![]() |
Eurotrial 2012 Sveitsi,Auenstein
Vuoden 2012 Eurotrial järjestetään 3.-5.8. Sveitsin Auensteinissa.
Koska Sveitsi ei ole EU-maa,sinne matkustaminen omalla ajoneuvolla ei ole aivan niin helppoa kuin EU-maasta toiseen siirtyminen joten tässä asioita jotka on syytä ottaa huomioon: -Sveitsissä on kuorma-autolla (yli 3,5 t ) ajaminen kielletty öisin 22.00-05.00 ja viikonloppuisin la 22.00 - ma 05.00 -Tiemaksut määräytyvät ajoneuvon painon ja päästöjen mukaan.18 tonniin asti maksu 0,55 CHF (0,45€)/km -Yli 3,5t painavilla asuntoautoilla tiemaksu on 3,25CHF (2,62€)/päivä tai 25 CHF (20€)/7 päivää -Mikäli linja- tai kuorma-autosta vähintään 75% on asuintilaa,se lasketaan matkailuautoksi ja tiemaksut määräytyvät sen mukaan -Kilpa-autot saa viedä Sveitsiin veloituksetta -Työkalut,auton osat/varaosat luetteloitava ja luettelo annettava tullin leimattavaksi -Diesel maksoi 14.11. 1,85 - 1,90 CHF (n.1,50€)/litra Suositus on että selvitätte ennen matkaan lähtöä oman ajoneuvonne luokituksen/liikennekelpoisuuden Sveitsissä;Autoliitto,vakuutusyhtiö tai mistä se sitten onkin helpoin selvittää. Lisätietoa Sveitsin tiemaksuista: Mr Hafner +41 31 322 25 00 roger.hafner@ezv.admin.ch Sveitsin Eurotrial-sivusto www.eurotrial.ch on avattu,sinne ajanmittaan tulee tietoa. Tämän vuoden kokouksessa eurotrial-sääntöihin ei tullut olennaisia muutoksia,joitakin sääntökohtia tarkennettiin.Säännöt löytyvät sivulta www.eurotrial.org ,päivitys tapahtuu jossain vaiheessa. Ja sitten se mitä onkin jo odotettu:kuvia!! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93741 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93740 Kisa-alue kauempaa katsottuna http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93700 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93703 Salaperäinen savioja ;) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93704 On mäellä mittaa... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93705 Maaperä on jonkin sortin savea,kikkareen koko sentistä ylöspäin ja murenee helposti http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93706 Yleissilmäys kisa-alueesta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93717 Rinnettä riittää,huippua kohti vaan jyrkkenee rankasti :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93716 Irtonaisen oloista penkkaa :eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93715 Jokunen kivikin löytyi http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93708 Luulisi hinauskaluston tehon riittävän :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93702 Mutahautakin löytyy... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93720 Teamleadereiden majoitus :D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93718 Ensimmäinen varikkoalue kuudelle maalle + juhla-alue http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93725 Toinen varikkoalue 10:lle maalle http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93726 Hieman mittakaavaa penkan korkeudesta :confused: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93727 Paikallinen pistorasia,vaatii adapterin.Voimavirtapistokkeesta ei valitettavasti ole kuvaa :( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93728 |
joko voi ilmoittautua ja alkaa keräämään riittävästi k.nj.kk.. ;-))
|
Heti heräs 1 kysymys tuosta varikkoalueesta.....eli onkos ne varautuneet jollain pumpuilla hoitaan rankkasateiden veden pois tuolta savikulhosta, vai onko toivottavaa, että kuljetuskalusto on varustettu kellukkein....."siellä ne kelluu, ku murot kulhossa":D:D:D
Eli tuolla on taas sika liukasta, jos hiemankin sataa vettä. Sveitsin edelliset kisat tais olla 2000 vuonna ja silloin ainaki 44" fillari yhdistettynä reilu pariin tonniin painoa ei ollu menevä yhdistelmä.....eli ehkä Willysterillä hämmentään protoluokkaa;):p:p:p:p.....pitäs vaan saada joku iso rahakas sponssi:(:( |
Ja siis tuolla
Tuolta näkyy paikan sijainti joka siis on Sveitsin pohjoisosassa Baselin ja Zûrichin puolivälin paikkeilla. :) Matkaa kertyy Helsingistä Turun ja Tukholman kautta noin 2512 km ja Tallinnan Warsovan kautta noin 2492 km (molempiin sisältyy myös merimatkan pituus) :) Ajamista siis riittää ihan kohtuullisesti :rolleyes:
http://g.co/maps/6kbzg |
Hyvän näkösiä paikkoja. :) Pitää varmaa ruveta varaosaluetteloa koht tekemää ni ei jäis sit taas viimisee iltaa.... Ja se pitää varmaankin olla englanniks vai ? Sillon kyl tultii San Marinosta Sveitsin kautta pois ja ei ollu mitää ongelmia, tullis piti joku tie maksu maksaa.
|
Lainaus:
http://www.kauppa.autoliitto.fi/epag...T.LastSelected |
Lainaus:
|
tässä yksi vaihtoehto
Lainaus:
http://maps.google.fi/maps?saddr=Zur...ra=ls&t=m&z=10 Ainakin Air Berlin lentää molempiin suoraan. Aamulento edullinen mutta ei halpa, iltavuorot melkein kolme kertaa kalliimmat. Tuossa laskelma Helsinki - Zurich noille kisapäiville eli meno 3.8 aamusta ja paluu 5.8 illalla. Basel on aavarin kalliimpi, mutta ei merkittävästi. :) Lentohintasi Aikuiset: 1 × € 35,00 € 35,00 muut verot ja maksut € 72,31 Polttoainelisä € 100,00 Ticket Service Charge € 17,00 Kokonaishinta € 224,31 Muutkin lentävät Zurichiin, mutta eivät välttämättä Baseliin suoraan. |
Finskin vaihtoehto
Tässä Finskin vaihtoehto iltalentona
1 aikuinen, 288,13 € yhteensä/hlö 1 lentolippu(a), aikuinen, 167,00 € /henkilö 1 lentokenttävero(t), aikuinen, 121,13 € /henkilö Meno - Perjantai 03 elokuu, 2012 Mistä Mihin Lähtö Saapuminen Lento Lentoyhtiö Helsinki Zurich 16:30 18:15 AY863 Finnair Lentoaika: 2t 45min Paluu - Sunnuntai 05 elokuu, 2012 Mistä Mihin Lähtö Saapuminen Lento Zurich Helsinki 19:10 22:50 AY864 Lentoaika: 2t 40min |
Lainaus:
Pitää kyttäillä lippujen hintoja, jospa sitä löytäs halvan ja lähtis pyörähtään kisaturistina. |
Kisaturistille Sveitsi on kallis
Lainaus:
Sveitsi kun ei ole mikään rantalomakohde niin sinne ei hirveesti noita halpismatkoja lennetä. Kannattaa kuitenkin surffailla josko jotakin edullisempaa löytyis. Ja kun löytyy niin kandee ostaa heti, muuten ei enää ole kun seuraavan kerran katselee. :rolleyes: Kun toi ajomatka ei kuitenkaan tuon pidempi kaupungista kisapaikalle ole niin joku halpis viikonloppupaketti Zurichiin hotelleineen kaikkineen vois tulla halvemmaksikin kuin pelkät lennot ja erillinen majoitus, mutta kuten ne jotka Sveitsissä ovat käyneet tietävät, maa on matkailijalle kallis :rolleyes: |
Lainaus:
|
Jos ei ole kiire ja jaksaa ootella, niin välilaskuilla löytyi 158 euroon. Tosin matka-aika moninkertaistuu. :D
Pistipä miettimään, on nimittäin ystävä joka asuu Saksassa 40 km etäisyydellä kisapaikasta... Hetkonen, samalla autonhankintamatka jajaja... :rolleyes: |
Tuolta löytyy noita lentoja aika näppärästi: http://www.seat24.fi
|
On monta muutakin hakusivustoa mutta tuo hyvä
Lainaus:
|
www.eurotrial.org -sivuilta löytyy päivitetyt säännöt tälle vuodelle.
www.eurotrial.ch -sivuilla ei ole kummempia päivityksiä tapahtunut,tällä hetkellä ne ovat vain saksaksi mutta lähipäivinä on tulossa päivitys myös lontoon kielelle. Ja hätyytellään tässä samalla myös kaikkia joilla on jonkin asteinen aatos lähteä Sveitsiin kilpailemaan,laittakaa infoa tulemaan tänne tai henk.koht suoraan minulle. Aika rientää ja tukka kasvaa,katkaisuhoitoa odotellessa :D |
Team Najamog lährös !!! Oli autoo tai ei nii sijoituksii tulee silti. ja osa eväistäki jo kerätty. Sorry kesti hiema ku en huamannu et olit pistäny tiaro0tteen.
|
Nyt on www.eurotrial.ch -sivuilla myös englanninkielinen osasto josta löytyy tietoa mm. Sveitsin tiemaksuista,ajorajoituksista ym.
|
www.eurotrial.ch -sivuilta löytyy nyt ilmoittautumiskaavake,joten sitä täyttelemään kaikki kynnellekykenevät lähtijät.
Samalla kupongilla ilmoittaudutaan myös sightseeingille,kuvien perusteella kannattaa osallistua (toivottavasti ovat ottaneet viime vuoden tsekkien sekoilusta opikseen:rolleyes:). Osallistumismaksu Eurotrialiin on 250€/autokunta ja sightseeingille 100€/aikuinen ja 60€/lapsi (6-16). Extra-illallislippuja lauantaille on myös ostettavissa,hinta selviää myöhemmin (toivottavasti tänä vuonna saa allekirjoittanutkin syödäkseen,viime vuoden tsekkihärdelli oli niiiiin ala-arvoista toimintaa:mad: ) Ilmoittautumiskaavakkeet ja osallistumismaksut hoidan jälleen minä keskitetysti,paperit ja rahat tulisi olla minulla viimeistään 24.6. Tilinumeron saa tilattua s-postitse tai puhelimitse. Joukkueessa on vielä tilaa ja tukka vaan venyy joten hopi hopi :D |
tossa yks sun toinen on ajatellu lähtee Sveitsiin mutta kuka on vielä ajatuksissa.
no mää ainaski |
Mielenkiinto alkanut herää ja tänään hiukan tiedusteltu kanssa kilpailijoilta mahdollisuutta/halukkuutta ottaa traileria bussin perään.
Suunnittelu vaiheessa ollaan. |
Lisätiketit lauantain illalliselle kustantaa 15CHF eli n. 12€/hlö.
Mahdollisten lisäpiljettien tarpeen voi ilmoittaa kun on tiedossa paljonko tarvii,viim. kuitenkin ilmoittautumisen yhteydessä,kiitos. Ja saa sinne lähteä ihan vaan syömäänkin :D |
Informatsuunia:
Sveitsissä,samoin kuin Saksassa,bussi+traileri -yhdistelmän max. pituus on 18,75m. Pienet pituuden ylitykset tuskin haittaavat,ei kai polizeilla niin tarkka silmä ole mutta jos pysäyttävät ja mittaavat niin sitten tietysti seuraa sanktiota. Muistutuksena tiemaksuista Sveitsissä,ne on syytä suorittaa koska jälkimaksu (sakko) saattaa verottaa matkakassaa kiitettävästi. Ja jos bussi on leimattu matkailuautoksi,tiemaksut ovat huomattavasti edullisemmat. Lisäksi traileriin pitää ostaa oma tiemaksumerkki (vignette),hinta 40 CHF. Alle 3500 kg:n trailerit ovat Sveitsissä "ylimääräisiä" (en osannut paremmin kääntää).Mikäli tuota merkkiä ei ole,napsahtaa tarkastuksen sattuessa 200 CHF:n sakko. Autoliitosta löytynee myöskin infoa,pitää vaan olla jäsen jotta pääsee tutkimaan heidän sivustojensa salaisia kansioita.Itse en viitsi maksaa 54€ siitä huvista :mad: Kannattanee tutustua myös muiden maiden tielainsäädäntöön ettei tule yllätyksiä,tosin väittävät että tieto lisää tuskaa. Nimim: "10 vuotta tuurilla pitkin eurooppaa" |
Pikku vinkki
|
Tulipa tässä mieleen ettei ihmisten ilmoilla ilman vaatteita voi kulkea,eli t-paita on työn alla.Hinta tulnee olemaan 15€/kpl.
Kplmäärän ja koot voi ilmoittaa tänne tai (mieluummin) suoraan minulle s-postilla tai tekstarilla,tack kiitos. |
PAIDAT
Tere...
Muistammehan kaikki keskustelun siitä ettei paita ole tänä vuonna valkoinen eikä samaa materiaalia kuin viime vuonna !!! Ja mites se huppari / Fleese Tiimi juttu ?!?!? Onko sekin jäänyt unholaa ??? |
Vuodessa unohtuu paljon eli kaikki :rolleyes:
Paita tulee olemaan sininen,materiaali alustavasti sama kuin viime vuonna lähinnä siksi että se oli hengittävä ja kevyt.Mitään ei ole lyöty lukkoon eli julkistankin nyt äänestyksen paitamateriaalin valitsemiseksi: Viime vuoden materiaali :( Perinteinen puuvilla :) Kommentoikaa myös tuota fleece/huppari -asiaa,onko halua eli tarvetta niihin. Ja ehdotuksia/luonnoksia mitä niissä tulisi olla;kuva,teksti jne. Ja jos jollakulla on suhteita ja halua hoitaa näitä niin ilomielin luovutan vastuun,tajusin vasta eilen että nämäkin olisi syytä jonkun tehdä :eek: Mieluiten keskittyisin vain omaan vastuualueeseeni,tosin siitäkin voin luopua jos löytyy halukkaita kalifiksi kalifin paikalle ja hinnasta sovitaan :D |
Lainaus:
Kalifksi kaliffin paikalle tahtovan täytyy täyttää myös pitkän tukan ehto, jostainhan on leikattava... |
onkos kukaa lötyäny halvempia lippuja saksan laivalle ? Kyselin autoliiton alennuksilla helsinki-travemynde-helsinki bussi + traileri + 1 4 hlö hytti + 4 kansipaikkaa ni hinta vaivaset 4500 euroa. taitaa jäähä kyl tuol hinnal lähtemättä. nyt mietitään et laival tallinnaa ja sielä ajamalla 2500 km ku travemyndest ois ajoa vaa 950 km
|
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Voi hyvin matkustaa kansipaikallakin, Kun on Puolassa n. klo 15. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
nordig ferry centeristä tuli vastaus matkakyselyyn..:eek::eek::eek::eek::eek:
Lainaus:
Ei muuten olla lähdössä näillä hinnoilla!!! |
Ihanan kallista!!!:eek::eek::eek:
|
Josko AKK:n kilpailijalisenssistä olis helpotusta
Olisko tuosta jotakin apuja :rolleyes:
http://www.autourheilu.fi/attachemen...7-18-30334.pdf http://www.autourheilu.fi/attachemen...1-11-58218.pdf |
Lainaus:
Juu, liian aikasin miekii innostuin. Perkele että osaavat pitää hintaa :( |
Samaa matkaa kyselin suoraan tuolta finnlinessilta
5701,92€ :confused::confused: |
Lainaus:
Hintaesimerkki Helsinki-Travemünde-Helsinki Helsinki-Travemünde, high season (21.6 – 31.8.2012) 3 Henkilöä = 357€ 12m yksikkö, korkeus > 2.1m = 530€ (lisämetrit 70€ /m) B3-Hytti = 330€ Varauksen hinta: 1217€ – 20 % = 243,40 + Polttoainelisä 31,50 (10,50 per henkilö) Varauksen kokonaishinta: 1005,10€ (=335€ per henkilö) |
Lainaus:
AAPEEE vastailikin jo tähän tuolla ylempänä on kyllä hinnat noussu kun sama matka ja vastaava yhdistelmä -09 ja 6 henkilöä oli 1748€ |
tänään laitettu kyselyä akk.n kautta naantali-kapellskär-naantali reitin hinnasta... et jos kuitenkii ruotsin kautta sipasis tonne sveitsii. pitäs sit viel selvitellä noi tanskan siltamaksut/lautalla malmö-travemynde vai onhan tuolt ruotsist vissii vaihtoehtoja useitakin mistä pääsee saksaa. mistähän ois niinku halvinta ??
|
Joskus Tukholmaan ajelin Sveitsin rajalta ja oli kyllä kypsää touhua. Noin satasta ajellen + Saksan älyttömät liikenneruuhkat otti 12 tuntia Ruotsin puolelle. Turhia kusitaukoja ei tullu pidettyä.
Google kertoo reitille matkaa Helsingin huitteilta n. 2400km ja muistaakseni trippimittari näytti jotain 2300km luokkaa. Siltamaksu oli henkilöautolle n. 60€ ja siihen päälle lauttamaksu n.30€. Tanskan läpi kierrellen olisi kai päässyt ilman lauttaa mutta siitä reilusti lisämatkaa. Lautta ei kulkenu silloin öisin, joten kannattaa tarkistaa aikataulut. Viron kautta ajaen Google kertoo 2500km, polttoaine ja ruuat on tuolla halvempaa. Latvia ja Liettua on minulle tuntemattomia, mutta Puolassa oli viimeksi tiet huonossa kunnossa. Latviaan, Liettuaan ja Puolaan tarvii tietty omat valuutat, mikäli kortti ei satu käymään. Tietulleja taitaa osua kanssa reitille. Viron rajalta olisi 1300km Saksaan |
Lainaus:
Juutinrauma Hlö-autolta nykyään 43€ Puttgartenin lautan kesähinta 67€ Varmaan seuraavan kerran kun tulee tuonnepäin kuljettua, Menen lautalla suoraan Ruotsista Saksaan. n. 250km vähemmän ajoa ja jos yöllä menee niin on majoituskin samalla. Päivävuorolla pääsee alle 100€ hlö-auto+kuski. Yövuorolla n. 150€ Bussi + traileri yhdistelmällä varmaan tulee halvimmaksi ajaa Via Balticaa. Tai sitten kuski + yhdistelmä Finnlinesillä ja muu porukka Ryanairilla jonnekinpäin Saksaa :D |
Lainaus:
Turku-Tukholma liikenne: Hytit: -40% alennuksella Ajoneuvot: -40% Voimassa: vihreät lähdöt Tallinnan liikenne: Tallink Star, Tallink Super Star, Baltic Princess (kansipaikka) Henkilöliput: -25% (Star-luokka) Autot: 20€- 48 € / suunta (vaihtelee paikkatilanteen mukaan) Ajoneuvot yli 2,4 m korkeat ja max 7 m pitkät: 45€/suunta Ajoneuvot yli 2,4 m korkeat ja max 12 m pitkät: 90€/ suunta Moottoripyörät: 15 € / suunta Voimassa: kaikki lähdöt Alennus on voimassa seuraavissa luokissa: kansipaikka –A-luokka Lisäksi on sovittu: Alennus ei ole voimassa erikoislähdöillä. Alennus myönnetään vain AKK:n kilpailulisenssin haltijoille (max. neljä matkustajaa ja yksi ajoneuvo tai ajoneuvoyhdistelmä / lisenssi). Alennus ei koske rahtiliikennettä. Huom! Alennuspaikkoja on rajoitetusti. Jäsenkortti on esitettävä lippuja lunastettaessa sekä lähtöselvityksessä Erityisehdot: 1. Paikkavaraukset ja lippujen myynnin hoitaa Tallink Siljan Helsingin paikkavaraamo, puhelin 0600-174552. 2. Sopimusliput saa lunastaa ainoastaan Suomessa. 3. Liput on käytettävä sopimuksen voimassaoloaikana. |
Tänään viimeinkin sain hintoja Naantali-Kapellskär välille
Kiitos viestistäsi. Alla hieman hintoja eri vaihtoehdoille: NAANTALI . KAPELLSKÄR, AAMU- TAI ILTAPÄIVÄVUORO, high season (21.6 – 31.8.2012) 6 aikuista => 312€ (sis. kaksi ruokailua jokaiselle) Ajoneuvo, 19m => 341€ (Hytti => 28-50€, ei pakollinen) Yhteensä 653€ AKK alennus 20% => -130,60 HINTA 522,40€ NAANTALI – KAPELLSKÄR, ILTAVUORO, high season (21.6 – 31.8.2012) 6 aikuista => 312€ (sis. kaksi ruokailua jokaiselle) Ajoneuvo, 19m => 555,50€ 1 x AB4 hytti => 77€ 1 x AB2 hytti => 66€ HINTA 1010,50€ KAPELLSKÄR – NAANTALI, AAMUVUORO, high season 6 aikuista => 312€ (sis. kaksi ruokailua jokaiselle) Ajoneuvo, 19m => 341€ (Hytti => 28-50€, ei pakollinen) Yhteensä 653€ AKK alennus 20% => -130,60 HINTA 522,40€ KAPELLSKÄR-NAANTALI, ILTA, TAI YÖVUORO, high season (21.6 – 31.8.2012) 6 aikuista => 312€ (sis. kaksi ruokailua jokaiselle) Ajoneuvo, 19m => 555,50€ 1 x AB4 hytti => 77€ 1 x AB2 hytti => 66€ Yhteensä 1010,50€ AKK alennus 20% => -202,10€ HINTA 808,40€ Ystävällisin terveisin, Marko Grönfors Regional Manager FINNLINES PLC / Passenger Services Tel. +358 (0)50 565 7644 e-mail: marko.gronfors@finnlines.com www.finnlines.com |
me pyydettiin tarjous finnlinesiltä naantali aamulähtö >malmö aamulähtö> travemunde ja takaisin travemunde iltalähtö > malmö Kapelskär iltalähtö naantaliin hinta sisälsi hytit Takastullessa ja sapuskat yht hinta oli 2678€ 7 henkilölle.
Huomenna uusi kysely Naantalista illalla ruattiin ja malmöstä illalla travemundeen ja takas illalla tavemundesta malmööhön ja illalla kapelskäristä naantaliin. ja toinen vaihtoehto kysely Turusta viikkarilla tukholmaan illalla muuten sama kuin edellä mutta takas taas illalla tukholmasta turkuun tässä vaihtoehdoss käytetään vapaalippuja henkilöille kerron tarjoukset kun saan ne |
Matka tilattu lähtö Naantalista Kapelskäriin 27.7 iltalaivalla ,28.7 iltalaivalla Malmö- Travemunde Takas Travemunde Malmö 11.8 iltalaivalla 12.8 iltalaivalla Kapelskär - Naantali.
Lopullista hintaa ei vielä ihan tiedossa mutta jostain 3000€ - alennukset. Kalustona Bussi+Traileri pituus18.75m korkeus 3,2m, 6 henkilöö hytit meno paluu ja sapuskat |
Mikäli Sveitsiin on lähdössä kisaturisteja lentäen tahi henkilöautolla eikä huvita raahata kaikkia matkatavaroita,telttaa,matkalaukkuja yms. mukanaan niin Hakalan Esan bussin kellarissa ne kulkeutuvat pelipaikoille Sveitsiin nimellistä korvausta vastaan.
Lisäinfoa Esalta, puh. +358414980704 |
3.7.2.12 Protective netting / Armstraps
Protection nets or armstraps must be used. Net must cover the door/window area so the arm/hand cannot come outside the car. This also applies to armstraps. If arm straps are used they must open together with the harness. onko kaikilla lähtijöillä jo pakolliset verkot/käsiremmit? US-partsista varattiin kaikki remmit mitä niillä oli ja niistä on enää kaksi paria jäljellä! 40€ pari ja löytyy multa http://assets0.sparcoracingusa.com/i...158_1_orig.jpg http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107422 |
Muuten jees, mut saattavat puuttua tuohon lukon malliin. Pitäis olla se linkkulukko, että ne strapsit lähtee molemmat hyvin vapaaks ku lukon avaa. Toivottavasti olen väärässä!
Muutenkin noista ajo kamoista, olen nyt Tierpissä drag race kisois, tääl on Simpsonin rekka, voin kysyy et tuleeko meidän EM-kisoihin parin viikon päästä. Yleensä on ollu, jos joku tarvii akuutisti ajovarusteita, niin voisin koettaa järjestää sellasen jutun et pääsis käymää siel rekas, vaik jonkun valvonnassa niin ettei tarvis lippuu ostaa... |
" If arm straps are used they must open
together with the harness." 3.7.2.10 Harness Harness must at least be of type 4-point belts or so-called suspender belts (y-belts) or more. The passengers must be buckled at all time in the section during driving or rescue. The belt system used is to be put on according to its regulation and may not be manipulated. Electric lockable belt-systems are allowed and must function. Vehicles with active airbag or belt restrain systems must be marked at both doors with the “Airbag”-symbol. ei tässä ainakaan puhuta että pitäisi olla se linkkulukko vöissä. ja vastaavat meillä oli käytössä 2010 Eurotrialissa |
Pirtsakan näköinen "malli":D:D:D:D
|
Joo, kuten sanoin, toivottavasti olen väärässä.
Meinasin vaan että lähteekö se oikean puolen strapsi hyvin pois kun avaat lukon? Toinen puolihan on siinä urospuolen välissä, toinen vissiin siel naaraspuolen mutikan takana. Lähinnä että jos testaavat asiaa, että miten ne kädet vapautuu... Eihän siinä säännössä mainita lukon mallia, olet oikeassa. Siksi vaan toin asian esille ettei käy siellä ikävää yllätystä kun joku tulkitsee sääntöä. Rakentavin terveisin Ruottista :D |
jos sulla viäl on ne niin otappa raissioon niin mulle kelpaa ku meil ei oo moisia juttuja.
Terv. Reima |
OK, Reimalle yks pari
|
Mulle kanssa 1 pari :) jos löytyy vielä :D :D :D :D
|
Lainaus:
|
Koskapa matkahinnat käkikellomaahan alkaa olemaan pirun kalliita, pitää alkaa miettimään jotain kepulikonsteja...
Taren täysin toteuttamiskelpoinen idea :D Miksei menisi jäniksenä :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107503 |
Lainaus:
Ja mitä Sveitsiin ajelemiseen liittyy; eihän ne tullissa pysäyttele, en tiedä sitten jos jollain vaappuvalla Vanaja+traileri -junalla lähestyy kohdetta. Vinjettejä saa kaikilta huoltoasemilta. Äkkiseltään vaan näytti melko hankalalta tuo topicin aloituksessa ollut pelottelu. |
Juu,saattoihan tuo topicin aloitus äkkiseltään pelästyttää vetelät lahkeeseen mutta eiköhän ne ihmisiä ole (ja ovatkin) sielläkin päin,teksti on käännetty kisajärjestäjän antamista prosyyreistä (kyseenalaisella kielitaidolla).
Omakohtainen rajanylityskokemus Sveitsiin muutaman vuoden takaa saattoi vielä kummitella takaraivossa;epähuomiossa käännös väärään suuntaan risteyksessä ja eikös nurkan takana jo kunnollinen tullimies kaiva Glockia kupeelta tivaten jotta hittoako te tänne kampeatte tuollaisella huussilla.Silloinen kulkine tosiaan oli tuota huojuva Vanaja luokkaa,tosin ilman traileria. Hyvä että ihmisillä on kokemuksia Sveitsin matkailusta ja että jakavat tietoa täällä,auttaa meitä joilla ei käytännön kokemusta niinkään ole. |
Lainaus:
Ja sinnekö on pakko ilmottautua etukäteen kupongilla, jotta pääsee katsomaan? |
Lainaus:
http://www.eurotrial.ch/trip-of-the-montain.php |
Ilmoittautumiset kesäkuun loppuun !!!
Muistutuksena kilpailemaan aikoville!!!!!!!!!!!!
Jos vielä mietit lähtöä Eurotrialiin kilpailijana etkä ole vielä ilmoittautumista hoitanut joukkueenjohtajalle niin kohta on kiire:eek: Ilmoittautumisten pitää olla kisan järjestäjillä viimeistään lauantaina kesäkuun 30. 2012 eli kaksi viikkoa aikaa hoitaa paperit ja maksut kuntoon!!! Please note the deadline for the registration and the transfer of the registration fee (250 Euro per registration) and the payment for the trip: All has to be in the hand of FSG by the end of June 30, 2012! Matkajärjestelyitä ehtii hoitaa vielä sen jälkeenkin:cool: |
Lainaus:
Onko katsoja lipuista mitää tietoa, nopeasti en löytänyt tuolta sivuilta mitään tietoa. |
Jaren bussilla (olikohan se -74 volvo) mentiin -09 Sweitsin läpi Italiaan, niin ei ollu mitään ongelmia rajalla mennen eikä tullen!
|
Katsojille vapaa sisäänpääsy
Lainaus:
The entrance fee for spectators is free of charge. However we would like to see them buying the food and drinks within the area J the costs are very moderate, not expensive at all. On our homepage you will find some information about the scenery of Switzerland. Otherwise please visit also www.myswitzerland.com . This is the official homepage of Tourisme of Switzerland. Hope we could help you. See you soon J Best regards Roland Hossli Eli vapaasti suomennettuna tarkoittaa, että sisäänpääsy on ilmainen, mutta he toivovat että katsojat käyttävät aktiivisesti alue J:n maksullisia ruoka- ja "juottola"palveluita. Hinnat erittäin kohtuullisia ja jopa edullisia :) Ja toivottaa porukat tervetulleiksi ja neuvoo vilkaisemaan myös kisan ja Sveitsin matkailun nettisivuja. ps. siihen kiertoajeluun kannattaa osallistua jos aikaa ja mahdollisuuksia on, on varmaan sijoituksen arvoinen :):cool: |
Lainaus:
|
Lainaus:
Pysyy järjestäjillä joku tolkku hommassa kun paperisota käydään keskitetysti :D |
tulkintoja promodi säännöistä!
3.7.2.2 Body The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. For dimensions se point 3.7.2.3. 3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline The body has to be minimum from middle of front axle to the middle of rear axle, and from the inside wheels of right side to inside wheels of left side see drawing. It’s not allowed to make attachment to the body just to make it wider or longer. Single seaters is not allowed, two seats side by side should be fit inside the body. The body has to be minimum the allowed size from the bottom of the body to at least the beltline. 3.7.9.3 Lights It is mandatory to keep the appearance of original headlights in the front of the vehicle. Either by using original lights or they can be painted, printed or made as a sticker. Otherwise optional. tulkinnan kohteena mun suzuki missäänhän ei mainita että maski pitää olla alkuperäisen levyinen? ajovalot pitää olla (vaikka maalattuina) ,eli maskia saa kaventaa sen verran että "ajovalot" mahtuu keulaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107778 säännöt http://www.eurotrial.org/downloads/2...art-iii-en.pdf promodi alkaa sivulta 24 http://forums.offipalsta.com/data:im...BJRU5ErkJggg== |
Lainaus:
Toisaalta sahaaminen olisi oikea ratkaisu säännön mukaisesti: It is mandatory to keep the appearance of original headlights in the front of the vehicle joten orginaalin kokoiset valot ja pari reikää siinä välissä...:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Palaan puhelimitse asiaan kun Ruotsi herää midsommar festival:n jälkeen. T:Mikki |
Lainaus:
|
Maalaisjärjellä ajatellen pitäisi riittää pelkän työkalusarjan maininta.
Ja tarkistaako ne oikeasti sen listan mukaan kaiken mitä autossa on,mene ja tiedä.Mutta varmaan hyvä olla joku paperi jonka esittää tullissa jos ovat kiinnostuneet. Norjan eurotrialeihin 2007 esittivät samanlaisen ukaasin ja silloin sitä ei tarvinnut esittää (kun ei edes pysähdytty rajalla :D ) |
norjaan mennessä meillä oli listasuomeks ja jotain englantia muistuttavaa kieltä, mennessä laittovat leiman kumpaanki ja tullessa haettii laput pois, tuskin tiesivä ihan tarkkaan mihin nimensä laitto:)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta sahaaminenkin on säännön mukaan sallittua, mutta ENSISIJAISESTI pienennys. Muillekkin PM kuskeille "tiedoksi" |
Nyt tääkin on VALMIS
Kuvat kertoo enempi kuin miljuuna sanaa.....
http://youtu.be/f92yp-oK6ZU Joo ja anteex kaikki kukkahattu tädit ja sedät viel ei ollut kypärät päässä mut lähes tulkoon heti näitten kuvaamisten jälkeen ne laitettiin.... |
On se niin oranssi....
Ja kulkeekin melko hienosti, kun muistaa jotta Pauli melkein kippas Mashbox:n tuossa kohdassa.... Mutta muutakin: Leiripaikat menee uudelleen jakoon Sveitsissä, on tullu vettä/lunta talvella nii paljon jotta yksi varikkoalueen teistä on "kadonnut" osittain ja kulku varikolle on siis poikki (normaalikalustolta), joten varikko siirretään aivan yleisöalueeseen kiinni (ja kulku tänne saattaa olla mielenkiintoinen jos reitti on sama kuin syksyllä!) Mutta tarkempaa infoa TÄÄLTÄ!!!!! Due to a hard winter we had a “little” problem with the camping area, the main Road to the area entrance does not exist anymore! There was a lot of rain witch flushed away the road. This has following consequences: we have no chance to build the drivers camp as we had planed it, because even the road from the Race area side, is too hard to drive for Motor homes or trucks. We are planning now the driver’s camp on the side by the Jura Cement buildings. The space should be still big enough, but we lost now a minimum 20’000 m3! That means that we have to move together a bit. We will have some camping areas near recultivated Land, and here we have the most important information: It will be absolutely forbidden to drive over this new-planted grass! Those areas will be secured with a band and if someone drives on it, we have to send him out of the Camping area and of course disqualify him. Eli ajelu nurmikolla on aikalailla kiellettyä!!! |
Lähden tonne autolla Viron kautta. Menen muutaman päivän aikaisemmin hommiin Etelä-Saksaan ja siirryn sieltä Zurichin kentän kautta Auensteiniin.
Jos jollain on jotain tavaraa sinnepäin vietäväksi, niin Vitaran kyytiin mahtuu. Takasin päin voi olla aikalailla täyttä. |
Tässä vähän osviittaa mitä on odotettavissa maaston kuin myös lämpötilan suhteen jos olosuhteet pysyvät samanlaisina.
http://pirate4x4.no/forum/showthread...954#post277954 |
Lainaus:
Näyttää toistaiseks ainaki melko kuivalta. Tosin maaperä on sen oloista tos videolla, että jos hiukanki tulee vettä, niin on varmaan todella liukasta. Toivottavasti pysyy keli kuivana!! |
Jokos on muuten Suomen joukkueen kokoonpano tiedossa? Eli ketä lähtee ja mihin luokkiin??
|
Promodiin Tare ja Uimoin,protoon Aapeli,Tumppi (hiuslisäkettä kutkuttaa :eek: ), Kirsiaho ja Espen lainaa Siltasen Arin (ex-Kanerva) auton Ruåtsista.
"Ulkomaalaisvahvistukseksi" tulee stanuihin Ueli Bauer Sveitsistä,saas nähdä vaikuttaako kotikenttäetu?! |
1 Liiteet
hep
|
http://gwc-schweiz.ch/Galerie/Auenst...uenstein10.htm
http://www.vdgv.de/galerie/2012/fsg-trial-in-auenstein-schweiz.html Tossa noita Örkin laittaman sivuston osoitteita kisapaikalta olleista aiemmista kamppailuista... Ja Örkkihän on sitte jo matkalla!!!;);) |
Jåå,jag är här i Sverige nu :D
Hiukkasen auton (autojen) fiksausta ja matka jatkuu...?!:rolleyes: |
Jokos kilpailijoilla alkaa oleen kilpakalustot valmiina?
Jotain sää huhuja oli, että paikanpäälle luvattu reiluja sateita? Jos niin käy, niin siellä saattaa tulla trial kisan sijaan "mutakisat";) |
Lainaus:
|
Mä oon kuullu huhuja, että svietsissä ei koskaan sada vettä se tulee lumena alas ;)
|
Lainaus:
|
http://www.eurotrial.ch/startliste.php
Kilpailija listakin tullu tänää tuonne. |
Tätä vartenhan mä sen sääsuojatun kameran hommasin!
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Eli Myllis koittaa nyt sitten tuolla Euro Trialissa yllyttää kaikki Venäläiset protot kans ajaa Suomeen kisaa! Voi meinaan olla, että Norjasta tulee Tommyn lisäks muitakin protoja. Mutta eipä Norskeja näy Pro-modissakaan, ainoastaan Modeissa on koko edustus. :rolleyes::rolleyes: PS. Myllikselle mahdollinen juttuvinkki. Huhujen mukaan tää auto pitäis olla hyvin tehty ja hyvistä osista. Heppukin puhu muistaakseni välttävää englantia ja harrastaa jonkinlaista journalismia Espanjan 4x4 lehtiin;) 507 Sergio Mirallas ESP Steel Crawler ;););) |
Olsenin Tommy taitaa kyl olla tulossa Sveitsiin apukuskinsa Mr Jack Danielsin kanssa. Taitaa olla ns. Turistireissu kyseessä :D
|
Märkä ja sateinen kisa luvassa
http://www.accuweather.com/de/ch/aue.../311649?day=11
Kurapuku ja snorkkeli saattaa olla tarpeen jos sääennuste pitää paikkansa:( |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 03:56 (GMT +2). |