Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Oversize pajero (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93277)

_LM_ 23.01.2012 00:40

Oversize pajero
 
Monia vuosia on jo kulunut siitä kun offipalstan sattumalta löysin ja hyvin nopeasti tämän jälkeen totesinkin ettei autojen madaltaminen yms. lasikuidulla leikkiminen ole meikäläisen juttu.
Muutamissa paikallisten harrastajien "murrosmurskajaisissa"tuli käytyä eikä kiinnostus ainakaan laskenut :D ja vasta vuoden 2011 lopulla löytyi sitä tarvittavaa valuuttaa kuten myös tähän sopiva auto imatralta vm 88 490000 ajettu huoltoauto pajero.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96911
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97627

Heti ensimmäisenä päivänä vaihtui 2maailmansodan aikaiset lisävalot hieman parempiin Boschin tuotteisiin 100w polttimoilla. Pitihän sitä sitten laittaa valoja katollekin ja takalasit tummentaa ja ja...

Tulevaa:
-Vinssi
-Hitsausta
-Pohjan panssarit, nykyiset aivan hirvittävän näköisiä räpellyksiä:D
-Hitsausta
-Kitkalukon kiristys
-Hitsausta
-Puskurit & helmapalkit
-Hitsausta
-Parempi työkalulaatikko, lastulevy kertokoon oleellisen.

Mahtaakohan olla kenellekkään tuttu auto? Keulasta löytyi ainakin lähes olemattomiin kulunut palstan tarra...

_LM_ 29.01.2012 22:11

Viikonloppuna oli aikaa tutkailla tuota kitkalukon toimintaa. lähtökohtaisesti ei lukko pitänyt ollenkaan sillä kevyesti pystyi ilmassa olevaa rengasta pyörittämään toisen ollessa maassa. Tälläisestähän on siis kyse:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98110
Pähkäilyjen jälkeen en keksinyt muuta kuin kääntää pakan alimmainen ja päällimmäinen levy toisinpäin jotka ovat kuperan muotoisia.
Nykyään onnistuu ainakin pyöränpulttien kiristys ilman että kitka antaisi periksi. Metsässähän tuon vasta kunnolaa pääsee toteamaan onnistuiko remontti.
Ja mikään muu ei remontissa v*tuttanut kuin öljyn laitto perään... Ai jumalauta! :D

_LM_ 14.04.2012 12:05

Päivitelläänpä tätäkin...
Eli tarkoitushan oli vain hieman laitella pajeroa kuntoon ja pitää se "vakiohkona" käyttöautona ja ostaa toinen aihio josta rakentaa jonkinlaista kilvetöntä offi laitetta.
hädintuskin kerkesin mopoon koskemaankaan kun lähti jo homma keulimaan

entinen omistaja korjannut jousen kiinnikkeitä reikien täytteeksi hitsatuilla pulteilla, pakkelilla ja massalla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103202

Pohjapanssarin/puskurin suunnittelua 4mm levystä
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103203
taitoskohtaan rälläkällä viilto jonka jälkeen kääntö sopivaan kulmaan ja hitsaus.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103206

Vetopisteille piti tehdä tuollaiset lovet
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103208

Tuollainen siitä tuli. Jonkun verran joutuu vielä vahvistelemaan mutta katsotaan sitä sitten vinssin asennuksen yhteydessä...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103207

Näillä mitoilla (cm) kun tekee niin pääsee hieman alkuun mikäli joku aikoo vastaavaa toteuttaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103204

Dectane 14.04.2012 12:21

Voi perkele kun on oikea taidon näyte tuo korvakon korjaaminen :D On se kumma jos lehtijousi ei pysy kiinni pakkelilla ja pulteilla :D

_LM_ 16.04.2012 20:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 872376)
Voi perkele kun on oikea taidon näyte tuo korvakon korjaaminen :D On se kumma jos lehtijousi ei pysy kiinni pakkelilla ja pulteilla :D

Ei siinä ole muuta voinut mennä pieleen kuin liian vähän kovetinta laitettu kittiä sekoittaessa :D Hieman heikosti oli onnistunut myös sinkittyjen pulttien hitsaaminen ruosteiseen rautaan rosteri puikoilla :D

Sattuisiko kenelläkään olemaan tuosta rungosta mittoja olemassa? Täytyy tehdä koko takapää uusiksi... ainakaan pikainen netin tutkailu ei tuottanut tulosta.

AsA 16.04.2012 20:32

Jos et muualta löydä noita mittoja voin skannailla noista vanhoista Autorobotin katalookeista;)

jyrze 16.04.2012 21:26

Täytyy sanoa että vaatii hiukan selkärankaa ja innostusta että viitsii pohjolan tallissa kuraplurjussa pajottaa:eek:

Tomppaa_ 16.04.2012 21:40

Kyllähän Mitsua jaksaa pajottaa. Kohta oma projekti tulee (toivottavasti) näytille :D

_LM_ 13.05.2012 11:54

Tuli sitten ostettua vihdoin ja viimein vinssiksi Xdynan X12.0T Two Speed joka mahtui juuri ja juuri pajeron runkopalkkien väliin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=105153
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=105154
Ahdasta oli, joutui tuosta jäähdyttimen edestä yhden palkin leikkaamaan tieltä pois. Täytynee joskus hitsata uusi hieman korkeammalle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=105155
Puskuria/panssariakin paranneltu viime päivityksestä. Tuota kitaa joutuu vielä hieman siirtämään sillä vinssin rumpua ei saanut sattumaan keskelle autoa tilan puutteen takia...
Vaikuttaa kuitenkin varsin hyvältä ostokselta! Nopealla vaihteella vinssiapina saa ottaa ihan juoksuaskeleita siellä ryteikössä mikäli meinaa pitää vaijerin kireällä kelatessa:D

JJ90 13.05.2012 13:38

Hyvän näköstä turailua!

_LM_ 17.08.2012 19:15

http://img507.imageshack.us/img507/5236/pajero102.jpg
Jotain täälläkin tapahtunut. Renkaat päivitelty hieman maastokelpoisemmiksi jonka jälkeen todettu pyöränkaarien olevan hieman ahtaat :D

_LM_ 17.08.2012 19:18

Olisihan sen kuvan voinut toki suoraankin tänne laittaa.
http://img507.imageshack.us/img507/5236/pajero102.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Jan13 17.08.2012 19:32

Minkä kokoset noi uudet renkaat on ja miten leveillä vanteilla?

_LM_ 17.08.2012 19:37

35x15/15 10 tuumaa vanteilla leveyttä.

Nuhapumppu 18.08.2012 20:54

Ja eihän ryntäile pikkupuolella:D

_LM_ 18.08.2012 21:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 907646)
Ja eihän ryntäile pikkupuolella:D

Ryntäile? Eheii suinkaan. On vain liian hidas urakkanupin pyörittäjä :D

JJ90 19.08.2012 10:44

Valaiseeko muuten nuo eteenpäin olevat työvalot kuin pahoin konepeltiä? Mulla vaan pelkät lisäpitkät eteenpäin ja tuntuu että pitäis siirtää taaksepäin valoja/teipata alareunasta ettei paista silmiin.

Jan13 19.08.2012 11:32

Mattaväri auttaa tuohon sokaistumiseen. Mulla valaisee kattovalot melkein koko konepellin mutta telalla pyyhitty mattamusta korjaa häikäsyn :D

_LM_ 19.08.2012 15:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 907774)
Valaiseeko muuten nuo eteenpäin olevat työvalot kuin pahoin konepeltiä? Mulla vaan pelkät lisäpitkät eteenpäin ja tuntuu että pitäis siirtää taaksepäin valoja/teipata alareunasta ettei paista silmiin.

Senverran pahasti että jonain päivänä kaikki siirtyvät alas.
Mistäköhän löytyisi pidemmät takaiskarit mallia halvat ja hyvät? :D Saisi joustovaraa löytyä enemmänkin sillä olisi tarkoituksena kääntää akseli lehtipakkojen alle ja iskarien ylä kiinnitys tehdä tarvittaessa ylemmäs.
Mielellään suomesta jos vielä löytyisi...

Nuhapumppu 19.08.2012 18:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 907845)
Senverran pahasti että jonain päivänä kaikki siirtyvät alas.
Mistäköhän löytyisi pidemmät takaiskarit mallia halvat ja hyvät? :D Saisi joustovaraa löytyä enemmänkin sillä olisi tarkoituksena kääntää akseli lehtipakkojen alle ja iskarien ylä kiinnitys tehdä tarvittaessa ylemmäs.
Mielellään suomesta jos vielä löytyisi...

Muistaakseni täällä olen lukenut että HJ:n iskarit passais heittämällä ja ovat jonkun sentin pidemmät kuin pajeron omat.

_LM_ 11.09.2012 20:01

Pajerolla käyty leikkimässä ja tunnin aikana hajosi vain kytkin, vetarinkumi, sisempi raidetangon pää poikki parikin kertaa samalla kolhien kuukauden vanhan iskarin solmuun, rengas vuotaa vanteen välistä ja pari metriä takajarruputkea katosi+ muutama muu pikku vaurio :D Tämä kaikki 150m matkalla :o

Nuhapumppu 11.09.2012 21:57

Tuota kytkintä en yhtään ihmettel tuon kokoisilla renkailla kun on jo lujilla 31" hiippailessa. Mutta hauskaa on kuullostanut olevan ja sehän on pääasia:D

_LM_ 11.09.2012 22:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 914685)
Tuota kytkintä en yhtään ihmettel tuon kokoisilla renkailla

Tähän on ratkaisu häiriintyneessä mielessäni jo olemasssa...:rolleyes:

_LM_ 02.10.2012 13:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 921008)
Painepuolella kesti kuukauden bensaa kunnes kerran käynnistämisen jälkeen tulikin kiire tyhjentää jauhesammutin konehuoneeseen... Kyllä muuten V***tti tinailla sähköjohtoja uusiksi!:mad:

Tinailusta puheenollen kirjoitin tuon yllä olevan viestin jokunen päivä sitten kerro mikä vituttaa topikkiin kun jollain muullakin oli ongelmia letkujen kestävyyden kanssa. Noh... maanantai aamuyöstä töihin lähtiessä pääsin vain muutaman satametriä kun laturin hihna alkoi huutamaan hullun lailla ja savua tulemaan sisälle autoon. Konepeltiä avatessa ajatuksena oli että joku risu on vain mennyt hihnan väliin mutta yllätykseksi savu ei noussutkaan laturin suunnalta vaan jäähdyttimen edestä johtosarjasta! Tuli hieman kiire repimään akunkenkiä irti kun johtosarja hehkuu punaisena...

Palon alkulähde joka ei näytä niin pahalle mitä todellisuudessa oli
http://imageshack.us/a/img31/4421/pajero002.jpg
Oikoseen mennyt johto suli metrin matkalta joten piti hieman purkaa muoveja pois
http://imageshack.us/a/img826/8955/pajero008.jpg
Oikosulun syykin löytyi
http://imageshack.us/a/img694/433/pajero006.jpg

Eli joku on joskus ottanut ilmeisesti lisävalojen parkkipolttimoille virran auton omista parkeista rosvoliittimellä ja katkaistu johto oli jätetty tuonne peltien väliin jossa otti koriin kiinni.
Kyllä muuten v***tti tinailla johtoja taas:D

JJ90 02.10.2012 13:44

Ai että miten tutun näköistä, johdot poikki vaan ja toivotaan että ei ne mihinkään koske.. Itse oon tavannu vetää näkyvät karvat poikki ja kutistetuppi päälle jos oon jättäny irtojohtoja liehumaan.

_LM_ 25.11.2012 15:17

Viimeiset ajelut ennen peruskunnostusta. Akut tyhjät, naftaa liian vähän kallistukseen nähden ja lämmötkin vielä tapissaan.
http://imageshack.us/a/img844/8449/pajero022.jpg

Riisuttuna
http://imageshack.us/a/img526/2189/pajero024o.jpg

Ei muutakuin kori ilmaan
http://imageshack.us/a/img689/5310/pajero029.jpg

Seuraavaksi rungon siirto pois keskeltä pihaa
http://imageshack.us/a/img259/9693/pajero034.jpg

ja nosto
http://imageshack.us/a/img62/1530/pajero035.jpg

Uusiksi tuo runko oli muutenkin tarkoitus tehdä joten mitään ei menetetty vaikka olisihan tuo liikuttelu ollut helpompaa...

cybress 25.11.2012 16:08

mäku luulin että just hitsasin yhen huonon pajeron rungon:D:D

mut löyty näköjään yks vielä huonompi:eek:

-Juuso- 25.11.2012 17:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 941483)
Viimeiset ajelut ennen peruskunnostusta. Akut tyhjät, naftaa liian vähän kallistukseen nähden ja lämmötkin vielä tapissaan.

ja nosto
http://imageshack.us/a/img62/1530/pajero035.jpg

Valmetin kuormaimessa oli näköjään voimaa.
OHO ja Hups tosta voi jo sanoa et mätä runko.Ainoa joka piti runkoa kasassa oli kori ja koripultit.

JJ90 25.11.2012 17:37

Tossahan on tynnyrijoustot.:D

_LM_ 25.11.2012 20:27

Vastahan tuossa meni leima pitkäksi pari viikkoa sitten :rolleyes:
Käykö muuten 2.8 litranen kone suoraan tuohon laatikkoon? olisi ilmeisesti hieman kestävämpi ja jakopää ketjulla.

-Juuso- 25.11.2012 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 941624)
Vastahan tuossa meni leima pitkäksi pari viikkoa sitten :rolleyes:
Käykö muuten 2.8 litranen kone suoraan tuohon laatikkoon? olisi ilmeisesti hieman kestävämpi ja jakopää ketjulla.

Ei.Eri kiinnitykset laatikossa\koneessa.
Jos koneen vaihtoa mielit niin mielummin 2.5TdIc jostain -93-95(ns gen 2 kopasta) sama 4d56.Mutta puristettu enemmän tehoa ulos.Ja vaihtaa laatikon samalla(olis taas vähä kestävämpi.)

_LM_ 25.11.2012 20:55

Hämmennetään vielä soppaa... eli automaattiakin tekisi vielä mieli kun nuo pajeron välitykset nyt on mitä on. tai sitten vain otettava samanlainen asenne kuin renkaiden edellisellä omistajalla eli ei turhaan edes kokeilla mennä kytkintä luistattamalla vaan otetaan kunnon alkuvauhti ennen estettä. Helpointa etsiä koko 2.8 kone ja laatikot?

JJ90 25.11.2012 21:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Juuso- (Viesti 941629)
Ei.Eri kiinnitykset laatikossa\koneessa.
Jos koneen vaihtoa mielit niin mielummin 2.5TdIc jostain -93-95(ns gen 2 kopasta) sama 4d56.Mutta puristettu enemmän tehoa ulos.Ja vaihtaa laatikon samalla(olis taas vähä kestävämpi.)

Siis onko joku versio vielä huomattavasti "väkevämpi", kuin jo 89 vuoden yköskoppasessa oleva 2,5tdic?
Mun mielestä turha ettiä parin hevosvoiman takia uutta myllyä, kun sama peruskone kuitenkin kyseessä. Isompi turbo ja suuttimet kuntoo ja säädöt kohdilleen niin tehoa on jo saman verran, jossei enemmän.

Dectane 25.11.2012 23:34

Tuo 2.5tdic on kyllä ihan ok tekniikka. Isompaa turboa ja cooleria maltillisilla ahdoilla vaan tilalle niin alkaa oleen vetoja. Ja käyttää sitä konetta niinku mitsujen koneita täytyy? Vakio pumpussaki pitäis riittää ruoka kahteen sataan asti. Semmosta mää ite aattelin yrittää penkittää, tietty lasken ahdot alas penkin jälkeen :D

edit. niin eikö tuo td oo periaatteessa sama kone? en hirveesti oon nuihin tekniikoiden eroihin perehtyny :D

_LM_ 26.11.2012 00:01

Kylläpäs sitä nyt ylistetään tuota 2.5 tekniikkaa :rolleyes:

BryGgi 26.11.2012 07:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 941733)
Kylläpäs sitä nyt ylistetään tuota 2.5 tekniikkaa :rolleyes:

SAmaa mieltä, ja en tiedä onko pajeron myllyssä jotain erikoista verrattuna tuohon tojotan 2.4 jos siitä kerta hepsotikin saa sen 200 irti ja vielä vakiopumpulla?? Voi kyllä olla jo semmoinen krematooria siinävaiheessa jos orkkiksella alkaa tehoja repimään. Kerralla vaan vedät överikis ja hommaat jostain muusta autosta miekuisen tekniikan, niin ei jää kaduttamaan myöhemmin

Dectane 26.11.2012 09:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 941766)
SAmaa mieltä, ja en tiedä onko pajeron myllyssä jotain erikoista verrattuna tuohon tojotan 2.4 jos siitä kerta hepsotikin saa sen 200 irti ja vielä vakiopumpulla?? Voi kyllä olla jo semmoinen krematooria siinävaiheessa jos orkkiksella alkaa tehoja repimään. Kerralla vaan vedät överikis ja hommaat jostain muusta autosta miekuisen tekniikan, niin ei jää kaduttamaan myöhemmin

mesen 602 tai 605! pajeron tekniikka taitaa olla vaan jonku 30kg kevyempi? mutta ei siinnä muuta sitten ookkaan :D

karvanoppa 26.11.2012 11:24

Kaverilla on naperon 2.5 napattu 220 takafillarilta, vanhaa siinä koneessa on kansi ja alakerta, imusarjat ym tehty tosin uusiksi.

Nuhapumppu 26.11.2012 11:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 941766)
SAmaa mieltä, ja en tiedä onko pajeron myllyssä jotain erikoista verrattuna tuohon tojotan 2.4 jos siitä kerta hepsotikin saa sen 200 irti ja vielä vakiopumpulla?? Voi kyllä olla jo semmoinen krematooria siinävaiheessa jos orkkiksella alkaa tehoja repimään. Kerralla vaan vedät överikis ja hommaat jostain muusta autosta miekuisen tekniikan, niin ei jää kaduttamaan myöhemmin

Ei siitä kyllä todellakaan helposti vakio pumpulla 200heppaa saa ulos,loppuu ruoka äkkiä kesken ja muutenkin menee turhaksi kikkailuksi. Jos haluaa kunnolla välityksiä niin hankkii 90luvun Jeep Cherokeen koneen ja vaihteiston siihen,niissä on laatikossa etupään lähtö samalla puolella ja osia löytyy heti reilusti välityksien muuttamiseen.

Janex 27.11.2012 12:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 941834)
Ei siitä kyllä todellakaan helposti vakio pumpulla 200heppaa saa ulos,loppuu ruoka äkkiä kesken ja muutenkin menee turhaksi kikkailuksi. Jos haluaa kunnolla välityksiä niin hankkii 90luvun Jeep Cherokeen koneen ja vaihteiston siihen,niissä on laatikossa etupään lähtö samalla puolella ja osia löytyy heti reilusti välityksien muuttamiseen.

En tiedä hepoista mutta helposti siitä löylyä on otettavissa ulos isojenki gummien tarpeisiin ja kyllä se jeepin dieseli on ihan yhtä sätkäkone kun tojotan 2,4 tohon mitsun tekeleeseen verrattuna. Kokemuksia on noista kaikista.

Jare 27.11.2012 12:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 941483)

Hirmu pito swampereissa, kun ei oo irronnu maasta, vaan runko on antanu ensin periks.....on ne vaan pitäviä renkaita:D:D:D:D:D:D:D

Nuhapumppu 27.11.2012 14:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janex (Viesti 942245)
En tiedä hepoista mutta helposti siitä löylyä on otettavissa ulos isojenki gummien tarpeisiin ja kyllä se jeepin dieseli on ihan yhtä sätkäkone kun tojotan 2,4 tohon mitsun tekeleeseen verrattuna. Kokemuksia on noista kaikista.

Sätkäkone tai ei,paremmin siihen jeepin voimalinjaan löytyy osia kuin pajeron,jos et sattunut lukemaasi kunnolla ymmärtämään. Ja kun on välityksiä niin moottori pääsee paljon helpomalla.

RIPAX 27.11.2012 22:55

Toyota!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 942271)
Sätkäkone tai ei,paremmin siihen jeepin voimalinjaan löytyy osia kuin pajeron,jos et sattunut lukemaasi kunnolla ymmärtämään. Ja kun on välityksiä niin moottori pääsee paljon helpomalla.

Tähän nyt yllättävä kommentti jota kaikki ihmettelevät eli TOYOTA!! Välityksiä löytyy vaikka kuinka ja Tojon dieseli on parempi ku ykskää jeepissä käytetty. Koneesta irtoo 200konia helposti,ei tosin vakio pumpulla mut 12millisellä jo hyvinkin. Pakettiin löytyy päälootaa ainaki 2 vaihtoehtoo ja Tgltä lisää. Alennusvaihteistoja voi adapterilla laittaa peräkkäin joten hiljaa mennään. Mut kaikkiin noihin menee eurotonnistoa jo tukevasti,joten kannattanee harkita loppuun asti. Vaikka tojota miehiä olenkin ni ei ne kaksisia ole etenemään vakiona. Ja sitä graalin maljaa tehdessä palaa paljon rahaa jolla saa monesta muustakin tehtyä vaik mitä. Koneelle pikku piristys ja tiuhempi jakolaatikko ni lustia piisaa ja rahat säästyy.

Nuhapumppu 28.11.2012 09:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 942512)
Tähän nyt yllättävä kommentti jota kaikki ihmettelevät eli TOYOTA!! Välityksiä löytyy vaikka kuinka ja Tojon dieseli on parempi ku ykskää jeepissä käytetty. Koneesta irtoo 200konia helposti,ei tosin vakio pumpulla mut 12millisellä jo hyvinkin. Pakettiin löytyy päälootaa ainaki 2 vaihtoehtoo ja Tgltä lisää. Alennusvaihteistoja voi adapterilla laittaa peräkkäin joten hiljaa mennään. Mut kaikkiin noihin menee eurotonnistoa jo tukevasti,joten kannattanee harkita loppuun asti. Vaikka tojota miehiä olenkin ni ei ne kaksisia ole etenemään vakiona. Ja sitä graalin maljaa tehdessä palaa paljon rahaa jolla saa monesta muustakin tehtyä vaik mitä. Koneelle pikku piristys ja tiuhempi jakolaatikko ni lustia piisaa ja rahat säästyy.

Siksi ehdotin tuota jeepin voimalinjaa,koska siinä on etupään lähtö vasemmalla puolen kuten pajerosakin ja toyotassa nämä on oikealla puolen,säästyisi paljolta työltä. kun pystyisi käyttämään pajeron omia akseleita. Toyotan lootiin kyllä saa halvalla välityksiä,mutta tuota tehosta vouhkaamista en ymmärrä miltään osin minkään merkin kanssa, esim kaverilla on vakio 2.2d hilux tiheillä väleillä ja hyvinpä tuolla näkyy 38,5 lyövän tarpeen vaatiessa tyhjää vaikka voimaa on se 60hv.

Dectane 28.11.2012 10:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 942600)
Siksi ehdotin tuota jeepin voimalinjaa,koska siinä on etupään lähtö vasemmalla puolen kuten pajerosakin ja toyotassa nämä on oikealla puolen,säästyisi paljolta työltä. kun pystyisi käyttämään pajeron omia akseleita. Toyotan lootiin kyllä saa halvalla välityksiä,mutta tuota tehosta vouhkaamista en ymmärrä miltään osin minkään merkin kanssa, esim kaverilla on vakio 2.2d hilux tiheillä väleillä ja hyvinpä tuolla näkyy 38,5 lyövän tarpeen vaatiessa tyhjää vaikka voimaa on se 60hv.

Aina sitä liian voiman kanssa pärjää!

_LM_ 28.11.2012 10:29

Ehdotuksia satelee... Tuota etuakselia tuli tutkiskeltua ja pohdittua jotta pystyisiköhän tuon akseliputken vaihtamaan oikealta vasemmalle jolloin kardaanin saisi menemään oikealta.
Hieman tuo mersun kuutonen murisee takaraivossa :rolleyes:

Dectane 28.11.2012 10:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 942608)
Ehdotuksia satelee... Tuota etuakselia tuli tutkiskeltua ja pohdittua jotta pystyisiköhän tuon akseliputken vaihtamaan oikealta vasemmalle jolloin kardaanin saisi menemään oikealta.
Hieman tuo mersun kuutonen murisee takaraivossa :rolleyes:

laita vitonen, voi kutosella olla melko ahdasta :D

_LM_ 28.11.2012 10:45

Jäähdytin siirtyy taakse kuten myös akut.

Nuhapumppu 28.11.2012 14:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 942608)
Ehdotuksia satelee... Tuota etuakselia tuli tutkiskeltua ja pohdittua jotta pystyisiköhän tuon akseliputken vaihtamaan oikealta vasemmalle jolloin kardaanin saisi menemään oikealta.
Hieman tuo mersun kuutonen murisee takaraivossa :rolleyes:

Meinasitko enää pitää leimakunnossa? Jos et niin sitten hiluxin etuakseli 4.88 välillä vaan eteen,olettaen tietty että sulla on 4.875 perät tuossa nyt. Itse miettinyt tätä modia pidemmän aikaan jo omaan pajeroon,välitysten ero ei tule olemaan ongelma ja tuo toyon voimansiirto menis aika helposti tuonne alle.
Ja kyllähän liian voiman kanssa pärjää aina,mutten ymmärrä miksi tukkia satoja euroja johonkin,mikä ei oleellisesti maastossa kulkemista paranna.

_LM_ 28.11.2012 16:01

Leimassa pidetään ja akselitkin vaihtuu v6 pajerosta.

_LM_ 20.04.2013 20:47

http://www.hauskat.net/hauskoja/hyppy.jpg

Tänään istuttu swampperien päällä kaljaa juoden ja pohdittu pajeron tulevaisuutta tullen loppujen lopuksi tulokseen, että unohdetaan koko helvetin leimaaminen...
Hakusanoja/vinkkejä tulevasta: om603, Scania, Mynä, Automatic, Volvo, Pirkka, Jägermeister... :D

Btw: Joku unohti irroittaa nopeusmittarin vaijerin ennen korin pois nostoa joten mittari on nykyään 20cm syvemmällä kojelaudassa kuin alunperin. :rolleyes:

Nuhapumppu 21.04.2013 09:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 997480)
http://www.hauskat.net/hauskoja/hyppy.jpg

Tänään istuttu swampperien päällä kaljaa juoden ja pohdittu pajeron tulevaisuutta tullen loppujen lopuksi tulokseen, että unohdetaan koko helvetin leimaaminen...
Hakusanoja/vinkkejä tulevasta: om603, Scania, Mynä, Automatic, Volvo, Pirkka, Jägermeister... :D

Btw: Joku unohti irroittaa nopeusmittarin vaijerin ennen korin pois nostoa joten mittari on nykyään 20cm syvemmällä kojelaudassa kuin alunperin. :rolleyes:

Ja pääsee aukomaan konetta joka ajon jälkeen:D Mutta hyvä että joku antaa näidenkin vehkeiden kanssa homman karkailla.


Sivu luotu: 20:42 (GMT +2).