![]() |
muutama kyssäri ZIL 157
Onkos palstalla tollasella vehkeellä ajaneita?
Olis muutaman kyssäri. Pystyykö noilla ajaan 80km/h tai kuinka kovaa noilla pystyy ajaan että viel pysyy tiellä:) Onko kantavuutta minkään vertaa? Kestääkö akselit ja loodat normi ajoa? Käyttö/huolto kokemiuksia? Himottas vähän Tyhmä kun oon enkä opi kun käntapään kautta! |
En tiiä mutta reilut 130 km/h tommonen kelasi savitaipaleen monttuun kun ajettiin niitä taipalsaarelta perjantaina vekaralle.Ja kesti tiellä eikä tuo nyt miusta niin paska ollu ajaa hiljempaakaan.:D:D
Toki niitä ajokertoja on varmaan yhteensä viisi takana eli aika ohuella kokemuksella. Ja jos kerran tommosta tekee mieli niin ei kannata millään negatiivisillä faktoilla ruveta mieltä myrkyttämään...Jos niitä edes on. Muistaakseni tuon reissun jälkeen meni tankkiin jotain 30-40 litraa bentsiiniä ja matkaahan oli n.reilut 70 km. Ja ajotyyli vähintäänkin rehvakas. |
Lainaus:
ZIL-131 menee 150 hv V8 koneen turvin jo huomattavasti lujempaa.. |
Sori , nyt meni zilttonit sekaisin:eek::eek::eek:
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93878 Lättäpää näkyvissä. Näitä oli myös Perkinsin diesel koneella. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93877 Kuvasin nämä 157 mallit Kalkussa toukokuussa 2007. Maalin hilseilyä lukuun ottamatta siisti peli. |
Ja varsinaiseen kysymykseen vastauksia.
En oo ajanu, mutta varmaan kauhee peli. :D Kantavuutta kirjatietojen mukaan 2500 kg. Tuo paino ilmeisesti orkkislavalla varustettuna? Pituus 6922mm, leveys 2315mm, kork 2360mm. Helpompi varastoida kun ei ole täysleveä kuorma-auto (2500mm). Uralista ja Krazista puhumattakaan (2690/2750 mm). ZIL-157 on samoilla 12.00-18 renkailla kuin GAZ-66. |
Tuolla kun kurvailee niin melkein pitäisi ajovarustukseen kuulua se kalsareista ilman ottava kaasunaamari...:D:D
Jos ei ihan suojeluhälytys,niin ainakin varoitus asetuksissa. Vai miten se meni ???? |
Onkos toi 157 kone sama kuin BTR:ssä eli kopio Dodgen D5 koneesta, huimat 90 hv :-)
|
Lainaus:
|
Olen ajanut tommosella perkinssin diiselillä olevaa intissä ja sillä jäi jopa panssarivaunulle tiellä kiihdytyksessä.:D
Ja vauhdin hurmaa jo kahdeksassakympissä eipä se kovempaa sillä diiselillä kulkenutkaan ja ihan kokokaistan sai käyttää.:D Ei tehostusta ohjauksessa muistaakseni ainakin sika raskas kääntää ja kun se mitä ajelin oli tuommoinen vaununhuoltoauto niin siihen oli nostopuomi nokkaan jolla vinssistä sai nosturin niin sitten kun sillä nosti jotain esim. vaunun moottoritilan panssaria niin ei oikeen jaksanu veivata enään ollenkaan. |
Joo ei sillä nyt kovaa tarviikkan päästä, 80 olis just must:)
joku vaan väitti että ei vois 60 kovempaa ajaa. Tota perkinsin dieselillä juts kattelin. On vaan niin törkeen siisti peli, Muistuttaa ihan amriikan 50-luvun kuormuria. |
Voi olla kahdeksan kymppiä tiukassa kun muistelisin senveran saaneeni vaan hämeenlinnan vanhalla moottoritiellä parolasta helsinkiin päin mennessä oli alamäkee:D nippa nappa ja toi kuuskymppiä ehkä just normaali ajonopeus minkä jaksaa pitää maantiellä missä mäkiä.
|
Lainaus:
Jenkit toimittivat neuvostoliittoon yli 400000 ajoneuvoa. Joten ei ihme, jos niistä jäi "vähän" vaikutteita CCCP-kalustoon. Kuvassa on International. Myös REO, GMC, Studebaker, yms olivat melko lailla samanlaisia toisen maailman sodan aikaan. |
Mitä pärkinssiä näihin on laitettu?
|
Mites päin se ZIL:in kone pyörii? Mulle on jäänyt päähän semmoinen kumma ajatus, että pyöris vastapäivään...
|
Joku kuutonen se oli.
Ja zilin omaan vaihdeaskiin laitettu. Sen takia oli pikkusen tiuhat välitykset. Ei maantiellä kulkenu ja oli korkeetkierrokset. Mutta maastossa jakso kyllä möyriä ihan hyvin vaikkei tollasella korjaamokopillisella mitään extreeme offia ajettukaan mutta kyllä se niinisalon santakentällä hyvin jakso möyriä pehmeessä hiekassa ja olihan siinäkin jo noi säädettävät ilmanpaineet. Joskus ihanvahingossa:rolleyes: kaivoin yhden pehmeen ylämäennousu-uran melkein zilin akseleihin asti uralle kun tiesin että yksi ei suosittu majuri oli mun jälkeen vähänajan päästä tulossa harjotusalueelta pois takatuupari ladalla.:D |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Pyöriikö niissä sitten kardaanitkin väärinpäin ja perät?
Meinaa vaan kiinnostaa tuommonen laite, kun olis sinne kunnon tekniikkaakin tilalle ;) http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76967 |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=juSwG...eature=related |
|
|
Tämä on myynnissä vieläkin,kävin tota ihailemassa muutama päivä sitten: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=41231
Tämä löytyy nimellä: Kellosepänliike A.Koivunen Oy p.040-1964308 |
Propsit! Mitäs pahoja äijällä on mielessä? :D
|
vanha topikki mutta kaivetaas esille kun tuli tuollainen häristin kans ostettua.
muutamia kysymyksiä on: olen ymmärtänyt että noi 157:t johon on vaihdettu suomessa perkinsit, olisi myös ohjaustehostimet? kellään tietoa mistä tehostettu simpukka on otettua vai miten toteutettu. minkälainen simpukka mahtaa 131;ssä olla? sopisko se? Toimiiko toi vinssi loogisella tavalla, eli kahvasta eteenpäin niin vaijeri tulee ulos? nyt kelattu ihan sisään niin ei haluis kokeilla väärinpäin.. Missä kohtaa koataulua on ollut vilkkujen katkaisin? entä sisävalon katkaisin? vois laittaa samaan paikkaan kun rakentelee. jos jollain tietoa/kokemuksia siitä moottorilämmittimestä niin saa kertoa..en ajatellut kyllä käyttää, mutta sen verta hieno cccp-keksintö että haluisin tietää toimintaperiaatteen :) |
Ei ainakaan siinä ollut tehostinta millä intissä ajelin vaikka siinä perkinssi olikin.
Oli panssarivaunun huoltoauto ja kun siihen laitettiin se nosturipuomi keulaan ja vinssillä nostettiin T55 vaunun konetilan panssaria niin ei jaksanut ratista paljon renkaita kääntää paikallaan. Vinssin käyttöö en enään muista kun on jo aikaa intissä olosta. |
Lainaus:
tietty kun tarpeeksi takapainoisen kuorman tekee niin kevyt käännellä rattia.. :p https://www.youtube.com/watch?v=JBDkusgzPxo (toi eka pätkä tosta videosta) |
Ajoin intissä melkein kaikki leirini (n.12kpl) Zilillä (131). Paras vehje ylivoimaisesti kaikessa karuudessaan. Tuli sillä ajettua niin kauheista paikoista välillä ettei mitään järkeä, mulla oli vielä isohko kärry aina perässä. Ei siellä maseilla tai muillakaan ois tehny mitään, ne veti toisiansa aina irti millon missäki.
Talvella mentiin 1,5m kinoksessa kärry perässä, pahimmissa paikoissa missä ei aina tienny kaikkia ojia ni laitoin suksimiehen menemään edeltä pitkän kepin kans tähystelee ettei vaan kaada sitä nurin. Yhelläki leirillä rovalla oli -38 pakkasta 4vkkoa putkeen, ni sinne jos siirtymällä särjit vehkeet ni siellä oot, palellut kyllä. Kapiaiset vaan näytti kartasta että tuonne pitää autot ja kamat saada. Ei ollu teitä juuri koskaan perille, mukava umpihangessa oudossa maastossa ajaa ja vielä aika juoksi kokoajan. Piti sen jälkeen olla teltat pystyssä ja asemapaikat kaivettuna. Sinne ku töpeksi kuski auton ni kusi kaikki muukin suunnitelma sitten. Joskus laitoin yhen majurinki hiihtelee etupuolelle vähä maastoa tutkimaan, vittuiluahan siitä sai kuulla mut toinen vaihtoehto oli että vehkeet on sitte kylellään jossain saakelin isossa ojassa. Ainaki siinä mun autossa millä sillon ajoin toimi se vinssi sillä isolla jakarilla suoraan vänkärin lattian läpi olevasta aukosta. Suunnat meni niin että aina vetosuuntaan piti kääntää mihin halusi sinkin liikkuvan. Ja taakse piti aina erikseen juoksuttaa se sinkki jos tarvetta oli. Saatan muistaa väärinki ku aikaa on kulunu jo yli 20v. Ei ollu tehostimia minun ajamissa. Piti varoa peukaloita maastossa ajaessa. Parilta kuskilta loppu sillo leirit kesken ku peukaloihin tuli laajakulmanivel. Haaveissa ois saada tommonen Zil 131 joskus. :D |
Sivu luotu: 22:13 (GMT +2). |