Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   previa 4wd (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92314)

kunu 29.12.2011 20:00

previa 4wd
 
moi onko kukaan tuunannut previa 4wd:tä korottanut,onko mitään lukkoja asennettu ja mistä voisi kysyä neuvoa
hyvinhän toi hangessa menee mutta jos haluaisi vähän parantaa myös ulkonäköa vai pitääkö vaihtaa auto kiito etukäteen

Bj Andy 29.12.2011 23:26

Piti oikein guuglettaa että mikä hemmetti tuo on.

No lukoilla ei ulkonäkö parane joten jos se ei mielytä silmää etkä tiiä mikä sen saisi hienommaksi niin sitten se varmaan kannattaa vaihtaa semmoiseen josta tykkää.

Eli tommonen tilasämpylähän on ainoassa järkevässä elementissään juuri niinkuin se on tarkoitettukin. Ja nelikkona se vie sitä ehkäisyn unohtanutta pariskuntaa jouluruuhkassa kaikkine laumoineen nöyrästi anoppilasta toiseen vaikka kilpailu olisikin taannuttanut valtateiden kunnossapidon 50´luvun tasolle ja kylätien auraukkeli olisi kinkun lisäksi nauttinut tilavuutensa aperitiivia...

Tai sitten Jätä tuo muijalle käyttöpeliksi ja osta itellesi harrastemaasturi erikseen jos siltä tuntuu.

Ja tämä oli vain meikäläisen mielipidee.

Mites tuossa muuten on se nelikko toteutettu??? Visko,keskitasauspyörästö, vai mikä??

tonikki 30.12.2011 16:12

Pitääkö auto siis saada katu-uskottavammaksi vai maastokelpoisemmaksi?
Itelläkään ei vielä hajua mikä auto kyseessä.
Mutta katu-uskottavuutta jos haet ja myös lisää maasto-ominaisuuksia niin mahdollisimman isot ja karkeat kumit alle, korotusta ja vinssi keulalle.

Pelkkään katu-uskottavuuteen eli ulkonäköön riittää varmaan kun laitat skoopin konepellille, norkkelin tuulilasin nurkkaan, isot kumit alle, vinssin keulaan ja offroad tarroja auto täyteen. :D

Mut jos oikeesti on rahaa laittaa eikä halua omia käsiään liata niin noita offroad tuning pajoja löytyy Suomesta.

Palex 30.12.2011 16:30

Kyllä nuo Previat ovat sen näköisiä vekottimia, että katu-uskottavuutta ei ole mahdollista saavuttaa edes pienimmissä määrin, ja luultavasti maastokelpoisuuskin käy melkolailla käsikädessä ulkonäön kanssa...:D

sisua45 30.12.2011 16:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 834330)
Itelläkään ei vielä hajua mikä auto kyseessä.

http://image.nettiauto.com/extra/car...d9aa119499.jpg

Tuommoinen tila-muna vissiin kyseessä.

Ei tuosta nyt mitään varsinaista maastoautoa saa tehtyä. Neliveto on tässä lähinnä turvallisuus varuste, niinkuin Bj andy sanoi.

JJ90 30.12.2011 18:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kunu (Viesti 834079)
vai pitääkö vaihtaa auto

Kyllä.

Bj Andy 30.12.2011 22:05

Joo tommonen tilamuna on kyllä katu-uskottavimmillaan juuri sellain että äiti pakkaa tenavat ja ostokset prisman tms. pihassa todella vaivatomasti kyytiin ja lähtee peruutus tutkien ym. avustama ketään kolhimatta todella varmoin ottein kohti viikonlopun seikkailuja...

KoniJeep 31.12.2011 01:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kunu (Viesti 834079)
moi onko kukaan tuunannut previa 4wd:tä korottanut,onko mitään lukkoja asennettu ja mistä voisi kysyä neuvoa
hyvinhän toi hangessa menee mutta jos haluaisi vähän parantaa myös ulkonäköa vai pitääkö vaihtaa auto kiito etukäteen


Tuolla jotain murolaatikon näpräystä:http://www.toyotavantech.com/forum/c...fted-my-Previa;)

kunu 07.01.2012 19:09

kiitos vastauksista,eli vähän pahempaan mökkitiehen viimeisessä hyvä korotus ohje viä kun sais lukkoperän tai jotain niin olisi perhevankkuri kärryn kanssa.ja vetää ristiin milloin mitenkin mutta viä olen pärjännyt lumessa ja pienessä mudassa ei mettässä.
kiitos!

Bj Andy 07.01.2012 19:39

Jos tuohon saa ilmaiskarit vaikka taakse niin se on jo oiva apu sinne möksälle mennessä ja kärrin, ja kuorman kanssa muutenkin. Ilman että arkiominaisuudet menee huonoksi.

Jhl 03.04.2014 16:22

3 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 834183)
Mites tuossa muuten on se nelikko toteutettu??? Visko,keskitasauspyörästö, vai mikä??

Vastataan vaikka vanha aihe:
Visko keskellä (jakovaihteistossa, joka sama kuin Hiace 4wd 1995->), avoimet tasauspyörästöt edessä ja takana. Jäykkä taka-akseli 1992 saakka (Tcr20), sen jälkeen erillisjousitus (Tcr21). Kierrejouset joka kulmassa.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 837307)
Jos tuohon saa ilmaiskarit vaikka taakse niin se on jo oiva apu sinne möksälle mennessä ja kärrin, ja kuorman kanssa muutenkin. Ilman että arkiominaisuudet menee huonoksi.

Ilma-apujouset: http://www.airliftcompany.com/manuals/MN-207.pdf

solihull 03.04.2014 20:58

eikö siinä Previessä mootorikin ole jossakin kuskin penkin alla tai jossakin mystisessä paikassa?

Jos suurperhettä pitää kuskata niin Delica on jo paljon (katu)-uskottavampi kulkine...

TT

axu87 03.04.2014 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja solihull (Viesti 1120988)
eikö siinä Previessä mootorikin ole jossakin kuskin penkin alla tai jossakin mystisessä paikassa?

Jos suurperhettä pitää kuskata niin Delica on jo paljon (katu)-uskottavampi kulkine...

TT

Ei paljon lämmitä maksella 1000€ veroa, jos bensalla tykkää päästää.

KarvaTurpa 03.04.2014 21:14

Kyllä Previaa kannattaa pelätä oikeasti...mystinen keksintö kertakaikkiaan:D.

Moottori on vähän kuin hiacessa lattian alla. Erikoisuus on, että siellä tosiaan on vain moottori eli starttia lukuunottamatta muut apulaitteet on tuotu kardaanilla eteen, konepeiton alle. Ja moottori on lähes makaava.
Perus-Toyota se muilta osin on. Samat systeemit ja monet varaosatkin kuin niissä malleissa mitä täällä normaalisti nähdään.

Jos nyt kehua pitää niin hemmetin hyvä perheauto. Lämmin, tilava, valoisa, hyvät ovet ja luukut, riittävän tehokas, hiljainen. Omassa yksilössä myös jääkaappi ja kaksi kattoluukkua ja ilmastointi....talvella lämmin ja kesällä kylmä. Omasta mielestä parasta koko keksinnössä on, että niitä saa parisataatuhatta ajettuna samalla rahalla kuin kymmenen vuotta vanhemman puoli miljoonaa ajetun kuppasen corollan.

Sanotaanko, että Previassa on enempi sitä sisäistä kauneutta:D

helmapelti 03.04.2014 22:34

Täyty kans kuuklettaa mistä puhutaan, mukavasti tuolla päivän saa kulumaan maastossakin:
http://www.youtube.com/watch?v=aHBo_nci1gg

Ex_inkkari 03.04.2014 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti (Viesti 1121030)
Täyty kans kuuklettaa mistä puhutaan, mukavasti tuolla päivän saa kulumaan maastossakin:
http://www.youtube.com/watch?v=aHBo_nci1gg

Hauskan näköistä se nivan yritys nyppäistä previaa joka makaa mahallaan rapakossa .)

Nerd-O 04.04.2014 13:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 1121006)
Jos nyt kehua pitää niin hemmetin hyvä perheauto. Lämmin, tilava, valoisa, hyvät ovet ja luukut, riittävän tehokas, hiljainen. Omassa yksilössä myös jääkaappi ja kaksi kattoluukkua ja ilmastointi...

Mullahan oli tuollainen hetken aikaa. Tilaa juu. Vain yksi sivuovi = ihan persiistä. Kulku taakse hieman hankalaa. Tehoa sieltä saa hakea, mun pelistä sitä ei löytynyt. Kuluttaa ihan helvetisti bensaa. Eikä se kyllä kovin lämmin ollut. Lämpöä kyllä tuli, mutta takaosa oli aina ihan jäässä. Edessä taas oli todella kuuma. Muinoin kun oli Pajero niin siinähän oli lisälämppäri taakse. Se oli toimiva systeemi. Takaosassa on myös lämmin, eikä käy niin että edessä on helvetin kuuma ja takana kylmä.

Mut mitä noita tilavimpaimia itsellä on ollut niin kyllä Renaultin Escpace on ollut parhaimmasta päästä. Menee todella pienellä, erittäin hyvät tilat ja erittäin helppo tehdä lisää tilaa. Istuimet sai laitella vähän miten haluaa. Tosin tuo koskee sitä 2 koppasta versiota. Tämä viimeisin version Espacesta on kyllä onneton esitys. Ei ole tilaa ja penkit on kyllä ihan persiistä. Takana on polvet suussa. Eikä muuten mene pienellä vaikka kuin olisi diesel nokalla. Tuplannut omapainon tuosta 2 koppasesta.

toyopet 04.04.2014 22:15

kolme viikkoa tuollainen 4wd previa ollut ajossa, vm 1995. Omahan se ei ole mutta jostain syystä meille jäi. Talousihme ei tosiaan vaikka konetta kovasti Amerikan palstoilla pienikulutuksiseksi sanotaan. Ekan parin viikon ajot, vajaa 2tkm pelkkää maantietä kulutus oli 11,5l/100. Nyt vaimo ajeli tuota työmatkaa ja sai menemään reilut 13l/100.
En nyt mikään 4wd spesialisti ole mutta jeeppiin verrattuna tuon käytös on epälooginen: välillä liukkaalla pinnalla menee kuin etuvetoinen ja välillä taas kuten takaveto. Jeepin jatkuva nelikko on enemmän selkeästi takavetoinen.
Mutta nousi tuo previa tänään peilijäisen jyrkän rinteen ihan nätisti ylös. Alastulo oli paljon jännempää. 2-vetoisella sama rinne on haastava kesäkelissäkin.
Eihän se mikään maastoauto ole.

Timo_L 06.04.2014 18:02

Previassa on muuten sama automaattivaihdelaatikko kuin Jeep Cherokeessa :)

KarvaTurpa 06.04.2014 20:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1121172)
Mullahan oli tuollainen hetken aikaa. Tilaa juu. Vain yksi sivuovi = ihan persiistä. Kulku taakse hieman hankalaa. Tehoa sieltä saa hakea, mun pelistä sitä ei löytynyt. Kuluttaa ihan helvetisti bensaa. Eikä se kyllä kovin lämmin ollut. Lämpöä kyllä tuli, mutta takaosa oli aina ihan jäässä. Edessä taas oli todella kuuma. Muinoin kun oli Pajero niin siinähän oli lisälämppäri taakse. Se oli toimiva systeemi. Takaosassa on myös lämmin, eikä käy niin että edessä on helvetin kuuma ja takana kylmä.

Sulla on ollut jotain vikaa siinä:D. Meillä on todella lämmin sekä edestä, että takaa. Kovillakaan pakkasilla ei aina voi täysillä lämpöjä pitää. Uudemmissa on joissain kaksi sivuovea, muttei onneksi kaikissa. Eipähän lapset hypi ajoradan puolelta holtittomasti pihalle.

Vai Jeepissä on sama laatikko? No voi hanuri, sehän se sitten ekaksi laukeaa:D.

Timo_L 06.04.2014 20:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 1121926)
Vai Jeepissä on sama laatikko? No voi hanuri, sehän se sitten ekaksi laukeaa:D.

No ei laukea, on todella luotettava. Sitä paitsi se on Aisinin loota, eli japsivehje. Suoran kuutosen lisäksi varmaan ainoa asia mikä Jeepissä kestää :D

KarvaTurpa 06.04.2014 21:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1121931)
No ei laukea, on todella luotettava. Sitä paitsi se on Aisinin loota, eli japsivehje. Suoran kuutosen lisäksi varmaan ainoa asia mikä Jeepissä kestää :D

ok:D

Nerd-O 07.04.2014 11:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyopet (Viesti 1121341)
En nyt mikään 4wd spesialisti ole mutta jeeppiin verrattuna tuon käytös on epälooginen: välillä liukkaalla pinnalla menee kuin etuvetoinen ja välillä taas kuten takaveto. Jeepin jatkuva nelikko on enemmän selkeästi takavetoinen.
Mutta nousi tuo previa tänään peilijäisen jyrkän rinteen ihan nätisti ylös. Alastulo oli paljon jännempää. 2-vetoisella sama rinne on haastava kesäkelissäkin.

Omalla takapotku previalla jäin broidin hiekka pihaan jumiin. Oli toinen takarengas pienessä kuopassa. Se ei siitä noussut mihinkään kun oli hieman lunta. Renkaita on myös turha syyttää, koska oli ihan uudet nokian talvirenkaat. Se ei todellaan ollut paras peli talveen.

Hessu888 07.04.2014 12:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1122055)
Omalla takapotku previalla jäin broidin hiekka pihaan jumiin. Oli toinen takarengas pienessä kuopassa. Se ei siitä noussut mihinkään kun oli hieman lunta. Renkaita on myös turha syyttää, koska oli ihan uudet nokian talvirenkaat. Se ei todellaan ollut paras peli talveen.

Mulla kävi just sama omassa pihassa ja sitten lähti auto vaihtoon. Se mikä itteä sapetti ko. autossa myös oli se, että toinen sivuovi puuttui ja sitä ainoaa sai takoa kiinni moneen kertaan että pysyi. Osia oli vaikeaa löytää tarvikkeena mm. jarrusatulat ois merkkiliikkeessä maksanut eteen muistaakseni 900€/kpl ja pyyhkijä tais olla pitkälle yli satasen. Köyhänä ostin sitten toyotalta parillä kympillä kumin ja pujotin vanhaan runkoon. Konepellin alta, siis sieltä missä ei ole sitä moottoria, kuului aina jotain vihellystä ja ujellusta kierrosten mukaan, mutta vikaa ei löytynyt... Keskikulutus oli 12l/100km, eli suht paljon.

PunisherFIN 08.04.2014 18:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti (Viesti 1121030)
Täyty kans kuuklettaa mistä puhutaan, mukavasti tuolla päivän saa kulumaan maastossakin:
http://www.youtube.com/watch?v=aHBo_nci1gg

nuihin mutakuoppiin ajas edes Nirppiksellä nuin rauhallisesti katukuvion renkaalla, pientä pesään ja sieltä ettii kolmosta-nelosta ja HANAA ettei jää raapimaan kuvio täynnä monttuun :D

Jhl 09.04.2014 00:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1121857)
Previassa on muuten sama automaattivaihdelaatikko kuin Jeep Cherokeessa :)

Tarkoitatko Aisin A46DF -laatikkoa? A46DE on takavetoversio, jos oikein ymmärsin.

http://www.transdetail.ru/ru_rukovod...46DE-A46DF.pdf

Jostain olen lukenut, että juuri tuota A46DF:ää ei löydy mistään muusta Toyotasta kuin Previasta.
A46DE:ä löytyisi myös takaveto 4runner tms.?

Lainaus:

The A46DF is a 4-speed, Electronically Controlled Transmission with lock-up clutch mechanism
developed exclusively for the PREVIA.
The A46DF automatic transmission is equipped with a full-time four-wheel drive transfer.
The A46DF automatic transmission is mainly composed of a torque converter clutch, an overdrive
(hereafter called O/D) planetary gear unit, a 3-speed planetary gear unit, a hydraulic control system
and an electronic control system.

Timo_L 09.04.2014 06:07

Ainakin joidenkin lähteiden mukaan näkyi olevan Aisinin 30-40LE, myös A340:nä ja AW4:nä tunnettu. Voi olla että siinä on sitten ollut eri laatikoita tarjolla, tai että joku nettilähde ei ole oikeassa (mikä ei olisi ihme). Toisaalta laatikko kyllä näytti ihan oikealta ollakseen tuo mainitsemani..

Jhl 10.04.2014 17:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1122568)
Ainakin joidenkin lähteiden mukaan näkyi olevan Aisinin 30-40LE, myös A340:nä ja AW4:nä tunnettu. Voi olla että siinä on sitten ollut eri laatikoita tarjolla, tai että joku nettilähde ei ole oikeassa (mikä ei olisi ihme). Toisaalta laatikko kyllä näytti ihan oikealta ollakseen tuo mainitsemani..

Aisin A340E (30-40LE) on eri laatikko näin wikipedian mukaan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_...smission#A46DE
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_...smission#A340F

Korjaus, joo niin siis mekaanisesti ahdetussa (Previa S/C) on tuo A340, mutta ei vapaastihengittävässä.

Usalaisen Previa palstan mukaan A46F ei olisi siis muussa kuin Previa/Estima/Taragossa.
Ehdin jo innostua odottaen päivää jos ja kun oma A46DF leipoo :)

Nerd-O 11.04.2014 06:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 1122066)
Osia oli vaikeaa löytää tarvikkeena mm. jarrusatulat ois merkkiliikkeessä maksanut eteen muistaakseni 900€/kpl ja pyyhkijä tais olla pitkälle yli satasen.

Juu. Pyyhkijät oli muistaakseni yli satasen toitsulla. Huhhuh. Modasin sitten pyyhkijöitä niin että siellä pystyi käyttämään normaaleja motonet pyyhkijöitä. Ei tarvinnut investoidan 100€ pyyhkijään kun sen sai motonetista kympillä. Kuskin puolelle se oli helppo tehdä, mut apparin puolelle piti vähän rakennella jo.

KarvaTurpa 11.04.2014 20:15

En ole onnistunut vielä muuta "kallista" Previaan hankkimaan kuin abs-anturin, pari satkua.
Mitäs kummallista pyyhkijöissä oikein on? Mulla on ihan tavalliset rungottomat sulat omassa ja vaikuttaa ihan alunperinkin olleen tuollaiset
Tämän hetkisen kokemuksen perusteella tuntuu kuin olisi puhe kokonaan eri autosta:D.
Eipä tosin ole ollut tarvetta juuri muuta korjata kuin normaalit kulutusosat.
Takapönttö kävi jostain Camrystä, solenoidin kärjet "kuin kaikissa pikku Toyotissa", Carina kakkosen jäähdyttäjän korkki, 4runnerin jarruletkut eteen....

Hessu888 14.04.2014 09:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 1123485)
Mitäs kummallista pyyhkijöissä oikein on? Mulla on ihan tavalliset rungottomat sulat omassa ja vaikuttaa ihan alunperinkin olleen tuollaiset

Sulla on varmaan Nerd-O:n vanha auto sen modaamilla pyyhkijöillä =)

KarvaTurpa 14.04.2014 11:37

Tiettävästi ei ole:D. Mutta ihan mielenkiinnosta, mikä kummallisuus niissä pyyhkijöissä pitäisi olla? Tässä on normaalit "Toyota-varret" ja rungottomat sulat ollut jo minulle tullessa. molemmat puolet pyyhkii reunoille ja pesurinletku tulee sulkiin kiinni....suuttimet (5kpl/sulka) liikkuu sulkien mukana...josta on tykätty erikoisen paljon. Vettä on aina siellä missä sitä tarvitaan.

Jhl 14.04.2014 14:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 1124310)
Tiettävästi ei ole:D. Mutta ihan mielenkiinnosta, mikä kummallisuus niissä pyyhkijöissä pitäisi olla?

Omaan ei helpolla sulkaa vaihdeta ilman työkaluja. Ohjekirjakin kertoo, että sulkiin vaihdetaan pelkkä kumi.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nk...+blades+refill

KarvaTurpa 14.04.2014 15:22

Pakko oli vähän googlettaa, että mitä hittoa:D. Tämä yksilö on on vm -94 ja tuotu aikanaan saksasta. Tässä on paikallaan täysin normaaleilla systeemeillä olevat pyyhkiät. Rungoton sulka tuohon menee sen vuoksi, ettei pesurin suuttimien klipsit ehkä muuhun sulkaan istuisi. Onneksi ei ole toisenlaiset...

Nerd-O 17.04.2014 07:39

http://images.gasgoo.com/MiMgIzQ5ODA...per-system.jpg

Tuossa kuvassa näkyy hieman miten ne on toteutettu. Kuskin puolelle tosiaan saa helpolla ihan tarvikepyyhkijää. Kiinnitys on vähän samantapainen kuin esim. Lancerissa. Tosin tuossa kuvassa se kiinnitys ei ole sellainen. Alempi pyyhin taas näyttäisi olevan sillä toitsun ihan omalla keksinnöllä sillä erotuksella että suuttimet tulee siihen pyyhkijän runkoon. Mistään ei saa tuohon sopivaa pyyhintä, paitsi toitsulta. Se tulee ruuveilla suoraan tuohon kiinni. Alta tuo on siis ihan tasainen. Ideana on tosiaan että vaihdetaan vain se pyyhkijän kumi uuteen. Varret on aina samat. Mutta kun autolla on ikää jo se reilu 20v niin ei ne rungot ole todellakaan kovin kehuttavassa kunnossa. Itse modasin niin että tein alumiinikiskosta sellaisen hienon kehikon, minkä sai ruuvattua tuohon varteen kiinni. Sen jälkeen modasin alumiinikiskoon reiät niin että siitä läpi meni ruuvi, mikä toiselta puolelta kiristettiin mutterilla (muista käyttää lukkomuttereita, koska mulla lensi ensimmäinen viritys motarin varrelle kun ei ollut lukkomutteria). Tadaa. Muistaakseni tuota samaa ruuvi menetelmää käytettiin Cherokeessa? Mutta siihen saa kuitenkin normi pyyhkijän kiinni. Hankalampi homma oli viritellä niitä pesusuuttimia. Siinä kohtaa nimittäin tuli tehtyä moka kun otin rungottomat pyyhkijät. Olisi pitänyt olla runko niin ne ois saanut sinne kiinni.

Mutta tuossa kun käytteli kuukkelin kuvahakua niin näyttäisi että siihen saisi jotain normi vartta mihin saa normaalit pyyhkijät. Vai onko tuo sitten jostain tuoreemmasta pelistä?

http://i.ebayimg.com/t/TOYOTA-PREVIA...6jQ~~60_35.JPG

4x4_88 17.04.2014 07:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1125017)
Mutta tuossa kun käytteli kuukkelin kuvahakua niin näyttäisi että siihen saisi jotain normi vartta mihin saa normaalit pyyhkijät. Vai onko tuo sitten jostain tuoreemmasta pelistä?

http://i.ebayimg.com/t/TOYOTA-PREVIA...6jQ~~60_35.JPG

Toi on takalasin pyyhin :D

Hessu888 17.04.2014 10:48

Mulla oli vielä vm. 99:ssä tuollaiset vammamalliset pyyhkijät, joten luulis, että koko mallisarjassa on ollut alunperin sellaset.

KarvaTurpa 17.04.2014 15:38

http://images.copart.com/website/dat...1320001_1X.JPG

Meillä on -94:ssa tuollaiset. En usko kenenkään muuttaneen niitä. Aikamoiset härvelithän nuo toisen malliset on.

AVRO 17.04.2014 16:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 (Viesti 1125021)
Toi on takalasin pyyhin :D

No kai nekin saa eteen kun tarpeeksi tusaa. Vai onko tässä väliä kun auto on sen näköinen että aamulla unissaan voi mennä väärään suuntaan? :D :D

toyopet 23.04.2014 13:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1125017)

95:n pyyhkijät näyttää varreltaan aika pitkälle tuollaiselta, mitä nyt ovat pidemmät.
Ei siis mikään tuollainen toisen kuvan monivarsiviritys.

TUossa katselin, että tämän meidän pihassa olevan yksilön kohdalla pyyhkijöiden vaihtaminen on kyllä haastavaa, pissapojan suutin on siinä pyyhkijän rungossa ja pitää olla siis sellainen pyyhkijä tai muuten on alettava askartelemaan.

toyopet 28.06.2016 10:54

Onkos kenelläkään tietoa tuosta 4wd previan jakolootasta, mikä se on malliltaan ja onko jotain ainutlaatuista, mitä taas ei muista toyotista löydy?

Surffaten olen yrittänyt löytää mutta ei oikeastaan löydy kuin tämä sama kysymys englanniksikin. Vaihdelootan malleista kyllä puhutaan mutta jakolaatikosta ei mitään.

Niin ja vapari sekä väkisinvaihdettava 5-vaihteinen on kyseessä.
Jossain kuvissa ameriikasta on näkynyt myös kahdella kepillä olevia mutta tässähän ei ole kuin se yksi ja ainut vaihtoehto eli jatkuva neliveto.
Siellä kai joku visko on. Wikipedian mukaan all-trac niminen systeemi.
Mutta joissain toyotan jatkuvissa on kuuleman mukaan ihan valikoitavissa oleva jakolaatikko mutta ei ole vaan vedetty ohjaustankoja/-vaijereita vaan jakari on lukittu siihen jatkuvaan vetoon.
Yritin tuota tutkailla mutta eihän siitä mitään näe, pitäisi pudottaa alas koko loota, mihin taas ei nyt tässä aleta.


Sivu luotu: 13:43 (GMT +2).