![]() |
Piraatti Arctic Truck (LC j120)
3 Liiteet
Eräänä kauniina uudenvuodenyönä sensijaan että olisin ollut ryyppäämässä ja ampumassa rahaa taivaalle, katselinkin topgear ohjelmaa koneelta ja kyseisessä jaksossa äijät meni pohjoisnavalle hiluxeilla.
Aikaisemmin olin nähnyt jakson jossa vanhaa hiluxia yritetään rikkoa tuloksetta, vanha jakso+uusi jakso herättivät mielenkiintoni hiluxeja kohtaan. no siitä ajatus sitten lähti. aihioksi valikoitui vielä sisäänajossa oleva (320,000km) 2003 vuosimallin military-malli landcruiser, hiluxia en ottanut siitä syystä kun ajattelin täyskatetun version olevan suomen oloihin kätevämpi. lavaa jos tartten ostan peräkärryn. Heti oston jälkeen nokka kohti offivarustetta. tiskille menin pyytämään että korotusta ja isompia kumeja olis saatava, no koopee oli sitämieltä että jos mä nyt laitan korotukset ja kunnon kumit niin kun jään jumiin niin kukaan ei tuu mua auttamaan, joten ammattilainen suositteli vinssiä ja pohjapanssaria alkuun. vinssiksi valikoitui laatu superwinch. no korotukset siihen oli kuitenkin saatava ja päädyin rough counry:n 3" korottavaan sarjaan jossa eteen tulee jousen alle välipalikka ja taakse vaihtui jouset ja iskarit pidempiin. hieman huomasi että auto muuttui kiikkerämmäksi mutta ei tämä mikään urheiluauto ollut vakionakaan. renkaiksi valikoitui pitkän empiirisen tutkimuksen johdosta Cooper Discoverer STT 33/12,5 R17, kyllä ne vähän huminaa pitää verrattuna normaali "slikseihin" mutta aivan siedettävä ääni ja muutenkin ovat hyvä ajaa ja pitävät hyvin. vakiovanteet on ET20 joten renkaat ottavat kiinni ylempiin kolmiotukivarsiin, nyt väliaikaisratkaisuna edessä on 25mm levittävät levikepalat vanteen ja navan välissä, offroadtarvikkeesta tulivat erittäin nopeasti, kiitokset hyvästä palvelusta. myös etukuraläpät piti heivata mäkeen koska renkaat vaatii tilaa ääripäähän käännettäessä, myös lokasuojan etureunasta oli vähän muovia leikattava että mahtuvat vapaasti kääntymään. taas odotetaan seuraavaa palkkapäivää että pääsee hankkimaan lokasuojanlevikekumia jotta autosta saatais pykälää laillisempi. harmi kun arctic truck ei myy levikkeitä irrallisena. kyselin koko sarjalle hintaa ja olikohan 12,000€ alv0%, pittääpi katsella mitkä levikkeet saa fiksuiten. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1316815297 |
5 Liiteet
Kyseinen vehje sai myös ajaa matkailuauton virkaa 1,5kk mittaisella euroopanreissulla, suurinpiirtein puolet öistä tuli nukuttua autossa.
http://forums.offipalsta.com/attachm...0&d=1316770434 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1316770441 http://forums.offipalsta.com/attachm...3&d=1316770457 http://forums.offipalsta.com/attachm...4&d=1316770504 |
Mitäs toi kororotus tuli maksamaan. Oletan että olet sen liikkeessä teettänyt? Itsellä on -06 double cab Hilux ja korotus on ollut mielessä. Tiloja ei oikein ole alata itse hääräilemään ja nopeasti pitäisi saada auto alle taas. Kiitos vastauksesta jo:)
|
http://www.4x4parts.fi/
joku 760€ asennettuna, juu tää on tällasta laiskanmiehen tuunausta kun liikkeessä ruuvaavat palikat kiinni. eipä siinä kauaa mennyt. |
pitää kunnon expedition autossa olla radiopuhelimet ja ilmailuradiot helposti käsien ulottuvissa, kiinnitys kätevästi velcro tarralla
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89245 Menee vähän naiselliseksi mutta pitäähän takin olla samaa tyylisuuntaa kun auto http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89246 |
Vähän teinituuninkia vaihteeksi jenkkavehkeiden muodossa, onneks on iso auto niin mahtuu paljon poppivehkeitä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89248 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89249 |
Onkos nuo etujousen alle tulevat palat miten paksut?
Omaan tarviais vähän ryhtiä etupäähän,jos sinne jotkut palaset saisi väliin. |
Saako lainata topikkia...hyvä,kiitoksia.Omassa LC:ssä tarve oli pienelle korotukselle,tai ehkä enemmän häiritsi nokka alhaalla oleva asento.
Tuommoinen korotussarja kiinnosti,jenkeissä niitä myydään 150-200 € hintaan. Jotenkin suomen hinta 776 tuntui kovalle. Mittailin ja tein vähän piirustusta,paperi sorvaamoon. http://i22.photobucket.com/albums/b3...inkuvad021.jpg Tuommoset sieltä tuli (no ite piti sotkea maalin kanssa). Lähtökohta siis tämä. http://i22.photobucket.com/albums/b3...inkuvad020.jpg Mittojen ottaminen oli onnistunut hyvin,palojen sopivuus erinomainen. http://i22.photobucket.com/albums/b3...inkuvad025.jpg Siellä lepää. http://i22.photobucket.com/albums/b3...inkuvad028.jpg Asento parani,ja tilaa tuli riittävästi 32" pyörille. http://i22.photobucket.com/albums/b3...inkuvad031.jpg Ja tänään sitten paksummat pyörät alle,80 cm.korkeutta,vanteet 8x17,et 0. http://i22.photobucket.com/albums/b3...inkuvad050.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Nuohan käynee myös uudempiin hiluxeihin. |
Lainaus:
|
Löytyiskö mittoja/piirustusta korotuspalikoista?
cruiserissa keula nyökällään, dobinsonin setti alla mutta tarttis saada eteen vielä lisää tilaa renkaille. |
Kännykästä löytyy kuva sorvaamon jäljiltä,laita sähköpostia niin paluupostissa saat kuvan ja mittoja.
K.kilpia@gmail.com |
Kiitos vinkistä
2 Liiteet
Liite 22871
Liite 22872 Tossa ennen ja jälkeen kuvat mun -06 Hilusta. Hieman muutti ulkonäköä. Saa nähdä menikö kuvat oikein. Sama sarja meni alle kun sulla. Korotusblokit eteen ja uudet iskarit ja korotusblokit taakse. Uudet karheammat renkaat tulossa kesäksi:) |
Lainaus:
http://posterous.com/getfile/files.p...scaled.500.jpg |
Mä katselin ton videopätkän missä ne varustelee noita Hiluxeja etelämannerta varten. Aika massiivisia muutoksia ja raudan pätkimistä. Kyllähän ton hinnan Arctic Trucsilla ymmärtää kun summaa noita muutoksia yhteen.
Tuli kyllä mun vähän Hilu erilaiseksi ajaa. Mulla meni ainakin aika löysäksi Hiluxin takapää ton korotuksen jälkeen, vaatii varmaan aikaan totutella. |
Hetken kun ajelet niin et muista minkälainen se oli. mulla jotenkin jämäköityi mun lantaruisku kun laitto sirkkelinterät vaihtoon ja kunnon kumit tilalle
|
Ja eihän se oo talviauto eikä mitään jos ei oo lumiauraa.
eli sellainen tossa työn alla. runko valmis. levy puuttuu http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99555 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99556 |
Vinkki:
Laita tuo nosto pylpyrän ja vetojousen kautta, ja auran runko niin, että voit nostaessa "vetää sen tiukalle" ylös jotain vasten... Rasittaa vinssin vetopyörästöä 100 x vähemmän, kun ei pääse hakkaamaan töyssyissä kun ajat aura nostettuna... |
Suunnitelmissa oli joku "pohjaanlyöntikumi" auran rungon ja varmaan rullakidan välille. lähinnä siksi ettei mene liian sisään ja riko puskuria.
tuota vinssin rasittumista ei tullut ajateltuakaan. kiitos vinkeistä. elämäni ekaa auraa tekemässä niin vinkit tervetulleita |
vähän tarraa kylkeen ja härpäkettä koukunjatkoksi
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110892 |
Hieno peli mutta tuo Wellu on muuten mun vanha paatti. Oli mulla yli 10v. mökkipaattina, väriltään oli kyllä punainen.
|
Lainaus:
|
Just sama!
|
Viime kesä meni BFG AllTerraneilla,32x11,5-17 kumeilla,8x17 alut ja et 0.
Hyvät renkaat ajaa,maantiellä menee kuin juna,ja huonoilla teillä ei pienet kuopat haittaa.Kumit kun on aika kulmikkaat niin sisälokareita piti vähän päistä siirtää loitommaksi että mahtui raapimatta pyörimään renkaat linkussakin. http://i22.photobucket.com/albums/b3...rvi2012012.jpg Itärajan "väärällä"puolella tuli ajettua usseempi tuhat kilometriä,siellä ei aina liikkuminen ole sujuvaa jos maavaraa vain lain vaatima minimi. http://i22.photobucket.com/albums/b3...rvi2012043.jpg http://i22.photobucket.com/albums/b3...rvi2012042.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mahtaisko olla 285/70R17 kyseessä? Ne olis tosin 33" korkeet. |
Kunhan työkiireet helpottaa,niin tulee faktatietoa.
Vielä oon 32"kannalla,käytettynä onnistuin löytämään tämän sarjan.Voihan se olla että vähäisen kysynnän takia moinen koko lopetettu BFGltä. |
Miten sitä voikaan olla väärässä...varmaan siitä ilmoituksesta jäänyt mieleen,nuo kun myytiin kolmekakkosina.
285/70-17 näkkyy lukevan kyljessä.Korkeutta rullamitalla katottuna aika tasan 80 cm. |
Lainaus:
|
Pikkasen lisää kilkettä katolle. Eli olen yrittänyt jo monta kuukautta tilata kattotelinettä mutta aina "tulee seuraavassa kuormassa kiinasta" "no ei ollut tässä kuormassa, jos tulis vaikka seuraavassa"...
No ei muutakun K-Rautaan ja pala filmivaneria, siitä pätkä pois ja pulteilla ja pakoputkenkiinnittimillä kaiteisiin kiinni. Ja on muuten kätevä kun tuohon vaneriin saa ihan mielin määrin ruuvailla kiinnikkeitä just niihin kohti kun haluaa joten esineiden kiinnitys on vain mielikuvituksesta kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136125 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136126 |
Ottipa vaan silmään: Onko vänkärillä turvatyynyä?
Kutittaa radiot silmäkulmaa jos sattuu turvatyyny haluamaan ulos kolostaan ;) Eikä teipit siinä päällä välttämättä oikeaa avautumista takaa. |
Lainaus:
Radiot ei ole tuossa kojelaudalla tieliikenteessä vaan lentokentällä varjoliitäjiä hinatessa (lentokentällä onneks vähemmän kiinteitä objekteja mihin törmätä). Radio kun pitää saada nopeasti käteen ja pois, helppo luonnollinen paikka on heittää se kojelaudalle ja siihen se jämähtää velcrotarroilla ja on samassa paikassa taas sitä tarvittaessa. Teipit ei peitä yhtään muovien liitoskohtaa joten edes katsastusviranomainen ei niistä oo mitään huomauttanut |
Tuon Vauhtifarmi-cruiserin olen bongannut pari kertaa Sellon parkkihallissa ja itse farmi on näköjään ihan kivenheiton päässä.... :D
|
Sellossa tuo häkkyrä seisoo näytillä joka arkipäivä 13-21(päiväduuni:Sonerakauppa), nykyään vaan kattoparkissa kun securitas ottanu mun auton silmätikuks(työntekijät ei saa pitää autojaan siellä hallissa)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
landcruiser=lantikka
landrover=lantikka kaikki muut=jeeppejä näinhän se menee. ikinä en ole tajunnu mikä "yksin oikeus"on, että landrooverit olisi lantikoita |
Eikai ny susukit jeeppejä oo :)
|
Lainaus:
Mulle sinänsä sama, kun en tunnusta kumpaakaan uskontoa. :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Perkule, uskokaa jo et lantikka EI ole land cruiser! :)
|
Mitäs teilläpäin tarkoittaa kun ruoka on tuimaa? :)
|
Lainaus:
Burtonin kanssa samaa mieltä!! :D |
Kattotelinetä löytyy cros4wd:tä
|
Sivu luotu: 05:21 (GMT +2). |