna on muuten ehjä.Se pienempi hiha katkennut.Elikäs pyörittääkö se nyt sitten vesipumppua?
Kannattaakohan ottaa viä kansi pois?

Taitaa se pienempi hihna pyörittää niitä tasapainoakseleita jotka vähentää tärinöitä auton käydessä. Jotkut kuulemma jättäneet sen kokonaan pois, en suosittele. Mutta asiaan eli sulla on keinujen tuhon aiheuttanut sen pienemmän hihnan katkeaminen ja pyörähtäminen isomman hihnan ja jonkun hammaspyörän välistä, eli jako on mennyt sekaisin ja on sitä edelleen. Laitat uudet keinut rikkinäisien tilalle, uudet hihnat ja kiristimet. Hihnat tulee pyörille niin että akseleiden ja venttiilikoneiston rungossa olevat merkit kohtaavat millilleen kun pyörität kampiakselin päästä moottoria. Pyörittele ensin muutamia kierroksia ympäri että varmistat ettei merkit lähde vaeltamaan kierroksilla ja kone pyörii suhteellisen kevyesti. Seuraavaksi säädät venttiilejen välykset kohdilleen (käytä kylmiä arvoja). Laita venttiilikoppa kiinni ja täräytä käyntiin. Kansi kyllä ilmoittaa jos murtumia: paisarissa kuplii ja lämmöt heittelee. Jos päätät avata kannenkin jostain syystä... itse en avaisi, niin sitten se on koneistettava, pultit uusittava ja momentit laitettava huolella kohdilleen. Tuon alumiini kannen ominaisuuksiin kuuluu että se vääntyy aavistuksen verran jo irroitettaessa. Kannenpultit kestää vetää kerran momenttiin jonka jälkeen ne venyy sen verran että remppa ei tule onnistumaan vanhoilla pulteilla. Eli huolellisella työllä, ilman oikomisia ja hosumisia saa Mitsun kannesta pitkään kestävän ja luotettavan.

Jouni_S 23.09.2012 16:52

onkos kellään tietoa tuosta kampiakselin etupään stefan vaihdosta? onnsituuko etukautta?

khn81 24.09.2012 07:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_S (Viesti 919057)
onkos kellään tietoa tuosta kampiakselin etupään stefan vaihdosta? onnsituuko etukautta?

Luulis onnistuvan.

Jouni_S 30.09.2012 08:14

löytyykö keltään hihnojen ajoitusmerkkejä tuohon 2,5l turboon? samoiten olisin kiitollinen venttiilien välyksistä?kylmäarvoina kiitos.

JJ90 30.09.2012 09:05

http://www.mitsubishi4wd.com/oppaat/jakopaa.htm ja venat 0,3mm kylmänä.
Ollos hyvä. :D Vaiha kaikki stefat ja remmit+kiristimet samalla. Stefat vain alkuperäisiin!

tikkukuski 08.10.2012 09:37

onkos havaintoa minkäkokoiset renkaat kävis -06 mallin l200 alle ilman muutoksia???

jupe69 08.10.2012 14:36

L200 tankki ois nurkissa pyörimässä,onko kellään tarvetta!!tee tarjous!

es_vir 02.11.2012 17:14

Takaperän kardaanin lähdöstä vuotaa öljyä, onko kellään kokemusta onko ihan kauhea homma ettei tarvis perää purkaa??:eek:
kyseessä -03 auto

Jooli 14.11.2012 12:39

Miten L200 sais valomuistin helposti väkästettyä, ajattelin että valokatkaisijalle tulee varmaan nyt jatkuva virta, niin olis pistänyt sen piuhan poikki ja tuonut siihen virran releeltä jota ohjaa virtalukko, sitten ei jäis valot ikinä päälle kun ottaa avaimet pois,
Olisko parempia ideoita?

Jouni_S 02.01.2013 20:14

Vesipumppu, stefat ja hihnat kiristimeen vaihdettu.Viä öljyt koneeseen ja venttiilien säätö.
Mites kun yksi korjausmanuaali antaa kylmänä venttiileille 0,15 välyksen ja täällä tarjottiin 0,3:a. Pohdiskelin vaan itekseni kumpi on oikea?

Ja mitäs arvon raati on mieltä , kun niistä keinujen säätöpäistä oli mennyt palasiksi sellaset muovia/metallia olevat päät? haittaaks se?

JJ90 02.01.2013 20:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_S (Viesti 955116)
Mites kun yksi korjausmanuaali antaa kylmänä venttiileille 0,15 välyksen ja täällä tarjottiin 0,3:a. Pohdiskelin vaan itekseni kumpi on oikea?

No lähtisin noudattamaan tuota oppaan ohjetta. Ei oo mulla muutkaan jutut ihan oppaasta revittyjä.:D Mutta on 4d56 paukkunu meneen tuolla 0,3 välykselläkin.

Jouni_S 02.01.2013 20:50

prkl olikin toi ohjekirja -93 vuotisiin asti?auto -96. Onkohan noissa eroja?

Jouni_S 03.01.2013 20:39

:D sehän heräs henkiin.Ei kilinää eikä kolinaa. Kävi mun mielestä oikein nätisti. Huomenna vesipuoli kasaan ja lisää koekäymistä.

matti.v 03.01.2013 23:40

kytkentäkaaviota tjs apua ongelmaan
 
naapurilla on l -200 olikohan se 97vai 98, en muista tarkkaan.

ongelma on ajovalot, lyhyet toimii mut pitkät täysin hukassa ja mittarista lyhyvien ja pitkienvalojen merkkivalot hukassa. on kokeiltu toista valokatkaisiaa ja yksi valorele vaihdettu,sulakkeet yhjiä jne. merkkivalot ja ajovalotkin syttyy kun tarjottiin maata suoraan lampulle oikeeseen napaan.

tuossahan on jotenkin maaohjatut valot, + tulee releenkautta lampulle mut miten tuo viiksi ohjaa valoja? onko jossain joku valonvaihtorele tjs?
jostain googlella löysin pajerosta juttua et niissä olis joku diodirelejuttu tjs mikä usein häikkää..:confused:

merkkiliike ei ollut antanut kytkentäkaavoja eikä mitään apua muuta kuin auto heille korjattavaksi.

ois tarkoitus tuota vielä uudelleen vilkaista mut tuo kytkentäkaavio auttaisi huomattavasti. :rolleyes:

Jouni_S 06.01.2013 15:17

Pitääkös toi jäähdytysjärjestelmä ilmata jotenkin?

opeko 08.01.2013 14:07

Perälukko L200-99
 
Mistähän kannattais alottaa vianetsintä, kun tuo perälukko ei kytkeydy päälle? Nappia kun painaa niin valo alkaa vilkkumaan jolloin se ei käsittääkseni kytkeydy. Kun ostin auton parivuottasitten se toimi, mutta ei enää viimetalvena kesällä eikä tänäänkään. Kuulemma pelaa jotenkin alipaineella. Mistähän se pumppu löytyy?

Jouni_S 08.01.2013 15:54

kertokaas millaset polttimot on mittaritaulussa? miten se purkautuu?

Jouni_S 15.01.2013 18:52

kyselyikä :)

Tarviiko etuakselihässäkkä tiputtaa , kun vaihtaa öljypohjan tiivisteen?

joojoomies 15.01.2013 19:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja opeko (Viesti 957497)
Mistähän kannattais alottaa vianetsintä, kun tuo perälukko ei kytkeydy päälle? Nappia kun painaa niin valo alkaa vilkkumaan jolloin se ei käsittääkseni kytkeydy. Kun ostin auton parivuottasitten se toimi, mutta ei enää viimetalvena kesällä eikä tänäänkään. Kuulemma pelaa jotenkin alipaineella. Mistähän se pumppu löytyy?

Taitaa olla se kytkin mikä kytkee lukonpäälle sökö/ johdot poikki. Just tilasin cros4wd eeltä tuon tapin alle 60€ maksoi.

es_vir 21.01.2013 13:25

Kellään mitään hajua mikä olis sopiva offsetti 15-16" vanteille
ja 31"pyörille autona 2001 L200 mangnumin levikkeillä kun nyt
on alla sileet 15"nastapyörät peltivanteillla offsettiä en tiedä
mut jää aika törkeesti sisälle noiden levikkeiden kans:)

joojoomies 22.01.2013 19:50

-20 ja rengas on just magnumi levikkeen sisällä:)

Jouni_S 30.03.2013 12:40

Vinkkejä käsijarrun säätöön.oikealle puolelle vaihdettu uusi vaijeri, vasemmalla vanha.Mutta kiristykset tapissa eikä taida kunnolla pitää.Onko muuta säätöä kun siinä linkussa?
Jossei muu auta niin pitää tehdä holkit että saa lisää kiristystä.
Onko käsijarrukepin päässä mitään säätöä?Keppi tulee koko matkan "ylös".

jyrden 31.03.2013 11:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_S (Viesti 989406)
Vinkkejä käsijarrun säätöön.oikealle puolelle vaihdettu uusi vaijeri, vasemmalla vanha.Mutta kiristykset tapissa eikä taida kunnolla pitää.Onko muuta säätöä kun siinä linkussa?
Jossei muu auta niin pitää tehdä holkit että saa lisää kiristystä.
Onko käsijarrukepin päässä mitään säätöä?Keppi tulee koko matkan "ylös".

Kurkkaappa rummun sisälle... Sielt pitäs säätöruuvi löytyy, ja voihan tuo löytyy jarrukilvenkin läpi. Siin kilvessä pitäs olla kumitulppa tuon säädön kohdalla et saa kenkiä ssäädettyä.

lavanelikko 31.03.2013 12:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_S (Viesti 989406)
Vinkkejä käsijarrun säätöön.oikealle puolelle vaihdettu uusi vaijeri, vasemmalla vanha.Mutta kiristykset tapissa eikä taida kunnolla pitää.Onko muuta säätöä kun siinä linkussa?
Jossei muu auta niin pitää tehdä holkit että saa lisää kiristystä.
Onko käsijarrukepin päässä mitään säätöä?Keppi tulee koko matkan "ylös".

Omassa entisessä vm -90 oli ihan automaattisäätö. Kahvaa kun runkkas riittävästi edes takasin niin rupes pitoo pikkuhiljaa löytymään... Saa sitä toki jarrukilvenkin läpi säädettyä.

jyrden 31.03.2013 12:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 989752)
Omassa entisessä vm -90 oli ihan automaattisäätö. Kahvaa kun runkkas riittävästi edes takasin niin rupes pitoo pikkuhiljaa löytymään... Saa sitä toki jarrukilvenkin läpi säädettyä.

Joo... Mut hitaasti, kun sitäkin joskus kokeiltu jonku kohdalla... Nopeiten saa ku viittii kömpiä alle, tai käyttää rumpuu auki ja säätää aukinaisena sen siihen lähelle.

Itse viime syksynä yhteen säädin käppärin kilven läpi... Ja seuraavana päivänä hain konttorilta uudet paperit ja kilvetkin siihen ku entiset kilvet oli viety -07 pois ja tehtiin mulle paperit uudet ihan, kun tullut kilvettömänä ja yhdeltä väliomistajalta vielä.

Jouni_S 10.08.2013 18:48

onko jotain erikoista mitä tarvis tietää kun vaihtaa L200:een vaihdelaatikon?
vinkkejä?

mönkijä4x4 16.04.2014 21:11

punasta vai virhreetä vai kenties sinistä
 
minkä väriset jäähdytinnesteen pitäis olla 2.5td 96vm l200:sessa?
minkä väriset nestee muilla l200:ssisa?
meinaakun kun on ruostee väriset omassa mitsussa
ei ole käsikirjaa ei mittään mistä kattoo

Jooli 17.04.2014 05:38

Omassa on ainakin vihreät nesteet

Mojoman 18.04.2014 07:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_S (Viesti 1031633)
onko jotain erikoista mitä tarvis tietää kun vaihtaa L200:een vaihdelaatikon?
vinkkejä?

Anakin omaani aikoinaan laitoin automaattiloota öljyt sisälle ja siitä tuli mukavampi hämmennettävä.

A.J 25.04.2014 13:51

Moro.

Tuli ostettua käyttikseksi 2001 vuoden hyndai h1 jossa on mitsun pata. Pientä ongelmaa laitteen kanssa on. Vikavalo syttyy välillä ja veto katoaa totaalisesti. Tämä vissiin korjaantuu kunhan egr:än saan poistettua.

Ongelma on että en keksi mistä syöttöjä saadaan lisää. Pumppuna on vastaava joka löytyy linkin takaa http://www.easyautoparts.eu/en/spare...4-42000-elektr Onko kyseistä pumppua mahdollista edes ruuvata vai joutuuko hankkimaan lastun?

Kiitokset jo etukäteen vastaajille.

-HD- 17.05.2014 14:55

normaali ja magnum erot?
 
Terhvehdys kaikille täältä juuri liittyneeltä foorumilaiselta.

Eli tarkotus on hommata auto joka toimii vetoautona, kauppakassina, työautona(raksa) ja sunnuntai offailussa. nyt näyttäisi siltä että mitsun l200 olisi se oikea vaihtoehto. Muutaman illan googlettelulla en löytänyt n.2000vuosimallia olevista magnum vs. normaali l200 malleista muuta eroa kuin perän kytkettävän lukon. magnum malleista pyydetään järjestään n.1000-2000€ enemmän joten kai näissä muutakin eroa on? ARB paineilma lukothan maksava sen n.1k€ joten tuolla parilla tonnillaa saa jo molemmat perät lukoille. auttakaas nyt aloittelijaa ojassa onko näissä muutakin merkitsevää eroa:confused: ja tarkemmin: haussa vm 97-05 n.300tkm tai vähemmän ajettu, plussaa jos nautarauta kiinni niin ei tarvitse sen laittoa katsurille selitellä. budjetti siellä 4-5k€ tuntumassa ja enemmän taas kuukauven päästä

Hammer__ 18.05.2014 16:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -HD- (Viesti 1133355)
Terhvehdys kaikille täältä juuri liittyneeltä foorumilaiselta.

Eli tarkotus on hommata auto joka toimii vetoautona, kauppakassina, työautona(raksa) ja sunnuntai offailussa. nyt näyttäisi siltä että mitsun l200 olisi se oikea vaihtoehto. Muutaman illan googlettelulla en löytänyt n.2000vuosimallia olevista magnum vs. normaali l200 malleista muuta eroa kuin perän kytkettävän lukon. magnum malleista pyydetään järjestään n.1000-2000€ enemmän joten kai näissä muutakin eroa on? ARB paineilma lukothan maksava sen n.1k€ joten tuolla parilla tonnillaa saa jo molemmat perät lukoille. auttakaas nyt aloittelijaa ojassa onko näissä muutakin merkitsevää eroa:confused: ja tarkemmin: haussa vm 97-05 n.300tkm tai vähemmän ajettu, plussaa jos nautarauta kiinni niin ei tarvitse sen laittoa katsurille selitellä. budjetti siellä 4-5k€ tuntumassa ja enemmän taas kuukauven päästä

Magnumeissa on gl:ään verrattuna, taka-akselin lukon lisäksi ainakin tehdasvalmisteiset lokasuojan levikkeet, lisämittaristo kojelaudan päällä (latausjännite, kallistusmittari, ulkolämpötila), ainakin oman -05 magnumin omistajan käsikirjan mukaan rengaskoko on GL:ssä 205/80R16 ja Magnumissa 265/70R16 eli saa muutoskatsastamalla suuremmat renkaat. Saisko peräti 33"? -02 ja uudemmissa magnumeissa on myös automaatti-ilmastointi. Voi olla muitakin eroja

-HD- 18.05.2014 18:36

No tämähän selventääkin jo hiukka enemmän tuota hinta eroa noissa vehkeissä. Täytyy jatkaa tutkailua josko löytyisi se sopivan hintainen mielellään magnumi jostakin... kiitokset vastauksesta.

Jooli 18.05.2014 21:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hammer__ (Viesti 1133534)
Magnumeissa on gl:ään verrattuna, taka-akselin lukon lisäksi ainakin tehdasvalmisteiset lokasuojan levikkeet, lisämittaristo kojelaudan päällä (latausjännite, kallistusmittari, ulkolämpötila), ainakin oman -05 magnumin omistajan käsikirjan mukaan rengaskoko on GL:ssä 205/80R16 ja Magnumissa 265/70R16 eli saa muutoskatsastamalla suuremmat renkaat. Saisko peräti 33"? -02 ja uudemmissa magnumeissa on myös automaatti-ilmastointi. Voi olla muitakin eroja

Luulis että magnum ja tavallinen lasketaan saman mallisarjan autoiksi, silloin niihin pitäisi voida kaikkiin katsastaa vähän isommat renkaat kuin magnumissa on vakiona ;)

"Muutoskatsastusvelvollisuus määräytyy auton mallitietoihin merkittyjen alkuperäisten rengaskokojen perusteella. Suurinta mahdollista muutoskatsastuksessa hyväksyttävää rengaskokoa määriteltäessä voidaan vertailukohtana pitää suuremmilla pyörillä varustettua rinnakkaismallia, mikäli autojen akselistot vastaavat rakenteeltaan ja mitoitukseltaan toisiaan"

Hammer__ 18.05.2014 22:19

Nuo rengaskoot on auton käsikirjassa mainittu eri mallien välillä ja niitä erojahan alkuperäinen kysyjä halusi tietää. Tuo 205 mainitaan bensiikäyttöisissä sekä gl:n kohdalla ja 265 magnumissa, kirjan mukaan myös offset on noiden välillä eri ja näyttää sieltä muitakin eroja alustan mitoissa löytyvän. Mutta jos ovat samaa mallisarjaa katsastuksen silmissä ja sama rengaskoko on mahdollista katsastaa molempiin niin hyvä niin. Viisaammat voivat kertoa miten asia on esim. 33" muutoskatsastamisen kanssa eri mallian suhteen ja onko joku muutoskatsastanut L200:een 33" otteeseen?

-HD- 10.11.2014 04:39

Jakopää remonttiin
 
Tervehdys taas.

Nyt valikoitui minullekkin ällä kulkineeksi ja ensimmäisenä pääsenkin harjoittelemaan jakopääremonttia sekä mahdollisesti muutakin pientä pinta remonttia. Näytti tiputtaneen tuon 300km matkan (autokauppa->talli) noin neljänneksen öljyistä matkalle... noh eipähän pohja ruostu kun on voideltu :D

Kiitokset vastauksista edellisiin kysymyksiini, tuo saman mallisarjan katsastus ehto olikin jo päässyt itseltäni unohtumaan.
Sitten asiaan eli yritin hakua käyttää mutten löytänyt selkeää vastausta. Kun teen jakopää remontin vm.2000 L200seen (4D56 2.5TD) vaihdan molemmat hihnat & kiristäjät mutta mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa ja paljonko siitä tulee lisätöitä? stefoista joku puhui jossakin ketjussa eli ilmeisesti kampuran etupään stefa,vaatiko tämä muuta lisä hommaa kuin kampuran hammaspyörien irroittamisen? ja mitä muuta tämän lisäksi? entä kelpaako tähän motonetin hihnat+kiristäjät yms. vai onko täyttä kuraa ja saa vaihtaa heti uudelleen? ja tosiaan ensimmäinen mitsu, ensimmäinen koneen aukaisu, ja muutenkin ensimmäinen isompi remontti jonka itse teen joten kaikki neuvot kelpaavat :D niin ja jos jotakin työkaluja jota ei normaali "hylsy" sarjoista ja joka miehen pakeista löydy niin saa vinkata ettei tule yön pikku tunneilla yllätyksiä kun kone on levällään :rolleyes:

Qtio 10.11.2014 19:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -HD- (Viesti 1175868)
Tervehdys taas.

Sitten asiaan eli yritin hakua käyttää mutten löytänyt selkeää vastausta. Kun teen jakopää remontin vm.2000 L200seen (4D56 2.5TD) vaihdan molemmat hihnat & kiristäjät mutta mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa ja paljonko siitä tulee lisätöitä? stefoista joku puhui jossakin ketjussa eli ilmeisesti kampuran etupään stefa,vaatiko tämä muuta lisä hommaa kuin kampuran hammaspyörien irroittamisen? ja mitä muuta tämän lisäksi? entä kelpaako tähän motonetin hihnat+kiristäjät yms. vai onko täyttä kuraa ja saa vaihtaa heti uudelleen? ja tosiaan ensimmäinen mitsu, ensimmäinen koneen aukaisu, ja muutenkin ensimmäinen isompi remontti jonka itse teen joten kaikki neuvot kelpaavat :D niin ja jos jotakin työkaluja jota ei normaali "hylsy" sarjoista ja joka miehen pakeista löydy niin saa vinkata ettei tule yön pikku tunneilla yllätyksiä kun kone on levällään :rolleyes:

Samalla kun vaihdat niitä jakopään hilppeitä, niin kannattaa vaihtaa apuakselin stefa, kampiakselin etupään stefa, tasapainoakselin stefa ja nokka-akselin stefa. Kuulemma kannattaa panostaa alkuperäisiin tiivisteisii, tarviikkeet alkaa vuotamaan aika nopeasti. Erikoistyökalujen tarve riippuu vähän siitä kuinka huono säkä osien purkamisessa käy :D Jos kaikki osat irtoaa ehjänä, niin tarvitsee vain kiinotavain sarjan, hylsysarjan ja pari talttapäistä ruuvimeisseliä. Jos hihnapyörät päättävät jumittaa (kuten itsellä kävi) niin tukeva ulosvetäjä on näppärä olla käsillä. Sitten jos kampiakselin päässä oleva pultti katkeaa (kuten itsellä kävi) niin tarvitaankin jo aikas paljon enemmän työkaluja ja aikaa :D. Lisäksi tarvitset jäähdytysnestettä, koska syylari kannattaa (ellei peräti ole pakko) irroittaa. Lisäksi kannattaa olla 150% varma että kiristäjät pelittää kunnolla, ettei vaan pääse jako hyppäämään... :rolleyes:


Tähän perään esittäisin oman kysymyksen. Onko kukaan vaihtanut L200:seensa 7.25" etuperän tilalle pajeron 8" perää? Ulkomaan foorumeilta löytyi hieman tietoa, mutta olisi kiva jos jollakin olisi kertoa hieman lisää asiasta. :)

Luoppis 11.11.2014 05:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Qtio (Viesti 1175996)
Sitten jos kampiakselin päässä oleva pultti katkeaa (kuten itsellä kävi) niin tarvitaankin jo aikas paljon enemmän työkaluja ja aikaa :D.

Kaverillaki katkes toi kampiakselin pultti, se oli joku -02 tai -04 L-200. Johtu sillon siitä, että edellinen remontoija oli liimannut pultin kiinni kemiallisella metallilla. Vissii ihan tehtaan neuvo, että tossa pultissa pitäis mitsun koneissa käyttää kierrelukitetta? (Jotai muuta ku metallikittiä)

Qtio 12.11.2014 00:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Qtio (Viesti 1175996)
Tähän perään esittäisin oman kysymyksen. Onko kukaan vaihtanut L200:seensa 7.25" etuperän tilalle pajeron 8" perää? Ulkomaan foorumeilta löytyi hieman tietoa, mutta olisi kiva jos jollakin olisi kertoa hieman lisää asiasta. :)

Itse itselleni vastaten, kyllähän sen sinne saa ängettyä :) Kardaania tarvitsee jatkaa noin 15 mm, muuten menee bolt on. L200 7.25" perästä tarvitsee hyödyntää kiinnikkeet ja repsikan puolen vetari. 7.25" perän kiinnikkeet sopivat 8" perään muokkaamatta. Kuskin puolen vetoakseli tarvitsee olla sopivasta pajerosta. Pajeron vetoakselit sopivat l200 napoihin ja ovat saman pituiset. 7.25" perän etuvedon vapautin on identtinen 8" perän vapauttimen kanssa. Niin ja oma kippo mihin operaation suoritin on 2005 2.5 td jatketulla ohjaamolla.

ÄLL200 12.11.2014 19:33

Nyt olis enemmän sähköistä ymmärtävän neuvot tarpeen... eli 1995 2.5td l200n naksauttaa hehkun relettä startatessa, mitään muuta ei tapahu. Akut ok, startin solenoidi uusi,maadotuskin on kunnossa... mistä lähteä vikaa etsimään....?:confused:

Jooli 12.11.2014 23:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ÄLL200 (Viesti 1176575)
Nyt olis enemmän sähköistä ymmärtävän neuvot tarpeen... eli 1995 2.5td l200n naksauttaa hehkun relettä startatessa, mitään muuta ei tapahu. Akut ok, startin solenoidi uusi,maadotuskin on kunnossa... mistä lähteä vikaa etsimään....?:confused:

tuleeko startin solenoidille 12v herätevirta startatessa? se ohut johto.
Jos ei, niin veikkaisin virtalukon pohjaa tai johtosarjaa.
Kokeile antaa sinne solenoidille 12 akun plussasta johdonpätkällä et starttaako

ÄLL200 13.11.2014 13:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jooli (Viesti 1176689)
tuleeko startin solenoidille 12v herätevirta startatessa? se ohut johto.
Jos ei, niin veikkaisin virtalukon pohjaa tai johtosarjaa.
Kokeile antaa sinne solenoidille 12 akun plussasta johdonpätkällä et starttaako

Näyttää menevän oikosulkun... :eek:

-HD- 16.11.2014 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Qtio (Viesti 1175996)
Samalla kun vaihdat niitä jakopään hilppeitä, niin kannattaa vaihtaa apuakselin stefa, kampiakselin etupään stefa, tasapainoakselin stefa ja nokka-akselin stefa. Kuulemma kannattaa panostaa alkuperäisiin tiivisteisii, tarviikkeet alkaa vuotamaan aika nopeasti. Erikoistyökalujen tarve riippuu vähän siitä kuinka huono säkä osien purkamisessa käy :D Jos kaikki osat irtoaa ehjänä, niin tarvitsee vain kiinotavain sarjan, hylsysarjan ja pari talttapäistä ruuvimeisseliä. Jos hihnapyörät päättävät jumittaa (kuten itsellä kävi) niin tukeva ulosvetäjä on näppärä olla käsillä. Sitten jos kampiakselin päässä oleva pultti katkeaa (kuten itsellä kävi) niin tarvitaankin jo aikas paljon enemmän työkaluja ja aikaa :D. Lisäksi tarvitset jäähdytysnestettä, koska syylari kannattaa (ellei peräti ole pakko) irroittaa. Lisäksi kannattaa olla 150% varma että kiristäjät pelittää kunnolla, ettei vaan pääse jako hyppäämään... :rolleyes:

Kiitoksia vastauksesta tällä pääseekin jo hyvin vauhtiin. Syylari olikin jo tiedossa ja kampuran pultille siis lämpö käsittely pikku toholla ennen irroitusta ja samalla uutta pulttia noutamaan. Noista stefoista oli autoasentaja ystäväni sitä mieltä ettei kannata vaihtaa ellei vuoda / ole "työkalua" jolla sen saa kunnolla sovitettua suorana paikalleen ilmeisesti alkavat vuotamaan herkästi jos yrittää naputella "vähän sinneppäin" suorana paikalleen :confused:. Muut hilppeet hainkin jo mutta stefat jäivät vielä hyllyyn kahdenvaiheilla kun olen niiden kanssa. Oma työkalu valikoima on tällä hetkellä vielä todella rajattua ja budjettikin on mitä on :D mutta mennään niillä mitä on joko syteen tai saveen :D Pitänee perustella tuonne projektit osioon ketjua tälle kikottimelle niin ei tarvitse kaikissa ketjuissa häiriköidä ;) tuohon stefa hommaan olisi mukava saada vielä lisämielipiteitä miten enemmistö on tehnyt ja millä lopputuloksella?

Qtio 16.11.2014 20:54

Itse vääntelin ruuvvimeisselillä vanhat stefat irti ja uudet varovasti naputtelin sopivan kokoisen hylsyn avulla paikalleen. Hyvin ovat ainakin toistaiseksi pitäneet.

-HD- 16.11.2014 21:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Qtio (Viesti 1177890)
Itse vääntelin ruuvvimeisselillä vanhat stefat irti ja uudet varovasti naputtelin sopivan kokoisen hylsyn avulla paikalleen. Hyvin ovat ainakin toistaiseksi pitäneet.

Kuulostaa siltä että stefa kaupoilla joutuu mahdollisesti vielä käymään :) täytynee sopivan hylsyn todennäköisesti puuttuessa sorvailla puusta sopiva "asetin"

Julle vaan 26.11.2014 10:01

Mikäs tuli nyt -95 nelikolle kun perä kampeaa vastaan parkkipaikoilla käännellessä? Ensin meinasin että onko jääny takajarrut laahaamaan, mutta kun ei rummut kuumene niin kai siellä tasauspyörästö jumittaa? Voiko kitkalukko mennä tollein jumiin että on melkeen yhtä puuta kokoajan? Auttaako koputus kylkeen vai pitääkö alkaa murikkaa irrottelemaan. Pitää nyt ensi öljyt pudottaa alas ja kattoa mitä tulee mukana. Syksyllä kyllä raotin roppua sen verran että totesin öljyä olevan riittävästi ja oli öljyn näköstäkin.

Mites ne välitykset ja murikan koot oli Pajeron ja L200 välillä, on tossa pihalla varaosina -90 pitkä TD pajero että mahtaako murikka tai koko perä mennä siitä heittämällä?

D_Bar 26.11.2014 22:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Julle vaan (Viesti 1180676)
Mikäs tuli nyt -95 nelikolle kun perä kampeaa vastaan parkkipaikoilla käännellessä? Ensin meinasin että onko jääny takajarrut laahaamaan, mutta kun ei rummut kuumene niin kai siellä tasauspyörästö jumittaa? Voiko kitkalukko mennä tollein jumiin että on melkeen yhtä puuta kokoajan? Auttaako koputus kylkeen vai pitääkö alkaa murikkaa irrottelemaan. Pitää nyt ensi öljyt pudottaa alas ja kattoa mitä tulee mukana. Syksyllä kyllä raotin roppua sen verran että totesin öljyä olevan riittävästi ja oli öljyn näköstäkin.

Mites ne välitykset ja murikan koot oli Pajeron ja L200 välillä, on tossa pihalla varaosina -90 pitkä TD pajero että mahtaako murikka tai koko perä mennä siitä heittämällä?

Voiskohan olla vääränlaista öljyä kitkaperässä?

Julle vaan 27.11.2014 14:59

Nyt oli niin nolo vika että hyvä kun kehtaa edes kertoa:o Olin tyrkänny nelikko päällä parkkiin lumikasaan ja siitä kiireellä lähtiessä muistanu että on nelikko päällä ja seuraavalla parkkiksella pyöritellessä tuntu kumman kankeelta... Tulipahan venyteltyä jakolootan kettinkiä ja niveliä kun veivaili päivän menemään neliveto päällä sulaa asfalttia, onneks oli jo hiekotushiekkaa roiskittu moneen paikkaan antamaan pyörille luistoa:D:D:D

Mutta jos vähän asiaa tähän sotketaan niin mites ne Pajeron perät? Onks niissä vaihtokelposia palikoita ällään? Takajarrukengät ja rummut ainaki näytti motonetin listojen mukaan sopivan, eli taas kerran on varaosa-autosta hyötyä kun siihen tuli takajarrut uusittua viimeselle leimalle:D

Laurilasse 23.12.2014 17:52

Tervehdys! Onko kukaan raatilaisista vaihtanut Mitsun L200 mittariston polttimoita? Itellä on 99-vuotinen kapistus ja siinä on polttoainemittarin takaa ilmeisesti polttimo pimeänä, ja tarvis vaihtaa, mutta en saanut mittaristoa aukastua/irrotettua... Helpottais kun tietäs vähän missä paikoissa on ruuveja mitkä pitää avata. Otin jo näkyvillä olevat ruuvit auki mutta tuntuu että ei lähde, liekö jossaki piilossa lisää ruuveja tai en uskaltanu käyttää tarpeeks voimaa...

turbodiesel 24.12.2014 13:21

eikös siinä piä ottaa se musta muovi kehikko kokonaan pois. lämmitys puhaltimille saakka. sielä takana sitte mittariston ruuvit.

es_vir 25.12.2014 09:58

Juu muistaakseni mittariston ympäriltä sekä lämppäri säätimien ympäriltä kaikki pois että lähtee mittaristo, tosin ruuvien paikkoja en muista mutta kyllä ne näkyy kun alkaa tonkimaan.. nii ja mittarin vaijerissa on sit sellain muistaaksein aika vee mäinen kiinnitys..

Laurilasse 01.01.2015 19:22

Okei. Mulla on tuosta irrotettuna nyt ne kaks ruuvia mittariston yläpuolelta, ja sit rattiakselin molemmilta puolilta yhet ruuvit mitkä tuota mustaa muovia pitää paikallaan. Mut onko siellä vielä paljonkin ruuveja jossain piilos vai vaatiiko jotain muuta kikkailua, kun ei tunnu lähtevän ja ainakaan en pikasella ettimisellä näkyvissä olevia ruuvin kantoja enempää löytänyt...

Laurilasse 02.01.2015 22:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Laurilasse (Viesti 1190360)
Okei. Mulla on tuosta irrotettuna nyt ne kaks ruuvia mittariston yläpuolelta, ja sit rattiakselin molemmilta puolilta yhet ruuvit mitkä tuota mustaa muovia pitää paikallaan. Mut onko siellä vielä paljonkin ruuveja jossain piilos vai vaatiiko jotain muuta kikkailua, kun ei tunnu lähtevän ja ainakaan en pikasella ettimisellä näkyvissä olevia ruuvin kantoja enempää löytänyt...

Lähtihän se, kun varovasti vaan käytti voimaa ja vähän talttapääruuvarilla avitti. Nyt olis mittariston polttimoita vaihdeltu, oli lukkojen ja nelivedon merkkivalot pimeenä samaten kun mittaristosta yks taustavalopolttimo mutta nyt pelittää.

Minkäkokoset renkaat lie suurimmat mitkä tuollasen vakiokorkeudessa olevan 99-vuotisen L200 alle menis? Korottaminenkaan ei kyllä äkkiseltään tutkailtuna näyttäny vallan isolta hommalta, mut jos vaikka pari tuumaa nostais koria niin tarviiko vielä siihen korkeuteen muita hilppeitä kun varsinaiset korotuspalat rungon ja korin väliin? Eli vaikka ohjausakselin jatkoa tai pitempiä jarruletkuja?

Qtio 03.01.2015 14:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Laurilasse (Viesti 1190666)
Lähtihän se, kun varovasti vaan käytti voimaa ja vähän talttapääruuvarilla avitti. Nyt olis mittariston polttimoita vaihdeltu, oli lukkojen ja nelivedon merkkivalot pimeenä samaten kun mittaristosta yks taustavalopolttimo mutta nyt pelittää.

Minkäkokoset renkaat lie suurimmat mitkä tuollasen vakiokorkeudessa olevan 99-vuotisen L200 alle menis? Korottaminenkaan ei kyllä äkkiseltään tutkailtuna näyttäny vallan isolta hommalta, mut jos vaikka pari tuumaa nostais koria niin tarviiko vielä siihen korkeuteen muita hilppeitä kun varsinaiset korotuspalat rungon ja korin väliin? Eli vaikka ohjausakselin jatkoa tai pitempiä jarruletkuja?


50mm korin korotus menee aika helposti. Rattiakselille ei tarvitse tehdä mitään, jarruleitkuille riittää kun irrottaa edestä rungossa olevat kiinnikkeet. Lisäksi vaihdekepin kumi tarvitsee hieman tuunata että menee vaihteet mukavammin silmään. Uskoisin että 50mm korin korotuksella mahtuu 33x12.5 pyörät pyörimään tarpeeksi ulospäin levittävällä vanteella. Itellä 37x12.5x17 kumit, 50mm korinkorotus ja lokareita reilusti avarrettu rälläkällä :D mutta mahtuu siis pyörimään.

Divi 04.03.2015 23:22

Morjens!

L200 keulasta kiristelin noita vääntösauvojen pultteja, niiden asento on nyt tämmönen:
http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/L20...pg/_medium.jpg

Mahtaakohan nuo olla tapissa, tuntu ainakin ettei tuon enempää kiristy vaikka sielä sormella tuntu että ois vielä puolisen senttiä ainaki varaa nousta. Eipä tuo kottero noussu tuolla operaatiolla ku sentin verran, edelleen mahtava etukeno. :( Tukivarret on suurinpiirtein vaakasuorassa tasasella. Mikäs on raadin näkemys?

paavojaelvis 05.03.2015 07:55

Taitaa olla tukivarret rajoitinkumeja vasten tai sitten sauvat on väsyneet. Jos terveet jouset kirraa aivan tappiin niin autosta tulee kivireki, ei jousta kuin renkaista...

Divi 05.03.2015 11:01

Ai sieläkö on ulosjoustolle jonkinlaiset rajoittimet :o Pitääpä tutkia! Kiitos!

Divi 06.03.2015 11:15

http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/L20...pg/_medium.jpg

Ihan parin millin päässä on rajoitin, taitaa vääntötangot olla käpsähtäneet.

MetAxi 11.03.2015 08:27

Minkälaisen kärryn saa 99-mallisen L 200 perään laittaa? 2.5 td kyseessä, jos merkitystä?

Laurilasse 11.03.2015 10:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MetAxi (Viesti 1210172)
Minkälaisen kärryn saa 99-mallisen L 200 perään laittaa? 2.5 td kyseessä, jos merkitystä?

Itellä ainakin 2700kg saman vuotisessa.

Laurilasse 17.03.2015 19:34

Minkälaisella offsetillä ja vanteilla ootte laittanu 31x10,5R15 gummeja L200? 8" vanne olis varmaankin oltava, mut liekkö ET0 sopiva? Talvikumeina 235/75R15 jossa 7" vanne +22 offsetillä.

Rökäle 18.03.2015 18:08

Mul on tuos L200.sesa et +20 ja 7"x16". Renkaat 265/70-16 eikös noi ole saman kokoset kuin 31"set.
Leimattukin noilla ja pysyy juuri lokasuojien sisällä ei tarvinnu väsätä levikkeitä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172117

rieko3 22.03.2015 14:45

takaiskarit
 
takaiskarit mänöö uusiks ennen leimalla käyttöö,toiselta puolelta yläpuolen kuoresta rippeet jälellä ei varmaa kelopoo.
mitä tilalle kaasu vai öljy?
auto ei missää off-road käytössä eli iha perusiskarit riittää!
saksasta tai englannista näkys saavan kohtuuhinnalla KYB tai MONROEN
iskareita verrattuna suomihintoihin noin pikaisella nettiselauksella etittynä!
elikkä pitäskö rueta ulukoo tilailemmaan vae onko jossain kohtuuhintasta kotimaassa tarjolla?

jyrden 22.03.2015 14:53

Kyllä itte ainkin Monroet laittasin, kun ne tymäkämmät mitä KYB:t ois. Ja sit kaasut, jos valittavissa on kumpaakin mallia.

KYB:thän orkkiksenakin näissä, ja hennohkot olleet ku vertaa Monroehen. Ja taida ol hinnassa kauhit eroja ees.

Laurilasse 07.09.2015 20:53

Mitäköhän tapahtu kun ilmeisesti meni laturi äsken '99 L200:sta kotiin päin ajellessa. Mutta samaan aikaan kun sytty laturin merkkivalo niin sytty myös polttoainesuodattimen merkkivalo ja välillä syttyi wheel lock valokin vaikka jakiksen keppiin en koskenutkaan? Lisäksi kun yrittää startata niin startti pyörii, mutta se ei tyrkkää sitä ratasta hammaskehälle... Kaikki viat ilmesty kerralla, 15 min ennen tuota lähti normaalisti käyntiin ja latas normaalisti ja ei palanu ylimääräsiä valoja. Voiko laturin rikkoontuminen aiheuttaa kaikki nuo?

EDIT. Ai niin, laturin luota jostain näkyy tiputtelevan öljyäkin. Perkele kun ei ehtinyt sen tarkemmin vielä tutkimaan...

Jooli 07.09.2015 22:44

..

Jooli 07.09.2015 22:46

Laturin perässä on se alipainepumppu, josta ainakin voi vuotaa öljyä, alipainepumppu jos on mennyt samalla rikki kun laturikin, niin voi olla et se itestään tyrkkää ajaessa sitä etuvetaria kiinni ja wheellock valo palaa.

Startista en tiedä mikä sen vois aiheuttaa,
Ja itsellä paloi miten sattuu noita merkkivaloja kun oli riittävän kostea keli ja esim viileä aamu.

H.Sillantie 14.09.2015 10:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.J (Viesti 1127181)
Moro.


Ongelma on että en keksi mistä syöttöjä saadaan lisää. Pumppuna on vastaava joka löytyy linkin takaa http://www.easyautoparts.eu/en/spare...4-42000-elektr Onko kyseistä pumppua mahdollista edes ruuvata vai joutuuko hankkimaan lastun?

Kiitokset jo etukäteen vastaajille.


Täällä vastaava haku. Auto L200 -02 ja tuo pumppu sähkö-ohjattu Zexel. Googlaamalla löytyi jotain epäselvästi englanniksi mutta vähän on tietoa eikä oikein valmiita piristyspurkkejakaan näytä olevan tajolla.

Laurilasse 15.09.2015 15:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jooli (Viesti 1248412)
Laturin perässä on se alipainepumppu, josta ainakin voi vuotaa öljyä, alipainepumppu jos on mennyt samalla rikki kun laturikin, niin voi olla et se itestään tyrkkää ajaessa sitä etuvetaria kiinni ja wheellock valo palaa.

Startista en tiedä mikä sen vois aiheuttaa,
Ja itsellä paloi miten sattuu noita merkkivaloja kun oli riittävän kostea keli ja esim viileä aamu.

Oli alipainepumpun letku vuotanut jonka seurauksena oli päässy öljyä laturiin jonka seurauksena laturi leikkas kiinni. Nyt pitäis taas pelata. Startin vika ei liittynyt laturiin millään tavalla, oli vaan tullu tunnit täyteen. Ihmeellistä kuitenkin että tunnin sisällä meni molemmat, alkuperäsiä kyllä mun tietojen mukaan olivat ja vajaa 370 tkm mittarissa. :rolleyes:

KRK 04.01.2016 05:50

Mikä on suurin rengaskoko mitä kakkos koriseen L200 on tehtaalta laitettu?
Kelpaako tuo kolmos kori myös vertailu renkaille kakkoiseen?
Mistä saan tarvittavat dokumentit muutos katsastukseen isommille renkaille?

kenni_ 04.01.2016 18:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H.Sillantie (Viesti 1249881)
Täällä vastaava haku. Auto L200 -02 ja tuo pumppu sähkö-ohjattu Zexel. Googlaamalla löytyi jotain epäselvästi englanniksi mutta vähän on tietoa eikä oikein valmiita piristyspurkkejakaan näytä olevan tajolla.

Jos on sähköinen kaasu, niin sillon ei pysty perinteisesti "ruuvaamaan". Lastujahan näihin löytyy kyllä vaikka kuinka.
Ite ajattelin käyttää oman auton tuolla -> http://www.chip-tuning.fi/brand/car/Mitsubishi/

KRK 13.01.2016 19:44

35" sisilian vientimalliin taisi olla suurin


Sivu luotu: 19:38 (GMT +2).