![]() |
redneck dodge
tuli joku aika takaperin ostettua kaverilta -94 dodge ram joka on hemmetin laho, siitä nyt pitäs yrittää värkätä jonkinmoinen venäjän reissu kulkine
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84490 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84489 tämmönen lähtökohta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90905 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90904 pikku mekaanikko oli mukana repimässä lasikuitu kittiä helmoista pois http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90910 kaveri kävi nostaa lavan pois ja päätin luopua orkkis lavasta kun on niin hemmetin laho,jonkinmoinen flatbed mielessä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90909 renkaatkin piti ostaa 37/14.5/16 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90908 takarunko menee vaihtoon kun sain kaverilta parempi kuntoisen rungon http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90907 uusi runko kävi raepuhalluksessa ja maalasin sen por15 maalilla. tää projekti etenee hitaasti mutta varmasti yritän muistaa räpsiä noita kuvia kun kuitenki porukat niistä tykkää :) |
No onpas laho tosiaan!? Liekö kolaroitu tuohon oik. kylkeen joskus..? Mutta pidä Konfederaation lippu korkealla, hyvä siitä vielä tulee! :D
|
en ainakaan vielä ole huomannu merkkejä kolarikorjauksista ja kummatkin helmat on kyllä ihan yhtä kovat . ei muuta kun palkkihelmaa ja vähän peltiä niillä tästä selviää
|
70x70 palkki istuu aika nätisti helmakotelon tilalle. Siihen lisäksi 63mm vesijohtoa niin saa hyvät rocksliderit. Meinasitko korottaa?
|
Lainaus:
|
Ettei olis ollu joskus aura-autona? Ne tuppaa olee aika rapsakoita jo jenkkilässä...
Vai mikä rauta etupuskurin alla kurkistaa? Hyvä siitä tulee! Onko muuten kovalla vai kuminauhalaatikolla? Koneen pystyy kyllä arvaamaa... :) |
Lainaus:
automaatti laatikollahan tämä |
Ne varmaan tunkee suolaa jenkkilässäkin nuo auramobiilit, ei kai se muuten nyt rapeaksi ois mennyt. :confused:
|
Mielenkiintoinen projekti, ku itsellä vastaava -01 käyttiksenä.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91173
tänään tuli irroteltua jousia rotkesta ... oli pultit niin jumissa et otin sitten väkivalloin irti . eli ensin vähän rälläkkää http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91174 ja sitten iso sorkkarauta käteen ja reipas repäisy ... on se helppoa kun on sopivasti laho :) |
onpa muuten oikiasti aika mättääntynyt tapaus... :D eiks noi jenkki rungot kuitenkin lähtökohdiltaan oo aika vahvasta värkistä tehtyä U profiilia jotain 5-6 mm seinämällä...
|
Tuo takarunko on 8mm C-palkkia, ja etupää on 4mm seinäinen kotelo. Keskiosaa en ole mitannut, mutta se saattaa olla 5-6mm seinäinen kotelo.
|
ku ei aina jaksa tuota mätäntynyttä rautaa hiplailla ni tänään tuli purettua cumminssin jakopää auki ja ihmeteltyä jotta missä se killer pin sijaitsee
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91236 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91237 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91238 ja sieltähän se veijari löyty. aika nätisti oli paikallaan, mutta kun vähän vasaralla napautin sitä niin kyllä se muutaman millin syvemmälle painui |
piti oikeen kooklettaa mikä juttu toi KDP on, todellakin melkonen veijari
|
juu se on sellanen veijari. nyt kun on purettuna toi keula niin on todella helppo purkaa toi jakopää auki ja tehdä se eliminointi prikka tohon pultin alle, halpa konsti estää mahdollinen täystyho.
|
Olikin hyvä tietää tästä, joskus ollut mietinnässä että ostaisiko 5.9 Cumminsilla olevan Dodgen.. Hyviä koneita, mutta ei näköjään ole sellaista moottoria maailmassa missä ei jotain perustavanlaatuista vikaa olisi :D Onneksi tämä on sentään helppo korjattava, kunhan tekee ajoissa! :)
Tästä tullee varsin asiallinen aparaatti, hauskoja pelejä nää Dodgen pickupit. Vaan mätähän sun autos on kuin mikä :eek: |
joo tätä tapin irtoamista on sattunu näissä vanhemmissa 12 venasissa , jostain vuosimallista lähtien toikin on jo tehtaalla korjattu. nyt en millään muista miten ne vuosimallit meni mut tuolta bittiavaruudesta ne löytyy kun kooklettelee
|
Nyt on asiallista projektia. :)
Lainaus:
Omassakin dodgessa on kyseinen tappi tehnyt täystuhon koneeseen jenkkilän vuosina. Tilalle on tuupattu tehdaskorjattu pata, ajettu nyt 60000 mailia. Onkohan nois tehtaan parsimis jo tappi blokattuna? Onkohan kellään tietoa? |
mulla oli kyseinen tappi pudonnu jo vissiin suomessa.. oli tosin lohkassu vaan kotelosta pienen palan. tää jolta ostin auton oli sen palan liimannu vaan paikalleen. tein sitte pienen remontin siihen kun purkasin keulan ja vaihtelin ehjän jakokotelon kun se liimaus sitten petti. se ehjä kotelo jonka vaihdoin oli jostain 99vm teollisuusmoottorista jossa oli jo muutettu se kohdistintapin kohta niin ettei se pääse tuleen läpi.
|
Mielenkiinnolla seuraan mitä tästä syntyy:) Mieli tekis hommata toinen dodge,kun käyttö peliä ei mettään sovi viedä.Sen vois varustaa mettä peliks kunnon korotuksilla ja IIIsoilla rinkuloilla:rolleyes:
|
jos jollain polttoja hommata tuommoinen dodge projektiksi niin kotipaikan tallista semmoinen löytyisi veljen omistuksesta.
http://www.youtube.com/watch?v=XEUUVKFW_no Plussat kummitus mylly ajettu 260tkm uusi eberpächer korin korotus 4tuuman rööri alusta loppuun fuelplate marine suuttimet pyro kojetaulussa(pakolämmöt) vahvistettu automaattilooda lattia juuri paikattu ja massattu MIINUKSET yksi takaiskari solmussa takaluukussa lommo akut sökö kardaanin c lenkki puuttuu. muuten ajokuntoinen. mukaan tulee pahvilaatikollinen alustan puslia, vaihdettu ainoastaan väljät viimeksi. |
Lainaus:
|
tällä viikolla ei kerenny kun parina päivänä muutaman hassun tunnin puuhastelee rotken kanssa, mut sain kuitenkin jotain aikaiseksi
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91668 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91667 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91669 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91670 nyt olis ihan passeli pituus :D . tän jälkeen pitikin sitten hakea pikku mies taas viikoksi mun luo niin nyt ei taas tallissa tapahdukkaan mitään |
tänään tuli nokian venehuollolta paketti
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91963 pääsee jakopään niputtamaan kasaan |
hei kertokaas miten ihan oikeaoppisesti pitäis runko hitsata kasaan. katkaisee rungon suoraan poikki ja salmiakki vahviste kylkeen ??? vai miten
|
Lainaus:
Salmiakki <> vahviste kylkeen lisäks. |
niin vino sauma kun mahdollista ja pulteilla vahvike. niin ei repeile kun on kumirunkonen jenkki lahna kyseessä. :) Tai ainakin malttia vahvikkeen paksuuden kanssa. Max alkup rungon ainevahvuus. Joku on johonki topikkiin linkittäny oikeen jonku raskaankaluston toiminta ohjeen rungon muutoksista. söörtsillä pitän löytyä.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Amerikan joethan noita runkoja lyhentää noihin äkkilähtövehkeisiin, yleisimmin Z-muotoisella saumalla ja kylkeen tulevalla vahvikelevyllä noita tehdään. Comp D:ltä ja Cumminsforumilta löytyy enemmänkin infoa, tossa ainakin jotain http://www.competitiondiesel.com/for...bed+conversion
|
Lainaus:
|
Kappas, niinpäs olikin tuo keskustelu sillä yhdellä alueella minkä lukeminenkin tarvii rekisteröitymisen. Mutta tossa on kuvia tuolta linkistä
http://i491.photobucket.com/albums/r...f/DSC00081.jpg http://i491.photobucket.com/albums/r...f/DSC00078.jpg http://i491.photobucket.com/albums/r...f/DSC00101.jpg |
Kuvissa oleva on hyvä malli, mutta ei tuolleen ison reiän kohdalta. :)
|
Onks tää rojekti kerenny etenemään mihikkään. :D
|
juu ei ole paljoa tapahtunu mut nyt tällä viikolla vähän näpersin... jakopää on kasassa ja jospa tästä nyt lähtis ruosteita rälläköitsemään .
haaveena olis että ladokaa pääsis tällä kattelee mutta aika näyttää toteutuuko haave. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100276
nyt sain putsattua ja maalattua runkoa joten kohta voi ruveta asettelemaan takarunkoa paikalleen |
Mitä turhaa sitä takarunkoa.. etteks työ simpan kanssa suunnitellu, ett akseli tohon vaan ja ja ja .. :)
|
Amerikan Jimithän harrastaa tuota että runko hytin takaa poikki, ja nelilinkit kiinni tuohon rungon päähän. Sitte exo ja putkilavaa siihen päälle.
|
Laitahan mun exä äkkiä kuntoon :cool: Pitää tässä joku päivä tulla möllistelemään..
|
Lainaus:
ja suunnittelinhan mä tuossa et kun löytäis riittävällä akselipainolla olevat tukivarret jostain ni laittais ilmajouset , sen jälkeen vois nappasta rungosta vähän pois takapäästä. ja cosworthman tuu ihmeellä möllistelemää kyllä mä kahveet keitän . |
Lainaus:
|
älä prkl. yllytä hullua :D
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92705 |
heh todellakin riittää kantavuudet :D
. saiskohan noihin tehtyä sellaset kiinnitys pisteet että ne antais joustovaroja ... tai sitten jostain tekemään itte puslat päihin miten pitkät nuo muuten on |
Lainaus:
Noihin saa kyl kohtuu pienellä vaivalla läpipulttimallisia puslia, sorvaa vaan soviteholkit. Nuo originaalit on lukkorenkaalla ja kevyellä prässisovitteella kiinni. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102630
jotain on taas saatu aikaseksi kaveri tuli vähän auttelee ja nyt dodge on taas pyörillään http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102631 tollaset riiput väsäsin vanhojen ja märäntyneitten tilalle |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104743
tulipa tuossa vähän mallailtua et kuinka paljon tarvii tehdä tilaa renkaille http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104744 tuossa akseli on pohjauskumia vasten ... taidanpa himpun verran korottaa koria |
Onks tää projekti kerenny taas etenemään mihikkään? :D
|
joo reetu ei ole koko kesänä tämä edistyny , mutta nyt on taas rotke työnnetty talliin ja rokkiautosta tilattu uusi etukardaani ja polttoainetankkikin on jo hahmottumassa :) .
kyllä tämä taas rupea edistymään . |
tää projekti on tosissaa levänny koko kesän mutta nyt se taas pikkuhiljaa rupeaa edistymään.
tänään tuli korjattua väljä panhardi tuolla lukeslinkillä, oli kyllä varsin helppo asentaa . http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=118424 |
pitkästä aikaa oli kunnolla aikaa pajottaa taas dodgea ja saatiinhan jotain aikaiseksi ,
kuljettajan ovi on nyt suurinpiirtein ehjä ja palkkihelmakin paikallaan ja apparin ovi revitty irti ja ruosteet laikattu pois . pistän kuvia tulemaan kunhan kone kerkeää lataamaan ne tonne albumiin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121091 tommonen polttoainetankki ilmestyny tohon hytin taakse http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121088 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121090 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121094 ruosteitten poistoa apparin puolelta http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121096 tuohon tänään hommat jäi jatkuu sitten kun selviän krapulasta :D hyvää uuttavuotta |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126830
etulokareista ei paljoa jäljelle jäänyt kun ruosteet rapisteli pois ... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126829 vähän levikettä putkesta ja pellistä :) |
Lainaus:
Jestas mikä krapula!! 3kk:eek: |
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145124
Ei tämä projekti ole kuollu vaikka aikaa onkin kulunut , joulunpyhinä on aina vapaata aikaa niin voi vähän näpräillä :D |
onkos tää edistyny yhtään? alkaa oleen vuosi lähestyyn viimesestä jutusta.. :D
|
joo tää edistyy äärimmäisen hitaasti mutta varmasti :D . on siinä jo vähän maalia heitetty niskaan ja lavakin on tekeillä ja tänään olin purkamassa fulleria irti fordista ni kai tässä samalla sekin yritettävä tonne asentaa :)
|
Millasesta voortista se vaihteisto on?
|
ford cargo vm. 90 tai 91 ja 18000 kokonaispainolla
|
Lainaus:
|
Eikai se niin raskas kun näkyis olevan "kesyimmästä" päästä fulleria. Toki fulleri itessään jo järee vaihteisto. Rto-6610 painaa 200kg ja on kuitenki 10 vaihteinen kahdella sivuakselilla :)
Mulla tuo ramin 6vaihteinen on 160kg |
Lainaus:
|
fs 4106a fullerin kuivapaino 167kg ... tämmösen lukeman löysin intternetin ihmeellisestä maailmasta
|
Moro. Mulla on tiedossa Villerinkin tuntemalta henkilöltä samanlainen dötsin rungon takaosa ku oma on laho. Mietin vain minkälaisilla pulteilla kasasit?
Ja kannattaa varmaan harkita takalehtijousien shackle flip-kittiä eli kääntää ne takariipukkeet alaspäin. Samalla saa ne akselin ja lehtijousen välissä olevat koropalat halutessaan pois rungon korkeuden juurikaan muuttumatta. |
Laitetaas vähän mettäsian puolesta kuvia :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=173793 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=173792 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=173791 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=173794 Projekti eteni taas kummasti ;) |
Lainaus:
ja kyllä se shakle flip kävi mielessä mutta jää nyt toistaiseksi tuolleen ... katotaan sitten myöhemmin :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Rouhee kärsä :eek: Onko tolla jokin ihan tarkoitus? |
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169646
isorunkonen virveli mahtuu 3" korin korotuksella kennojen alle. ja pikku runkoset menee jopa vakio puskurin sisään. ainakin tommosella pedillä. |
aika lähellä samaa kohtaa se on mullakii paitsi himpun ylempänä ja ilmastoinnin kennon ja vinssin väliin sormet mahtuu justiinsa mut mulla on tuota putkea väännetty tuohon keulalle ni se on himpun nenäkäs :D mutta jos se jatkossa tuntuu huonolta niin helppohan noita puskureita on muutella :)
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181399
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181398 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181397 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181396 onhan tääkin projekti vähän edistynyn niin tänään jo vähän pihassa ajelin ympyrää rotkella. vähän päänvaivaa viel tuottaa noi takalokarit et miten tuohon saapi järkevästi tehtyä ja mistä ne tekee . |
Loksujen yläreunathan tuossa jo on. Taakse vaan kumimattoa, saa nostettua ylös metsään mennessä pois haitoilta ja etupuolelle vaikka parlokin palaset tai pelliä.. :)
|
joku on varmaan joskus taiteillu noitten takavalojen kanssa niin mites ne vilkut ja jarruvalot saa helposti erotettua , ja silee järkevästi .
hyviä vinkkejä kaivataan :D |
Lainaus:
Pirun nätti Dogge tulee! |
nii joo sähköjä meinasin .. en tullu tuota edes miettineeks aikasemmin ku nyt kun meinasin valojen kytkentöjä ryhtyä tekeen :D
|
ei kellään olis myydä mulle etukardaanin kiinnityspantoja ja pultteja kun ei tullu auton mukana ja koskinenkin sano ettei saa niitä pantoja, olis kiva kun sais kardaanin paikoilleen :D
|
Dually.fi sieltä ostin itelle.. toki käytetyt mutta ehjät
|
kiitos villeri tuo dually ei tullutkaan mieleen
|
perhana soittelin duallyyn ja ei kuulema ole ja neuvo soittelemaan southwest tradingiin mut ei ollu sielläkään ...
|
Missä muissa peleissä on samat pannat käytössä?
Jos sattuis Jeepeistä löytyyn, niin Jamant.:cool: Jos sattuu Subbarissa olemaan, niin tapsa4x4:D |
|
Sinne taitaa mennä U-pultit pantojen tilalle. Ihan satavarma en ole, mutta kattelin kerran että ois tilaa muttereille vääntiön takana.
|
pantasarja meni tilaukseen mutta kertokaas minkälaiset pultit kuuluu sinne jakiksen päähän kardaaniin , vai survasenko poralla jengat pois ja 10mm kovat pultit :D
|
Lainaus:
Mutta tämänkin tiedon tarjoili General Mistaken kanssa pelaava.. |
Mä taasen löysin netistä että olis unc 7/16.. myös semmosen löysin että vaihteiston kannakkeen kiinnikeraudassa on sama pultti. Se pelliläpyskä automaatin pohjassa joka on 3pultilla kiinni. Siitä sais ainaki mallin.
|
Lainaus:
|
Ekat ajelyt tällä pelillä ei oikein putkeen menny piti lähteä finland trophyyn maastoja valvomaan niin dotsi hörppäs ilmaa poltooaineen sekaan jostain ja sit startti hajos :D. Nyt se lepäilee tien poskessa ja kuorma-autokyytikin kotiin tuossa varmistu..
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182234
näin sitä tultiin ekalta reissulta kotio nyt siis ensimmäisenä startti korjaukseen ja sen jälkeen ihmettelemään että hörppiikö se ilmoja vai mikä sitä vaivoo |
startin kun irrotat niin kannattaa tunnustella niitä kierteitä siinä kaavelissa, mun autosta roppas kahdesta ylimmästä reijästä kierteet. niihin saa onneks aika helposti läpipultit laitettua.
|
Sivu luotu: 17:37 (GMT +2). |