![]() |
w460 G-class
On se nyt kiva kun on taas maasturi! :)
Maanantai yöllä kerkes vähän laittelee ja mersu näyttää tällähetkellä tältä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97772 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97773 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97774 kesäksi tarkoitus laittaa isompaa pyörää, pientä korotusta, automaattia, lisää voimaa, safari teline lisävaloja ja perus siistimistä :) |
Onko koira vielä takakontissa...? :D Vai siirtykö se toyotaan. :p
Hieman on rengastus vaihtunut ,sitten viime näkemisen.. |
Vähän kerenny taas tehdä jotain, puskuripäivitystä eteen. Alunperin tuo on vaneten:confused: karjarauta mutta kovalla kädellä siitä sai muokattua jotenkin istuvan, ei paras lähtökohta mutta se on nyt siinä. :rolleyes:
Uusi varapyörä suojus tuli asenneltua joku tarvike malli pitää joskus tilata se mersun oma kun on oikee rahoissaan :) Perjantain laski vedet pihalle ku cooleri pääs hinkkaa kennon puhki, en sillee ole älynny kattoo että ne hinkkaa siel toisiinsa. No ei mittää coolerii nyt näillä keleil tarviikkaa, sen jouti ottaa pois toistaiseksi ja US-Parts:lta Griffin alumiini syyläri paikallee jo vähän niinku uutta konetta huomioiden. Samalla tuli flekteille tehtyy termostaatti anturi ja hommattuu vähän kuumempi termari jota nyt ei tarvinnukkaa ku tuntuu nyt pelaavan niinku pitääki. oli vähän kylmä vaan ku -32 pakkasta pohjolan tallis kun toine projekti makaa omassatallis levällää ja yöllähän se oli tietenkin pimeessä tehtävä :D Kyl se siit, offroad tarvikkeelta tilattu alustasarjaa toivottavasti vielä kesäks kerkeis tulee ja samoin renkaat ja vanteet näin alustavasti :) led majakka paneelei tuli tänää pieni pahvilaatikolline tarvii niitäki suunnitella kiinni, kattotelineeseen varmaan suurin osa:) jos tässä viikon sisään kerkeis tehdä viel jarrurempan ja nuo pyörän laakerit kattoo ym pientä. työt vaa haittaa taas aika lailla..... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98562 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98563 |
no hitto !
sitähän on ruvettu tuunaamaan ihan tosissaan ;) onks tuos puskuris ny 744 sävy ? |
on joo 744 briliant silver met.1 harmaalla pohjavärillä näyttää vaan tuos kuvassa vähän eri sävyseltä kun auton maalipinta on kuurassa ja puskuri nostettu tallista ;)
kyllä kun saa vähän muhkeempaa rengasta ni näyttää varmaan ihan hyvältä :) niin ja xenonit asensin kans, katolle todenäkösesti niitä led työvaloja. ja se automaatti perkele vituttaa tuol ruuhkas hämmentää tota keppii, ja vakionopeuden säädin sit se on siin :) |
mäpä haalaan sen laatikon, + vetolevyn + turbiinin tänne jahka löydän ne, ovat nurmijärvellä nyt
otat samalla sitten ne kun haet ne muutkin ;) ??? |
Lainaus:
sit viel kepin hilppeet jostain mahdollisesti tohon G vaihdekepin reikään alkuperäisen näköset palikat. kaasu vivusto uusiks laatikon vaijerille. muita risuja siihen ei tarvi liittää.. jos viitit kattoo kuin palaneelta se haisee, jos se ei ihan loppu ole niin sitä vois kokeilla ilman vahvistusta. mun tuurilla luistaa kuitenki :D ja viime yönä suunnittelin jo sellasta jarrutonta arki/pyhä/maasto kärryy, kun sellaistakin saattais joskus tarvita :rolleyes: |
Taisit tulla eilen n.klo 11 vihtijärventiellä vastaan... Kaukaalta jo kattelin et taitaa olla tämä peli kyseessä :)
|
Lainaus:
laitat siis automaatin, mitäs sille manuaalille tapahtuu, vois kiinnostaa |
Lainaus:
|
Lainaus:
ja onneks alko 2 päivän vapaa, nyt nukkuu ni pääsee viel yöks tallille jotaki leikkii:rolleyes: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
joo en kyllä vihtijärven tietä ole ajanu hankotiellä nummelan päässä olen ajanu tuohon aikaan. |
jaa no ei paljoo oo saatu aikaseks kun toinen projekti kasattiin siihen sai ajella osia moneen kertaan ennenkun sen sai pois tallista. no sähköjä sai senverta vedeltyy että flektit lähtee automaattisesti ja napista. lisävalojen sähköt ja moottoriöljyt suodatin ja naftansuodatin, uus huohottimen putki kun sen sain pakkasessa katkastuu. sit etujarrulevyt ja palat ja herkistelty männät ja yks mäntä vuotaa pitää käydä viel noitten mäntien tiivisteet kun tulee joutoaikaa. etulaakereita ihmettelin en niistäkyllä mitään välystä löytäny vaikka mitenpäin riuhto, päätin olla kiristämättä. aamusta jos jaksais vielä takajarrut aukasta kattoo mitä sieltä löytyy. nauhat hain ja niittejä, voi vittu mikä systeemi kyl ens kesänä jos vaan kerkee ni levyjarrut tulee. sit toi paineen säädin pitää ottaa käyttöön ja herkistellä. getragin kyljestä en sellasta numerosarjaa löytäny mistä google tietäis mitään. missäs kohtaa perää mainitaan välitys, vai mainitaanko missään ?:)
|
takajarrut oli n. vuos sitten auki, muistaaksein oli ihan ok liinat kengissä, käsijarrua silloin herkisteltiin
Getragin kyljen numerosarjalla pääsee kiinni, laita vaikka privana Perissäkin joku tunniste on, vaan helpoinhan on laskea se välitys: yks renkaan kierros on joko 4.9 tai 5.3 kardaanin kierrosta, keula ylös, lukko päälle, toinen pyörittää ja toinen laskee... vois sen tehdä pelkkä toinen pyörä nostettunakin, silloin tulos tuplaantuu |
joo oli ihan hyvät nauhat oikeenpuolen perän stefa vaan vuotaa pitää se vaihtaa vielä. ja jarrupaineen säädin on vähä huonona pitää hakee uus ja mahdollisa jarruputkia :D eipä siinä nyt oikeen muuta akuuttii vähän ruostepaikkoja korjailla. takapuskuria pitää rupee suunnittelemaan kun kerkee ja pitää tulla hakee niitä osia kun kerkee :) hittokun ois tajunnu että eilen kulmassa oli noi ajopäivät ois voinu käydä kattelemas =/
|
joo ja sit tartteis uutta polttoaine tankkii saa tarjota :rolleyes:
|
Lainaus:
löytyy mutta ei oo uus oisko 50€ paha 0400151946 |
Kaveri kysyi uutta tankkia veholta G-vaunuun. En muista millä numerolla se hinta alkoi mutta siinä oli jokatapauksessa neljä numeroa :)
|
Lainaus:
ja jarrupaineen säädintä olen tulkinnut vähän väärin, tulee halvaks jos näin helpolla pääsee eikä pitäs aina hosuu.. :D 50 ei oo paha jos tarvetta ilmenee:) |
Juu, Geessä (miten tän muuten sanois monikossa) on paljon ominaisuuksia, joita äkkisämpi luulis vioiks ;)
On kyllä muuttunu hopeanuoli edukseen ! |
tallilla tapahtuu taas, suurin osa ruostekukista hiottu auki ja uutta kuraa niskaan. satuloiden tiivisteet hain pitää vaihtaa kun kerkee. eilen vaihdettiin ratteja päikseen, tilalle uudempi nahkanen. hyväpuoli on että toi jotenkin vaimentaa tärinää ihan erilainen ajaa ja näyttää uudemmalta :) safari teline on nyt se juttu! selvä kuva miltä sen pitäs näyttää toivottavasti se näyttää samalta kun valmistuu muuten se on ruma.. :D
no tänään kävin muutaman valon malliks ja kasan releitä ym kivaa;) vähän mittailin ja suunnittelin. materiaalit on valmiina pitäs vaa käydä hakee, samassa rytäkässä melkeen teen takapuskurin uusiks alkuperästä muotoa osittain hyödyntäen mutta silleen että kilpi siirtyy katolle. Harmi kun tota lunta taas tulee ni tiedä millon pääsee jatkamaan. |
Lainaus:
|
35 tulossa kun tulis eka se alusta. toukokuun alussa pitäs tulla ;) ja kyl vois maalata tummaks sopii ihan hyvin G:n tyyliin :rolleyes:
|
Siinä ois ens alkuun askartelemista:rolleyes: vähän oli vaikee päätös että ostaisko led työvaloja vai xenoneita mutta tehään kompromissi ja ostetaan halogeenit + xenon sarjat. Näillä mennään kunnes toisin todistetaan ;)
vielä pitää katkasimet hankkia ja kaikkee muuta nippeliä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99086 |
etkä vaihda väriä paljoo !!!
ei ei ja ei !!! vedä vaan se kirkas 744 ... |
Lainaus:
Isommat renkaat auttaa hiukan siihen välitysten pidentämiseen.. |
Lainaus:
njoo ei sekään paha ole :rolleyes: jep ja voi hyvin olla ettei alle kymppiin pääse :D:D renkaat auttaa mutta automaatilla ylivaihde poistuu taas ollaan lähtöpisteessä... Nii ja se jarrupaineen säädin ei kyllä lähteny nyt toimimaan, takapään vetää lukkoon vaikka miten säätelis :( |
Paljos makso tuollainen "valopäivitys" ja mistä ostit? Itellä olis tarvetta samansuuntaisille hankinnoille ennen kesän rientoja... =)
|
Erikoistekniikalta tilasin nuo työvalot niin ~134€ motonetistä nuo lisäpitkät 58€ xenoneita saa kilpailija.com 40€ sarja. Että ei nyt äly kalliita mutta ei varmaankaan kaikista paras laatuisia, välttää minulle :)
jos led työvaloja haluaa niin offivarusteesta aika edukkaasti tosin postikulut on aika kalliit. |
sitten kun ei oo töitä niin on tietenkin kipeenä eikä hirveesti viitti tehdä mitään,muttei ihan joutenkaan viitsi olla niin tuli hommattua "liikkuva laajakaista":rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100300
|
noo kumpis on parempi gee vai hjii?
|
löysin muuten Simo ne sen koneen penkkipaprut jos on tarvis...
|
on se mersu sentään auto toyotaan verrattuna ;) perhana kun polttelis saada jo isompaa kumia alle :D sit pitäski miettii mitä tekniikalle tekis, varmaan vielä jonkun aikaa mennään tolla 603:lla mutta mutta.. ei oo oikein selvää suunnitelmaa mitä tilalle vai jättäiskö tuon pienellä modauksella... no sitä kerkee viel miettii, tän koneen vois silleen pitää varalta jos joku sattuu laukeemaan... ;)
joo älä ainakaan hukkaa niitä ei niistä haittaa ole. pitää jossain vaiheessa tulla käymään :) ja hommasin muute töötin hilppet tänään, kattoo jos sais toimimaan ihan ratista. |
noniin nyt toimii töötti C:n ratista aika helppo 5 minuuttii ja orkkis lookki :D
|
piti käydä leikkimässä kun löyty sellanen paikka mihin ei vielä jumiin jääny ;)
lunta ei ihan mahdottomasti tuolla reitillä sen verran että akselit kynti melkee koko ajan takalukko päällä eteni nätisti :) niin ja xenonit otin irti vielä koelauta tyhjäks ja katsastukseen. vai hakemaan vikalistaa ? :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100476 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100477 |
Ja tuore leima :)
no jarruista pomppas ekalla yrittämällä mutta se oli vähän niinku tiedossakin nyt pelaa. oikeen puolen taka "stefa" vuoti tai siis se O rengas, aika erikoinen systeemi minusta että pien O rengas hoitaa tiivistyksen ja pyörii siellä mukana mutta jos se toimii ni eihän siinä. ja sitä tuossa pohdittiin että tarviiko lukko olla kytketty kun vetarin irrottaa tai muuta. Niin ei tarvitse, minulla ei ainakaan tapahtunut mitään odottamatonta :rolleyes: Etu satulan tiivisteet vaihdettiin, ilmauksen kanssa vaan meinas jo usko loppuu mutta lopulta saatiin eri kikkojen kanssa ilma liikkeelle ja hyvä tuli.:D |
Lainaus:
|
G:n ilmaaminen ylipaineellakin oli yhtä helvettiä. Ei vaan poljintuntuma suostunut palautuu vaikka kuinka valutti nesteitä läpi...
|
no hyvä että muillakin on samaa ongelmaa ettei ole ihan yksin tuon vaivan kanssa :)
|
G:n jarrujen ilmaaminen
Jarrupolustimen polkijaa ei koskaan löydy juuri silloin, kun sitä kaivattaisiin. ("Myöhemmin kyllä, tai ehkä huomenna.")
Tuo ongelma on hoitunut niin G:ssä, kuin muutamassa muussakin autossa yksin seuraavasti: Käsin pumpattavan öjynvaihtajan (sellaisen sankoruiskun näköisen) imuletkun päähän pätkä letkua, joka sopii jarrujen ilmausnippaan. Letku sen verren pitkä ja notkea, ettei se luista pois nipasta, kun sitä avaa. Jarrunestesailiö täyteen, korkki auki / imusäiliöön muutamalla painalluksella alipainetta / ilmausnippaa hiukan auki (niin paljon, että läpinäkyvässä letkussa lähtee kuplat liikkeelle). Nipan juuresta, tietty falskaa hiukan ilmaa imusäiliöön, mutta mukana menee pääasiassa kuitenkin ilmaa ja jarrunestettä jarrujärjestelmästä Kun ilmakuplien lisäksi alkaa tulla enevässä määrin jarrunestettä on ilmat todennäköisesti pois, ilmausruuvi kiinni ja poljintunnetta kokeilemaan. Ehkä, jos epäilet, voi vielä vähän imaista varmuuden vuoksi kerran tai pari. Huom ! varo, että et vedä jarrunestesäiliöä tyhjäksi, tai saat koko järjestelmän täyteen ilmaa. Tietenkin samalla tavalla onnistuu G:ssä lukkojen ja kytkimen nestepiirien ilmaus. Kokemusta ei ole, mutta varmaankin sähköisellä öljynvaihtajalla pääsee samaan. |
meillä on kyllä imuri sitä käytettiin, sitte sellasta konstii että pitkä letku täyteen jarrunestettä ei ilmakuplia välissä ja nippaan niinni paineilmalla painaa säiliöön päin. sitte sellasta että ylipainetta säiliöön ja ruuveja auki. + perinteistä pumppaus systeemii ja letku takasin säiliöön niin ei kulu ihan hirveesti hyvää jarrunestettä hukkaan :)
mut harvinaisen vaikee oli... |
nyt olis kattoteline ja astinlaudat lähes valmiina, hetken annetaan maalin kuivuu :rolleyes:
tallilla tapahtuneissa testi olosuhteissa astinlaudat kesti ihan hyvin auton tunkkaamisen mutta ovat kuitenkin rälläkällä irroitettavissa.:D huomenna vaihdan nuo hd ohjausvarret ja raidetangonpäät sitten saa akselipanssaria suunnitella kiinni. vihdoin oikea flektin anturi löyty sekin asentuu huomenna. sitten vois tota takapuskurii suunnitella jotain "arb" tyylistä ehkäpä:rolleyes: Mut se tärkein! toivotaan että renkaat saapuis tälläviikolla sitä ennen en pistäkkää kuvia. :p sit tota maasto peräkärryy oon suunnitellu ja jotain osia haalittu. katotaan nyt miten kerkee. |
Nonii vihdoinki kerkes koneelle!:)
Eli mersu nous nyt n4-5" riippuen lähtökohdasta ja iskareitten kiinnityksiä jatkettiin 10senttii. Vanteet levittää tosiaan aika reilusti mutta minusta kuitenki aika hillityn näkönen. Vanteet käytän kyllä sorvissa kun tulee sopiva hetki ja uudet pidemmät iskarit tulee. Sit tuo casteri tietenkin muuttu aika hurjaks se pitää kattoo jos navoista kääntäis tai riittääkö ne epäkeskopuslat kääntämään tarpeeks. Samalla laakeroi tuon etuakselin ja taakse uudet laakerit. Maantie ominaisuudet tietty kärsi nyt lähinnä tuon casterin takia vähän rauhaton mutta muuten hyvä ei täristä tai muuta ja onha se nyt paljon katu uskottavamman näkönen ! Ainaki omaan makuun! :D Tässä nyt muutama kuva osa ehkä vähän turhiakin mutta olkoon... nii ja tulihan tuota kärriikin tehtyy en nyt tiedä onko sen kummempi "maastoperävaunu" mutta tuntuu se tuolla perässä kulkevan :D isompaa rengasta vielä vaatii lokarit ym muuten tulee flat bed tyylinen ja käsivinssi aisaan ni saa tarvittaessa hirven kyytiin tai jotain...... :rolleyes: Ihan mukava oli rakennella loma viikko ja inspistä löytyy :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101650 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101651 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101652 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101653 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101654 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101657 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101655 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101656 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101658 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101665 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101660 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101661 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101663 |
Hyvältä näyttää noilla isommilla renkailla! Sulaako laturi jos laitat kaikki tuikut päälle samaan aikaan? :D
|
Lainaus:
|
Täytyy kyllä myöntää että hyvin onnistuneita muutoksia muutenkin jo hienoon lähtökohtaan... =) Voiko enään safariauto muuttua yhtään herrasmiesmäisemmäks? =)
|
jopa alkaa hopeanuoli näyttää bodypump atulta ;)
tuo offset näyttää aika hurjalta, vakiot ohjausvarret olis varmaan jo banaaneina... ? |
Lainaus:
Uudemmasta mursusta. Esim 290/300 väykystä 120A tai 145A laturi. Passaa suoraan tuohon kapiakantiseen kutoseen. Ja tietenki johdot jämerämmiksi. |
komia vehe! näyttää kyllä hyvältä tuol liikentees ku on korotettu ja isompaa pyörää! äske näin honkkarin valois :p
|
kyllä laturia pitää varmasti päivitellä mutta saa nähdä päivitetäänkö koko kone ensin :rolleyes:
ja Pee itse asiassa vakio ohjaus varret on vielä paikallaan laiskuus iski niiden vaihdon kanssa:o Ei mutta ihan turvallisuus syistä pakko ne on vaihtaa pikinmiten mutta sitä piti kysyy kun näyttäisi aika läheltä pinjonii menevän pääseekö se ottamaan kiinni ? Tietää vaan jo varautua :rolleyes: ja kyllä omaan silmään näyttää nyt jo ihan hyvältä se vinssi vielä ja sellaista pientä ;) |
Ei menny kun elokuvissta, otettiin varret irti mutta motonetistä myivät väärän kokoset pallonivelet eli kartio oli liian pieni. Ois pitäny mitata:(
no ens viikolla uudet ja uus yritys nyt on pultit herkistelty. |
Siihen raidetangon paikalle sopii kyllä suorakin tanko, omasta autostani taisin hilpaista rälläkällä pinionin alla olevan litteän valukorvan pois.
|
Lainaus:
|
Sul on toine ajovalo pimee :D
|
Joo niin on pitäs jaksaa vaihtaa :rolleyes:
Ja oikeenpuolen takaiskarin korva on revenny aika haperoks oli päässy vaikka näytti päällepäin ihan hyvälle. En tiedä kuin kauan se on ollu poikki en oo ainakaa huomannu mitää :D Raidetangon päät tuli vihdoin ni neki pitäs vaihdella. Muuten ei oo kyllä oikein mitään tapahtunu sen verran kiire ollu. Mut pistetään pari yleis kuvaa:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103455 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103456 |
Vapaa yö ni kerkes taas tehdä jotakin :D
Tosiaan tuon iskarin korvan hitsasin vähän hankala saasa kunnollista kun kori on päällä mutta jos se nyt hetken kestäis. Pientä hienosäätöä pumppuun, ristikot rasvasin, uusi kunnollinen ilmanputsari turbo 603:sta mahtu hienosti alkuperäsillä letkuilla vielä ja jos snorkkelia ajattelee ni saa senkin nätisti liitettyä, pakoputken jouduin väliaikasesti turaamaan uusiks kun se on melkee hangannu ittesä jo tankista läpi en jaksanu perehtyy mikä ois järkevin ratkasu nyt on kylkiputki ilman vaimenninta kun se einyt oikein mahtunu. Tota ei todellakaan jätetä noin pitää vaa käydä motonetistä vähän käyriä ni pääsee suunnittelee uutta reittiä. Vaihdon myös sen polttimon ja flektejen sähköjä taas päivittelin. turhan aikasin lähtee tuolla anturilla päälle täytyy vähän lämpimämpi ettii siihen joku +90 ois aika sopiva. Tankin vuoto kohtaa olen koittanut tässä ihmetellä jo pari kuukautta aina satunnaisesti mutta ei ole selvinny mitään järkevää. Se ei vuoda kun täyteen takattaessa senjälkeen on niin märkä että ei saa selvää, jostain päältä se tulee. Huoltoluukusta ei nää mitään ihmeellistä, pitää puottaa kokotankki tuossa jossain vaihees......... :rolleyes: Jos jollain on tiedossa edullista uutta mittarin anturia niin voi pistää vinkkiä ei tuo oikein tahdo toimia :D |
Sivu luotu: 17:54 (GMT +2). |