![]() |
goodyear wrangler duratrac talvirenkaana?
Jotain juttua löytyikin searchilla ja moni tuumi että vois olla kelvollinen talveksikin mutta kokemukset puuttui, joko moni kerinnyt kokeilemaan? Sinällään myöhäistä kun tänään tilasin mutta katotaan lyötyykö mielipiteitä. :D Nastat arvelin pistää kun kerran reiät löytyy ja viimmesen päälle jäiselle tielle mahdollista lähtee henkilöautolla, mutta miten ois toimivuus jänismetsälle ja muuhun lumiseen maastoon?:rolleyes: Kokona oli omalla kohdalla 285/75 R16.
Ja kuva pinnasta http://img338.imageshack.us/img338/7...lerduratra.jpg By hevonen at 2011-10-03 |
Kovasti on jenkkipalstoilla kehuneet lumi- ja yleisrenkaana. Mutta niinhän ne toisaalta kehuu monia muitakin renkaita "talvirenkaina" mitkä on ihan paskoja :D Mutta toisaalta, aika vähän on noista kuullut huonoakaan - toisin kuin esim. BFG:n AT:stä ja monista muista maasturirenkaista. Kehuvat että nuo lamellit oikeasti toisi lisää veto- ja jarrutuspitoa sohjossa ja pakkautuneessa lumessa, ja joidenkin nähnyt niitä nastoittavankin. Itseäkin kovasti kiinnostaisi ko. rengas, kun kehuvat vielä varsin hiljaiseksi.
Ei taida olla kauheasti vielä kokemuksia tuosta renkaasta, itse en ole tainnut kellään nähdä täällä tuota rengasta alla :eek: Vuosi takaperin jenkkireissulla noita näkyi siellä todella paljon. Mistäs hommasit, ja paljonko tuli maksamaan? |
Camskillilta läksi tilaus, 181.85e kipale + toimituskulut. Semmonen 800e paukku tais kehkeytyä, paljonhonhan tuolta on monet tilailleet. Hetihän tuolta tuli viestiä että lähetetty olis ja aikatauluista milloin pitäs olla täällä, saas nähdä..
http://www.camskill.co.uk/m64b0s1682...16_285_75_R_16 Ensi meinasin tuota general grabber at2 mutta ei oota huutaa saldot vähän joka puolella, ei oo bf goodrightin kumitkaan tuolla kovin kalliita. Kallein vaihto ehtohan tuo tuota kokoa olikin. Toivottavasti on sen väärti.. |
Mulla oli joskus jotkut jenkkirenkaat joissa valmiit nastanreiät. Nastoittaja ei suostunut laittamaan pakettiauton nastoja noihin reikiin, oli kuulemma milli pari liian matalat.
Teki vallan uudet reiät nastoille, tuli ainakin reiän halkaisijakin oikein. |
Suxukissa ollu kohta jo pari vuotta tollaset kokoa 31" ja eipäs oo moittimista, ja pitää tosiaan paikkaa että hiljaiset verrattuna esim bfg all-terrainiin. jäällä pito yhtä huono kuin muillakin mutta lumella ja sohjossa erittäin hyvät.
|
Lainaus:
|
Ei oo alla vielä, vanteiden toimitukseen tuli paha viivästys.. Entiset vanteet meni kauppoja tehdessä ja uusille toimitusaika n.1kk, tosin tämä aika pitäisi olla tämän viikonlopulla olla käsillä. Eipä noille tarvetta vielä ole ollutkaan, ei minkään näköisiä yöpakkasia edes. :confused: 19.10 satoi lunta täällä (taisi tulla pitkin suomea) joka kesti maassa nippa nappa seuraavaan aamuun, sen jälkeen ei mitään.. Se täälläpäin asustellessa on ihan ok, että voi valita työmatkan sorateitä pitkin mikäli tiet on jäätynyt yön aikana pahasti. Vaikka itsellä työmatkaa on 36km, asfalttia ei ole pakko ajaa montaa sataa metriä. Hiekkatie taas pitää mutiaisenkin alla jäätyneenä ihan hyvin. ;)
|
Nyt on sen verran saatu kokemusta että uskaltaa kommentoida, alkuvaikutelma oli aikas kauhea.. Asfaltti jään ja veden kera ei tuntunut hyvältä yhdistelmältä, perä meni menojaan vedättäessä koko ajan. Sivuteillä parempi mutta oli sellanen hötkylä ajettava ja pito ei tuntunut vieläkään kaksiselta, toisaalta käyttäytyminen oli loogista. Luisu loppui kun kaasun hölläsi eikä lähtenyt vasta heittoon ja pysähtyminenkin oli kohtalaisen hyvä sivuteillä, asfaltillakin mutiaisiin verrattuna hyvä.. Sitten paineen tarkastus!!
Rengas mies oli tyrkännyt 1,5 kiloa per kumi... Huomasin kyllä että etupäässä kumit oli turhan vajaat alareunasta, mutta olihan se testattava ja ajettava kuiteskin mittarille. Heh! käytös muuttui helvetin paljon paremmaksi!! Nytkin on varmaan etuakselilla turhan vähä ilmaa, (1.8) takana 1.7 kiloa. Taka akselilla renkaat ei juurikaan lyllerrä enää, edessä jonkin verran. Asfaltti pito parani jäällä 0 kelissä huomattavasti, sivuteillä pitoa ei saa karkaamaan ihan vähällä! Jos pito karkaa, pieni hölläys ja pito palaa sellaisen lumisen jyrskeen ja narskeen kera tosi nopeasti. Väittäisin että nastoilla varustettuna ainaskin toimii ihan talvirenkaan tavoin, toki parempiakin löytyy varmasti. Mutta mulle kelpaa kyllä! Kokeilen vielä nostaa paineet samaan kuin mutiasillakin eli 2/1.8 kiloa ja katsoa kuin sitten käy, itselle oli yllätys että vajailla paineilla tuollainen ei toimi kovinkaan hyvin..? Hötkylä käytöksen ymmärrän kyllä lyllyvillä renkailla mutta tuo pito.. Ehkä lamellit ei toimi kuten pitäs, tai nastat ei saa pitoa veltossa renkaassa.. En tiedä? Samapa tuo, toimii mielestäni talvikuminakin! Puolustukseksi vielä pitää sanoa että tuo jäinen asfaltti oli kyllä henkilö koslallakin ajaessa pirullisen liukas! Ja juuri ennen renkaiden vaihtoa oli pakko testata mutiasia viimeisen kerran vertailun vuoksi, ja olipa työ saada pysyyn tiellä!! 3 vastaheiton kautta kun sain auton pysähdyksiin ajelin kiltisti nelikko päällä vaihtelemaan kumit.. Joo, ja kaikki jäiset asfaltti mäet joissa mutiaisilla otin persmäen niin ei tuottanut pienintäkään vaikeutta noilla.. Nyt oottelemaan kinoksia niin näkee toimiiko ne pienet lumitassut siellä kuvioiden välissä, nyt ei oikein oo haasteita viellä. Pistetään pari kuvajaista kun ne kerran on kivoja! Millähän pirun sinisellä vahalla ne muuten on sotkenut nuo kylkitekstit?? Irtoaa laattoina mistä tahtoo, mutta hankaamalla ei tahdo irrota..? http://img683.imageshack.us/img683/9228/19122011399.jpg Uploaded with ImageShack.us http://img440.imageshack.us/img440/3747/19122011394.jpg By hevonen at 2011-12-20 |
Lainaus:
|
Joo, läksi se :D Kokeilin vaan hangata kuiviltaan ja oli tiukassa, nyt välissä pesin auton suolapaskasta puhtaaksi niin huomasin että pesuaineella tuntui lähtevän.. :rolleyes:
|
Sulla on renkaat väärinpäin, ne valkoiset tekstit kuuluu sisäpuolelle... Siis sinne auton alle.
;) ;) ;) |
Saataaahan tolla leveydellä pinta-painekkin jäädä pieneksi... Eikä sitten pitoa tarjoa sillai ennään mitä kapeempi antas...
|
Vanhaa ylös ku ei viitsi uutta tehdä.
Nyt kun aikaa on kulunut, niin millaiset on porukan kokemukset renkaasta? Lähinnä umpihanki kokemukset kiinnostaa.. |
CR-rengas Haminassa tekee pinnotettua rengasta tuolla kuviolla. Tarkat renkaiden koot löytyy niiden sivuilta mutta muistaakseni 265/70/16 oli paikallisessa halpahallissa hintaan 99€/kpl. Ihan ok renkaalta vaikutti noin käsikopelolla, ei ollut koppura eikä muovisen liukkaan olonen muutenkaan.
Käytännön kokemusta ei vielä ole, mutta vakavaan harkintaan noiden hankinta meni jo hintansa puolesta. |
Jaa...
Lainaus:
|
Tuon mallin valmistus lopetettu, hajakokoja löytynee vielä maailmalta.
|
Lainaus:
Tarkoitatko nyt, että valmistus on lopetettu GoodYearin toimesta vai Cr-renkaan toimesta? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kysyntää oli taannoin enemmän kuin tarjontaa, joten todella ihmeellistä jos olis muka tuotanto lopetettu. Tehdasta on kyllä saatettu vaihtaa. |
Lainaus:
edit: Tuli mieleen etten sitte ymmärtänyt väärin että vain koko jota hain olisi lopetettu (285/75R16).... |
Lainaus:
http://www.goodyear.com/en-US/tires/wrangler-duratrac |
Eilen tuli laitettua CR-renkaalle sähköpostia kyseistä asiasta ja nyt aamulla oli tullut vastaus, että ainakin 235/75r15 koon valmistus on lopetettu. Syyksi ilmoittivat ruonkojen huonon saannin.
Vannetukussa noita DuraTrackeja näyttäisi olevan ainakin ja jossain muualla oli myös. |
Lainaus:
Eli Saksassa tehtäis Euro-alueelle myytävät koot, ilmeisesti jenkeistä ei sitten tuotais isompia kokoja enää, vai miten lie? Huonostihan näitä yhtään isompaa on ollut saatavana koko ajan, hetkittäin pieniä eriä. |
Lainaus:
Sinänsä vaikuttaisi hyvältä että Duratrackiä valmistettaisi vanhallakin mantereella, koska on tuntunut olevan koko Europpaan todella kiven alla saada rengasta USA:sta kun heillä on omaa kysyntää niin paljon. |
Niin, joo, vois kommentoida vielä itse topicin kysymykseenkin. Ite nyt reilun kuukauden ajellu näillä ja tosi positiiviset fiilikset tähän mennessä.
Muutamat plussat: +mustat +näyttää hyvältä +pyöreet, vaivatta tasapainoon eikä vatkaa vielä reippaassa kesäisessä moottoritievauhdissakaan +hiljaiset, ei oikeestaan minkäänlaista rengasääntä kantaudu kabiiniin, kuvio on kuitenkin all-terrainia selvästi harvempi +pitää ihan kivasti jäisellä ja polanteisellakin tiellä ilman nastoja, vetelin asuntovaunuakin syyslomaviikolla (sillon kun talvi tuli ekan kerran) ilman tilanteita +ei mitkään överi painavat, oikeestaan kokoisekseen kevyet = kulutus ei noussu juurikaan vaikka koko kasvoi ja kuvio harveni radikaalisti Ainoona miinuksena hinta, tosin nää oli ihan sopuhintaiset ku viime talvena laivarahdilla jenkeistä seilas, sai tavallaan melkein vanteet kaupan päälle verrattuna euro-hintoihin. |
Saakos Matti udella mistä firmasta tilasit jenkkilästä ja suostuko ne hoitaa laivarahdin vai hoitiko joku muu?
|
Kyllä näitä nyt Euroopastakin taas saa, vähän vaihtelevasti tosin. Katso www.camskill.co.uk, toimittavat kotiovelle varsin nopeasti ja hyvin kohtuuhinnalla, olettaen että rengasta löytyy varastosta (varastosaldon näkee kyllä tuotteen perässä).
edit: Unohda, nyt näköjään on taas lopussa eikä saatavuudesta tietoa :( |
Tuolta kattelin yks päivä kans, mutta nyt pisti Matin kommentti silmään, että sais melkeen vanteetkin kaupan päälle jos jenkkilästä tilais ja ainahan sitä edukkaat vanteet kelpaa.
|
Mitä tarkoittaa rengaskoossa 1050 R15 LT? Onko tää ihan normi 31" vai jotain muuta? Osaisiko Matti tai joku muu viisas kertoa mitä tämä vastaa stro:ssa: http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/stro.htm
http://www.camskill.co.uk/m26b2621s7..._Noise%3A_73dB |
Löyty myös täältä : http://www.stockundstein.com/ -> etsi duratrac hakulla (logon alle)
Lainaus:
|
Rengas Onlinesta nykyään löytyy Dura Trackeja,on vaan kesärenkaiden nimikkeellä.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Kiitoksia kaikille. Camskillin hinnat on kyl todella kilpailukykyset ja 265/75-16 ois kyllä houkuttelevampi kuin 31x105x15 jos vaan löytyis jostain sopivat vanteet pzj75:n alle. Matin linkissä vanteet ei maksa kyl järin paljoa. Kävisköhän tohon mun 75:een 16x8-koko ET-5:llä?
|
Tuu kokeilemaan, mulla on levikkeellisen hodarin 8x16 -10 vanteilla tommoset 285/75 kokoisina
|
|
Lainaus:
Osaisiko joku vielä neuvoa saako Suomesta järkihintaa tällasia ION Alloyn vanteita 16x8:na http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...9QEwBA&dur=137 Sopisi meikäläisen "värimaailmaan"... |
Nämä 285/75-16:et OWL:nä tuntuu olevan siitä erikoinen tuote, ettei niitä saa mistään eikä millään, vaikka olisi halua ostaa. Perskele kun on vanteetkin jo ostettu valmiiksi... Camskilliltä olen kyselly pitkin vuotta ja nyt kertoivat, ettei enää tulisi englantiin ollenkaan maahantuoja toimesta ja Ketolan mukaan ko. malli poistuisi kokonaan tuotannosta.
Myyppäs Ukkola ne renkaas mulle =) |
Paljos maksat, makaavat tallissa tällähetkellä joutilaanakin, kun laitoin auton kaupaksi, eiks sulle uudenmalliset mud terrainit kelpais??
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Saksan ebayssä oli näitä myynnissä parillakin myyjällä ja kun kysyin, että onko heillä oikeesti tavaraa saatavilla, niin vastausta ei tullut, mutta ilmotukset katosivat saman tien bittiavaruuteen. Jenkkilästä vois ehkä saada, mutta rahdit tuppaa nostaa hinnan kalliiks. Pitäis varmaan ostaa kontillinen kerralla ja jobbailla eteenpäin... edit: laitoin viestiä peräahon koneelle josko olisi kalliit heidän kontissaan jenkkilästä |
Onko näistä tullut kokemuksia lisää. Miten maantiellä, kuluuko nopeasti. Ja mites pelaa muuten. Onko uraherkät??
|
Lainaus:
|
Noniin, tilaus laitettu ja toimitus 5.11. Ja tätä rengasta tosiaan saa koossa 285x75-16 vaikka edellisissä postauksissa niin epäiltiin
|
Lainaus:
|
Jaa empä hoksinut kysyä.
|
Mistä näitä saa n.35" tai n.315 millikoon kokoluokassa ?
|
|
Kysäse tuolta Lonsilta
|
Lainaus:
Otikko Lonsilta vai suoraan maailmalta ?? |
Itsellä olut kaksi vuotta tuollaset duratcit 285/75-16 kesä renkaana ihan jees jopa savessa talvirenkaana lumessa toimii mut kaupungissa ja jäällä ihan yhtä surkee kun moni muukin maasto pyörä, ainakin 2500kg painavan Chvyn alla city ja sivutie käytössä nokian LT 2 on mielestäni paras millä olen ajanut saa laskee jäisellä pinnalakin kun "lavikainen" eikä pelkoo lipsumisesta.
|
Kävin ostamassa HJ60:seen 31x10,5R15 duratracit Noormarkusta takalalta 650€. Nastoitettuna ja alle asennettuna 750 ei omata mielestäni ollut pahan hintaset.
http://kktakala.com/kesarenkaat/4x4-offroad |
Lainaus:
|
Miten hyvin/huonosti nämä kestävät kulutusta?
|
Lainaus:
Tuossa edellisellä sivulla -MaTTi- aiheesta kirjoittelee ... http://forums.offipalsta.com/showpos...3&postcount=45 |
Niin kirjoittelee, kiinnostaisi muidenkin kokemukset.
|
Tänään tuli rattaat Kemiin. Oli kyllä asiallisen oloiset. Jotain positiivista tapahtunut rengasmarkkinoilla perus allterrainiin ja mudterrain kuvioon verrattuna. No voi kestää vielä hetken ennenkuin nämä toyotan alla pyöriin.
|
Saakohan näitä enää mistään?
Jeepin alla on ollu jo useamman vuoden tälläiset Duratrackit kokoa 31x10.50R15, ja olen kyllä tykännyt. Nyt vain kävi rengasvahinko, jokin pisti yhden renkaan kuviosta läpi. Pieni reikä, mutta tyhjee vauhdilla. Pikaisella selaamisella rengas-online, camskill ja 1001renkaat, eikä tätä mallia ja kokoa löytynyt |
Aikalailla loppu Euroopan varastot monen koon osalta. Tuolta saattais löytyä: https://translate.google.com/transla...-text=&act=url
|
Viikko pari sitten tuli laitettua 245/75r16 kokoiset. Rengas-Ketolalla Salossa oli ihan hyllyssä. 690 asennettuna. Nyt sit vaan sitä lunta niin näkee miten toimii...
|
Vieläkö näitä saa 315/75R16 kokoisena Suomesta tai Euroopasta? Kun ei tunnu mistään verkkokaupasta löytyvän...
|
Viime talvena kyselin näitä itekki ja jostain ihmeen syystä Eurooppaan ei tuoda ollenkaan isoja kokoja.
aika ihme homma että nämä on melkeenpä ainoat edes etäisesti talvirengasta muistuttavat isot MT renkaat ja kukaan ei oo keksiny tuua Suomeen? |
Joo, aika toivottomalta näyttää. Pitää varmaan ostaa jotku mutiaiset saipattuna ja nastoitettuna. Säästyy vähän rahaa, jos löytyis sopivat 15" reiällä, kun vanteet olis jo valmiina.
|
Discoverer STT Pro ois toinen vähän sinnepäin, muutamat lamellit laittais lisää ja nastoillekkin on tilaa
https://s3-us-west-2.amazonaws.com/d...vm1.ang.xl.jpg |
Viimetalven ajellut Duratraceillä. Kyllähän niillä ajaa kun ennakoi riittävästi. Rouvalla ei meinannut pysyä hodari lapasessa, kun luotti liikaa renkaan pitoon. Ensitalveksi tulee Hakkapeliitat ja duratraceillä ajetaan suosiolla lumeton aika. Muuten ihan hyvärengas, rengasmelu olematon ja maantiellä käyttäytyy hienosti. Etenkään urissa ei havaittavaa vetelyä.
Shaippaamalla tilanne tietenkin parantuu talviaikaan |
Lainaus:
Camskillillä on muuten listoilla 315/70R17 Duratracit, mutta ei varastossa. Pitää vähän tutkia miten 17" vanteita on tarjolla ja kysellä saatavuutta. |
Lainaus:
Oikeat talvirenkaat tuossa kokoluokassa on ihan sikahintaisia ja toisaalta syksy ja alkutalvi on juuri sitä aikaa kun eniten tarvin maastorenkaita. Kuitenkaan kolmea rengassarjaa en viitsi hommata. |
Lainaus:
|
Terve, mulla on ollut Duratracit pari vuotta koossa 315/70R17. Ajelin niillä eka vuoden talvellakin ja kyllä niillä ihan ok pärjäsi. Peilijäällä saa olla varovainen ja sopivalla nuoskalumella, kun tien pinta on oikein liippaantunut jarrutuksista. Viime talvena laitoin taas nastarenkaat alle, kun vaimokin välillä tuolla autolla ajelee. Noilla Nokialaisilla ei kyllä umpihangessa oikein te mitään, mutta tien päällä ne on varmemmat ajaa, kuin Duratrackit.
Nyt taitaa käydä niin, että kolmella satsilla mennään jatkossa. On mutarenkaat, nuo Duratrackit all terrain -renkaina ja sitten parille pahimmalle talvikuukaudelle nastat alle. Periaatteessa nuo Duratrackit on kyllä todella hyvät moneen ajoon ja varmaan pärjäisin pelkästään niillä, mutta nuo nastat on tullut hommattua muutama vuosi sitten ja nyt tuli hommattua metsäleikkeihin karkeemmat mutakumit. Juu ja täähän ei oo järkijuttu :) |
Alkaa olemaan taas se aika vuodesta, että "mitkä mutakumit on parhaat talvella?":D Eli pitäis uusia ympärivuotiset käyttörenkaat ympärivuotiseen käyttöJeeppiin (Gran Cherokee -09). Kaipaisin talvikokemuksia seuraavista renkaista, koska aion jommat kummat hankkia:
- Cooper Discoverer STT Pro - Goodyear Wrangler Duratrack Molemmat vaikuttaa ihan päteviltä all-around kumeilta. Duratrackin lamellointi vaikuttaa talvikäyttöön sopivalta, ja muutenkin toi vaikuttaa hyvältä renkaalta. Cooper olis tietysti räyhäkkäämmän näköinen, mutta onko talvipitoa nimeksikään? Nyt oon muutaman vuoden ajellu kesät talvet Toyon Open Country A/T kumeilla, ja oon ollu kyllä tyytyväinen myös talvella. Pitäis kuitenkin nyt kokeilla jotain muuta. Renkaat tulee koossa 265/70R17. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Joo. Nastoilla en aio enää täällä etelän "talvissa" raapia. Tässä ilmastonmuutoksen kestellä niitä jäisiä pintoja saa talviaikaan etsiä ihan tosissaan tuolta suolaloskan seasta. Ja jos sellaisia sattuu löytymään, niin sen verran on aikaa ja malttia ennakoida. Eli hakusessa on nimen omaan hyvä joka paikan yleisrengas. Sen ei tarvii olla erityisen hyvä miltään tietyltä ominaisuudeltaan, mutta sellanen millä pärjää mahdollisimman hyvin kesät talvet tiellä ja satunnaisesti tien ulkopuolellakin. Noi Toyot on ollu talvella ihan kiitettävän hyvät, vaikka on ihan perus lamelloitu AT-kuvio. |
Cooperit ei jäällä paljoa eroa muista mutiaisista jos ehkä vähän vähemmän huonoja kuin esim. bfg mt.
Duratrackit olisin itsekin ostanut talvikumiksi, jos olis kokoja löytyny. Saippaamalla saa ainakin general grabber x3:sta ihan hyvän talvikumin. Mulla on kyllä nastatkin, mutta ne voi jättää pois ja saipata renkaan koko leveydeltä. |
Lainaus:
|
Alkaa näyttämään vaan aika haastavalta ton Duratracin löytäminen 265/70R17 kokoisena...
|
good year
https://autofit.fi/autokorjaamot/haa...-ja-varaosa-oy
tuolta kaveri osti good yearit... |
Ihan ei ollut helpot löydettävät myöskään 245/75-16 kokoisina. Kaveri yritti moisia ostaa pari vuotta kotomaasta, paikallinen rengaskauppias kertoi että koko Eurooppaan ei tuoda kuin joitain satunnaisia kokoja, eikä niitäkään isoja määriä. Rapakon takana niitä on sitten vähän joka kokoa, joten hankintakanavan metsästykseen...
Lopulta löytyi, ja onnistui tänne toimittaminen, heti tuoreeltaan sai pakettiautonastat reikiinsä, ja yhtään yllätystä ei menneenä talvena tullut, siis negatiivisessa mielessä. Positiivisesti yllätti äänettömyys, ja pehmeys, eikä vähintään kohtuullinen pitokaan ikävää ollut... Ja niin, Floridasta ne tuli. Melko looginen paikka talvirengasostolle täältä katsottuna... |
Joo. Kyllä mennään tässä maassa melko suppealla rengasvalikoimalla, siihen verrattuna mitä maailmalta löytyy. Voisi luulla ettei niitä ole tänne niin vaikea toimittaa. Tolle Duratrackillekin vois tässä maassa olla kohtalaistakin kysyntää, jos sitä vaan joku myisi.
Toinen esimerkki on noi nyt käytössä olevat Toyo Open Country AT -renkaat. Tällä hetkellä Suomesta saa ainaoastaan AT+ rengasta, mutta ameriikassa on ollu jo jokusen vuoden myynnissä AT2 ja AT2 extreme -mallit. Mutta miks tänne mitään uutta pitäis toisaalta tuodakaan, onhan meillä noita halparenkaita sen sata erilaista merkkiä ja ameeriikan herkkuna ikuiset BFG:t... |
Kyllähän tuo paikallinen myyjä kysyi että "laitetaanko listaan, pitkä on jono". Halua ja tarvetta noille siis on, jopa näinkin pienellä paikalla, mutta tosiaan kertoi ettei koko Eurooppaan tulisi isojakaan määriä, saati johonkin Suomen kokoiseen kolkkaan...
Eihän nuo maantiellä ole mitenkään verrattavissa "oikeisiin" renkaisiin, runko on löysä ja ohjauskomennot välittyy tiehen viiveellä verrattuna enemmän maantiekäyttöön tarkoitettuihin SUV -renkaisiin, mutta tuon kun muistaa niin kummasti on pärjännyt. Kovemmassa nopeudessa tiukkaan liittymän mutkaan tullessa tuntuu että taittuu alle, jolloin vähän varoittaa puskemisesta, mutta ihmekös tuo alletaittuminen on tuommoisessa korkeassa suht kapeassa pehmeässä renkaassa..? Monenlaista rengasta kyseisessä autossa (L-R Disco II) on kyllä kokeiltu, välillä jopa vain akateemisessa mielessä, ja kun noita rengassarjoja on tullut muutaman projektin mukana, ja Torista "kun halavalla saa" niin pitäähän niitä testata. Katurenkaita M+S tekstillä, uudet Etelä-Afrikassa tehdyt sellaiset (Ford Rangerin alkuperäisasennusrenkaat), ei niillä mitään tee yhtään viileämmässä kun kumilaatu on sellaista että pehmenee mukavaksi vasta kun lämpötilat on kolmenkympin tienoolla... Toisaalta, kyllä niilläkin pysyi vielä ojien välissä mustan jään yllättäessä, mutta enemmän lasken siihen kuskin ennakoinnin kuin renkaan ominaisuuden... |
Kuinkas paljon toi duratrackki kestää kilsoja? Jos niitä ootte jo loppuun ajaneet niin kauanko meni?
|
Eikait nuo Duratracit niin hankalat olisi hommata jenkeistä, tilaa paikallisesta nettikaupasta ja laittaa freight forwarderille joka lähettää kontissa. Pari kuukautta tilauksesta ja on kotona. Pitää siis vaan tilata jo kesällä..
|
Lainaus:
Mites toi homma noiden välikäsien kautta käytännössä toimii, ei ole tullut koskaan kokeiltua..? Eli osto nettikaupasta, ja toimitusosoitteeksi joku huolintafirma, minkä kanssa pitää sitten tehä joku oma tilauskuvio? |
Lainaus:
Jasun kommentit viiveestä ja velttoudesta kuulostaa oudolta, mut meillä on varmastikin erikokoiset kumit alla (315/70R17 täällä). |
Lainaus:
|
Jep, juuri kuten Matti totesi. Muutamaan otteeseen olen käyttänyt Finn-US:ää itsekin ja on todella näppärä.
|
Lainaus:
|
Mitäs tulli sanoo noiden EU-hyväksymättömien renkaiden maahantuonnista?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Oon katellu DuraTraceja Geehen nykysten Toyojen tilalle, pääasiassa kesäkäyttöön (tai siis et autoon on Hkpl C2:t olemassa, jos ne viittii alle vaihtaa). 255/70 R18 näyttäs laskurin mukaa olevan aika tarkkaan 32" vastaava korkeudeltaan, ja tuota kokoa ois näemmä yleisesti saatavillakin.
Tästä ketjusta luettujen käyttäjäkokemusten perusteella kukaa ei oo vissiinkää keksiny hirveesti moitittavaa tästä renkaasta? |
Ainoo miinus että isoimmat lamellit loppuu jossain 9 mm paikkeilla (uusissa n. 14 mm pintaa). Mutta tämä tuppaa olemaan monessa muussakin rengasmerkissä/mallissa sama.
Muuten kaikki ominaisuudet plussaa mun vinkkelistä. Kyljet on ohuet, mutta se on mulle vaan plussaa sekin kun ei tuu juuri metsän puolella ajettua. Ite ostaisin taas tällaset uudet, mutta saatavuus 0 Euroopasta mun haluamassa koossa (315/70R17). |
Lainaus:
|
Vissiin tullut uus versio Duratrac RT. , mikä lie sitten ero vanhaan? Ja väittävät että kokoja tulis eurooppaankin.
Pähkäilen tässä joutilaille 18" vanteille joko oikeet kitkat (x-ice snow suv, blizzak) tai sit nuo vanhat jos löytyy tulivuorilogolla. 32" koossa löytyisi molempia 255 kapeana. DOT15 STT prot on näillä keleillä aika hengenvaaralliset :eek: |
Lainaus:
edit: mutta POR löytyy. |
Lainaus:
Koodi:
Uusia kokoja tulossa saatavilla alkuvuodesta 2024: |
Sivu luotu: 09:45 (GMT +2). |