![]() |
|
Muta vai SAUNA Krui$eri :-D
Joo aloitetaas tän kotteron osalta ihan oma topic.
Eli kun tuli ilmoitus Kuttulandian Mutakisoista 24.9. nousi kuume löytää sinne sopiva mutakilpuri aihio. Vaatimuksia oli halpa hinta, ajokuntoinen ja diesel. Ja melkee "naapurista" löytyikin oiva peli, eli Toyota Land Cruiser HJ60. Renkaita ei kauppaan kuulunut, joten alle heti mutakisa renkaat omista varastoista: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85784 Noh ideahan oli ensin, että vaan sen verran avarran lokasuojia, että renkaat mahtuis pyörimään ja sit jotain suojailuja mutakisaa varten. Eli ihan pienell laittelulla "kilpa-auto"..........mut mopedihan karkas tietty käsistä:D Ja "Hannu Mikkola" tuli ehdotteleen, että jospa noi akselit tarviis lukot ja hieman ehkä korotustakin kaipais:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88157 Eikös tuollaiset vipuhässäkät yleensä liity kytkettävään lukkoon:p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88209 Eli nurkissa on ollu yhet HJ61 akselit jo jokusen vuoden etsimässä sopivaa paikkaa ja sainkin päähäni sovitella ne nyt tähän. Mielestäni pienempi homma laittaa noi lukolliset akselit suoraan, kun alkaa purkaan tästä autosta perät auki ja kemppi-kympittään. Niiii ja eihän sitä tiedä, vaikka tolla joskus ajelis jotain muutaki, ku mutakisaa, niin silloin olis ihan kiva saada lukkoja avattuakin. Pitää vaan jossain vaiheessa hommailla jostain vaijerit ja vipuset, että sais noita käytettyä hytistäkin. Nyt mutakisaan ne menee päälle kokoajaksi. Mut siellä se nyt tallissa nököttää pyörillään. Seuraavaks pitää pulttaa vielä etuakseli kiinni jousipakkoihin, kun eilen ei ehtiny kyhäileen kiinnikeitä. Siis ongelmahan on vaan tuolla apparin puolella, kun se perämurikka kiusaa U pultin asettelua. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88210 Sit pulttaamisen jälkeen pitäs kääntää napojen olkakulma kohdalleen. Sit pitäs kyhäillä iskareille jonkinlaiset kiinnikkeet....onko ideoita, että mihin kohtiin ne helposti sais. Tarkoitus siis pitää originaali iskarit ja originaali yläpään kiinnikkeet (ei ehdi kaikkea muutella!). Jarruputket ja letkut puuttuu kaikki akseleista. Jarrujen kunto yleensäkin vaikuttaa tarviivan huoltoa Ja onhan täs PALJON kaikkea pientä "hifisteltävää" vielä. Mutta koitan ehtiä laitteleen tarinaa, kun homma edistyy. |
Lainaus:
|
multa löytyy lukkokahvat ja vaijerit halvalla.
Soittele niin kerron miten aikoinaan vakio iskarit laitoin soa hoojiisen juuri niin että yläpäät oli vakiot. |
Jare kun harvemmin päästä mopoa keulimaan niin uskaltaa varmaan ehottaa ton kattokopin muuttamista irroitettavaksi jolloin sillä voisi herrasmiesmäisesti meloa pois mutarännistä "jos" meno sattuu hyytymään keskenkaiken...
|
eiku:
pelkkä yläosa laikalla Kuubaan... siis sellanen jotta lasit ja katon kehikko jää eli todellinen sunshinecrui$er / mutahukutin :D |
Lainaus:
|
Nisukaffet tulee jos teet tohon korin ulkopuoliset kaaret ton "hiivahatun" kanssa.
|
Lainaus:
Eilen ei paljon ehtiny, mutta aina jotain kuitenki. Elikkä etuakseli on nyt kiinni ja tuli hyödynnettyä BJ:n etuakselin U-pultteja + levyjä. Apparin puolelle sit joutu soveltaan sisemmät pultit hieman erilailla ("väpyvi" henkinen ratkaisu), kun eihä se normi u-pultilla halunnu onnistua. Eli tuommoiset holkit hitsuuttelin akseliin kiinni ja 14mm pultit niistä läpi. Hieman joutu yhen pultin paikkaa muuttaan edemmäs, kun akseli on niin nenällään, ettei oikee muuten halunnu onnistua. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88511 Sit ehdin eilen purkaa navat auki, niin on helpompi tehä kuulien kääntö. Ja tulihan siin samalla tutkittua murrosten kunto....toinen oli hyvä, mut toinen saanu vettä, kun ei ole ollu oikeen voitelua:rolleyes: Mutta kait se uusilla rasvoilla viel yhen mutakisan menee. Myös toisen puolen napalukko oli rikki, pultteja ja kartioita puuttu kans ja pyöränlaakerin kiristysmutteireiden välistä puuttu lukituslevy toiselta puolen. Eli ihan hyvä, että tuli purettua;) Lukkovetarissa oli kulumaa noin puolessa välissä spooria???? Mikähän siihen on päässy hankaamaan? Onks mitään ideaa, että mitä siellä on rikki tai hajoamassa. Noh, nyt pitää vaan viilailla/hioo pooritukset, jotta lukkoholkki liikkuu taas herkästi. Siis tuon näköinen on se vetari? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88510 Tänään olis vuorossa sit kuulien kääntö ja napojen kasaus uusilla rasvoilla......tai ehkä kuitenki huomenna.....tai siis heti kun kotoa saa luvan poistua tallille:D Mulla kun ei alunperin ollu "sovittua" pajapeikko aikaa kuin elokuun loppuun, mut pitää koittaa TAAS kerran venyttää sitä rajaa:rolleyes::D:D:D Siitä syystä mennään tänään kodinkone ostoksillakin käymään:p |
Lainaus:
Tosta voit mittailla :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=64397 |
niinhän toi näyttäis osuvan tuolle kohtaa suunnilleen. Pitää koittaa taskulampun kanssa katella, että näkyyks siellä jotain hälyyttävää.
Mutta kysytääs tällasta: Minkäs autojen jarruletkuja on ihmiset käytelleet Toyotissa, kun on soa muutos tehty. Alkuperäisethän jää auttamatta liian lyhyiks ja lähipäivinä pitäis käydä motonetissä tai biltemassa ostoksilla, niin missäs autoissa on pidempiä letkuja, mutta samat päät, ku HJ:ssa?? Viikonlopun aikana on meinaan pakko saada auto jonkinlaiseen ajokuntoon takas, ku faija palaa metsästysreissultaan ja tarvii kuitenki hallitilaa. |
Lainaus:
Itselle kävi niin että metsäreissulla jarrua painaessa luisti Bilteman letkusta liitin irti siitä kumisesta osasta. Pituutta oli kyllä riittävästi eli ei sitäkautta ollu ottanu damagea. Liekö sattunut maanantaiversio mulle sitten :) Onneksi särkyi vinssaustilanteessa. |
mulla tais olla Hiluxin letkuja, rungon puoleinen kiinnike on kyllä uudelleen asemoitu.
|
ite jatkoin hj:n omalla letkulla..:D
|
motonetistä lj tai rjn 46 cm pitkät maksaa joku 13 e käy suoraa vanhoihin liittimiin
|
Lainaus:
|
Ne letkut tais olla just tuollaiset toyotan letkut. Nissanin olis ollu pidemmät, mutta uros päädyssä ei ollu kartiota, joten otin toyotan letkut. Jospa tänään ehtiis niitäkin jo sovitteleen. Tuppaa vaan kuluun pirusti aikaa, kun akseleista puuttuu joitain pultteja ja sit etsii niitä omista sekavista varastoista. Jarrulevyt oli akselissa myös niin pirun huonot, niin piti ettiä edes vähän paremmat vanhat nurkista. No niissä oli tietty huonot pyöränlaakerit, joten piti vaihtaa nekin.....ja halvalla, kun pitää nyt selvitä, niin vanhat laakerit vaihtu toisiin napoihin. Uutta vaseliinia, niin nehän on "ikuiset" tällaisessa muta-kilpuri-rassissa:D:D:D
Eilen siis kääntelin olka-akseli linjan parempaan suuntaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88557 Ihan jees oloiset saumatkin onnistu. Toivottavasti pitää, kun lueskelin palstalta jonku HJ:n tapahtumia, että oli hitsauksista irtoillu:confused: Sit 4labsin ohjausvarsia sovittelin kans. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88558 |
Viel olis tehtävänä ainaki:
- lukkovetarin pooritusten hionta - kuskinpuolen napaan osien haku, pyöränlaakerin kunnon tarkastus ja sit ku osat löytyy kaikki, niin kasaus - jarrusatulat irroittaa edellisestä akselista nykyisee lukko akseliin - jarruputket ja letkut molemmille akseleille - takajarrut avaa ja katsoa missä kunnossa ne on (sylinterit jumissa tietenki, onko muuta vaihtoehtoa muka?) - jarrujen ilmaus - iskarien korvakkeet akselin puolelle - pohjaanlyöntikumien / vastimien muutos - raidetanko lyhentää ja kierteyttää - simpukalta lähtevä välivarsi mittaa ja sovitella hy-steer varsiin sopivaks - "snorkkeli" - pakoputki puuttuu kokonaan pakosarjalta taakse - syöttöä koneelle lisää - turvavyöt puuttuu - kuskin lattian mätäkorjaus.....saatto olla parissa muussakin paikassa pientä paikattavaa :rolleyes: - vaihteiston öljyn vaihto - jakovaihteiston öljyn vaihto - perien öljyt vaihto - moottorin öljyn ja suodattimen vaihto - akkukenkiä joutuu vaihtaan, kun osa on rikki - akkujen kiinnitys tai ainakin tarkistus - syylärin eteen joku suojus, ettei menis se ihan heti tukkoon - traktorin renkaat alle - tankki täyteen - kypärä mukaan - ja kisoihin:D Vai olikoha vielä jotain muutakin.......:confused::confused::confused: |
ettei nyt vaan tulis taas liian hyvä:rolleyes:
meinaan noitten korjauksien jälkeen puuttuu enää leima:D:p ens vuoden high chaparralia ajatellen, vielä puuttuu -kiuas -lauteet -jääkaappi ja tietysti turbo |
noihin raidetankoihin kun sovittelee rj/lj raidepäitä. en nyt muista pitikö olla uudesta vai vanha koppasesta, niin sopii mitat suoraan paikoilleen. ei siis tarvi muuttaa ton raidetangon pituutta.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tuossa kun on toi korotus ni mahtusko mitenkään kiuas ja lauteet :-)
|
Lainaus:
:D:D:D Siis aika moni on jo ehdottanu tota, joten jos jollain on aikaa, niin tulkaa tekeen vaan. Ite ei kyl ehdi millään:o |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ai niin ja saa luvan Sannalta....tää on ehkä se tärkein:D:D:D:D:D:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ku jotenki ei haluis viritellä paineilmaa tohon autoon, ku pitäis ostaa kompurakin ihan sitävarten. |
Lainaus:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/482217/0 Ois helppo, halpa ja rimpula :p |
Alipaineella. Sitä saa suoraan autosta.
|
24V startin solenoidi.
|
Lainaus:
Paineilomaa ei vaan oo eikä jaksas laittaakaan. Alipaine ei taida riittää toyotan lukolle... |
Lainaus:
|
Eikös periaatteessa nestekytkimen hiluilla sais lukon kytkennän kohtuu vaivalla tekastua... Ainaki G:ssä näytti olevan nestekäyttönen alakuperänen mekanismi.
|
Lainaus:
Jos ei nurkista satu löytymään niin tutkippas minkä verran pitäs olla liike mulla olis tiedossa suhteellisen vahvoja 24v sammutin solenoideja. Niissä on sellanen pieni uniball nivel päässä ja luulisin että ovat ihan soveltamis kelpoisia tuohon, mutta en muista kuinka pitkä isku niissä on. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Startin solkussa on kyllä voimaa kun sen oikein kytkee, mutta oikealla kytkenällä ottaa myös rajusti virtaa. 1,5 neliön johto sulaa. Solkussahan on veto ja pito käämi.
|
vahasta sammuttimesta teet säiliön eikä tartte kovin usein tayttää,siis ilman kompuraa.
Viltsun hj.ssä oli 2kpl oisko ollu 6l pulloja ja kerran juukassa 24h kisas varuiks täytettiin,kesti käyttää uskomattoman paljon ku paineen pitää järkevänä esim.4.5bar |
Huh huh.....niinköhän tätä ehtii laittaan kuntoon ennen mutakisaa:(
Vielä on pirun paljon hommaa ja aikaa ei kuitenkaan ole oikein yhtään. Eihän täs ongelmaa olis ilman perhe elämää;) Katotaan nyt, mutta kyl aika huonolta nyt näyttää:mad: |
Nyt pitäis vielä jostain löytää LJ / RJ raidetangonpää 21mm ja oik. kätisellä kierteellä.
Motonetin saldot näytti 0 kaikkiin lähellä oleviin motonetteihin:mad: Taasko marmoritiskille:confused: Käytettykkin kelpaa! |
Soitas nelinkontin Tapsalle, eiks sillä ollu jotain akselirojua ainakin myynnissä LJ / RJ malliin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
:D:D:D Ei vaan ehdi oikee koukata hakee täältä Helsingistä käsin:D:D:D Yhen hinnan sain jo 96,50€ :eek::eek::eek: Alkaa näyttään, että ei sillä enään tänään kiire olekkaan, jos siitä noin paljon pitää maksaa;) ja tilaan sen kohta motonetistä (23,50€).......siis jos ei jostain lähistöltä ilmene nyt uutta tai käytettyä järki hintaan. |
Lainaus:
Nyt ku soitat Lipposelle (siis ennen puoltapäivää) ni se on sulla huomenna postissa noudettavissa. Älä jare tee tätä liian vaikeeks... |
Viikonloppu meni miten meni.....eli lauantaina ei oikee jaksanu, kun kaverin saunalla ja paljussa meni aamu kuuteen saakka, mutta eilen ehti sit jotain vähän näpertään.
Raidetankoja tuli sohlattua ja ylläri ylläri LJ / RJ:n takatanko sopi noilla ohjausvarsilla suoriltaan tonne HJ:n keulaan. Ainoa miinus on, että nyt mun RJ:ssä ei ole enään varalle raidetankoa:( Etutanko simpukalta pyörälle näytti että sopii HJ:n oma.....mutta eipäs mennykkään ihan heittämällä, koska HJ etutangossa oli liian paksut kartiot:mad: Noh taas RJ:n varaosien kimppuun ja sieltä löyty sopivan näköinen tangon pää, mutta koska se on ollu jo edellisellä omistajalla hätävara, niin tanko oli hitsattu just siitä päädystä ja nivel oli myös hitsautunut sinne tankoon kiinni, joten ohjaus jäi kesken ja jotenki koko päivä alkoi siis huonosti. Ohjaus kun ei tullu kuntoon, piti keksiä jotain muuta. Eteen tuli tehtyä puskuriputki ja siihen pitäs vielä hitsuutella hinauspisteet, kun vaan ehtiis jossain välissä. Kaunis se puskuri ei ole, mutta eipä ole autokaan....kuvaakaan en vielä ottanu:D Sitten jo hieman innostuin tekeen jarruja. Takajarrut tuli kolisteltua auki ja hämmästys oli suuri, kun rumpujen sisällä oli periaatteessa ihan uudet kengät, säätö toimi herkästi ja sylinterien männätkin lähti liikkeelle. Nyt tars vaan motivoitua tekee vielä jarruputket ja letkut kaikki akseleihin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88879 Mutta jarrut ei jotenki vaan kiinnostanu enempää, vaikka takapään hilut olikin ok. Olis kyl pitäny sen verran innostua, että olis saanu putket tehtyä tai edes varmistettua, että on tarpeeks putkea pajalla, että saa tehtyä......noh pitää tänään koittaa kartoittaa. Iskarin korvakkeita kattelin kans, mutta ei löytyny sopivia pultteja siihen, joten nekin jäi eilen tekemättä. Rungossahan on monessa kohtaa hieman pehmyttä, mutta mutaan, eli pehmeäänhän tolla ollaan ajamassa:D Mut kuitenki piti parista kohtaa hieman vahvistella pahimpia. Takarunko oli aika pehmoisen oloista ja just tosta riipukkeen korvan kohdalta, joten pikaiseen paikkaa kylkeen, ettei ihan heti rapisis irti. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88880 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88881 Sit kattelin että ei jää edessä kauheesti sisäänjoustoja tolla ohjaus systeemillä. Eli kun raidetanko on akselin takana, niin eipä jää öljypohjaan kauheesti matkaa, eli pakko muistaa laittaa kunnon korotukset jousistoppareiden alle!! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88884 Sit innostuin tekeen pakoputkea ja sinnehän se lopultakin eilen synty. Eli pakosarjalta lähtee eka 10cm sitä originaalia ja sit muuttuu 3" hormiks, joka lopussa jakautuu kahdeks 3" putkeks.....roddailua:D:D:D:D Hormisto nyt tuli tuommoinen, jospa talvella ehtiis hiukka turbottaan???? En tiedä:rolleyes: Vielä pitäs purkaa toi kerran pois ja hitsuutella saumat loppuun ja sit laitella paikoilleen, tehä putkien takapäät ja tehdä parit kannakkeet, jotka taitaa olla nyt mallia "kempin pultit";). Saa nähdä, että miten se putkisto siellä pysyy, kun alkuosassa meinas olla 3" putkella ahdasta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88883 Akkukengät on kans osa tosiaan melkoisen surkeassa kunnossa. Voinu hieman vaikuttaa pakkasilla startatessa.....vai mitä luulette? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88882 Jaahas ja tänään pitäs jatkaa ja katsoa illalla miten pahasti jää kesken, että pitääkö pyyhe heittää kuitenki kehään.....pirun työt ja kotielämä ku haittaa välillä näitä harrastuksia:rolleyes: |
Tamgears varmaan auttas tässä asiassa. Muutaman kympin muistaakseni maksaa.
Siis se raidetangonpää. |
Lainaus:
Pitää tänään jatkaa nyt vielä tuota tangon pään etsimistä ja soitella noita varaosa liikkeitä läpi, jos vaikka sattuis löytyyn täst kotomatkan varrelta. |
Uimosen taksihan on suhannut riksu-ranchi-riksu väliä jo useesti ;)
|
Lainaus:
|
Mulla saattais hyllystä löytyä tollainen raidetangonpää mallia hyvin notkisteltu. Voin tänään illalla tarkistaa.
On siis Nurmijärvellä. Ihan siinä sun H:ki Loppi reitin välissä :) |
Tiistaina tulossa siihen Launosten rallipajaan hakee kärryä, ja työpaikkahan on tuossa Nurmijärvellä. Eli soitto, niin osat olis tossa 16:30 Launosten St1 kahviossa...
Ja 24V solkkaria olin tarjoomassa lauantaina sulle sovitteex, mutta puhelin ei näköjään toiminu paljussa???:rolleyes::rolleyes::rolleyes: |
Lainaus:
Haen tänään ton raidetangon pään kun ajelen kotiinpäin. Piti aamulla jo hakee, mutta juttelin Tuukan kanssa formula offista, niin ajoin siinä ajatuksissani ohi:p:p:p Eilen hieman motonettiin oostoksille ja hetki iskänä olemista ja sit taas kerran pajalle. Faijan kans meni höpötellessä osa aikaa, mut synty taakse sentään jarruputket ja letkut lopulta. Etupää jäi kesken jarrujen osalta, kun innostuin iskarin korvia ja kääntymisen rajoittimia hitsuutteleen. Sit "joulupukki" oli tuonu takapuskuri aihion tallin oven taakse. Noooh tänään taas jatkuu ja paljon olis kyllä vielä hommaa.....liian paljon suhteessa vapaa-aikaan:( |
Onks aika konttorille jo varattu;)
|
Lainaus:
|
Eilen taas vähän hommaa eteenpäin:
-autossa olis nyt jarrut (vielä parit nipparit putkien kiinnitykseen) -etukardaanikin meni paikalleen -etuiskarit olis kiinni -pakoputki purettu irti ja saumat hitsattu ja nostettu paikoilleen. Vielä parit kannakkeet ja klemmarit liitos kohtiin -akkukengät tuli korjattua ja laiteltua kuntoon Mutta vielä pitäs tehdä paljon ennen perjantaita:( - iskarien korvakkeet taakse akselin puolelle - pohjaanlyöntikumien / vastimien muutos - simpukalta lähtevä välivarsi odottaa postin toimistusta - "snorkkeli" - pakoputki kiinnittää - syöttöä koneelle lisää....savulla hämätään vastustajat;) - turvavyöt puuttuu - kuskin lattian mätäkorjaus.....saatto olla parissa muussakin paikassa pientä paikattavaa :rolleyes: - takapuskuri - "takaluukku" eli joku pelti takaluukun aukkoon, ettei peruuttaessa tule velliä sisään - vaihteiston öljyn vaihto - jakovaihteiston öljyn vaihto - perien öljyt vaihto - moottorin öljyn ja suodattimen vaihto - akkujen kiinnitys tai ainakin tarkistus - syylärin eteen joku suojus, ettei menis se ihan heti tukkoon - traktorin renkaat alle - tankki täyteen - kypärä mukaan - ja ehkä sitten kisoihin :confused::confused::confused: |
Tasan ei mee nallekarkit ku kattoo tota listaa.Mulla olis snorkkelin teko ja renkaiden vaihto listalla mut poju on kipeenä ni ei pääse talliin.(Vuokrataan hoitotäti)
|
Lista lyhenee, mutta niin lyhenee rakenteluaikakin:(
- iskarien korvakkeet taakse akselin puolelle puuttuu - "snorkkeli" vieläkin tekemättä - syöttöä koneelle lisää....savulla hämätään vastustajat;) - turvavyöt puuttuu...nyt pitäis olla "bolt-on" vyöt, kun vaan ehti ruuvaa kiinni - takapuskuri + pakoputkien päädyt ja hinauspiste taakse -> faija onneks innostu tuota värkkäämään - "takaluukku" eli joku pelti takaluukun aukkoon, ettei peruuttaessa tule velliä sisään......faija koittaa tuotakin värkätä - faijan mielestä vas. takalokasuojaan kuulemma pitää tehdä korjaus.....no ohan se vähän mätä:o - akkujen kiinnitys => 1 kiinnike koukku pitäs tehdä - syylärin eteen joku suojus, ettei menis se ihan heti tukkoon -uutena hommana tuli mieleen PISSAPOIKA....taitas olla hyvä varuste mutakisoissa:rolleyes::rolleyes::rolleyes: - traktorin renkaat alle.....taakse enään, eteen laitoin jo - faijan mielestä pitäis vielä maalatakkin toi auto:eek: - tankki täyteen - kypärä mukaan - ja ehkä sitten kisoihin :confused: - ai niin.......pitäskö ottaa edes jotain huoltokamoja? Vai ehkä kuitenki pelkkä vararengas:D:D |
Lainaus:
|
Tossa mitään pyyhkimiä tarvi.. Ossi käyttäny imupaperia koko viikon ja beduiinin sandaalissaki on enemmän kosteutta ku spoorissa.. :D:D
..Tai no, ehkä se nopeempi huiskinta asento olis syytä tarkastaa ja viritellä saavi katolle josta hulauttaa vettä klasille.. Tsemppiä kuiteski, vielä päivä aikaa.. |
miltäs jare hojo näyttää kun H-hetki on aikas liki ????????? ;)
|
Lainaus:
|
Niin se vaan nappas sen meille varatun voiton savisen nenän mitan edellä! Onnittelut :)
|
Sitten niitä kuvia!
|
No juu, valmiikshan se onneks tuli ja kesti kokopäivän ilman mitään remonttia. Eli kova peli. Kuvia "loppurutistuksesta" tulee varmaan illemmalla, kun kuvat on nyt kotokoneella.
Seuraavaks pitäs yrittää tolla stadion trialia, mutta ennen sitä taas pari muutosta tiedossa, mut tällä viikolla ei jaksa (=ei heltiä kyllä kotoa lupaakaan:D), Raision kisan jälkeen sit seuraavat: -Etulukolle pitäs saada joku juttu, millä sitä käyttelis. Sähköinen houkuttelis itseä, mutta ei taida kellään olla valmista ideaa, että miten se toteutetaan???? Eli ehkä joutuu nöyrtyyn paineilmaan:o -Takalukolle hakee Tapsa4x4 varastoista vaijeri ja kytkeä kiinni. -Käsijarru koittaa saada toimiin -Tarkistaa peruutus ja jarruvalojen toiminta -Tankki vuotaa dieseliä jostain kallistaessa oikealle sivulle....tuli huomattua mutakisoissa, eli vaatii tutkimista, että onko sieltä joku letku irronnu. -Imuilman voi muuttaa normaaliks trialiin, ku nyt se horisee sisältä ja tuntuu, että letku ahdistaa ja muutenki meteli sisällä on liian kova. -sit pakoputkistoon pitää lisää ainaki yks vaimennin, ku ääni on omaan korvaan liian kova. -Ehkä jonkinlainen pohjapanssari -36" irokit alle......vai pitäskö sovitella 39,5" TSL:rolleyes: |
Entäs takaylitys? 30cm vai enempi pois.. :D:D
|
Lainaus:
Ei kait siihen tarvi koskea.....sehä vaa kolahtelee yleisön mielestä kivasti;) Mutta saaks tuommoisesta vapari kuutosesta turbonkaan kanssa tehoa? Ajatuksena olis laitella siihen pari pienehköä ahdinta, kun sellaiset on jo hyllyssä, eikä rahaa ole tarkoitus pahemmin tähän uhrata. Nytkin tullu jo hirvittävän kalliiks:rolleyes: |
Lainaus:
mulla on tossa omassa hj60ssä turbotettu 2h. ct-26 ahdin, iso cooleri, ja 61 syöttöpumppu. hp dieselin säätämä. noin kilon ahdolla 205hp ja 475nm, ja ilman näkyvää savua! loppu penkistä vaan väännonkesto tohon 500nm niin ei saanut ahto nouseen enempää... |
Lainaus:
Elikkä tarkoituksenahan olis koittaa taikoa halvalla mahdollisimman paljon lisää hevosia (=mahdoton yhtälö, mut yritetään). |
Lainaus:
(tässä sun tapauksessa se ei varmaan haittaa) ja se taas aiheutti sen että nousi lämmöt pienenkin polkemisen jälkeen. ja kulutus oli seka ajossa noin 18L sataselle. pumpun vaihdon jälkeen tuli löylyä pirusti lisää, ja kulutus putos noin 12L ja savuaminen loppu. tossa on suoraruiskun pumpussa lyhyt ruiskutus aika, niin kerkee toi esikammio kone polttaan aineet hyvin. voishan sitä koittaa jokupäivä vähän vie ruuvata lisää... |
Lainaus:
http://youtu.be/ND--v_-oa20 Eli joku muu ehti ensin |
hephep..saaks mä ne kaffet:D
hiukan reilun vuoden noi kaaret kulkenu tossa mukana:) |
ehkä mä oon vähän pervo, mutta mun kieroutuneisiin silmiin paremman näkönen tuollanen kattokorotettu on ulkop. kaarilla kuin ilman
|
Toi yksilö ainakaan ei aiheuta naurun tyrskähdystä tai itkua.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Sisätilat oli ostohetkellä käytön jäljiltä, eli puita on kuskattu ja kuulemma lumiaurana ollu, joten pakko olla hyvä:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90054 Pikku siivouksella alkaa toi "saunan lattia" oleen jo aika siisti. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90056 Kuskinpuolella lattia oli sen verran haperoa, että piti hieman paikata, ettei kaikki savi tulis ihan suoraan kintuille: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90055 Ja jälkeen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90060 Takaluukku ei pysyny kiinni ja oli muutenkin saanut puskurin kanssa hieman siipeensä, joten ne sai luvan lähteä.....vaikka alkuun ei ollu tarkoitus noitakaan hienostella, mut niin se vaan aina mopedi sinkoilee:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90057 Uus puskuri muotoutumassa jo: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90061 Ja sit faija teki siihen vielä uuden takaluukunkin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90067 Aika low rider se oliki talliin ajaessa. Ja hieman toi kuskin puolen takalokasuojakin repsotteli vielä tuossa vaiheessa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90058 Mut noilla fillareilla olis ollu oikeesti pikkupyöränen:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90059 |
Kattokorotuksen kulmasta löyty oikee linnunpesäkin.....eli kyllä maastoauto on luonnonystävä;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90062 Etupuskuri tuli kans tehtyä siihen, jotta jos tuolla eksyy joskus johonki risukkoon, niin ei olis ehkä heti keula mutkalla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90063 Hannuhan oli koko remontin ajan messissä. Tässä ei ole vielä pakoputkien reikiä puskurissa ja puskurikin vihertävä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90066 Autohan tuli pikaiseen tuhrittua uudelleen mattavihreellä, mutta maali oli vanhaa ja sitä ohentaessa se meni tietty jo liian ohueks....meinas hieman kiusata, kunnes muistettiin, että ei taida tässä autossa paljon haittaa parin lähdön jälkeen:rolleyes: Takalokasuojastakin tuli niin pirun hyvä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90065 Keulaan tuli sitten vielä tuommoinen mutapelti, ettei menis syyläri heti tukkoon. Tosin eipä toi vapari HJ noilla renkailla jaksanu hyökkää edes niin lujaa kaukaloon:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90064 Noh sit Tare löysi pakoputki remontista jääneet pari kourumaista palaa lattialta ja alkoi höröttää niin pirusti........ne kuulemma näyttää niiin pupu-jussin korvilta, että pakkohan se oli pupu tehdä keulaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90069 .....kiirehän taas ei edes meinannu tulla, mut tällaisiin löytyy aina aikaa:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90070 Niii ja eiks tommonen reilusti sinistä työntävä kone ole just joku Blue Effiency tekniikkaan pohjautuva:D:D:D:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90068 |
Lainaus:
|
Onks tosiaan niin, että kukaan ei ole vielä tehnyt HJ akseliin muuta lukon käyttömekanismia, ku vaijerilla tai paineilmalla:confused::confused::confused::confuse d::confused:
Pitäs meinaan alkaa motivoitumaan tänkin auton laittamista Stadion trial kuntoon:rolleyes::rolleyes: |
Lainaus:
Kai siihen jonkun järjettömän vipusysteemin vois rakentaa, mutta miksi? :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Sähkösolenoidi (tosi helppo käyttää, arka kosteudelle) Paineilma (melko helppo käyttää, letkurikot mahdollisia) Vaijeri (helppo käyttää, kunhan se pysyy rasvassa niin mikä vittu tän hajottas) |
Lainaus:
|
Ahaa! Eli vanha kunnon suoturve saa senkin rikki.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tänään innostuin peseen autoa vielä lisää. Sisältä ja pohjanpuolelta oli ohjelmassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90220 Mutta ehkä pesusta jokin sammuttimen rele suuttu, kun sammu siirrellessä ja sit ei lähteny käymään. Kurkistus pellin alle, niin sammutin oli kokoajan sammutus asennossa. Noh illan pimetessä nappasin vaan vivun irti, jotta sain ajettua parkkiin, mutta missäs toi sammuttimen rele sijaitsee, kun sitä pitäs varmaan nyt hieman kuivatella/tutkailla???? |
Lainaus:
|
Suattaapi olla relekin, mutta katsopa aluksi johtonipun pikaliitin startin vierestä. Saanut aikaan joskus hassuja ominaisuuksia, mm. pakkosyöttöä päälle ajossa.
|
Tän ajon jälkeen Tare totes: Höh, miks et sä kisoissa ajanu samanlailla:p
Ja sit vähä muitaki lammikoita piti varovasti kokeilla |
Lainaus:
Niin ja Tollaset traktorin pyörät on kyllä asialliset ,minkä tahansa paskakasan alle kun ne ruuvaa kiinni niin auto näyttää aina hyvältä:D |
Kohta vois päästä pajalle tätäkin rojektia jatkaan ja sorvaamaan stadion trial kuntoon. Trinen hoitovuoro ollu aamusta, kun emäntä on josain ensiapukoulutuksessa.
Mutta mehän lähettii tytön ja koiran kans takapihalle laittelee nuotio ja grillaamaan makkarat ja hiukka donitseja jälkiruuaks. Kivaa oli ehtiä Trinen kans vähä touhuamaan ja ajelee samalla kevyesti RJ:llä. Ja kyllähän se totes, että hänestä tulee sit isona "maasturityttö";):D:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90356 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90357 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90358 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90359 |
Nonnii.......pikkusen olis viikonloppuna laiskottanu, eikä tehny mieli mennä pajalle, mutta lopulta sain kuitenki jotain tehtyä:
-pakoputkistoa muokattu hiljaisemmaks, eli purku ja lisäsin yhden vaimentimen ja nyt ääni vaikuttais ihan ok. -jäniksen naama, eli mutaspoileri lähti keulasta, jotta kone jäähtyis paremmin stadionilla. -takavalot tarkistettu ja nekin toimii, eli trial vaatimat jarru ja peruutus -käsijarru fiksailtu toimimaan ja samalla takajarrut säädetty -polttoaine vuoto löydetty ja tulpattu (oli 1 letkun pää avoinna.....tuskin siitä savea on ehtiny tankkiin mennä:rolleyes::rolleyes:) -renkaat vaihdettu, eli traktorin kumit pois ja 36" irokit tilalle -etulokasuojien aukkoja tuli kans hieman avarrettua -akseleihin lukkovaijerit kyhätty kiinni. Eteen joutu tekee sellaisia "väpyvi" ratkaisuja, mutta siellä se varppi nyt on. Vaijerien toiset päät on kans lattian pohjassa kiinni. Hyödynsin osittain HJ61 alkuperäisiä osia, mutta ihan bolt-on ei ne sinne kyllä sopinu. Juu ja päätin sit tehdä ite kahvat sisälle ja nehän on sitte vielä vaiheessa ja välitangot niiltä kahvoilta sit vaijerien päihin. -Pohjapanssari.....tai ainakin jonkinlainen suojus jakolootan alle pitäs koittaa ehtiä kyhäileen kans. Tai siis paremminkin motivoitua tekeen. Meinaa vielä perkele joku flunssa yrittää iskee kimppuun:mad: Tossa ainoa kuva mitä viikonloppuna nappasin. Aika paljon renkaat vaikuttaa ulkonäköön. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90642 |
Tää on kyllä varmaan hienoin HJ mitä on tullu nähtyä, lähinnä tuo kattokorotuksen säilyttäminen nostaa sellasia outoja arvostuksen tapaisia tunteita. Kaiken sen naurun jälkeen siis! :-D
|
Jare sai tän rojektin myötä miut intoutumaa hakee tänää itelle kans tälläsen "budjetti" räppäilylaitteen. samanlaine ja värine mut ilman tota jollaa katolla! :D täytyy tehä topickia ku alkaa jotaki tapahtumaa, visiot pyörii jo päässä....
|
Lainaus:
Eilen sai lukkojen vipuset loppuun tehtyä. Sit muokkasin vielä, että saa pikkupuolella takavedon päälle....liekkö tuosta paljon hyötyä, mutta onhan enemmän sohlattavaa keppien ja lukon vipujen kanssa. Ratsunissahan ei ollu ongelmia noista vipusista:p Nyt vielä kun jaksais tehdä pohjapanssarin......mut flunssa pirulainen kiusaa:mad::mad::mad::mad: |
Sääntökirjaa lukemaan...........
[QUOTE=Jare;807682]Budjetti projektit on ROCK:D!
Sit muokkasin vielä, että saa pikkupuolella takavedon päälle....liekkö tuosta paljon hyötyä, mutta onhan enemmän sohlattavaa keppien ja lukon vipujen kanssa. Katoppa Hs:n säännöt tost takavedosta.....:mad::mad: Tullee ylläri pylläri...........:eek::D:eek::D |
[QUOTE=PutKari;807905]
Lainaus:
Siis lukittava mekaanisesti pois käytöstä. |
No voi paska!! Juur kun mä luulin, että nyt se auto olis rengaspaineita ja tankkaamista vaille valmis...........hmmmm.....kai se "mekaaninen lukitus" on riittävä, jos sitoo mustekalalonkeron jakolaatikon kepakosta penkin jalkaan???
Meinaan jos se ei riitä, niin sit ei riitä ja otetaan vaikka kortti merkintä vai pitääkö jättää romu kotiin saakka, sillä mitään palaa en sinne ala takaisin hitsaan, kun oli niin ikävän ahdas jo leikata se poiskin:mad: Eilen sain pohjapanssarinkin tehtyä valmiiks, niin ei ehkä jakolaatikon pohja niin helpolla hajoa. |
no laita poraruuveilla pellin pala jakolaatikon kepin aukkoon niin ei voi käyttää kun hidas 4wd.
|
Lainaus:
Lukkojen vipuset tuliki tollee tuohon vaihdekepukan taakse. Kepit eteenpäin ne on pois päältä ja taaksepäin vedettynä ne on päällä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90914 Alapuolelta vivustoja. Olisko liittyväistä tohon SOA muutokseen, niin en saanu mielestäni vaijereita riittään oikeille paikoille auton pohjassa, joten hiukka virittelin niitä sitte ihan omille paikoilleen. Mut kyllä ne tuntuis toimivan......maasto testit tosin on tekemättä:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90917 Pohjapanssarikin sinne siis tuli tehtyä, ettei jäis stadion trialissa heti jakoloota johonki betonipalkin nokkaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90916 Ja lähes virheettömät takavalot löyty tosiaan Tapsa4x4 "räntsiltä" ja faija katteli, että tonhan vois viedä kohta leimalle:D Tosin hieman vois joutuu mätäpaikkoja sinne tänne hitsuutteleen, jos oikein nippanokka katsuri osuis kohdalleen, joten annetaan nyt olla sen leimaamisen ja nautiskellaan budjetti lelulla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90915 |
Joo, orkkisvipuja joutuu modaamaan, ku tekee SOA:n. Ite modasin silleen, jotta laitoin rikkoja sinne pulttien alle, millä se vaaijeripää kiinnittyy palkkiin siellä yläpäässä. Sentin-puolitoista kun jatko vaijeria (sitä vipua kohti akselia), niin ei tehny kipeetä edes joustoissa.
|
Sivu luotu: 03:52 (GMT +2). |
|