Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   case closed : toyota äljii safaaripeli (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91373)

0201346 01.12.2011 15:16

case closed : toyota äljii safaaripeli
 
joo eli susuki lähti maailmalle, ni alotellaas tällane uus rojekti. ostovaiheella täysverinen citymaasturi toyota vuosmallia 89 ja moottorina se 2lt:

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5366.JPG

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5367.JPG

ensimmäiseks piti keulasta riisuu tuo afrikan elefanttirauta ja pakoputki meni uusiks. kylkiputki 2tuumasella simonssin läpihönkäävällä vaimentimella.

aihiona tuntus olevan varsin kopakka peli, jossei tarviis hitsatakkaa nii paljoo ku susukia tuli turattua.

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...7+14_10_37.jpg

nurkassa oottas vanteet uusia renkaita ja vinssi oottaa et lunssa väistyy pois ni sais paikallee

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...5+09_49_46.jpg

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...7+07_48_25.jpg

renkaiks on maailmalta tulossa coopperin stt:t 33x12.5x15 kokosena.

to do listalla talvea varten:
-valoa pitäs saaha ympärille ja varmaa jonkuulaine kattohäkki myös
-korotus vähän auki viel, 2" varmaa maksimissaa (tähä otan vinkkejä millä jousilla tollasen korotuksen sais, vanhoja juttuja luin noista motonetin ladan / volvon kuormajousista mut ei näy enää olevan saatavilla sellasia ni onko muuta vaihtoehtoo ku korotussetit?)
-vinssi kii keulaa ja ehkä jotai rautaa
-takapuskuri palkiks
-helmapalkit
-moottorii vähä hönkää lisää, aluks ainaki syöttöjen ruuvaus
-la -yhteyksiä jonkuulaisia
-snorkkeli ja huohotukset ylemmäs
-aluks takaperän lukkoa jos sais piukattuu (pietää budjetti kurissa)

vinkkejä / kommentteja / näsäviisasteluja otetaan mieluusti vastaa :D

nuo renksut vanteinee on muute myynnissä tuol rengas-puolella.... ;)
ja noitte vanteitte päältä lähtee noi renksut edukkaasti jollekki, aurorat mistä 3kpl hyvällä kuviolla ja yhestä syöny sisälaidan (juuri minimipintainen)

mältsä 01.12.2011 17:14

Ei mulla ainakaan ne volovon jouset toiminu korottavina, joustoja tuli lissää mutta korkeus oli vain hieman ryhdikkäämpi vakio (nehän siis passaa etuakselille suoraan ilman jousilautasen muutoksia, tai ainaki mulla meni :D)

0201346 01.12.2011 18:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mältsä (Viesti 824614)
Ei mulla ainakaan ne volovon jouset toiminu korottavina, joustoja tuli lissää mutta korkeus oli vain hieman ryhdikkäämpi vakio (nehän siis passaa etuakselille suoraan ilman jousilautasen muutoksia, tai ainaki mulla meni :D)

okei, no tuo oli hyvä tieto ettei turhaa osta sellasia korotusmielessä. ehkä viisain iha oikee jousisetti, mistä porukat on noita halvimmin ostelleet? onkos ulkomailla mitää hyviä special liikkeitä tojota-kamalle?
toisaalta kuha eka saa ne uudet renksut alle, ni kattoo jos mahtuu hyvin pyörii ilma korahteluja ni voi olla et jää orkkiskorkusekskii ni ei tarvii kellahdella kahella pyörällä nii herkästi :D

isuzubj 01.12.2011 20:28

hdj:n vakiojouset eteen ja jotkut korottavat dobinsons taakse mun profiilissa näkyy verrokkia 35" alla

0201346 02.12.2011 18:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj (Viesti 824693)
hdj:n vakiojouset eteen ja jotkut korottavat dobinsons taakse mun profiilissa näkyy verrokkia 35" alla

paljo tos on mitta helman alareunaa iha mielenkiinnosta, ei kuitenkaa vissii iha älyttömiä nosta tolla setillä?
tuota vissiinki tarkotat

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87843

isuzubj 03.12.2011 09:14

mitattu on edestä n.61cm helmasta ei kantin kohdalta ja siis on vielä vakio helmat.
takaa 62cm kans helmasta se kanttihan on sen pari senttii alempana vielä. etupää laskee jonkuverran ku vinssi on kiinni.
Joustot on aika hyvät ku on puslat vaihdettu kans,edestä sisään joustoo rajotettu 5cm 35"silla menee muuten jumiin sisälokarin kaareen täydessä sisään joustossa.

0201346 05.12.2011 16:12

jostai se on alotettava eli renksut ois vaihettu alle, huomenna jos pääsis vinssin ruuvaamaa kiinni ni uskaltas jo ehkä metän puolellekki :D hyvin näyttää mahtuvan pyörimää tollaiki, etee tarvii pientä levikettä....

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...5+15_55_42.jpg

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...5+15_55_52.jpg

Lehis 05.12.2011 16:20

varastost pitäs löytyä pariin kaareen sellasta insinöörin kiittelemää levike soiroa, sikäli jos et norsunkorvia ala askartelemaan (:

0201346 05.12.2011 16:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lehis (Viesti 826088)
varastost pitäs löytyä pariin kaareen sellasta insinöörin kiittelemää levike soiroa, sikäli jos et norsunkorvia ala askartelemaan (:

katsotaan ;) taakse näyttäs ettei tarvii laittaa mitää, etuset taitaa virkavallan puolesta vaatia :D

Samsonite 05.12.2011 19:37

Rupes toimitilat näyttämään tutulta...:eek:

Reetu 05.12.2011 19:46

Täält löytys hojollisen kaarien verran käytettyä korjankumilaista tai vastaavaa. yhet etukaaret luulis noista saavan asiallisest askarreltuu.

Reetu 05.12.2011 19:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 826153)
Rupes toimitilat näyttämään tutulta...:eek:

Toivottavast ei käydes kerenny kukaa merkkaa otteeseen huomautusta runkoaisojen päistä. :D

Late_ 05.12.2011 19:51

Noi taitaa olla 8" leveät ET -20 vanteet?

Jos kyllä niin niillä ottaa aika helposti 33x12.5 kumillakin takana sisälokariin kiinni.

H&K 05.12.2011 19:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 824585)
-korotus vähän auki viel, 2" varmaa maksimissaa (tähä otan vinkkejä millä jousilla tollasen korotuksen sais, vanhoja juttuja luin noista motonetin ladan / volvon kuormajousista mut ei näy enää olevan saatavilla sellasia ni onko muuta vaihtoehtoo ku korotussetit?)

Mulla olis yhden viikonlopun allaolleet, siis täysin uudenveroset Iromanin 2" korottavat jouset jossain vielä jopa alkuperäisessä paketissa jemmassa. Testattiin joskus -07 läjää yhdessä suunnistuskisassa original- luokassa.

Nää vois olla myynnissä järkevän tarjouksen saattelemana :)

Toi 2" on sitten maksimi mitä kannattaa korottaa sellaista autoa jota käyttää liikenteessä ilman että kääntää etupään napojen kulmia. Caster meinaa mennä vitulleen jo tolla korotuksella.

Jos haluu päästä halvimmalla niin huhupuheiden perusteella kannattaa laittaa alkuperäiset takajouset eteen ja sitten ettii jostain HDJ:n käytetyt etujouset taakse niin silläkin pärjää. Jos auto on muussakin käytössä ku pelkkänä offipelinä niin sitten suosittelen ostamaan vaan ihan jonkun merkkivalmistajan valmiin alustasarjan.

T: Jussi
Puh 0405463299

Samsonite 05.12.2011 19:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 826157)
Toivottavast ei käydes kerenny kukaa merkkaa otteeseen huomautusta runkoaisojen päistä. :D

Tai vääränvärisistä suuntavaloista niinku akan autossa....:p

0201346 05.12.2011 20:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 826153)
Rupes toimitilat näyttämään tutulta...:eek:

joskus tullu käytyä? :)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 826157)
Toivottavast ei käydes kerenny kukaa merkkaa otteeseen huomautusta runkoaisojen päistä. :D

huomenna tulee pehmennys ni häviää sarvet :D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Late_ (Viesti 826158)
Noi taitaa olla 8" leveät ET -20 vanteet?



Jos kyllä niin niillä ottaa aika helposti 33x12.5 kumillakin takana sisälokariin kiinni.

en oo iha varma tosta et:stä mut 8" näytti olevan

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 826160)
Mulla olis yhden viikonlopun allaolleet, siis täysin uudenveroset Iromanin 2" korottavat jouset jossain vielä jopa alkuperäisessä paketissa jemmassa. Testattiin joskus -07 läjää yhdessä suunnistuskisassa original- luokassa.

Nää vois olla myynnissä järkevän tarjouksen saattelemana :)

Toi 2" on sitten maksimi mitä kannattaa korottaa sellaista autoa jota käyttää liikenteessä ilman että kääntää etupään napojen kulmia. Caster meinaa mennä vitulleen jo tolla korotuksella.

Jos haluu päästä halvimmalla niin huhupuheiden perusteella kannattaa laittaa alkuperäiset takajouset eteen ja sitten ettii jostain HDJ:n käytetyt etujouset taakse niin silläkin pärjää. Jos auto on muussakin käytössä ku pelkkänä offipelinä niin sitten suosittelen ostamaan vaan ihan jonkun merkkivalmistajan valmiin alustasarjan.

T: Jussi
Puh 0405463299

laitan privaa asian tiimoilta!


ainii kyselyikäki olis, eli ajoittain toi kierroslukumittari tököttää nollaa ku ei lähe pelittää, huomannu varsinkii et kylmällä koneella näin. sit yleensä jossain vaiheessa lähtee mukaan, ni mistä toi ottaa signaalin tiisselissä, tai onks noissa jotai tyyppivikoja mistä löytyy vika? ja mitenkäs noi surullisenkuuluisat toyotan täyttöputket, saakos niitä vielä mistää ku tuntuu täydellä tankilla vähä lotuuvan....

Hailux 05.12.2011 22:21

kierroslukumittarista sen verran et vilkaiseppa johtonippuja siinä imusarjan alla pumpun vieressä,,,itsellä oli menny melkein poikki niin pelasi ajoittain..viisari vipatti miten sattuu välillä

täyttöputkia löytyy toyotalta 160€

isuzubj 06.12.2011 11:28

paljos sulla on nyt se helman korkeus jos vertaa mun läjän mittoihin?

-Captain- 06.12.2011 11:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 824957)
paljo tos on mitta helman alareunaa iha mielenkiinnosta, ei kuitenkaa vissii iha älyttömiä nosta tolla setillä?
tuota vissiinki tarkotat

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87843

siin olis verrokkikuva niistä miun jousista mitkä on myynnis:
hdj:n vakiot edessä ja takaa hdj:n ironmanin 2"korottavat, renkaina 37x14.5 creepyt..
http://s714.photobucket.com/albums/w...a/P1030816.jpg

0201346 06.12.2011 13:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj (Viesti 826400)
paljos sulla on nyt se helman korkeus jos vertaa mun läjän mittoihin?

kuha saan tasasta maata ni otan mitan helmoihi!

vinssikii löys paikkansa tänää

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5390.JPG

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5392.JPG

peti on 5milline minkä vahvistin alapuolelta 3millisellä lootulla, sit toi etureuna on tuettu molemmin puolin kitaa 2kolmiolla hitsaten, pitää koeponnistaa ja kattoo antaako se mistää periks. kovin se aluks näytti huteralta mut tuntuis vahvalta vahvistuksien takia. ois varmaa ollu helpompi tehä suoraa 6 tai 8millisestä :)

tuo captainin setti nostaa kyl aivan liikaa miun tarkotuksee :D

0201346 06.12.2011 20:24

tänää kävin tienpäällä ajelemassa uusilla gummeilla ja alkaa kyl epäilyttää iha oikeesti et kulkupuolessa mättää joku :) 80kmh ku kelaili vauhtia ni ylämäessä joutu melkei lyömää nelosta sisää et sai piettyy nopeutta. illan tutkiskellu netistä asiaa ja tais olla slck palstalla muistaaksee tarinaa et jos alipainekello turbosta hajoaa et nostaa paineet liian kovin ni tällöin tulis tosi nuhaseks? turboista sen enempää tiiä oikeestaa ni ihmettelinkii et kui se tällei tekee et jos paineet kovemmat ni muuttuu nuhaseks? vai oonko käsittäny asian vaa vääri :D ahtopainemittarin mukaa nyt tossa 2000rpm kohalla lähtee ahot nousee ja 3000rpm kohalla on 0.8bar suurinpiirtei ja samassa syttyy punane valo.
syöttöpuolta täytynee varmaa rukata ku tossa ahtoalueella on joteki tosi tukkone ku tuntuu et ei ainetta saa ollenkaa. ahtimista tuntuu olevan myöski paljo tarinaa ku on garretteja ym laiteltu tilalle, mietin ku ulkomailta saa tuota ct20 alle 300euroon kaikkine kuluinee et onks mitää järkee vaihtaa sellasta vai kannattaako suoraa lähtee johoki mikä herää alempaa...?

Janne1986 06.12.2011 20:37

Itse en ainakaan ajaisi viitosella noilla kumeilla.
Vai onko siihen muutettu välityksiä?
Epäilen että laatikko ei tykkää pidemmän päälle.

0201346 06.12.2011 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 (Viesti 826599)
Itse en ainakaan ajaisi viitosella noilla kumeilla.
Vai onko siihen muutettu välityksiä?
Epäilen että laatikko ei tykkää pidemmän päälle.

iha vakio välitykset on.... ei nuo kierrokset kyl nii karmeet vitosella tuntus olevan 80kmh vauhissa.....?

hitoy 06.12.2011 20:52

Kyllä oma hilukin hyytyi mäissä 33" pyörillä.. vähän rälläkkää ja ruuvausta niin rupesi kiihtymään viellä 80 jälkeen samoissa paikoissa. ;)

0201346 06.12.2011 20:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 826606)
Kyllä oma hilukin hyytyi mäissä 33" pyörillä.. vähän rälläkkää ja ruuvausta niin rupesi kiihtymään viellä 80 jälkeen samoissa paikoissa. ;)

:D okei, tainnu siis huolehtua aivan suotta. mut täytyy tota alkaa ruuvaamaa ni josko vähä sais menohaluja lisää :p

mut mitä sie tolla rälläkällä teit et sait lisää kiihtymistä :eek:

sami_k 06.12.2011 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 826612)
:D okei, tainnu siis huolehtua aivan suotta. mut täytyy tota alkaa ruuvaamaa ni josko vähä sais menohaluja lisää :p

mut mitä sie tolla rälläkällä teit et sait lisää kiihtymistä :eek:

ahdonalaisen syötön karan uudelleen muotoilu veikkaisin

0201346 06.12.2011 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sami_k (Viesti 826618)
ahdonalaisen syötön karan uudelleen muotoilu veikkaisin

auttaaks se karan kääntö miten paljon? meinasin sitä kattoo tos loppuviikosta...

sami_k 06.12.2011 21:08

teetä jollain sorvarilla tai sorvaa itte jos mahdollista uus kara (helppo homma)
ja hio se löytynee juttua täältä palstaltakin noista

0201346 09.12.2011 09:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj (Viesti 826400)
paljos sulla on nyt se helman korkeus jos vertaa mun läjän mittoihin?

otin oven alareunasta mitan maahan ni oven etureunasta mitattu 54cm ja takareunasta 56cm eli on siulla aika paljo korkiampi noilla jousilla alkuperäseen verrattuna :) viikonloppuna pitäs punnertaa ironmanin 2" korotusjouset paikallee ni laitan viel uudet mitat ku saan paikallee.

isuzubj 09.12.2011 13:13

eiköhän se ole sit aika hyvin samoissa tuo mun,omat kuvat on hieman eri näkösiä ku vertaa captainin kuvaan noi levikkeet mitkä omassa on ni näyttää yllättävän paljo matalemmalta! vaikka molemmissa on hdj:n etujouset ja takana mulla pitäs olla varmaan se 2" dopinssoni.
Niin ja ku mul oli edes dopparin se 2" korotus ni keula oli aivan älyttömän matalalla ei oikein kestäny tota vinssin painoo,siks vaihoin nou hdj:n jouset eteen!

0201346 09.12.2011 18:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj (Viesti 827369)
eiköhän se ole sit aika hyvin samoissa tuo mun,omat kuvat on hieman eri näkösiä ku vertaa captainin kuvaan noi levikkeet mitkä omassa on ni näyttää yllättävän paljo matalemmalta! vaikka molemmissa on hdj:n etujouset ja takana mulla pitäs olla varmaan se 2" dopinssoni.
Niin ja ku mul oli edes dopparin se 2" korotus ni keula oli aivan älyttömän matalalla ei oikein kestäny tota vinssin painoo,siks vaihoin nou hdj:n jouset eteen!

jouset ois paikallaa, kiitokset lehikselle avusta :D
otan huomenna kuvia valosaa aikaa ku nyt ei tullu ku suttua tuol säkkipimeessä.
mut mitat näytti (ovesta edellee mitattuna) 61cm eestä ja 62cm takareunasta. tuntus aika passelin korkuselle, tosin nyt loppuu iskareista pituus :o

0201346 11.12.2011 17:38

sain äske napsastuu kuvan korotuksen jälkeen

eli kuva ennen:

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5400.JPG

ja jälkeen :

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5410.JPG

ja syötötkii ois säädetty, ahonalaisen karan joku oliki jo käännelly eikä näkyny mitää prikkoja välissä, syöttöruuvi oliki vähä enempi pielessä. liekkö joku säätäny katastusta varten pienemmälle. no nyt tulee vienosti mustaa ku lutu auki ja kulkupuoli on tuhat kertaa parempi nyt (ei hyydy ylämäessä lainkaa matka-ajossa), mut mut....
hieman huonompi ilmiö (kö?) on se et ahtopaineet hyppii 1,2....1,3barin luokkaa. ahtoalue on viksumpi ku enne syötön säätöö, nyt on about 1800.....3200rpm mut pitäskö tolle paineelle tehä jotai?
pakoputki on 2" yhellä läpihengittävällä simonssilla. välijäähytintä ei viel keulassa ole.... ja se ahdinha on iha vakio ct20

H&K 11.12.2011 18:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 828117)
hieman huonompi ilmiö (kö?) on se et ahtopaineet hyppii 1,2....1,3barin luokkaa. ahtoalue on viksumpi ku enne syötön säätöö, nyt on about 1800.....3200rpm mut pitäskö tolle paineelle tehä jotai?
pakoputki on 2" yhellä läpihengittävällä simonssilla. välijäähytintä ei viel keulassa ole.... ja se ahdinha on iha vakio ct20

Vedä noi ahdot alas ja äkkiä! Tolla vakioturbolla maksimi on joku 0,75- 0,8 bar, tästä ylospäin turbo rupee olemaan tulppana pakoputkessa jolloin pakopaineet- ja lämmöt rupee nousemaan silleen että kansi alkaa olemaan kovilla.

0201346 11.12.2011 18:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 828139)
Vedä noi ahdot alas ja äkkiä! Tolla vakioturbolla maksimi on joku 0,75- 0,8 bar, tästä ylospäin turbo rupee olemaan tulppana pakoputkessa jolloin pakopaineet- ja lämmöt rupee nousemaan silleen että kansi alkaa olemaan kovilla.

joo näin olin lukevinanin asiasta. miten toi kannattaa tehä? turboruuvi välii vai välitankoa pitemmäksi/lyhemmäksi?

Late_ 11.12.2011 19:12

"Turboruuvilla" saat vain nostettua paineita vakiosta jonku määrää hukkaportin kello, et laskettua.

Jos se ahtopaine yhtäkkiä hyppäsi noin suureksi niin sulla on todennäköisesti joko hukkaportin kellolle menevä letku irti tai rikki, itse kello rikki tai kellolta hukkaportille menevä tanko irti.

Sen kellon toiminnanhan voi testata vaikka työntämällä paineilmaa paineenalentimen kautta kellolle ja tarkistaa että se avaa hukkaportin läpän oikeassa paineessa.

0201346 11.12.2011 19:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Late_ (Viesti 828164)
"Turboruuvilla" saat vain nostettua paineita vakiosta jonku määrää hukkaportin kello, et laskettua.

Jos se ahtopaine yhtäkkiä hyppäsi noin suureksi niin sulla on todennäköisesti joko hukkaportin kellolle menevä letku irti tai rikki, itse kello rikki tai kellolta hukkaportille menevä tanko irti.

Sen kellon toiminnanhan voi testata vaikka työntämällä paineilmaa paineenalentimen kautta kellolle ja tarkistaa että se avaa hukkaportin läpän oikeassa paineessa.

okei, taas oppi uutta. aika noviisi näissä turbohommissa ni onneks älyää kysyä enneku tekee :o täytyy noi letkut tutkia iha ensimmäiseks. nii se paine nous ton syöttöjen noston jälkee, onks se iha normaalia?
...kyselyikä on koko ikä.... :D


edit. letku ehjä. täytyy huomenna laittaa paineilmaa kellolle ja kattoo aukaseeks se ees mitää.

Late_ 12.12.2011 08:47

Kai se pieni nousu on mahdollista. Mut jos et löydä mitään vikaa joka ton aiheuttaa niin sun varmaan tarvii ruuvata syöttöä vähän takaisinpäin ennen kuin moottori on kaputt.

0201346 12.12.2011 09:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Late_ (Viesti 828388)
Kai se pieni nousu on mahdollista. Mut jos et löydä mitään vikaa joka ton aiheuttaa niin sun varmaan tarvii ruuvata syöttöä vähän takaisinpäin ennen kuin moottori on kaputt.

lasketaakos se 0.5baria pieneks nousuks :D
0.8baria oli niillä onnettomilla syötöillä....
meinasin tänää puottaa syöttöjä takas päi iha varotoimenpiteenä enneku saa jollai tota ahtoa alaspäin. pääsis tonne kevätpuolelle viel tällä ahtimella ni jaksas askarrella välilaippaa jollekki fiksummalle hyrrälle. pitääkös sitä ahtimen vipua venyttää vai lyhentää et saa pienemmälle ahot? säätöähä tossa ei tainnu olla mut mikkiliimaa jossei muuta.

edit. syötöt on puotettu puolee siitä mitä nostin eile ni hitusen alle barin näkyy työntävän täysillä nyt. asiaa tutkittu sen verran et se kello suhisee sisältä ku letkuu puhaltaa tai imee eli taitanee olla kalvo sökö. samalla koitin nykiä sitä hukkaportin läppää ni ei tuntus vipu liikkuvan mihikää suuntaa eli ilmeisesti seki on jumissa.

aslakki 12.12.2011 17:39

Kellon tangon ku otat irti ni liikkuu se hukkaportin kampi himppase herkemmin, ellei sit saa tongeil kunnol kiinni... Kello siitä on ainaki kaput ku suhisee...

0201346 12.12.2011 17:58

tais mennä jäihi tää rojekti hetkeks, kotimatkalla töistä alko kalkatusta kuuluu koneesta. meinasin takas ajaa äskettäi töihi ni tos kilsan päässä alko puutua ja takas kotia ni kuoli toho kotipihaa. ääni kuulosti iha siltä ku ois laakeripinnat päällekkäi (vähä niiku sorvissa pyörittää mustaa rautaa terää vastaa) :mad: vähä söi tota innostusta kyl nytte taas kerran.
liekö oli moottori entuudestaa osittai valmis et otin eile vian ulos vai oisko toi parinkymmenen kilsan ajo tasavauhtia ja pari kertaa ahtopaineitte nousu tonne 1.3bariin rikkoa, mene ja tiedä.... :rolleyes:

Late_ 12.12.2011 19:20

Onneks olkoon, sehän meni "mukavasti".. :(

aslakki 12.12.2011 23:33

Ai perskules... No kevääksi kuntoon ni päässää sahvaroimaa ;)

p.jäppinen 13.12.2011 15:31

No nyttenhän sinne konehuoneeseen on sitten kätevä laittaa joku bensiiniä syövä hirviö moottori:D

pulu 13.12.2011 16:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 828534)
tais mennä jäihi tää rojekti hetkeks, kotimatkalla töistä alko kalkatusta kuuluu koneesta. meinasin takas ajaa äskettäi töihi ni tos kilsan päässä alko puutua ja takas kotia ni kuoli toho kotipihaa. ääni kuulosti iha siltä ku ois laakeripinnat päällekkäi (vähä niiku sorvissa pyörittää mustaa rautaa terää vastaa) :mad: vähä söi tota innostusta kyl nytte taas kerran.
liekö oli moottori entuudestaa osittai valmis et otin eile vian ulos vai oisko toi parinkymmenen kilsan ajo tasavauhtia ja pari kertaa ahtopaineitte nousu tonne 1.3bariin rikkoa, mene ja tiedä.... :rolleyes:

oman läjän 2älteellä tuli ajeltuu 1.8 baarin paineil eikä se narahtannu,tai hajosha se lopulta mut siin rävähti yks kiikku kannest ja tokal kerral meni nokka akselin laakeri pukit halki..!

0201346 13.12.2011 16:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pulu (Viesti 828850)
oman läjän 2älteellä tuli ajeltuu 1.8 baarin paineil eikä se narahtannu,tai hajosha se lopulta mut siin rävähti yks kiikku kannest ja tokal kerral meni nokka akselin laakeri pukit halki..!

joo no tän päivää lueskellu noita et kyl noilla isoillaki paineilla on ajettu ilman et laakista paukkuu kone sököks.


äskettäi tos pihalla vähä asiaa tarkemmi tutkin ja kone näyttäs pyörivän iha räikälläkii eli luulisin et ei kuitekaa oo laakeriliuskat menny päällekkäi ja näinollen toiveita ois ettei kampura ois sökö. imuputken irrottelin kans ja ei oo turbo sylkeny öljyjä läpi et se kait ois kolisutellu kans jos öljyä ois palotilat täys (turbossa näyttäs olevan välyksetkii iha olemattomat. öljytikussa ei hilettä näy ja en kehtaa öljyjä tos kotipihalla käydä lorottelee et tarkemmi näkee ni pitää työmaalle hinailla ku kelit on vähä vähemmä liukkaat.

mietin sitäki et voikoha syöttöpumppu jos kajahtaa ni ruveta kolistaa, jos se syöttää polttoainetta hullusti. ihmetyttää vaa se syötön säätö, et oli edellisen omistajan toimesta ruuvattu tosi pienelle ettei jaksanu ees maantiellä mennä. vai liekö ollu nyt sattumaa ku ruuvasin syötöt isommalle ni tuli nää kolinat.

ruck jassell 13.12.2011 17:02

suutin jumissa,perhaps.....

0201346 14.12.2011 11:17

öljyt laskettelin äske pihalle koneesta ni tollasta laakerihitustaha sieltä tuli, ei paljoo mut tuli kuiteki (vähä huono kuva)

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...4+11_12_42.jpg

ei siin kait ku öljypohjaa irti ja kattoo onko kampura sökö vai meniskö laakereilla viel

make764 14.12.2011 15:11

Ota huomioon mittari virhe. Itsellä 35" kun ajaa 80km/h gps näyttää 91km/h ja 60 niin gps 71 km/h.
Aamulla vietävä oma lj leimalle.

0201346 14.12.2011 18:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja make764 (Viesti 829211)
Ota huomioon mittari virhe. Itsellä 35" kun ajaa 80km/h gps näyttää 91km/h ja 60 niin gps 71 km/h.
Aamulla vietävä oma lj leimalle.

mittarivirhettä oli juu, 80kmh ni oikee oli 88kmh muistaaksee, nyt ei oo virhettä vähää aikaa :D


nelospyttyhä siel oli narahtanu, tai nelosen kiertokangen laakeri oli kadonnu kokonaa




http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...4+16_48_40.jpg

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...4+16_49_10.jpg

tuo ilmeisesti on jonkinlaine tyyppivika? mahtaakoha toi lyödä männän ja venttiilit yhtee ku aika raju välys oli kerta oli laakeri hävinny ja ei vissii paljoo pelivaraa yläpuolella oo?

mitäs mieltä immeiset on, et mitäs tuolle nyt kannattas (järkevästi jos) aatellaa ni tehä, halpa ratkasu ois hakee motonetista kiertokangen laakerit ja tuikata toho yhtee uudet ja kolkotella menemää etiäppäi :D
yks kampura-kiertokanki -sarja saattas olla mahollisesti edullisesti lunastettavissa. ni jos sen kunnon kattois ja uusilla laakereilla kasaa.

toyota4x4 14.12.2011 18:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 826592)
tänää kävin tienpäällä ajelemassa uusilla gummeilla ja alkaa kyl epäilyttää iha oikeesti et kulkupuolessa mättää joku :) 80kmh ku kelaili vauhtia ni ylämäessä joutu melkei lyömää nelosta sisää et sai piettyy nopeutta. illan tutkiskellu netistä asiaa ja tais olla slck palstalla muistaaksee tarinaa et jos alipainekello turbosta hajoaa et nostaa paineet liian kovin ni tällöin tulis tosi nuhaseks? turboista sen enempää tiiä oikeestaa ni ihmettelinkii et kui se tällei tekee et jos paineet kovemmat ni muuttuu nuhaseks? vai oonko käsittäny asian vaa vääri :D ahtopainemittarin mukaa nyt tossa 2000rpm kohalla lähtee ahot nousee ja 3000rpm kohalla on 0.8bar suurinpiirtei ja samassa syttyy punane valo.
syöttöpuolta täytynee varmaa rukata ku tossa ahtoalueella on joteki tosi tukkone ku tuntuu et ei ainetta saa ollenkaa. ahtimista tuntuu olevan myöski paljo tarinaa ku on garretteja ym laiteltu tilalle, mietin ku ulkomailta saa tuota ct20 alle 300euroon kaikkine kuluinee et onks mitää järkee vaihtaa sellasta vai kannattaako suoraa lähtee johoki mikä herää alempaa...?

ct 20 on aika iso siipinen turbo ainakin mitattuna. eikä virtaakkaa hyvin. joku pienempi turbo kuten 300td mersun kkk26 (oli mulla) tai garretin 03 olis kanssa pikkasen pienempi siiviltään mut virtaavampi. seuraavaksi sitten kytkimen pitävyys tulee eteen mulla oli sintteri kytkin toimi kyllä.

0201346 22.12.2011 18:56

päivitellääs välillä, tänää sain kannen irti. näkyy mäntä hieman hipassee kantee kii mut venttiilit ei, sen verta et oli karstat lähteny männän päältä. vielä on vähän auki mitä koneelle nyt tekis, kauloja ei vielä ole ehtiny mitata et meneekö hiomalla. asiaa hieman hidastaa se kun kävin marmoritiskillä varovasti osien hintoja kysymässä:
kampuran laakerisarja 291euroa
kiertokangen laakerisarja 170e
tiivistesarja 340e
sit menis viel lisäks ainakii (unohin kysyy hinnat) kannenpultit, jakohihnahilppeet, vesipumpun, männänrenkaat ja jotai muuta pientä. hieman pistää miettimään josko kuitenkin toinen moottori :rolleyes: ku tosta jos karkeesti laskee ni ainaski puoltoista tonnia menee...

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5439.JPG

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5435.JPG

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5443.JPG

Wille87 22.12.2011 19:24

1300 saapi koneistukset, männät, laakerit, tiivisteet ja mitähän muuta siinä nyt olikaan....

Hailux 22.12.2011 19:34

kannattaa katella jostain pelaava kone..saattaa tulla halvemmaksi

0201346 22.12.2011 19:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Wille87 (Viesti 831977)
1300 saapi koneistukset, männät, laakerit, tiivisteet ja mitähän muuta siinä nyt olikaan....

mistäpäi toho hintaa saapi osinee?

Toytdi 22.12.2011 19:52

Kampiakselin laakerit käypi 2L koneesta, myös tiivisteet ja männänrenkaat. Kiertokangen laakerit saapi myös tarvikkeena.
Motonetistä saapi ainaki 2L osia edullisesti, mutta kiertokangen laakerit joutuu hommaamaan alkuperäset tai muualta.
Männänrenkaat oli ainaki ku ite hommasin nii mahlen valmistamat. Stefat on jotenkin parempia alkuperäisinä.
Itellä rakennettu kone 2l alakerralla,
L-koneen kansi ja 2L-t imu- ja pakosarjat. 2L koneen osia löytyy käytettynäki helpommin kun 2L-t.

0201346 22.12.2011 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toytdi (Viesti 831990)
Kampiakselin laakerit käypi 2L koneesta, myös tiivisteet ja männänrenkaat. Kiertokangen laakerit saapi myös tarvikkeena.
Motonetistä saapi ainaki 2L osia edullisesti, mutta kiertokangen laakerit joutuu hommaamaan alkuperäset tai muualta.
Männänrenkaat oli ainaki ku ite hommasin nii mahlen valmistamat. Stefat on jotenkin parempia alkuperäisinä.
Itellä rakennettu kone 2l alakerralla,
L-koneen kansi ja 2L-t imu- ja pakosarjat. 2L koneen osia löytyy käytettynäki helpommin kun 2L-t.

ens viikolla käyn vilkasee yhtä 2l:län alakertaa, ni siihe ilmeisesti käy 2lt kansi kuiteki ni josko näistä sais risteytettyä jotai.

H&K 23.12.2011 12:08

Kannataa kysäistä paikallisesta koneistamosta noita osien hintoja ja saatavuuksia. Koneistamoista löytyy kirjoja joissa on laakerien mittoja sekä mistä autoista ko.osia löytyypi. Ainakin jos läjän kampiakselin kiertokangen laakerikaulat joutuu hiomaan alikokoon niin siihen sopii jonkun volvon laakeriliuskat jotka ei maksa paljoo paskaakaan. Muutoinkin koneistamon hinnat varaosissa saattaa yllättää positiivisesti.

Samsonite 23.12.2011 14:19

Ja kuten ehkä tietänetkin, omalla paikkakunnalla se koneistamo joka sijaitsee samassa rakennuksessa VPK:n kanssa, kannattaa ohittaa hiljentämättä. ;)
Siis jos tarkotus saada kerralla kuntoon.

Täällä voi olla ruuhkaa, mutta laatu hyvää:

http://www.saimaankansityo.com/

0201346 23.12.2011 14:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 832254)
Ja kuten ehkä tietänetkin, omalla paikkakunnalla se koneistamo joka sijaitsee samassa rakennuksessa VPK:n kanssa, kannattaa ohittaa hiljentämättä. ;)
Siis jos tarkotus saada kerralla kuntoon.

Täällä voi olla ruuhkaa, mutta laatu hyvää:

http://www.saimaankansityo.com/

joo tuo vpk:n talossa oleva on kyl aika kaukaa kierrettävä :D
kuulemma joskus jonkuu sylinterin ovaalikskii porannu :eek:

Samsonite 23.12.2011 14:28

Soikiosorvaamohan se. Kansityöstä saat osatkin mukavasti. :)

miilu 23.12.2011 15:17

no joo itekin kuullut tuosta hevostallien läheisyydessä olevasta sorvaamosta et kannattaa ajaa ohi hidastamatta..

ite käytin oman gr:n kannen testauksessa Lpr:ssa PP-Autokoneistuksessa. uuden kannen ja muut tilpehöörit otin myös kyseisestä putiikista. omalla kohdalla osoittautui positiiviseksi paikaksi

Wille87 23.12.2011 16:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 831984)
mistäpäi toho hintaa saapi osinee?

jyväskyllässä joku kokeistamo oisko ollu joku kantanen

Samsonite 23.12.2011 17:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja miilu (Viesti 832269)
no joo itekin kuullut tuosta hevostallien läheisyydessä olevasta sorvaamosta et kannattaa ajaa ohi hidastamatta..

ite käytin oman gr:n kannen testauksessa Lpr:ssa PP-Autokoneistuksessa. uuden kannen ja muut tilpehöörit otin myös kyseisestä putiikista. omalla kohdalla osoittautui positiiviseksi paikaksi

Eikös tuo ole se entinen porkkanasorvaamo ?:D

0201346 23.12.2011 19:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 832256)
Soikiosorvaamohan se. Kansityöstä saat osatkin mukavasti. :)

pitääki ottaa ens viikolla puhelinyhteys puntalan suuntaa, moni on tätä paikkaa juu kehunu.

0201346 17.01.2012 16:44

pientä päivitystä, eli kone käyny koneistamolla, tai no oottaa pois noutamista. tuomiona oli : kampiakseli kulunut liikaa ja kaksi säröä on kuluneella kaulalla, sylinterit kulunut liian väljiksi rengastettavaksi. eli täyspoka pitäs tehä ja hinnan suuruus huitelee aika lailla hulluissa atmosfääreissä, että nyt olisi hakusessa toinen moottori (vaihtoehdot aikalailla auki). mahdollisesti kun uus löytyy ni vanha myydään osina pois, tai no riippuu millane löytyy jostai tilalle.
mitenkäs käykös toho tojotan laatikon jatkeeks suoraa muuta ku tojotan tuotetta? tai minkälaisia yleensäkki porukat on noihi swappaillu?

0201346 19.01.2012 12:56

hommaa vähä muutosta vaihteeks, pää alkaa olee iha pyörällä kaikista moottoreista :)
tänää ostin heräteostoksena 2l alakerran mis on männät huonon näköset (yhet toiset männätkii on tos samallaisesta koneesta) mut muute alakerta näyttää hyvälle, vaihtoehdot edelleen on auki mut tehää tosta vaik olkkarin pöytä jossei muuta saa :D
tuossa ilmeisesti on nuo kampuran kaulat ohuemmat kun 2lt koneessa mut ilmeisemmin mitä nyt juttuja lukenu ni pitäs kestää iha hyvi turbokäytössäki, paineet pysyy jatkossa maltillisesti alle baarissa :p
tuossa lohkossa turbolle pitää tuo paluu tehdä kun se on valettu umpeen, kannattaako porata lohkoon reikä samaan kohtaa missä turbomallissa vai suoraan öljypohjaan paluu? öljypohja menee läpi ainakin helpommalla kun pitää aika isoki olla tuo läpivienti. mitenkäs tuo 2lt kansi, menee ilmeisesti suoraan 2l mallin lohkoon?

kokemuksia/vinkkejä kaivataan, -captainilla- kutakuinkii taitaa tällane kombinaatio olla tehtynä mut käyttökilsat viel aika vähäset...

BryGgi 19.01.2012 14:00

itellä 2L kone ahdetuna. suosin tekemään öljynpaluun siihen orkkispaikalle jos työkalut antaa myöten, itse laiskana en ruvennut lohkoon tekemään reikää kun turbotusvaiheessa kone oli paikoillaan. eikai siinä öljypohjassakaan mitään huonoa ole. kuhan huomioi sen ettö saa kaikki pultit hyvin kiinni vielä teon jälkeen.

Koneen kaikki rojutkin pysyny lohkon sisäpuolella vaikka ahdot on ollut 1,5bar koko ajan. parhaillaan ajelin reilulla kahdella baarilla viikon. mutta löysäsin sitä hiukan sääliäkseni konetta. hyvät lämmitykset ja jäähdytykset a ja o + cooleri. tehoakin koneessa vähän enemmän kuin orkkiksessa, mutta säädetty niin että ei liian alas työnnä vääntöjä mikä sen alakerran tappaa jos joku. vastapainoksi pumppu muokattu vetämään täydellä syötöllä punarajalle asti.
Tosin yksi 2LT alakerta jo odottamassa pajalla jos tarvetta ilmenee :D

0201346 19.01.2012 14:38

okei, nii onks siul 2l:län vakio kansi siinä? mietin vaa et käyks se 2lt kansi suoraa ku en saa ku alakerran....?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 841684)
itellä 2L kone ahdetuna. suosin tekemään öljynpaluun siihen orkkispaikalle jos työkalut antaa myöten, itse laiskana en ruvennut lohkoon tekemään reikää kun turbotusvaiheessa kone oli paikoillaan. eikai siinä öljypohjassakaan mitään huonoa ole. kuhan huomioi sen ettö saa kaikki pultit hyvin kiinni vielä teon jälkeen.

Koneen kaikki rojutkin pysyny lohkon sisäpuolella vaikka ahdot on ollut 1,5bar koko ajan. parhaillaan ajelin reilulla kahdella baarilla viikon. mutta löysäsin sitä hiukan sääliäkseni konetta. hyvät lämmitykset ja jäähdytykset a ja o + cooleri. tehoakin koneessa vähän enemmän kuin orkkiksessa, mutta säädetty niin että ei liian alas työnnä vääntöjä mikä sen alakerran tappaa jos joku. vastapainoksi pumppu muokattu vetämään täydellä syötöllä punarajalle asti.
Tosin yksi 2LT alakerta jo odottamassa pajalla jos tarvetta ilmenee :D


BryGgi 19.01.2012 16:34

2L kansi. eikös ne ole samoja nokkakeppia lukuunottamatta?? ei tosin varmaa tietoa.

0201346 19.01.2012 18:11

juu ei näköjääs käy, muutamat reiät ei iha satu kohallee, kuvassa 2lt kansipahvi ja kone alla 2l :( pitää viel huomenna mulkoilla tarkemmi settiä ku haen loput romut takas.....

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...119_170649.jpg

edit
tuli mieleen kun kone on peräisin luultavasti 1990 hiacesta, ja kannessa oli venttiilit palasäädöllä ni onkoha kone kuitenki malliltaa 2l2....? nettiä pläränny läpi ja vähä jokapuolella väittävät et pitäs olla aika pitkälle sama lohko, vertailemaa en pääse vierekkäi viel ku tuo oma lohko on koneistamolla mut huomenna täytyy hakee pois ni sais verrattua....

Toytdi 19.01.2012 19:53

Turbo mallin kannessa on kuuleman natrium täytteiset pakoventiilit.

Ite tein reijän öljyn paluuletkulle ihan 19 mm bimetalli rasiaporalla makso motonetissä muutaman euron ja kyllähän sillä reikä tuli mutta se tais ollakin ensimmäinen ja viimenen sille terälle. Reikään laitoin tiivisteliimalla putken pätkän kiinni ja hyvä tuli.

L, 2L ja 2lt kannet pitäs käydä keskenään mutta uudemmissa
2l2 ja 2l2-t on vissii eroa vanhempiin.

0201346 19.01.2012 20:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toytdi (Viesti 841794)
Turbo mallin kannessa on kuuleman natrium täytteiset pakoventiilit.

Ite tein reijän öljyn paluuletkulle ihan 19 mm bimetalli rasiaporalla makso motonetissä muutaman euron ja kyllähän sillä reikä tuli mutta se tais ollakin ensimmäinen ja viimenen sille terälle. Reikään laitoin tiivisteliimalla putken pätkän kiinni ja hyvä tuli.

L, 2L ja 2lt kannet pitäs käydä keskenään mutta uudemmissa
2l2 ja 2l2-t on vissii eroa vanhempiin.

kyl on tuuri taas pelissä, 89vuoden lopussa noi haisun 2l koneet muuttu 2l2 koneeks eli ei taida saaha risteytettyy tästä lohkosta ja omasta kannesta ehjää :rolleyes: palataan takas vanhaan suunnitelmaa, eli uus kampura ja männät :D

H&K 20.01.2012 07:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 841810)
kyl on tuuri taas pelissä, 89vuoden lopussa noi haisun 2l koneet muuttu 2l2 koneeks eli ei taida saaha risteytettyy tästä lohkosta ja omasta kannesta ehjää :rolleyes: palataan takas vanhaan suunnitelmaa, eli uus kampura ja männät :D

Tai sitten ostat tosta uuden 2L-2 kannen:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91625

0201346 20.01.2012 09:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 841932)
Tai sitten ostat tosta uuden 2L-2 kannen:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91625

tää on mietinnässä kyl, ainut ku on tos pakosarja turpoinee 2lt laipalla :( ilmeisesti ei sillee peri käyny? imusarja ilmeisesti kävis?

mitkä muuten on kannessa nuo pienet reiät 6kpl tos linkin kuvassa ku lohkossaha noita ei oo eikä näytä kannentiivisteessäkää olevan?

-Jarkko- 20.01.2012 13:49

Tässä naapurikylässä olis tuollainen bensakone...;) http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91829

0201346 20.01.2012 14:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja xjxj (Viesti 842023)
Tässä naapurikylässä olis tuollainen bensakone...;) http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91829

pysytää näissä öljyvehkeissä viel toistaseks :)
lienekkö on muute yhtää 2litrasta äljiitä :eek:

Samsonite 20.01.2012 17:27

Olis varmaan helevetin hyvä...:eek::D

0201346 10.03.2012 15:40

tollasen kävin eile noutamassa pois saimaan kansityöstä, pitkäähä tos meni ku tuli märehittyy eri vaihtoehtoja:

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5561.JPG

äskettäi kävin kasailemassa, viel puuttuu kaikennäköstä mut hyvässä vaiheessa kuitenkii:

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5563.JPG

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5567.JPG

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5568.JPG

huomenna jos kävis kasaamassa jakopään, kampuran takapäänstefa uupu tiivistesarjasta ni sen tilasin ja tulee ens viikolla, termari tulee samaa syssyy. sit sais öljypohjan kii. suuttimet meni perjantaina kärkien vaihtoo ja varmaa viikko menee niissä ku oli vähä ruuhkaa pajalla.
koneesee tuli lopulta aikalailla täyspoka toisella kampiakselilla, lohko ja kansi sama ku aikasemmi. hitto ku ei tullu jakopäätä kuvattuu enne purkamista ni pitää vähä ettii kuvaa et mite menikää :D

jyrden 10.03.2012 15:45

Kuvat ois hyvä olla olemassa, jos ei heti saa kasaan tai muutaman päivän sisällä purkamisesta... Tai sit teet, kuten erään vanhan työkaverin tuttu oli tehnyt. ----> Käyt hakeen toisen vastaavan viereen, ja katot siitä miten siin oli osat kii... Näin mainittu oli tehnyt, kun teki kansirempan ja viikon ehti olla levällään. Kyseessähän oli LJ70:siis.

0201346 10.03.2012 15:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 860530)
Kuvat ois hyvä olla olemassa, jos ei heti saa kasaan tai muutaman päivän sisällä purkamisesta... Tai sit teet, kuten erään vanhan työkaverin tuttu oli tehnyt. ----> Käyt hakeen toisen vastaavan viereen, ja katot siitä miten siin oli osat kii... Näin mainittu oli tehnyt, kun teki kansirempan ja viikon ehti olla levällään. Kyseessähän oli LJ70:siis.

joo ois kuvat pitäny ottaa... tollane löyty äkkiseltää ja aikalailla samaa näköä

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3373856.jpg


toi naamataulu mis on öljypumppu oliki vähä ilkee ku ei saanu uutta tiivistettä ni laitoin tiivisteliimalla sen kasaa. sama homma oli öljysuodattimenjalka/jäähdytin hässäkkä ku ei paikalline puulaaki tuntenu tiivistettä ni sekii meni liimalla. luulis liiman pitävän yhtälailla ku pinnat on puhtaat vai mitä on immeiset mieltä.

ainii muistaakos joku paljo on blommin koko kannen takapäässä mihi alkuperäne lohkolämmitin tulee kii? lohkarin tiiviste on nii hapero ja ite lämmittimen vastus on sökö ni jos löis blommilla umpee.

-Captain- 10.03.2012 17:46

liimalla mieki kasailin öljysuodattimen jalan ja termarikotelot yms. ja hyvin on pitäny..


olisko tosta apua jakopäähän:
http://s714.photobucket.com/albums/w...a/P1050016.jpg

0201346 10.03.2012 17:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- (Viesti 860554)
liimalla mieki kasailin öljysuodattimen jalan ja termarikotelot yms. ja hyvin on pitäny..


olisko tosta apua jakopäähän:
http://s714.photobucket.com/albums/w...a/P1050016.jpg

komia moottoripukki näköjää siulla! :)
laitoin sen oman öljypumpun siihe kuiteki ku en huomannu varsinaista eroo niissä pumpuissa, miun mielestä samallaine välys kummassaki ja tosiaa väkiste pien välys siihe kyl tulee, kasasin puhtailla öljyillä ni jouhevasti tuo tuntu pyörivän. täytyy joku hetki puottaa se siun pumppu takas.
tuo kuva selventää! kiitti. lähinnä nuo rullien paikat ja tuo jousen koukun kohta vesipumpussa....

jyrze 10.03.2012 18:00

Kuin myös kasasin liimalla nuo samat kohdat ja toistaiseksi on pitänyt.

Kyllä noihin saa tiivistesatseja, ala ja yläpäähän erikseen sekä täydellistä.
Siis tarvikesatseja.

Jos ei löydä lj70 tiedoilla, kannattaa kokeilla cressidaa,hiacea tms. jossa on 2lt kone ollut.



Mikset pistä uutta lohkolämmitintä tilalle siihen kanteen?
Siihen lohkoon, siis oikein lohkoon (reikä 34mm) ei saanut enää mistään lämppäriä!

0201346 11.03.2012 16:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrze (Viesti 860561)
Mikset pistä uutta lohkolämmitintä tilalle siihen kanteen?
Siihen lohkoon, siis oikein lohkoon (reikä 34mm) ei saanut enää mistään lämppäriä!

äkkiseltää tutkittuna defa tarjoo vaa letkulämmitintä tän mallin autoo?

haropää ettei muistanu kuvia napsii tänää lainkaa vaik kameraki oli mukana, päivän saldona sain kasattuu jakopään nippuu, pakosarjan tiukkasin mikä oliki astetta haastavampi ku piti lyhennellä kaikkia pultteja ja yhen pultin kiristys oli akrobatiaa parhaimmillaa ku kolmesta eri välistä käänteli millin kerrallaa. onneks tuli herkisteltyy kaikki kierteet ni pyöri mukavan jouhevasti. yllättävän paljo menee aikaa nysvätessä ku puhisteli öljypohjan ym tiivistepintojen vanhat tiivisteet veks. sit viel kevyempänä hommana kiinnittelin sirion tonnisen la-piiskan katolle.

nyt oikeestaa oottelen takapään stefaa kampuralle ni sen jälkee saa lyötyy öljypohjan nippuu,
suuttimet ku saa huollosta pois ni ne paikallee ja suutinputket kii,
venttiilit pitäs säädellää suurinpiirtei kylmänä kohillee (ei ollu liuskemittoja ni ei tänää päässy säätelee),
ainii laturi pitäs lyödä paikallee,
sit pitäs irrottaa termarikopan yläkansi jollai konstilla ku kaikki ristipääruuvit on jämähtäny kii ja yks on nylppääntyny viel iha pyöreeks, muistaaksee pikkase tiris nestettä jo enne remonttia siitä kannen välistä.
viikonloppuna jos kävis heittämässä sit moottorin paikallee

Lehis 12.03.2012 06:24

Nykyään ottaa pari, voi sen laskea päivissä...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 860858)
sit viel kevyempänä hommana kiinnittelin sirion tonnisen la-piiskan katolle.

Miun kone o palant huollosta, jos ton pressan sit siirtäis siulle jossain välissä? Äsveeärrät vois tietty samalla säädellä ku tuon, jos siul o auto pihal..?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 860858)
sit pitäs irrottaa termarikopan yläkansi jollai konstilla ku kaikki ristipääruuvit on jämähtäny kii ja yks on nylppääntyny viel iha pyöreeks

Eiks teil oo esabbi siin tontil, hitsaa jotain malmia siihen...kyllä ne siintä aukeaa..

En mie mitään kerint viikonloppuna tulemaan viisastelemaan, karkas yhdet pitkäks..ja urheilu suoritukset päälle. Josko keskiviikkona tulis..?

BryGgi 12.03.2012 06:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 860858)
sit pitäs irrottaa termarikopan yläkansi jollai konstilla ku kaikki ristipääruuvit on jämähtäny kii ja yks on nylppääntyny viel iha pyöreeks

Kuten lehis sanoi, esim M6 mutterit ruuvien päälle ja kohtuu jämäköillä virroilla surauttaa hitsata mutterit kiinni sisäpuolelta niin eri helppo kiinnittää ja irrottaa koppa tulevaisuudessa.

0201346 12.03.2012 07:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lehis (Viesti 861095)
Miun kone o palant huollosta, jos ton pressan sit siirtäis siulle jossain välissä? Äsveeärrät vois tietty samalla säädellä ku tuon, jos siul o auto pihal..?



Eiks teil oo esabbi siin tontil, hitsaa jotain malmia siihen...kyllä ne siintä aukeaa..

En mie mitään kerint viikonloppuna tulemaan viisastelemaan, karkas yhdet pitkäks..ja urheilu suoritukset päälle. Josko keskiviikkona tulis..?

se seisoo viel siel seinän takana hallissa mis mie sitä motoriakii sit loppujen lopuks kasasin.

muistin sen kannen vasta siin vaiheessa ku oli lätkässy sen jalan lohkoo kii mis se kansi on, eikä hitsauskonetta oo ku appiukolla. mut josko ton repäsee irti viel ja käy hitsaa mutterit siihe.

soittele ku oot tuloillaa, viitee oon töissä....

Samsonite 12.03.2012 07:51

Kokeiles vetää muutama napakka isku siihen ruuvin päähän. Jossei oo tilaa suoraa vetää (tai heikko sihti) ni jonkun välitampin kanssa. Yleensä lähtee ihan tuolviisii "säikäyttämällä".

PS: Täältä löytyy useita hitsuumoottoreita jos semmosta apua tarviit.

0201346 12.03.2012 07:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 861107)
Kokeiles vetää muutama napakka isku siihen ruuvin päähän. Jossei oo tilaa suoraa vetää (tai heikko sihti) ni jonkun välitampin kanssa. Yleensä lähtee ihan tuolviisii "säikäyttämällä".

PS: Täältä löytyy useita hitsuumoottoreita jos semmosta apua tarviit.

pitää tänää käydä hakee naapurista iskumeisseli lainaa josko sillä lähtis, tosin se yks pyörähtäny tarvii varmaa jotai taltan tapasta, mut voip olla helpoin ku turauttaa miggiliimaa ni ei tarvii nysvätä turhia :)

edit aiemmin mietin tota blommin kokoa kannen takaosassa, ni n.50mm näytti reikä olevan, paikallisesta löyty n.51mm blommi ni liekköhä tuo toho survahtaa, pikkaseha tuo pitää isompi ollakki kait et pitää.... kylessä on iso letkulämmitin ni ei kehtaa tonne kannen perää uutta lohkaria laittaa ja näillä näkymin viskaan ens talveks jonkuu lisälämmittimen.

jyrze 12.03.2012 11:46

Löytyy calixin lämppäriä sinne kanteen, just pariviikko sitten ostin.
Mulla on myöskin lisänä letkulämppäri alavesiletkussa. kyllä lämpee kun vaan talon proput kestää:D


Ja plommi juurikin hiukan isompi ja pistä pakkaseen että jäätyy (kutistuu)
Sitten lämpöä siihen plommipaikan ympärille ja naputtele jäinen plommi paikalleen.
kyllä pitää!

0201346 12.03.2012 12:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrze (Viesti 861164)
Löytyy calixin lämppäriä sinne kanteen, just pariviikko sitten ostin.
Mulla on myöskin lisänä letkulämppäri alavesiletkussa. kyllä lämpee kun vaan talon proput kestää:D


Ja plommi juurikin hiukan isompi ja pistä pakkaseen että jäätyy (kutistuu)
Sitten lämpöä siihen plommipaikan ympärille ja naputtele jäinen plommi paikalleen.
kyllä pitää!

kiitokset, toi oli hyvä neuvo! täytyyki nakata pakastimee jäähtymää.

0201346 14.03.2012 08:44

tänä aamuna sain takapään stefan paikallee, sit se termarikopan kannen ruuvit ois hitsuuteltu ja tiivistelty uudella termarilla kasaten. tänää tulee yks tuttu säätelee ton pumpun ajotuksen kohillee, paljos siinä on se säätöarvo mikä kannattaa laittaa?

vähii käy hommat, enää suuttimet, öljypohja, pumpun ajotus ja venttiilien säätö.

kannattaakos sitä välijäähyä muute asennella ku paineet jää alle barin nyt aikasemmasta opittuna ja jos vähemmä tulee tiellä pärisyteltyä? tai lähinnä onko vastaavaa hyötyä?

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...314_082008.jpg

Jari 14.03.2012 09:37

ehottomasti välijäähy, toimii monesti myös moottorin suojana jos hörppää tai ahdin hajoaa.

Samsonite 14.03.2012 10:31

Laita jäähy ja nosta paineita. :D

Ps. Tarviiko muutoskatsastaa ? :p

0201346 14.03.2012 10:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 861896)

Ps. Tarviiko muutoskatsastaa ? :p

Tarvii :D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jari (Viesti 861880)
ehottomasti välijäähy, toimii monesti myös moottorin suojana jos hörppää tai ahdin hajoaa.

tuo on kyl totta et suojaa konetta, jos lähtee ahtimen romut liikkeelle. täytyy sinne vissii putkee askarrella kiemurtelemaa.

0201346 16.03.2012 08:57

tyhmien kysymyksien kerho, älkää lynkatko tyhmää.... :D

voinkos ottaa ton hukkaportin ohjauksen tuolta imusarjan luota haaralla mistä menee letku toho ahonalasee karaan ja ahtopainemittarille muunmuassa, orkkis turbossaha toi letku hukkaportin kelloo menee tosta imusarjan putkesta suoraan (laipassa haara joka menee imusarjaan). vai kannattaako ahtoputkee tehä pien letkuhaara mihi tuikkaa suoraa? tosin mistää mitää tietämättä eikös siel sama paine oo niis letkuissa ku tossa turbon jälkee? :p

tos näkyy huonosti toi orkkissysteemi purkuvaiheessa:
http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...6+19_21_53.jpg

sit tuo tuhannesti kysytty ja hiottu ahonalainen kara :D, jos katotaa auton edestä päin niin olikos se "parhain" vaihtoehto että kara on oikeassa laidassa ja eniten tyhjää vasemmalla?

nyt ei puuttus enää hirveitä, venttiilit ja pumppu ois säädetty, pitää hakea toinen pakkasproppu marmoritiskiltä tänään kun ei lähde vetämään yhtään tuo isompi roppu, oikeesti vähä liian nahkee, ja suuttimia ei vielä oo saanu takas.

edit. heh olo ku pikkupoikana jouluaattona, suuttimet tuli huollosta ni taitaa saaha savut koneesta viikonloppuna :D

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...316_161556.jpg

0201346 17.03.2012 19:23

pienten ongelmien jälkee moottori sujahti paikallee, aamulla tyrkkäsin vauhtipyörän paikallee ni saakeli kampiakselista puuttuki kaks reikää :eek: kampuran minkä hommasin oli tosiaan 6pulttisella vauhtipyörällä ja vanha mikä oli kii oli 8pulttine. pien soittokierros ja löyty 82hiasen 2.2litrasen vauhtipyörä mikä oli prikullee samallaine paitsi tuntu käsinee hitusen kevyemmältä.

vähä jäi uupumaa et saap käyntii, maajohot kiinni ja öljypainekellon johto pitää tehä uus ku oli johto poikki... sit viel kerran tsekataa kaikki pultit jne läpi :D
ens viikolla täytyy koittaa keritä käymää lappeenrannassa hakees vähä ahtoputkia ja letkuja ja josko sen ilman viilentimen siihe keulaa laittas samalla. ilmaputsarikaa ei näyttäs menevän paikallee niiku elokuvissa....

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5576.JPG

näiköhä mahtuu konepelti kii tolla turbolla :rolleyes:, ei tullu kokeiltuu viel

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5580.JPG

la-puhelinkii löys paikkansa:

http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...1/IMG_5583.JPG

jyrze 17.03.2012 20:35

Mitä maksoi suutinremppa? Et sattunut kysäsemään minkä pistivät avauspaineeksi?

0201346 18.03.2012 07:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrze (Viesti 863060)
Mitä maksoi suutinremppa? Et sattunut kysäsemään minkä pistivät avauspaineeksi?

kakspuolsataa rahaa meni dieselhuolto pasasella noihi, koneistamossa testas ne ja sano et kusi mite sattuu ni ilmeisesti tekee paljo hallaa moottorille jossei suihki kunnolla. höpönetistähä noita kärkiä ois saanu halvalla mut ite en noista mitää ymmärrä tollasista palikoista ni parempi jättää siin vaiheessa ammattilaiselle. avautumispainetta en tajunnu muuta kysyy ku sanoin vaa auton mallin mistä ovat ni sen mukaa tekivät.

-Captain- 18.03.2012 13:16

onks siul tos syöttöpumpus se kylmäkäyntisysteemi kiinni? sehän merkkaa aika paljon siihe ajotuksen säätöö? ja paljos tuli ennakkoo?

ja sit noista ahtoputkista, pari kappaletta 2"pakoputkea(olikoha jotai taka-akselinylitysputkia) ja muutama kumiliitos niin hyvä tulee :) tulee huomattavast halvemmaks... voit vaik mallii tulla kattomaa joku päivä jos tarvista


Sivu luotu: 06:15 (GMT +2).