![]() |
case closed : toyota äljii safaaripeli
joo eli susuki lähti maailmalle, ni alotellaas tällane uus rojekti. ostovaiheella täysverinen citymaasturi toyota vuosmallia 89 ja moottorina se 2lt:
http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5366.JPG http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5367.JPG ensimmäiseks piti keulasta riisuu tuo afrikan elefanttirauta ja pakoputki meni uusiks. kylkiputki 2tuumasella simonssin läpihönkäävällä vaimentimella. aihiona tuntus olevan varsin kopakka peli, jossei tarviis hitsatakkaa nii paljoo ku susukia tuli turattua. http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...7+14_10_37.jpg nurkassa oottas vanteet uusia renkaita ja vinssi oottaa et lunssa väistyy pois ni sais paikallee http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...5+09_49_46.jpg http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...7+07_48_25.jpg renkaiks on maailmalta tulossa coopperin stt:t 33x12.5x15 kokosena. to do listalla talvea varten: -valoa pitäs saaha ympärille ja varmaa jonkuulaine kattohäkki myös -korotus vähän auki viel, 2" varmaa maksimissaa (tähä otan vinkkejä millä jousilla tollasen korotuksen sais, vanhoja juttuja luin noista motonetin ladan / volvon kuormajousista mut ei näy enää olevan saatavilla sellasia ni onko muuta vaihtoehtoo ku korotussetit?) -vinssi kii keulaa ja ehkä jotai rautaa -takapuskuri palkiks -helmapalkit -moottorii vähä hönkää lisää, aluks ainaki syöttöjen ruuvaus -la -yhteyksiä jonkuulaisia -snorkkeli ja huohotukset ylemmäs -aluks takaperän lukkoa jos sais piukattuu (pietää budjetti kurissa) vinkkejä / kommentteja / näsäviisasteluja otetaan mieluusti vastaa :D nuo renksut vanteinee on muute myynnissä tuol rengas-puolella.... ;) ja noitte vanteitte päältä lähtee noi renksut edukkaasti jollekki, aurorat mistä 3kpl hyvällä kuviolla ja yhestä syöny sisälaidan (juuri minimipintainen) |
Ei mulla ainakaan ne volovon jouset toiminu korottavina, joustoja tuli lissää mutta korkeus oli vain hieman ryhdikkäämpi vakio (nehän siis passaa etuakselille suoraan ilman jousilautasen muutoksia, tai ainaki mulla meni :D)
|
Lainaus:
toisaalta kuha eka saa ne uudet renksut alle, ni kattoo jos mahtuu hyvin pyörii ilma korahteluja ni voi olla et jää orkkiskorkusekskii ni ei tarvii kellahdella kahella pyörällä nii herkästi :D |
hdj:n vakiojouset eteen ja jotkut korottavat dobinsons taakse mun profiilissa näkyy verrokkia 35" alla
|
Lainaus:
tuota vissiinki tarkotat http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87843 |
mitattu on edestä n.61cm helmasta ei kantin kohdalta ja siis on vielä vakio helmat.
takaa 62cm kans helmasta se kanttihan on sen pari senttii alempana vielä. etupää laskee jonkuverran ku vinssi on kiinni. Joustot on aika hyvät ku on puslat vaihdettu kans,edestä sisään joustoo rajotettu 5cm 35"silla menee muuten jumiin sisälokarin kaareen täydessä sisään joustossa. |
jostai se on alotettava eli renksut ois vaihettu alle, huomenna jos pääsis vinssin ruuvaamaa kiinni ni uskaltas jo ehkä metän puolellekki :D hyvin näyttää mahtuvan pyörimää tollaiki, etee tarvii pientä levikettä....
http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...5+15_55_42.jpg http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...5+15_55_52.jpg |
varastost pitäs löytyä pariin kaareen sellasta insinöörin kiittelemää levike soiroa, sikäli jos et norsunkorvia ala askartelemaan (:
|
Lainaus:
|
Rupes toimitilat näyttämään tutulta...:eek:
|
Täält löytys hojollisen kaarien verran käytettyä korjankumilaista tai vastaavaa. yhet etukaaret luulis noista saavan asiallisest askarreltuu.
|
Lainaus:
|
Noi taitaa olla 8" leveät ET -20 vanteet?
Jos kyllä niin niillä ottaa aika helposti 33x12.5 kumillakin takana sisälokariin kiinni. |
Lainaus:
Nää vois olla myynnissä järkevän tarjouksen saattelemana :) Toi 2" on sitten maksimi mitä kannattaa korottaa sellaista autoa jota käyttää liikenteessä ilman että kääntää etupään napojen kulmia. Caster meinaa mennä vitulleen jo tolla korotuksella. Jos haluu päästä halvimmalla niin huhupuheiden perusteella kannattaa laittaa alkuperäiset takajouset eteen ja sitten ettii jostain HDJ:n käytetyt etujouset taakse niin silläkin pärjää. Jos auto on muussakin käytössä ku pelkkänä offipelinä niin sitten suosittelen ostamaan vaan ihan jonkun merkkivalmistajan valmiin alustasarjan. T: Jussi Puh 0405463299 |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
ainii kyselyikäki olis, eli ajoittain toi kierroslukumittari tököttää nollaa ku ei lähe pelittää, huomannu varsinkii et kylmällä koneella näin. sit yleensä jossain vaiheessa lähtee mukaan, ni mistä toi ottaa signaalin tiisselissä, tai onks noissa jotai tyyppivikoja mistä löytyy vika? ja mitenkäs noi surullisenkuuluisat toyotan täyttöputket, saakos niitä vielä mistää ku tuntuu täydellä tankilla vähä lotuuvan.... |
kierroslukumittarista sen verran et vilkaiseppa johtonippuja siinä imusarjan alla pumpun vieressä,,,itsellä oli menny melkein poikki niin pelasi ajoittain..viisari vipatti miten sattuu välillä
täyttöputkia löytyy toyotalta 160€ |
paljos sulla on nyt se helman korkeus jos vertaa mun läjän mittoihin?
|
Lainaus:
hdj:n vakiot edessä ja takaa hdj:n ironmanin 2"korottavat, renkaina 37x14.5 creepyt.. http://s714.photobucket.com/albums/w...a/P1030816.jpg |
Lainaus:
vinssikii löys paikkansa tänää http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5390.JPG http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5392.JPG peti on 5milline minkä vahvistin alapuolelta 3millisellä lootulla, sit toi etureuna on tuettu molemmin puolin kitaa 2kolmiolla hitsaten, pitää koeponnistaa ja kattoo antaako se mistää periks. kovin se aluks näytti huteralta mut tuntuis vahvalta vahvistuksien takia. ois varmaa ollu helpompi tehä suoraa 6 tai 8millisestä :) tuo captainin setti nostaa kyl aivan liikaa miun tarkotuksee :D |
tänää kävin tienpäällä ajelemassa uusilla gummeilla ja alkaa kyl epäilyttää iha oikeesti et kulkupuolessa mättää joku :) 80kmh ku kelaili vauhtia ni ylämäessä joutu melkei lyömää nelosta sisää et sai piettyy nopeutta. illan tutkiskellu netistä asiaa ja tais olla slck palstalla muistaaksee tarinaa et jos alipainekello turbosta hajoaa et nostaa paineet liian kovin ni tällöin tulis tosi nuhaseks? turboista sen enempää tiiä oikeestaa ni ihmettelinkii et kui se tällei tekee et jos paineet kovemmat ni muuttuu nuhaseks? vai oonko käsittäny asian vaa vääri :D ahtopainemittarin mukaa nyt tossa 2000rpm kohalla lähtee ahot nousee ja 3000rpm kohalla on 0.8bar suurinpiirtei ja samassa syttyy punane valo.
syöttöpuolta täytynee varmaa rukata ku tossa ahtoalueella on joteki tosi tukkone ku tuntuu et ei ainetta saa ollenkaa. ahtimista tuntuu olevan myöski paljo tarinaa ku on garretteja ym laiteltu tilalle, mietin ku ulkomailta saa tuota ct20 alle 300euroon kaikkine kuluinee et onks mitää järkee vaihtaa sellasta vai kannattaako suoraa lähtee johoki mikä herää alempaa...? |
Itse en ainakaan ajaisi viitosella noilla kumeilla.
Vai onko siihen muutettu välityksiä? Epäilen että laatikko ei tykkää pidemmän päälle. |
Lainaus:
|
Kyllä oma hilukin hyytyi mäissä 33" pyörillä.. vähän rälläkkää ja ruuvausta niin rupesi kiihtymään viellä 80 jälkeen samoissa paikoissa. ;)
|
Lainaus:
mut mitä sie tolla rälläkällä teit et sait lisää kiihtymistä :eek: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
teetä jollain sorvarilla tai sorvaa itte jos mahdollista uus kara (helppo homma)
ja hio se löytynee juttua täältä palstaltakin noista |
Lainaus:
|
eiköhän se ole sit aika hyvin samoissa tuo mun,omat kuvat on hieman eri näkösiä ku vertaa captainin kuvaan noi levikkeet mitkä omassa on ni näyttää yllättävän paljo matalemmalta! vaikka molemmissa on hdj:n etujouset ja takana mulla pitäs olla varmaan se 2" dopinssoni.
Niin ja ku mul oli edes dopparin se 2" korotus ni keula oli aivan älyttömän matalalla ei oikein kestäny tota vinssin painoo,siks vaihoin nou hdj:n jouset eteen! |
Lainaus:
otan huomenna kuvia valosaa aikaa ku nyt ei tullu ku suttua tuol säkkipimeessä. mut mitat näytti (ovesta edellee mitattuna) 61cm eestä ja 62cm takareunasta. tuntus aika passelin korkuselle, tosin nyt loppuu iskareista pituus :o |
sain äske napsastuu kuvan korotuksen jälkeen
eli kuva ennen: http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5400.JPG ja jälkeen : http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5410.JPG ja syötötkii ois säädetty, ahonalaisen karan joku oliki jo käännelly eikä näkyny mitää prikkoja välissä, syöttöruuvi oliki vähä enempi pielessä. liekkö joku säätäny katastusta varten pienemmälle. no nyt tulee vienosti mustaa ku lutu auki ja kulkupuoli on tuhat kertaa parempi nyt (ei hyydy ylämäessä lainkaa matka-ajossa), mut mut.... hieman huonompi ilmiö (kö?) on se et ahtopaineet hyppii 1,2....1,3barin luokkaa. ahtoalue on viksumpi ku enne syötön säätöö, nyt on about 1800.....3200rpm mut pitäskö tolle paineelle tehä jotai? pakoputki on 2" yhellä läpihengittävällä simonssilla. välijäähytintä ei viel keulassa ole.... ja se ahdinha on iha vakio ct20 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
"Turboruuvilla" saat vain nostettua paineita vakiosta jonku määrää hukkaportin kello, et laskettua.
Jos se ahtopaine yhtäkkiä hyppäsi noin suureksi niin sulla on todennäköisesti joko hukkaportin kellolle menevä letku irti tai rikki, itse kello rikki tai kellolta hukkaportille menevä tanko irti. Sen kellon toiminnanhan voi testata vaikka työntämällä paineilmaa paineenalentimen kautta kellolle ja tarkistaa että se avaa hukkaportin läpän oikeassa paineessa. |
Lainaus:
...kyselyikä on koko ikä.... :D edit. letku ehjä. täytyy huomenna laittaa paineilmaa kellolle ja kattoo aukaseeks se ees mitää. |
Kai se pieni nousu on mahdollista. Mut jos et löydä mitään vikaa joka ton aiheuttaa niin sun varmaan tarvii ruuvata syöttöä vähän takaisinpäin ennen kuin moottori on kaputt.
|
Lainaus:
0.8baria oli niillä onnettomilla syötöillä.... meinasin tänää puottaa syöttöjä takas päi iha varotoimenpiteenä enneku saa jollai tota ahtoa alaspäin. pääsis tonne kevätpuolelle viel tällä ahtimella ni jaksas askarrella välilaippaa jollekki fiksummalle hyrrälle. pitääkös sitä ahtimen vipua venyttää vai lyhentää et saa pienemmälle ahot? säätöähä tossa ei tainnu olla mut mikkiliimaa jossei muuta. edit. syötöt on puotettu puolee siitä mitä nostin eile ni hitusen alle barin näkyy työntävän täysillä nyt. asiaa tutkittu sen verran et se kello suhisee sisältä ku letkuu puhaltaa tai imee eli taitanee olla kalvo sökö. samalla koitin nykiä sitä hukkaportin läppää ni ei tuntus vipu liikkuvan mihikää suuntaa eli ilmeisesti seki on jumissa. |
Kellon tangon ku otat irti ni liikkuu se hukkaportin kampi himppase herkemmin, ellei sit saa tongeil kunnol kiinni... Kello siitä on ainaki kaput ku suhisee...
|
tais mennä jäihi tää rojekti hetkeks, kotimatkalla töistä alko kalkatusta kuuluu koneesta. meinasin takas ajaa äskettäi töihi ni tos kilsan päässä alko puutua ja takas kotia ni kuoli toho kotipihaa. ääni kuulosti iha siltä ku ois laakeripinnat päällekkäi (vähä niiku sorvissa pyörittää mustaa rautaa terää vastaa) :mad: vähä söi tota innostusta kyl nytte taas kerran.
liekö oli moottori entuudestaa osittai valmis et otin eile vian ulos vai oisko toi parinkymmenen kilsan ajo tasavauhtia ja pari kertaa ahtopaineitte nousu tonne 1.3bariin rikkoa, mene ja tiedä.... :rolleyes: |
Onneks olkoon, sehän meni "mukavasti".. :(
|
Ai perskules... No kevääksi kuntoon ni päässää sahvaroimaa ;)
|
No nyttenhän sinne konehuoneeseen on sitten kätevä laittaa joku bensiiniä syövä hirviö moottori:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
äskettäi tos pihalla vähä asiaa tarkemmi tutkin ja kone näyttäs pyörivän iha räikälläkii eli luulisin et ei kuitekaa oo laakeriliuskat menny päällekkäi ja näinollen toiveita ois ettei kampura ois sökö. imuputken irrottelin kans ja ei oo turbo sylkeny öljyjä läpi et se kait ois kolisutellu kans jos öljyä ois palotilat täys (turbossa näyttäs olevan välyksetkii iha olemattomat. öljytikussa ei hilettä näy ja en kehtaa öljyjä tos kotipihalla käydä lorottelee et tarkemmi näkee ni pitää työmaalle hinailla ku kelit on vähä vähemmä liukkaat. mietin sitäki et voikoha syöttöpumppu jos kajahtaa ni ruveta kolistaa, jos se syöttää polttoainetta hullusti. ihmetyttää vaa se syötön säätö, et oli edellisen omistajan toimesta ruuvattu tosi pienelle ettei jaksanu ees maantiellä mennä. vai liekö ollu nyt sattumaa ku ruuvasin syötöt isommalle ni tuli nää kolinat. |
suutin jumissa,perhaps.....
|
öljyt laskettelin äske pihalle koneesta ni tollasta laakerihitustaha sieltä tuli, ei paljoo mut tuli kuiteki (vähä huono kuva)
http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...4+11_12_42.jpg ei siin kait ku öljypohjaa irti ja kattoo onko kampura sökö vai meniskö laakereilla viel |
Ota huomioon mittari virhe. Itsellä 35" kun ajaa 80km/h gps näyttää 91km/h ja 60 niin gps 71 km/h.
Aamulla vietävä oma lj leimalle. |
Lainaus:
nelospyttyhä siel oli narahtanu, tai nelosen kiertokangen laakeri oli kadonnu kokonaa http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...4+16_48_40.jpg http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...4+16_49_10.jpg tuo ilmeisesti on jonkinlaine tyyppivika? mahtaakoha toi lyödä männän ja venttiilit yhtee ku aika raju välys oli kerta oli laakeri hävinny ja ei vissii paljoo pelivaraa yläpuolella oo? mitäs mieltä immeiset on, et mitäs tuolle nyt kannattas (järkevästi jos) aatellaa ni tehä, halpa ratkasu ois hakee motonetista kiertokangen laakerit ja tuikata toho yhtee uudet ja kolkotella menemää etiäppäi :D yks kampura-kiertokanki -sarja saattas olla mahollisesti edullisesti lunastettavissa. ni jos sen kunnon kattois ja uusilla laakereilla kasaa. |
Lainaus:
|
päivitellääs välillä, tänää sain kannen irti. näkyy mäntä hieman hipassee kantee kii mut venttiilit ei, sen verta et oli karstat lähteny männän päältä. vielä on vähän auki mitä koneelle nyt tekis, kauloja ei vielä ole ehtiny mitata et meneekö hiomalla. asiaa hieman hidastaa se kun kävin marmoritiskillä varovasti osien hintoja kysymässä:
kampuran laakerisarja 291euroa kiertokangen laakerisarja 170e tiivistesarja 340e sit menis viel lisäks ainakii (unohin kysyy hinnat) kannenpultit, jakohihnahilppeet, vesipumpun, männänrenkaat ja jotai muuta pientä. hieman pistää miettimään josko kuitenkin toinen moottori :rolleyes: ku tosta jos karkeesti laskee ni ainaski puoltoista tonnia menee... http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5439.JPG http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5435.JPG http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5443.JPG |
1300 saapi koneistukset, männät, laakerit, tiivisteet ja mitähän muuta siinä nyt olikaan....
|
kannattaa katella jostain pelaava kone..saattaa tulla halvemmaksi
|
Lainaus:
|
Kampiakselin laakerit käypi 2L koneesta, myös tiivisteet ja männänrenkaat. Kiertokangen laakerit saapi myös tarvikkeena.
Motonetistä saapi ainaki 2L osia edullisesti, mutta kiertokangen laakerit joutuu hommaamaan alkuperäset tai muualta. Männänrenkaat oli ainaki ku ite hommasin nii mahlen valmistamat. Stefat on jotenkin parempia alkuperäisinä. Itellä rakennettu kone 2l alakerralla, L-koneen kansi ja 2L-t imu- ja pakosarjat. 2L koneen osia löytyy käytettynäki helpommin kun 2L-t. |
Lainaus:
|
Kannataa kysäistä paikallisesta koneistamosta noita osien hintoja ja saatavuuksia. Koneistamoista löytyy kirjoja joissa on laakerien mittoja sekä mistä autoista ko.osia löytyypi. Ainakin jos läjän kampiakselin kiertokangen laakerikaulat joutuu hiomaan alikokoon niin siihen sopii jonkun volvon laakeriliuskat jotka ei maksa paljoo paskaakaan. Muutoinkin koneistamon hinnat varaosissa saattaa yllättää positiivisesti.
|
Ja kuten ehkä tietänetkin, omalla paikkakunnalla se koneistamo joka sijaitsee samassa rakennuksessa VPK:n kanssa, kannattaa ohittaa hiljentämättä. ;)
Siis jos tarkotus saada kerralla kuntoon. Täällä voi olla ruuhkaa, mutta laatu hyvää: http://www.saimaankansityo.com/ |
Lainaus:
kuulemma joskus jonkuu sylinterin ovaalikskii porannu :eek: |
Soikiosorvaamohan se. Kansityöstä saat osatkin mukavasti. :)
|
no joo itekin kuullut tuosta hevostallien läheisyydessä olevasta sorvaamosta et kannattaa ajaa ohi hidastamatta..
ite käytin oman gr:n kannen testauksessa Lpr:ssa PP-Autokoneistuksessa. uuden kannen ja muut tilpehöörit otin myös kyseisestä putiikista. omalla kohdalla osoittautui positiiviseksi paikaksi |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
pientä päivitystä, eli kone käyny koneistamolla, tai no oottaa pois noutamista. tuomiona oli : kampiakseli kulunut liikaa ja kaksi säröä on kuluneella kaulalla, sylinterit kulunut liian väljiksi rengastettavaksi. eli täyspoka pitäs tehä ja hinnan suuruus huitelee aika lailla hulluissa atmosfääreissä, että nyt olisi hakusessa toinen moottori (vaihtoehdot aikalailla auki). mahdollisesti kun uus löytyy ni vanha myydään osina pois, tai no riippuu millane löytyy jostai tilalle.
mitenkäs käykös toho tojotan laatikon jatkeeks suoraa muuta ku tojotan tuotetta? tai minkälaisia yleensäkki porukat on noihi swappaillu? |
hommaa vähä muutosta vaihteeks, pää alkaa olee iha pyörällä kaikista moottoreista :)
tänää ostin heräteostoksena 2l alakerran mis on männät huonon näköset (yhet toiset männätkii on tos samallaisesta koneesta) mut muute alakerta näyttää hyvälle, vaihtoehdot edelleen on auki mut tehää tosta vaik olkkarin pöytä jossei muuta saa :D tuossa ilmeisesti on nuo kampuran kaulat ohuemmat kun 2lt koneessa mut ilmeisemmin mitä nyt juttuja lukenu ni pitäs kestää iha hyvi turbokäytössäki, paineet pysyy jatkossa maltillisesti alle baarissa :p tuossa lohkossa turbolle pitää tuo paluu tehdä kun se on valettu umpeen, kannattaako porata lohkoon reikä samaan kohtaa missä turbomallissa vai suoraan öljypohjaan paluu? öljypohja menee läpi ainakin helpommalla kun pitää aika isoki olla tuo läpivienti. mitenkäs tuo 2lt kansi, menee ilmeisesti suoraan 2l mallin lohkoon? kokemuksia/vinkkejä kaivataan, -captainilla- kutakuinkii taitaa tällane kombinaatio olla tehtynä mut käyttökilsat viel aika vähäset... |
itellä 2L kone ahdetuna. suosin tekemään öljynpaluun siihen orkkispaikalle jos työkalut antaa myöten, itse laiskana en ruvennut lohkoon tekemään reikää kun turbotusvaiheessa kone oli paikoillaan. eikai siinä öljypohjassakaan mitään huonoa ole. kuhan huomioi sen ettö saa kaikki pultit hyvin kiinni vielä teon jälkeen.
Koneen kaikki rojutkin pysyny lohkon sisäpuolella vaikka ahdot on ollut 1,5bar koko ajan. parhaillaan ajelin reilulla kahdella baarilla viikon. mutta löysäsin sitä hiukan sääliäkseni konetta. hyvät lämmitykset ja jäähdytykset a ja o + cooleri. tehoakin koneessa vähän enemmän kuin orkkiksessa, mutta säädetty niin että ei liian alas työnnä vääntöjä mikä sen alakerran tappaa jos joku. vastapainoksi pumppu muokattu vetämään täydellä syötöllä punarajalle asti. Tosin yksi 2LT alakerta jo odottamassa pajalla jos tarvetta ilmenee :D |
okei, nii onks siul 2l:län vakio kansi siinä? mietin vaa et käyks se 2lt kansi suoraa ku en saa ku alakerran....?
Lainaus:
|
2L kansi. eikös ne ole samoja nokkakeppia lukuunottamatta?? ei tosin varmaa tietoa.
|
juu ei näköjääs käy, muutamat reiät ei iha satu kohallee, kuvassa 2lt kansipahvi ja kone alla 2l :( pitää viel huomenna mulkoilla tarkemmi settiä ku haen loput romut takas.....
http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...119_170649.jpg edit tuli mieleen kun kone on peräisin luultavasti 1990 hiacesta, ja kannessa oli venttiilit palasäädöllä ni onkoha kone kuitenki malliltaa 2l2....? nettiä pläränny läpi ja vähä jokapuolella väittävät et pitäs olla aika pitkälle sama lohko, vertailemaa en pääse vierekkäi viel ku tuo oma lohko on koneistamolla mut huomenna täytyy hakee pois ni sais verrattua.... |
Turbo mallin kannessa on kuuleman natrium täytteiset pakoventiilit.
Ite tein reijän öljyn paluuletkulle ihan 19 mm bimetalli rasiaporalla makso motonetissä muutaman euron ja kyllähän sillä reikä tuli mutta se tais ollakin ensimmäinen ja viimenen sille terälle. Reikään laitoin tiivisteliimalla putken pätkän kiinni ja hyvä tuli. L, 2L ja 2lt kannet pitäs käydä keskenään mutta uudemmissa 2l2 ja 2l2-t on vissii eroa vanhempiin. |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91625 |
Lainaus:
mitkä muuten on kannessa nuo pienet reiät 6kpl tos linkin kuvassa ku lohkossaha noita ei oo eikä näytä kannentiivisteessäkää olevan? |
Tässä naapurikylässä olis tuollainen bensakone...;) http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91829
|
Lainaus:
lienekkö on muute yhtää 2litrasta äljiitä :eek: |
Olis varmaan helevetin hyvä...:eek::D
|
tollasen kävin eile noutamassa pois saimaan kansityöstä, pitkäähä tos meni ku tuli märehittyy eri vaihtoehtoja:
http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5561.JPG äskettäi kävin kasailemassa, viel puuttuu kaikennäköstä mut hyvässä vaiheessa kuitenkii: http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5563.JPG http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5567.JPG http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5568.JPG huomenna jos kävis kasaamassa jakopään, kampuran takapäänstefa uupu tiivistesarjasta ni sen tilasin ja tulee ens viikolla, termari tulee samaa syssyy. sit sais öljypohjan kii. suuttimet meni perjantaina kärkien vaihtoo ja varmaa viikko menee niissä ku oli vähä ruuhkaa pajalla. koneesee tuli lopulta aikalailla täyspoka toisella kampiakselilla, lohko ja kansi sama ku aikasemmi. hitto ku ei tullu jakopäätä kuvattuu enne purkamista ni pitää vähä ettii kuvaa et mite menikää :D |
Kuvat ois hyvä olla olemassa, jos ei heti saa kasaan tai muutaman päivän sisällä purkamisesta... Tai sit teet, kuten erään vanhan työkaverin tuttu oli tehnyt. ----> Käyt hakeen toisen vastaavan viereen, ja katot siitä miten siin oli osat kii... Näin mainittu oli tehnyt, kun teki kansirempan ja viikon ehti olla levällään. Kyseessähän oli LJ70:siis.
|
Lainaus:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3373856.jpg toi naamataulu mis on öljypumppu oliki vähä ilkee ku ei saanu uutta tiivistettä ni laitoin tiivisteliimalla sen kasaa. sama homma oli öljysuodattimenjalka/jäähdytin hässäkkä ku ei paikalline puulaaki tuntenu tiivistettä ni sekii meni liimalla. luulis liiman pitävän yhtälailla ku pinnat on puhtaat vai mitä on immeiset mieltä. ainii muistaakos joku paljo on blommin koko kannen takapäässä mihi alkuperäne lohkolämmitin tulee kii? lohkarin tiiviste on nii hapero ja ite lämmittimen vastus on sökö ni jos löis blommilla umpee. |
liimalla mieki kasailin öljysuodattimen jalan ja termarikotelot yms. ja hyvin on pitäny..
olisko tosta apua jakopäähän: http://s714.photobucket.com/albums/w...a/P1050016.jpg |
Lainaus:
laitoin sen oman öljypumpun siihe kuiteki ku en huomannu varsinaista eroo niissä pumpuissa, miun mielestä samallaine välys kummassaki ja tosiaa väkiste pien välys siihe kyl tulee, kasasin puhtailla öljyillä ni jouhevasti tuo tuntu pyörivän. täytyy joku hetki puottaa se siun pumppu takas. tuo kuva selventää! kiitti. lähinnä nuo rullien paikat ja tuo jousen koukun kohta vesipumpussa.... |
Kuin myös kasasin liimalla nuo samat kohdat ja toistaiseksi on pitänyt.
Kyllä noihin saa tiivistesatseja, ala ja yläpäähän erikseen sekä täydellistä. Siis tarvikesatseja. Jos ei löydä lj70 tiedoilla, kannattaa kokeilla cressidaa,hiacea tms. jossa on 2lt kone ollut. Mikset pistä uutta lohkolämmitintä tilalle siihen kanteen? Siihen lohkoon, siis oikein lohkoon (reikä 34mm) ei saanut enää mistään lämppäriä! |
Lainaus:
haropää ettei muistanu kuvia napsii tänää lainkaa vaik kameraki oli mukana, päivän saldona sain kasattuu jakopään nippuu, pakosarjan tiukkasin mikä oliki astetta haastavampi ku piti lyhennellä kaikkia pultteja ja yhen pultin kiristys oli akrobatiaa parhaimmillaa ku kolmesta eri välistä käänteli millin kerrallaa. onneks tuli herkisteltyy kaikki kierteet ni pyöri mukavan jouhevasti. yllättävän paljo menee aikaa nysvätessä ku puhisteli öljypohjan ym tiivistepintojen vanhat tiivisteet veks. sit viel kevyempänä hommana kiinnittelin sirion tonnisen la-piiskan katolle. nyt oikeestaa oottelen takapään stefaa kampuralle ni sen jälkee saa lyötyy öljypohjan nippuu, suuttimet ku saa huollosta pois ni ne paikallee ja suutinputket kii, venttiilit pitäs säädellää suurinpiirtei kylmänä kohillee (ei ollu liuskemittoja ni ei tänää päässy säätelee), ainii laturi pitäs lyödä paikallee, sit pitäs irrottaa termarikopan yläkansi jollai konstilla ku kaikki ristipääruuvit on jämähtäny kii ja yks on nylppääntyny viel iha pyöreeks, muistaaksee pikkase tiris nestettä jo enne remonttia siitä kannen välistä. viikonloppuna jos kävis heittämässä sit moottorin paikallee |
Nykyään ottaa pari, voi sen laskea päivissä...
Lainaus:
Lainaus:
En mie mitään kerint viikonloppuna tulemaan viisastelemaan, karkas yhdet pitkäks..ja urheilu suoritukset päälle. Josko keskiviikkona tulis..? |
Lainaus:
|
Lainaus:
muistin sen kannen vasta siin vaiheessa ku oli lätkässy sen jalan lohkoo kii mis se kansi on, eikä hitsauskonetta oo ku appiukolla. mut josko ton repäsee irti viel ja käy hitsaa mutterit siihe. soittele ku oot tuloillaa, viitee oon töissä.... |
Kokeiles vetää muutama napakka isku siihen ruuvin päähän. Jossei oo tilaa suoraa vetää (tai heikko sihti) ni jonkun välitampin kanssa. Yleensä lähtee ihan tuolviisii "säikäyttämällä".
PS: Täältä löytyy useita hitsuumoottoreita jos semmosta apua tarviit. |
Lainaus:
edit aiemmin mietin tota blommin kokoa kannen takaosassa, ni n.50mm näytti reikä olevan, paikallisesta löyty n.51mm blommi ni liekköhä tuo toho survahtaa, pikkaseha tuo pitää isompi ollakki kait et pitää.... kylessä on iso letkulämmitin ni ei kehtaa tonne kannen perää uutta lohkaria laittaa ja näillä näkymin viskaan ens talveks jonkuu lisälämmittimen. |
Löytyy calixin lämppäriä sinne kanteen, just pariviikko sitten ostin.
Mulla on myöskin lisänä letkulämppäri alavesiletkussa. kyllä lämpee kun vaan talon proput kestää:D Ja plommi juurikin hiukan isompi ja pistä pakkaseen että jäätyy (kutistuu) Sitten lämpöä siihen plommipaikan ympärille ja naputtele jäinen plommi paikalleen. kyllä pitää! |
Lainaus:
|
tänä aamuna sain takapään stefan paikallee, sit se termarikopan kannen ruuvit ois hitsuuteltu ja tiivistelty uudella termarilla kasaten. tänää tulee yks tuttu säätelee ton pumpun ajotuksen kohillee, paljos siinä on se säätöarvo mikä kannattaa laittaa?
vähii käy hommat, enää suuttimet, öljypohja, pumpun ajotus ja venttiilien säätö. kannattaakos sitä välijäähyä muute asennella ku paineet jää alle barin nyt aikasemmasta opittuna ja jos vähemmä tulee tiellä pärisyteltyä? tai lähinnä onko vastaavaa hyötyä? http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...314_082008.jpg |
ehottomasti välijäähy, toimii monesti myös moottorin suojana jos hörppää tai ahdin hajoaa.
|
Laita jäähy ja nosta paineita. :D
Ps. Tarviiko muutoskatsastaa ? :p |
Lainaus:
Lainaus:
|
tyhmien kysymyksien kerho, älkää lynkatko tyhmää.... :D
voinkos ottaa ton hukkaportin ohjauksen tuolta imusarjan luota haaralla mistä menee letku toho ahonalasee karaan ja ahtopainemittarille muunmuassa, orkkis turbossaha toi letku hukkaportin kelloo menee tosta imusarjan putkesta suoraan (laipassa haara joka menee imusarjaan). vai kannattaako ahtoputkee tehä pien letkuhaara mihi tuikkaa suoraa? tosin mistää mitää tietämättä eikös siel sama paine oo niis letkuissa ku tossa turbon jälkee? :p tos näkyy huonosti toi orkkissysteemi purkuvaiheessa: http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...6+19_21_53.jpg sit tuo tuhannesti kysytty ja hiottu ahonalainen kara :D, jos katotaa auton edestä päin niin olikos se "parhain" vaihtoehto että kara on oikeassa laidassa ja eniten tyhjää vasemmalla? nyt ei puuttus enää hirveitä, venttiilit ja pumppu ois säädetty, pitää hakea toinen pakkasproppu marmoritiskiltä tänään kun ei lähde vetämään yhtään tuo isompi roppu, oikeesti vähä liian nahkee, ja suuttimia ei vielä oo saanu takas. edit. heh olo ku pikkupoikana jouluaattona, suuttimet tuli huollosta ni taitaa saaha savut koneesta viikonloppuna :D http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...316_161556.jpg |
pienten ongelmien jälkee moottori sujahti paikallee, aamulla tyrkkäsin vauhtipyörän paikallee ni saakeli kampiakselista puuttuki kaks reikää :eek: kampuran minkä hommasin oli tosiaan 6pulttisella vauhtipyörällä ja vanha mikä oli kii oli 8pulttine. pien soittokierros ja löyty 82hiasen 2.2litrasen vauhtipyörä mikä oli prikullee samallaine paitsi tuntu käsinee hitusen kevyemmältä.
vähä jäi uupumaa et saap käyntii, maajohot kiinni ja öljypainekellon johto pitää tehä uus ku oli johto poikki... sit viel kerran tsekataa kaikki pultit jne läpi :D ens viikolla täytyy koittaa keritä käymää lappeenrannassa hakees vähä ahtoputkia ja letkuja ja josko sen ilman viilentimen siihe keulaa laittas samalla. ilmaputsarikaa ei näyttäs menevän paikallee niiku elokuvissa.... http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5576.JPG näiköhä mahtuu konepelti kii tolla turbolla :rolleyes:, ei tullu kokeiltuu viel http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5580.JPG la-puhelinkii löys paikkansa: http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5583.JPG |
Mitä maksoi suutinremppa? Et sattunut kysäsemään minkä pistivät avauspaineeksi?
|
Lainaus:
|
onks siul tos syöttöpumpus se kylmäkäyntisysteemi kiinni? sehän merkkaa aika paljon siihe ajotuksen säätöö? ja paljos tuli ennakkoo?
ja sit noista ahtoputkista, pari kappaletta 2"pakoputkea(olikoha jotai taka-akselinylitysputkia) ja muutama kumiliitos niin hyvä tulee :) tulee huomattavast halvemmaks... voit vaik mallii tulla kattomaa joku päivä jos tarvista |
Sivu luotu: 06:15 (GMT +2). |