![]() |
Ehdotuksia maasturista. Hinta 15-20ke
Tervehdys. Kaveri pyysi tiedustelemaan kokemuksia ja suosituksia joltain asiaan vihkiytyneeltä foorumilta maastureista ja ajattelin, että offipalsta lienee paras mahdollinen ratkaisu hakea suosituksia tosimiesten ajopeleistä :D
Eli... Kaveri hakee seuraavanlaista vehjettä: -hinta 15-20ke -tältä vuosituhannelta -oikea maasturi (ei mitään citymaasturiluokkaa), eli lukko/lukot, suuri/suurehko maavara ja ryölmintävaihde -polttoaineena mieluiten bensa Itse suosittelin tuollaista WJ-koppaista Jeep Grand Cherokeeta 4,7 litraisella bensalla. Meneeköhän ihan hukkaan? Tuo tosin osuu pikemminkin tuohon 10ke budjettiin eikä 20ke budjettiin. Lieneekö siis järkevämpää ostaa vain tuollainen ja säästää loput rahat? Uudempikoppaista ei tuolla rahalla kuitenkaan saa ja lieneekö nyt kovin järkevää maksaa vuosilukulisää WJ:stä miltei tuota kymmentä tuhatta. Nettiautoa tässä selailtu mutta en saa päähäni mitään järkevää noilla kriteereillä. Mielipiteitä siis kaivataan. Kiitos jo näin etukäteen! |
LADA NIVA EHDOTTOMASTI
Ladojen tuoti loppuu viimeinen mahdollisuus muuten saa lähteä saksan maalta hakemaan.:):):)
|
Mihin käyttöön haette autoa? kadulle ja metsään? RANKKAA OFFIA + KADULLE?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/4527630 |
Jeep. Säästää loput rahat sitten "sopivaksi laittoon"...
|
Suhteellisen mukava tai siis suorastaan mukava maantiellä ja peto metsässä osaavissa käsissä mb g-wagenit! Tohon hintaluokkaan saa jo w463 malleja.
G-wageneissa lukot etu ja taka-aleksilla, Kierrejouset jne. hakkaa 6-0 wj-koppasen jeepin ;) Ja tästähän syntyy varmaan sitten taas sota. Tolla rahalla saa jo soppelin mesen ja hieman varusteltua/rakennettuakin. -sami- |
Lainaus:
Tuo 15-20k€ ei vaan riitä tän vuosituhannen vehkeisii. Ainakaa Suomessa. :o Mut haittaako tuo? :) Laatu vehkeitä kuitenkin. Ite ajelen nyt(ja ihan vapaaehtoisesti) -82 123:sella. :p |
G-meset jää todella kauas tosiaan budjetista, kun tarkoitus ei ole mitään hirveän vanhaa kuitenkaan ostaa. Kait se tuo grand cherokee on ainoa vaihtoehto. Suzuki on liian pieni ja Pajerojen tarjonta suht heikkoa.
|
Lainaus:
|
Noissa paremmin varustelluissa LR Discoissa on ainakin hytistä säädettävä ilmajousitus. En ole varma minkälaisilla lukoilla noita on tehtaalta lähteny, mutta kaikkeahan sinne voi laitattaa, jos ei itse halua rakentaa.
Kulkee metsässä kuin metsäpeli ja maantiellä herrasmiesmäisesti. Sisältä sivistynyt ja ylellisin varustein. Harkitsisin kyllä vaihtoehdoksi tuolle Grand Cherokeelle. Niin ja mä oon ite tosiaan Jeeppimies. :D |
Lainaus:
|
Tuossa Discossa tuli heti semmoinen fiilis, että pakko saada piippu suupieleen(en edes ole tupakkamiehiä =), tweed-metsästysasu niskaan ja wellingtonin kumpparit jalkaan ja 2-piippunen antiikkihaulikko takakonttiin... =) On muuten melko liukas peli ajaa kesärenkailla jäisellä pihalla... =) Jeepissä tulee vaan halpa olo, mitä ajellut kaverin 2000 vuoden grand cherokeellaa =)
|
Lainaus:
|
FJ Cruiseri...
|
Lainaus:
Oiskohan toi samun w463 ollut -93 mallia ja ainut mikä vähäänkää aiheutti epävarmuutta oli bensapumppu. Sekin heräs yleensä henkiin kun avainta hieman renkkas joskus piti käydä napauttaa ruuvarilla. Sillä kuitenkin ajettiin Espoosa mikkeliin boggereilla, pokattiin pytty ja ajettiin takaisin. Kulmassa kiipesi paikoista joista ei mennyt kaikki proto luokan suunistuskikottimetkaan. Oli kuitenkin joka päiväisenä käyttiksenä. -sami- p.s. ainiin unohdin ihan että webasto ei tykännyt syvimmistä sukelluksista, muta ilmastointi oli mukava maastossakin :D |
Jeep Grand Cherokee eli WJ bensa koneella luotettavin, sitte Quadra-drive lukoilla ja Limited varustelulla.
2k kun laittaa saa autoon 5"korotuksen ja kunnon rattaat. Itsellä oli WJ mutta dieseli 3.1 quadra drive ja eipä ollu discoverystä vastustajaksi eikä myöskään -05 Land Gruiseristakaan metsässä eikä hangessa! Katso vaikka youtbesta niin jeepissa on aina eri luokaa joustot vakiona kun missää muussa, eikä kyllä jää ristiriipuntaan QD Jeeppi.. Itse osta takasin Jeepin kun ajot vähenee! Ei oo kuitenkaan köyhällä varaa kahta autoa pitää.. |
joo tuollainen w 463 ois myynnissä.http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/4541465
takuulla yhtä hyvä ajettava kuin grand cherokee yms yms. |
Siinä oikea kulkine vaikkei olekkaan bensa. http://www.slck.net/viewtopic.php?t=10593 "bensalla pestään pensselit ja dieselillä tehdään voimaa".
|
Lainaus:
Bensamalleja vaan taitaa olla aika harvassa |
Hinta/ laatu on WJ- mallin Jeepissä kohdallaan, kandee vaan tarkkaan kuunnella takaperän laakerien metelit. Niillä on paha taipumus hajota hyvinkin nopeasti. Toinen on WJ- mallien ilmastoinnin lämmönsäätöläpät, vittumaiset korjata. Muuten ei noissa mitään suurempia vikoja ole.
Paremmalla nelivedolla kun etsii niin on ne "gerotor"- lukot akseleissa, joustovarat metsäajoa ajatellen varsin maukkaat ja ei jää noilla akselilukoilla ihan helposti edes ristiriipunnassa jumiin. Jatkuva neliveto on hyvä ajettava maantiellä, ja hitaalla puolella kiinteä nelikko. Alusta on mukava, eikä ohjaustakaan voi kauheasti moittia. G- mersu toki olisi asiallinen vaihtoehto, mutta nuo uudemmat on aivan perkeleen kalliita. Toyotaa en edes ajattelisi, isoja painavia lahnoja ja ikä/ kilometrit huomioiden Suomessa ihan överihintaisia - ja ei ne edes mene metsässä mihinkään :D |
"Toyotaa en edes ajattelisi, isoja painavia lahnoja ja ikä/ kilometrit huomioiden Suomessa ihan överihintaisia - ja ei ne edes mene metsässä mihinkään."
Näin sanoo Timo mutaa herää kysymys montaako 80:stä olet ajanut?? Sen enempää 80:kymppisen etuja sekä paremmuutta kehumatta niin mikä tästä legendasta tekee huonomman kun jeepistä?? Kannattaa aina muistaa että laatu maksaa. Ihmettelen Timo sinun kommenttiasi etteikö Toyota mene metsässä mihinkään? Timo hyvä tarjoan sinulle koeajettavaksi autoani haluamassasi paikassa että saat VARMUUDEN ettei ne mene metsässä mihinkään. |
Lainaus:
|
Osta Land-Roveri niin ajelet "herroiksi"
Tuossa yksi vähän ajettu sinne kalliimpaan päähän. Käy niin kadulle kuin metsäänkin :)
http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/4527630 ja tässä toinen hiukka edullisempi vähillä kilometreillä. Kohtuullisen kokoista peräkärryäkin saa vetää. :cool: ja etenee tarvittaessa metsässäkin yhtä hyvin kuin Grand Cherokee :) http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/4537697 http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/4549107 Ja jos välttämättä Jeeppi niin tässä pari vähäisillä kilsoilla ja melko tuoreitakin! http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/4517898 http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/4212092 |
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/l200/4508403 osta tuosta auto pois
|
Jos on paljon tieajelua, niin kolmos koppanen Pajero on varteenotettava vaihtoehto.
Jousitus on tehty kadulle ja sen huomaa mutta takalukon avulla 3 vetävää pyörää jeesaa aika paljon huonoissa olosuhteissa. Meillä dieselinä ollu jonkun vuoden ja isoin homma on ollu egr venttiilin tulppaaminen. Tärkein pointti on että vaihteistona on oltava automaatti, jos meinaa vetää raskasta kärryä. PS: meiltä vois joutaa auto uuteen kotiin ;) |
Itseasiassa kaveri on huomenna lähdössä katsomaan kolmoskoppasta pajeroa 3,5 litraisella bensakoneella.
Muistelisin, että näissä mitsun v6 koneissa on ollut kansivikaa mutta koskeeko se näitä bensavehkeitä? Muutenhan tuo on varmaan ihan soiva peli? Vai mitä raati sanoo? |
Ei semmosta autoo ookkaan josta ei esson baarissa maalailtas piruja seinille.
Saman ne kulkee ja saman ne hajoo mikä tahansa 2000+ vuotinen "maastoauto" eli pajero, land cruiser, patrolli , jeeppi tai lantikka. Käy kokeilee kaikkia ja päätä vasta sen sen jälkeen mitkä lasit päähän laitat. |
Erilaisia on kaikki autot, ei semmosta ookkaan, kuin paras.
WJ GC:llä Finland trophya ajaneena, tavallisilla katurenkaillakin meni ihan hyvin ja mainittakoon, että joku muu(kehuttu) merkki ei mennyt joistain samoista paikoista maastokumeillakaan. Kolmos-Pajero menee kans tuohon haarukkaan ja on tieajoon hyvä peli. Jos löytys Suomesta Nissan Patrol TB48DE-koneella, se ois aika rouhea ja suositeltava peli. Koneessa hurjasti virivaraa tarvittaessa, mutta vakionakin jo aika hyvä ja luotettava. Mersut ja Tojotat ei mee tuohon haarukkaan millään, siellä on hienoja yksilöitä, mutta sitten löytyy niitä lopussa oleviakin :) Disco tai Range ois sitten se ultimate herrasmiesmaasturi, jolla taittaa matkaa mielikseenkin, omat vinkeensä niissäkin on, mutta silti... Noilla spekseillä ois itellä listan kärkipäässä WJ, LR/RR, Pajero. -P- ps: Jos Diesel kelpaa, niin mulla ois tarjolla spekseihin sopiva Y61 PAtrolli ;) Tarttis hivenen pienentää tuota autoa... |
Sivu luotu: 20:02 (GMT +2). |