![]() |
COWBOY / OFFROAD Jeep Wrangler Moottorin vaihto 5.0L HO V8
Lopetin viimevuonna maasturi jutut ja meinasin että nyt riittää, mut mut mites kävikään, kattelin nettiautosta ajan kuluksi autoja ja siinä samalla tuli katottua noita Jeeppejä noh siinä näky yks tj wrankku suht edullisesti ja jatkoin muitten autojen selailua. Illalla tuli kumma fiilis tosta tj wrankusta että mitäs siinä olikaan, ei muuta kuin nettiautoa kattoo ja erikoisuus loisti wrankusta nyt silmiin eli peltiset puoliovet. Puhelin kouraan ja soittamaan Jeepistä ja sit jo sovittiin aika ja paikka missä nähtäis.
Auto oli jotakuinkin sellainen kun myyjä kerto ja kaupat tehtiin. Osto hetkellä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96628 Sit uudet aluvanteet + 33" renkaat ja 2"korotus http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92509 Sit seuraavaksi tuli 4" long arm setti alle ja uudet fenderit jotka maalattiin auton väriin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94752 Sit jousto kuvia http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94749 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94748 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94746 Autosta on poistettu takapuskuri, astinlaudat, etupuskuri vaihdettu ym. Katsastus on myös suoritettu ja veropäätös tullu joka oli mielestäni aika iso ton ikäseen autoon eli maksua tuli 2607€ yäk. Kulmassa tuli testattua autoa ja parin tunnin jälkeen meni takavetari poikki, jonka seurauksena tuli akseleiden päivitys. Tarkotus olisi laittaa sähkölukot eteen ja taakse + paksummat vetarit. |
Komee tuli pikkupävityksillä! :cool:
|
Hiano on! Onko oikein "tynnyrijoustot"?
Jos et itse tarvii, niin pistäs orkkislevikkeet myyntiin. Joku XJ:n omistaja tulee tosi onnelliseksi saadessaan niillä lisää tilaa isommille (33") renkaille ja ärjyn ulkonäön.... :D |
Lainaus:
Levikkeet on tuolla myynnissä http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91584 |
No just joo, mähän tuolla jo niitä kyselinkin! Ostakaas nyt joku XJ:n omistaja tosta hyvät levikkeet halvalla pois, niin ei tartte kärvistellä Bushwackereiden kallista hintaa ja kusilaitu-Polakkikopioiden huonoa laatua! Töitä saa tehdä kunnolla että saa istumaan kunnolla, mutta lopputulos on kaikinpuolin hyvä. On näyttävä, tilaa riittää ja mittojen puolesta pitäs vielä mennä leimasta heittämällä läpi! :cool: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96701
Tynnyri tuli itsellekin hankittua. Nyt tartteis vielä jostain ramppi rakentaa, niin näkis mahtuuko se pyörän alle vaiko eikö... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Moottorin vaihtoa suunnitteilla eli V8:sia:D
Vaihto ehdot olis Fordin 4.6 tai 5.0L HO V8 tai sit Jeepin 4.7 V8. Fordin 5.0L koneen jatkeena joutuis käyttää Chevyn TH 350, 400 tai 700:sta automaattia, koska ei löydy valmista adapteria Fordin C4 ja Jeepin NP231 / 21 jakolaatikon väliin. Jeepin 4.7L V8 on vielä kaikin puolin avoin kun ei oo vielä päässyt mittaa miten sopii / mahtuu. -98 autoon noi moottori vaihto ehdot on vähissä noitten päästöjen takia:confused: Chevyn 305:n menee yli kuutiotuumista ja mesen koneet menee yli tehoista eli jäljelle jäi Jeep ja Ford, ja näillä mennään. Nippon kasia en laita vaikka joku maksais:D |
Noista taitaa Fordin pikkukone olla ainoa joka menee tehorajoihin suoraan. Itse haaveilin jossain vaiheessa tuosta Jeepin 4.7-litraisesta mutta hylkäsin sen kun en löytänyt tehonumeroita jolla sen olis saanut leimattua. Tunnetuin 4.7 TJ löytyy jenkeistä - Currien tekemä "Fire Ant" -> http://www.off-roadweb.com/features/...j/viewall.html .
|
Lainaus:
|
Mallimuutos
Noin se jätskikiska muttuu nakkikiskamalliksi :)
|
Lainaus:
|
Saakohan tohon Jeepin 4.7 V8:n automaatin perään jotain adapteria jolla sais liitettyä tohon NP231 / 21 jakolaatikkoon? Kun ei oo tietoa mikä automaatti tossa 4.7:n perässä on.
Joo nakkikiskan pihat on yleensä huonommassa kunnossa kun jädekiskojen niin sen takia piti korottaa 2" enemmän kuin jädekiska malli:D niin siitä tuli nakkikiskamalli. Jos jollain on tarkkaa tietoa tosta 4.7 V8:sin automaatin mallista niin pistä tulee niin katson löytyykö tuolta adapteria http://www.advanceadapters.com/categ...its/191/kiitos. |
Ei tarvi adaptereita, Tuossa ohjeet:
WJ: NV247 to NV231 swap complete: writeup well I finally got some time to put in my 231 on wednesday and it went pretty smooth. It's almost a direct bolt in swap. I'll run down a list of things you need and things you need to do in case anyone is interested in doing the swap too. First you need a 231 transfer case that has the later style gear cut on the input shaft. 95+ I believe is the cutoff date, but you may want to double check. FYI, My case is out of a 97 TJ. Next you need an input shaft out of a 247. I ordered mine used from a jeep mechanic for $100. That was the best deal I found and I even have a hookup at a dealership. You could always use the input shaft from the 247 that you're swapping out, but I wanted to have the freedom of putting the 247 back in if things didn't work out. Plus, I figure I can always sell the 247 or take it apart and sell the input shaft to someone in my shoes. Swapping input shafts isn't rocket science, but it definitely takes a bit of skill and knowledge. If you have a FSM and pretty good mechanical understanding I think you could pull it off. One word of advice would be to get GOOD snap ring pliers... don't skimp on the cheap ones or you'll be sorry. So once you have the 231 with a 247 input shaft you're ready to swap it in. I'm not going to go over the details of swapping out a TC, but FYI it's a direct bolt up match minus the linkage. The linkage took me a good 8 hours to set up... reason being I had to fabricate a new shifting arm. If you have a mill and a lathe it would be no problem to crank out the necessary pieces and set it up in a fraction of the time it took me. I had access to neither, but made do with my drill in a bench vice and some nifty work with a rotary file. Basically the shifter arm for the 247 is too long and I'm pretty sure the arm from the 231 would be too short. I'm not positive on the 231 arm being too short, but it was easier for me to make my own than it was for me to drive down to the pick N' pull on a hunch and grab the shorter arm. For the arm itself I used 1/4" thick by 1" flat stock. First you to need to make a slot 3/8" wide and 5/8" long. I used a 3/8" drill bit and measured 5/8" from center to center. Then I worked a slot between the two holes with a rotary file. The angle of the slot is important so you'll have to crawl under your jeep and figure that out for yourself. basically you want it so the arm points at the able in the correct range. It doesn't have to be perfect, but the closer the better (I eye-balled it). On the factory shifting arm the piece that attaches to the shifting cable is pressed into the arm and mine wouldn't come out. I grabbed some 1/4" round bar stock and cut a short length and stuck it into my drill that I had set up securely in my vice. I used a metal file to mock the grooves and shape of the existing piece so it would snap in properly to the end of the shifting cable. Now if you have a lathe you can turn the rod down and make a press fit in your own arm, but like I mentioned before I don't have the proper machinery to achieve the correct tolerances for a press fit. Rather, I used a 1/4" by 20 dye and made some threads on the opposite end of the machined piece that I made. Now you need to drill a 1/4" hole in the other end of the shifting arm. The position of this hole is critical for the shifter to have enough throw to shift through all the ranges and it may take you a few times for trial and error. I don't know the numbers off the top of my head, but don't get frustrated. Crawl under the jeep and figure out where the hole would have to go if you match up the shifting cable and moved it through the ranges. Lastly the drive shaft must be altered. the 231 I purchased already had a SYE kit on it so I had a drive shaft made to the correct length and bolted it in. I don't know if the stock WJ DS would work in a 231 slip yoke, but my recommendation would be to get a 231 with a SYE and eliminate the hassle. So that's pretty much it. The reason I wanted to swap out the 247 was because I wanted to have a legitimate 2wd range so that when I put in my D44 front end I can unlock the hubs and single out the front drive train. Also I can run the speed input off of the 231 rather than the tone rings in the axle shafts... A big obstacle when the time comes to swap out the coke can 44. I went with a 231 rather than a 242 (an easy swap since they offered them in v8 WJ's) was because I eventually want to run a 4:1 reduction kit as well as the larger aftermarket support for the 231. Feel free to ask any questions and I hope that when the time comes when someone else wants to do the swap I was able to help out. |
Lainaus:
Ja tuo WJ:n automaatti 4.7 koneen perässä on Chryslerin 45RFE/ 545RFE (vuosimallista riippuen), 5- portainen, muistaakseni kakkosvaihde on eri välityksellä ylös- ja alaspäin mennessä :D edit: Menikin niin että toi 45RFE on neliportainen mutta kakkosvaihteella käytetään eri välitystä vaihtosuunnasta riippuen. Viittä välitystä käyttäen 545RFE on "suoraan" viisiportainen, OD on vähän harvempi kuin 45RFE:ssä. |
Mielenkiintoinen rojekti! Jeepin 4,7L V8 vain taitaa mennä väkisinkin tehorajoista yli. Jos kuutosen suurin teho on 190hp, on suurin sallittu silloin 1,2 kertaa se eli 228hp, joten ei ihan taida riittää mopoimmankaan kasin 235hp tehoihin, saati HO:n 265hp:een.
No, vaikka jonkun kasin saisikin leimattua, niin miksi ihmeessä laittaa väkisin TJ:n vakiojakista kaikkine ihme modauksineen? Suoraan vain kone ja lootat vaihdokista, luulisi voiman riittävän isommillakin renkailla. Ja mitä sitten jos kaikki pyörät vetää kun on tehoa? Jaa niin, takavedolla on kivaa kurvailla siellä snagarilla... :D Kardaani tietysti menee uusiksi. Ilmeisesti paljon korotetussa vain kardaanin kulma tulee jyrkäksi, kun eikös se takakeppi ole melkolailla lyhyt ja jo vakiossa alustan korkeudessa kardaanin kulmaa reilusti...? Ja miten mahtaa olla koneen aivojen kanssa, jos pitää ympätä "väärän" korin sähköihin? Eikö ennemmin kannattais stroukata tai ahtaa 4,0-kone, niin tulis reilusti vääntöä ilman tekniikkaongelmia? Miten toi lause kuulostikaan omituiselta... :D Emmää mitenkään halua masentaa, mutta näiden masiinoiden tehonkasvatus on paljon kinkkisempi homma kuin vielä kultaisella -90 luvulla, jolloin päästöistä ei tiedetty/vaadittu mitään ja poweria tuli vain isompaa kaasaria vaihtamalla. Katsurit ei tienny eroa vakion 273n ja viritetyn 360n välillä, eikä edes iso- ja pikkulohkon välillä. Riitti kun oli riittävästi änkkäreitä peräkkäin himmaamassa koneen soundeja, eikä pakoputki ottanu kiinni katsastuskonttorin nosturin ramppiin tai lattiaan... :D:D:D:D:D |
Vaikuttaa taas epäilyttävästi siltä, että sulla on mopo todella isosti karkaamassa käsistä. Aivan niinkuin sun kaikissa aikaisemmissakin projekteissa. Koskas mennään ajelemaan? :)
|
Luin tuolta että olis manuaalissa 21 spoorinen akseli mut tiedä häntä.
Tämmösiä tehoja oon löynänyt noista 4.7 V8 http://www.autowiki.fi/index.php/Jeep_Grand_Cherokee_WJ ja auton rekisteriotteessa on myös lukenut samat tehot 164kw -99-02. Timo oon menossa kulmaan ajelee jos saan vetaria lainaksi kaverilta. Jeeper toi lontoo on mulla vielä vähän hakusessa mut eiköhän siihen lääke löydy:D |
Vaikka kasin murina kivaa onkin, olisiko kuitenkin kokonaisuutena helpompaa ja halvempaa stroukata kone? Silloin ei tartte tehdä mitään modauksia voimansiirtoon. Kuutosen tehot ja väännöt nousee helposti pikkukasin tasolle suurentamatta moottorin painoa, eikä välttämättä tartte osoittaa katsurille mitään papereita. Tietysti jos tulee kunnon peltimälli ja ruvetaan selvittämään syytä, niin vikahan on tietenkin siinä viritetyssä vehkeessä, jonka kylkeen puolisokea mummo ajoi kolmion takaa ylinopeutta katsastamattomalla Micralla...
Tosta stroukkaustietoa, löytyy varmaan roppakaupalla muutakin. http://www.ajeepthing.com/stroker-motor.html |
Lainaus:
|
Tämä on kaikki tietysti vain spekulaatiota, koska Jeepin kasia ei helpolla / halvalla keulille saa. Ja kyseinen hieno TJ tuskin joutuu moisiin rymyytyshommiin (ainakaan vielä), jotta jakiksen kestävyydellä tai veto-ominaisuuksilla olisi NIIN suurta merkitystä.
Nämä vetopuolen kikkailut etu-, taka- ja nelivedolla, hitaasti ja nopeasti, lukoilla tai ilman taitaa pitkälti olla käyttäjänsä makuasioita. Jonkun mielestä Grandien takapainotteinen visko on katuliukkaalla nopealla puolella parempi (helposti hallittava ja näyttävä 4-pyöräluisu) kuin täysin lukittu (puskee) tai avoin (sutii) neliveto. Pikkupuolella taas mennään maastossa joka tapauksessa lukittuna, oli aski sitten 231, 242 tai 249. Snagarilla 2WD on kunkku, jos välttämättä pitää päästä piirtämään lakudonitsia. |
Lainaus:
Lainaus:
Sen sijaan sillä on, että onko esim. kuivalla asvaltilla ajaessa järkeä kihnuttaa viskon kanssa eturenkaita vastaan (vaikka visko olisi kunnossa se pykii jonkin verran), tai jos on reilummin lunta ja tarttisi kärryn kanssa päästä menemään niin kyllä kiinteä nopea nelikko on silloin ylivoimainen verrattuna esim. viskoon vaikka puskeekin herkemmin. Vetokyky menee silloin edelle. Muutaman kerran olisi itselläkin ollut tarvetta, mutta mentiin sitten hitaalla puolella hyvin hitaasti kun ei muuten päässyt :D Paras olisi, kun olisi "2wd-AWD-kiinteä nopea-kiinteä hidas" tyylinen jakolaatikko :) Vaan eipä siinä, lopetetaan suurempi off-topikin jauhaminen ja keskitytään kasinvaihtopuuhiin! :) |
Lainaus:
Just näin, älkää nyt pilatko hyviä rakentelufiiliksiä höpöttämällä kustannuksista ym turhasta. http://www.youtube.com/watch?v=i474J...feature=fvwrel videon alla lukee hyvä resepti topicin auton osille ;) |
TRAFI on siitä kiva, että se rajoittaa mukavasti muutoin lukuisia rakenteluvaihtoehtoja, jos mielii saada autonsa rekisteriin. Kunhan rakentaja pääsee itsensä kanssa yksimielisyyteen ajopelin käyttötarkoituksesta, on vaihtoehdot vähentyneet kummasti. Seuraavaksi vähentyy lompakon paksuus, sekin kummasti! :D
|
Lainaus:
Tällä autolla tullaan ajamaan niin OFFIA kuin tielläkin, ja ehkä joitain 12h kisoja;) Näillä näkymin tulee Fordin 302 V8 koska siihen löytyy paljon jos jonkin laista osaa. Tossa ois hyvin hollilla yks avo musse josta sais otettua tekniikan eli 5.0L HO mosan ja ehkä jotain muuta, lopun mussen myyn osina pois:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kyllä noissa vehkeissä on jo kaiken mailman saastekierrätykset:D mut mut varmistetaan ennen kuin sössitään;) |
Lainaus:
* Tuo kuutoskone on itse asiassa aika painava. Kevyempiä kasikoneitakin löytyy, jopa jenkkiautoista :D * Tehoa ei koneessa ole kovin hirveästi, stroukattuna sieltä irtoaa kyllä sen ~270hp/400Nm (riippuen käytetyistä osista). Monessa tuoreemmassa kasissa on tuon verran jo vakiona, ja kohtuuhalvoilla viripalikoilla irtoaa tarvittaessa reilusti lisää :) Hyvän stroukkikoneen rakentamisen hinnalla ostaa kasin + laatikon + johtosarjan + kiinnitystarvikkeita kun löytää sopivan kokonaisen luovuttaja- auton itselle. Rakentaminenkin on silloin varsin simppeliä kun on kaikki tekniikkaan liittyvät osat vieressä. * Jeepin kuutonen on pitkä kone, kasi on periaatteessa ainakin yhden pytyn verran lyhyempi, kompaktimpi kone sen parin pytyn verran. Jos kasikonetta vielä hieman siirtää taaemmas niin painonjakauman saa vaikka 50/50 jos siltä tuntuu. * Voimansiirron modaukset? Yksi poikittaispalkki laatikolle, TJ:hin sopivat koneen kannakkeet (tilaa USA:sta valmiina jos ei itse halua tehdä), kardaanien pidennys/ lyhennys. Eipä siinä juuri muuta ole ;) * Pakoputki ei ole kovin kummoinen tehtävä, esmes teettää Tiittasella Kannelmäessä, ne tekee uuden putken ~100€:lla ja menee pari tuntia. Monesti putkea joutuu joka tapauksessa muokkaamaan alkuperäisestä vaikkei tekniikkaa vaihtaisikaan, jos ei halua että jää heti ekaan kiveen kiinni. Ja sitten nuo yllä olevat argumentit voi myös kääntää vähän toisinpäin, todetakseen miksi kannattaisi pitää se kuutonen :D Oikeasti onhan tuollaisessa tekniikanvaihdossa hommaa ihan pirusti, ja aikaa siinä menee. Vaan enpä minä ainakaan valita että saataisiin kasikoneinen TJ tänne katukilpiin, ei taida montaa olla? Enkä usko että sinäkään :) Hienoa jos joku jaksaa nähdä vaivan tuon homman eteen, onhan sitä kasin hörinää aina kivempi kuunnellakkin :) |
Lainaus:
Toi Jeepin kutonen taitaa painaa enemmän kuin Fordin V8 mut siitä otetaan selvää. Jotenkin ei vaa nappaa ton kutosen virittäminen, en tiedä miksi. |
Lainaus:
Sikäli kun 4.0 koneisessa XJ/TJ:ssä saa laillisesti olla maksimissaan "vain" 228hp, niin keskustelu isoista hp-lukemista on vain joutavaa höpötystä. Jos menee konttorille 300-400hp virivirikoneella, niin ei ne siellä enää niin taukkeja ole, etteivätkö ymmärrä jotain olevan "pielessä". Toista oli ennen. :D Miten olisi Jeepin uudempi 3,7L V6-kone? Tehoja jotain 210hp, lieneekö myös kevyempi? Ja onhan siinä uudemman tekniikan lisäksi myös jo "veen ääni". :D Jos niitä hepoja ja soundeja todella kaipaa, niin sitten vain SRT8 alle! Pitäs riittää molempia, eikä tartte swappailla, paitsi euroja. :D:cool: |
Annas nyt Okan laittaa sinne se kasi, eläkä intä :D
Kasissa nyt vaan on niin vitun hienot äänet. |
Lisää vettä kasimyllyyn. Luin juuri jostain Jenkkisaitilta, että kuutosen PCM-yksikkö on sama kuin 4.7-litrasessa! Sen puoleen tartteis vain löytää kasista mopoin versio ja eikun piuhat kiinni ja menoksi! :D
|
Lainaus:
PS onhan toi 4.7 L kanssa V8;) |
En tietenkään enää löytänyt tuota keskustelua, mutta kokeiles laittaa kuukkeliin haku "jeep 4.0 swap 4.7" tai jotain vastaavaa. Lontoon hakusessa ollessa voi tiedon etsintä olla toisaalta vähän hankalaa.
|
Lainaus:
|
Takavalojen upotus, kun rupes ärsyttää noiden valojen törrötys:D
Lähtökohta ja tässä vaiheessa on hyvä piirtää tussilla jäljet että mistä leikataa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97492 siinähän se tussin jälki näkyy ja ei muuta kuin leikkele http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97493 ja tovin leikkelyn ja snurauksen jälkeen siinä möllöttää reikä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97494 takavalo takasin laitettu ja avot kun hävis törrötys takavalo piiloon http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97496 |
Mites rekisterikilpi ja sen valaistus?
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97589 Jouduin ottaa kuvan tuolta Pekan kuvatuksista kun itellä ei ollut kuvaa, jossa ois näkynyt toi kilpi valon alla. |
Lainaus:
|
hitto on nuo wrankut kyl kivan näkösiä laitteita ja apparin penkiltä istuttuna kans.:) onneks en oo ratin taa viel päässy muute ois kaluston vaihtoa tiedossa..:rolleyes::D
|
No mites se V8-projekti etenee? :D
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97710 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kone + laatikkopaketti samasta autosta, siinä samalla saa tarvittaessa johtosarjat ja aivot. Se lie kaikista helpoin tapa. GM:n tuotteista Jeeppiin ainakin tehdään johtosarjojen modauksia (esim. I6 -> V8 ), en tiedä onko Jeep-Ford hommiin.
Yksi ongelma on kojelaudan kanssa jos haluaa pitää orkkis mittariston, mutta ainakin GM:n tekniikan kanssa Jeepin OBDII- mittariston ainkain saa toimimaan. Huvittavaa on, että esim. Dodgen tekniikan istutus Jeeppiin ei noin vain toimikkaan, koska esim. nopeusanturi (VSS) on aivan eri paikassa ja erityyppinen, mitä Jeeppi ei tajua. |
Lainaus:
Ennen tietokoneaikaa kun riitti johdot veden lämpötilalle, öljynpaineelle, puolalle, startti(relee)lle ja laturille, niin homma oli paljon helpompaa. Nyt on sitten kaiken helkkarin asentoanturia, ajonestintä, ilmamäärämittaria, automaattisähkölootan sun mitä piuhoja, jne. niin ei oikein innosta moinen ilman plug-in muutossatseja, mutta niitä siis lienee olemassa... Mitäs tähän tuumii itse VooDoo Jeep? Sulla on vissiin jo satsit tilattuna, vai...? |
Lainaus:
Sähkötyöt jätän kaverille joka osaa nää hommat täysin, eli ei tuu plug-in muutossarjoja, eikä taida ees saada tähän. En oon ees kattonut että saako tohon Fordin moottoriin mitään valmista sarjaa, jos joku löytää niin ei muuta kuin linkkiä näytille:D Chevyn LT1 moottoriin näyttäis olevan noita sarjoja kaupan, kun ei saa laittaa Chevyn moottoria niin ei sit:mad: menee kuutiotuumat 2,5 yli:mad: pirun pienestä on kiinni. |
Lainaus:
|
Lokarit
Mulle tuli juuri jätskikiskaan Moparin alkuperäiset Rubicon mallin lokarit. Tuuman alkuperäisiä leveämmät. Tarvitaanko muovilokarien maalaamiseen joku erityinen pohjamaali?
|
Muovi osien maalausta.
Lainaus:
Jos ne on taas mustaa muovia niin, pesu ja rasvanpoistolla pesu, karhunkielellä himmentäminen, rasviksella pesu, sitten tarvii vetää pintaan muovitartunta jota saapi automaalikaupoista joko ruiskuun sopivana jotta kili kali pullossa olevana. Sitten harmaa hiontaväri jota ei tarvi hioa jos levikkeet on struktuuri pintaiset, sitten itse väri ja lopuksi lakka. t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
En viitsinyt ees omaa ruiskua sotkea, kun se maalaa työkseen noita autoja ja osia niin hinta on kohdillaan eli ei oo mikään lista HINTA;) |
Lainaus:
Olen kahteen autoon tehnyt kokonaan uudet sähköt ite ja aikaa meni tarpeeksi kauan, että ei jaksais taas:D Laitan ite moottorin + laatikon ym paikalle ja kaveri käy ne sit kytkemässä niin se menee helposti päivässä niin ei tartte autoa seisottaa kauan;) |
Kiinnostaa
Ongelma on tallilla tuo pöly. Väkisin pölyyntyy. Kiinnostaa kyllä. Hommaanko värin itse? Edellinen on loppu, joten muutenkin pitäisi ostaa lisää.
|
Lainaus:
Eli kysäsen huomenna että mitä maksaa vai kuinka? |
Lainaus:
Ongelma on sitten se, että jos haluaa saada alkuperäisen mittariston ja sen kaikki varoitusvalot toimimaan. Siinä ollaankin jo ihan eri tarinassa. Toinen ongelma on se, että onko luovuttaja- auton johtosarjat sen mittaisia että kaiken saa haluamalleen paikalle. Persiistähän nuo sähköhommat joka tapauksessa on nykyautoissa, liittimiä ja elektroniikkaa on niin pirusti :( Noihin GM-> Jeep yhdistelmiin löytyy valmiita muutospaketteja sähköihin, ilmeisesi Fordeista ei koska eipä niitä toisella mantereella juuri kukaan käytä. Lainaus:
Meinastiko pitää alkuperäisen mittariston tuossa? |
Lainaus:
Autoon tehään 3-4mm paksuset rosteripuskurit ja helmaputket, ja kiillotus vielä kaupan päälle. Oon harkinnut sellasta että hiekkapuhaltais ton rungon ja sen jälkeen sinkitäis sen niin tulis aika makia ja kestävä:D |
Mitäs tälle rojektille kuuluu?
|
Lainaus:
Rosteripuskurit rupee olee kohta valmiit;) Tänään pitäis laittaa osia tilaukseen jenkeistä, että kestäis paikat paremmin:rolleyes: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Etuvetareiden HD ristikoiden vaihtoa, että kestäis kulman ajelut lauantaina:D
Tässä näkyy hyvin noi Y tukivarret http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98797 Kevyet hitsaukset noihin ristikon kuppeihin niin pysyy paremmin paikalla, kun noilla C-lipseillä on tapana lähtee irti rankemmassa revittelyssä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98798 Eilen sain vihdoin tilattua tähän kippoon sähkölukon + paremmat vetarit taakse:eek: |
Jenkeistä tuli paketit jotka sisälsi seuraavat osat 30 uraset takavetarit, Eatonin sähkölukko ja laakerisarja
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99661 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99662 ja ei muuta kuin perää purkamaan http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99665 Mut eihän homma mennyt kuin elokuvissa vaan laakerisarja oli väärä niin jäi homma vaiheeseen. Hvä ero noissa vetareissa vasemmalla uusi ja vanha oikeella, eli nyt pitäis kestää ( toivon mukaan ) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99663 välitys meni hyvin paikalle lukkomurikkaan ja muuten kaikki OK paitsi ne laakerit:( Lukkosarja sisälsi kaikki muut paitsi laakerit http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99664 Maanantaina laakereita hakemaan niin saa Jeepin takas nippuun |
Mistäs puljusta putkahtivat?
Itse tilasin Jeeppiin 4x4 garagesta eteen lukon. |
Lainaus:
|
Ohjauksen päivitystä eli uudet HEAVY DUTY osat
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100062 uudet ja vanhat vierekkäin aik suuri ero paksuudessa http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100063 vanhat vielä paikalla http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100061 uudet paikalla mut kuva meni pilalle 5.0L V8 moottorin vaihto rupee näyttää siltä että ei muuta kuin paikalle laittamaan, ens viikolla rupeen tilaa noita adaptereita moottorin ja laatikon väliin. Moottori tulee kans jenkeistä kaikkineen hiluineen päivineen:D |
No nyt on sähkölukko paikalla ja toimi hienosti kulman rymistelyn
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100619 ja uudet vetarit kesti myös hienosti:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100620 ja uudet ohjaus osat paikalla ja toimi hienosti, enään ei ohjaus vedellyt vaan auto meni sinne minne pitikin, vanhoilla ohjaus osilla auto oli vähän rauhaton ajaa mut nyt on JEES:D ps ei tarvi enään ohjausiskaria http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100621 |
Mitkäs ohjaushilut tähän meni? Himottais omaan vaihtaa samanmoiset, näyttää aika paljon fiksummilta kun käänteis-y-nerokkuudet XJ:n vakiot. Oliko sulla edessä D30 akseli?
|
Lainaus:
Mites noi ohjaushilppeet, laitoit uudet muttet tehny over- the-knucklena ettei tökkis varsia kiviin ja kantoihin? Oon tilaamassa goferitin flip inserttejä millä on helppo kääntää (19mm:ksi knucklesta raidetangon päiden reiät, naputtaa kartioholkin reikään ja hitsaa kiinni). Jos haluat niin otan parit ylimäääräiset. Tais maksaa huimat 20$ + kulut päälle :D |
Lainaus:
Orkkis etuakseli on paikalla eli Dana 30. |
Lainaus:
Olisin laittanut yläpuolelle noi ohjaus romppeet mut toi apparinpuolen raidetangonpää on käänetty vinoon niin ei pysty laittaa:( Minkä laiselle setille noi holkit on tarkotettu? Jos saa tohon mun settiin niin miksi ei tilattais;) |
Lainaus:
Niitä on kahta mallia, toiset on XJ/TJ/ZJ/MJ/WJ raidetangon pään kartiolle tarkoitettu (ja ties minkä muunkin), onko se nyt sitten 7* "viisteellä" oleva kartio, alku- ja loppuhalkaisijoita en pysty muistamaan. Mutta jos nuo Jamantin ohjaushilppeet meni sulle suoraan ilman kääntöpäiden tai sektorivarren muokkausta niin sitten ei ongelmaa. Ne toiset on sitten tarkoitettu Chevyn C/K30- sarjan raidetangonpäille mitkä on paljon järeämpiä. Tuossa linkki ko. kikkareisiin: http://www.goferitoffroad.com/products.htm Eli tälleen (tässä WJ:n kääntöpäät, mutta idea sama), mukavan ylös saa raidetangon: http://i557.photobucket.com/albums/s...J/IMG_0053.jpg http://i557.photobucket.com/albums/s...J/IMG_0104.jpg |
Missä kohtaa lähti taas mopo käsistä?? :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
http://www.youtube.com/watch?v=7-EQQ...eature=related
ihan makoisat äänet tuosta fordinkin v8sista saa irti itellä kans olis tuossa wrangleri vanhalla kaasarikoneella ja miettinyt että mitä tilalle, uudempi 4.0ruisku olis ainakin päivitys...moparin oma 5.2 v8 taitaa työntää liikaa tehoja että saisi papereihin |
Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=NXLY2...eature=related pitää kuulua toi rätkytys se on kaiken A ja O:D:D PITÄISIKÖ MUUTTAA TOI OTSIKKO VAIKKA COWBOY JEEP:ksi |
Lainaus:
|
ja videolla ollut poliisi saisi tulla minuakin sakottamaan
|
Just joo äänillähän sitä pöristellään ;)
|
Lainaus:
|
Vaikka oli mitä soundeja koneessa, niin katu-uskottavuus kärsii pahasti, jos kumittaa vain yhdellä renkaalla. :( Se se vasta näky oliskin, jos Jeeppi vetäis mustaa ei vain kahdesta vaan neljästä kulmasta! :cool:
|
Lainaus:
Vaikka Jamantin sarja onkin vahva, niin kyllä sekin hajoaa, jos ajaa toistuvasti päin kiviä. Etuperän saa sentään suojattua panssarilla, vaan raidetankoa ei oikein millään järkevällä, kun on niin alhaalla. Sikäli, jos Chevyn orkkispalikat olisi edullisia, niin kai ne vois pikkuhiljaa vaihtaa... Ja katulailliseenhan ei kaiketi mitään ohjausosia saa hitsailla, ei edes kartioholkkeja...? |
Voi hitsin hitsi!
Pistettiin musse käymään niin eihän se käynyt niin kuin piti, eli ontuili kovasti. Auto on seissyt useamman vuoden ilman ajoa ja ilman kunnon käyttöä niin taitaa olla jotku paikat tukossa tai jotain muuta:mad: Tätä mussea ei tullut vielä ostettua kun hinta ja laatu ei kohdannut toisia. Tuolla jenkeissä olisi tosi vähän ajettu mussen 5.0L HO tekniikka mut toimitus aika on vaan niin pirun pitkä että ei tiiä mitä tekis:confused: Tuli tossa katottua ajan kuluksi noita remmiahtimia tohon Jeepin koneen päälle, oli ihan hyvät teho / vääntö käyrät noissa dyno testeissä. Taas joutuu laittaa mietintä myssyn päähän että mitä TEKIS. |
Remmiä sille vaan!
Remmiahdin olis kyllä aika porno! Sellanen ehottomasti!!
t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Löytyykös semmosta remmiä, joka on E-hyväksytty päästöille? Muutoin pitää käyttää auto VTT:llä ja maksaa 2k€ päästömittauksista. Mitäs ne remmin tehokäyrät muuten lupas potkua, 300hp? Ei taida ihan saada ottaa kaikkia tehoja irti, kun menee +20% rajat rikki ja 1kW/7kg tehopainorajakin kummittelee. :(
Samoja juttuja tässä itsekin pohdin, kun katselen kateellisena USA-poikien tuubivideoita isojen kasien asennuksista XJ:n konehuoneeseen. :mad: Nettiautossa on rutattu SRT-8 Grandi myynnissä melko edullisesti. Siitä tekniikka irti ja halpaan WK:hon kiinni, niin johan loppu tehonpuute! Laillista potkua 425hp ja varttimaili 13,2sek! Kyllä sutii, HÄ! :cool: |
Lainaus:
Löyty 60-140 hp takapyöriin lisää antavia remmejä:eek: Yhteen paikkaan laitoin kyselyn, ja sieltä vastas että poistettu valikoimasta:confused: |
Asiat muuttu positiivisesti elikkä keulille tulee Fordin 5.0L HO V8 moottori.
Kaveri soitti mussesta ja päästiin hinnasta sopimukseen:D Ensi viikolla käyn hakee mussen ja ei muuta kuin purkamaan;) |
Mussesahan olisi ollut fordin 8.8 taka-akseli, tosin en muista oliko gt- versiossakin heikompi 28- spoorinen versio (explorerissa ja f150:ssä on 31- spline). Jos leveys ja pulttijako täsmäisi ja 31- spline niin ois pirusti kestävämpi akseli ollu ku toi sun d35..
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
..ja mullahan oli nimenomaan Mustang GT:n jarrut omassa F8.8:ssa mikä oli silloin Cherokeen alla kiinni. Hyvät oli, samoin kuin akselikin.
Olisit Oka ventannut hetken ennen taka-akselin päivitystä, meinaan 31- spoorinen F8.8 on samaa vahvuusluokkaa ja osin vahvempi kuin D44.. Ainoa miinus on c- klipit, mutta eipä se levyjarrujen kanssa niin justiinsa ole. V8:n voimalla tuo D35 alkaa valittaa aika pikaisesti, varsinkin sinun oikean pedaalin käytön tuntien ;) :D |
Lainaus:
Sehän näissä hommissa on paha kun ei oo selvän näkiä että mitä millonkin ostelee:eek: Ai taas pitäis päivittää takaakseli uusiksi? no voi hitsin hitsi Joo joskus tulee oikeseen jalkaan noita suonenvetoja ja silloin pitää suoristaa jalkaa:D |
Lainaus:
Juu se on joskus tuon oikean jalan kanssa kummallisia kohtauksia.. Ne lisääntyy ihmeellisesti kun on kasi pellin alla. Mistähän se johtuu? :D |
Musse on nyt haettu pajalle ja pitäis ruveta ruuvaa moottoria + muita osia irti että Jeeppi saa uuden sydämmen, vaikka vanhassa ei oo mitään muuta vikaa kuin että puuttuu kaksi sylinteriä eikä oo V muodossa:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101971 Ja tässä on Jeepin tuleva sydän, joka käydään täysin läpi että ei rupee läppä reistailee http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101972 |
Jumatsukka..! :D -Siitähän tulee Bad Ass-Jeeppi.. :p
-Kaverilla on pari mussea kiihdytysautoina, sanoo niitä Bad Asseiksi... :cool: |
Musse on joutunut luopuu voima lähteestä, ja Jeeppi odottaa innolla uutta voimaa pellin alle:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102071 ja pelkkä moottori esittelyssä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102072 Piti käydä moponetissä ostaa moottoripukki missä on hyvä ropata tota konetta, jos vaikka sais sunnuntaina laitettuu ton mosan siihen;) Ps; rosteri puskurit haettu eli valmiit asennukseen |
Tässä ois nää rosteri puskurit jotka kaveri teki töissä:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102098 ja tietenkin sivu profiili http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102099 |
Raaskiiko noin überhienoja bling-bling-kamoja edes laittaa maasturiin, saati ajella sillä metsässä? Jaa mutta tästähän piti tulla joku nakkikiskacruiseri, tms. No, hienot on kuitenkin ja onhan ne alumoottorin kanssa vähän niinku samaa kamaa verrattuna vanhaan rautakutoseen. :D
|
Sivu luotu: 04:50 (GMT +2). |