![]() |
88 V8 Wrangler
2 Liiteet
JEEP
Elikkä suunnistus kisoihin ja muunlaiseen hauskan pitoon olisi tarkoitus rakentaa Jeep wrangler porttaaleilla V8:la ja automaatilla. Pari vuotta tullu hommailtua osia ja nyt rupee olemaan niitä sen verran että voi olla mahdollista saada kasaankin jotain sinne päin. Aika taulua ei ole mutta tavoite on että ensi vuonna pääsisi jo ensimmäisiä testejä ottamaan kuva osto kunnossa ja tän hetkinen tilanne |
Toi kuskinpenkki on tosi hyvä ja kätevä koska voi ottaa tarvittaessa leirinuotiolle:D
|
penkki
Lainaus:
|
Kauheen pienet on vaan nuo renkaat/maavara maastokäyttöä ajatellen. ;)
|
Lainaus:
|
täytettä vanteen ympärille
2 Liiteet
Lainaus:
Renkakset jo makaa tallin lattialla odottamassa vanteiden maalausta ja päälle laittoa. |
Tämähän näyttää todella lupaavalta projektilta! :)
Tärkeimmät ensin, eli tekniikka ja renkaat? 360 Magnum vissiin koneena, mikä loota ja jakoaski tulossa? Mogin vai Volvon porttaalit? Onkos noi renkaat 42" vai 39.5"? |
Tämähän pitää laittaa seurantaan!
Kansa vaatii tiuhaa päivitystä kuvien kera! |
Teknistä tietoa
Lainaus:
|
Jos ei kestä niin laittaa vaikka D300:n jakikseksi.. ei tartte edes flip kittiä kun on vulva- auton akselit.
Mielenkiintoinen projekti tosiaan, seurannassa on! :) |
imusarjaa
3 Liiteet
Ruiskua
imusarja jumppakin on tehty. ruiskun mukana tullut imusarja ei sopinutkaan tohon uudempaan koneeseen kun pulttien kulma on täysin eri, oli kyllä tiedossa mutta eipä löytynyt valmista settiä järkevästi. no ton imusarjan voi käyttää jossain muussa projektissa. Onneksi tossa koneessa oli ilokaasulle/ruiskulle mestat imusarjassa valmiina. pikainen kiikutus fc-koneistukseen kullooseen, päivä ja valmis kiinni laitettavaksi. sooda puhallukseen vielä niin kiiltääkin! |
Mistä olet hankkinut ruiskuosat koneeseen, kiinnostaisi tietää kun olen miettinyt jotain vastaavaa itsekin omalla Dodgella.
Lainaus:
|
ruiskua
Lainaus:
Toi edelbrokin setti tuli hommattua racers placesta siinä on kaikki mukana nippusiteitä myöten,eli virranjakaja b-pumppu imusarja lamda ja ohjelmisto + kaikki loput mitä siihen voi tarvita mutta pitäis nyt toimia kaikki yhteen niin kuin pitää tai niinkuin pitäis saa nähdä sitten! Muutamia eri versioita nähnyt niin toi vaikutti toimivimmalta sillä hetkellä ja place suositteli et on hyvä! Nythän uudes kasissa oli kaasari ruisku mainos vaikuttaa myös kiinnostavalta ja melko yksin kertaiselta, 77 cherokeella 360-727-203 kaasarilla on kulutus 30 kympin luokkaa minimi, niin luulis tuommoisella myös tippuvan jonkin verran kulutus+käy pystyssä. |
Mulko silmät
3 Liiteet
valoa
Tänään sentään jotain sai tehtyä koko päivähän siinä taas meni sähköjen/luukkujenpurku ja takavalojen upotus projektissa. lamput upotettava kun on niin pirun tyrkyllä eka piti laittaa jotkut peräkärry valot mut pakko oli kumminkin kääntyä orkiksiin on niin hienot!! |
Joko alkaa olla Jeeppi kohta valmis??
|
pause päällä
Lainaus:
Nyt painaa kelkka kiireet päälle+muut romut no iskarit tuli just raceriin täytyy käydä ne hakemassa niin pääsee raapimaan taas päätä, taka alatukivarret sentään tehty! |
eteenpäin sano mummot lumessa
Jeep
No nyt on kelkka ja peltoauto kausi ohi, tullu oikeen talliin päästyä vanteet viety maalaamoon pulveria pintaan niin kestää vähän kulutustakin. taka ylätukivarret silvottu sopiviksi hitsausta vaille,imusarja taas paikallaan,öljy pohja muokattu sisältä asennettu paikalleen ja konetta putsattu kohta pääsee maalaamaan! Kone näytti erittäin positiiviselta sisältä päin nokka+laakerit ok ja hoonaus jäljet vielä kiemurtelee pytyissä! |
projekti intoa vaan ja lisää kuvia:)
|
Maalailua
3 Liiteet
No niin vanteet saatu korttian metallilta pulveri uunista ulos, tulos hivelee silmää!
kone hinkattu maalattu samaan sävyyn ja renkaat startattu vanteille no yksi vielä kiukuttelee huomenna sen kanssa taistelua! |
Lainaus:
|
Miten on alavääntöä tolla imusarjalla kun on noin korkee?
Ai keltanen tulee jeepin väriksi Paljos meinasit ottaa tehoja tosta koneesta ulos? |
vääntöjä
Lainaus:
väri vanteilla akseleilla tukivarsilla ja moottorilla on oranssi näyttää kuvissa melko keltaisilta mut livenä oranssilta takana kuvassa soto on keltainen! hepat tossa koneessa 380+ laskennallisesti on menny jo yli 400hv kaasarilla varmasti toi ruisku tasoittaa käyriä vielä melkoisesti mut heppa määrä tuskin hirveesti nousee sillä. Lisää potkua saa melko helposti mutta tuskin tarvitsee enempää ja noin on vielä melko luotettava kone oon ajanu samanlaisella mosalla 35 tuhatta kilsaa kulutus oli ihmeen pieni eikä ollu minkään laisia ongelmia paitsi pidon kanssa!! |
askia
5 Liiteet
sunnuntai
Tuli sitten kumminkin purettua vaihdelaatikko vaikka oli kuulemma toimivasta vehkeestä! No onneksi purin sieltähän paljastui täysin loppuun suditut pakat levyt oli enemmän kuin loppu metallit paisto aika monessa. Samalla tuli sitten muutettua huohotus eri paikkaan askin päälle ja tulppattua vanha huohotin ei pitäisi olla nyt sitten niin arka vedelle. Vaihdoin uuden etu ja taka pannan vaikka ne oli kyl vielä ihan ok ihme! plus kaikki stefat uusiksi |
mosa
2 Liiteet
Piuhoja
Tulihan tehtyä myös piuhat mosaan accel 300+sat on osoittautuneet vuosien varrella oikeesti hyviksi ei tarvitse moneen vuoteen vaihdella! Hihna pyöriä ja ohjaustehostimen pumpunrautoja tuli myös metsästettyä onneks löytyi helposti mopar kerhon kavereilta! Eiku nekin vaan huomenna puhallukseen ja maalaukseen. |
jakista
[QUOTE=Timo_L;830803]Jos ei kestä niin laittaa vaikka D300:n jakikseksi.. ei tartte edes flip kittiä kun on vulva- auton akselit.
Mitenköhän toi d300:n sopii 727 perään? Meneekö adapteri keikaksi, toi 208 paketti on aika pitkä lyhyempi versiokin kiinnostais ja paino tietenkin on myrkkyä siksi ei 203 semmonenkin kyllä on jos rupee porsimaan niin pakon edessä vaihtuu! |
pling pling
3 Liiteet
Öljypohja
Löytyhän sopivasti jeep keltaselta syvempi öljypohja ku meinasin et joutuu odottelee et saa maalailtua vanhan pohjan! Melko toimivan oloinen ei tarvitse hirveesti ylitäytellä kun filtteri siirtyy myös syvemmälle niin saa paremmin ölppää vaik vähän kallistelis joka suuntaan :) Ja kromia tietenkin varmistetaan jos ei kuljekkaan mihinkään niin on valmiiksi kromattu! sanontahan menee...... |
maavaraa
2 Liiteet
jeep
Tulihan taas päästyä talliin touhuamaan nyt on talja katossa niin voi nostella koppaa hiukka helpommin yksikseen. pientä sovittelua tuli harrastettua no huomenna jatkuu! |
rakennat just sellasta autoa mistä oon haaveille jo pitkään..:)
hyvältä näyttää! mihis sie tätä muute rakennat? suunnistus? ohvi rossia? vai safarointia? lisää kuvia vaan ! :cool: |
Öy jee. Porttoa pikku jeeppiin. Jos tää ois feispook ja mä olisin siellä niin tykkäisin. Nyt tykkään muuten vaan.
|
Asiasta jeeppiin. Kotkassa mussalon teollisuusalueella on ollu jonkun huolintafirman takapihalla pari ilmeisesti kuljetusvaurioitunutta jeeppiä monta vuotta. Tai en tiiä onko enää mutta oli joskus.Tai jotain.Ehkä.Kanada.
|
Haaveita
Lainaus:
Ekaks ostin cj:n että teen siitä mut ei raaskinu purkaa no sit onneks löyty tää, kuvituksia tulee kunhan vaan saa jotain aikaseks ja muistaa ottaa photo koneen mukaan. Suunnistus ja safarointi pääsääntöisesti :) |
Hyvä tulee
Tuollasesta olen itsekin haaveillut. Porttaaleja onneks jo löytyy itseltä valmiiksi. enää Jeeppi puuttuu ;)
|
Murros
1 Liiteet
Kiirettä pitää!
Eihän tässä talliin meinaa taas millään keretä, no osia voi sitten hommailla kun töitä riittää. Eilen tuli varamurros rcv tekele, työnjälki ainakin ihan vimpan päälle vaikka kirjahyllyyn koristeeks, siihen asti kun rupee hajoilemaan kilpurista moiset! |
Aikaa
Pikkanen tauko!
Rupee kisat ja kiireet olemaan takanapäin, kohta voi taas raapia päätä et mihinkäs sitä jäätiin. Auto ei ole edennyt millin vertaa nyt rupee jo sen verran kädet syyhyymään et on pakko asialle tehdä jotain :) Yksi kpl jakolaatikoita sentään eksynyt tallin lattialle lisää d 300 ei ihan heittämällä sovi kyllä sekään kiinni, no kohta mittaillaan onko mahdollista. Etu kardaani tuottaa luultavasti hiukka vaikeuksia! |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
jeep
Lainaus:
No jos vuoden vaihteen jälkeen pääsis vähän jatkamaan, inspistä kyl on!!!! |
Pieni nytkähdys
3 Liiteet
JEEP
No vihdoinkin rupee taas olemaan aikaa värkätä jeeppiä :D Tukivarsien kiinnikkeiden kimppuun heti, todella työläät kun ekaa kertaa moista systeemiä tekee. No kumminkin vähän sai jo aikaiseksi, lisää toki tukia vielä tulee mutta mahdollisimman kevyeks pitäis saada. |
Lainaus:
Joskus kun omaani aloin laskemaan noita nelilinkkejä, niin taisi siinä muutama ilta vierähtää internetin syövereissä teoriaa tutkien, ja pari iltaa sai näpytellä lukuja taulukkoon :D |
4 linkkiä
Jeep
Ohjelmana on toiminut kaverin tuoma A4:nen jossa kaikki asteet ja linjat runkoon nähden/ etuperään, päätä raavittu monta päivää myös. Ensin laskettiin varsien pituus ja etäisyys toisiinsa, sitten tehtiin putken pätkistä vedos ja tunkilla kokeiltiin kallistukset/jordaanin kulman pysyminen oikeana ylätukivarsissa ei ole korkeuden säätöä, pitäisi olla optimi nyt toivotaan ainakin. Alatukivarret tulee ristiin vinoon eteenpäin siihenkin oli kohta mihin piti tähdätä + nousu asteet ylävarsiin verrattuna. Mistään mitään ymmärrä mutta yritetään :D |
Kannattaa vilkaista sitä jenkkien piratelta löytyvää 4- linkkilaskuria. Se kertoo aika mukavasti anti- squatit, pinionikulman muutokset, akselin liikeradan, sun muut oleelliset ja vähemmän oleelliset tiedot :) vaikka näyttäisi liikeradat hyviltä niin homma voi silti olla ihan vituillaan :D
Eikä tartte ite mitään laskea, sen kun näppäilee luvut taulukkoon - soon vielä aika havannollinen kun piirtää kuvan sekä sivusta että ylhäältäpäin :) |
4 linkkiä
Lainaus:
täytyypä käydä vertailemassa omiin laskelmiin osuuko lähelle edes! Tänään kerkes alatukivarsia vähän jo mallailemaan no peränpäässä ne on jo hepattuna. Meni taas melkoisesti aikaa, mutta mukavaa oli :D Kävin kyllä vähän kurkkaamassa sivulla mutta meni videoiden kuolaamiseksi! |
Nyt sitten kun kun teet nelilinkkiä porttaaliakseleihin, niin muista että laskukaavat käyttävät pyörän keskiötä nollapisteenä akseliputken keskiön sijaan. Tämä näyttää aika samalta kuin esim. Claytonin sarja:
http://claytonoffroad.com/images/3205010-WH.jpg Nyt jos haluaisit saman geometrian mikä tässä sarjassa on, niin joutuisit laskemaan kaikkia akselin pää kiinnikkeitä porttaaleiden korotuksen verran. Tämä ei tietenkään ole käytännössä vaihtoehto koska ylätukivarret päätyisivät murikan sisään ja alatukivarret porttaaliboxin alapuolelle. En ole koskaan pyöritellyt laskukaavoja porttaaliakseleiden kanssa niin että tietäisin miten tätä voisi kompensoida ja saada alustan toimimaan sekä paperilla että käytännössä. Odotan siis mielenkiinnolla miten tämä tulee toimimaan. :) |
Lainaus:
Tuossakin on yksi lisäsyy sille, että kannattaisi harkita tuonne rungonpään kiinnikkeisiin muutamaa kiinnityspistettä korkeussunnassa ainakin ylätukivarsille, mielellään vaikka alavarsillekin. :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
4 linkkiä
Jeep
Tota samaa miettinyt on otettu huomioon porttaalin napalinja, ylävarsille on mahdollisuus toisille reijille ja tukivartta kääntämällä saa pienen säädön tehtyä. Alatukivarret tulee aika alas, mutta onneksi lähelle porttaali poksia niin ei joka paikkaan ota kiinni ja etukiinnitykseen saa tehtyä säädöt ja pitää kokeilla ennen kuin kolvaa viimeisen version kiinni+ tukivarsia kääntämällä myös pieni säätö mahdollisuus. Katsoin Jounin laittamaa kuvaa niin melko suoraan menee noi alavarret perästä runkoon, mulla tulee reilusti viistompaan. Jos rupee vääntöä olemaan liikaa puslille niin täytyy laittaa siihen lisätuki mikä nyt nimeltään olikin. Etuperä sitten kiva onkin kun tila melko paljon rajallisempi siihen ei oo vielä suunnitelmaa, lj:n jakareita on kyllä jos ei jaksa käyttää 1 kuukautta taas raapimiseen. Mitenkäs muuten noita kallistuksenvakaajia on porukoilla kiinni jenkkilässä ainakin tuntuu olevan melkein joka kikottimessa |
Lainaus:
Minulla on kallistuksenvakaaja takana, ja aina välillä olen suunnitellut eteenkin laittavani. TJ:n vakio etuvakaaja on liian jäykkä maastokäyttöön, joten pitäisi kuitenkin ostaa ohkaisempi aftermarket-malli. |
Lainaus:
Tuossa "ohjelmassa" huomaa, miten paljon pienetkin muutokset esim. akselivälissä, painopisteessä, yms. yms.. vaikuttaa tuohon nelilinkin toimintaan. http://www.kolumbus.fi/Timo_Lampi/Je...link_ver_1.jpg |
4 linkkiä
Jeep
Mulla tulee melko vaateriin ylätukivarret ja alatukivarret tulee noin 7 asteen kulmaan ylöspäin. Tuosta kuvasta poiketen tulee hiukan eripaikkaan kohtaus kulmat ala ja ylävarsilla, koska ylävarret menee rungon myötäisesti vaaterissa Ylävarret tulee 45 asteen kulmaan ja alavarsien yhtymäkohta tulee juuri ennen etuakselia Melkosen monta vaihtoehtoa löytyy tohon touhuun, mutta sehän vaan on hyvä kun erilaisia kikottimia niin paljon. |
alavartta
3 Liiteet
JEEP
Tänään kerkes tallin puolelle muutamaksi tunniksi. Pikatoimituksella fc-koneistuksesta soviteholkkeja lisää, helpottaa hommaa pari oli aikaisemmin tullu jo mutta tarvitsi vielä lisää, saa kohta testattua liikkeitä. Oma sorvi olis kiva mutta vie tilaa liikaa. Noin suurinpiirtein tohon asentoon tulee, kolme eri korkuista kiinnitys kohtaa etupäähän. Aina kun raksutti tyhjää niin hitsi täppien sun muiden epämuodostumien pois hiomista. Ensviikolla hakemaan lisää rautaa, niin saa etupäät kiinni. |
JIIPPI
5 Liiteet
JEEP
Muutama työpäivä vietetty tallissa tukivarret kiinni omilla paikoillaan, muutama tuenta vielä niin valmiit aikaa meni taas ihan v... Tietenkin piti heti ruveta tunkkailemaan et saa fiilistä ja näkee miten liikkuu. Pyörän aukkoja joutuu pikkasen takapäästä suurentamaan, no nyt kyllä semmosessa asennossa jo ettei iskareissa riitä edes joustot noin pitkälle. Vinssipetikin osui suuniteltuun kohtaan ja korkeuteen. |
Hyvä, Hyvä :D
|
Sovittelua
2 Liiteet
JEEP
Hiukan saanut tallin suuntaan taas aikaa, nokka kohtasi pitkästä aikaa muun kopan ja etu perän paikkaa pääs suunnittelemaan myös. Tekniikka hollilla et näkee miten se sinne mahtuu, pakosarjat tuottaa vähän ongelmia joutuu muokkaamaan aika paljon/tekemään palapelistä uudet. Taka ja etukardaanit näyttäs tulevan ihan ok linjaan, etu jordaani melko pitkä luultavasti ei tarvitse perää kääntää pystympään eli ei portaalipokseja joudu käännellä. Ihottumaa ja harmaita hiuksia meinas tuottaa jakarit no nehän oli toyotasta :D Eli suunta 4x4 partsiin ja JEEPIN jollyja tuli haettua, eli työstämään niistä mieluisat. + tietenkin piti rengasta hieman sovitella samalla, jonkin verran pyörän aukkoja joutu sorvaamaa. |
HMMM!
2 Liiteet
Jeep
tommonen käväs mielessä, tuleekohan liian kova rasitus taka puslille?? molemmille puolille samalla tavalla. Mielipiteitä Kiitos :D |
Lainaus:
http://claytonoffroad.com/images/4de...3205010-WP.jpg |
3 linkkiä
Lainaus:
Sitä kans mietin et jos tekis kuskin puolelle 3 linkkinä ja apparin puolelle laittas jakarina. tulis melko tukeva. No aamulla sovittelemaan, rupee olee pää jo liian jumissa päivän vääntämisistä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
vartta
Lainaus:
Pelkkänä 3linkkinä hirvittää toi porttaalin tuoma vääntö, ajattelin et jos sais ton 3linkin ylävarren tehtyä niin pitkänä ettei aiheuttas kovaa kinaa keskenään ja pääsis panhardista eroon. Nelilinkki taitaa olla ainoa vaihtoehto tossa jos jakareina ei tee. pitääpä huvikseen vähän kokeilla millä lailla ne sais sinne tungettua, aina sama ongelma tilaa rajallisesti :( Kiitos mielipiteistä!! |
Lainaus:
Edit: Jos kolmen pitkittäistukivarren käyttäminen hirvittää, niin voi sen tehdä myös neljällä samansuuntaisella pitkittäistukivarrella + panhardilla. Tästä ainoa hyöty 3-linkkiin on että kuormat jakautuvat isommalle aluelle. |
juu
Lainaus:
Joo ei mahu samanlaista kyllä millään eteen :( tota neljän pitkittäisen käyttöä alunperin suunnittelin jakais paremmin kuormaa, jakari mallina olis helppo tehdä mutta juurikin sen takapuslan kesto epäilyttää No eipä siinä toyotan takapusla versiossakaan hirveesti ole onkelmia ollut, toki on hieman eri versio puslan kiinnitys suunnassa. |
3 linkki
JEEP
Ja tossa 3linkki jutussa tuli aivokupla tietenkin tarvii panhardin, kun ei tue toiseen suuntaan lähes ollenkaan lisää kahvia :D |
Testing
JEEP
Eipä mahdu tolla clayttoninkaa sydeemillä, tuli koe vedos tehtyä. Ehkä jollain luiruvarsilla mut ei oikeen tunnu hyvältä tässä tapauksessa, tulee koneen hihnapyörä liian lähelle maksimi joustossa ja konetta en haluisi kovinkaan korkeelle nostaa. Oiskos kellään jotain 3 linkki kaavaa tyrkyllä?? |
Päivä täys
Jeep
ei luonnistu kuin jakarina tai (4) linkkinä luultavasti jälkimmäinen vaihtoehto ja panhardilla kun ei saa optimi linkkiä tehtyä. Noh huomenna tutkaillaan lisää. |
OHO
Jeep
Pakko oikeen päivittää kolme päivää saanut pajotettua etupäätä! Josko nyt riittäs inspis taas rakennella, aikaa rupee olemaan mukavasti! |
jotain
1 Liiteet
Jeep
Takapäätä pajotettu paripäivää rungon kavennusta ja uusi takaosa runkoon, nyt möllöttää renkaillaan ja jousituksen tukemana tulee melko matala! Heti tuli fiilis että iskarit liian pienellä joustolla, mutta eipä roiku aksulat metrin alla mudassa ja ei (ehkä) kippaa niin helposti. Etupää tuottaa edelleen murheita purettu taas alkutekijöihin, mikään mahdu mihinkään enkä halua siitäkään mitään yli korkeeta tehdä :( No nyt lähdetään puhtaalta pöydältä kokeilemaan seuraavaa versiota :) |
Todella mielenkiintoinen ja härski projekti😃 Itselläkin pyöri pitkään mielessä ennen dodgen purkua et hommaan jonkun tuon tyylisen pikku jeepin ja teen siitä. tuleeko kilpivehe?
|
Omassa vastaava brojekti pikkuhiljaa loppusuoralla (ei porttaalilla). Eteen panhardilla toteutettuna saman tyylinen kun tuo "radiumi". Tukivarret tosin lähtee pohjapanssarista.
|
Lainaus:
https://lh5.googleusercontent.com/-l...943a6b2b95.jpg |
Ja hyvältä näyttää kun ei ole liian korkea niin se on paljon vakaampaa. Oma Dodge on turhan korkea mielestäni mutta sun osui ihan nappiin mielestäni ;)
|
kilpeä
Lainaus:
ehkä jonkun ruisinki reissun voi siirtolapuilla joskus tehdä! |
jeeppiä
|
jeep
moro
Tämäkin rojekti edennyt sentään, nyt seisoo pyörillään ja tekniikka melkein liimattu kiinni. tekemistä vielä riittää, mutta fiilistäkin taas on kun sai pyörilleen monen vuoden jälkeen :D kuvia ei nyt onnistu latailemaan kun catin puhelin sotki kuvien latauksen ja vielä ruotsiksi, ei se vahvin laji nää mystiset (koneet) jossain kohtaa yritän saada kuvia :) |
Pitkästä aikaa
1 Liiteet
Jeep
Tämä projekti kyllä edennyt vaikka tänne paljoo oo päivitellytkää, jotenki hankala käyttää luurilla tämä sivu. Runko rupee olemaan pikkuhiljaa valmis, muutama metri saumaa ja vinsipeti eteen niin on puhallukseen valmis, sitten kaaria ja levikkeitä tekemään. :) |
Vinssipeti
1 Liiteet
Jeep
Muutama päivä mokomaa 20 senntiä hierottu, no nyt tuntuu että riittä, vinssille paikka laiteltu, simpukka kiinni. No vielä hetki menee stoppareiden sun muidenkaan, mut eipä hätää nyt on taas aikaa, eikä 2kk sairastelut enää hirmusesti paina, siis aamulla taas talliin. :P Pultattava oli vaan saatava. 😁 |
Hyvä että etenee. Suosittelisin vähintäänkin varautumaan hydro-assistin tekemiseen. Kyllä ilmankin ajamaan pystyy, mutta on se kivempi ajaa jos renkaita saa käännettyä silloin kun haluaa.
|
Hydroa
Lainaus:
Juu oli suunnitelmissa laittaa lisävoimaa ohjaukseen, vaikka toi vanhan cherokeen simpukka on suht vahva kunhan laittaa lauhduttimen, ison jeepin ohjaus ollu ok 36 swamppereiila niin kauan kunnes ölpät kuumenee. Joo ja on kiva että etenee, onneksi ei ole kiire :) |
Jeep
Joo
Ei hirveesti harmittanut kun vihdoinki tuli sopiva nosturikin kesällä vastaan. Jakis on nyt sitten D300. Käsittämätön tuuri kävi takakardaanin kanssa, volvon kardaanista vaan laippa irti ristikosta ja pulttas kiinni, nyt on sitten 3 kpl valmiita kardaaneita. Tekniikkakin tuli hyvin etuakselin takapuolelle ja peltisuoletkin mahtui kun toista hieman taitteli. Panssarointia yritän tehdä mahdollisimman simppeliksi, sillai ettei jäis hirveesti skeidalle tasoa mihin jäädä kytemään. |
Kuvat
5 Liiteet
Kuvat hävis johonki tai tulee kohta moneen kertaan?
|
Jeep
1 Liiteet
Pikkujuttuja
Tuli takakardaanille väännettyä lenkki, eipähän ihan hulluja heitä jos (kun) takavedolla tulee kikkailtua. :D |
Panssaria
4 Liiteet
Jeep
Muutaman päivän vääntänyt pohjapanssaria/laatikon kannatinta, melkoinen työmaa oli sekin kun tuli melkoinen palapeli, mutta nyt kiinni asennettu. 😁 |
Pohjaajakumit
2 Liiteet
Jeep
Tuli noita kumeja mietittyä, mistähän ootte hommaillu?? Ostin tommosia kun ei muutakaan vastaa tullut heti helpolla, kovia kun on yksi mutta pehmenee melkoisesti kun laittaa kaksi peräkkäin. 😀 |
Lainaus:
|
Kumit
Lainaus:
Meinasin akseleiden pohjaanlyöntikumeiks laittaa. |
Moikka tästä naapurista. Mites olis tojotan kyseiseen tarkoitukseen valmistetut?
http://www.4x4parts.fi/alustan-osat/...yontikumi.html |
Voihan ne kumistakin tehdä, mutta itse suosittelen typpitäytteisiä bump-stopeja. Niissä kun on reboundin hallinta niin akseli ei ponkaise takaisinpäin hallitsemattoman kovaa pohjaamisen jälkeen.
|
Kumia
4 Liiteet
Jeep
Typpi stopperitkin kävi mielessä, mutta nyt menee kumeilla säästö syistä. Päivän värkännyt noita paikalleen ja kohtuu ookoosti sai ne sinne törkittyä ainakin omasta mielestä? Pystyy jopa hieman säätelemään |
Juupeli
Lainaus:
Eikös noi typpi iskaritkin aika hyvin rauhota takas pomppaamista? Niin ainakin kuvittelin. ☺ |
Lainaus:
|
Pakoputkia
3 Liiteet
Jeep
Tuli väänneltyä pakoputkia kun tarttui motonetista rakennusarja matkaan. :P |
hyvältä näyttää :) 👍🏼
|
Piti vähän aikaa hieroa silmiä että miten nuo putken menee ja mitä tapahtuu kun ylälinkit liikkuu alaspäin:D Kuvako hämää?
https://forums.offipalsta.com/attach...3&d=1487362994 |
Putkiloita
Lainaus:
Juu kuva hämää, et ole ainut kuka ihmetellyt. 😁 Tässähän on vain 25 senttiä joustoa noissa tolpissa, mutta on kyllä tunkattu ja väännelty ei ota kiinni kyl. Näyttää kuvassa kyllä hurjalta. |
Mätää
Jeep
Tänään tuli väänneltyä vähän mätä hommia, luojanlykky ettei ole paljoo onneks ruostetta, muutenkin vie aikaa mokoma rojekti ihan älyttömästi!! Etuloksujen reunoja muokattu samalla ja kaariputkia tilattu taivutuksella, kohta pääsee kehikkoa tekemään. :) |
Jeep
1 Liiteet
Tänään tuli 4x4 partsista sovittelu vinssi huokeella, josko taas jaksais vetää rojektia taas vähän eteenpäin. :D
Kaaria odotellut (vähän) aikaa taitaa olla aika ostaa oma taivutin ja alkaa taas tekemään. |
jokos tämä liikkuu omalla moottorilla?
Millaset tukivarret eteen tuli? Omaan pitäs kötöstellä mogit ja oon suunnitellut kolmiota panhardilla. |
Sivu luotu: 10:28 (GMT +2). |