![]() |
|
oltzin räpellykset HJ oli pakko ostaa
5 Liiteet
tänään sain tuon homman viimein alulle kun sitä reilu vuoden suunnitteli :D
eli takarungon korjaus. reilu vuosi sitten meni takimmainen poikittais palkki vähän solmuun kun "ankkuri" vähä tarras ojan ylityksessä. sen jälkeen ei oo kärriä uskaltanu vetää. ja koko taka runko oli paikattu jo nelisen kertaa aikaisempien omistajien toimesta. kuvat on kivoja ni laitetaan muutamat lähtökohdasta ja tän päivän aikaansaannoksesta. |
1 Liiteet
yllätyin kuinka helposti sain tuon mutkan tehtyä runkoon. kyljet auki ja vinkoilla putki kiinni lavaan. sitten efferi toiseen päähän ja vivusta kääntö. johan tuli nätti mutka :)
huomenna hitsaa jo tehdyt palat aukkoihin. sitten pitäs ihmetellä mistä tekis uuden jousen korvan ja kallistuksen vakaajan kiinnikkeen.. |
Tuohan oli hieno idea, tuo nosturin käyttö!
|
onko missää juttua lisä jousesta taakse? eli laitettas vaan yks jousi keskelle akselia? kun nyt on molemmin puolin ja on tosi hirvee ajettava ja joustoa ei oo juuri yhtään.
|
tosiaan piti runkoon hitsata kaks paikkaa. toinen oikealle ja toine vasemmalle.
nyt alkais tää vasen paikka olee valmis hitsattavaks :D http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3329523.jpg kettu mä osasin lisätä kuvan teksiin :D |
ihan jees idea,mut itse laiskana tein sen rungon vaan suoraan vanhan jatkona kun korin korotus kerran oli,niinku sullakin näyttäis olevan joku 50mm
|
Siistiltä näyttää kyllä.
Jossain vanhan palstan arkistoissa tais olla jotain juttua tosta keskijousesta. JF sitä muistaakseni ainakin kokeili. Itelläkin sellanen oli ex hj:ssä kantamassa kuormaa soa:lta. Jousti hyvin ulos mutta olis saanu olla jäykempi ja soan sisäänjoustot oli mulla liian pienet. Autosta tuli niin korkee ja sisään joustot joutu suorien jousien takia rajoittaa et ei mee poikki. |
Lainaus:
|
Mulla oli joku ranskan pullan jousi, en edes tiedä mistä rellusta oli:)
Leimalla ne joka vuosi sitä ihmetteli, jaksoin vaan selitttää miks sen olin siihen tällänny. Oli ihan sen rellun jousikupitkin hitsattu sinne. JOskus bilian romulavalta pelastettu, inventaarion jälkeen;) Vähän raskaampaa jousta lähtisin ehkä kokeileen jos vielä tekisin, joku 1kpl G mersun tai hdj:n jousia.. |
Lainaus:
|
Joskus joku kirjotti että yksi jousi keskellä rupeis ulosjoustossa ja kallistuessa kallistaan autoa normaalia enemmän.
Itsellä ei mitään tietoo kun omassa on kaksi löysää kierrejousta jonkun vanhan golffin takajousia ja on ihan hyvä ajaa. |
Lainaus:
helppohan se on kokeilla yhtä jousta ja palata sitten entiseen jos ei oo hyvä. tästä kun ei ole tarkoitus mitään himo offroadi tehdä. lähinnä vaan näyttävyyden ja rahan säästön takia laitetaan lisäjouset. muutenhan laittaisin korosarjan mutta kun on uutena niin arvokas ja käytettynä melko harvassa. nyt on takana hyvät lehtijouset lisäjousien kanssa kun ovat hieman jo mutkalla ylös päin :D |
Toi yykaakoon jousi ei kyllä välttämättä ole ihan passeli tohon, se taitaa olla yverijäykkä.
Sen alustan vipurakenteen takia. Mulla olis G.Mersun takaset ylimääräsenä. niistä toinen vois olla aika passeli. Kulkeutuskin sinne samalla kun bussia tulis kattoon. kunhan saan noita paskoja alta pois. |
homma eteni
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3335495.jpg koitin teräsharja laikalla ruosteita pois.. eihän se muuta kun kiillota sen pinnan. nyt pitäs löytää joku hiekkapuhaltaja. sitten sais asentaa ton autoon. sen jälkee kallistuksen vajaakat vielä ja vetokoukku. |
no nyt ois runko puhallettuna ja rost stoppi päällä. joku päivä jos sais ton auton alle ja heftattua kiinnikkin oikein..
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3342880.jpg mitkäs noista tankkiin menevistä 10 letkusta voi jättää pois? |
onko hj saanut puuttuvan rungon palan takasin..:confused:
|
Vitsi ku itsekkin kehtais tehdä nuin tuon rungon mutta kun ei. No eipä tuo pajero kyllä olekkaan niin kauaa enää kilvissä etteikö nuo nykyiset paikkaukset kestäis sen aikaa. Mutta hienoa jälkeä täytyy nostaa ihan hattua.:)
|
ei oo vielä saanu runkoa takas kun menin prkl repimään ruosteista liimamassaa siitä täyttö putken vierestä.. siitähän se souvi alko! joku oli viimiset kerrat ihan ite korjannu pop niiteillä ja liima massalla koko sen kulman :mad: sitä on nyt sitten korjailtu tässä aina ku on kerenny. viitisen tuntia.
vittu ku joku urpo ei voi kerralla tehdä kuntoon vaan tollasia vitun kitti viritelmiä! siinä samassa tuli helma palkki myös siihen taka kulmaan. helpotti melkoisesti korjailuja. ja on se vaan niin paljon helpompi tehdä kun ottaa tankin ja putket pois edestä. nyt olis vielä yks paikka kontin lattiaan ja putkien takas laitto niin pääsee laittaa tankin paikoilleen ja sen jälkeen on takarungon vuoro. sitten pitäs tois puolelle laittaa vielä helmapalkki. kyllä se siitä hiljaksii etenee.. :D |
tämmöne paljastu siitä kulmasta :mad:
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3349494.jpg siitä sitte lähettii korjaa ja vielä on kesken. http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3349493.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3349492.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3349491.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3349490.jpg |
olikos niin että takaata vois nyppää kallistuksen vakaajan kokonaa poies? ettei haittaa leimalla.
nyt ois auto pyörillään. vielä pitäis vetää kotelosuojat ja massata yli kaikki paikat. niin ja kuskin puolelle pitäs palkki helma hitsata taka kulmaan. |
Kyllähän se vakaaja pitäs leimalla olla. Riippu tietty katsurista et huomaako jos uupuu:D
|
Lainaus:
juu u. no mistähä vehkeestä sais koiran luut jotka ois samantapaiset ku ne hjiin takaset?? jotakin 10cm pitkät ja lenkki päät 8mm reiällä. |
Corolla AE 80 vm.84-87 taka. Kumipusla on samalla toyotan varaosanumerolla.
|
Toi corollan ei nyt sitten ole lenkillä molemmasta päästä,kun aloin muistelee... se on u toisesta päästä kun hj:n ja toinen on pultti.Mut saa niistä kyllä tehtyä...
|
piru ku ois joku tiedos mis olis molemmat lenkki päillä. sitä tankoa sais jatkettua tai lyhennettyä sopivaks kyl. vageis ois mut se on miltei U:n muotoinen ja alumiinia ja sika kalliita.
|
ei oo vielä löytyny koiran luita.
liekö sen takia perse ylempänä ku aiemmin ettei tuo kallistuksen vakaaja oo kiinni. tilasin uudet hankookin 33" 620e asennettuna :) sopiiko uudempi koelauta vanhemman tillale suoraan? johdot ja nappulat? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Nyppäs en sanokkaan mittään kun sulla onkin HJ61 ja mullahan on HJ60 jolloin ero on eli liittimessä joka tulee sinne voltti/polttoaine/lämpö/öljynpaine.mittarin taakse. Äs juu sii
http://www.netikka.net/mehtalat/Neti...nta_hj60_j.jpg Pikkuveljen kans tuota pähkäältiin viimekesänä ja pikkuvelihän sen sen sitte ratkaasi mutta sehän onki insinörtti. Näin toimii kaikki oikeen HJ60:sessä. |
eikö kukaan oo vaihtanu 61->61:n koetaulua? tietäs nyt mitä kaikkea tarvii ottaa tuosta raadosta kun se kohta lähtee. ja sopiiko nappuloiden ja mittarien johdot suoraan.
|
tämmöne tästä nyt sitte tuli :)
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3371034.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3371035.jpg toiselle puolelle pitäis vielä palkki helma hitsata. mistä vehkeestä sais kallistuksen vakaaja kumit eteen? ihan vaan sellaset rinkulat 10mm reiällä. |
Motonetissä muistaakseni oli tuohon etuvakaajaan käypäsiä kumi tollukoita. Ne oli semmosia aivan yleismallia.
|
Lainaus:
|
lohjan motonetistä löyty jonkulaiset gummit etu vakaajaan.
takajousia aloin vaihtaa. josta muistuki mieleen ku muutama vuosi sitten ekaa kertaa vaihdoin toisee hjiihin niin niitä alkuperäisiä jousiahan kun alkaa irrottaa ehjänä niin siinä saa menemään yhden päivän per jousi. rälläkässä nätisti menee alle tunnissa :D jousen vaihto aika: http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3377590.jpg neet vanhat kumit saa jopa ehjänä irti kivasti 6mm pitkällä poran terällä. terän vaan lykkää sen huulen alta väliin ja taittaa reiän suuntaisesti. sitten kone pyörimään niin jostain syystä terä alkaa kiertämään kumin ulko reunaa ja kaivaa kumin ehjänä pois reiästään :D tämä siin sen jälkeen kun pultti on hakattu pois reiästä. noh nyt pitäs sitten jostain taikoo takajousen etu päähän uus pultti tai pelkkä se holkki johon tekee 18mm reiän pultille. |
Offivarusteelta löytyy rasvattavana näköjään 32 egee kappale.
Sinne ei kyllä kannata sätöstellä mitään ellei meinaa laittaa autoa neekereille kiertoon. Ja se on muistaakseni 19 mm se jousen tappi ja päässä 14 mm kierre. jos sitä tarkoitit. |
Lainaus:
|
jouset vaihdettu taakse :) ja nyt on leidillä perse pystyssä :D
etu jouset makaa kumeja vasten.. vielä pitäis hitsata kuskin taka kulma ja etu vakaaja puslittaa ni pääsis leiman hakee. onhan tässä toista viikkoa aikaa. |
perkele päätin että käyn huomenna katsastaa hjiin! nyt on etu vakaaja laitettu ja iskarit vaihdettu.
katsastus tarkastuksessa huomasin ettei töötti toimi. vika löyty ratti akselista. ei oo töötin paino kehyksessä maita kun on rattil lukko pois päältä, mutta heti ku ottaa avaimet käteen ja kääntää ratti lukon päälle ni tulee maat :confused: ei jaksa mitään nappi viritelmiä laittaa. muutenkin etu kumit tulee kaaresta yli kolmisen senttiä. eli tuurilla lähdetään hakemaan leimaa. jos nyt edes ajoaikaa sais ni sais joulu ajot ajettua ja syötöt nostettua takas järki tasolle. ei jaksa nyt oikee vetää edes nelosella pikku mäessä.. :D |
nonii tuli vähä hitsattua pahimmat reiät umpee. korjattua töötti. vika oli siinä ku ratin irrottaa ni sellanen kupari tappi oli kulunu niin ettei ottanu kiinni ratin kupari rinkulaan. ratin rinkulaa ku hiukka taivutti ulommas ni jo alko rokkaa :)
valojen korkeudet tuli säädettyy. rekkari valot korjattua. sumuvalo piti asentaa muttei pistokkeeseen saanu tulemaan virtoja ni otin sitten sumuvalo nappulan irti :D paha testata :D |
leima tuli! sumuvalon laitoin vielä aamulla kuntoon. mutta se on pakollinen vasta -93 alkaen ja ois pitäny olla vasemmalla puolella :D
pari reikää se löys rungosta takajousien etu kiinnityksen kohdilta. nyt pitäs sitte syöttöä saada pirusti lisää. 2.02 oli päästöt. |
wuuuuuuuuhhhuuuuuuuuu ilo alkaa kilosta ja riemu kahdesta! no ei vaineskaan hjiin kohdalla..
mutta nyt alko hjii menee. vähä yli kierroksen ahdon alaista auki. nyt pers tuntumalla vois ollakki se 140hv. ja tähän verrattuna hyvä jos ennen oli edes 100hv. ennen ei ollu oikein yhtään vetoja. nyt jauhaa tyhjää ja väntää nii pirusti heti 1200rpm jälkeen. :) mustaa ei tuu oikee yhtään. on se vaan pienestä kiinni! |
kiva se on jutella itsensä kanssa :D
noh kuitennii tänää tuli laitettua lisä jousi taakse. paikallisella tuning firmal oli nurkas ylimääräisiä jousia. uusia siis :) alas tuli tälläne ja yläpäähän pelkkä putki kun jousi menee suoraa runkoa vasten. http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3387470.jpg jousi ilman kuormaa http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3387471.jpg ja kuorman kanssa http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3387472.jpg nyt jää perse vaateriin. pitäs olla hiukan jäykempi jousi ettei menis noin lyttyyn ja perse myös pysyis ylempänä kuorman kanssa. nyt siis auto tyhjä.. noh nyt on helppoo ku ei tarvii ku vaihtaa vaan jousta. vaikuttas ainaki iha fiksulta ratkasulta tuo yks jousi keskellä kahden sijaan. eteen onko sitte vähä hankalampi yhtä laittaa :D |
hetken tuumailtuani koetaulun vaihtoa tulin toisiin aatoksiin.. ähh hirmu homma ei jaksa alkaa. joten laitoin uudesta kahvan vanhaan ja asensin lällärin.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3393678.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3393679.jpg ja sitten yhtennä päivänä kävi näin: http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3393680.jpg :D kulki ku ajokoira. oli pettäny se pelti joka on jousen ja akselin välissä. johon jousen tappi pitäis mennä.. nyt on aura teon alla! scanian telinostajasta laitetaan hydrauliikka. |
Lainaus:
Miltä tuo jousi tuntuu? |
Lainaus:
tai oli hyvä ajaa :D kuoppasella hiekka tiellä jotaki 60 monttuje yli ajaessa kun toinen vaihtoehto ois ollu kävely vauhti niin jousien yläpuu tuli ales ja nyt auto on ku pomppulinna :D seki pitäs korjata.. |
Mukavan näköistä puuhastelua, yks juttu pisti silmään tossa lällärin asennuksessa, että äänet voi jäädä hieman pimentoon kun se integroitu la:n kajari on tuolla kojetaulun sisässä, vai onko sulla ulkoinen la:n kajari? sellainen toki kannattaa muutenkin laittaa, kuuluu vastapuolen puhe paremmin.
|
Miehän sanoin että se mersun jousi vois olla parempi tuossa;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Hmm.. lisäjousi keskellä akselia? Niin, no mikäs siinä.. itsellä on perinteisesti "pohjaanlyöntikumien" paikalla. Eli akselin päissä.. Niin joo tuo onkin vähän hankalampi pistää samallalailla eteen :D.
|
Lainaus:
|
aikaansaannoksia: :D eteen aurinkolippa ja äärivalot
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3397879.jpg ja aina kun on kerenny on väännetty auraa keulille! runkoon kiinnikkeet http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3397880.jpg auran runko auton päähän http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3397881.jpg itse aura http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3397882.jpg runko paikassaan http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3397885.jpg ja aura jatkona http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3397886.jpg aura nurin http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3397887.jpg kertokaahan mielipiteitä! ja on sitten vielä kesken. puuttuu aurakepit kulmista, reikä terä, jousi systeemi kipistä ja hydrauliikka.. |
iskarit ku lähti miltei itseksee irti ni saivat uuden kiinnitys palkin joka kestää taas hetken :)
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3404287.jpg |
Iskarit!
2 Liiteet
Ootko hitsannut varmasti kunnolla sen palkin kiinni? Nämä iskarit kun laitat kiinni, niin saa olla hyvä kiinnitys, on sen verran "potkua" niissä!
T: Ari |
Lainaus:
|
pah miten voi olla mahdollista että ku iskari palkkia taakse hitsasin ni rälläkällä tietty sivasin jarru putken poikki. tai no sehän on mahdollista :D mutta miten voi hävitä joka nurkasta jarrut??
|
Lainaus:
|
Lainaus:
mutta miten hävis kaikki jarrut? = hjiis 1-piiri jarrut? |
Jarrut!
Lainaus:
Auto siinä asennossa, että kaikki nesteet säiliössä kulkeneet takajarrun putkiston kautta ulos? Silloin imaisee koko järjestelmä ilmat ja saa ilmata joka kulman! Joskus itselle sattunut sama, kun olen jarruputkiremppaa tehnyt! T: Ari |
Taitaa johtua siitä jos se alb-venttiili(?) saa ilmaa, joutuu koko systeemin ilmaamaan ja ilmaamaan ja ilmaamaan ja... :mad:
|
auto on ollu suorassa mutta tiiä sitte. ladas oli ainaki kunnon 2 osanen neste säiliö..
täytyy hakee motonetistä sellane jatko kappale ja korjata putki. aurassa on nyt molemmat jouset ja kulutus terä. toimii perkuleen hyvin! :) vielä pitää tehä lukitus tanko kulma asentoon ja tuo scanian hydrauli hässäkkä rakentaa paikalleen. |
Oisko paha rasti uusia koko putki ?
Murphyn lain mukaan se vuotaa heti jostain muualta. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
|
talvella uponnu subaru nostettiin tänään. 3kk oli pohjassa. ja se tuli sitten mulle.
tarkotus ois koittaa jos sen eka sais käymään ja sitten kattoa muut kuntoon. onkohan mitään toivoakaan ja mitä kannattais ensimmäisenä tehdä? http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3555781.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3555782.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3555783.jpg |
Toi on semmonen rojekti et unohtaisin :D Siitä ei saa mitään toimimaan ikinä!
|
iskaripalkki
Lainaus:
|
Lainaus:
|
kaikki ruoste näytti että ois tullu vasta tänään kun sai happea. siis pultin päissä ym. lähti pyyhkäsemällä pois.
laskin koneesta öljyt pois. ekan minuutin tuli pelkkää vettä ja lopuks öljyt. sitten tulpat irti ja 4 silmään ja vähän työnteli edes takas ni lens vedet pytyistä. sitten pyttyihin moottori öljyä pikkasen jokaseen. nii ja koneesta tuli nelisen litraa öljyä. ei ollu päässy poies koneesta siis. bensatankin korkin ku avas ni sihahti miten muuten auton kanssa kannattas nyt toimia. antaa kuivua pari viikkoa auringossa ja ite kuivailla paineilmalla sähkö liitoksia? vaiko hätäsesti äkkiä käyntiin koittamaan? |
ei akkua paikalleen ennenku on varmasti kuiva joka sähkövehje :)
|
Varo oikosulkuja.
Itse en SUBARUA enään kunnostaisi.
Uponnutta venttä kunnostivat ja saivat jo koneenkin käyntiin, tyytyväisinä jättivät sitten yöksi akun latautumaan ja kaapelit olivat koneessa kiinni. Kaikki paikat eivät olleetkaan kuivuneet vaan jostakin oli veden avulla oikarissa, vene ja halliki meinasi palaa, vaan onneksi palokunta kerkesi hätiin. Vene vain paloi entiseksi. Eli vettä on joka paikassa todennäköisesti. Kävisin kaikki sähkölaitteet läpi ja tarkistaisn että ei ole vettä. t. Ismo Ämmä |
nössö touhuu
Kylmiltään käyntiin!:eek:
Pitää elämäsä jotain jännitystä olla:D |
Lainaus:
juujuu ja penkinlämppärit päälle, ja ajoon :D mielenkiinnolla tätä seurailen, miksei se vois siitä ruveta toimimaankin, vaan saattaa muutama sähkövika jossain kohti ilmestyä... muista kattoo sitten myös laatikon ja perien öljyt, jarrunesteet, kytkinnesteet ym liemet.. onks muuten autom. vai manuaali ? |
Pariin paikkaan saa varmaan CRCtä suihkia. :D Minkähänlainen henki ecu-lootassa on? Mutta mielenkiintoinen projekti, kannattaa kokeilla kuinka käy.
Jos ei tule kalua, niin myy vanteet mulle. |
Lainaus:
:D:D:D |
= SCUBARU :D
|
Eihän tuosta ole pakko yrittää tehdä luotettavaa perheautoa? Puoli luotettava jäärata lelu siitä tulis paljon helpommin.
Minkä ikäinen saparo? |
Eikös tuolla subarulla vielä hevoskoppia vetele ihan täysiiä...
Ja muutenkin missä vaiheessa TÄLLÄ palstalla on ruvettu kastuneita sähköjä jännittämään??? |
tää on -96 ja mittaris vaan 200tkm. viikko ennen sukellusta katsastettu ni eihän täs voi olla mitää vikaa :D
manuaali loota. jostain syystä bensatankkiin ei ollu vesi päässy :) tulpat menin hitto laittamaan roskiin ni ei voi vielä koittaa käymää :D nii ja moottorinohjaus boxin kaivoin vielä illalla käteen ja pesin jarru cleenerillä ja sen jälkeen wurthin hapettumien poisto aineella. joka muuten haisee aivan samalta kun perus crc.. |
nii ja sai tällä katiskalla kalaakin :D
yks made pärskytteli ku oli jääny puskurin ja pohjapanssarin välii jumii. kutunsa oli laskenu laturin päälle :D http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3555784.jpg jos ei saa kuntoon ni lasketaan surutta katiska ens talvekski :D :D |
Lainaus:
:D:D:D |
Lainaus:
Sitten joskus kun oot perannu kaikki mestat läpi ja purkanu turhat ja varmistanu paikallejääviksi tuomitut toimiviksi voi sen akunkin asentaa pysyvämmin. Ehkä monestakin syystä jonkin sortin pääkytkimen kanssa, kunnei ne niin hirveitä kuitenkaan maksa. Vähän sama juttu siis kun nesteitten kanssa, oletuksella kaikki on pilaantunu ja vaihdettava tai ainakin about joka paikka pitää avata ja kurkata ja kertoo fisuille terkkuja. |
Nii, onkos ne hapettunu kunnei oo ollu happea :confused: crctä ja wd40 joka paikkaan ja mylly tulille. Polttaa sitten jossain parkkiksella ton vaikka juhannuksena jossei pelaa.
|
Minkäs takia toi on järveen sit parkkeerattu?:rolleyes:
|
Lainaus:
Erotiikkakortit voi olla lievästi hapettuneita, mutta kun akusta loppuu puhti, niin loppuu syöpyminenkin. Kerro kun avaat noita sähköjä, että miltä näyttää. |
nyt on joka perkeleen sähkö liitin avattu, kuivattu ja kontakti spray käsitelty. jotkut oli ihan normaali näkösiä ja jotkut hiukan valkeita jo. käsittelyn jälkeen täysin kirkkaita :)
|
Lainaus:
eka uppos vaan keula ensimmäisestä hötö jäästä läpi. sitten perse kokonaan ja sen jälkee koko auto. äijä ehti sammuttaa auton, kiskoo kolme koiraansa ulos ja kävellä hetken matkaa apua hakemaan kunnes sitten meniki koko auto läpi. |
Aika paska säkä..:D jäihin tippuneita traktoreita olen kyllä nähnyt mut koskaan ei oo autoa tarvinnut naarata..:rolleyes: oliko syvälläkin?
|
ei huolia murheita..
ei tosta kannata olla niin huolissaan, kun se kerta on makeassa vedessä seisonut ton kolme kuukautta niin luultavasti ei ole mitään ongelmia muutako kuivaat jossain maalauskammiossa sen ja isket tulille.. kyllähän noita maastureitakin upotetaan jatkuvasti ja jos se vesi ois niin vaarallista niin eihän sinne kukaan menis. ja sitäpaitsi makeavesi ei käsittääkseni johda sähköä juuri ollenkaan toisinkuin suolainen vesi..
itsellä on sen verta kokemuksia että jokehen tai järvehen kun upottaa niin nou problem. mut kun mereen tipauttaa niin jo kolmessa tunnissa meni paskaksi, Startti,laturi,vinssit,flektit,sulakerasiat,kaapel it,ja akun navat.. :D |
ei ollu ku jossai 3-4 metrissä.
ainuat sähkö vehkeet mitkä mietityttää on mittaristo ja lämmön säätö paneeli joka on kokonaan sähkönen. |
Lainaus:
Mukava seurata tätä scubarun hengenpelastusta.:D |
Tänään löin sähköt nippuun ja akun kiinni. virrat päälle ja bensa pumppu hurisi ja varoitus valot mittaristossa toimi. en kokeillut muutakun lasinpyyhkijöitä jotka toimi ok.
huomenna jos tyhjentäis tankin ja lisäis uudet kakut ni vois koittaa käymään :D |
Miksei se nyt lähtis? upotellaahan noita offipelejäkii jatkuvast ja hyvinhän nekii tuntuu toimivan... ei se makea vesi oo vaarallista..:D:D
Tosin akkua en ehkä kiinni jättäis jos yöks talliin sen hylkäisin..:rolleyes: |
Lainaus:
otan aina akun kengän irti jos auto jää yksin talliin. oli se sitte iha uus tai vanha lousku. kerran näin kun traktori ajettiin ulos tallista yön seisomisen jälkeen. samalla kärys kaikki sähkö johdot ja tuli kiire kytkeä akku irti. ois voinu palaa koko vehe talliin. |
eiku vakuutuskauppiaalta parasta kaskoa hakemaan. Saa vielä enemmän rahaa autosta, kun on maksanu! :) Samalla maksaavat pienen osan siitä mitä talliin meni, kun se palaa samalla :D
|
Sivu luotu: 03:40 (GMT +2). |
|