![]() |
|
VW T3 CamperVWagen syncro 1.9 TDI - "Offipalstan SIMO" Tölkki
Tällainen nelivetopakettiauto tuli hommattua aikanaan, kun auton vaihtoa harkitessani istuin VW Tiguanin ohjaamossa. Eihän sellaisella raaski tieltä sivuun ajaa joten sai jäädä kauppaan ja ostin vajaavetoisen henkilöauton. Neliveto oli kutkuttanut taustalla siitä asti kun olen kortin saanut.
Kurkkasin sitten mitä Nettiautossa olisi tarjolla vanhempien 4x4 Volkkarien osalta ja olihan siellä näitä, Golf II:sia ja jotain taroja, jotka eivät ole Volkkareita vaikka moinen merkki onkin nokalla (pitkäohjaamo ja takaveto Taro = tehty Saksassa VW:n tehtaalla) Muutaman Syncron kävin katsomassa ja sitten löysin tämän: https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/...ef&oe=556B1E93 Vm -90 Syncro Tölkki, lukot molemmilla akseleilla ja kaikki toimii, mootorina parhaat päivänsä nähnyt 350 tkm ajettu 1.6 TD, 185R14 renkailla. Konehuoneeseen vaihtui Venton keulalta 1.9 TD (AAZ) ja sille on hankittuna jo kaveriksi Oettingerin vesicooleri, asennetaan kunhan jostain löytyy ensin isompi ahdin ruokkimaan ilman tarvetta. Renkaiksi tuli maltilliset 205/75R14 kitkat, vaikka alunperin olikin ajatus laittaa 15" vanteille jotain lokasuojan reunojen raapimiseen soveltuvaa (235/75R15 taitaa olla suurin mitä saa muutoskatsastamatta 205R14 tilalle). Korin näkyvät puutteet tuli korjailtua tänä vuonna ja "ylimaalattua" se yksiväriseksi. Pohjan läpikäynti sitten joskus myöhemmin kun on aikaa ja inspistä. Tölkkien kanssa on tullut oltua tekemisissä jo ennen ajokortin saamistakin. Ohjaamo päivittyi kaksi paikkaiseksi. https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/...67&oe=556E6F0D Auto on tarkoitus pitää talvikäyttöautona, joten mitään kovin suuria rakenteellisia muutoksia tuskin tulee tehtyä, lähinnä käytettävyyden parantelua. Virallisesti tämä ei täytä mitään maasturin vaatimuksia, kun ei tässä ole edes kytkettävää voiman ulosottoakaan (koski tosin vain M1G) ja vuonna 1990 ei ollut N1G luokkaa olemassa, mutta silti röyhkeästi kirjauduin tänne oikeiden maastureiden joukkoon, koska aiheeseen liittyvät googlehaut toivat minut useasti tätä palstaa lukemaan ;) Koska Tölkeille on tapana antaa nimi, niin tällekkin piti sellainen keksiä. Pitkän miettimisen tuloksena nimeksi tuli "Simo" Perusteluina suuresti arvostamani Talvisodan veteraani http://img.yle.fi/uutiset/etela-karj...er+Spiegel.jpg Sekä XA-180 vaunu nimeltä Simo, jolla tuli operoitua 12 kk 90-luvun puolivälissä kahden valtion välisellä alueella Lähi-idässä. |
Lainaus:
|
Oot kyllä jonkin sortin pervo mutta anna mennä.:D:D Ompahan jotain erilaista.
Eikös noita ole saanu jollain hemmetin isoilla renkaillakin 16" valsseilla tms?? |
Lainaus:
|
Ei olis konehuoneesta kuvia, tuo venton koneen asemointi vähän kiinnostaa.
|
Lainaus:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...72047370_n.jpg Osa lisälaitteista on alkuperäisestä koneesta |
Lainaus:
Onhan noita jokunen sata kpl valmistettu 16" alustalla ja niistä iso osa on tullut Suomeen. Jarruissa, tukivarsissa ja ainakin jousituksessa on eroja 14" ja 16" välillä. |
Tää on nähtävä 33" pyörillä :D
|
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...50665177_n.jpg
Viime talvena hajosi firman 6x6 Polariksesta etuakselin veto umpihankeen ja sinnehän se upposi. Ajattelin vetää sen sieltä pois Hiluxilla, mutta Hilux pohjasta kiinni Polariksen perään. Piti hakea molemmat 4x4 Scanialla pois. Kävin myöhemmin Tölkillä pyörähtämässä samassa paikassa ja pois tuli ilman lukkojakin. |
16" tölkeissä on alareunasta loivemmat pyöränkaaret.
235/75 R15 on aika passeli rengaskoko näihin. Joustoista en tiiä että ottaako sitten jo kaariin kiinni mutta useamman moisella rengastuksella nähnyt. Mersuista saa 15" peltivanteita edullisesti, sopivat suoraan näihin. |
Lainaus:
Minulla on T4:n 15" vanteet, joista keskireiät avarrettu Tölkkiin sopivaksi. Toistaiseksi pärjännyt noilla 205/75R14 pyörillä. Piti kyllä hommata 15" rinkulat, mutta sain 5 kpl uusia 14" puoli-ilmaiseksi, niin en raaskinut jättää ostamatta. http://www.youtube.com/watch?v=iszZjMDAc0U |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
meneekös purkkiin 235 85 16 kummi.?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Eilen aloitin keulan suojaamisen suunnittelun:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...20923b914e5cca |
Mahoton laituri tuolla vakipuskurin alla piilee...saiskohan tuolle tehtyä jotain? Kenties laikalla pois ja kunnon palkki tilalle ja syvemmälle niin sais mahdollisesti lähestymiskulmaa pienemmäksi ja vois ehkä kestääkin pieniä kolhuja,täytys alkaa tutkia itsekkin asiaa..:)
|
Aikamoinen homma tuon mattolaiturin silppuaminen mutta kaippa se mahollista olisi. Tuossa on nuo etupyörät kuitenkin niin takana että en oikein näkis järkeväksi tuon puskurin silpomista kun ei siintä paljoa hyötyä ole lähestymiskulman suhteen. Ennemmin kunnon pohjapanssari keulaan jota pitki voi liu'uttaa.
Mitäs muuten katsastusmies on mieltä jos tommosesta itsekantavasta korista silppuaa ton puskurin pois? |
Keltaisessa pörssissä oli joskus myynti-ilmoitus tölkistä. Ainut kommentti auton kunnosta oli; "lähes yhtä huono kuin uutena".
Mullakin on yks tölkki ollut. Hyvä ajaa, mutta tekniikka on täys susi. Silti olen jo vuosikausia haaveillut vw syncro doka:sta. Jonain päivänä touteutan haaveen.. |
Kyllähän tuommosella takatuupparilla tulee ajeltua päivittäin. En tiiä miks se nyt tekniikaltaan niin susi olis? Aika vähän tarvinnut mitään remontoida ja ikää on kuitenkin jo yli 20 vuotta. Hyvä se on kyllä ikäisekseen ajaa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Nyt on omakotitalon rakennusprojekti menossa, joten ei oikein ole aikaa harrastella. Tallikin on vasta paperilla valmis. Ei sulla kuvaa siitä ole? Edit. Eikus siis sulla oli T4. Mä haaveilin siis T3:sta. |
Kalkun lokakuun huutokaupassa olisi syncro doppelia tarjolla :)
http://sa-kauppa.fi/ap-pics/imagegal...y_2011_034.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
Voi olla että muistan väärin Countryn PTO:n. Mutta eikös niitä myyty maastoautoina, ja pienemmällä verolla? Ja silloin täytyi maastoautoissa olla PTO, jos mieli verohelpotuksia. Täytyy käydä pöyhimässä verstaalla vanhoja TM:miä, ja katsoa paljonko silloin maksoi golf country, ja normi golf syncro. Mulla on pihassa passat V6 syncro, saisko siihen PTO:n. :D |
Vakio Golf Countrysta vm 1991 ei ainakaan löydy ulosottoa.
Muistaakseni Countryä mainostettiin 1990 telkussa noin ~ 118 000 mk hintaan. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Nimimerkillä parin tervekorisen Tölkin omistaja ;) |
Tämä Kalkussa myytävänä oleva ambulanssi saattaisi olla kohtalaisen hyvä peltinen, toki kuva voi valehdella :)
http://static.huutokaupat.com/upload...00/202477.jpeg |
Lainaus:
|
Joko ampulanssia tai sitte doppelia vois koittaa huudella ja sitte koittaa raijata sen Saksaan. Riippuen kumpi on paremmassa kunnossa. Tieten tulee haukattua kasa paskaa ja jää pihalle mätäneen ;)
Englannista, Norjasta ja Saksasta harrastelioilta tullu kyselyitä ja lienee joitain ukkoja paikallakin Kalkussa. Toki ulkomaalaiset tässä vetää varmaan pitemmän korren, mutta kiva niittenkin kanssa keskustella ja tuusailla huutokauppa-alueella kolme päivää :) Tässä vielä toiselta puolelta Syncro Doppeli: http://sa-kauppa.fi/ap-pics/imagegal...e/p1050487.jpg |
Syncro bus Mainos
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Keskeneräinen mattolaituri putkihässäkkä, jonka päälle saattaa tulla vinssi jonain päivänä.
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/...f0&oe=55676C97 Ei kestänyt vetonivel kuin reilun 350 tKm https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/...fe&oe=55671344 Sähköliimalla tuosta tulee vielä ihan hyvä ;) |
Lainaus:
http://www.syncro-nutz.com/images/pr..._workshop2.jpg http://www.syncro-nutz.com/projects/red ... beast.html http://www.syncro-bernd-jaeger.de/DE...UA09_T3_07.jpg http://www.syncro-bernd-jaeger.de Kuvia Putkirunko Tölkistä |
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
|
Lainaus:
Tarkoitus oli testata puskurin haittavaikutuksia maastossa, mutta enpä moisia löytänyt. Kohtauskulma huononi ehkä pikkasen, mutta nyt Isänmaahan törmää putki helmapellillin sijaan. |
juu ratti karahka 4wd hiasella ainakaan:D tutulla on tuollane tölkki. raja vartio laitoksen vanha siin on just nuo 16"kumit jne. aika hyvi se kyl menee. venäjälle heittää veteraanien kuletus reissuja ja muitaki. 0-kertaa hajonnu sinne ja salkku taljalla pärjänny:)
|
Sopii ne isommatkin rinkulat Tölkin alle, kun antaa vaan rälläkkää ;)
|
Ai että olis mukava tarjoilla menemään jossain kivikossa kun nuo letkulähdöt ei ole edes kauhean ottavalla paikalla ja panssarointiin on käytetty vaivaa:D
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/800588.jpg Stana ku tuli iso kuva,joku fiksumpi vois vähän pieniä tuota. |
Ei haittaa on road autossa!:)
Ei niissa haittaa etu- eika takaylityksetkaan.:cool: Rengaskoko kasvaa ja vauhti kiihtyy, miten paljon pitaa kytkimella liirata "maastossa"? |
N1G muutoskatsastusta odotellessa...
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...75968123_n.jpg Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki ;) |
Hyvä kuva. Katoin ensin, että viime talvinen kuva, jostain citymarketin parkkikselta... :D
|
Viime talvelta olisi saanut vastaavia kuvia Citymarketin ja muutaman muunkin liikkeen parkkipaikoilta, vapaita pysäköintipaikkoja löytyi usein yllättävän läheltä oveakin... Tulisi vaan lumi etelään tänäkin talvena,
Isompaa ahdinta pannuhuoneeseen: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...18777959_n.jpg http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...19533888_n.jpg KKK K24 Golf II GTD koneesta |
Lainaus:
|
Syncroahan saa myös porttaali-akselein, mutta kiitos Suomen ihanan Trafin ei saa kilpiin Suomessa ei sitten millään..
|
Lainaus:
Pitää askarrella vielä öljyn paluuletkulle kiinnitys, niin pääsee ruuvaamaan paineita kohdalleen. Kaveriksi tarkoitus asentaa Oettingerin vesi-ilmacooleri. |
Hallussani,joskin tällä hetkellä tuntemattomassa sijainnissa, olevassa vanhassa TM:ssä olleessa suuressa maasturivertailussa (HJ60, Patrolli, muut aikalaiset) oli testiryhmällä jonkunlaisena huolto/toimitusautona joku tällanen Klonkswageni. Jotenkin lakonisesti jutussa todettiin, että maasto-ominaisuuksiltaan olisi ollut testin paras, muttei tietenkään ollut virallisesti mukana, kun ei ole maasturi.
Hieno avatar. |
Lainaus:
Tänään tuli hommattua 205R16 renkaat tai ne renkaat nyt tuli kaupan päälle vanteiden mukana. Vastaavat uudet odottaa kaupassa, kun vaan olisi aikaa hakea pois, eli ei nyt ainakaan vielä niitä 33" tule alle, joita joku tuolla ketjun alussa haaveili ;) http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...73301915_n.jpg |
Löytyy koulusta noita ``natsekaappeja´´ kyllä aika rutosti. suurin osa -91 ja alle 300tkm ajettuja, ja silti paaaaljon p'askemmassa kunnossa ku toi.. -.-
|
Mätävikainenhan tämä minunkin -90 oli ostaessani, keulaan meni pari 2x3 cm pellin palaa ja toiseen helmaan 2x10 cm. Tainnut olla parkissa joskus Hiacen vieressä ;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kunhan päivännäöllä ehdin ajaa johonkin tieltä ulos...:-D
|
Jouluajelu pk-seudun talvisessa säässä. Pikainen oikaisu parkkipaikalle.
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...62499344_n.jpg Pohjapanssari piirsi kuvaa syvimpään kohtaan, mutta omin voimin nousi ylös ;) Paljon helpommasta paikasta hinasin Toyotan viime viikolla ;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kuva otettu lähinnä joulusään takia... |
|
Pitää laittaa pari kuvaa ensikesän projektista, eli pohjan mätävikojen korjailusta. Muutkin fiksailevat autojensa pohjia, niin kaiketi minunkin pitää sille jotain tehdä?
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...14831173_n.jpg http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...61611559_n.jpg http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...70794279_n.jpg http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...08666118_n.jpg |
Lainaus:
Reconstruction to T5 extreme wheel base 3000mm and short final drive includes: Include short final drive Portalaxles with permanent reduction 1,5:1 and lift suspension 5 complete wheels 7Jx16 H2 ET 112 with 235/85R16 A/T or M/T Front fender enlargement Aluminium consolidated brake caliper F+R Dirt catcher F+R Tachometer harmonisation |
Seikel tarjoaa jotain kamaa edelleen T3 Syncroon, mutta T5 sarjaan saa noita portaaliakseleita ja muita maastoajoa parantavia kilkkeitä. T3 porttaaliakseleista olen kyllä huhua kuullut, mutten missään livenä tai edes netissä nähnyt.
VW LT 40/45 4x4 on saanut portaaliakseleilla, voipi olla huhut siitä lähteneitä? |
Oliskohan jotain jatkojalostuksia vanhoista terroristibussin portaaleista????
http://www.benzworld.org/forums/atta...on_boxes_1.jpg |
Ensiapuna tuohon toyotista tuttuun luonnon omaan pintakäsittelyyn voisi olla vaikka öljyruutalla levitetty peräöljy.
Mutta asia meininki. Tällaista patriotismia omaa merkkiä ja mallia kohtaan tapaa harvoin edes toyota leirissä.:D:D Ja homman hienoutta lisää vielä se että että kohteena melko marginaali, ja meillä todella aliarvostettu laite. Kaikenmaailman pajeron, ja jeepin kehujiahan on maailma väärällään.:D:D:D Vaan seuraavaksi jotain hieman karkeempaa tuumakoonkumia noille 16" valsseille ja maltillista korotusta??? |
Millois tämä testivoittaja nähdään kulmakorven reiteillä?
|
Lainaus:
Korotuspalat on jo tilauksessa, etupää ainakin kaipaa pikkasen ylösnousemusta. Takana onkin alumiinikiekko jousen alla, kuulemma joissain sellain laitettu sinne jo tehtaalla. Olisikohan siksi, kun on paku, tiedä häntä, pitää tiedustella sen tarinaa viisaammilta. Patriotismi merkkiin juontaa 50 luvulta, jolloin minusta in ollut tietoa. Vastaava takaveto ollut ajossa 90-luvun lopulta asti ja on koriltaan paljon paremmassa kunnossa, vaikka ei tässäkään ole valittamista, jos vertaa vastaavan ikäisiin aasialaisiin. Se olisi käyttiksenä edelleenkin, jos siinä vetäisi molemmat akselit. Jos oikeasti offailu olisi ykkösharrastus, niin varmaan joku Jeep pitäisi hankkia, kaikki itämaiset taidan edelleen kiertää kaukaa, niillä joutuu ihan liikaa ajamaan työssä. Varmasti itäautot ovat helpompia rakentelun kohteita ja niistä saa siten helpommin offailuun soveltuvan auton, mutta minulle riittää ettei talvi ole este ajamiselle, korkeintaan haaste, eli auto tarkoitus pitää lähes alkuperäisenä tekniikaltaan. En myöskään rakasta mädän pellin hitsaamista, sitäkin on tullut harrastettua ihan tarpeeksi kavereiden autojen kanssa. Mielummin kolvailen putkesta vaikka puskuria tai jotain muuta lisäsuojaa ;) Eilinen kolvaus tuotti äänenvaimentimen korvaajan, tosin sekin on vain hahmotelma isompireikäiselle |
Hyvin olet jaksanut projektia tänne kertoilla. Pitäisiköhän minunkin, kun nyt jo jotain maastokelpoisuudenkin eteen tullut tehtyä.
|
Lainaus:
Ei tullut tästä maasturia, katsastuskonttorilla vaativat maahantuojan todistusta, että auto vastaa M1G:n tyyppikoodilla olevia autoja, vaikka asetustekstin vaatimukset täyttyisivätkin. Kuvassa oleva sininen on N1G kytkettävällä voiman ulosotolla ja pelkällä taka-akselin tasauspyörästön lukolla. http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...58529941_n.jpg Eihän asialla ole toistaiseksi suurempaa merkitystä, mutta jos joskus aikoo jotain korotuksia tehdä, niin olisi pikkasen vapaammat kädet ja olisi mennyt samalla kun renkaat muutoskatsastin. Molemmat autot ovat "vakioalustalla", mutta omassani pikkasen isommat renkaat. Pienemmilläkin renkailla oli korkeampi kuin tuo kaverin "maasturi". |
Lainaus:
|
En tiiä perhan onko tämä enää voimassa mutta:
(18.6.1993/530) 2. Kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan auto sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan auto katsotaan maastoautoksi (N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokka), jos: a) se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä; tai b) se täyttää seuraavat kolme ehtoa: i) vähintään yksi etu- ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi; ii) vähintään yksi auton akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja iii) auton laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia. Eli eikös tuo täyty?? |
Lainaus:
|
Sillon kun bertan katastin g luokkaan niin ekalla konttorilla alkoi juurikin tuo lähestymis,jättö ym jahkailu. Kaveri kyllä tulosti tuon pykälän meikäläiselle, ja hetken sitä silmäiltyäni ajoin toiselle konttorille sama lappu kourassa ja sanoin että tällä perusteella pitäisi saada kampe n1g luokkaan ja sillä se sitten onnistui.
Eli taikasanat on yli 2t konaispaino, ja jokapyöräveto. Sekä se tai, sana pitää osata huomata sieltä tekstistä. |
Massaan ja nelivetoisuuteen koitin vedota. Katsastusmies tiesi asian, mutta vetosi tyyppikoodiin.
Oli soittanut Trafiin, josta eka ihminen oli sanonut että onnistaa ja toinen ettei ilman maahantuojan todistusta. Tiesi että vastaava henkilöautoversio on ollut aikanaan muuten samanlainen, mutta siinä on ollut kytkettävä voiman ulosotto. Soitin tänään maahantuojalle ja saamieni ohjeiden mukaan laitoin heille asian s-postilla. Saas nähdä kirjoittavatko jotain. Moottorin muutoskatsastukseen laittoivat kuvat ETKA:sta. No ne olisin saanut itsekkin ja lopulta katsastus mies selaili jotain varaosakuvastoa ja totesi asian olevan ok. Byrokratiastahan tässä on kysymys ja rahastuksesta, asian pitäisi olla täysin selkeä pelkällä massalla ja nelivedolla, mutta joku haluaa olla taas hankala. Renkaita katsastaessa äijä halusi ajaa pihalla lenkin. Sanoin ettet pihalla saa renkaita painumaan sisään. Sanoi että riittää kun vahän pyörittelee. Ihme kun ei sanonut mitään pakoputkesta, jolla korvasin äänenvaimentajan ;) No varmisti se katsomalla ja kysymällä, että kaikki renkaat on identtisiä. Siihen oli oli pakko sanoa, pidätkö minua tyhmänä, visco hajoaa muutaman sadan kilometrin sekarengas ajolla. No katsotaan jos jaksaa muita muutoksia katsastella, niin siinä menee toi sitten samalla myöhemmin. |
No ainakin katsastajan käsikirja viittaa juuri tuohon edelliseen pykälään. Eli jos lukutaitoa on ja homma ei ole vanhentunut niin oisihan tuon pitäny onnistua. Vaiha konttoria.
|
Onko naissä mitään lukkoa mikä säästäisi viskoa?
Tai kukaan rakentanut sellaista? Ja onkos tässä alennusvaihdetta ollenkaan, niinkuin "perinteisessä" jakolaatikossa? (Kooklella varmaan löytyis mutta just nyt on käsissä niin tahmea läppäri ettei jaksa käydä veivaamaan.):rolleyes: |
|
"Siihen oli oli pakko sanoa, pidätkö minua tyhmänä, visco hajoaa muutaman sadan kilometrin sekarengas ajolla."
Eiks tää ollu ihan oikea kyseenalaistus, mikäli olit siellä työasussa, ja viä KybelWagenilla.... :D :D :D :D |
Lainaus:
Jos on perillä siintä miten tuommosen vempaimen voimansiirto toimii niin erillisen alennusvaihteiston lisäämineen yhtälöön vois olla aika mielenkiintoinen sätös. |
Tässä suurimmat ulkoiset muutokset ostohetken 12/2009 ja tämän päivän 2/2012 välillä
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...74304505_n.jpg http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...28110497_n.jpg http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...38690789_n.jpg |
Lainaus:
Lainaus:
|
Mulla on de-coupleri viscon kanssa ja sen voi tyrkätä päälle tai pois vaikka moottoritievauhdissa, ei siis haittaa nopeuserot. Kytkee/irrottaa yleensä kun vähän vetoa höllää.
|
Lainaus:
Tarkoitin sitä, että sen kytkeminen on myöhäistä sitten, jos vaikka perä lähtee luisuun pelkkä takavetopäällä. |
Onkos se decoupleri vaihelaatikon päässä? Eikös se visko joudu silloin pyörittämään kardaania kun decoupleri on auki. Vaan eipä se taida sitä paljoa rassata.
|
Jos olen oikein ymmärtänyt, se decoupleri tulee kardaanin ja etuperän väliin. Kaveri sellaista aikanaan suunnitteli omaansa risan viscon tilalle. Netistänoita olen bongannut useammankin.
Pitää joskus tulla tutustumaan, kuinka se on "Armylanssissa" toteutettu. |
|
Lainaus:
|
|
Vaihdelaatikon nokkakappaleesta tuo de-coupleri on tehty. Eli asennus lähinnä nokkakappaleen vaihto. Nerokastahan tuossa on että tölkissä on valmiina piuhat ja merkkivalot tuolle kolmannellekin kytkimelle :)
|
Tänään tuli tyhjentä vastaus kysymykseen, onko Tölkki maastoauto. Naapuri kävi kertomassa, ettei sillä kannata pahaan paikkaan edes koittaa, kun siinä ei ole napalukkoja ;)
Pitää alkaa sellaisia etsimään, ostaisikohan saman tien kaikkiin pyöriin... :):) |
Sivu luotu: 15:29 (GMT +2). |
|