Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   Eurotrial 2012 Sveitsi,Auenstein (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90890)

örkki 17.11.2011 19:25

Eurotrial 2012 Sveitsi,Auenstein
 
Vuoden 2012 Eurotrial järjestetään 3.-5.8. Sveitsin Auensteinissa.

Koska Sveitsi ei ole EU-maa,sinne matkustaminen omalla ajoneuvolla ei ole aivan niin helppoa kuin EU-maasta toiseen siirtyminen joten tässä asioita jotka on syytä ottaa huomioon:
-Sveitsissä on kuorma-autolla (yli 3,5 t ) ajaminen kielletty öisin 22.00-05.00 ja viikonloppuisin la 22.00 - ma 05.00
-Tiemaksut määräytyvät ajoneuvon painon ja päästöjen mukaan.18 tonniin asti maksu 0,55 CHF (0,45€)/km
-Yli 3,5t painavilla asuntoautoilla tiemaksu on 3,25CHF (2,62€)/päivä tai 25 CHF (20€)/7 päivää
-Mikäli linja- tai kuorma-autosta vähintään 75% on asuintilaa,se lasketaan matkailuautoksi ja tiemaksut määräytyvät sen mukaan
-Kilpa-autot saa viedä Sveitsiin veloituksetta
-Työkalut,auton osat/varaosat luetteloitava ja luettelo annettava tullin leimattavaksi
-Diesel maksoi 14.11. 1,85 - 1,90 CHF (n.1,50€)/litra
Suositus on että selvitätte ennen matkaan lähtöä oman ajoneuvonne luokituksen/liikennekelpoisuuden Sveitsissä;Autoliitto,vakuutusyhtiö tai mistä se sitten onkin helpoin selvittää.

Lisätietoa Sveitsin tiemaksuista:
Mr Hafner +41 31 322 25 00
roger.hafner@ezv.admin.ch

Sveitsin Eurotrial-sivusto www.eurotrial.ch on avattu,sinne ajanmittaan tulee tietoa.

Tämän vuoden kokouksessa eurotrial-sääntöihin ei tullut olennaisia muutoksia,joitakin sääntökohtia tarkennettiin.Säännöt löytyvät sivulta www.eurotrial.org ,päivitys tapahtuu jossain vaiheessa.


Ja sitten se mitä onkin jo odotettu:kuvia!!


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93741
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93740
Kisa-alue kauempaa katsottuna
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93700
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93703
Salaperäinen savioja ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93704
On mäellä mittaa...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93705
Maaperä on jonkin sortin savea,kikkareen koko sentistä ylöspäin ja murenee helposti
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93706
Yleissilmäys kisa-alueesta
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93717
Rinnettä riittää,huippua kohti vaan jyrkkenee rankasti :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93716
Irtonaisen oloista penkkaa :eek:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93715
Jokunen kivikin löytyi
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93708
Luulisi hinauskaluston tehon riittävän :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93702
Mutahautakin löytyy...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93720
Teamleadereiden majoitus :D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93718
Ensimmäinen varikkoalue kuudelle maalle + juhla-alue
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93725
Toinen varikkoalue 10:lle maalle
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93726
Hieman mittakaavaa penkan korkeudesta :confused:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93727
Paikallinen pistorasia,vaatii adapterin.Voimavirtapistokkeesta ei valitettavasti ole kuvaa :(
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93728

RJCOBRA 17.11.2011 19:55

joko voi ilmoittautua ja alkaa keräämään riittävästi k.nj.kk.. ;-))

Jare 17.11.2011 19:55

Heti heräs 1 kysymys tuosta varikkoalueesta.....eli onkos ne varautuneet jollain pumpuilla hoitaan rankkasateiden veden pois tuolta savikulhosta, vai onko toivottavaa, että kuljetuskalusto on varustettu kellukkein....."siellä ne kelluu, ku murot kulhossa":D:D:D


Eli tuolla on taas sika liukasta, jos hiemankin sataa vettä. Sveitsin edelliset kisat tais olla 2000 vuonna ja silloin ainaki 44" fillari yhdistettynä reilu pariin tonniin painoa ei ollu menevä yhdistelmä.....eli ehkä Willysterillä hämmentään protoluokkaa;):p:p:p:p.....pitäs vaan saada joku iso rahakas sponssi:(:(

Byrocrat 17.11.2011 21:14

Ja siis tuolla
 
Tuolta näkyy paikan sijainti joka siis on Sveitsin pohjoisosassa Baselin ja Zûrichin puolivälin paikkeilla. :) Matkaa kertyy Helsingistä Turun ja Tukholman kautta noin 2512 km ja Tallinnan Warsovan kautta noin 2492 km (molempiin sisältyy myös merimatkan pituus) :) Ajamista siis riittää ihan kohtuullisesti :rolleyes:


http://g.co/maps/6kbzg

AAPEEE 15.01.2012 21:40

Hyvän näkösiä paikkoja. :) Pitää varmaa ruveta varaosaluetteloa koht tekemää ni ei jäis sit taas viimisee iltaa.... Ja se pitää varmaankin olla englanniks vai ? Sillon kyl tultii San Marinosta Sveitsin kautta pois ja ei ollu mitää ongelmia, tullis piti joku tie maksu maksaa.

Jeeper 15.01.2012 23:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AAPEEE (Viesti 840403)
tullis piti joku tie maksu maksaa.

Vignetten voi myös ostaa Autoliitosta.

http://www.kauppa.autoliitto.fi/epag...T.LastSelected

Jare 16.01.2012 09:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 820111)
Tuolta näkyy paikan sijainti joka siis on Sveitsin pohjoisosassa Baselin ja Zûrichin puolivälin paikkeilla. :) Matkaa kertyy Helsingistä Turun ja Tukholman kautta noin 2512 km ja Tallinnan Warsovan kautta noin 2492 km (molempiin sisältyy myös merimatkan pituus) :) Ajamista siis riittää ihan kohtuullisesti :rolleyes:


http://g.co/maps/6kbzg

Onks joku selvitelly, että missä tossa on lähin lentokenttä jollekkin halpalennoille???? Jos lähtis pikaiselle budjetti kisaturisti keikalle: Lennot sveitsiin perjantai iltana töiden jälkeen -> joku halpis rentti alle -> halpis majoitus kisapaikan nurkilta -> kisojen katselua ja kannustusta -> sunnuntaina illalla/yöllä takas ja maanantaiks takas töihi......rentouttava offi viikonloppu ja halvalla:D:D

Byrocrat 16.01.2012 15:19

tässä yksi vaihtoehto
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 840507)
Onks joku selvitelly, että missä tossa on lähin lentokenttä jollekkin halpalennoille???? Jos lähtis pikaiselle budjetti kisaturisti keikalle: Lennot sveitsiin perjantai iltana töiden jälkeen -> joku halpis rentti alle -> halpis majoitus kisapaikan nurkilta -> kisojen katselua ja kannustusta -> sunnuntaina illalla/yöllä takas ja maanantaiks takas töihi......rentouttava offi viikonloppu ja halvalla:D:D

Lähimmät lentokentät jonne pääsee suorilla lennoilla on Zurich ja Basel.

http://maps.google.fi/maps?saddr=Zur...ra=ls&t=m&z=10

Ainakin Air Berlin lentää molempiin suoraan. Aamulento edullinen mutta ei halpa, iltavuorot melkein kolme kertaa kalliimmat. Tuossa laskelma Helsinki - Zurich noille kisapäiville eli meno 3.8 aamusta ja paluu 5.8 illalla. Basel on aavarin kalliimpi, mutta ei merkittävästi. :)

Lentohintasi
Aikuiset: 1 × € 35,00
€ 35,00
muut verot ja maksut
€ 72,31
Polttoainelisä
€ 100,00
Ticket Service Charge
€ 17,00
Kokonaishinta
€ 224,31

Muutkin lentävät Zurichiin, mutta eivät välttämättä Baseliin suoraan.

Byrocrat 16.01.2012 15:47

Finskin vaihtoehto
 
Tässä Finskin vaihtoehto iltalentona

1 aikuinen, 288,13 € yhteensä/hlö
1 lentolippu(a), aikuinen, 167,00 € /henkilö
1 lentokenttävero(t), aikuinen, 121,13 € /henkilö

Meno - Perjantai 03 elokuu, 2012
Mistä Mihin Lähtö Saapuminen Lento Lentoyhtiö
Helsinki Zurich 16:30 18:15 AY863 Finnair

Lentoaika: 2t 45min


Paluu - Sunnuntai 05 elokuu, 2012
Mistä Mihin Lähtö Saapuminen Lento
Zurich Helsinki 19:10 22:50 AY864

Lentoaika: 2t 40min

Jare 16.01.2012 17:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 840591)
Tässä Finskin vaihtoehto iltalentona

1 aikuinen, 288,13 € yhteensä/hlö
1 lentolippu(a), aikuinen, 167,00 € /henkilö
1 lentokenttävero(t), aikuinen, 121,13 € /henkilö

Meno - Perjantai 03 elokuu, 2012
Mistä Mihin Lähtö Saapuminen Lento Lentoyhtiö
Helsinki Zurich 16:30 18:15 AY863 Finnair

Lentoaika: 2t 45min


Paluu - Sunnuntai 05 elokuu, 2012
Mistä Mihin Lähtö Saapuminen Lento
Zurich Helsinki 19:10 22:50 AY864

Lentoaika: 2t 40min

Melko kallis lippu finskillä:rolleyes:

Pitää kyttäillä lippujen hintoja, jospa sitä löytäs halvan ja lähtis pyörähtään kisaturistina.

Byrocrat 16.01.2012 18:18

Kisaturistille Sveitsi on kallis
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 840620)
Melko kallis lippu finskillä:rolleyes:

Pitää kyttäillä lippujen hintoja, jospa sitä löytäs halvan ja lähtis pyörähtään kisaturistina.

Finskin meno-paluu on siis reilun 60 euroa kalliimpi kuin halpisyhtiö AirBerlin. Tosin sitten AirBerliinin iltalento (meno) olis nostanut tuon menopaluun jo Finskin hintaa kalliimmaksi.
Sveitsi kun ei ole mikään rantalomakohde niin sinne ei hirveesti noita halpismatkoja lennetä. Kannattaa kuitenkin surffailla josko jotakin edullisempaa löytyis. Ja kun löytyy niin kandee ostaa heti, muuten ei enää ole kun seuraavan kerran katselee. :rolleyes:
Kun toi ajomatka ei kuitenkaan tuon pidempi kaupungista kisapaikalle ole niin joku halpis viikonloppupaketti Zurichiin hotelleineen kaikkineen vois tulla halvemmaksikin kuin pelkät lennot ja erillinen majoitus, mutta kuten ne jotka Sveitsissä ovat käyneet tietävät, maa on matkailijalle kallis :rolleyes:

myllis 16.01.2012 19:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 840641)
Finskin meno-paluu on siis reilun 60 euroa kalliimpi kuin halpisyhtiö AirBerlin. Tosin sitten AirBerliinin iltalento (meno) olis nostanut tuon menopaluun jo Finskin hintaa kalliimmaksi.
Sveitsi kun ei ole mikään rantalomakohde niin sinne ei hirveesti noita halpismatkoja lennetä. Kannattaa kuitenkin surffailla josko jotakin edullisempaa löytyis. Ja kun löytyy niin kandee ostaa heti, muuten ei enää ole kun seuraavan kerran katselee. :rolleyes:
Kun toi ajomatka ei kuitenkaan tuon pidempi kaupungista kisapaikalle ole niin joku halpis viikonloppupaketti Zurichiin hotelleineen kaikkineen vois tulla halvemmaksikin kuin pelkät lennot ja erillinen majoitus, mutta kuten ne jotka Sveitsissä ovat käyneet tietävät, maa on matkailijalle kallis :rolleyes:

Vois tietty selvittää mitä nuo halvat hinnat on Tallinnasta. Sieltä ainakin Saksaan pääsee halvimmillaan alle 100e (meno-paluu).

mjoona 19.01.2012 21:06

Jos ei ole kiire ja jaksaa ootella, niin välilaskuilla löytyi 158 euroon. Tosin matka-aika moninkertaistuu. :D

Pistipä miettimään, on nimittäin ystävä joka asuu Saksassa 40 km etäisyydellä kisapaikasta... Hetkonen, samalla autonhankintamatka jajaja... :rolleyes:

ramivt 20.01.2012 00:38

Tuolta löytyy noita lentoja aika näppärästi: http://www.seat24.fi

Byrocrat 24.01.2012 22:43

On monta muutakin hakusivustoa mutta tuo hyvä
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ramivt (Viesti 841904)
Tuolta löytyy noita lentoja aika näppärästi: http://www.seat24.fi

Juurikin noilta seat24.fi nettisivuilta noi ylempänä olleet hintatiedot noukittu :)

örkki 15.02.2012 18:33

www.eurotrial.org -sivuilta löytyy päivitetyt säännöt tälle vuodelle.
www.eurotrial.ch -sivuilla ei ole kummempia päivityksiä tapahtunut,tällä hetkellä ne ovat vain saksaksi mutta lähipäivinä on tulossa päivitys myös lontoon kielelle.
Ja hätyytellään tässä samalla myös kaikkia joilla on jonkin asteinen aatos lähteä Sveitsiin kilpailemaan,laittakaa infoa tulemaan tänne tai henk.koht suoraan minulle.
Aika rientää ja tukka kasvaa,katkaisuhoitoa odotellessa :D

RJCOBRA 15.02.2012 20:02

Team Najamog lährös !!! Oli autoo tai ei nii sijoituksii tulee silti. ja osa eväistäki jo kerätty. Sorry kesti hiema ku en huamannu et olit pistäny tiaro0tteen.

örkki 06.03.2012 15:11

Nyt on www.eurotrial.ch -sivuilla myös englanninkielinen osasto josta löytyy tietoa mm. Sveitsin tiemaksuista,ajorajoituksista ym.

örkki 25.03.2012 15:52

www.eurotrial.ch -sivuilta löytyy nyt ilmoittautumiskaavake,joten sitä täyttelemään kaikki kynnellekykenevät lähtijät.
Samalla kupongilla ilmoittaudutaan myös sightseeingille,kuvien perusteella kannattaa osallistua (toivottavasti ovat ottaneet viime vuoden tsekkien sekoilusta opikseen:rolleyes:).
Osallistumismaksu Eurotrialiin on 250€/autokunta ja sightseeingille 100€/aikuinen ja 60€/lapsi (6-16).
Extra-illallislippuja lauantaille on myös ostettavissa,hinta selviää myöhemmin
(toivottavasti tänä vuonna saa allekirjoittanutkin syödäkseen,viime vuoden tsekkihärdelli oli niiiiin ala-arvoista toimintaa:mad: )
Ilmoittautumiskaavakkeet ja osallistumismaksut hoidan jälleen minä keskitetysti,paperit ja rahat tulisi olla minulla viimeistään 24.6.
Tilinumeron saa tilattua s-postitse tai puhelimitse.
Joukkueessa on vielä tilaa ja tukka vaan venyy joten hopi hopi :D

RJCOBRA 28.03.2012 19:55

tossa yks sun toinen on ajatellu lähtee Sveitsiin mutta kuka on vielä ajatuksissa.
no mää ainaski

tare 28.03.2012 20:20

Mielenkiinto alkanut herää ja tänään hiukan tiedusteltu kanssa kilpailijoilta mahdollisuutta/halukkuutta ottaa traileria bussin perään.

Suunnittelu vaiheessa ollaan.

örkki 10.04.2012 15:50

Lisätiketit lauantain illalliselle kustantaa 15CHF eli n. 12€/hlö.
Mahdollisten lisäpiljettien tarpeen voi ilmoittaa kun on tiedossa paljonko tarvii,viim. kuitenkin ilmoittautumisen yhteydessä,kiitos.
Ja saa sinne lähteä ihan vaan syömäänkin :D

örkki 12.04.2012 17:35

Informatsuunia:

Sveitsissä,samoin kuin Saksassa,bussi+traileri -yhdistelmän max. pituus on 18,75m.
Pienet pituuden ylitykset tuskin haittaavat,ei kai polizeilla niin tarkka silmä ole mutta jos pysäyttävät ja mittaavat niin sitten tietysti seuraa sanktiota.
Muistutuksena tiemaksuista Sveitsissä,ne on syytä suorittaa koska jälkimaksu (sakko) saattaa verottaa matkakassaa kiitettävästi.
Ja jos bussi on leimattu matkailuautoksi,tiemaksut ovat huomattavasti edullisemmat.
Lisäksi traileriin pitää ostaa oma tiemaksumerkki (vignette),hinta 40 CHF.
Alle 3500 kg:n trailerit ovat Sveitsissä "ylimääräisiä" (en osannut paremmin kääntää).Mikäli tuota merkkiä ei ole,napsahtaa tarkastuksen sattuessa 200 CHF:n sakko.
Autoliitosta löytynee myöskin infoa,pitää vaan olla jäsen jotta pääsee tutkimaan heidän sivustojensa salaisia kansioita.Itse en viitsi maksaa 54€ siitä huvista :mad:
Kannattanee tutustua myös muiden maiden tielainsäädäntöön ettei tule yllätyksiä,tosin väittävät että tieto lisää tuskaa.
Nimim: "10 vuotta tuurilla pitkin eurooppaa"

mikebelker 06.05.2012 08:10

Pikku vinkki
 
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97076

örkki 09.05.2012 16:10

Tulipa tässä mieleen ettei ihmisten ilmoilla ilman vaatteita voi kulkea,eli t-paita on työn alla.Hinta tulnee olemaan 15€/kpl.
Kplmäärän ja koot voi ilmoittaa tänne tai (mieluummin) suoraan minulle s-postilla tai tekstarilla,tack kiitos.

PutKari 09.05.2012 19:53

PAIDAT
 
Tere...

Muistammehan kaikki keskustelun siitä ettei paita ole tänä vuonna valkoinen eikä samaa materiaalia kuin viime vuonna !!!
Ja mites se huppari / Fleese Tiimi juttu ?!?!? Onko sekin jäänyt unholaa ???

örkki 10.05.2012 07:54

Vuodessa unohtuu paljon eli kaikki :rolleyes:
Paita tulee olemaan sininen,materiaali alustavasti sama kuin viime vuonna lähinnä siksi että se oli hengittävä ja kevyt.Mitään ei ole lyöty lukkoon eli julkistankin nyt äänestyksen paitamateriaalin valitsemiseksi:

Viime vuoden materiaali :(
Perinteinen puuvilla :)

Kommentoikaa myös tuota fleece/huppari -asiaa,onko halua eli tarvetta niihin.
Ja ehdotuksia/luonnoksia mitä niissä tulisi olla;kuva,teksti jne.
Ja jos jollakulla on suhteita ja halua hoitaa näitä niin ilomielin luovutan vastuun,tajusin vasta eilen että nämäkin olisi syytä jonkun tehdä :eek:
Mieluiten keskittyisin vain omaan vastuualueeseeni,tosin siitäkin voin luopua jos löytyy halukkaita kalifiksi kalifin paikalle ja hinnasta sovitaan :D

myllis 10.05.2012 09:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja örkki (Viesti 880220)
Vuodessa unohtuu paljon eli kaikki :rolleyes:
Paita tulee olemaan sininen,materiaali alustavasti sama kuin viime vuonna lähinnä siksi että se oli hengittävä ja kevyt.Mitään ei ole lyöty lukkoon eli julkistankin nyt äänestyksen paitamateriaalin valitsemiseksi:

Viime vuoden materiaali :(
Perinteinen puuvilla :)

Kommentoikaa myös tuota fleece/huppari -asiaa,onko halua eli tarvetta niihin.
Ja ehdotuksia/luonnoksia mitä niissä tulisi olla;kuva,teksti jne.
Ja jos jollakulla on suhteita ja halua hoitaa näitä niin ilomielin luovutan vastuun,tajusin vasta eilen että nämäkin olisi syytä jonkun tehdä :eek:
Mieluiten keskittyisin vain omaan vastuualueeseeni,tosin siitäkin voin luopua jos löytyy halukkaita kalifiksi kalifin paikalle ja hinnasta sovitaan :D

Viime vuoden T-paita materiaali on hifiä eläkeläisen mielestä. Valkosena se on vaan puhtaana maksimissaan noin 5 minuuttia. Valkonenhan käy, jos sihen saa sellaisen kaikkea likaa hylkivän pinnoitteen?
Kalifksi kaliffin paikalle tahtovan täytyy täyttää myös pitkän tukan ehto, jostainhan on leikattava...

AAPEEE 10.05.2012 13:55

onkos kukaa lötyäny halvempia lippuja saksan laivalle ? Kyselin autoliiton alennuksilla helsinki-travemynde-helsinki bussi + traileri + 1 4 hlö hytti + 4 kansipaikkaa ni hinta vaivaset 4500 euroa. taitaa jäähä kyl tuol hinnal lähtemättä. nyt mietitään et laival tallinnaa ja sielä ajamalla 2500 km ku travemyndest ois ajoa vaa 950 km

AAPEEE 11.05.2012 09:24

http://www.autourheilu.fi/attachemen...2-53-03334.pdf

tämmösiä hintoja löyty akk:n sivuilta

Mika.U 11.05.2012 10:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AAPEEE (Viesti 880528)
http://www.autourheilu.fi/attachemen...2-53-03334.pdf

tämmösiä hintoja löyty akk:n sivuilta

No toi alkaa jo näyttämään pikkasen siedettävämmältä...

Jeeper 11.05.2012 10:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AAPEEE (Viesti 880275)
onkos kukaa lötyäny halvempia lippuja saksan laivalle ? Kyselin autoliiton alennuksilla helsinki-travemynde-helsinki bussi + traileri + 1 4 hlö hytti + 4 kansipaikkaa ni hinta vaivaset 4500 euroa. taitaa jäähä kyl tuol hinnal lähtemättä. nyt mietitään et laival tallinnaa ja sielä ajamalla 2500 km ku travemyndest ois ajoa vaa 950 km

Miten Finnlinesillä Gdyniaan? Siitä olisi n. 1400km ajoa.....
Voi hyvin matkustaa kansipaikallakin, Kun on Puolassa n. klo 15.

AAPEEE 11.05.2012 11:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 880551)
Miten Finnlinesillä Gdyniaan? Siitä olisi n. 1400km ajoa.....
Voi hyvin matkustaa kansipaikallakin, Kun on Puolassa n. klo 15.

joo sekin oli yks vaihtoehto 1000 e halvempi ku travemyndee eli 3500 yhellä 4 hlö hytillä

AAPEEE 11.05.2012 17:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U (Viesti 880543)
No toi alkaa jo näyttämään pikkasen siedettävämmältä...

miekii jo melkein innostuin et onpa ihme ku on noi paljo halvempi ku autoliiton kautta... Mut sit ku tarkemmin lukee tuota hinta esimerkkiä ni se onkii yhtee suuntaa eli hinnaks tulee se sama 4500 e

tare 12.05.2012 04:27

nordig ferry centeristä tuli vastaus matkakyselyyn..:eek::eek::eek::eek::eek:

Lainaus:

29.7 Helsinki klo 17.30 – Travemunde 30.7 klo 21.00
henkilölippu 8 eur 153.30
2 x B4 ikkunaton neljän hengen hytti , 2 x eur 396
ajoneuvoyhdistelmä max pituus 19m ja korkeus yli 2.1m eur 1224

7.8 Travemunde klo 03.00 - Helsinki 8.8 klo 08.00
henkilölippu 8 eur 124.74
2 x B4 ikkunaton neljän hengen hytti , 2 x eur 316.80
ajoneuvoyhdistelmä max pituus 19m ja korkeus yli 2.1m eur 979.20
Yhteensä eur 5853.12€

hinnat sisältävät polttoaineeenlisämaksun ja menopaluualennuksen.

Ei muuten olla lähdössä näillä hinnoilla!!!

Jare 12.05.2012 14:59

Ihanan kallista!!!:eek::eek::eek:

Byrocrat 12.05.2012 18:22

Josko AKK:n kilpailijalisenssistä olis helpotusta
 
Olisko tuosta jotakin apuja :rolleyes:

http://www.autourheilu.fi/attachemen...7-18-30334.pdf

http://www.autourheilu.fi/attachemen...1-11-58218.pdf

Mika.U 13.05.2012 07:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AAPEEE (Viesti 880637)
miekii jo melkein innostuin et onpa ihme ku on noi paljo halvempi ku autoliiton kautta... Mut sit ku tarkemmin lukee tuota hinta esimerkkiä ni se onkii yhtee suuntaa eli hinnaks tulee se sama 4500 e


Juu, liian aikasin miekii innostuin. Perkele että osaavat pitää hintaa :(

tare 13.05.2012 07:41

Samaa matkaa kyselin suoraan tuolta finnlinessilta
5701,92€ :confused::confused:

Byrocrat 13.05.2012 20:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 881139)
Samaa matkaa kyselin suoraan tuolta finnlinessilta
5701,92€ :confused::confused:


Kilpailulisenssiä käyttäen!! :)

Hintaesimerkki Helsinki-Travemünde-Helsinki
Helsinki-Travemünde, high season (21.6 – 31.8.2012)
3 Henkilöä = 357€
12m yksikkö, korkeus > 2.1m = 530€ (lisämetrit 70€ /m)
B3-Hytti = 330€
Varauksen hinta: 1217€
– 20 % = 243,40
+ Polttoainelisä 31,50 (10,50 per henkilö)
Varauksen kokonaishinta: 1005,10€ (=335€ per henkilö)

tare 14.05.2012 05:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 881344)
Kilpailulisenssiä käyttäen!! :)

Hintaesimerkki Helsinki-Travemünde-Helsinki
Helsinki-Travemünde, high season (21.6 – 31.8.2012)
3 Henkilöä = 357€
12m yksikkö, korkeus > 2.1m = 530€ (lisämetrit 70€ /m)
B3-Hytti = 330€
Varauksen hinta: 1217€
– 20 % = 243,40
+ Polttoainelisä 31,50 (10,50 per henkilö)
Varauksen kokonaishinta: 1005,10€ (=335€ per henkilö)


AAPEEE vastailikin jo tähän tuolla ylempänä

on kyllä hinnat noussu kun sama matka ja vastaava yhdistelmä -09 ja 6 henkilöä oli 1748€

AAPEEE 15.05.2012 13:48

tänään laitettu kyselyä akk.n kautta naantali-kapellskär-naantali reitin hinnasta... et jos kuitenkii ruotsin kautta sipasis tonne sveitsii. pitäs sit viel selvitellä noi tanskan siltamaksut/lautalla malmö-travemynde vai onhan tuolt ruotsist vissii vaihtoehtoja useitakin mistä pääsee saksaa. mistähän ois niinku halvinta ??

kivinen 15.05.2012 17:57

Joskus Tukholmaan ajelin Sveitsin rajalta ja oli kyllä kypsää touhua. Noin satasta ajellen + Saksan älyttömät liikenneruuhkat otti 12 tuntia Ruotsin puolelle. Turhia kusitaukoja ei tullu pidettyä.

Google kertoo reitille matkaa Helsingin huitteilta n. 2400km ja muistaakseni trippimittari näytti jotain 2300km luokkaa. Siltamaksu oli henkilöautolle n. 60€ ja siihen päälle lauttamaksu n.30€. Tanskan läpi kierrellen olisi kai päässyt ilman lauttaa mutta siitä reilusti lisämatkaa. Lautta ei kulkenu silloin öisin, joten kannattaa tarkistaa aikataulut.

Viron kautta ajaen Google kertoo 2500km, polttoaine ja ruuat on tuolla halvempaa. Latvia ja Liettua on minulle tuntemattomia, mutta Puolassa oli viimeksi tiet huonossa kunnossa. Latviaan, Liettuaan ja Puolaan tarvii tietty omat valuutat, mikäli kortti ei satu käymään. Tietulleja taitaa osua kanssa reitille. Viron rajalta olisi 1300km Saksaan

Jeeper 15.05.2012 20:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 881789)
Tanskan läpi kierrellen olisi kai päässyt ilman lauttaa mutta siitä reilusti lisämatkaa.

Iso-Beltin sillalla on myös maksu, Hlö-autolta 32€
Juutinrauma Hlö-autolta nykyään 43€
Puttgartenin lautan kesähinta 67€

Varmaan seuraavan kerran kun tulee tuonnepäin kuljettua, Menen lautalla suoraan Ruotsista Saksaan. n. 250km vähemmän ajoa ja jos yöllä menee niin on majoituskin samalla. Päivävuorolla pääsee alle 100€ hlö-auto+kuski.
Yövuorolla n. 150€

Bussi + traileri yhdistelmällä varmaan tulee halvimmaksi ajaa Via Balticaa.
Tai sitten kuski + yhdistelmä Finnlinesillä ja muu porukka Ryanairilla jonnekinpäin Saksaa :D

Byrocrat 15.05.2012 23:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AAPEEE (Viesti 881728)
tänään laitettu kyselyä akk.n kautta naantali-kapellskär-naantali reitin hinnasta... et jos kuitenkii ruotsin kautta sipasis tonne sveitsii. pitäs sit viel selvitellä noi tanskan siltamaksut/lautalla malmö-travemynde vai onhan tuolt ruotsist vissii vaihtoehtoja useitakin mistä pääsee saksaa. mistähän ois niinku halvinta ??

En löytäny tuota vaihtoehtoa mutta tällaiset kyllä :)

Turku-Tukholma liikenne:
Hytit: -40% alennuksella
Ajoneuvot: -40%
Voimassa: vihreät lähdöt

Tallinnan liikenne: Tallink Star, Tallink Super Star, Baltic Princess
(kansipaikka)
Henkilöliput: -25% (Star-luokka)
Autot: 20€- 48 € / suunta (vaihtelee paikkatilanteen mukaan)
Ajoneuvot yli 2,4 m korkeat ja max 7 m pitkät: 45€/suunta
Ajoneuvot yli 2,4 m korkeat ja max 12 m pitkät: 90€/ suunta
Moottoripyörät: 15 € / suunta
Voimassa: kaikki lähdöt
Alennus on voimassa seuraavissa luokissa: kansipaikka –A-luokka
Lisäksi on sovittu: Alennus ei ole voimassa erikoislähdöillä. Alennus myönnetään vain AKK:n kilpailulisenssin haltijoille (max. neljä matkustajaa ja yksi ajoneuvo tai ajoneuvoyhdistelmä / lisenssi). Alennus ei koske rahtiliikennettä. Huom!
Alennuspaikkoja on rajoitetusti. Jäsenkortti on esitettävä lippuja lunastettaessa sekä lähtöselvityksessä
Erityisehdot:
1. Paikkavaraukset ja lippujen myynnin hoitaa Tallink Siljan Helsingin paikkavaraamo,
puhelin 0600-174552.
2. Sopimusliput saa lunastaa ainoastaan Suomessa.
3. Liput on käytettävä sopimuksen voimassaoloaikana.

AAPEEE 21.05.2012 15:18

Tänään viimeinkin sain hintoja Naantali-Kapellskär välille



Kiitos viestistäsi. Alla hieman hintoja eri vaihtoehdoille:



NAANTALI . KAPELLSKÄR, AAMU- TAI ILTAPÄIVÄVUORO, high season (21.6 – 31.8.2012)



6 aikuista => 312€ (sis. kaksi ruokailua jokaiselle)

Ajoneuvo, 19m => 341€

(Hytti => 28-50€, ei pakollinen)

Yhteensä 653€

AKK alennus 20% => -130,60



HINTA 522,40€



NAANTALI – KAPELLSKÄR, ILTAVUORO, high season (21.6 – 31.8.2012)



6 aikuista => 312€ (sis. kaksi ruokailua jokaiselle)

Ajoneuvo, 19m => 555,50€

1 x AB4 hytti => 77€

1 x AB2 hytti => 66€



HINTA 1010,50€



KAPELLSKÄR – NAANTALI, AAMUVUORO, high season



6 aikuista => 312€ (sis. kaksi ruokailua jokaiselle)

Ajoneuvo, 19m => 341€

(Hytti => 28-50€, ei pakollinen)

Yhteensä 653€

AKK alennus 20% => -130,60



HINTA 522,40€



KAPELLSKÄR-NAANTALI, ILTA, TAI YÖVUORO, high season (21.6 – 31.8.2012)



6 aikuista => 312€ (sis. kaksi ruokailua jokaiselle)

Ajoneuvo, 19m => 555,50€

1 x AB4 hytti => 77€

1 x AB2 hytti => 66€

Yhteensä 1010,50€

AKK alennus 20% => -202,10€



HINTA 808,40€





Ystävällisin terveisin,



Marko Grönfors

Regional Manager

FINNLINES PLC / Passenger Services



Tel. +358 (0)50 565 7644

e-mail: marko.gronfors@finnlines.com

www.finnlines.com

RJCOBRA 28.05.2012 19:45

me pyydettiin tarjous finnlinesiltä naantali aamulähtö >malmö aamulähtö> travemunde ja takaisin travemunde iltalähtö > malmö Kapelskär iltalähtö naantaliin hinta sisälsi hytit Takastullessa ja sapuskat yht hinta oli 2678€ 7 henkilölle.
Huomenna uusi kysely Naantalista illalla ruattiin ja malmöstä illalla travemundeen ja takas illalla tavemundesta malmööhön ja illalla kapelskäristä naantaliin.
ja toinen vaihtoehto kysely
Turusta viikkarilla tukholmaan illalla muuten sama kuin edellä mutta takas taas illalla tukholmasta turkuun tässä vaihtoehdoss käytetään vapaalippuja henkilöille
kerron tarjoukset kun saan ne

RJCOBRA 05.06.2012 20:28

Matka tilattu lähtö Naantalista Kapelskäriin 27.7 iltalaivalla ,28.7 iltalaivalla Malmö- Travemunde Takas Travemunde Malmö 11.8 iltalaivalla 12.8 iltalaivalla Kapelskär - Naantali.
Lopullista hintaa ei vielä ihan tiedossa mutta jostain 3000€ - alennukset. Kalustona Bussi+Traileri pituus18.75m korkeus 3,2m, 6 henkilöö hytit meno paluu ja sapuskat

örkki 12.06.2012 19:41

Mikäli Sveitsiin on lähdössä kisaturisteja lentäen tahi henkilöautolla eikä huvita raahata kaikkia matkatavaroita,telttaa,matkalaukkuja yms. mukanaan niin Hakalan Esan bussin kellarissa ne kulkeutuvat pelipaikoille Sveitsiin nimellistä korvausta vastaan.
Lisäinfoa Esalta, puh. +358414980704

tare 13.06.2012 22:23

3.7.2.12 Protective netting / Armstraps
Protection nets or armstraps must be used. Net must cover the door/window area so the arm/hand
cannot come outside the car. This also applies to armstraps. If arm straps are used they must open
together with the harness.


onko kaikilla lähtijöillä jo pakolliset verkot/käsiremmit?

US-partsista varattiin kaikki remmit mitä niillä oli ja niistä on enää kaksi paria jäljellä!
40€ pari ja löytyy multa
http://assets0.sparcoracingusa.com/i...158_1_orig.jpg

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107422

HannuNurminen 13.06.2012 22:51

Muuten jees, mut saattavat puuttua tuohon lukon malliin. Pitäis olla se linkkulukko, että ne strapsit lähtee molemmat hyvin vapaaks ku lukon avaa. Toivottavasti olen väärässä!

Muutenkin noista ajo kamoista, olen nyt Tierpissä drag race kisois, tääl on Simpsonin rekka, voin kysyy et tuleeko meidän EM-kisoihin parin viikon päästä. Yleensä on ollu, jos joku tarvii akuutisti ajovarusteita, niin voisin koettaa järjestää sellasen jutun et pääsis käymää siel rekas, vaik jonkun valvonnassa niin ettei tarvis lippuu ostaa...

tare 14.06.2012 05:48

" If arm straps are used they must open
together with the harness."

3.7.2.10 Harness
Harness must at least be of type 4-point belts or so-called suspender belts (y-belts) or more. The passengers must be buckled at all time in the section during driving or rescue. The belt system used is to be put on according to its regulation and may not be manipulated. Electric lockable belt-systems are allowed and must function. Vehicles with active airbag or belt restrain systems must be marked at both doors with the “Airbag”-symbol.


ei tässä ainakaan puhuta että pitäisi olla se linkkulukko vöissä.
ja vastaavat meillä oli käytössä 2010 Eurotrialissa

Jare 14.06.2012 07:48

Pirtsakan näköinen "malli":D:D:D:D

HannuNurminen 14.06.2012 12:53

Joo, kuten sanoin, toivottavasti olen väärässä.
Meinasin vaan että lähteekö se oikean puolen strapsi hyvin pois kun avaat lukon? Toinen puolihan on siinä urospuolen välissä, toinen vissiin siel naaraspuolen mutikan takana. Lähinnä että jos testaavat asiaa, että miten ne kädet vapautuu... Eihän siinä säännössä mainita lukon mallia, olet oikeassa. Siksi vaan toin asian esille ettei käy siellä ikävää yllätystä kun joku tulkitsee sääntöä. Rakentavin terveisin Ruottista :D

RJCOBRA 14.06.2012 18:18

jos sulla viäl on ne niin otappa raissioon niin mulle kelpaa ku meil ei oo moisia juttuja.

Terv. Reima

tare 14.06.2012 19:02

OK, Reimalle yks pari

espen 66 15.06.2012 15:40

Mulle kanssa 1 pari :) jos löytyy vielä :D :D :D :D

Mika.U 15.06.2012 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja espen 66 (Viesti 890138)
Mulle kanssa 1 pari :) jos löytyy vielä :D :D :D :D

Ja sinne sitte se toinen pari. Kaik män :D

Mika.U 15.06.2012 21:01

Koskapa matkahinnat käkikellomaahan alkaa olemaan pirun kalliita, pitää alkaa miettimään jotain kepulikonsteja...

Taren täysin toteuttamiskelpoinen idea :D Miksei menisi jäniksenä :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107503

-MaTTi- 16.06.2012 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AAPEEE (Viesti 880275)
onkos kukaa lötyäny halvempia lippuja saksan laivalle ? Kyselin autoliiton alennuksilla helsinki-travemynde-helsinki bussi + traileri + 1 4 hlö hytti + 4 kansipaikkaa ni hinta vaivaset 4500 euroa. taitaa jäähä kyl tuol hinnal lähtemättä. nyt mietitään et laival tallinnaa ja sielä ajamalla 2500 km ku travemyndest ois ajoa vaa 950 km

SF-Caravan -kortilla ajoneuvo -50%. Vuosimaksu jotain 40 € sisältäen Karavaanari-lehden. Mutta kallista se on silti, henkilöauto kulkee halvalla.

Ja mitä Sveitsiin ajelemiseen liittyy; eihän ne tullissa pysäyttele, en tiedä sitten jos jollain vaappuvalla Vanaja+traileri -junalla lähestyy kohdetta. Vinjettejä saa kaikilta huoltoasemilta. Äkkiseltään vaan näytti melko hankalalta tuo topicin aloituksessa ollut pelottelu.

örkki 17.06.2012 13:45

Juu,saattoihan tuo topicin aloitus äkkiseltään pelästyttää vetelät lahkeeseen mutta eiköhän ne ihmisiä ole (ja ovatkin) sielläkin päin,teksti on käännetty kisajärjestäjän antamista prosyyreistä (kyseenalaisella kielitaidolla).
Omakohtainen rajanylityskokemus Sveitsiin muutaman vuoden takaa saattoi vielä kummitella takaraivossa;epähuomiossa käännös väärään suuntaan risteyksessä ja eikös nurkan takana jo kunnollinen tullimies kaiva Glockia kupeelta tivaten jotta hittoako te tänne kampeatte tuollaisella huussilla.Silloinen kulkine tosiaan oli tuota huojuva Vanaja luokkaa,tosin ilman traileria.
Hyvä että ihmisillä on kokemuksia Sveitsin matkailusta ja että jakavat tietoa täällä,auttaa meitä joilla ei käytännön kokemusta niinkään ole.

kivinen 17.06.2012 14:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja örkki (Viesti 865522)
www.eurotrial.ch -sivuilta löytyy nyt ilmoittautumiskaavake,joten sitä täyttelemään kaikki kynnellekykenevät lähtijät.
Samalla kupongilla ilmoittaudutaan myös sightseeingille,kuvien perusteella kannattaa osallistua.
Osallistumismaksu Eurotrialiin on 250€/autokunta ja sightseeingille 100€/aikuinen ja 60€/lapsi (6-16).
Extra-illallislippuja lauantaille on myös ostettavissa,hinta selviää myöhemmin
Ilmoittautumiskaavakkeet ja osallistumismaksut hoidan jälleen minä keskitetysti,paperit ja rahat tulisi olla minulla viimeistään 24.6.
Tilinumeron saa tilattua s-postitse tai puhelimitse.

Ymmärsinkö oikein, että katsojat(Sightseeing) maksaa 100€/hlö ja tuolla rahalla saa katsella koko viikonlopun? Mahtaakohan tuolla rahalla saada pysäköidä autonsa johonkin kilpailijoiden Suomi -leirin tuntumaan?

Ja sinnekö on pakko ilmottautua etukäteen kupongilla, jotta pääsee katsomaan?

Jeeper 17.06.2012 15:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 890623)
Ymmärsinkö oikein, että katsojat(Sightseeing) maksaa 100€/hlö ja tuolla rahalla saa katsella koko viikonlopun? Mahtaakohan tuolla rahalla saada pysäköidä autonsa johonkin kilpailijoiden Suomi -leirin tuntumaan?

Ja sinnekö on pakko ilmottautua etukäteen kupongilla, jotta pääsee katsomaan?

Sightseeing taitaa olla tämä vuoristoreissu:

http://www.eurotrial.ch/trip-of-the-montain.php

Byrocrat 17.06.2012 18:12

Ilmoittautumiset kesäkuun loppuun !!!
 
Muistutuksena kilpailemaan aikoville!!!!!!!!!!!!

Jos vielä mietit lähtöä Eurotrialiin kilpailijana etkä ole vielä ilmoittautumista hoitanut joukkueenjohtajalle niin kohta on kiire:eek: Ilmoittautumisten pitää olla kisan järjestäjillä viimeistään lauantaina kesäkuun 30. 2012 eli kaksi viikkoa aikaa hoitaa paperit ja maksut kuntoon!!!


Please note the deadline for the registration and the transfer of the registration fee (250 Euro per registration) and the payment for the trip: All has to be in the hand of FSG by the end of June 30, 2012!


Matkajärjestelyitä ehtii hoitaa vielä sen jälkeenkin:cool:

kivinen 17.06.2012 18:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 890631)
Sightseeing taitaa olla tämä vuoristoreissu:

http://www.eurotrial.ch/trip-of-the-montain.php

Ai perkale, siellä on jotain oikeetakin seightseeingia.

Onko katsoja lipuista mitää tietoa, nopeasti en löytänyt tuolta sivuilta mitään tietoa.

tare 18.06.2012 05:41

Jaren bussilla (olikohan se -74 volvo) mentiin -09 Sweitsin läpi Italiaan, niin ei ollu mitään ongelmia rajalla mennen eikä tullen!

Byrocrat 18.06.2012 13:16

Katsojille vapaa sisäänpääsy
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 890684)
Ai perkale, siellä on jotain oikeetakin seightseeingia.

Onko katsoja lipuista mitää tietoa, nopeasti en löytänyt tuolta sivuilta mitään tietoa.

Kyselin tuota järjestäjiltä ja tässä vastaus: :):cool:

The entrance fee for spectators is free of charge. However we would like to see them buying the food and drinks within the area J the costs are very moderate, not expensive at all.

On our homepage you will find some information about the scenery of Switzerland. Otherwise please visit also www.myswitzerland.com . This is the official homepage of Tourisme of Switzerland.

Hope we could help you.
See you soon J
Best regards
Roland Hossli

Eli vapaasti suomennettuna tarkoittaa, että sisäänpääsy on ilmainen, mutta he toivovat että katsojat käyttävät aktiivisesti alue J:n maksullisia ruoka- ja "juottola"palveluita. Hinnat erittäin kohtuullisia ja jopa edullisia :)

Ja toivottaa porukat tervetulleiksi ja neuvoo vilkaisemaan myös kisan ja Sveitsin matkailun nettisivuja.

ps. siihen kiertoajeluun kannattaa osallistua jos aikaa ja mahdollisuuksia on, on varmaan sijoituksen arvoinen :):cool:

tare 18.06.2012 13:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 890888)
ps. siihen kiertoajeluun kannattaa osallistua jos aikaa ja mahdollisuuksia on, on varmaan sijoituksen arvoinen :):cool:

vaikka jalat ilmaisee korkeanpaikan kammon selkeästi, niin menossa ollaan!!

örkki 18.06.2012 14:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 890673)
Muistutuksena kilpailemaan aikoville!!!!!!!!!!!!

Jos vielä mietit lähtöä Eurotrialiin kilpailijana etkä ole vielä ilmoittautumista hoitanut joukkueenjohtajalle niin kohta on kiire:eek: Ilmoittautumisten pitää olla kisan järjestäjillä viimeistään lauantaina kesäkuun 30. 2012 eli kaksi viikkoa aikaa hoitaa paperit ja maksut kuntoon!!!


Please note the deadline for the registration and the transfer of the registration fee (250 Euro per registration) and the payment for the trip: All has to be in the hand of FSG by the end of June 30, 2012!


Matkajärjestelyitä ehtii hoitaa vielä sen jälkeenkin:cool:

Itse asiassa aikaa hoitaa paperit ja osallistumismaksut enää tämä viikko koska nämä hoidetaan keskitetysti teamleaderin eli minun kauttani ja mielelläni jättäisin itselleni hieman pelivaraa ko. asioiden hoitamiseen.
Pysyy järjestäjillä joku tolkku hommassa kun paperisota käydään keskitetysti :D

tare 21.06.2012 06:12

tulkintoja promodi säännöistä!

3.7.2.2 Body
The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. For dimensions se point 3.7.2.3.

3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline
The body has to be minimum from middle of front axle to the middle of rear axle, and from the inside wheels of right side to inside wheels of left side see drawing. It’s not allowed to make attachment to the body just to make it wider or longer. Single seaters is not allowed, two seats side by side should be fit inside the body. The body has to be minimum the allowed size from the bottom of the body to at least the beltline.

3.7.9.3 Lights
It is mandatory to keep the appearance of original headlights in the front of the vehicle. Either by using original lights or they can be painted, printed or made as a sticker. Otherwise optional.

tulkinnan kohteena mun suzuki
missäänhän ei mainita että maski pitää olla alkuperäisen levyinen?
ajovalot pitää olla (vaikka maalattuina) ,eli maskia saa kaventaa sen verran että "ajovalot" mahtuu keulaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107778


säännöt http://www.eurotrial.org/downloads/2...art-iii-en.pdf
promodi alkaa sivulta 24
http://forums.offipalsta.com/data:im...BJRU5ErkJggg==

Mikki 22.06.2012 20:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 891590)
tulkintoja promodi säännöistä!

tulkinnan kohteena mun suzuki
missäänhän ei mainita että maski pitää olla alkuperäisen levyinen?
ajovalot pitää olla (vaikka maalattuina) ,eli maskia saa kaventaa sen verran että "ajovalot" mahtuu keulaan.

Oikeessa olet säännön mukaan, laitan kysymyksen suoraan katsastukseen, jotta saadaan "pomminvarma" vastaus, jottei tarvi Sveitsissä alkaa suunnittelemaan patenttiratkaisuja...

Toisaalta sahaaminen olisi oikea ratkaisu säännön mukaisesti:
It is mandatory to keep the appearance of original headlights in the front of the vehicle
joten orginaalin kokoiset valot ja pari reikää siinä välissä...:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Palaan puhelimitse asiaan kun Ruotsi herää midsommar festival:n jälkeen.

T:Mikki

tare 03.07.2012 09:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja örkki (Viesti 871707)
-Työkalut,auton osat/varaosat luetteloitava ja luettelo annettava tullin leimattavaksi

-mitenköhän tarkkaan nää on merkattava esim. työkalusarja vai onko luetteloitava kaikki osat siitä sarjasta?

örkki 03.07.2012 10:41

Maalaisjärjellä ajatellen pitäisi riittää pelkän työkalusarjan maininta.
Ja tarkistaako ne oikeasti sen listan mukaan kaiken mitä autossa on,mene ja tiedä.Mutta varmaan hyvä olla joku paperi jonka esittää tullissa jos ovat kiinnostuneet.
Norjan eurotrialeihin 2007 esittivät samanlaisen ukaasin ja silloin sitä ei tarvinnut esittää (kun ei edes pysähdytty rajalla :D )

sos 03.07.2012 10:54

norjaan mennessä meillä oli listasuomeks ja jotain englantia muistuttavaa kieltä, mennessä laittovat leiman kumpaanki ja tullessa haettii laput pois, tuskin tiesivä ihan tarkkaan mihin nimensä laitto:)

RJCOBRA 06.07.2012 21:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 894572)
-mitenköhän tarkkaan nää on merkattava esim. työkalusarja vai onko luetteloitava kaikki osat siitä sarjasta?

mä ajattelin ottaa kaikista kuvat ennenkuin pakkaan ja esitän tarvittaessa paperiversiaon tyäkaluista/varaosista

Mikki 07.07.2012 00:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 891590)

Noniin, saatiin vastaus, eli saa pienentää mielummin kuin sahata maskia kapeammaksi (tunnistettavuuden takia).
Mutta sahaaminenkin on säännön mukaan sallittua, mutta ENSISIJAISESTI pienennys.

Muillekkin PM kuskeille "tiedoksi"

PutKari 07.07.2012 18:31

Nyt tääkin on VALMIS
 
Kuvat kertoo enempi kuin miljuuna sanaa.....

http://youtu.be/f92yp-oK6ZU


Joo ja anteex kaikki kukkahattu tädit ja sedät viel ei ollut kypärät päässä mut lähes tulkoon heti näitten kuvaamisten jälkeen ne laitettiin....

Mikki 07.07.2012 23:36

On se niin oranssi....
Ja kulkeekin melko hienosti, kun muistaa jotta Pauli melkein kippas Mashbox:n tuossa kohdassa....

Mutta muutakin:
Leiripaikat menee uudelleen jakoon Sveitsissä, on tullu vettä/lunta talvella nii paljon jotta yksi varikkoalueen teistä on "kadonnut" osittain ja kulku varikolle on siis poikki (normaalikalustolta), joten varikko siirretään aivan yleisöalueeseen kiinni (ja kulku tänne saattaa olla mielenkiintoinen jos reitti on sama kuin syksyllä!)

Mutta tarkempaa infoa TÄÄLTÄ!!!!!

Due to a hard winter we had a “little” problem with the camping area, the main Road to the area entrance does not exist anymore! There was a lot of rain witch flushed away the road. This has following consequences: we have no chance to build the drivers camp as we had planed it, because even the road from the Race area side, is too hard to drive for Motor homes or trucks. We are planning now the driver’s camp on the side by the Jura Cement buildings. The space should be still big enough, but we lost now a minimum 20’000 m3! That means that we have to move together a bit. We will have some camping areas near recultivated Land, and here we have the most important information: It will be absolutely forbidden to drive over this new-planted grass! Those areas will be secured with a band and if someone drives on it, we have to send him out of the Camping area and of course disqualify him.

Eli ajelu nurmikolla on aikalailla kiellettyä!!!

kivinen 08.07.2012 16:44

Lähden tonne autolla Viron kautta. Menen muutaman päivän aikaisemmin hommiin Etelä-Saksaan ja siirryn sieltä Zurichin kentän kautta Auensteiniin.

Jos jollain on jotain tavaraa sinnepäin vietäväksi, niin Vitaran kyytiin mahtuu. Takasin päin voi olla aikalailla täyttä.

örkki 10.07.2012 10:02

Tässä vähän osviittaa mitä on odotettavissa maaston kuin myös lämpötilan suhteen jos olosuhteet pysyvät samanlaisina.

http://pirate4x4.no/forum/showthread...954#post277954

Jare 10.07.2012 11:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja örkki (Viesti 896416)
Tässä vähän osviittaa mitä on odotettavissa maaston kuin myös lämpötilan suhteen jos olosuhteet pysyvät samanlaisina.

http://pirate4x4.no/forum/showthread...954#post277954


Näyttää toistaiseks ainaki melko kuivalta. Tosin maaperä on sen oloista tos videolla, että jos hiukanki tulee vettä, niin on varmaan todella liukasta. Toivottavasti pysyy keli kuivana!!

Jare 10.07.2012 11:21

Jokos on muuten Suomen joukkueen kokoonpano tiedossa? Eli ketä lähtee ja mihin luokkiin??

örkki 10.07.2012 13:00

Promodiin Tare ja Uimoin,protoon Aapeli,Tumppi (hiuslisäkettä kutkuttaa :eek: ), Kirsiaho ja Espen lainaa Siltasen Arin (ex-Kanerva) auton Ruåtsista.
"Ulkomaalaisvahvistukseksi" tulee stanuihin Ueli Bauer Sveitsistä,saas nähdä vaikuttaako kotikenttäetu?!

RJCOBRA 10.07.2012 20:35

1 Liiteet
hep

Mikki 20.07.2012 11:53

http://gwc-schweiz.ch/Galerie/Auenst...uenstein10.htm

http://www.vdgv.de/galerie/2012/fsg-trial-in-auenstein-schweiz.html




Tossa noita Örkin laittaman sivuston osoitteita kisapaikalta olleista aiemmista kamppailuista...
Ja Örkkihän on sitte jo matkalla!!!;);)

örkki 20.07.2012 22:07

Jåå,jag är här i Sverige nu :D
Hiukkasen auton (autojen) fiksausta ja matka jatkuu...?!:rolleyes:

Jare 23.07.2012 19:31

Jokos kilpailijoilla alkaa oleen kilpakalustot valmiina?

Jotain sää huhuja oli, että paikanpäälle luvattu reiluja sateita? Jos niin käy, niin siellä saattaa tulla trial kisan sijaan "mutakisat";)

myllis 23.07.2012 20:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 900202)
Jokos kilpailijoilla alkaa oleen kilpakalustot valmiina?

Jotain sää huhuja oli, että paikanpäälle luvattu reiluja sateita? Jos niin käy, niin siellä saattaa tulla trial kisan sijaan "mutakisat";)

joo koiran ilmaa ovat alustavasti luvanneet....tulee ihan viimevuotinen tsekin kisa mieleen...silloinkin satoi vähän niinku saavista oikeastaan kokoajan...

lantikka 24.07.2012 20:14

Mä oon kuullu huhuja, että svietsissä ei koskaan sada vettä se tulee lumena alas ;)

AAPEEE 24.07.2012 20:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 900202)
Jokos kilpailijoilla alkaa oleen kilpakalustot valmiina?

Jotain sää huhuja oli, että paikanpäälle luvattu reiluja sateita? Jos niin käy, niin siellä saattaa tulla trial kisan sijaan "mutakisat";)

Äsken auto pesty ja ajettu tallii kuivumaa, jos huomen viel jotai pikku nysväystä mitä tänää unohtu tehä, ja sit jos rupeis laskemaa niitä työkaluja paperille.

AAPEEE 24.07.2012 21:33

http://www.eurotrial.ch/startliste.php
Kilpailija listakin tullu tänää tuonne.

mjoona 24.07.2012 21:41

Tätä vartenhan mä sen sääsuojatun kameran hommasin!

myllis 25.07.2012 05:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AAPEEE (Viesti 900598)
http://www.eurotrial.ch/startliste.php
Kilpailija listakin tullu tänää tuonne.

Näköjään laskutikku mieskin on ajamassa eli Dahl. Mutta missä on norskit Protoluokasta??

Jare 25.07.2012 16:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 900643)
Näköjään laskutikku mieskin on ajamassa eli Dahl. Mutta missä on norskit Protoluokasta??

En tiedä muista protoista, mutta Tommy Olsen päätti, että hän ei lähde tuonne autoaan kuraamaan, vaan tulee mieluummin Suomeen ajamaan Nordic Trialia ihan tosissaan ja oikeille trial radoille, eli kalliolle:D:D

Eli Myllis koittaa nyt sitten tuolla Euro Trialissa yllyttää kaikki Venäläiset protot kans ajaa Suomeen kisaa! Voi meinaan olla, että Norjasta tulee Tommyn lisäks muitakin protoja.

Mutta eipä Norskeja näy Pro-modissakaan, ainoastaan Modeissa on koko edustus. :rolleyes::rolleyes:




PS. Myllikselle mahdollinen juttuvinkki. Huhujen mukaan tää auto pitäis olla hyvin tehty ja hyvistä osista. Heppukin puhu muistaakseni välttävää englantia ja harrastaa jonkinlaista journalismia Espanjan 4x4 lehtiin;)

507 Sergio Mirallas ESP Steel Crawler ;););)

Mika.U 25.07.2012 16:32

Olsenin Tommy taitaa kyl olla tulossa Sveitsiin apukuskinsa Mr Jack Danielsin kanssa. Taitaa olla ns. Turistireissu kyseessä :D

Byrocrat 25.07.2012 22:47

Märkä ja sateinen kisa luvassa
 
http://www.accuweather.com/de/ch/aue.../311649?day=11

Kurapuku ja snorkkeli saattaa olla tarpeen jos sääennuste pitää paikkansa:(

myllis 26.07.2012 06:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 900894)
http://www.accuweather.com/de/ch/aue.../311649?day=11

Kurapuku ja snorkkeli saattaa olla tarpeen jos sääennuste pitää paikkansa:(

Jos sen kisan etuliitteen vaihtaisi Eurosta Mudiin eli Mudtrial 2012. Kun ei tuolla tsekeissään viime vuonna pahemmin kalliota näkynyt.

myllis 26.07.2012 06:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 900757)
En tiedä muista protoista, mutta Tommy Olsen päätti, että hän ei lähde tuonne autoaan kuraamaan, vaan tulee mieluummin Suomeen ajamaan Nordic Trialia ihan tosissaan ja oikeille trial radoille, eli kalliolle:D:D

Eli Myllis koittaa nyt sitten tuolla Euro Trialissa yllyttää kaikki Venäläiset protot kans ajaa Suomeen kisaa! Voi meinaan olla, että Norjasta tulee Tommyn lisäks muitakin protoja.

Mutta eipä Norskeja näy Pro-modissakaan, ainoastaan Modeissa on koko edustus. :rolleyes::rolleyes:




PS. Myllikselle mahdollinen juttuvinkki. Huhujen mukaan tää auto pitäis olla hyvin tehty ja hyvistä osista. Heppukin puhu muistaakseni välttävää englantia ja harrastaa jonkinlaista journalismia Espanjan 4x4 lehtiin;)

507 Sergio Mirallas ESP Steel Crawler ;););)

Tiedä nyt mihin ehditään... vaarana meillä on vielä, että jos se "krematorio" päättääkin jäädä synnyinsijoilleen Munchenin yläpuolelle niin minkäs teet.

myllis 26.07.2012 06:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 900757)
En tiedä muista protoista, mutta Tommy Olsen päätti, että hän ei lähde tuonne autoaan kuraamaan, vaan tulee mieluummin Suomeen ajamaan Nordic Trialia ihan tosissaan ja oikeille trial radoille, eli kalliolle:D:D

Eli Myllis koittaa nyt sitten tuolla Euro Trialissa yllyttää kaikki Venäläiset protot kans ajaa Suomeen kisaa! Voi meinaan olla, että Norjasta tulee Tommyn lisäks muitakin protoja.

Ajetaanko Nordic Trialissa lainkaan Original -luokkaa?

Jare 26.07.2012 06:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 900928)
Jos sen kisan etuliitteen vaihtaisi Eurosta Mudiin eli Mudtrial 2012. Kun ei tuolla tsekeissään viime vuonna pahemmin kalliota näkynyt.

Heh.....joskus aikoinaan Euro Trial kokouksissa tulikin tuosta maapohjasta juttua, kun oli jotain tikkuihin liittyvää ja niiden määrään, niin tokaisin, että teillä "soft ground" maissa tikkujen laittelu on helppoa, kun meillä "rock hard" maissa pitää kaikille poraa reikä kallioon. Kyl monia huvitti ja silloin tuli myös ilmi, että keskisemmässä euroopassa on juuri mahdoton saada lupia kallioisille aluille kilpailemaan.


Sivu luotu: 03:56 (GMT +2).