![]() |
Nissan D22 vm-01 103hp
Harkinnassa olisi jos jonnekkin veisi polttoainepumpun säädettäväks? et sais tehuja enemmän irti. onko kellään kokemuksia?
tällä hetkelllä turbo ottaa 0.7 bar:in tehot. kannattaako laittaa joku jousi viritys siihen että nostaisi korkeammalle tehoja? |
Siis jousella tuottaa enemmän vastusta, jolloin toivon mukaisesti paineet kasvaa...
|
Syöttöruuvista voisi löytyä se vastaus. Vai onko jo otettu kaikki irti?
|
Joutuisi (Kuulemma) ajoneston hajoittamaan/juottamaan uudestaan, kun syöttöruuvi on kuulemma sen alla. tämä vaihtoehto ei houkuta, paitsi jos saapi neuvoja!?!?!
|
Ilman syötön lisäystä et saa koneeseen vetoja lisää.
Pelkkä turhanpäiväinen ahtojen nosto laskee tehoa. |
Kannattaako sitten pumppua viiä minneekkään säädettäväks, jos syöttöä vaan lisää sekä turboon painetta?
paljonko tällä saisi jo tehoja irti? onko kellään kokemuksia että ei sit tarvitse heti uudestaan ruveta säätämään... |
Onpa kyllä sitten ihmeen hankalaan paikkaan asennettu tuon ikäisessä Nissanissa syötön säätö.. Mut tosiaan sitä keittoa se kone tarvii lisää jotta tehoa saavutettaisiin enemmän.
Löytyykö turbosta säädettävää hukkaporttia? Tämän ja syötön säädön kanssa saat pelattua niiden ahtopaineiden parissa. |
Hankalassa paikassa on juu.. turbossa ei käsittääkseni ole mitään säätömahdollisuutta?!?
|
tämän siis ainakin pitäsi olla sillä vanhemmalla TD25t koneella oleva versio!? Siitä kyllä pitäs syöttö ruuvi löytyä pumpun päästä suunnilleen sieltä polttoaine letkujen alapuolelta.siinä on sellanen peltinen "sinetti" tötterö päällä,se ite säätö ruuvi ei näy ennenkuin sen nylkee sieltä irti!!
Koitappa tutkia sitä turbon hukkaportti systeemiä,jos siinä hukkiksen kellolta lähtevässä tangossa on kierteet ja lukitus mutterin näköistä rakennelmaa nii kyllä siitä pitäs säätö löytyä.Vanhemmista turbo king capeista ja terranoista kyllä löytyypi... |
Taidan ottaa sieltä valokuvia et on helpompaa tämä harrastuksen opettelu :D
|
3 Liiteet
Tuossapa olisi noita kuvia toivottavasti näistä on hyötyä....
|
Noh onko kellään kokemuksia vai ei?
Kokeilin turboa "jumittaa" että testasin paineita, nousivat 1.0 mutta viritys ei pitäny kunnolla joten se jumistus aina löystyi. joten luulen että tuolla turbolla pääsee 1.5 saakka, tarkoitus olisi saada pysyvä 1.0bar. Jos jollain on kokemusta siitä syöttöruuvin sääätämisestä, sekä ajoestolaitteen siirtäminen edestä, niin olis plussaa! |
Ihan mielenkiinnosta...
Tossa kuvassa missä näkyy toi kello josta lähtee pieni mutkaletku kiinni painepuolelle. Laittelitko sen tulpaten kun jumitit?
Mulla kans vakioahtoinen D22 -01. |
Siis mitä kuvaa tarkoitat? (kuva1,2,3?)
siis tuossa kuvassa kolme tein eston tohon silleen että turbon yläpuolelle tulee tuo vipu niin rautalankaa vedin siitä runkoon että kun tulee painetta niin rautalanka estää sitä vipua liikkumasta. en tulpannu mitään ku testasin sitä. oisko kannattanu vai? |
Lainaus:
|
Ensimmäisessä kuvassa sähköjen takana oleva pumppu aukaistu katsottu sisälle ja laitettu pystyssä oleva kartion muotoinen tikku (mikähän oli nimeltään, eri asentoon, pieni vaikutus saatu syöttöön) sekä sisällä oleva ratas pyöritetty sisäänpäin... vaikutuksena pikkuisen tummat savut sekä turbo ottaa aikaisemmin.
|
Lainaus:
Nimim. kohta kalahtaa? |
hei pojat ihan oikeest...
jos vaikka vähän selventäis sitä hukkaportin ja turbon toimintaa:D
http://www.kosunenracing.com/turbo.html |
Missäs kohtaa sitten sijaitsee se Bleed-valve? elikkä kun olen nytten saanut sitä polttoainetta lisää (jos on savuun uskominen) niin voisin nostattaa sitä painetta sinne markan kohtaan.... (1.0bar)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Yritin selvitellä sitä syöttöä, enkä löytänyt vaikka puhelimen työnsin tuonne väleihin et saisin kuvia sieltä.
Olisiko se mahdollista että se olisi tuon vihreän tötterön sisällä? siihen menee piuhat tuolta valkeasta mötikästä piuhojen liitoskappaleelta. |
Äkkiseltään näyttäis että se on sen alapuolella olevassa mötikässä, siinä missä on musta nasta päässä.
|
Vanha/kokenut asentaja sanoi tänään että on todella iso homma et pääsee säätämään syöttöä!?! onko kellään kokemusta tästä?
|
Elikkä en aio itse ruveta säätämään mitään jos työ vaatii vaikeampaa osuutta.
ketkä jo ovat nostaneet syöttöjä tälläisestä mallista. olisin todella kiitollinen jos saisin neuvoja mitä kannattaa tehdä. |
Elikkä Syöttöä saa ruuvattua lisää. säätöruuvi löytyy Pelti"tutin" alta, mikä taasen siaitsee poltoaine letkun alla. Pelti "tutti" tarvitsee väkivaltaa että irtoo..
Itse kiersi noin 1 1/2 kiekkaa kii päin. Vaikutus havaittavissa. Ahdonalaisen syötön kannen alla karassa on nylokki holkki mikä rajoittaa sen liikettä. Pois se sieltä. |
Tarkoitatko sitä tuttia tuossa kuvassa 1 joka näkyy?
Siihen menee kaksi piuhaa sisään!?! Nylokki holkkia en nähny aiemmilla kerroilla ku katsoin, pitää uudestaan aukaista. |
Ei se. Se on tos viehreän kupin oikealla puolella. Ei näy kuvassa..
Kaikissa ei oo välttämättä sitä rajoitin holkkia. Tos hieman lissää aiheesta. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89150 |
Löyty jonkinnäköiset suherot kuvat aiheesta:
http://img718.imageshack.us/img718/4...025kohtees.png http://i214.photobucket.com/albums/c...gor/photo3.jpg Eli sulla se vihree hattu on tuon vasemmalla olevan pötikän päällä missä on tuo musta keskiö. |
Lainaus:
|
Lähes sama pumppu, vaan ahtopainekompensaatio lisätty.. ja ruuvattu kupeeseen lämpötilakompensaattorin tilalle NATSin palikka.
Käytännössä noilla pumpuilla ei sitten ole mitään eroa, mutta mikään osa ei taida olla suoraan vaihtokelpoinen. Ahdonalaista syöttöä voi "säätää" isommaksi kiertämällä sitä kalvon alla olevaa karaa sopivampaan asentoon. Tuskin on tehtaalla laitettu suurimman syötän asentoon. Tuon TD25Ti:n pakopesä on sitten TODELLA ahdas, että mitään suuria ei kannata tehdä puhallinta vaihtamatta. Nousee vain pakopaineet heti taivaisiin... |
No tänään kerkesin vaan tarkistaa tuon pakoputken, takapöntön otin poies niin nyt mittari näyti 0,8 bar:iin
sitten kokeilin ottaa pienimmän pöntön poies, ei vaikutusta. pikku pönttö takas. huomenna katsomaan ahdonalaista syöttöä et löytyykö karasta se nylokki holkki... |
4 Liiteet
Mikähän merkitys lienee tuolla osalla (kuvassa1) jossa on numero merkintä 541????
kuvassa 2 löytyi karan yläosa. kuvassa 3 SE NYLON HOLKKI! Otin sen pois. kuvassa 4 näkyy loput, kamera ei mahtunut tuonne että olisin nähnyt mitä löytyy tuolta reiän loppuosasta. puhelimella sain otettua, siellä näkyi tyhjä ontelo johon kara menee alaspäin, oikean eturenkaan kohdasta katsottuna siellä oli reikä joka oli karjapuskurin suuntaan. eli karan laitoin silleen ku siinä mustassa kumissa oli päällä numeromerkintä 0 se osoittaa pelkääjän paikkalle. ja karan kun on epäkeskoinen niin kohta jossa on karassa eniten tilaa laitoin sen karjapuskuriin päin. Nyt paineet nousi 0,9 bar:iin (Riittävästi) ja sopivat savutkin tulee putkesta. Nyt vaan täytyy pakoputken loppu osa tehdä valmiiksi ettei savut leviä auton alle. |
Noni, siitä se lähtee. Turha näitä on ujostella, tekemällä oppii.
|
Oolrait muuten oon ollu tyytyväinen tuloksiin, paitsi että kun kaasun åpainaa pohjaan ja kierrokset ylös ja siinä vaiheessa ku otan kaasun pois kone pölläyttää lisää savua!?! johtuuko siitä että silloin saa lisää ilmaa ja pölläyttää vai mikä on?
mitä keinoja kannattaa tälle tehdä!?! |
Jos mustaa pölläyttää kaasua löysätessä, niin varmaan sylinterissä on vielä palamatonta dieseliä ja turbo ei anna sille tarpeeksi ilmaa joten se poistuu nokena pakoputkesta.
|
joten pitäisikö sitten turboa isontaa vai onko siihen jotain muuta vaihtoehtoa?
|
Joka autossa on vakiona liian pieni turbo joten se on ensimmäisenä vaihdettavien listalla jos voimaa aikoo.
|
Nyt tartteisin apuja, kun joutuisi syöttöjä hieman taas säätämään. elikkä pitäisi löytää alkuperäinen kohta tuolle karalle. elikkä siin näkyy numero 0 mutta ei ole enää muistissa minne päin se osoitti!?!?!?!?
|
| Sivu luotu: 01:12 (GMT +2). |