Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Range Rover 3,5 EFI ruisku? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91344)

Jare 30.11.2011 15:06

Range Rover 3,5 EFI ruisku?
 
Mistäs kannattais alkaa etsiin halpoja ja toimivia osia 1988 vuosimallin rangen ruiskuun. Tarviis tossa jossakin vaiheessa koittaa saada viimeisin hankinta käymään, niin koitetaan selvitellä, että mistäs siihe sais halvalla osat.

Pikaisella vilkaisulla ainakin ilmamäärämittari ja ECU puuttuu autosta. Voihan siellä olla jotain muitakin harmeja, kun auto seissy jo useita vuosia, mutta noi osat nyt ainakin pitäis jostain löytää.

Saako noita siis halvalla Suomesta? Vai Briteistä jostain? Vai mistä? Vai ei halvalla mistään, vaan kalliilla pelkästään:rolleyes:

Heguli 30.11.2011 15:52

Tuolta saa kaiken: http://offroadpaja.fi/

Tai siis uusia saa ainakin, käytetyt pitää kysellä Antilta.

ideanikkari 30.11.2011 17:24

tai jos haluaa hyvän ja toimivan?
 
niin sitten tuota kauppaa tukemaan 600 punnalla:

http://trigger-wheels.com/store/contents/en-uk/d31.html

Melkein kaikki ko. palikat löytyy nyt hyllystä tuohon omaan projektiin, ainoastaan purkki on erilainen/laajempi ja eilen kopsahti sieltä laajakaistapaketti kotiin. Etuna tuossa microssa se, että pitäs olla vesitiivis ja on pienikokoinen.

Pitäs kerätä vain nuo osanumerot ns. vakio-osista mitä pitäisi löytyä vaikkapa motonetistä tms. mitä mun paketista löytyy, ja laseriinkin on näillä näkymin mahdollisuuksia pienen ajan kuluttua...

pee 30.11.2011 19:07

ei kai Jarelle siunaantunu jotain Lohjalta ;)

kuvia kuvia !

tepa250d 30.11.2011 19:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 824299)
Tuolta saa kaiken: http://offroadpaja.fi/

Tai siis uusia saa ainakin, käytetyt pitää kysellä Antilta.

ei taida saada ecua enää.

sos 30.11.2011 20:24

multa vois löytyä kaikki mitä tarviit.
soittele

FunJam 30.11.2011 21:27

Joskus ostin tuosta megaruiskusta eikaupallisen version (opiskelijapojathan noita kokoilee lisäansion toivossa) alle 300 euroon. Siinä tosin ei ollut sytkää, eikä takuuta, mutta sytkälläkin varmaan löytyy. Ja oli "vesitiiviissä" laatikossa, pyörään virittelin sen ja kesän sillä ajelin kunnes uudet visiot valtasi mielen.. FJ1200 jammussa oli siis GSXR tonnisen ruiskurungot. Jänkkilästä sai kanssa tuota perus mega III lootaa ainakin..

Tuolta vanha versio
http://www.protoparts.fi/catalog/ind...230565156e987f

Tuolta III koppanen

http://www.diyautotune.com/catalog/m...led-p-435.html

Vanin moottorin ajattelin starttailla ensin omalla purkilla, josko sitten myöhemmin..

p0hamala 30.11.2011 21:49

Tällainen engelsmannien sivusto antaa hyviä vinkkejä rover v8 tuunaukseen, myös megasquirtiin: http://www.mez.co.uk/TuningTheRoverV8-intro.html

T/P

Jare 01.12.2011 08:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 824381)
ei kai Jarelle siunaantunu jotain Lohjalta ;)

kuvia kuvia !

Joo saatto jäädäkkin;) Ei siitä Rankusta kai vielä mitään kuvia kannata tänne nettiin laitella, kun ei ole itekkään ehtiny sitä tutkimaan vielä tarpeeks tarkkaan. Pitää nyt selvitellä, että mitä maksaa ruutta osat vai muuttaako koneeseen halvemmalla perus luotettavat kaasarit, tai mitä täs nyt sitten tekeekin sille.....purkukin pyöriny mielessä? Mutta kiva se olis saada kuitenki ajokuntoon, niin olis helpompi siirrellä sitä pihalla ja pystyis koittaan, että automaatti pelaa ja ohjaus ja akselitkin. Perimätiedon mukaan se on jääny seisomaan mätävikojen takia ja sit siitä on lainattu osia muihi projekteihin


SOS saa tänään soiton kyllä pruutta osista....jospas niistä päästäis kaupat tekeen, niin helpottais rojektin etenemistä:rolleyes:

Heguli 01.12.2011 12:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d (Viesti 824389)
ei taida saada ecua enää.

Totta puhut, tarkastussoitto paljasti ettei ole uusia eikä käytettyjä hyllyssä.

Jare 01.12.2011 13:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 824561)
Totta puhut, tarkastussoitto paljasti ettei ole uusia eikä käytettyjä hyllyssä.

Täh....kuulostaa hieman uskomattomalta? Eiks brittien maastakaan saa muka uusia tarvikkeena?

Heguli 01.12.2011 17:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 824562)
Täh....kuulostaa hieman uskomattomalta? Eiks brittien maastakaan saa muka uusia tarvikkeena?

Ilmeisesti ei, koska hyllyt on tyhjiä. Antilla on yksi toimiva testikappale pajalla mutta se ei ole myynnissä. Viallisia pystyy (ehkä ?) korjaamaan, soittele suoraan Ahosensedälle siitä tarkemmin.

EDIT: näistä ECU:ista en mitään tiedä mutta sivukorvalla kuulin safarilla, että joku Rangen ECU olisi maksanut about tonnin. Olisko siinä syy, ettei noita ole hyllyssä ?

timpedix 01.12.2011 19:09

ootko kattonut paddock motorssilta niil on tosi laaj avlikoima osia

ideanikkari 01.12.2011 19:39

No sittenhän tuo microsquirtti puoltaisi paikkaansa...
Tuskin sen tuki tai tuotanto ihan heti loppuisi.

Sen rakentaminen on vaan sitten oma hommansa, mutta uskon että on kaiken vaivan arvoinen.

ZeiZei 01.12.2011 20:11

Viallisiin ECU:in ohjeita:

http://www.carelect.demon.co.uk/rrp1.html

Tuolta lisää:

http://www.v8engines.com/carbs-2.htm

Jare 02.12.2011 07:39

SOS:lta löytyy mulle nyt apuja, ja jos niillä ei lähe pelaamaan, hommailen kaasarit sinne sitten.

Heguli 03.12.2011 10:36

Off-Road Pajalta löytyy yksi ECU, on käytetty mutta toimiva. Hinta 500 e + vanha risa ECU vaihdossa Pajalle.

Noita ei enää valmisteta, siksi hankala saada.

maddis 03.12.2011 17:21

http://www.roverfriends.fi/foorumi/v...451&highlight=

Tuolla olis täydellinen fläpperiruisku kaupan. ECU erikseen kaupan.

tepa250d 03.12.2011 21:01

no niin jare kuvia:D

Jare 05.12.2011 12:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d (Viesti 825421)
no niin jare kuvia:D

Siinä se on hakuhetkellä:D:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95007

slipoveri 05.12.2011 14:09

Hyvinkäällä JPM electronics korjaa autojen ja prätkien elektroniikkaa.

Bullet 07.12.2011 12:40

Minä olen jossakin välissä ostanut ECUn tuolta: http://www.famousfour.co.uk/new_part...-sub-elec.html

Jare 29.09.2012 20:35

Tänään hetken mielijohteesta tutkailin ostostani ja startilla motti pyöri, eli ei ollu jumissa, niin niin.......

Sopiiko tollaiseen 3,5 efi koneeseen suoraan vanhan mallin kaasari imusarja? Eli onko ihan "bolt on" juttu???

Mitenkäs virranjakaja.....efin jakajaa varmaankin ECU hoitelee jotenkin??? Eli pitääkös laitella kaasarikoneisesta jakajakin sit varmaan?


Jos vaikka syksyn aikana koittais saada ton käyntiinki....ehkä.

Millanes automaatti tuollaisessa on.....siis eli meneekö sinne jotain sähkötietoja ecun kautta, vai onko vielä sellainen perus=hyvä mekaaninen automaatti??



Keväällä piti pikaiseen leikillä sovitella 35/16-15" boggereita:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Mutta eihän ne siihen mahdu, ei ainakaan heittämällä:D:D:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=114735

p.jäppinen 29.09.2012 20:46

Ei tartte rangen tomaatti mitään tietoja eculta myös virranjakaja on täysin erillinen systeemi, eli toisin sanoen rangessa ecu ohjaa pelkästään ruiskua. Mutta mutta eikös tuo oo kuitenkin aikas iso homma vaihtaa ne röppäset sinne ruiskun tilalle, meinaan vaan että pienemmällä vaivalla melko varmasti sen ruiskun sais toimimaan:confused:

Jare 29.09.2012 21:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen (Viesti 921108)
Mutta mutta eikös tuo oo kuitenkin aikas iso homma vaihtaa ne röppäset sinne ruiskun tilalle, meinaan vaan että pienemmällä vaivalla melko varmasti sen ruiskun sais toimimaan:confused:

Niin, mutta kun puuttuu ecu ja ilmamäärä mittari kokonaan, niin taitaa olla helpompi ja etenki halvempi:p ropeltaa römppäset koneen päälle:confused::confused:

K5 29.09.2012 21:45

Pitäis olla "bolt on" ite laitoin ruutan kaasareiden tilalle.

Säätäjä_setä 29.09.2012 23:12

GM ruisku Roverin koneeseen
 
Jos nurkissa sattuu olemaan Edelbrock imusarja Roverin koneeseen niin tällainen GM osista tehty ruisku on yksi vaihtoehto.

http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/Rover/Rover.htm

Oma 2003 tehty konversio on toiminut hyvin. Mulla on vielä muutama GM TBI - Edelbrock sovitin jäljellä. Niitä tuli aikanaan tehtyä myös muutama kappale varalle.

TBI throttle body löytyy jostain vanhemmasta V6 koneesta. Virranjakaja teettää vähän hommia. Tosin sytytystä ei ole pakko ohjata GM ECM purkilla. Itse ECU GM 1227747 löytyy lukuisista vanhoista TBI vehkeistä. Ei ole väliä onko kutonen tai kasi. Eprommin Roverin koneelle saa tarvittaessa minulta.

t. Juha

88 30.09.2012 09:11

Mulla on imusarja ja kaasarit. Vaihdetaan??

Jare 01.10.2012 12:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 921291)
Mulla on imusarja ja kaasarit. Vaihdetaan??


:D:D:D Eheeei, ei nyt sentään. Kokeilen enste kaasareilla, että peli yleensä toimii, niin sit vois alkaa miettiin rahan tuhlaamista ECUun ja muihin hilppeisiin.

Mut jos "laitos" muuten ihan sökö, niin sit varmaan myyn osina pois koko rangen......niin ja tän hetken päässä olevan idean johdosta korin osat varmaan kans myyn aikanaan pois:rolleyes:

Bullet 01.10.2012 13:37

Minä ostin omaani ECUn tuolta http://www.famousfour.co.uk/new_part...-sub-elec.html ja sain sovituksi pienellä lisämaksulla niin, ettei tarvinnut vanhaa palauttaa postimaksujen vuoksi.

Jare 01.10.2012 13:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bullet (Viesti 921716)
Minä ostin omaani ECUn tuolta http://www.famousfour.co.uk/new_part...-sub-elec.html ja sain sovituksi pienellä lisämaksulla niin, ettei tarvinnut vanhaa palauttaa postimaksujen vuoksi.

Mitäs tuli maksaan?

Racingrabbit 01.10.2012 16:43

Mulla on Suomisen Samulin yksi ECU ja kaikki ruiskun sähköosat vielä kiinni -88 EFI purkuautossa.
Jos saat Samulin ympäripuhuttua ne lainaamaan testausta varten,niin voin tuoda ne Punkalle? ;)

Mulla löytyy kyllä ylimääräisenä myös kokonainen GM 4,3TBI kone sähköineen,jos sellaisesta haluat ruiskun soveltaa.

Jare 01.10.2012 21:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 921771)
Mulla on Suomisen Samulin yksi ECU ja kaikki ruiskun sähköosat vielä kiinni -88 EFI purkuautossa.
Jos saat Samulin ympäripuhuttua ne lainaamaan testausta varten,niin voin tuoda ne Punkalle? ;)

Mulla löytyy kyllä ylimääräisenä myös kokonainen GM 4,3TBI kone sähköineen,jos sellaisesta haluat ruiskun soveltaa.


Mjaaa.......eli ecu ja ilmamäärä mittari ny ainaki näyttää uupuvan. Pitääki soitella Samulille, että jos sais hetkisen lainata niitä ja kokeilla, lähteekö peli sytkyttään:D

Emmiä nyt TBI pruuttaa.......tuli kesällä parit semmoset pruutta hilut jo ostettua, niinku kaiken varalle:D:D:D

88 01.10.2012 21:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 921698)
Mut jos "laitos" muuten ihan sökö, niin sit varmaan myyn osina pois koko rangen......niin ja tän hetken päässä olevan idean johdosta korin osat varmaan kans myyn aikanaan pois:rolleyes:

Jos näyttää siltä että heität kirveen kaivoon niin vetolevy, turbiini, laatikko ja jakis kiinnostaa jos on ZF 4HP22 ja LT230

Bullet 02.10.2012 06:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 921718)
Mitäs tuli maksaan?

En jaksa enää muistaa, kun siitä on muutama vuosi aikaa. Luultavasti kuitenkin hiukan vähemmän kuin tuossa linkin sivulla mainittu hinta ja takuumaksu yhteensä.

Jare 02.10.2012 08:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 921912)
Jos näyttää siltä että heität kirveen kaivoon niin vetolevy, turbiini, laatikko ja jakis kiinnostaa jos on ZF 4HP22 ja LT230

Mistäs tuota laatikoiden mallit tunnistaa??? Onks niissä jotain tunnistelätkiä tai jotain sopivia tunnistekorvakkeita helposti havaittavissa??

maddis 02.10.2012 09:04

Jos on automaatti niin pitäs olla ZF4HP22, kun minusta RRC:tä ei oo muulla automaatilla saanut. Samoin jatkona on joko LT230, jos on manuaalilukko tai BW jos visko eli ei lukkovipua. Visko tosin tais tulla vasta 3.9:iin.

Kaitsu67 02.10.2012 14:49

Ennen ZF:ää tais olla 3 pykäläinen Chryslerin automaatti olikohan '82?. ZF tais tulla '85.

Ja '88 tuli BW jakis viskolla. Nyt kannattaa muistaa, että auton tekninen vuosimalli on eri kuin rekisteröintivuosi, eli tekniikka saattaa heittää riippuen milloin mikäkin auto on tuotu maahan ja rekisteröity.

Kaitsu

maddis 02.10.2012 15:59

Ai BW tuli noin aikasin.

No, ruiskun kanssa ei oo tainnut olla muuta ku ZF:n loodaa että edes jotain meni oikein. ;)

Jare 02.10.2012 18:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maddis (Viesti 921991)
Jos on automaatti niin pitäs olla ZF4HP22, kun minusta RRC:tä ei oo muulla automaatilla saanut. Samoin jatkona on joko LT230, jos on manuaalilukko tai BW jos visko eli ei lukkovipua. Visko tosin tais tulla vasta 3.9:iin.

Lukkovipu tai ei....hmmmmm?? Siis onks jakolodjun vipusessa jotkuu tekstit mistä huomaa? Mun mielestä siin olis ollu sivuttain liike, kuten discossa....pitää katella, kun taas piipahtaa pajalla.

Kaitsu67 02.10.2012 23:05

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 922111)
Lukkovipu tai ei....hmmmmm?? Siis onks jakolodjun vipusessa jotkuu tekstit mistä huomaa? Mun mielestä siin olis ollu sivuttain liike, kuten discossa....pitää katella, kun taas piipahtaa pajalla.

Joo, LT 230 jakiksen kanssa on kaaviossa merkitty Diff Lock asento (vipu vasemmassa reunassa valituissa asennoissa L - N - H).

Viskojakiksen kepissä ei taasen ole muuta valintamahdollisuuksia kuin L - N - H eli voi valita vain hitaan tai nopean puolen ja vapaan (vivun liike on vain eteen ja taakse).

Ja tossa näkyy toi BW viskojakiksen tyyppikilpi, se on takapuolella, tossa kuvassa jakiksesta on irroitettu rear output shaft.

88 03.10.2012 15:26

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103383

Laatikon vasemmalla puolella.

KAS 03.10.2012 15:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 922410)

Onko tuossa vasemmalla mikrokytkin peruutusvalolle?
Ei toimi peruutusvalo.
Ensin sai tomimaan satunnaisesti rutkuttamalla nyt ei toimi lainkaan.

88 04.10.2012 17:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KAS (Viesti 922417)
Onko tuossa vasemmalla mikrokytkin peruutusvalolle?
Ei toimi peruutusvalo.
Ensin sai tomimaan satunnaisesti rutkuttamalla nyt ei toimi lainkaan.

En osaa sanoa kumpi toi on kun en tutkinu niin tarkkaan, molemmat on kyl toiminnassa. Kaks kytkintä siellä on toinen haistelee että onko N tai P ja toinen on pakkivalo

Jare 15.10.2012 11:09

Jaahas, taas hiukka rangee tutkaillu. Ensteks tulpat pois koneesta ja kokeilu startilla pyörittäen....ei sammu ö-painevalo. HÖH. Eli öljypumpun "esiöljyäminen" yhden ropun kautta ja samalla virittelin väliaikaisen mekaanisen ö-painemittarin, kun öljynpaineen merkkivalo sammu ihan itellään??????. Ja paineethan nousikin starttaamalla, eli sen puolesta vois laittaa käymään.

Lainaks saatu ilmamäärä mittari kiinni ja lainattu boksi paikoilleen........hetkinen mitähän noi 3 muuta liitintä on:confused::confused: Selvittelin, niin ilmeisesti MR = main relay, eli jonkin sortin päärele?? FPR=fuel pump relay, eli bensapumpun rele ja sit se yks oli joku diodi boksi?? Nooh, noi releethän siis pitäs vielä jostain lainata, että vois kokeilla, MUTTA!!!:(

Eikös bensapumpun pitäis lähtee kuitenkin päälle, kun kytkee sinne menevään virtajohtoon (oli muistaakseni valkoinen ja violetilla raidalla) virran hyppyjohdolla???? Eikö? Vai onks joku esto silti? Meinaan vaikuttais siltä, että bensapumppu olis jumissa:confused: Voiks olla? Autohan on uskomukseni mukaan seissy varmaan 10 vuotta. Tankissa oli pirun pahan hajuista gasoa ehkä 5 litraa....AIVAN KARMEE HAJU:D:D:D Ehdin jo lorauttaa tuoreempaa bensaakin tankkiin, kunnes totesin, että ei tuu bensaa koneelle saakka:mad:

Alkaa kyl koht kyteen, ellei jopa roihuaan ajatus purkaa pruutta pois ja laittaa kaasarit....ostinki yhet "römppäset" ja imusarjan, mutta kuten yleensä, ne kaasaritkin on aika projekti kunnossa:rolleyes: Pääsis kokeileen, että onko kone terve ja voimansiirto kans.




PS. Diff Lock luki jakolodjun kepakossa....muistin jopa katsoa.

Jare 15.10.2012 13:22

Tuota noin niin......mites paljon painetta bensapumpun pitäis tuottaa tällaisessa vanhuksessa?

Meinaan vaan jos tekis jonkinlaisen "ohitusleikkaus" ratkaisun, eli erillinen joku bensatankki ja siihen pumppu kiinni, pääsis ehkä kokeileen:D

Tai sitten pitää leikkaa takalattia puhki tai ottaa tankki pois. plääääh:(....kun piti "vaan nopeesti" päästä kokeileen:D:D:D:D

Ai niin mutta kait ne kolme relettäkin tarvis olla, että olis edes teoreettinen mahdollisuus toimia:(

maddis 15.10.2012 13:48

n. 2.6bar kun ei oo kone käynnissä. Painehan vaihtelee sit kuormituksen mukaan(tai imusarjan alipaineen mukaan).

Kaksi relettä ja se diodiboksi. Ei pidä sekottaa releeseen sitä yhtä. ;) Katselin joskus kytkistä ja kyllä se jotain siellä väliin sotki sopivasti, etten nyt uskalla sanoa/muista voiko sitä ihan hyppylangoilla ohittaa.

pjtk 15.10.2012 14:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 926665)
Tai sitten pitää leikkaa takalattia puhki tai ottaa tankki pois. plääääh:(....kun piti "vaan nopeesti" päästä kokeileen:D:D:D:D

Takalattian leikkaamisessa ei kauaa mene, se kun on alumiiniä. Tosin paljon helpompaa on irrottaa ruuvit/niitit millä alumiininen aaltopelti on kiinni. :p

Jare 15.10.2012 17:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 926689)
Takalattian leikkaamisessa ei kauaa mene, se kun on alumiiniä. Tosin paljon helpompaa on irrottaa ruuvit/niitit millä alumiininen aaltopelti on kiinni. :p

Niin että se pitäs irrota koko lattia helpolla.....mjaaa:rolleyes:

.....mutta mutta onkohan se pumppu korjattavissa, vai onks se joku yks klöntti? Mitähän semmonen pumppu maksaa?

maddis 15.10.2012 17:38

Uudesta pumpusta en tiedä. Ainakin mulla oli se tankin päälinen ruostunut niin hyvin etten edes miettinyt pumpun irrotusta. Edellinen omistaja huomannut saman ja laittanut ulkoisen pumpun.

Laitoin boshin pumpun sinne jolla on 3bar tuottoa noin 130l/h, kun vanhakin näytti about tuommoinen olevan. Biltemassa on vastaavia pumppuja noin 50e.

Racingrabbit 15.10.2012 19:25

Ja mulla löytyy tankki ja pumppu,jos alat Rangesta pitoautoa rakentamaan :D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92651

Jare 15.10.2012 20:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 926812)
Ja mulla löytyy tankki ja pumppu,jos alat Rangesta pitoautoa rakentamaan :D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92651

Ei siitä pitoautoa kylläkään tule......suunnitelmissa korin myynti osina ja tekniikan hyödyntäminen jotenkin offiin sopivasti;)

Jare 17.10.2012 07:24

Olisko netissä jossain sopivasti tällaisen EFI rankun sähkökaaviota, niin vois varmistaa että pumpulle ei menis muita kytkentöjä.....ei yhtään kiinnosta alkaa repiin pumppua näkösälle ja sit todeta, että joo tohon ja tohonkin piuhaan kun olis syöttäny virtaa, niin pumppu oliski toiminu:D:D:D


Onkoos muuten nää roverien pumput yleensä kuinka herkkiä hajoamaan noin niinku yleensä:confused::confused:

Kaitsu67 17.10.2012 07:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 927367)
Olisko netissä jossain sopivasti tällaisen EFI rankun sähkökaaviota, niin vois varmistaa että pumpulle ei menis muita kytkentöjä.....ei yhtään kiinnosta alkaa repiin pumppua näkösälle ja sit todeta, että joo tohon ja tohonkin piuhaan kun olis syöttäny virtaa, niin pumppu oliski toiminu:D:D:D

Tuolla on muutamia manuskeja, näyttäis olevan Rangesta electrics pdf:nä myös:

http://www.landroverweb.com/landrove...rover-manuals/

Kaitsu

Angelo 17.10.2012 09:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 927367)
Onkoos muuten nää roverien pumput yleensä kuinka herkkiä hajoamaan noin niinku yleensä:confused::confused:

Jaa, brittien sähköosat vai. Nehän on ikuisia.😂

Jare 17.10.2012 18:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Angelo (Viesti 927401)
Jaa, brittien sähköosat vai. Nehän on ikuisia.��


:D:D:D:D:D:D


Mutta taas hiukka asiaan, eli sähkökaavion mukaan tuommoisessa olis Inertia switch samassa linjassa bensapumpun kanssa. Mutta missäs se oikein fyysisesti vois sijaita???? Tosin vaikea uskoa, että autolle olis kohdistunu kolarin omainen törmäys, jossa tuollainen yleensä siis laukee off asentoon:confused:

maddis 17.10.2012 19:41

Noi kuvat taitaa olla jenkkiversioista. Ainakaan minun -88 Rangesta en mitään inertiakytkintä löytänyt.

Pumpun pitäisi lähteä pyörimään, kun virrat päällä painee fläpperin läppää. Tai ainakin rele siellä hanttimiehen penkin edessä pitäs napsahtaa.

Angelo 17.10.2012 19:53

Jos en nyt väärin muista, niin rangen alkusarjassa(efi) ei ollut kaikissa. Ja mahdollisia paikkoja missä voi olla on penkkien alla, Ecun vieressä. Kone huoneessa on jossain sarjassa. Ja olikohan 3,9 koneessa kojelaudan sisällä.

Muut korjailkoon jos olen väärässä.

maddis 17.10.2012 20:08

Onhan sulla se diodi-paketti paikallaan? Muistelisin, että sekin on siellä syystä ja jos sitä ei ole niin en ihmettelis jos pumppu ei toimi. En kylläkään muista kuinka se sinne on kytketty.

Racingrabbit 17.10.2012 20:09

-90 Rangesta inertia kytkin löytyi kuskin penkin alta

Jare 17.10.2012 21:20

Ääääähhh:eek::eek: Eli se katkaisija voi olla missä vaan, tai sit ei missään:confused:

Hitot.....taidan tonkia tankin läheltä johtosarjan auki ja kytkee sieltä suoraan pumpulle virtaa, niin näkee, että onks siin mitään eloa. Tosin kyl tuossa roveristi kertoili, että kyl ihan käytössäkin olleissa rovereissa on ollu gasopumppu ongelmia, joten ei ihmettelis, että about 10vuotta seisykkin olis rikki:p

Nooh...tutkitaan ja samalla vähä hutkitaan, jahka taas kerkiää. Onks jollain tarvetta korin osille tai vaikka koko korille? Vois senki koittaa purkaa pois, jos tulee riittävästi ostajia (esim. ei viittis vaan yhtä ovea pelkästään myydä:D:D).

RRC76 18.10.2012 12:57

Ei -88 efi:ssä oo vielä sitä inertia kytkintä. On vasta seuraavassa ruiskussa 14CUX mallissa. Sulla on 4CU.

Löytyy niitä boxejakin maailmalta ja fläppereitä kanssa...

http://www.roverparts.com/Parts_Cata...Parts_Catalog/

Tuolta löydät osat ja niiden orkkis numerot... MUTTA varauksella. Osa numeroista ja osista on tarkoitettu 14CUX ruuttaan.

Monet 4CU osat on korvattu jollain toisella. Ja toisia ei enää tehdä ollenkaan:D:D:D Esim. just boxi ja kaasuläpän asentotunnistin.

Sikäli kallis ruutta tänä päivänä.

Ja tuli mieleen että on 4CU:ssa se koneen tappokytkin siellä polttoaineen paineensäätimen vieressä. Toimii alipaineella, eli jos kone ryntää ni katkasee pumpulta virran. Ja jos sitä ei ole paikallaan ni ei pumppukaan toimi. Jos se on sökö, ohita hyppylangalla...

Ebay.uk.co löyty yks boxi hintaan 85£=n.100€+rahti
http://www.ebay.co.uk/itm/1985-1995-...item58969b1218

Että sellasta...

Jare 24.10.2012 15:35

Eipä ole homma edennyt tutkimusten kanssa. Mutta koska mielestäni tuossa ruiskussa on niiiiiiiin paljon vikamahdollisuuksia ostin lähes toimivat kaasarit, joita vois kokeilla sitten kun taas ehtii.

Ihan lievää karstaa oli havaittavissa:D:D:D Oli muuten jo "juuttunut kurkkuinen":p
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116289

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116290

Juu ja homeisuutta oli havaittavissa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116291


Mut nyt oon jo vähän tiskaillu osia, että eiköhän näistä tule vielä ihan toimivat pelit.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116292



PS. Ostakaa multa toi koppa pois, niin pääsen touhuaan Roverin pariin taas hieman.....lupa heltiäis varmaan kotookin paremmin, kun menisin purkaan jotain, jonka jopa sitten myyn;):D:D:D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102768


Sivu luotu: 08:22 (GMT +2).