![]() |
MITÄVITT ! Uaz käy ilman sytytysjärjestelmää...-Selvitetty-
Mitähän nyt taas, Piti katkojankärkiä rukailla ja starttasin ilman jakajan kantta niin sehän hörähti käyntiin:eek: Moottori ei ollut kuuma...
Kuka osaa sanoa mistä on kyse:confused:? Radioaktiiviset männät:D?vai Onko se oikeasti diesel ja käy moottoriöljyllä? |
positiivistä.. ei haittaa vaikka vähän uiki :D
|
Joskus kuulin tuosta puhuttavan ja luulin et on joku tornihuhu. Kyllä se näkojään sit vaan käyy ilman jakajaa... Mystinen vehe...
|
Sehän olikin dieseli.. Ei taida sammua ihan avaimesta:D
|
Armeijassa starttasin lämpöistä uazin konetta ilman pyörijää. Lupasi, muttei lähtenyt käymään.
|
Täytyy kai olla lujasti päissään kun tuota moottoria säätää niin on edes samalla aaltopituudella... Selvipäin en osaa tuon kärkivälille tai syttyennakolle tehdä mitään äskeisen tempun jälkeen:D
|
UAZ on pommikone... :D Intissä tuli niitten kans roplattu enemmänkin. Mustia laatikoita konetila täynnä, ja jossei lähteny käyntiin, niin jostain laatikosta piuha irti, ja VOT, taas kävi :D
|
Olikos näissä sellainen vauriovärähtelijä vai mikäseoli?
Sehän jotenkin heitteli kipinöitä pyttyyn mielivaltaisessa järjestyksessä ja näin mahdollisti ajon pois sota tantereelta, tarkemmin en muista. Siinä on vaan se mutku että luulis siitä värähtelijältä lähtevän jotain johtoja tulpille mutta tässä tapauksessa ei siltä näytä |
Onko sulla emergency vibraattori päällä :D Eikös se tuolla käy vaikka pelkällä virranjakajan kannella ja piuhoilla.
|
laita virranjakan kansi sillain päin että sinne näkee käydessä (ei kannata välttämättä kädellä ottaa kiinnin koneen käydessä :D )
sie voi olla aikamoista kipinöintiä... |
Se satunnaisvärähtelijä voisi selittää tuon mutta muistaakseni se pitää erikseen kytkeä hyppyjohdolla puolasta värähtelijäboksille, Luulin että se hoitaa vain puolan jännitteen katkomista.....En ole varma.
Onkohan se nyt sitten niin että se on kumminkin kytketty joskus ja antaa niin rajuja jännitepiikkejä että sytytysvirta hyppii jakajan keskihiilestä eteenpäin:confused: |
Lainaus:
|
Lainaus:
Polttoaine on kaksiviikkoa vanhaa 98okt toijalan nesteeltä..Tutkin asiaa lisää kun tuo sade lakkaa:) |
meillä kans toyotan 2t kone kävi ilman mitään sähköjä meinas ekalla kerralla tulla paniikki että miten saa sammuksiin kun oli vielä nii ilkeen kova tyhjäkäynti revittii hätäpäissä akunkengät irti ja kaikkee, sitte vasta tajus sammuttaa vaihteella :D tää oli kyllä kuuma kone.. jälkeenpäin mietittiin kun täs palstallaki oli juttuu että sähköflekti vois aiheuttaa ton, kun sammuttaa virrat ni se rupeis toimii niinku generaattorina :confused: eli ikiliikkuja on keksitty
|
Työnnä ensiks vaikka sormi sinne jakajan kanteen niin huomaat että ei todellakaan käy ilman sytytys järjestelmää.
|
Uazien kanssa on tullut aiemmin peuhattua enemmänkin,mutta tuo vaikuttaa oudolta käytökseltä.Vauriovärähtelijältä kytketään piuha virranjakajaan eli siihen mihin normaalisti tulee puolalle sytytysvirta. Se sytkyttää kipinöitä virranjakajan kautta mielivaltaisen satunnaisesti ja kuten sanottua mahdollistaa jonkinlaisen siirtelyn jos alkuperäinen virtalähde on kuollut.Jotkut vehkeet kävi värähtelijällä paremmin kuin normaaleilla systeemeillä vaikka kuinka olis ollu säädöissä,mutta originelli ongelma tässä tapauksessa on mulle aivan outo.
|
Lainaus:
|
Idän mystiikkaa joo..
Veikkaisin juurikin tuota että keskihiilestä otetaan satunnaishyppy johonkin pyttyyn tulta antamaan. Yritin kuunnella tuosta pätkästä käyntiääntä, ja ei se taida ihan kaikilla olla mukana...
Niin, oliko tässä muuten kärjellinen jakaja vai kärjetön? Antaahan tuo jakaja kuitenkin oikeaan aikaan ohjauksen puolalle joka tapauksessa ja jonnekkinhan sen kipinän on hukuttava. EDIT: Lukeehan se tuossa..... Puusilmä... Ja kärjet näkyy jopa kuvassakin... Mutta omakohtaisia kokemuksiakin on muutamien vuosien takaa: Ajelin pitkän pajotusillan jälkeen takasin kotiin, ja ihmettelin jonkin verran nykivää käytöstä. Ajattelin että kaikki ei mennyt putkeen, kun vaihdoin juuri sinä iltana koneeseen takasin vakionokan (koneessa kävi turhan kireä nokka paikoillaan...). No en sitä jäänyt sen enempää siloin yöllä miettimään, pääasia oli että sai vain pään tyynyyn ja nukkumaan. Aamulla sitten katsellen ja kuunnellen että mikä aiheuttaa huonon käynnin ja onnettoman vedon. No selvisihän se syy: jakajasta lähtevä johto oli pyörinyt rattiakselin ympäri ja katkennut. Siis kyseessä piuha, mikä menee sytkäboksille. Siellä ne päät vain roikkuivat ja kuitenkin vielä pystyi ajamaan... Ja ei, minulla ei ole sitä hätävibraattoria käytössä, saatikka asennettuna koko laitteessa. Vauriotapausten varalle on koko jakajapaketti mukana, ainakin vielä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Itse en ole sen systeemin kanssa pelannut ollenkaan joten en tiedä sen tarkempaa sen toimivuudesta/toimimattomuudesta. Se vibraatiopurkki ei ole nyrkkiä suurempi ja siinä on vain yksi ruuvinkanta minkä alle laitetaan ne hyppyjohdot. Muistaakseni vain noissa uudempien mallien (31512) sähkökaavioissa on tuo vibraattori kuvattuna. Oikeaa kuvaa ei nyt tähän hätään löydy. En edes muista että onko sellaista jäänyt nurkkiinkaan pyörimään jotta kuvan saisi. EDIT: Mitä palstalta ei löydy, niin sitä ei tarvita: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=84033 Ylin kaavio, osa 27 |
Lainaus:
|
Lainaus:
inside hjuumoria tai ei - otetaas kuitenkin HIUKAN siistimmin nämä julkisesti näkyvät kommentit ! |
Vauriovärähteliää tarvitaan ainoastaan kärjettömän sytytyksen kanssa jos ydinräjähdyksestä aiheutuva EMP pulssi rikkoo transistorit niin pääsee nilkuttamaan kotio
http://fi.wikipedia.org/wiki/Elektromagneettinen_pulssi Samasta syystä kuulemma joissain Migeissä oli putki tekniikkaa vielä varsin myöhään ?? |
taas saamme todistaa itälaadun erinomaisuutta.. ei ole niin ronkeli vaan ei kuskinkaan passaa ollla
|
Rehellisyyttä.
Lainaus:
|
Niin... Eikös joku huhu kertonut, että kylmän sodan aikaan joku jenkki-insinööri oli UAZin papruja tutkaillut ja väittänyt vakavalla naamalla auton koneen olevan itäpropagandaa.. Eli paprujen perusteella se ei kuulemma voinut käydä.. Väärässä oli :D
|
Lainaus:
Kummasti vaan on kulkenu pitkän tovin... |
Tarviiko tuohon ihmeeseen muuta kuin tehokkaan puolan ja tarpeeksi paskaisen jakajan kannen?;)
|
Lainaus:
Kansi näytti jakavan kipinöitä kolmelle sylinterille ihan siististi:D Pimeässä se oli helppo nähdä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://1.static.slando.com/photos/li...823848_1_F.jpg tälläisen. http://www.avtomrk.ru/_acat/data/maz/5335//001.gif tälläistä wee kuutosta jossa on yhden kiertokangen päässä 2 mäntää eli koko koneessa 3 kiertokankea jot y:n muotoiset olen itse henk koht nähnyt venäjällä kun paikallinen huoltoaseman ukko teki koneremonttia hiekka kentällä tälläiseen kävin paikan päällä potkimassa mäntiä ja kiertokankia ihmettelin ukolle että mitä vittua ukko tokaisi vain että normal ruski masiina:D |
Lainaus:
Onko asiaa nyt tutkittu ja tultu johonki johtopäätökseen vai kirjoitetaanko fysiikan lait uudestaan, taitaa mennä kemian kirjatkin roskiin samalla. |
Lainaus:
Ei taida olla kauhean nuuka moottori tuon sytkäennakon kanssa... |
Olen jo kauan tienny että zili käy vedellä mut toi oli jo aikas metkaa.Intissä aikanaan tein zilttoniin rempaa ja oli imusarja jossa oli kaasari ja pa suodatin paikallaan pesukoneessa ja tyhjentämättä pistin paikalleen ni het lähti käymään.On ne idän ihmeet ihmeellisiä.
|
Lainaus:
http://a4group.net/uploads/images/av...nyi_razrez.jpg Mutta tuossa moottorissa on aivan normaalit V-koneen kiertokanget, eli kaksi kankea yhdellä kampiakselin kaulalla. Tämän moottorin V8 versio (YaMZ 238) on tuttu KrAZ 255B autoista. Kamazin V-koneissa on myös normaali kanki järjestely. Sen sijaan D12A-375 ja D12A-525 moottoreissa on apu-, ja pääkiertokanki. Tämä kone on V12, tilavuutta 38.9 litraa. Suomen armeijasta tuttu esim T-72, T-55 ja MAZ-537 ajoneuvoista. Ryssissä käytetty monissa MAZ, MZKT, BZKT yms HELEVETIN isoissa maastokuorma-autoissa. 50-luvun keksintö, mutta neliventtiili kannet. Nuo yllä olevat moottorit olivat siis dieseleitä. |
| Sivu luotu: 04:27 (GMT +2). |