![]() |
|
toimivin älypuhelin?
olis tarkoitus vaihdella moinen luuri ja kiinnostaisi käyttökokemukset? eli jos on risuja/ruusuja niin mallin kanssa vain jatkoa tähän ketjuun.
eniten kiinnostaisi et miten moiset kapineet toimii jos sormet on kuin nippu kyr...? ja tietysti et ei tule tilattua ihan sutta. kiikarissa on ollut samsungin gio ja galaxy ace. |
Mulla on nyt puoli vuotta ollu HTC Desire hd ja valittamisen sanaa en löydä, ainoo et akku ei kestä pitkään jos paljon kuormittaa, mut tuskin kestää missään älyluurissa, duunikaverilla on samsung oisko galaxy ja se on neljättä kertaa peräkkäin huollossa, ekan kerran meni viikon käytön jälkeen :D en tiedä sit oisko ollu maanantai kappale..
|
Eka juttu mikä nyt tulee mieleen niin...
...Jos kuulut siihen osaan väestöstä että tykkään käyttää puhelinta lainvastaisesti ajaessasi niin älypuhelin eli kosketus näytöllinen tekee siitä yhtä helvettiä. Koska ainakin meikäläinen tarvii siinä kahta kättä eli toisella pidetään luuria ja toisella etitään numeroita. Samoin johonkin vakuutus yhtiöön tms. jossa joudut valitsemaan numerolla mihin haluat puhelun yhdistettäväksi, soittaminen on mielenkiintoista kun ei ole sitä numero näppäintä mitä painaa. Tai kai sen jostain saa esiin mutta... Nokia N8 ainakin soitti mm. koe-eläin puiston noin puoli-kokonaisen sävel askelleen alempaa kuin kuuluisi eli sekin kuulosti aika paskalta. MIstä lie johtui kun ihan kellotin niin toistonopeus oli sama kuin läppäriltä. Osta mitä ostat mutta ite ainakaan en osta enää yhtään puhelinta ilman että sitä pääsee kokeilemaan, sen verran paskoja nuo älyluurit on olleet. |
Mä hommasin viikko sitten Motorola Defy+ :n
Sillä tätäkin naputtelen. Pitäis kestää veden ja pölyn. On tää vaan ihan eri noihin kumisaapastehtaan tuotteisiin verrattuna. Androidi on kiva kun tän saa kaikin puolin räätälöityä omiin tarpeisiin soppeliks. Kosketusnäytöllä kirjoitus vaan joskus syö. Mutta aika kivasti sujuu. |
Ei oo ollu moitteen sijaa vanhemmassa Sampan Galaxyssä. Näppäily onnistuu kyllä ihan yhelläkin kädellä ja numerovalinnatkin voi tehä näppäinpädillä jonka saa näkyviin ihan vaan kyljestä näppäintä painamalla ;)
Akkuhan tuossa kuluu suht vikkelään mutta niin kuluu muissakin. Mutsilla on Gio pelannu moitteetta päivityksen ja tehdasresetin jälkeen. HTC vois olla toinen varteenotettava vaihtis. |
Kaikki Android luurithan nyt ovat periaatteessa toiminnoiltaan samanlaisia, joten kannattaa ostaa sellainen joka miellyttää itseä eniten.
Itselläni on Sony Ericsson Arc, jonka ostin suuren näytön sekä ulkonäön takia, joka erottuu kyllä edukseen verrattuna lähes mihin tahansa muuhun. Iso kosketusnäyttö helpottaa kirjoittelua, mutta saahan niitä fyysisen näppäimistön omaavia vehkeitäkin jos ei ruutua halua tökkiä, kuten esim HTC Desire Z. Eri merkkien vikoihin nyt voi jokainen sanoa omat mielipiteensä, mutta kyllä se nykypäivänä tuntuu olevan ihan tuurista kiinni kaikkien vimpaitten kanssa että toimiiko kunnolla vaiko ei. Itselläni ei ole yksikään puhelin ollut kertaakaan huollossa... Mutta itse en ainakaan tällä hetkellä katselisi mitään muita kuin Androidilla varustettuja vehkeitä!:) |
Itellä kans pitäs vaihtaa toi iphone 3g...aattelin josko iphone 4 S, kokemuksia???
|
onkos noissa androidin versioissa eroja? ja pystyykös niitä päivitteleen niinkuin esim. winukoita? meinaan et versiosta 1.000->1.001. tuolleen karkeasti pelkistäen. kyllä mulla taitaa tuohon samsungiin kallistua, niin hyvät kokemukset edellisistä. tällä hetkellä vetelee viimeisiään tuo b2700, kaksi vuotta tulee sille lasiin parin viikon sisään. mielestäni kohtuu ikä luurille tällä käytöllä. uutta luuria en kyllä hommaa korvaamaan vasaraa:)
itsekkään en hommaa sikaa säkissä, käyn fyysisesti pyörittelemässä luuria ennen ostopäätöstä. joitakin "ominaisuuksia" ei vain huomaa ennen kuin on käyttänyt laitetta jonkun aikaa. kuten "kumisaapasvalmistajan" tuotteiden kestämättömyys:) |
Lainaus:
|
Itsellä tilauksessa samsung Xcover... ip67 ja iskunkestävä , androidilla.. 279€ . pitäis kuulema tällä viikolla saada omakseen??
Onnistuu rukkasetkin kädessä vastaamaan ja ei haittaa vaikka tippuu kurakkoon :D http://www.samsung.com/fi/consumer/m...ail&returnurl= |
tuota luuria kävin kyselemässä mutta ilmoittivat et tammikuun lopulla vasta saisi, jotain softa ongelmia?
Lainaus:
|
N8
Puhelimista ei kokemuksia muista kuin Nokialaisista. Tällä hetkellä käytössä Nokian N8. Puhelin on ollut minulla vajaan vuoden verran ja sinä aikana ollut 12 viikkoa huollossa. Nyt siinä on kolmas piirikortti sisuksissa ja katsotaan miten kauan tämä kestää. Jos tämän puhelimen kanssa ei olisi näin paljon ongelmia, niin voisin suositella sitä hyvin kelle tahansa. Kamera on hyvä!
Minulla on Applen iPadi, joka käytännössä on iso versio iPhonesta ja se kyllä toimii erittäin sujuvasti. N8:ssa tekstinsyöttö takertelee aika kovasti Ipadiin verrattuna. Jos nyt olisin hankkimassa puhelinta, niin varmasti kallistuisin iPhoneen. Nokian Lumia kiinnostaa myös, mutta sitä kun ei ole vielä markkinoilla Suomessa. |
Mulla menossa toinen motorola defy,on ip67 luokan luuri jos se nyt mitään sanoo, vettä ja pölyä kestävä, pudottaakin kestää, ainoa kosketusnäytöllinen mitä tämmönen rähmäkäpylä viittii edes kokeilla. edellinen kävi muutaman kerran lastukuljettimessa muljun seassa ja sitä useammin vesilasissa ihan vaan malliksi kun essolla tuli asiasta puhetta ja epäilyjä, uudemman oon pudottanu mm. 4 metristä sinne lastukuljettimelle, kyljessä näkyy yks naarmu olevan tätänykyä, näyttö ihme kyllä on vielä (kop kop) naarmuton. eka kesti vajaan vuoden mut kesällä unohdin sen auton katolle remppaa tehdessä ja koajolta tullessani ajoin tietysti yli siitä kun se oli sattunut niin sopivasti pihaliittymään putoamaan.
kaiutin tossakin on rautapölylle perso, oon puhaltanu sitä puhtaaksi varmaan parhaimillaan parin viikon välein ja nyt tuntuu taas siltä ettei siitä tahdo kuulla, niissä kuulemma toki semmonen ominaisuuskin on että ne kaiuttimen liittimen kosketinpinnat menettää vähän yhdistyskykyään ja kaiutin käy siksi hiljaseksi. akku ei kestä päivääkään jos niitä älyominaisuuksia räpeltää kokoajan, 2-3 päivää normikäytöllä. |
Tämä Black Berry FlipPhone on hyvä ,eikä ole kaikilla samanlaista. Erikoisen mukava tuota navi- nappulaa pyöritys
|
Kohta vuoden ollu HTC Desire HD, josta pari tuossa aiemminkin on tykännyt. Pelannut yllättävän hyvin, muutaman kerran joutunu ottaa akun irti vauhdissa kun toiminnot on hidastunut ohjemien jäädessä ilmeisesti käyntiin.
Akku kestää nykyään aivan tarpeeksi, alussa työpäivän verran nipin napin. Nokialaisia sivusta seuranneena vaikuttaa siltä, että niissä on ollu kaikki mahdolliset vaivat. Ikinä en enää nokialaista luuria osta, menis mun puolesta vaikka konkurssiin koko firma. |
Itellä ja vaimolla ollu reilun vuoden Samsung Galaxy S kapulat. Kummatkin toimineet moitteitta. Kyl toi galaxy hakkaa ainakin nokian E72 ja E7 ihan mennentullen, tuntuu kuin ne olis jostain viime vuosituhannelta :D. Nokialaiset ei kyl sovellu netissä pyörimiseen yms. Molemmissa merkeissä toimii navi ihan ok. Nokiassa kestää akku paljon pitempään, Samsungia saa latailla päivittäin mut plussana kyl toi androidi. Kosketusnäyttö on pirun näppärä kunhan siihen tottuu.
Edit. E72 saa repiä akun viikottain jotta kapula toimisi. Se on firman atk-tuen ohje :eek: |
minulta ääni nokian n8:lle. ei muuten mutt eka nokialainen missä trackerin koiratutka ohjelma toimii tökkimättä.
|
Lainaus:
http://www.smartit.fi/Galaxy_Xcover_S5690_Black_Orange 234€ http://www.gsm-store.com/samsung-gal...-3-orange.html 249€ http://www.multitronic.fi/?prod=GT-S5690KOANEE 254€ |
Sony Ericsson Xperia Neo käytössä, kompakti kompromissi luuri, kun en itse tykkää että puhelin on melkein A4 kokonen...
Ihan tyytyväinen oon ollu. Alkuun vaikutti kuorien puoleen aika lelulta, muttei ainakaan vielä ole mistään lohjennut vaikka on runtua saanut, eikä näyttökään hajonnut kun jäi sohvalla kontatessa polven alle, |
HTC on osoittautunut kaikkein luotettavimmaksi. Samsung hyvä kakkonen jolle miinusta tulee bluetooth bugeista. Sony Ericsson myös varteenotetava vaihtoehto. Motorolalla ei huolto toimi. ZTE ja Huowei - halpa hinta tuntuu tahmeassa toiminnassa ja näpyttelyn hankaluudessa.
Toimintavarmaa windowspuhelinta ei ole olemassa. Tässä lyhyesti työnpuolesta vuoden sisällä testatuista luureista. |
Tuo älyluuri homma vähän riippuu siitä mitä sillä oikeesti meinaat tehdä. Jos on idea soitella ja lähetellä tekstareita niin unohda nuo älyluurit. Noissa poerusluureissa akut kestää helposti viikon. Älyluuria lataat joka päivä jos oikeasti käytät sitä. Jos et lataa sitä joka päivä niin se kertoo vaan että et oikeesti käytä sitä. Esim. poitsuille ostin Galaxy Minit. Jos sillä vaan soitellaan niin se akku kestää helposti 4 päivää. Mutta kun aletaan käyttään niitä älypuhelin ominaisuuksia niin se akku kestää tasan yhden päivän.
Luurin valinta onkin sitten hieman henkilökohtainen homma. Vaikka itsellä on ollut jo Galaxy S ja nyt on Galaxy S2 niin olen edelleen sitä mieltä että qwerty näppis pitää olla älyluurissa. Toki tuolla kosketusnäytön omalla virtuaalinäppiksellä tulee toimeen, mut on se välillä sellaista tusaamista.. Toisaalta jos käytössä on joku Nokian E72 luurin kaltainen qwerty niin sillä ei tee kyllä yhtään mitään jos on vähänkin isommat sormet. Ihan tuskaa käyttää sitä näppistä. Nuo Nokian symbian pohjaiset luurit unohtaisin ihan heti. Ihan sama mikä kamera niissä on, mutta kun se käyttis on vaan niin perin perseestä. Faija hankki itselleen Galaxy S luurin, mutta kun se on koko ikänsä Nokiaa käytellyt niin ei se oikeen osannut Galaxyä käytellä. Meni sitten kauppaan ja osti N8 luurin itselleen. Jaksoi se siitäkin vinkua kun on niin erilainen kuin vanhat noksut. Androidin jälkeen ei kyllä halua käytellä mitään Symbianeja. N9 on kuulemma myös ihan kiva luuri, mutta ei kyllä ymmärrä miksi kukaan viitsii ostaa luuria, mitä ei kehitetä eteenpäin? Tosin porukka hehkutti myös N900 luuria ja mitä itse sitä olen käytellyt niin kyllä se perin perseestä on. Se kosketusnäyttö on aika onneton esitys ja muutoinkin luuri jumittelee vähän väliä. Ehkä tuo N900 ja N9 luurit on näille linux friikeille, mitkä diggaa itse vääntää softat luuriin. Noksun uusia Windows luureja on myös hehkutettu ja kauheesti rikkovat myyntiennätyksiä. Tuossa uutisoinnissa on vaan sellainen pieni ongelma, että ne rikkovat nokian omia ennätyksiä vai mitä ne rikkoo. Eikä niissä kerrota, että rikkovatko ne pari vuoden sisällä tehtyjä ennätyksiä vai mitä ennätyksiä ne on. Myynti on hurjaa, mutta missään ei mainita paljon niitä myydään iPhoneen tai Galaxy S2 luuriin verrattuna. Nuohan ne pahimmat kilpailijat sille on. En oikeesti usko että Nokia saisi tehtyä jotenkin suuremman ja hienomman Windows puhelimen mitä HTC tai Samsung. HTC:lla pitäisi kuitenkin olla myynnissä/tulossa tämän hetken markkinoiden paras Windows puhelin. Mutta itse unohtaisin nuo Windows puhelimet. Se on tähän asti ollut marginaalinen käyttöjärjestelmä puhelimissa, enkä oikeesti usko että se sieltä 0.5% markkinaosuudesta yllättäen Nokian myötä nousisi 20-30% markkinaosuuteen, mitä nuo tilastotieteilijät veikkaa. Ehkä ne on unohtanut Androidin ja iphonen markkinoilla olon? Mutta jos haluat luurin mikä todennäköisesti toimii jumittelematta, eikä pitäisi olla pahemmin ongelmia niin ota iPhone. Yksi ainoa valmistaja, mikä tekee luurin ja softan. Melko heikko esitys jos ne ei sitä luuria saisi toimimaan. Androidi kuitenkin tippuu useisiin eri luureihin niin niissä on enemmän softa ongelmaa. iPhonen myötä pitää myös tottua siihen että luuri maksaa ihan helvetisti ominaisuuksiin nähden ja yleensä ominaisuudet ei ole viimeisimpiä. Wanhaa paskaa helvetin kalliilla. Kaikki lisävarusteet maksaa ihan helvetisti. Omppu yhtiö myös valitsee etukäteen mitä softia sinne luuriin saa ilmestyä ja jos joku ei sovi ompun mielestä luuriin niin sitähän ei sinne myöskään saa. Eli ennakko sensuuriin pitää myös tottua. Tuskin haittaa suurinta osaa porukasta. iPhone ei myöskään kestä minkäänlaista pudotusta, joten offi hommissa melkein unohtaisin tuon luurin. Offihommiin joku kuraa ja paskaa kestävä luuri. Esim. tuo Galaxy xcover. En tiedä onko muillakin valmistajilla niitä. Itse olen ihan tyytyväinen tuohon omaan Galaxy S2 luuriin. Voddler toimii hienosti sillä. Leffoja voi muutenkin katsella (kätsyä reissussa). Himassa olen huomannut että läppäriä tulee harvemmin avattua kun luurilla voi tarkastaa saman asian nopeasti. Androidissa saa myös bluetooth näppiksen ja hiiren toimimaan jos niitä kaipaa. S2 tukee myös usb-muisteja. En tiedä tukeeko nuo kaikki androidit. Tuo homma vaatiin micro-usb -> usb kaapelin. Sen myötä myös saa usb-näppiksen toimiin luurissa. FTP toimii myös hienosti. Navigointi on androidissa vähän huono. Itse en ainakaan pidä siitä google mapsista. Kohtahan siihenkin saa puhe ohjatun navigoinnin. Korvasin sen kuitenkin Navigonin softalla. Haittana on että se on pirun kallis softa. Onneksi oli silloin -50% tarjous kun ostin sen. Mutta on ihan pirun hyvä navigointi. Androidin myötä tuolta marketista tulee myös ladattua kaikkia nippeli softia. esim. callerinfo on ihan pirun hyvä softa. Selvittää nuo tuntemattomat numerot. Ei tarvi soneralle sun muille maksella jokaisesta selvityksestä. Kerran kun rekisteröityy niin sen myötä softan käyttö on ilmaista. Kannattaa myös muistaa jos olet aina Noksua käyttänyt, eikä kiinnosta paljon uuteen järjestelmään tutustua niin pysy siinä noksussa. Lainaus:
|
Lainaus:
|
Apple iPhone 4S tuli ostettua nykyisen 3GS jatkoksi. Mietin pitkään kyllä jotain todelisuudessa iskua, kosteutta kestävää vaihtoehtoa, mutta oon ollut tohon nykyiseenkin pirun tyytyväinen. Tilasin sitten kokeeksi suojakuoret, vaikuttais ihan pätevältä ja sai pinkkinäkin! ;)
http://www.griffintechnology.com/armored |
Iphone on puhelimena todella hyvä mutta kestävyys ei vakuuta. Muutaman kuukauden on ollut käytössä ja takalasi on rikki + virtakatkaisin jumissa. Ja huono akun kesto, pahimmillaan ei kestä akku yhtä päivää lataamatta.
Metsään lähtee aina mukaan vanha läppämallin perusnoksu, ei haittaa vaikka hajoaa. |
Lainaus:
|
Itsellä galaxy s cyanogenmod romilla, ei valittamista.
Vaimolla desire hd, ei valittamista. Jos älyluurin ihan oikeasti haluaa niin kannattaa ainakin noksut (symbianit) jättää väliin ja itselle applen politiikka ei maistu joten.. |
Lainaus:
Minä en noista takuista tiedä, hevonpaskaa ne tuntuu olevan nykyään lähes joka vermeessä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mulla on ollu vuoden alusta käytössä Nokian C7. Hyvin on toiminut, vaikka jonkun kerran on tippunu lattialle. Kertaakaan ei ole tarvinnu lähettää korjattavaksi (kop kop), mut taitaa olla viiminen Nokialainen jos älypuhelimissa pysyn. En mä olis tätä C7:aa ottanu jos olisin etukäteen perehtyny symbianiin ja androidiin.
Nyt kun on tottunu tähän kosketusnäyttöön, niin en vaihtais pois vaikka olinkin alkuun skeptinen tämän käyttötuntumaan, hiton näppärä käyttää! E75:ssa oli olevinaan hyvä qwerty-näppis, varmaan ihan hyvä jos on pienet sormet, mut kyllä siinä pääs usein kirosanoja ku yritti nopeesti kirjottaa ni yhtenään oli näppisvirheitä tai ei menny painallukset perille, varsinkaan ylärivillä. |
päädyin sit kaupan tiskillä tuohon samsungin galaxy s plussaan. kävi käteen parhaiten ja kirjoittaminen onnistui. pitää palata kunhan on käyttökokemusta enemmän.
|
Kellään kokemusta sampan xcoverista, siis siitä uutuudesta, mikä on kosketusnäytöllä?
Ja jos jollain on htc: legendiin näyttö, niin ostaisin pois. |
Lainaus:
Löytyyks tuolta sulle varaosaa? http://www.htcrepairparts.com/htc-le...c-129_593.html |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kyllä mie voin tilata :) |
Lainaus:
|
eli siulla on lasi&kosketuselementti paketti sekä lcd mäsänä?
...desire hd ja kolmas näytön lasi menossa:D muuten ei valittamista mut pirun tiukasti ne on luurin liimannu kasaan, vaatii uunituksen et aukee... onnex o juutuubi ni löytyy hyvät ohjeet;) |
Lainaus:
|
Eli pelkkä lcd moduli riittää, kannattaa kuitenki tilata se uus lasikin. Suurempi todennäkösyys saaha vanha irrotettua ehjänä:D ...ebayssä suht sopuhintasia osia;)
|
Mistä löytys kosketusnäyttöpuhelimiin suojakuoria jolla sais hiukan parannettua iskunkestävyyttä sekä ehkä vesi- ja pölytiiviyttä?
|
Lainaus:
|
htc wildfire
mulla ollu vuoden tuollainen eikä ole pienintäkään moitteen sijaa!on jopa niin hyvä että ostin emännälle samanlaisen joka on myös toiminut hienosti.
Sen verran vielä että emännän luurin ostin broidiltani joka hankki htceen tilalle nokian jonkun uuden älyluurin jota broidi on sen jälkeen kiroillu ja katunu moneen otteeseen eri syistä.sammuilee ja tilttailee ja vaikka mitä ja on käytetty huolloissa yms. |
Mä vaihdoin jonkin aikaa sitten galaxy s2:sen iphone 4s:ään. Ja enpä ole katunut. Ihan huippu on tämä iphone. suosittelen.
|
Lainaus:
|
Itse en kyllä noille omppu tuotteille lämpene. Lähinnä sen takia kun rauta mitä sieltä saa on yleensä ihan perustason kamaa ja silti siitä maksetaan ihan helvetisti. Jossainhan luki että uusi omppu 4s valmistuu alle 200$ ja loput on voittoa. Ehkäpä sen takia Omppu firmalla on aika helvetin iso kassa tällä hetkellä kun ne ei edes tiedä mihin voitot pitäisi laittaa. Sen lisäksi pitää koneeseen asentaa itunes, että voi käyttää edes koko luuria. Sitten on vielä omppumarketti, missä sensuroidaan kaikkea mielivaltaisesti. Jatkuvasti saa myös lukea kuinka uudessa 4s mallissa on kaikenmoisia ongelmia, mutta ilmeisesti omppu hypetys on niin vahvaa, ettei kuluttajat välitä vaikka ostavatkin kasan paskaa, kunhan siinä on omppu merkki.
|
mulla on sony ericsson xperia arc ihan hyvin pelannu hyvä ja huono puoli on koko isost näytöst on hyvä selailla vaikka palstaa mut ei meinaa mahtuu kaikkii kännykkä taskuihin
|
Mulla vanha Nokia 6110 Navigator. Pääsee nettiin, GPS-hoitaa suunnistuksen ja video/valokuviakin saa yms.... :p Tietokonetta käytän mökillä känny USB-kaapelilla läppäriin ja hyvin pelittää.. :D
-Enkä vaihda ennen kuin hajoaa... :cool: |
Hyvä tuuri jatkuu Onkioiden kanssa edellinen N900 ei mitään probleemia 2 vuoteen jos ei lätäkkö uintia lasketa edelleen palvelee vaimokkeella joten ainakin vielä toimii. Ja nykyinen N9 tuntuu toimivan ihan niinkun pitääkin tai sitten en vaan osaa käyttää niitä ominaisuuksia joissa pitäisi olla vikaa. Nokia ollut tähän asti ja tulee varmaan aika pitkään olemaankin
|
Uusin iPhone on nyt kyllä saanut sellaisen paskaluurin maineen ettei sellaista kehtaisi ostaa. En lisäksi kuulu heterona edes iPhonen kohderyhmään.
http://www.youtube.com/watch?v=wS3tlGDHbOw :D Samsungin voisin ostaa mutta kosketusnäytön hipelöinti ei ole kovin miehekästä joten kun nykyisestä hiplausnäytöllisestä aika jättää niin aikomus olisi ostaa oikea puhelin jossa on normaalit näppäimet. Vaatimuksena on se että puhelimella voi soittaa ja lähettää viestejä. Siinä ei tarvitse olla sisäänrakennettuja geisha-kuulia. |
Hieman kankean alun jälkeen, entinen noksun N8 ja nyt toi galaxy xcover. android hieman vierastuttaa, tosin muija ei osaa googlemapsia tms...
Tuo perhana tekee "latidude" ohjelmalla seurannan liikkeistä googlemapsiin. Ainut ongelma ko. laitteen kanssa on puheluun vastaaminen , ei meinaan vielä onnistu! vaikka kuinka hieroo,pyyhkäisee ja painelee vihreää kuvaketta ,niin ei onnistu :D Pitää aina soitella takas, että sorry en osaa vastata puhelimeen....... Tiedä sitten oisko vikaa tms.. kaikki muut toimii mainiosti vaikka puhelimen paino hieman tuntuu lelulta verraten noksuun. ja mitä tulee noihin muihin sovelluksiin ,en osaa sanoa mitään , käytän vaan puhelimen ja toimii rukkaset kädessä ja kestää kolhia taskussa. |
Lainaus:
|
Mistä nykyvehkeistä löytyy tollanen N97:n tyylinen kosketusnäyttö+qwerty -yhistelmä?
http://tietokone.sestatic.fi/var/smf...ticle_main.png |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://www.verkkokauppa.com/files/im...7-500x386.jpeg |
Lainaus:
Itsellä ollut nyt about 1,5 vuotta SonyEricsson Xperia X10i (ei pro eikä mini, vaan ihan oikea isonäyttöinen puhelin), eikä mitään valittamista. Kertaakaan ei ole luuri tiltannut, akkua en ole irroittanut sim-kortin laiton jälkeen kertaakaan, virrat on käynyt pois päältä vain silloin kun akku on loppunut. Akku kestää normaalikäytöllä about 2 päivää, joka toinen yö on laturissa. Oma normaalikäyttö on siis 0-1h puhetta, muutama viesti ja kolmisen tuntia nettikäyttöä joka päivä. Ensimmäinen puhelin pitkään aikaan mitä ei ole mitään hinkua vaihtaa toiseen parin ensimmäisen kuukauden jälkeen :) ja se on varma, että seuraavassakin luurissa tulee olemaan Android. Sovelluksia on helvetisti ja suurin osa ilmaisia. Raudasta kiinni miten tökkii käytössä, ainakin oman luurin 1ghz prossu jaksaa pyörittää sulavasti. X10i:tä edeltävä luuri oli X1i, jossa oli potentiaalia vaikka mihin. Kosketusnäyttö, teräskuoret, qwerty-näppäimistö ja suht hyvä prossu sekä kamera. Oli vaan niin täynnä lastentauteja ettei tosikaan, vuoden sisällä kävi neljä kertaa huollossa ja viidennellä sanoin ettei tarvi laittaa enää takas. Verkkokauppa.com onneksi tuli ostohinnan verran vastaan ja hyvitti tuohon nykyiseen. Suurin kompastuskivi tuossa oli (ainakin omasta mielestäni) windows mobile. Vttu mitä pskaa. Ei enää ikinä wintoosa-luuria. Siihen en ota kantaa että mikä puhelin kenenkäkin pitäis/kannattaisi ostaa, mielipiteet on kuten persreikiä, jokaisella on sellainen... ja jotkut on sellaisia :D |
Lainaus:
Tosiaan joo onnistuu vastailla noin ,mutta pitää vetää hartaasti ja rauhassa , ei sovellu nopeaan vastaamiseen ja pitää keskittyä , siis huonompi kuin ännäkasissa. |
Lainaus:
Ite olen käyttäny äpyleitä vuodesta 1988, enkä pois vaihda ihan helpolla. Toisaalta se johtuu siitä, että mä en osaa säätää noita win kilkkeitä. Emmää silti vihaa win käyttäjiä enkä koneita noin intohimosesti. Molemmat sopii paikkaansa varsin hyvin. Kai tää on joku hipit vastaan insinööripellet -juttu. |
Lainaus:
Kuvat ois kivoja.. :D |
Tälläinen IP67 suojattu Xperia Active on nyt kokeilussa:
http://www.sonyericsson.com/challeng...sistant-whater Näyttö tuossa ei ole järin suuri, Mutta kyllä sillä silti Offipalstaakin selailee :D |
Hehh.. Samaten oli mulla niitä takakontin kokoisia puhelimia. On mulla jossain varmaan tallella joku nokia ARP. Aika vaikuttava laitos..
Naureskelin vaan ton nörtti-nollan kiihkoa.. Tuo juttu noista äpylin tuotteista koski muita tuotteita enämpikin.. Itellä on Iphone 4 ollu vuoden ja olen ihan helkatin tyytyväinen. Eihän se täydellinen ole, lähes. Intouduin ostamaan yheltä arvon palstalaiselta iPad 1:n ja se on kanssa hauska vehje. Aika räyhäkkää kun on Tomtompassa 10" näyttö.. Töissä meillä on yhteensä varmaan liki 100 eri äpylin laitetta. Eikä ne ihan paskakasalta tunnu. Ehkä olen elänyt itsepetoksessa liki 25 vuotta.. |
Löyty kuvakin. Vuosimallia 1983.
Huomatkaa kosketusnäyttö.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95514 |
Lainaus:
|
Lainaus:
Voit vastata myös piiitkällä kotinappulan painalluksella, se talon kuva siinä keskellä siis! Xcover itsellä toiminut moitteetta, paikannukset ym on pois päältä, kenenkään tartte tietää missä meen, hyvä jos ittekkään tiän... Ryhmätekstiviestejä ei pysty lähettään ku max 10 hlö kerralla, mahtaako saada päivitettyä paremmaks tuota ominaisuutta? |
Tuntuu tää xcover olevan ihan ok puhelin. Nytkin tällä tätä viestiä lähetän. On muuten eka android mikä mulla on.
|
newbie
dodii, eka propleema, miten saan avattua tosta androidi kalikasta softille vapaan pääsyn nettiin? selaimella kyllä pääsee, mut mikään muu ei sit saa yhteyttä.
|
Lainaus:
Settings (Asetukset) -> Wireless & networks (Langaton verkko ja...) -> Mobile networks (Mobiiliverkot) -> Access Point Names (Tukiasemien nimet) -> ja siellä ehkäpä "Saunalahti internet.saunalahti" tai vaikkapa "Sonera internet". Kunhan ei mitään wappiin viittaavaa Suomennos onpi sitten cyanogenmodista eli voi olla valikot jotain muutakin. |
tä ? siis onks kaikki omenat applen tekemiä :eek:
|
Lainaus:
|
siellähän tuo wap asetus törötti. mitenkähän tuon saa muutettua?
täs on tuo tele finlandin liittymä, eli siihen pitäis varmaan sonera saada? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tosin ranskalaisten Equus -siideri ei ole omenasta, vaan kuten nimi sen kertoo, hevosesta.. Äpylin mukaanhan on nimetty noi Macintosh -omenatkin. Microsoftille täytyy antaa kuitenkin propseja. Impotense Day -leffassa tuupattiin virus emoalieanalukseen aika ketterästi. Ehkä Alieneillakin oli MS-Dos -käyttis.. |
Ostetaan Samsung galaxy S2 , S3
Olen kiinnostunut osta Samsung galaxy S2 ( Valkoinen ) ja S3 ei mitä väliä ( valkoinen tai Sininen )
hinta 120 - 380 € |
Lainaus:
|
Nyt tartteis vähän vinkkiä ajattelin itsekkin ostaa toiseksi puhelimeksi jonkun tälläsen älypuhelimen jolla pääsis nettiä selaamaan tarvittaessa. naarmuutumaton lasi pitäs ainakin olla tuppaa olee se heikoin lenkki mun käytössä. Pää asiassa kuitenkin vanha nokian iskunkestävä toimii varsinaisena puhelimena että ei tartte tän varaan jättää koko yhteyden pitoa.
vähän lukenu eri juttuja ja niiden perusteella ostaisin motorola defy+ vesi pöly suojattu ja se gorilla lasi löytyis samoin kun samsungin xcoverista molemmat jää alle 300 € joka melkeen on budjetti montaa muuta vaihtoehtoa tuohon hintaluokkaan ei taida löytyy ericsonin mallia ei löydy oikeen mistään ja uudet sonyt on vasta tulossa.. mutta onko porukalla kokomusta kumpi noista kannattaa ostaa ? Käyn ehkä vielä tänään ostamassa että hyvät neuvot on vielä tarpeen ! htc kans miettiny mutta kaikekit noi ip67 mallit on poistunu suomesta ? |
Sonyä tullut seurailtua ja kyllä sitä pitäisi Gigantissa olla:
http://www.gigantti.fi/product/puhel...apuhelin-musta Toki houkuttaisi se parempi malli, mutta reilu 500€ tuntuu vaan jotenkin pahalta, siis ei ominaisuuksiin verrattuna, mutta maksukykyyn.. |
ai perhana nii se myyjä sekos sen uuden mallin kans että 4.9 alkaa vasta toimitus mutta eihän tuotakaan näytä täällä etelässä olevan missää varastossa =/ eli näyttää siltä että tuota motorolaa lähden hakemaan.
|
Nokia E7
Tää on jo varmaan "vanhaa tekniikkaa", mutta on ollut työnantajan puhelin ja toiminnot on hyvät työ- ja vapaa-ajan käytössä. Ja siitä löytyy vielä erillinen näppäimistö kosketusnäytön lisäksi, kun meikäläisen nakkisormilla kirjoittaminen ei meinaa onnistua kunnolla kosketusnäytöllä (tekstarit ja meilit).
Alkuperäinen käyttis oli mielestäni parempi ja kun tuli tää uus Belle -päivitys (josta ei sitten enää kuulemma päässyt muuttamaan takaisin vanhaan) niin tuli joitakin ongelmia. Joitain ominaisuuksia joihin oli tottunut oli poistettu, mutta myös uusia lisätty... |
No nyt on defy + ja näin äkkiseltään vaikka aina ollut nokia, niin tosi yksinkertanen käyttää.
Tää kosketus näyttö eniten vieroksuttaa mut varmaan parissa päivässä oppii. Sopii käteen ja taskuun paremmin kun samsung, itse olen toistaseks tyytyväinen ja on tää niin uutta ja ihmeellistä kirjottaa puhelimella suoraan palstalle. :D |
Tuossa kun porukka ostaa noita "kalliita" iskun ja veden kestäviä luureja niin poitsuilla on ollut nuo Galaxy Minit käytössä. Ne on nyt ollut pariin otteeseen vesilammikossa, vesisateessa yön yli ulkona, pesukoneessa muutamaan otteeseen käynyt, lennellyt taskusta asvaltille pyöräillessä, uponnut ojaan sun muuta perus settiä. Eikä luureissa ole mitään vikaa. Toimivat hienosti. Muistaa vaan että kun luuri kastuu niin akku ensimmäisenä pois ja kun illalla käy saunassa niin luuri sinne ylälauteelle jälkilämmöllä kuivumaan. Aamulla toimii hienosti. Toisessa luurissa viimeisimmän pesukonekäynnin myötä akku on alkanut vähän olemaan tehoton. Ei kestä kuin päivän akku kun parhaimmillaan akku on kestänyt melkein viikon.
Näytöt on ihan ehjät. Hankin kumpaankin suojakalvon, joten kalvoa vaan vaihtelee silloin tällöin. Kummassakin on myös suojakuoret, joten itse luurit ei ole kolhuilla. Varmaan osittain myös suojakuorien ansiosta ne ei ole hajonnut asvalttiin lentäessä. Mikä parasta niin tuota luuria saa 80€:lla DNA kaupasta. Tytsylle ostin Sonyn Xperia Minin, 120€ maksoi. Siihen sai jopa 4.0 päivityksen. Siinäkin on suojakalvo ja suojakuori. Toistaiseksi sekin on pysynyt ehjänä vaikka välillä se on lennellyt pyöräillessä. Kertaakaan se ei kuitenkaan ole kastunut. usb-liittimen suojaläpyskä on irronnut matkan varrella. Galaxy Mineissä se ihme kyllä on pysynyt ehjänä. Mutta muutoin tuosta Sonystä on ihan ok kokemuksia. Näyttö on huomattavasti parempi kuin Galaxy Minin. Näytöt koko on myös pienempi ja sen myötä luuri on pienempi. Haittana tosin se että tuo luuri on yllättävän paksu. Mutta vaikka näyttö on pienempi niin yllättäen tuolla on nopeempi kirjoittaa kuin Galaxy S2:lla ja tulee vähemmän virheitä.Se ottaa paljon parempia kuviakin kuin Galaxy Mini. Käyttöliittymä on Sonyssä paaaljon parempi kuin Samsungin Touchwiz. Kertaakaan se luuri ei ole seonnut, eikä se tunnu jumittelevan missään. Akku kestää 1-4pv tytsyn käytössä. Verkkokaupan jämäosastolla satuin tuollaisen "käytetyn" bongaamaan. 90€ maksoi niin ostin sellaisen varaluuriksi. Ilmeisesti joku oli postimyyntiin tilannut ja ei ollut tykännyt. Tuostahan saa myös qwertyllä varustettua mallia jos sellaisen haluu, Xperia Mini Pro. Mutta tuo Galaxy Mini on kyllä erittäin hyvä vaihtoehto noille reilusti kalliimmille iskun ja veden kestäville luureille. On huomattavasti halvempi ja samanlailla näyttää kestävän. On myös pienempänä paljon parempi käteen. |
Komppaan Nöördiä tuossa G Minissä, juipilla kans semmonen eikä oo vielä(kään) hajonnut vaikka tuolla näyttä hajoavan tai hukkuvan kaikki. Laitoin tuossa itelleni G Xcoverin juuri tuosta Ministä saatujen kokemusten perusteella. Tykkäsin kun Samsussa toimii ne kosketusnäytön kirjoitusikkunatkin mun öljyn/liuottimien kovettamilla nakkisormilla.(+samat aineet pehmentäneet pään) Kokokin on just sopiva.
|
Lainaus:
Voi reilusti pestä hanan alla ja pyyhkäsee paperilla kuivaksi, toimii. |
Mites noissa "heavyduty" malleissa kestää noi äänentoistimet?
Desire hoodee irrottaa kalvon kun sen pudottaa parin metrin korkeudelta betonilattialle tai jos on liikaa auringonpilkkuja tai muutenvaan. |
Itteäkin toi Sony eerikssonni kiinnostas, tuossa toisen foorumin jurinoita siitä:
http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/f2...03/index3.html Jostain syystä on puhelimet vaan kiven alla....Samsungin Xcoveria kivijalka kaupoissa pitää jonotella! Motorola Defy+ taas niin harvinainen ettei sitä oikeen kukaa edes tarjoa. Sony tietenkin uutena vekottimena vaan mainoskuvastoissa. Ongelma on siinä että olis kiva kokeilla ees kädessä puhelinta, ennen kun sen ostaa. Saksassa Sonya saatavilla 399, mutta vain 2 kauppaa sitä suoraan näytti toimittavan, muualla ei tietoa millooin on tulossa. - 4 vuoden välein kun puhelinta vaihdan, niin ei toi Sony siihen nähden oo pahan hintanen. Kaukoidässä on kait nyt jonkilainen ruggeroitujen puhelinten buumi. Paljon on malleja joista täällä ei kai tiedetä mitään. Nokialla ei taida olla nyt kosketusnäyttöstä IP sertifikoitua luuria, tulossakaan...Toisaalta eivätpähän aikoinaan välittäneet simpukkapuhelimistakaan tai kosketusnäytöistä. |
Lainaus:
|
Emäntä antoi lahjaksi nokian 700 grey mallin, alkuun teki heti jumit, mutta vanha akunpoisto kikka auttoi siihen, nyt oon vaan pari ensimmäistä päivää joutunu päivittelemään kun uusia ohjelmia pukkaa koko ajan. mitä enemmän on päivittäny, sitä nopeammaksi ja tarkemmaksi (kartoissa) on tullu!
|
http://forums.offipalsta.com/showthr...190#post912190
Ostakeehan x-pärinä pois niin saan itelleni motivaation hakea uuden puhelimen!:D |
Tilaukseen meni uusi Black Berry, vanha 4vuotias alkaa olla metallihiletä täynnä.
http://crackberry.com/blackberry-curve-9380-review Saas nähdä onko yhtä loistava kuin Flip Phone oli |
Ei jaksannu enää ihailla nettikuvia...Tilaukseen meni Sony Xperia acro s, oli hinnat laskeneet n 100e! Kävin liikkeessä hipelöimässä yhtä, oli pienemmän oloinen kun lumia 900 ja ihan hyvän tuntunen. Nyt sitte katkee tää vuodesta 1997 jatkunu Nokia putki, tai pikemminkin palaan takasin Ericsoniin :D
|
Itellä on nyt ollut tuo defy+ kohta kuukauden ja ihan hyvin on pelannut. Kaupan kaa josta tilasin meinas olla toimitus ongelmia, piti ruveta kovistelemaan kun ei alkanut kuulumaan sovitussa ajassa.:mad:
Käyttiksen muutin suomenkieliseks ja suurin ongelma noitten saatavuudessa on luultavammin se ettei noita ole tarkoitettu suomen markkinoille ollenkaan:D |
reilun kuukauden ajan nyt ollut Sony käytössä. Hitosti oli toimintoa ja opettelua kun ennen ei oo androidia ollu. Vedenkestävyyttä olen varovaisesti testannyt (esittellyt) hanan alla, myös hikisissä ja märissä vaatteissa ja taskuissa on mukana kulkenu. Näyttöä voi tökkiä vaikka paksulla työhanskalla! Virrankulutus on kyllä aika reilu, jos pitää datat ym. toiminnot päällä, akulla pärjää päivän. Jostain syystä akunkesto tuntui paranevan käytön myötä. Laturi on kyllä nopea ja telkakka on kiva ominaisuus, kun se uspi liitin on aika tiukan suojan alla.
GPS on tarkka ja nopee, sisällä löysi sijainnin lähes samassa ajassa mitä softa käynnistyi. E75 tai läppärin usb hiiri ei löydä samassa paikassa sijaintia ollenkaan. Normi gps softien lisäksi asentelin Androzic softan, johon käy ns. vanhemmat ozi kartat. Nettiautot ja feisbuukin luvut käy myös tuolta näytöltä hyvin. Ei paljoo tarvi konetta niiden takia käynnistellä. Data toiminnot ihan ok ja wlanin voi jakaa. Gmail js FB integraatio toimii kivasti, tai jonkun mukaan ärsyttävästi, kun hakee osoitekirjaan kuvat ym. Tietokoneen ja kännykän yhteensovittaminen ei ole koskaan ollut näin helppoa! Sonyn oma softa toimi ja osasi hakea Nokian softalla tehdystä kännyn varmuuskopiosta nimet ja nro. Lisäksi lähiverkossa toimii Airdroid niminen softa josta pääsee pikaisesti kännyn kuviin ym kiinni. Kamera tuntuu olevan ihan OK, vaikka en ole jaksanut kaikkiin ominaisuuksiin edes tutustua. Pimeässä/hämärässä kuvaaminen onnistuu ja videossa tarkkuutta riittää. Puhelin ei vielä ole kertaakaan mennyt jumiin, nii että joutuis kikkailemaan virtoja pois ja resettejä. Ainut mikä jumittanut on fruit ninja -peli, kun oikeen paljon sitä sormee heiluttanut nii ei enää vastannut ja jäi huippupisteet saamatta. Viimeviikolla sitten meni tilaukseen emännän lapsille Sony Xperia go ja Defy+ :D |
CAT B10
http://www.teleputiikki.fi/media/cat.../b/1/b10-4.jpg http://www.teleputiikki.fi/ammattitu...r-cat-b10.html Samsung = Android ja käytettävyys iso plussa, kestävyys miinus (Calacsy S1 ja S2) Nokia = Windows täyttä paskaa! Käytettävyys perseestä! Kestävyys plussaa (Lumia 800) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei valittamista, varsinkaan kun Nokialaisesta pääsin eroon. Paksu tuo on josko noihin juppiluureihin vertaa mutta mulla töissä nostaessa ja kumarrellessa on näyttöjä hajonnut, kavereilla mennyt montakin noita "duudson samsunkeja" rikki näytöistä. Vesilasissa en ole uittanut ja hitsauskipinät palaa kiinni näyttöön kuten kalleimmissakin malleissa, puhelu-vastaus-pikkunettiselauksella akunkesto 4-5 päivää kun edesmenneellä noksulla sama käyttö ja joka toinen päivä sai latailla. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Näihin saa myöskin noita suojakuoria jos jonkinlaisia noiden Griffinin version lisäksi, jopa täysin vedenpitäviäkin joilla voi kuvailla veden alla, vaikka nää IP68-luokan täyttävät: http://www.ebay.com/itm/For-iPhone-4...item484d9a6810 Näillähän sen saa kestämään sen mitä vaikka toi Catepillarin B10 tai enemmänkin. Nää kuoret kai tulee parin viikon päästä myyntiin, pitänee tilata jahka löytyy paikka mistä niitä saa: http://www.otterbox.com/armor-series...efault,pg.html http://www.youtube.com/watch?feature...&v=5p6Aw5wceuA Lainaus:
Vähä mohlomman kokoinenhan siitä tulee, mutta siedettävä vielä: http://gadgetsin.com/uploads/2012/06...e_4_case_2.jpg http://gadgetsin.com/uploads/2012/06...e_4_case_3.jpg Työkäytössä saa luvan palvella toi vanha äks-kover-samppa kun ei siinäkään mitään vikaa vielä ole, ainakin sen aikaa kunnes saan kunnon kuoret. Alkuun otin -50% alekorista tällaset 11€:lla niin saa ainakin lattialle pudota: http://www.youtube.com/watch?feature...TZWh0Rc#t=234s |
Samsung galagxy S2 on ollu mulla vuoden verran eikä oo tarvinnu huollossa käyttää vielä.
Joskus heikosti lataili mutta luulen että vika oli tuossa maailman paskimmassa liittimessä (mini usb) Sama vika oli nokian N97:ssakin Joissakin malleissahan on vissiin erikseen vielä vanhan ajan lataus pistoke? Se ois kyllä suuri plussaa. Nonialaisia ennen omistaneena voin luvata että EI IKINÄ ENÄÄN! Toi N97 oli kyllä pohja noteeraus. Tais olla 2v aikana 6-7 kertaa huollossa viikosta kahteen joka kerta :mad: Viimisen kerran remontissa käydessä takuu oli mennyt umpeen niin arvelin jättää sen sinne huoltoliikkeen roskakoriin:) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 12:09 (GMT +2). |
|