Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   2x GAZ 66 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93359)

-Jarkko- 24.01.2012 23:04

2x GAZ 66
 
Tulipa sitten sunnuntaina vaihdettua pykälää isompaan se sininen kuusysi.
Uusi koppiauto on vuosimallia 1976 jos tyyppikilpeä on yhtään uskominen.
Ollut kai jonkinlainen sähkö/tutkaukkojen tukikohta jäljellä olevista piuhoista ja töpseleistä pääteltynä.

Tuolta löytyy jotain taustatietoja jos tämä on jollekkin ihan outo laite: http://fi.wikipedia.org/wiki/GAZ-66

Ensimmäinen kosketus tähän yksilöön ei vaikuttanut oikein lupaavalle mutta ei tuo nyt niin hurja olekkaan mitä ensin säikähdin.
Tuli pihaan auton lavalla: renkaita vajaina/tyhjänä, ei jaksanut startata omalla akulla plus vähäisen käytön sammaleet jokapaikassa, reikä kopin kyljessä... :D

Turattiin renkaisiin ilmaa ja apuakulla käyntiin, sehän liikkuu omin voimin hämmästyin. Mahtui tallin ovestakin sisälle ja varaakin jäi monta milliä.:cool:

Nyt kun auto on sula ja kuiva niin pääsi tutkimaan tarkemmin, ei löytynyt mitään kummempia turauksiakaan tästä yksilöstä. Pientä hienosäätöä akunkengissä ja bensatankeissa niin pääsisi kokeilemaan miten kulkee lumessa.
Renkaat ei ole aivan uudenveroiset, mutta tutustutaan nyt ensin tähän keksintöön tarkemmin ennenkuin aletaan uusia metsästää sen aktiivisemmin...:p

Vaikuttaa lopulta ihan kelpo ostokselta, ja se tuleva käyttötarkoitus on täysin hämärän peitossa...:D

Joku kuvakin tuli räpsäistyä. Ja kamerassa lisää kunhan saa ulos.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97592
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97591
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97593

A-P 25.01.2012 10:59

Armeijassa taisteluajoneuvokurssin ko. ajoneuvolle käyneenä muistelen olleen vakuuttava maastomenijä kaikilla viestivälineillä.
Renkaidenpaineensäätöjärjestelmä aika hidas, mutta niinhän ne kaikki! Tässä sentäs säädetään kaikki kerralla.
Polttoaineenkulutksesta oli inttihuhuja normaaliin tapaan, mutta tuskin kuluttaa enenpää kuin tankkaat! :)
Oliskohan kurssimatskut vielä jossain tallessa...

aslakki 25.01.2012 11:17

Ai hitsi mie kattelin monesti tommosen myynti-ilmoa, jopa melkei vakavissani :D ...ois niiin komia näky vuatsin vierellä pellonlaidassa:rolleyes:

-ehottomasti pienruokane nakunakumoottori keulille ja kilpienhakuun konttorille! Ois eripähee laulu/majoitus -auto kesän reissuille;)

Timo_L 25.01.2012 12:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja xjxj (Viesti 843751)
Tulipa sitten sunnuntaina vaihdettua pykälää isompaan se sininen kuusysi.
Uusi koppiauto on vuosimallia 1976 jos tyyppikilpeä on yhtään uskominen.
Ollut kai jonkinlainen sähkö/tutkaukkojen tukikohta jäljellä olevista piuhoista ja töpseleistä pääteltynä.

...ei jaksanut startata omalla akulla...

Tuli noilla ajettua inttiaikana parisenkymmentä metsäreissua yhteensä, meillä oli viestissä tuollaiset niin Vekaralla kuin Haminassakin :D Paras kulutuslukema minkä sain reissulle oli ~140l/ 100km (normisti taisi mennä jonkun 60-70l/ 100km), ja huippunopeutta otti valtion tarjoaman mittalaitteen kanssa 97km/h - onneksi tosin nopeusnäyttö tien varressa eikä poliisi. Kaveri veti paremmaksi samaan näyttöön mun imussa ja kellotti 102km/h :D Molempia pelotti niin perkeleesti.

Gaz66:n starttikampeen joka muistaakseni löytyy ohjaamon takaseinästä, tuli tutustuttua moneen otteeseen ja starttaustekniikka tuli hienosti toimivaksi ja tehokkaaksi. Kaveri avitti vähän starttia pyörittämällä, ja itse reipäs nykäisy kammesta ja äkkiä kädet välistä, muuten oli ranteet kipeänä pari päivää.. En muista että juuri yksikään armeijan Gazeista millä ajettiin olisi lähtenyt edes lämpimänä kesäpäivänä omin avuin käyntiin kun oli kylmä kone :rolleyes:

Varsin hienoja pelejä menemään metsässä, ja todistetusti tuollaisella voi myös saada kaikki neljä tassua yhdellä kertaan ilmaan - kaatamatta autoa siis. Noilla viimeistään oppii ajamaan ilman kytkintä (paitsi liikkeelle lähtiessä), jos ei opi niin sitten se on kuskista kiinni ;) :D

sisua45 25.01.2012 18:28



Hieno hankinta. Jokaisella itseään kunnioittavalla hetero-miehellä on armeijan vanha maastokuorma-auto. :D

DarkestMessiah 25.01.2012 19:01

Oi saakeli, on se vaan komia. Tätä pitää alkaa seurata tarkasti

Joske 25.01.2012 19:10

Joskus tuli mietittyä josko tällasen GAZ:in akselit sopis vaikka HJ:n alle, mutta näissä ei tainnu olla lukkoa??

edith piaf:

Niinku tässä on:


Ja laitetaan nyt sit tällanen makusteluvideokin ettei mene aivan hävyttömyyksien huuteluks :D

Luke86 25.01.2012 19:21

Mitähän se katastussetä tuumais, jos tommosella krazin palloratas-rengastuksella veis gazin muutoskatastukselle? :D

AlluK 25.01.2012 19:54

Ajelin intissä vuonna -78 tuommoisella -74 mallisella, melkein koko tekniikka vaihdettu -78, varmaankin maanantai tai lauantai kappale.
Maantieajossa takavedolla vei n. 30 sataselle, maastossa pääsi n. 100:lla litralla.
Käyntiinlähtö oli varma, kesät talvet. Lähtee helposti myös veivillä jos auto kunnossa ja veivaajan tekniikka kohillaan.
"webasto" vakiona, oli vaan kaikki käyttökiellossa, syystäkin. Työkalulootassa alkuperäinen toho jolle teline öljypohjan vieressä, en suosittele kokeilemaan.
Riippumatossa hyvä nukkua, enää ei varmaan taipuis vetään sängyn viimeistä kulmaa kiinni.

pee 25.01.2012 21:18

kertokaas viisaammat lisää tuollasesta:

- irtomallinen jakolaatikkoko ? (eteen "helpolla" muu moottori+vaihteisto ?)

- 12 / 24 V sähköt alunperin ?

sisua45 25.01.2012 21:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 844109)
kertokaas viisaammat lisää tuollasesta:

- irtomallinen jakolaatikkoko ? (eteen "helpolla" muu moottori+vaihteisto ?)

- 12 / 24 V sähköt alunperin ?

http://www.gaz66.co.uk/23543434.jpg

Irtojakis, ja 12V sähköt.

pee 25.01.2012 21:31

^^^^^^

thanks ;)

onks kopin mittoja kellään...

ja Sorry tää topiccin kaappaus !

E: lienee suunnilleen lavan kokoinen ?

http://www.uaz.fi/haluukin/gaz66/gaz.gif

Timo_L 25.01.2012 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 844065)
Ajelin intissä vuonna -78 tuommoisella -74 mallisella, melkein koko tekniikka vaihdettu -78, varmaankin maanantai tai lauantai kappale.
Maantieajossa takavedolla vei n. 30 sataselle, maastossa pääsi n. 100:lla litralla.
Käyntiinlähtö oli varma, kesät talvet. Lähtee helposti myös veivillä jos auto kunnossa ja veivaajan tekniikka kohillaan.
"webasto" vakiona, oli vaan kaikki käyttökiellossa, syystäkin. Työkalulootassa alkuperäinen toho jolle teline öljypohjan vieressä, en suosittele kokeilemaan.

Ai ne oli jo silloin käyttökiellossa. Itse olin intissä '00- '01, myskään silloin ei saanut käyttää. Veivillä käynnistys tuli tosiaan tutuksi, ja voin kyllä kompata siinä että kun tekniikka on hanskassa niin lähtee helposti käyntiin. Muistan monta kertaa kun tottumattomalle löi veivin kouraan ja sanoi että pyöräytähän käyntiin. Niitä tulikivenkatkuisia sadatuksia oli sitten kiva kuunnella sen jälkeen, kun kampi löi käsille :cool: :p

Tulipa mieleen, kaveri ihmetteli yhden metsäreissun jälkeen takaisin Haminaan mennessä talviliukkaalla maantiellä kun ei meinannut neliveto pysyä päällä ja potki vaihteitakin silmästä. Joitain hetkiä aiemmin routaheittoon ajaessa oli kuulunut joku räsähdys. Kun saatiin autot purettua kasarmilla ja mentiin sen jälkeen autohallille autoja tankkaamaan ja putsaamaan, niin huomattiin että kaverin Gazista oli runko revennyt :D

-Jarkko- 26.01.2012 03:07

Juu, tämän koppi on lavan kokoinen, sisäleveys 2 metriä.
Pientä siivousta kaipaa, ei ole ollut henkilökunta paikalla vähään aikaan.:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97802
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97803
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97804

Repsikan puolen tankki hipaissut johonkin ja reijästä näkyy sammalta?!?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97805

Aseleilla on ainakin mittaa mutta mitäköhän sitten kestävät käytössä. Aika iso murikka noin niinkuin pikkuautokäyttöön, pitää mahtua aika isot renkaat, tässä metrin korkeat nuo vakiokumit.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97806

Ja vielä kuva etunavasta astinlautoineen ja ilmasysteemeineen.
Huomaa purettava vanne?.;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97807

-Jarkko- 26.01.2012 03:17

Lukoille ei ole ainakaan mitään mekanismeja, mutta sellainen huhu tuli korviin että lockright tyyppinen automaattilukko on ollut joissain versioissa. Toiminnaltaan tosin hyvinkin epävarma.:p
Eiköhän tuokin selkene kun pääsee testaamaan, näillä näkymin jo lauantaina.
Tarpeeksi hyviä kuvia ei ole vielä silmiin osunut.

-Jarkko- 26.01.2012 03:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 844109)
kertokaas viisaammat lisää tuollasesta:

- irtomallinen jakolaatikkoko ? (eteen "helpolla" muu moottori+vaihteisto ?)

- 12 / 24 V sähköt alunperin ?

Tuollainen jakolaatikko välikardaanin kanssa. Kuvan yksilössä kardaanikäsijarru ottanut vähän osumaa.:o
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80467
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80466
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80464

Joske 26.01.2012 09:12

Juu aikamoiset on nuo murikat. Nooh isot USSR-renkaat on halpoja eikä myyjääkään tarvii kauaa katella (kohta se jo mainostaa tässäkin topikissa ;) :D)

Spämmätään nyt näitä vidoita ja urakalla, tässä näkyy tuon jakiksen toiminta aika hyvin ja kuinka vinssin saa asemoitua taakse:



Ja tässä yks tiisselöity, hyvin se on sinne alle sopinu ja on saatu tuo vaihehantaakikin inhimilliseen asentoon ja paikkaan:


Mika.U 26.01.2012 12:33

Muistot palailee täälläkin, aijai. Kammesta käyntiin ja kaiken vei minkä tankkiin laitto. Eteni hyvin ja joskus hyvinkin syvälle suohon. Ihania vehkeitä <3

-Jarkko- 27.01.2012 11:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Joske (Viesti 844245)
Juu aikamoiset on nuo murikat. Nooh isot USSR-renkaat on halpoja eikä myyjääkään tarvii kauaa katella (kohta se jo mainostaa tässäkin topikissa ;) :D)

Spämmätään nyt näitä vidoita ja urakalla, tässä näkyy tuon jakiksen toiminta aika hyvin ja kuinka vinssin saa asemoitua taakse:



Ja tässä yks tiisselöity, hyvin se on sinne alle sopinu ja on saatu tuo vaihehantaakikin inhimilliseen asentoon ja paikkaan:


Tuo jakolaatikko ei näytä alkuperäiseltä kun vähän tarkemmin vertaa omaan valokuvaan. Kooltaan ainakin suurempi.

-Jarkko- 29.01.2012 15:17

Pieniä säätöja ennen koeajoa.

Näppärä 25 Litran venetankki omaan telineeseen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98068

Mädäntynyt akkuteline ja kituva 60Ah akku roskikseen ja isompi akku tilalle hieman vanhoja kannakkeita muokkaamalla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98069

Koppiin uudet pultit, kuvassa ilmeisesti alkuperäinen kiinnitystapa, muista kiinnikkeistä alemmat kumin hävinnyt. Koppi kiinni rungossa kymmenellä tuollaisella kannakkeella, ei paljon jätä rungolle joustovaraa... Täytyy muokata joskus paremmalla ajalla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98066

Kylkeen nätti ja huomaamaton paikkaus ettei kaikki ihanat tavarat karise tielle.:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98067

Taakse väliaikaiset siirtovalot. Kytkentä "amerikan" mallinen eli jarru ja vilkku samassa polttimossa alunperin. Nyt hassusti oranssit jarruvalot, täytynee muutella joskus.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98062

Valosarjalle miilu tekaisi tuollaisen kytkennän että saa valot ottaa metsässä pois rikkoutumasta, jos muistaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98061

tiipe 29.01.2012 15:35

Kratsin pallopyörä oli vajaat 260e kappale sisuskumin kanssa viipurissa .ja varaosat halpoja rajantakana kytkin 60e kaikineen kun niitä josku toin sieltä.

-Jarkko- 29.01.2012 15:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipe (Viesti 845677)
Kratsin pallopyörä oli vajaat 260e kappale sisuskumin kanssa viipurissa .ja varaosat halpoja rajantakana kytkin 60e kaikineen kun niitä josku toin sieltä.

Taidan pysytellä noissa kapeissa renkaissa vielä toistaiseksi kun on niin kapea ovi tallissa.:rolleyes:

Jos noita uusia normirenkaita näkyy jossain myynnissa niin saa vinkata.;)

Rompe1 29.01.2012 15:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja xjxj (Viesti 845681)
Taidan pysytellä noissa kapeissa renkaissa vielä toistaiseksi kun on niin kapea ovi tallissa.:rolleyes:

Jos noita uusia normirenkaita näkyy jossain myynnissa niin saa vinkata.;)

Kysäseppäs sisua45:lta... ;)

-Jarkko- 29.01.2012 16:04

Koeajo meni kohtuu hyvin, jouset vain olivat alkuun niin tönkköruosteessa että tuntui melkoiselta rautapyörältä koko laitos. Notkistui kyllä muutaman tunnin ruopimisen jälkeen vaikka pakkasta oli kahdenkympin molemmin puolin päivän kuluessa.

Renkaantäyttösysteemiä kun ei ehtinyt korjata niin laitoin manuaalisesti 1.5BAR joka renkaaseen: ei mitään pitoa lumessa.:D

Tiesiirtymällä tuntui että voimaa ei ole koneessa nimeksikään mutta maastossa pärjäsi ihan hyvin, tosin ryypyn kanssa kikkailemalla, tarvitsee varmaan kaasutin huoltaa tai suosiolla vaihtaa johonkin toimivampaan.:confused:

Kuvissa huimat joustot aamupäivältä kun pakat tuntuivat vielä nippuun hitsatuilta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98057

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98055

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98056

Välitykset tuntui riittävän tiheille ja kaikki muukin toimi merkin ja vuosimallin huomioiden melko hyvin.

Ainut suurempi kysymysmerkki jäi ohjaustehostimen satunnaisesta ja epäjohdonmukaisesta toiminnasta.:confused:

-Jarkko- 29.01.2012 16:13

Ohjaustehostimen pumpulta tulee letkut tuohon.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98059

Ja tuosta menee sylinterille.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98071

Vähän outo systeemi, vai onko??
Säädettävissä kenties jotenkin??

Tuntuu ettei tuo "ohjausventtiili" toimi kuin sillointällöin, onko kokemuksia että lieneekö vika vai ominaisuus...
Toimiessaan ohjaus on pyöriteltävissä kämmenellä, muulloin kääntyy vain liikkeessä ollessaan ja sittenkin vaatii melkoisesti voimaa.

sisua45 29.01.2012 17:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 845683)
Kysäseppäs sisua45:lta... ;)

Kyselty on, ei oo enää 18" kummeja...

sisua45 29.01.2012 18:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja xjxj (Viesti 845692)

Vähän outo systeemi, vai onko??
Säädettävissä kenties jotenkin??

Tuntuu ettei tuo "ohjausventtiili" toimi kuin sillointällöin, onko kokemuksia että lieneekö vika vai ominaisuus...
Toimiessaan ohjaus on pyöriteltävissä kämmenellä, muulloin kääntyy vain liikkeessä ollessaan ja sittenkin vaatii melkoisesti voimaa.

Se on outo systeemi, se on venäläinen systeemi. :D Tuommoinen järjestely on melkein kaikissa USSR maastokuorma-autoissa, tehostimen sylinterin paikka vaan vaihtelee. Ohjaustuntuma on vähän suuntaa antava. :rolleyes:

tiipe 29.01.2012 18:39

Uus sylinteri ohjaukselle oli1800 ruplaa katselin vasta viikko sitten sellaista ,joo noissa toi tehostus on mitä sattuu ja milloin sattuu toimimaan akselit kestää jotain traktorin pyörillä etupää alkoi hajomaaan joskus miekka /kirves latikan alla kun käänsi jyrkästi niin kuulat lenteli ulos murroksesta muuten kesti ja lukko toimiin takana jos on niin jarrua polkasemalla pitämällä kaasua samalla .

A-P 29.01.2012 19:36

Hieno härveli!
Onko kohta aihetta lisätä tämä tuonne maastokuorma-autocamper-aiheeseen? :)

Hyttä on vissiin kasattu tasakantaruuvein? Armeijassa naureskeltiin niille työnsankareille, jotka ovat noita koppeja kasailleet ruuvimeisselitekniikalla. :D

Muistan takalukon toimintaa pihapyörityksessä ihmetelleeni, kun se toimi juurikin niinkuin palalukot toimii, nykäyksittäin. (En siis tiennyt tuolloin, eikä tiennyt kouluttajatkaan, lukon olemassaolosta) Eikö se sitten ollutkaan kaikissa, muutettiinko hyväksihavaittua, politbyroon hyväksymää rakennetta jossain vaiheessa?

Mikä tuo dieselmoottori tuossa filminpätkässä oli?

sisua45 29.01.2012 21:28

Ottakaa tuolta auki pdf-sivu nro 178--> http://www.russianmilitarytrucks.com...an%28en%29.pdf

Väittävät, että on palalukko. Kyseisestä ohjekirjasta löytyy normaali huoltotietojen lisäksi mm vaihteiston, jakolaatikon, taka-akselin yms painot

Calmari 30.01.2012 14:18

Kestäviä pelejä nuo 66:set http://www.youtube.com/watch?v=Qa8Nc91bUZo

-Jarkko- 30.01.2012 15:07

Juu, pientä rääkkiä...
Jostain GAZ sivustolta tuli vastaan tuommoiset hienot UAZ kuvat, vissiin rakennettu tällaisen alustalle vaikka ei niistä kirjaimista mitään ymmärtänytkään. Mutta hieno peli on.:)

Alkaa olemaan jo hummerin mitoissa noin suurinpiirtein katsottuna.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98146
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98145

-Jarkko- 01.02.2012 12:35

GAZia piti eilen siirrellä tallin pihalla mutta ei startannut, naksnaks vaan.

No perus pakkaspäivä (-15C) niin laitoin töpselin kahdeksi tunniksi letkulämmittimeen kiinni ja hyvin toimi mutta naksnaks jatkui.

Valoista ja puhaltimen toiminnasta tulkkasin että virtaa ainakin on ja tuumasin että startti kenkkuilee.
Hiustenkuivaajalla tunti täsmälämpöä suoraan startin persiiseen ja starttas ihan normaalisti, kasailtu joskus kai vaseliinilla?!?

Ja yhden huoltokohteen loysin samalla, yhdestä tulpanreijästä kierre nyhväisty sileäksi. Joutuu kai helicoil sarjaa hankkimaan ja harjoittelemaan asennusta...
http://i00.i.aliimg.com/photo/222493...ead_insert.jpg
http://i00.i.aliimg.com/photo/222493...ead_insert.jpg

-Jarkko- 01.02.2012 20:31

Joutehommina tässä mietiskellyt moottorin vaihtoa.
Tuossa Opelissa-> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93333
olisi melko ylimääräinen kone+automaattipaketti.

Mistään ei vain meinaa löytyä tuon laatikon välityksiä, luulisin että kyseessä on tuo-> http://en.wikipedia.org/wiki/GM_4L30-E_transmission tai tuo-> http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo-Hydramatic_180 Sama laatikko mutta 3 tai 4 vaihteisena??

Mikäs tässä svapissa voisi mennä pieleen jos ei lasketa kahta pilattua classikkoa?:D

Itselleni perustelin tätä ajatusta jotenkin näin:

Melkein puolet enemmän hevosia.
Huomattavasti modernimpi kone.
Luultavasti karvanverran taloudellisempi.
Automaatti mukava ajaa.
Irtojakolaatikon vuoksi helppo toteuttaa.
Auto jää luultavasti kilvettömäksi hupilaitteeksi.

Mielipiteitä/tietoa otetaan vastaan, eriasia sitten huomioidaanko suunnittelussa millään lailla.:D:D:D

pee 01.02.2012 20:37

en edes kurkannu mikä laatikko on kyseessä, joten ampukaa alas jos on ihan huuhaa epäilys laatikon kestosta...

aika jytky pitää laatikon (autom.) olla noilla painoilla, jos meinaa rymytä, tai ajaa maantienopeuksia... eli laatikko EI SAA luistaa YHTÄÄN, ja miten sen eliminoi onkin toinen hyvä kysymys...

mulla kun hetken kyti ajatus tuollaisesta 66 stakin, aattelin tietysti kalsarin värisesti jotain MB sukusta konelaatikko pakettia, ja silloinkin sen laatiko pitäis olla SuperTurbo luokkaan vahvistettu = ei luistoa...

EDIT: helicoil on hyvä, tulpan kierteen korjaussarjoja saa sitten ihan biltemakamanakin, on hiukan erilainen vaan toimiva sekin, kone semmoseen asentoon että on pakoventtiili korjattavast pytyst auki ja paineilmaa pakoputkeen korjauksen ajaks...

Jontte74 01.02.2012 21:58

http://www.unofficialbmw.com/images/...atic_4L30E.pdf eiks tossa ois pikkasen tietoo siitä :)

-Jarkko- 01.02.2012 22:23

Laatikko vähän mietitytti mutta jos tuon linkin tiedot pitävät alkuunkaan kutinsa niin saattaisi jopa jonkinaikaa kestääkkin.

Maximum Gross Vehicle Weight (Estimate)
3,500 kg (7,716 lb)

Maximum Engine Torque
350 Nm (258 lb-ft)

Ja metsässähän helpottaa päälaatikon kuormaa jakolaatikko ja tiuhempi perävälitys.
Siirtoajossa saattaa vähän rasittua jos ei ole lukkoturbiinia, mikä kyllä luulisi tuossa olevan. Ohjausten rakentelu sitten taas ihan eri juttu, mutta noin niinkuin teoriassa...:o

Opelin koneessahan vain 204hv ja 270Nm vakiokunnossa.

p.jäppinen 01.02.2012 22:30

On siinä lukkoturbaani ja se on naurettavan helppo tehdä nappiohjatuksi:D

Fruehauf-CJ 01.02.2012 22:42

Epäilen lumessa tai suossa kahlaamisen olevan kaikkein rankinta ajoa automaatille.
Riittävän isoa lauhdutinta öljyn jäähdytyskiertoon eiköhän se siitä!

sisua45 02.02.2012 06:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja xjxj (Viesti 847101)
Opelin koneessahan vain 204hv ja 270Nm vakiokunnossa.

Gazin koneessa on 290 Nm (2000-2500 rpm) vääntöä, mutta tehoa vain 115 hv (3200rpm).

Tuo opel + gaz yhdistelmä on varmaan vähän samanlainen ajettava kuin mun bensa-passat + 1800 kg kärry perässä. 193 hv/280 nm ja painoa noin 3400 kg. Kierroksilla kulkee ripeästi, ja väännöllä laiskan pulskeasti. :DTuo on tosin manuaali, mutten muuten numerot on sinne päin.

-Jarkko- 02.02.2012 17:00

Moottori ja laatikkopähkäily jatkuu, mutta tähän väliin vanteen ihmettelyä. Kaveri kyseli kuvia vanteesta ja oli sitä mieltä että keskiö purkautuu kokonaan erikseen...
Ja nyt kaivattaisiinkin varmennusta että purkautuuko kahteen vai kolmeen osaan tuo vanne?
Pikasella googlella en löytänyt kuvia kun lukkovanteista ainoastaan.:confused:

Ja niitä kuvia.

Ulkopuolelta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98305
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98304

Ja sisäpuolelta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98303
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98302

Purkamalla tietysti selviäisi, mutta nyt ei jaksa käydä vain uteliaisuuttaan painimaan renkaiden kanssa.:o

-Jarkko- 02.02.2012 18:06

Vastaankin itse itselleni.

EX inkkari kirjoitti näin: "Tämähän ei ole "lukkovanne" vaan vanne on 2 osainen, on vähän kuin bedlock, sivuvanne on 14kpl muttereilla kiinni itse vanteessa."

Eli tuolta löytyi vastaus: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=14289

sisua45 02.02.2012 18:23

Eli samanlainen rakenne kuin esim ZIL-131 ja maasto-sisut.

-Jarkko- 05.02.2012 21:46

Mikähän se tämä vaijeri mahtaa olla? Liityisiköhän jotenkin autossa olleeseen sähkösysteemiin?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98522

sisua45 05.02.2012 21:54

Onko tuo vaijeri samanlainen mitä on nopeus- ja kierroslukumittarissa?

-Jarkko- 05.02.2012 22:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 848850)
Onko tuo vaijeri samanlainen mitä on nopeus- ja kierroslukumittarissa?

Kierroslukumittaria ei ole ja nopeusmittarinvaijeria en ole tutkinut vielä (Kun toimii moitteetomasti). Tämä on aika järeää tekoa mittarinvaijeriksi. Etsin paremman kuvan.

-Jarkko- 05.02.2012 22:21

Näyttää kuvassa pienemmältä mitä on.:)
Ja katoaa kenkkumaisesti johonkin koneen etuosan alle, täytynee kaivaa näkyville kun saa auton sisälle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98530

sisua45 05.02.2012 22:23

Siis tarkoitin sitä, että onko vaijeri kiertyvä (niinkuin mittarin vaijerit), vai vetävä/työntävä?

Näissä gazeissa on käsittääkseni jonkun näköinen rajoitinlaite. En muista oliko tavoitteena pienentää moottorin pyörimisnopeutta, vai ajonopeutta. Rajoitin sijaitsee imusarjassa? Vai vetikö ihan vaan kaasuttimen läppiä kiinni? Kuitenkin moottorin tai kuskin elämää yritettiin turvata, ne olivat neuvostoliitossa saman arvoiset? :D

Mihin se mysteerisen vaijerin toinen pää vie?

18 vuotta sitten ajoin tämmöisellä viimeksi, ei muista enää. Mutta olkapäähän sattuu vieläkin kun muistelee vaihdekepin paikkaa. :rolleyes:

Edit: kiertyvältä veijarilta näyttää.

Samsonite 05.02.2012 22:24

Jos tuo vaijeri tulee sekopäästä niin sattus ehkä kierrosten mittaamiseen.

-Jarkko- 05.02.2012 22:48

Pyörivä vaijeri mitä ilmeisimminkin.
Ja nätti kuva lattiapaneelista.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98531

sisua45 05.02.2012 22:56

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98532

Tuossa juttua engine governööristä, selkeallä lontoolla.

sisua45 05.02.2012 22:59

Niinkuin melkein kaikissa ryssän vehkeissä, näissä on kaksi tankkia ja yksi mittari. Onko joku noista nappuloista vaihtokatkaisija bensamittarille?

KoniJeep 06.02.2012 00:08

Voisikos tuo vaijeri olla voimanulosotto esim pienelle pumpulle tai muulle pienemmälle härpäkkeelle?
Pyöriikö se jos moottori on käynnissä?

-Jarkko- 06.02.2012 00:14

Kojelaudassa on yksi tankkeihin liittyvä katkaisija, olettaisin että se on mittarille.

Ja vaijerin "löytymisen" jälkeen ei ole muistanut katsoa tekeekö se mitään koneen käydessä.

Kuvia etsiskellessä törmäsin tällaiseen.:D http://www.youtube.com/watch?v=GEu_Z...layer_embedded
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98534

AlluK 06.02.2012 08:54

"Mysteerilaatikko" on "webaston" ohjausboksi, ilman älyä. Äly on kuskin korvien välissä, eli älä polta autoa.

-Jarkko- 06.02.2012 15:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 848957)
"Mysteerilaatikko" on "webaston" ohjausboksi, ilman älyä. Äly on kuskin korvien välissä, eli älä polta autoa.

Hyvä tietää nyt tuokin, mutta jos se vebasto on se pönttö mikä joissain kuvissa on moottorin oikealla puolella runkoaisassa kiinni niin ei hätää.
Tässä yksilössä sitä pönttöä ei enää ole.:)

Calmari 06.02.2012 16:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja xjxj (Viesti 849039)
Hyvä tietää nyt tuokin, mutta jos se vebasto on se pönttö mikä joissain kuvissa on moottorin oikealla puolella runkoaisassa kiinni niin ei hätää.
Tässä yksilössä sitä pönttöä ei enää ole.:)

Velimiehen vehkeessä oli kopissa ilma vebasto lisäks, puuttuuks sekii

-Jarkko- 06.02.2012 20:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 849056)
Velimiehen vehkeessä oli kopissa ilma vebasto lisäks, puuttuuks sekii

Ei ole osunut silmään minkäänlaista lisälämmitintä... Kaikki tarvittu kait johonkin parempaan käyttöön.:rolleyes:

-Jarkko- 06.02.2012 20:39

Autoa käytellessä tutkin vaijeria, se ei tee mitään ja toista päätä ei vieläkään löytynyt. Tosin ulkona ei jaksanut kovin syvälle kaivautua tutkimaan.:D

Tämmöinen palikka löytyi mukana tulleista rojuista, ilmeisesti tuon vaijerin kaveri, eli ei se kai mikään tärkeä voi olla.:rolleyes::D
Jos se on sitten joku rajoitin ollut aikoinaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98588
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98585

Tojo4wd 06.02.2012 21:08

Voisko toi olla joku kierrosten vakiosäädin kun radioautosta kyse niin jossain keneraattorikäytössä ois voinu tarvita.
Tuli vaan mieleen.

pee 07.02.2012 00:38

venäläinen vakionopeudensäädinhän se :D

ryyppy :p

käsikaasu :eek:

kauheen kokonen hässäkkä, mielenkiintoista odotella oikeaa vastausta ...

-Jarkko- 08.02.2012 00:08

GAZin tankista kävi imuputki suoraan HiLuxin tankkiin, no putkea vähän lyhentämällä kuitenkin.

Komeat "väliaikaiset" tulppaukset hivelee silmää.;)

Mihis väliin kerääjäsäiliö kannattaa laittaa? Ennen sähköpumppua vai jälkeen?
(kun ei ole tarvinnut ikinä moista rakentaa, nyt meinasin varmuuden vuoksi vain)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98683

risukärsä 09.02.2012 05:02

vaikka tällein mutta ite tekisin kahella sähköisellä pumpulla pienempi siirtää ja suurempi kaasarille/ruiskulle

http://www.netikka.net/wwwmax/tkaavio.gif

slipoveri 09.02.2012 09:12

Oliko tänne jo linkki http://www.russianmilitarytrucks.com/downloads.htm

-Jarkko- 10.02.2012 12:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja slipoveri (Viesti 850155)

Juu, on tuotakin yritetty tavata.

Perän sisuskaluista löytyi tuollainen kuva kun sitä on arvottu että mitä se pitää sisällään.
Ja tämäkin harakanvarvas sivuilta, että teksteitä ei saanut mitään tolkkua...

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98806

Joske 10.02.2012 13:04

Osat 4,5 ja 6 ovat sitä lukkomekanismia, ku vaan ymmärtäs kuinka tuo "automaatti" toimii... :D

(ylläripylläri ettei joku neukku tekniikka käy järkeen :D)

-Jarkko- 18.02.2012 02:57

Pientä purkuoperaatiota ja vinssin paikkaa suunniteltu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99158
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99159
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99160

-Jarkko- 18.02.2012 03:12

Purkutavarasta sätöstelty väliaikaiset jalat kontille ja kontti pihasäilytykseen odottamaan jotain hyötykäyttöä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99157
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99154
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99155
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99156

Nyt mahtuu elämään tallissakin kun tuo pömpeli on pois niskasta ahdistamasta ja pimentämästä.:p

Kaikenlaista muutakin turhaa rautasilppua karsittu irti ympäri autoa ja nyt pienimuotoista tuumailua että mitä seuraavaksi...

-Jarkko- 22.02.2012 01:12

Vastaisku laten armyvärille.:D Tosin pensselillä ja telalla...

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99504

sisua45 22.02.2012 18:27

http://www.plastickitswholesale.co.u...rn/EE35131.jpg

Mutta tuohan on army-väri, YK-joukkojen. :D Tekstit vaan kylkeen.

Mitä oot poltellu, että näet noin kirjavana maailman? :)

miilu 22.02.2012 21:12

taitaa olla se ural mocca pullo nautittu tyhjäks, mikä alku illasta oli vielä korkkaamaton:D väritys on kyl puenos!!!

Calmari 22.02.2012 21:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja miilu (Viesti 854835)
väritys on kyl puenos!!!

En ois kyl uskonu mite hyvännäköne on valkosena

young n dum 22.02.2012 22:48

hitto että sopii kyl hyvin valkonen!!!:eek: joha tääl kulmal rupee olee nii paljo army (tai UN:D) väritteisiä maasto vehkeitä et pitäs kokoontumis ajelu järjestää:p

pee 26.02.2012 22:29

onks arvioita tuon kopin painosta ? nousiks ihan "kotikonstein" ja miten oli kiinni ?

-Jarkko- 27.02.2012 02:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 856233)
onks arvioita tuon kopin painosta ? nousiks ihan "kotikonstein" ja miten oli kiinni ?

Ihan hatusta repästy painoarvio osuu johonkin 500Kg-1000Kg välille.

Kahdella liftillä nostettiin pääty kerrallaan ilmaan, jalat vaan alle ja auto pois... Etummaiset jalat spesiaalidisainia siksi että takapyörännavat mahtuu tulemaan ohi.

Kiinni kymmenellä tuollaisella normikorvalla, vaikka vähempikin riittäisi kun kontissa on oma (apu)runko.
Ja tuon lankun tarkoitus on hieman epäselvä koska se ei tavoita mihinkään eikä kanna mitään, oli kiinni kahdella M8 pultilla per puoli autossa kiinni.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98066
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99155
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99154

-Jarkko- 01.03.2012 01:20

Maalaus jäi kesken kun alkoi tympäsemään...

Välillä vähän metalliteknisiä harjoituksia, eli akku-/tankkitelinettä ja vararenkaalle peti taakse.

Sijoittelu on painojakauman "säätöä" ja materiaalit on mitä nurkkiin jäänyt pyörimään.

10mm pelti loppui vain harmittavasti kesken, joutuu varmaan käyttämään betonia lisäpainona palkkien ym sisällä. Katsoo sitte testiajojen ja jousien säätämisen jälkeen tarkemmin...

Ja kuvia tietysti vaikka onkin pahasti kesken tuokin kohta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100024
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100023
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100022
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100021
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100020
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100019
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100018

Peräylitystä en tässä vaiheessa kehdannut käydä järsimään pois kun on niitattu niin vahvasti vetokoukun tukiraudat ristiin rastiin rungon sisälle.

Jos alkaa ajossa ahdistamaan niin sitten sipaista pois, eli ainakin kymmenen tunnin hiominen/poraaminen/laikkaaminen+uuden palkin rakentaminen ja kiinnitys...:rolleyes:

Ja viereisessä ruudussa kaverilla joku vähän rivakampiliikkeinen neliveto huollossa...;)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100017

sisua45 01.03.2012 10:36

Kyllä varmasti gazi käynnistyy noilla kahdella 220Ah(?) akulla. :D

Audi näkyy olevan oikein tehdas-turbo...

-Jarkko- 01.03.2012 13:20

Juu kyllä starttaa, mutta suurin syy kahden akun laittamiseen on paino ja ottaahan vinssitkin jotain virtaa kun tuota möykkyä alkaa kaivamaan ojasta irti.:o

Noissa kuvissa on takarenkaat laskettu tyhjiksi :eek: että ei huolta että paino karkaa liian korkeaksi takapäässä.:D

-Jarkko- 07.03.2012 00:40

Varapyöräteline valmis ja akku-/tankkikotelon kuoret nyherretty.
Vielä pitää jostain nurkasta kaivaa kävelyn kestävä kansi...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100404
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100403

Niin ja takapuskurikin tuli siinä sivussa, kestäisköhän kahdella jeepin U-pultilla vai laittaisko vielä toiset..?!?

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100401

-Jarkko- 07.03.2012 00:54

Ja siirtoajoa varten mallailtu irroitettavia takalokareita ettei ruovi kuraa virkavallan silmille, keksii vain romukasasta jonkin näppärän pikaliitossysteemin.:p

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100405

-Jarkko- 07.03.2012 00:59

Ja vielä...

Jos joku tuntee tarvitsevansa tuota original vararengastelinettä niin hopihopi hakemaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99156

-Jarkko- 08.03.2012 00:07

Tänään pientä maalauksen paikkailua ja etupuskurinkiinnikkeitä irti.

Oli sitten laitettukkin vähän tukevammin nuo palikat kiinni, 11kpl 10mm niittiä per puoli, sai hetken porailla...:p

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100478

Noin 15cm lähti pois.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100479

Ja noin 20 cm jäi vielä vinssin ja uusien puskurikiinnekkeiden juureksi.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100480

Alkaa olemaan potero valmis ensimmäisille sovituksille.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100481

Kopin kippaamisen vuoksi joutuu tuota vinssin korkeutta ja etuylitystä hieromaan pienen kompromissin kautta, luulisin ainakin.:o

-Jarkko- 08.03.2012 00:19

Rengastelineestä vaikka puskurin kiinnikkeitä johonkin kevyempään kalustoon, 50mmX50mmX4mm kulmaraudasta taivuteltu ja niittailtu, vittumaisen muotoinen häkkyrä säilytettäväksi tuollaisenaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100483
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100484
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100485

sisua45 08.03.2012 09:08

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98151

Tuommoisen vinssillä oleva Gaz tarttui filmille muutama vuosi sitten.

-Jarkko- 09.03.2012 00:17

Piti kaivaa vielä yhdet tukiraudat hittoon rungon sisältä ennenkuin pääsi uutta mallailemaan.;)

Päätylaput porailtu ja leikelty.

Romukasasta kaiveltu kulmarautalajitelma mistä rakenteilla yhdistetty vinssipeti/runkopalkki/puskurinkiinnike...ensimmäiset osat jo heppailtu.:rolleyes:

Eli sähkövinssi tulee tähän keksintöön ainakin aluksi koska ulos-otto on hyllyssä rikkisärkinäisenä.:(

Ja kamerakin jossain...:confused:

Reetu 09.03.2012 01:39

Askartele kylän isoimmat pyöräkiilat tost telineestä... :D

Pitäsköhä tulla mittanauhan kans tutkii tota tellinkiä.


Mitä jos loksuist tekis lokinsiipimallit?
Tulis joustovaraa maastoon, mut jäis suojat ettei takaset mätä spraykuraa joka paikkaan.

-Jarkko- 09.03.2012 12:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 860086)
Askartele kylän isoimmat pyöräkiilat tost telineestä... :D

Pitäsköhä tulla mittanauhan kans tutkii tota tellinkiä.


Mitä jos loksuist tekis lokinsiipimallit?
Tulis joustovaraa maastoon, mut jäis suojat ettei takaset mätä spraykuraa joka paikkaan.

Tule vaan mittailemaan mutta tule traktorin kanssa...:D

-Jarkko- 10.03.2012 16:36

Vinssipeti ja etupuskuri valeessa, hyvin tuntuu mahtuvan. Puskuria joutuu muuttamaan, oikomaan ja vahvistamaan...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100570
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100569

-Jarkko- 21.03.2012 20:42

Metallihommista välillä sähköpuolelle. Tuli äkillinen tarmonpuuska ja ajattelin tehokkaasti sipaista akun kaapelit ja tankin toimintakuntoon...:p

Eihän siinä mennyt kuin hermo huonoon kuntoon kun ei ole oikein kunnollisia osia eikä työkaluja noin paksujen kaapelien työstämiseen... No käyntikunnossa nyt kuitenkin.:rolleyes:

Kuvaa ei viitsi edes ottaa ennenkuin nuo patentit on jollainlailla saatu siivottua esittelykuntoon...turvallista matkaa, ei noista 2 X 220 Ah akusta voi isoa kipinää tulla.:D

(vinssin kaapelit taidan teettää suosiolla alan liikkeessä:cool:)

Tumi 22.03.2012 09:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- (Viesti 864330)

Eihän siinä mennyt kuin hermo huonoon kuntoon kun ei ole oikein kunnollisia osia eikä työkaluja noin paksujen kaapelien työstämiseen... No käyntikunnossa nyt kuitenkin.:rolleyes:

(vinssin kaapelit taidan teettää suosiolla alan liikkeessä:cool:)

Miten olis hommat onnistunu tuollasella?
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...spihdit-12676/

Nelisen vuotta on kaapeloinnit tehty itse, eikä ole tarvinnut korjailla jälkikäteen.

sisua45 22.03.2012 12:17

Mä olen puristanut isot liittimet ihan vaan viilapenkissä. Sitten vielä tinannut liitoksen. Viimeset 20 vuotta ainakin toimineet. :)

-Jarkko- 25.03.2012 03:24

Ostinpa kokeeksi tuollaiset pihdit, ei vielä testattu onko hintansa (54,90€) arvoiset.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101772

Ja kaapelikenkiäkin samalla.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101773

Palikoita päässyt jo maalailemaan pikkuhiljaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101771

Jari 25.03.2012 08:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- (Viesti 865399)
Ostinpa kokeeksi tuollaiset pihdit, ei vielä testattu onko hintansa (54,90€) arvoiset.

:O onko sulla 150mm2 päävirtakaapelit, kun nuin julmat tonget ostit? toki isoilla keveempi puristaa, mutta sopiiko nuo mihinkään?

Edit: nyt kattoin että vain 95mm2 asti, vissiin kuva hämäs kokoa.

Nivamog 02.04.2012 23:12

Hey !

It is possible to hear the sound of the engine ?

I'm very interest by your post, i'm always looking for a Gaz 66 ...

I just look at pics because my Finnish language is limited to +/-10 words ^^

-Jarkko- 04.04.2012 00:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nivamog (Viesti 868259)
Hey !

It is possible to hear the sound of the engine ?

I'm very interest by your post, i'm always looking for a Gaz 66 ...

I just look at pics because my Finnish language is limited to +/-10 words ^^

;) http://www.youtube.com/ ;)

-Jarkko- 05.04.2012 23:06

Motivaatio meinaa välillä horjua...

Kaikenlaista pientä edistystä kuitenkin, jopa niin että sunnuntaina pääsee ajelemaan metsikköön.

-akuille kaapelit.
-bensalinjat uusiksi.
-kaasuttimesta savet ja ruostesementit pois.
-orkkis bensansuodatin roskiin ja uudet tilalle.
-melkein umpeenruostunut sakkakuppi pesty ja sihtikankaan jämät roskiin.
-yhden tulpan kierre korjattu halpis korjaussarjalla.
-tuulilasinpyyhkijät herätetty.
-jonkinlainen työkalulaatikko rungolle.
-vuotava venttiilikoppa liimailtu vähemmän vuotavaksi.
-sytytystä säädelty korvaa miellyttävämpään asentoon.
-maalia pensselöity ja dödöpulloiltu sinne tänne.
-takarenkaiden painesäätö hyttiin.
-pikaliitin ilmanulosotolle.

Ja monta muuta pikkuhommaa mitkä tuntuu että päivässä ei saa mitään näkyvää aikaiseksi.:rolleyes:

Kuvia laittelen kun pääsen tehokkaamman koneen ääreen.

-Jarkko- 06.04.2012 00:13

Ihme että yleensäkkään lähti enää käyntiin. Kuvassa kaavittu jo sentti kuraa pois.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102591

Jossain vaiheessa antanut ehkä vähän takatultakin:rolleyes:.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102593
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102592

Kaapelit ja letkut järjestykseen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102589

DIY läpivienti/kiinnike:p.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102590

Meni hermo kun ei kopin lattiasta näe nappuloita ja vipuja, osui dödöpullo käteen ja tulos:D:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102586

Ja yleiskuva.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102588

-Jarkko- 06.04.2012 00:37

Vielä mahtuisi jotain tuohon välikköön.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102597

Ja huomatkaa erikoishipistelty kaapelihylly...:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102598

Lopuksi muutama satunnainen räpsy.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102581
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102582
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102583
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102584
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102585
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102587

miilu, vepele ja miitu ainakin ansaitsevat talliporukasta kiitosmaininnan tähänastisista avuista ja sponsseista.;)

Dectane 06.04.2012 11:03

Nuo liitinten puristelupihit on tuiki tarpeelliset! Ainakin jos vähänkään parempia liitoksia haluaa tehä niin ihan välttämättömät.. Nykyyän itellä ei noille niin hirveesti käyttöä mutta ennen tätä offikärpäsyn purasua kun autohifiä harrastettiin enemmälti niin ilman noita ei ois tullu toimeen, ruuvvipenkki ei aja samaa asiaa :D

Lonely Rider 06.04.2012 17:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- (Viesti 868592)


Youtubessa löytyy näköjään hauskoja gaz-videoita. Taitaa se runkokin joustaa ihan karvan verran, kun jossain viteoissa kattelin että kopin ja lavan kulma toistensa suhteen eli aikalailla :rolleyes:


Sivu luotu: 23:19 (GMT +2).