Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   VW T3 Syncro / Tölkki / Natsipakastin "SIMO" (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88239)

T3Syncro 11.09.2011 11:46

VW T3 CamperVWagen syncro 1.9 TDI - "Offipalstan SIMO" Tölkki
 
Tällainen nelivetopakettiauto tuli hommattua aikanaan, kun auton vaihtoa harkitessani istuin VW Tiguanin ohjaamossa. Eihän sellaisella raaski tieltä sivuun ajaa joten sai jäädä kauppaan ja ostin vajaavetoisen henkilöauton. Neliveto oli kutkuttanut taustalla siitä asti kun olen kortin saanut.
Kurkkasin sitten mitä Nettiautossa olisi tarjolla vanhempien 4x4 Volkkarien osalta ja olihan siellä näitä, Golf II:sia ja jotain taroja, jotka eivät ole Volkkareita vaikka moinen merkki onkin nokalla (pitkäohjaamo ja takaveto Taro = tehty Saksassa VW:n tehtaalla)

Muutaman Syncron kävin katsomassa ja sitten löysin tämän:
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/...ef&oe=556B1E93

Vm -90 Syncro Tölkki, lukot molemmilla akseleilla ja kaikki toimii, mootorina parhaat päivänsä nähnyt 350 tkm ajettu 1.6 TD, 185R14 renkailla.
Konehuoneeseen vaihtui Venton keulalta 1.9 TD (AAZ) ja sille on hankittuna jo kaveriksi Oettingerin vesicooleri, asennetaan kunhan jostain löytyy ensin isompi ahdin ruokkimaan ilman tarvetta.
Renkaiksi tuli maltilliset 205/75R14 kitkat, vaikka alunperin olikin ajatus laittaa 15" vanteille jotain lokasuojan reunojen raapimiseen soveltuvaa (235/75R15 taitaa olla suurin mitä saa muutoskatsastamatta 205R14 tilalle).
Korin näkyvät puutteet tuli korjailtua tänä vuonna ja "ylimaalattua" se yksiväriseksi. Pohjan läpikäynti sitten joskus myöhemmin kun on aikaa ja inspistä.
Tölkkien kanssa on tullut oltua tekemisissä jo ennen ajokortin saamistakin.

Ohjaamo päivittyi kaksi paikkaiseksi.

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/...67&oe=556E6F0D

Auto on tarkoitus pitää talvikäyttöautona, joten mitään kovin suuria rakenteellisia muutoksia tuskin tulee tehtyä, lähinnä käytettävyyden parantelua.

Virallisesti tämä ei täytä mitään maasturin vaatimuksia, kun ei tässä ole edes kytkettävää voiman ulosottoakaan (koski tosin vain M1G) ja vuonna 1990 ei ollut N1G luokkaa olemassa, mutta silti röyhkeästi kirjauduin tänne oikeiden maastureiden joukkoon, koska aiheeseen liittyvät googlehaut toivat minut useasti tätä palstaa lukemaan ;)

Koska Tölkeille on tapana antaa nimi, niin tällekkin piti sellainen keksiä. Pitkän miettimisen tuloksena nimeksi tuli "Simo"

Perusteluina suuresti arvostamani Talvisodan veteraani

http://img.yle.fi/uutiset/etela-karj...er+Spiegel.jpg

Sekä XA-180 vaunu nimeltä Simo, jolla tuli operoitua 12 kk 90-luvun puolivälissä kahden valtion välisellä alueella Lähi-idässä.

sisua45 11.09.2011 12:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro (Viesti 798236)
Heti alkuun, eihän tuo täytä mitään maasturin vaatimuksia, kun ei siinä ole edes kytkettävää voiman ulosottoakaan :)

Eikö ole? Golffejakin (country) on ulosotolla. :D

Bj Andy 11.09.2011 12:34

Oot kyllä jonkin sortin pervo mutta anna mennä.:D:D Ompahan jotain erilaista.

Eikös noita ole saanu jollain hemmetin isoilla renkaillakin 16" valsseilla tms??

T3Syncro 11.09.2011 13:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 798242)
Eikö ole? Golffejakin (country) on ulosotolla. :D

Henkilöauto Tölkit (M1G) on varustettu voiman ulosotolla verotuksellisista syistä, pakut olivat muutenkin verovapaita, joten niihin ei tarvinnut sitä asentaa

tikpe 11.09.2011 13:59

Ei olis konehuoneesta kuvia, tuo venton koneen asemointi vähän kiinnostaa.

T3Syncro 11.09.2011 14:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tikpe (Viesti 798272)
Ei olis konehuoneesta kuvia, tuo venton koneen asemointi vähän kiinnostaa.

Sinnehän se istuu kuin alkuperäinen
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...72047370_n.jpg

Osa lisälaitteista on alkuperäisestä koneesta

T3Syncro 11.09.2011 14:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 798250)
Oot kyllä jonkin sortin pervo mutta anna mennä.:D:D Ompahan jotain erilaista.

Eikös noita ole saanu jollain hemmetin isoilla renkaillakin 16" valsseilla tms??

Ehkä pikkasen :):rolleyes::D;)

Onhan noita jokunen sata kpl valmistettu 16" alustalla ja niistä iso osa on tullut Suomeen. Jarruissa, tukivarsissa ja ainakin jousituksessa on eroja 14" ja 16" välillä.

nbf 11.09.2011 14:55

Tää on nähtävä 33" pyörillä :D

T3Syncro 11.09.2011 16:20

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...50665177_n.jpg
Viime talvena hajosi firman 6x6 Polariksesta etuakselin veto umpihankeen ja sinnehän se upposi. Ajattelin vetää sen sieltä pois Hiluxilla, mutta Hilux pohjasta kiinni Polariksen perään. Piti hakea molemmat 4x4 Scanialla pois. Kävin myöhemmin Tölkillä pyörähtämässä samassa paikassa ja pois tuli ilman lukkojakin.

kesämies 11.09.2011 16:53

16" tölkeissä on alareunasta loivemmat pyöränkaaret.
235/75 R15 on aika passeli rengaskoko näihin. Joustoista en tiiä että ottaako sitten jo kaariin kiinni mutta useamman moisella rengastuksella nähnyt. Mersuista saa 15" peltivanteita edullisesti, sopivat suoraan näihin.

T3Syncro 11.09.2011 17:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kesämies (Viesti 798313)
16" tölkeissä on alareunasta loivemmat pyöränkaaret.
235/75 R15 on aika passeli rengaskoko näihin. Joustoista en tiiä että ottaako sitten jo kaariin kiinni mutta useamman moisella rengastuksella nähnyt. Mersuista saa 15" peltivanteita edullisesti, sopivat suoraan näihin.


Minulla on T4:n 15" vanteet, joista keskireiät avarrettu Tölkkiin sopivaksi. Toistaiseksi pärjännyt noilla 205/75R14 pyörillä. Piti kyllä hommata 15" rinkulat, mutta sain 5 kpl uusia 14" puoli-ilmaiseksi, niin en raaskinut jättää ostamatta.

http://www.youtube.com/watch?v=iszZjMDAc0U

Rompe1 11.09.2011 22:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro (Viesti 798236)
Heti alkuun, eihän tuo täytä mitään maasturin vaatimuksia, kun ei siinä ole edes kytkettävää voiman ulosottoakaan :)

Kohta pari vuotta sitten tuli istuttua autokuumeen valtaamana Tiquanin ohjaamossakin ja todettua ettei sellaisella raaski kuitenkaan ajaa tien ulkopuolella. No autoksi vaihtui vajaavetoinen, mutta aloin taas selailla nettiautoa. Muutaman kävin katsomassa ja sitten löysin tämän:
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...74304505_n.jpg
Vm -90 org 1.6 TD Syncro Tölkin, lukot molemmilla akseleilla ja kaikki toimii.
Konehuoneeseen vaihtui Venton keulalta 1.9 TD (AAZ) ja sille on hankittuna jo kaveriksi Oettingerin vesicooleri.
Renkaiksi tuli maltilliset 205/75R14 kitkat, vaikka alunperin olikin ajatus laittaa 15" vanteille jotain isompaa.
Korin puutteet tuli korjailtua tänä vuonna ja "ylimaalattua" Tölkki telalla.
Ohjaamo päivittyi kaksi paikkaiseksi
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net..._4377926_n.jpg
ja tavaratila paremmin omaan käyttöön soveltuvaksi:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net..._7697613_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net..._7320049_n.jpg

Pommilootat jääny töistä mukaan??? ;) :D

solihull 11.09.2011 22:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro (Viesti 798277)
Sinnehän se istuu kuin alkuperäinen
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net..._1154463_n.jpg

Osa lisälaitteista on alkuperäisestä koneesta

Epäilen tuosta kumiputkihässäkän määrästä, ettei se ole edes volkkarin kone vaan siellä on Alfa-Lavalin lypsykone jemmassa konetilassa !! ;-) ??

tepa250d 12.09.2011 06:37

meneekös purkkiin 235 85 16 kummi.?

T3Syncro 12.09.2011 06:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja solihull (Viesti 798519)
Epäilen tuosta kumiputkihässäkän määrästä, ettei se ole edes volkkarin kone vaan siellä on Alfa-Lavalin lypsykone jemmassa konetilassa !! ;-) ??

Ei kaikkea tarvitse paljastaa :(

T3Syncro 13.09.2011 17:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 798242)
Eikö ole? Golffejakin (country) on ulosotolla. :D

Miten se ulosotto oli Golffissa toteutettu? Saattaisi tietty löytyä vagcatistakin, jos jaksaisi penkoa.

T3Syncro 13.09.2011 17:20

Eilen aloitin keulan suojaamisen suunnittelun:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...20923b914e5cca

JariKoo 13.09.2011 19:16

Mahoton laituri tuolla vakipuskurin alla piilee...saiskohan tuolle tehtyä jotain? Kenties laikalla pois ja kunnon palkki tilalle ja syvemmälle niin sais mahdollisesti lähestymiskulmaa pienemmäksi ja vois ehkä kestääkin pieniä kolhuja,täytys alkaa tutkia itsekkin asiaa..:)

mokkero 13.09.2011 20:15

Aikamoinen homma tuon mattolaiturin silppuaminen mutta kaippa se mahollista olisi. Tuossa on nuo etupyörät kuitenkin niin takana että en oikein näkis järkeväksi tuon puskurin silpomista kun ei siintä paljoa hyötyä ole lähestymiskulman suhteen. Ennemmin kunnon pohjapanssari keulaan jota pitki voi liu'uttaa.
Mitäs muuten katsastusmies on mieltä jos tommosesta itsekantavasta korista silppuaa ton puskurin pois?

hikka 13.09.2011 20:16

Keltaisessa pörssissä oli joskus myynti-ilmoitus tölkistä. Ainut kommentti auton kunnosta oli; "lähes yhtä huono kuin uutena".

Mullakin on yks tölkki ollut. Hyvä ajaa, mutta tekniikka on täys susi. Silti olen jo vuosikausia haaveillut vw syncro doka:sta. Jonain päivänä touteutan haaveen..

mokkero 13.09.2011 20:33

Kyllähän tuommosella takatuupparilla tulee ajeltua päivittäin. En tiiä miks se nyt tekniikaltaan niin susi olis? Aika vähän tarvinnut mitään remontoida ja ikää on kuitenkin jo yli 20 vuotta. Hyvä se on kyllä ikäisekseen ajaa.

sisua45 13.09.2011 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro (Viesti 799010)
Miten se ulosotto oli Golffissa toteutettu? Saattaisi tietty löytyä vagcatistakin, jos jaksaisi penkoa.

Ei tietoa. :cool:

Rompe1 13.09.2011 21:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hikka (Viesti 799074)
Keltaisessa pörssissä oli joskus myynti-ilmoitus tölkistä. Ainut kommentti auton kunnosta oli; "lähes yhtä huono kuin uutena".

Mullakin on yks tölkki ollut. Hyvä ajaa, mutta tekniikka on täys susi. Silti olen jo vuosikausia haaveillut vw syncro doka:sta. Jonain päivänä touteutan haaveen..

Mulla olis VW T4 DoKa 4x4 Syncro joutilaana... ;)

M1kk0 14.09.2011 00:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro (Viesti 799010)
Miten se ulosotto oli Golffissa toteutettu? Saattaisi tietty löytyä vagcatistakin, jos jaksaisi penkoa.

Ei ainakkaan perus mallin syncrossa (ei country siis) ole mitään ulosottoa, enkä vagcatista löytänyt että countryssäkään olis mitään ulosottoa, oon käsittäny että molemmissa sama loota. Kerro jos jostain löydät ulosoton: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GOS.../67/51/711304/ Omaan silmään ei ole omastakaan syncrosta mitään ulosoton mahdollisuuksia löytynyt.

hikka 14.09.2011 09:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 799147)
Mulla olis VW T4 DoKa 4x4 Syncro joutilaana... ;)

Niin tietenkin :rolleyes:

Nyt on omakotitalon rakennusprojekti menossa, joten ei oikein ole aikaa harrastella. Tallikin on vasta paperilla valmis.

Ei sulla kuvaa siitä ole?

Edit. Eikus siis sulla oli T4. Mä haaveilin siis T3:sta.

Schimanski 14.09.2011 11:10

Kalkun lokakuun huutokaupassa olisi syncro doppelia tarjolla :)

http://sa-kauppa.fi/ap-pics/imagegal...y_2011_034.jpg

hikka 14.09.2011 13:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Schimanski (Viesti 799245)
Kalkun lokakuun huutokaupassa olisi syncro doppelia tarjolla :)]

Oi perkele. Toi on vielä harvinainen 16" malli!

sisua45 14.09.2011 17:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja M1kk0 (Viesti 799173)
Ei ainakkaan perus mallin syncrossa (ei country siis) ole mitään ulosottoa, enkä vagcatista löytänyt että countryssäkään olis mitään ulosottoa, oon käsittäny että molemmissa sama loota. Kerro jos jostain löydät ulosoton: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GOS.../67/51/711304/ Omaan silmään ei ole omastakaan syncrosta mitään ulosoton mahdollisuuksia löytynyt.

Ei näy, sanoo For security measures, illustrations and partnumbers are shown only to registered users.

Voi olla että muistan väärin Countryn PTO:n.

Mutta eikös niitä myyty maastoautoina, ja pienemmällä verolla? Ja silloin täytyi maastoautoissa olla PTO, jos mieli verohelpotuksia.

Täytyy käydä pöyhimässä verstaalla vanhoja TM:miä, ja katsoa paljonko silloin maksoi golf country, ja normi golf syncro.

Mulla on pihassa passat V6 syncro, saisko siihen PTO:n. :D

4WD 14.09.2011 18:04

Vakio Golf Countrysta vm 1991 ei ainakaan löydy ulosottoa.
Muistaakseni Countryä mainostettiin 1990 telkussa noin ~ 118 000 mk hintaan.

T3Syncro 14.09.2011 19:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 799334)
Ei näy, sanoo For security measures, illustrations and partnumbers are shown only to registered users.

Vagcat vaatii rekisteröitymisen, jotta kuvia pääsee katsomaan. Itselläni oli aikanaan tavallinen Golf 2 Syncro ja siinä oli vain kulmavaihde oikean puoleisen etuvetarin juuressa, josta voima varastettiin taka-akselille. Vaihdelaatikko ei varmaankaan eroa kuoriltaan etuvetoisen laatikosta, joten ei sille ulosotollekkaan taida löytyä paikkaa.

-MaTTi- 15.09.2011 21:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4WD (Viesti 799336)
Vakio Golf Countrysta vm 1991 ei ainakaan löydy ulosottoa.

Ei niin, ulosottovaatimus poistui 1.8.1990.

mikaelt 20.09.2011 09:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Schimanski (Viesti 799245)
Kalkun lokakuun huutokaupassa olisi syncro doppelia tarjolla :)

http://sa-kauppa.fi/ap-pics/imagegal...y_2011_034.jpg

Hittolainen! Exän tädillä oli tollanen ja muistaakseni just 16" malli. Joskus sillä kokeilin pelloilla ajella ojien yli ja hyvin kulki. Taisivat lopulta hermostua koko vehkeeseen kun meni jo toinen vaihtokone 2v sisään...Seisoi pitkään takapihalla ja pitääpä selvitellä seisooko vieläki siellä.

T3Syncro 20.09.2011 19:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 801068)
Hittolainen! Exän tädillä oli tollanen ja muistaakseni just 16" malli. Joskus sillä kokeilin pelloilla ajella ojien yli ja hyvin kulki. Taisivat lopulta hermostua koko vehkeeseen kun meni jo toinen vaihtokone 2v sisään...Seisoi pitkään takapihalla ja pitääpä selvitellä seisooko vieläki siellä.

Mielummin vaihdan koneen kun hitsaan mätävikoja piiloon ;)

Nimimerkillä parin tervekorisen Tölkin omistaja ;)

Schimanski 22.09.2011 22:36

Tämä Kalkussa myytävänä oleva ambulanssi saattaisi olla kohtalaisen hyvä peltinen, toki kuva voi valehdella :)

http://static.huutokaupat.com/upload...00/202477.jpeg

T3Syncro 25.09.2011 19:08

Saas nähdä jääkö Suomeen, vai viedäänkö isolla rahalla Keski-Eurooppaan?

Schimanski 01.10.2011 19:34

Joko ampulanssia tai sitte doppelia vois koittaa huudella ja sitte koittaa raijata sen Saksaan. Riippuen kumpi on paremmassa kunnossa. Tieten tulee haukattua kasa paskaa ja jää pihalle mätäneen ;)

Englannista, Norjasta ja Saksasta harrastelioilta tullu kyselyitä ja lienee joitain ukkoja paikallakin Kalkussa. Toki ulkomaalaiset tässä vetää varmaan pitemmän korren, mutta kiva niittenkin kanssa keskustella ja tuusailla huutokauppa-alueella kolme päivää :)

Tässä vielä toiselta puolelta Syncro Doppeli:

http://sa-kauppa.fi/ap-pics/imagegal...e/p1050487.jpg

Slantsix225 04.10.2011 17:21

Syncro bus Mainos
 
http://www.youtube.com/watch?v=W-lZlFGCUyo

Mitäpä tähän lisäämään...

T3Syncro 04.10.2011 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Slantsix225 (Viesti 805641)
http://www.youtube.com/watch?v=W-lZlFGCUyo

Mitäpä tähän lisäämään...

Eräässä Etelä-Suomen kaupungissa koitti venkulat livistää linnasta peltoa pitkin juosten talvella, mutta heiltä loppui kunto kesken, kun vartijat kiersivät umpihangessa aina Syncrolla eteen, kiusasivat rosvo parkoja niin kaun että ne antautuivat vapaaehtoisesti :)

mjoona 04.10.2011 21:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Slantsix225 (Viesti 805641)
http://www.youtube.com/watch?v=W-lZlFGCUyo

Mitäpä tähän lisäämään...

Hillitön mainos! Ei näin hyviä enää nykyään tehdä...

T3Syncro 11.10.2011 20:51

Keskeneräinen mattolaituri putkihässäkkä, jonka päälle saattaa tulla vinssi jonain päivänä.

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/...f0&oe=55676C97

Ei kestänyt vetonivel kuin reilun 350 tKm
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/...fe&oe=55671344
Sähköliimalla tuosta tulee vielä ihan hyvä ;)

T3Syncro 19.10.2011 19:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JariKoo (Viesti 799053)
Mahoton laituri tuolla vakipuskurin alla piilee...saiskohan tuolle tehtyä jotain? Kenties laikalla pois ja kunnon palkki tilalle ja syvemmälle niin sais mahdollisesti lähestymiskulmaa pienemmäksi ja vois ehkä kestääkin pieniä kolhuja,täytys alkaa tutkia itsekkin asiaa..:)

Kaksi Googlen kuvahaun vastausta mattolaiturin muuttamiseen ja poistamiseen:
http://www.syncro-nutz.com/images/pr..._workshop2.jpg
http://www.syncro-nutz.com/projects/red ... beast.html

http://www.syncro-bernd-jaeger.de/DE...UA09_T3_07.jpg
http://www.syncro-bernd-jaeger.de

Kuvia Putkirunko Tölkistä

T3Syncro 29.10.2011 19:41

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...17941651_n.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...65955816_n.jpg

Rompe1 29.10.2011 20:32

Siin se on nyssi niiko isä äireen selijäs... :D

young n dum 29.10.2011 20:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 813696)
Siin se on nyssi niiko isä äireen selijäs... :D

voi hitto millä sen nyt saa tuolt pois?:(

young n dum 29.10.2011 20:48

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92126








ei herneitä! pakko oli tehä:D

T3Syncro 29.10.2011 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 813699)
voi hitto millä sen nyt saa tuolt pois?:(

Ei ainakaan Hiacella, koska se ei olisi päässyt tuonne :)
Tarkoitus oli testata puskurin haittavaikutuksia maastossa, mutta enpä moisia löytänyt. Kohtauskulma huononi ehkä pikkasen, mutta nyt Isänmaahan törmää putki helmapellillin sijaan.

young n dum 29.10.2011 21:26

juu ratti karahka 4wd hiasella ainakaan:D tutulla on tuollane tölkki. raja vartio laitoksen vanha siin on just nuo 16"kumit jne. aika hyvi se kyl menee. venäjälle heittää veteraanien kuletus reissuja ja muitaki. 0-kertaa hajonnu sinne ja salkku taljalla pärjänny:)

T3Syncro 03.11.2011 17:37

Sopii ne isommatkin rinkulat Tölkin alle, kun antaa vaan rälläkkää ;)

Nuhapumppu 03.11.2011 22:20

Ai että olis mukava tarjoilla menemään jossain kivikossa kun nuo letkulähdöt ei ole edes kauhean ottavalla paikalla ja panssarointiin on käytetty vaivaa:D
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/800588.jpg
Stana ku tuli iso kuva,joku fiksumpi vois vähän pieniä tuota.

Topi1982 04.11.2011 17:17

Ei haittaa on road autossa!:)
Ei niissa haittaa etu- eika takaylityksetkaan.:cool:
Rengaskoko kasvaa ja vauhti kiihtyy, miten paljon pitaa
kytkimella liirata "maastossa"?

T3Syncro 26.11.2011 17:46

N1G muutoskatsastusta odotellessa...

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...75968123_n.jpg

Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki ;)

Taisto 26.11.2011 18:11

Hyvä kuva. Katoin ensin, että viime talvinen kuva, jostain citymarketin parkkikselta... :D

T3Syncro 19.12.2011 09:13

Viime talvelta olisi saanut vastaavia kuvia Citymarketin ja muutaman muunkin liikkeen parkkipaikoilta, vapaita pysäköintipaikkoja löytyi usein yllättävän läheltä oveakin... Tulisi vaan lumi etelään tänäkin talvena,

Isompaa ahdinta pannuhuoneeseen:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...18777959_n.jpg
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...19533888_n.jpg
KKK K24 Golf II GTD koneesta

Nostokurki 19.12.2011 13:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro (Viesti 830819)
Viime talvelta olisi saanut vastaavia kuvia Citymarketin ja muutaman muunkin liikkeen parkkipaikoilta, vapaita pysäköintipaikkoja löytyi usein yllättävän läheltä oveakin... Tulisi vaan lumi etelään tänäkin talvena,

Isompaa ahdinta pannuhuoneeseen:

KKK K24 Golf II GTD koneesta

Erittäin pätevä ahdin. Omassa caddyssa oli samanlainen, herää melko alhaalta ja pakopaineet pysyy inhimillisenä vielä 1.5bar tuotollakin... :) tosin putkistollakin on iso vaikutus, ja hukkaportti taitaa vakiona aueta jossain 0.7 (?) bar tietämillä.

myllis 19.12.2011 14:47

Syncroahan saa myös porttaali-akselein, mutta kiitos Suomen ihanan Trafin ei saa kilpiin Suomessa ei sitten millään..

T3Syncro 19.12.2011 19:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki (Viesti 830884)
Erittäin pätevä ahdin. Omassa caddyssa oli samanlainen, herää melko alhaalta ja pakopaineet pysyy inhimillisenä vielä 1.5bar tuotollakin... :) tosin putkistollakin on iso vaikutus, ja hukkaportti taitaa vakiona aueta jossain 0.7 (?) bar tietämillä.

Oli vaan aikas työn takana löytää suoraan orggispakosarjaan sopiva versio.
Pitää askarrella vielä öljyn paluuletkulle kiinnitys, niin pääsee ruuvaamaan paineita kohdalleen.
Kaveriksi tarkoitus asentaa Oettingerin vesi-ilmacooleri.

Hojotojo 20.12.2011 18:22

Hallussani,joskin tällä hetkellä tuntemattomassa sijainnissa, olevassa vanhassa TM:ssä olleessa suuressa maasturivertailussa (HJ60, Patrolli, muut aikalaiset) oli testiryhmällä jonkunlaisena huolto/toimitusautona joku tällanen Klonkswageni. Jotenkin lakonisesti jutussa todettiin, että maasto-ominaisuuksiltaan olisi ollut testin paras, muttei tietenkään ollut virallisesti mukana, kun ei ole maasturi.

Hieno avatar.

T3Syncro 20.12.2011 18:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hojotojo (Viesti 831330)
Hallussani,joskin tällä hetkellä tuntemattomassa sijainnissa, olevassa vanhassa TM:ssä olleessa suuressa maasturivertailussa (HJ60, Patrolli, muut aikalaiset) oli testiryhmällä jonkunlaisena huolto/toimitusautona joku tällanen Klonkswageni. Jotenkin lakonisesti jutussa todettiin, että maasto-ominaisuuksiltaan olisi ollut testin paras, muttei tietenkään ollut virallisesti mukana, kun ei ole maasturi.

Hieno avatar.

N1G:n määritelmä täyttyy ainakin, kohta pitäisi lukea otteessakin.
Tänään tuli hommattua 205R16 renkaat tai ne renkaat nyt tuli kaupan päälle vanteiden mukana. Vastaavat uudet odottaa kaupassa, kun vaan olisi aikaa hakea pois, eli ei nyt ainakaan vielä niitä 33" tule alle, joita joku tuolla ketjun alussa haaveili ;)

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...73301915_n.jpg

opelman 20.12.2011 19:53

Löytyy koulusta noita ``natsekaappeja´´ kyllä aika rutosti. suurin osa -91 ja alle 300tkm ajettuja, ja silti paaaaljon p'askemmassa kunnossa ku toi.. -.-

T3Syncro 20.12.2011 20:05

Mätävikainenhan tämä minunkin -90 oli ostaessani, keulaan meni pari 2x3 cm pellin palaa ja toiseen helmaan 2x10 cm. Tainnut olla parkissa joskus Hiacen vieressä ;)

Rompe1 20.12.2011 20:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro (Viesti 831336)
N1G:n määritelmä täyttyy ainakin, kohta pitäisi lukea otteessakin.
Tänään tuli hommattua 205R16 renkaat tai ne renkaat nyt tuli kaupan päälle vanteiden mukana. Vastaavat uudet odottaa kaupassa, kun vaan olisi aikaa hakea pois, eli ei nyt ainakaan vielä niitä 31" tule alle, joita joku tuolla ketjun alussa haaveili ;)

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...73301915_n.jpg

Koskas noi uudet jurmulat eksyy alle???

T3Syncro 21.12.2011 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 831414)
Koskas noi uudet jurmulat eksyy alle???

Tänään ruuvailin alle

Rompe1 22.12.2011 09:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro (Viesti 831748)
Tänään ruuvailin alle

KUVIA!!!!

T3Syncro 22.12.2011 15:13

Kunhan päivännäöllä ehdin ajaa johonkin tieltä ulos...:-D

T3Syncro 24.12.2011 16:32

Jouluajelu pk-seudun talvisessa säässä. Pikainen oikaisu parkkipaikalle.

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...62499344_n.jpg

Pohjapanssari piirsi kuvaa syvimpään kohtaan, mutta omin voimin nousi ylös ;) Paljon helpommasta paikasta hinasin Toyotan viime viikolla ;)

tonikki 24.12.2011 17:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 830892)
Syncroahan saa myös porttaali-akselein, mutta kiitos Suomen ihanan Trafin ei saa kilpiin Suomessa ei sitten millään..

Volkkarin omilla porttaali akseleilla? En oo moisista kuullutkaan, mutta rupesi kiinnostamaan. Liekkö miten harvinaisia nuo?

T3Syncro 24.12.2011 23:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 832692)
Volkkarin omilla porttaali akseleilla? En oo moisista kuullutkaan, mutta rupesi kiinnostamaan. Liekkö miten harvinaisia nuo?

99% varmuudella ei ole VW:n omat porttaalit, koska T3 Syncron vakio nelivetokin on Steyr-Daimler-Puch:in tekosia. KVG kertoo jotain asiasta.

alticity 25.12.2011 12:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro (Viesti 832679)
Jouluajelu pk-seudun talvisessa säässä. Pikainen oikaisu parkkipaikalle.

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...62499344_n.jpg

Pohjapanssari piirsi kuvaa syvimpään kohtaan, mutta omin voimin nousi ylös ;) Paljon helpommasta paikasta hinasin Toyotan viime viikolla ;)

Onpas ankaran näköstä settiä. Ei olla meijän perällä totuttu noin rajuun toimintaan.

T3Syncro 25.12.2011 17:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja alticity (Viesti 832855)
Onpas ankaran näköstä settiä. Ei olla meijän perällä totuttu noin rajuun toimintaan.

Tuskin nyt ankaraa, eihän tämä ole edes oikea maasturi, jolla voisi huoletta ajaa tien ulkopuolella ;)
Kuva otettu lähinnä joulusään takia...

T3Syncro 10.01.2012 09:56

Uusi ahdin paikallaan
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...59923296_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...94748317_n.jpg

T3Syncro 10.01.2012 10:00

Pitää laittaa pari kuvaa ensikesän projektista, eli pohjan mätävikojen korjailusta. Muutkin fiksailevat autojensa pohjia, niin kaiketi minunkin pitää sille jotain tehdä?
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...14831173_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...61611559_n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...70794279_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...08666118_n.jpg

myllis 10.01.2012 13:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 832692)
Volkkarin omilla porttaali akseleilla? En oo moisista kuullutkaan, mutta rupesi kiinnostamaan. Liekkö miten harvinaisia nuo?

Niin porttaaliakselit tulee Seikelin sarjan mukana.

Reconstruction to T5 extreme wheel base 3000mm and short final drive includes:

Include short final drive
Portalaxles with permanent reduction 1,5:1 and lift suspension
5 complete wheels 7Jx16 H2 ET 112 with 235/85R16 A/T or M/T
Front fender enlargement
Aluminium consolidated brake caliper F+R
Dirt catcher F+R
Tachometer harmonisation

T3Syncro 11.01.2012 00:01

Seikel tarjoaa jotain kamaa edelleen T3 Syncroon, mutta T5 sarjaan saa noita portaaliakseleita ja muita maastoajoa parantavia kilkkeitä. T3 porttaaliakseleista olen kyllä huhua kuullut, mutten missään livenä tai edes netissä nähnyt.
VW LT 40/45 4x4 on saanut portaaliakseleilla, voipi olla huhut siitä lähteneitä?

Castrol 11.01.2012 07:18

Oliskohan jotain jatkojalostuksia vanhoista terroristibussin portaaleista????

http://www.benzworld.org/forums/atta...on_boxes_1.jpg

Bj Andy 11.01.2012 10:10

Ensiapuna tuohon toyotista tuttuun luonnon omaan pintakäsittelyyn voisi olla vaikka öljyruutalla levitetty peräöljy.

Mutta asia meininki. Tällaista patriotismia omaa merkkiä ja mallia kohtaan tapaa harvoin edes toyota leirissä.:D:D Ja homman hienoutta lisää vielä se että että kohteena melko marginaali, ja meillä todella aliarvostettu laite.

Kaikenmaailman pajeron, ja jeepin kehujiahan on maailma väärällään.:D:D:D

Vaan seuraavaksi jotain hieman karkeempaa tuumakoonkumia noille 16" valsseille ja maltillista korotusta???

ugly_hj 11.01.2012 11:42

Millois tämä testivoittaja nähdään kulmakorven reiteillä?

T3Syncro 11.01.2012 20:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 838663)
Ensiapuna tuohon toyotista tuttuun luonnon omaan pintakäsittelyyn voisi olla vaikka öljyruutalla levitetty peräöljy.

Mutta asia meininki. Tällaista patriotismia omaa merkkiä ja mallia kohtaan tapaa harvoin edes toyota leirissä.:D:D Ja homman hienoutta lisää vielä se että että kohteena melko marginaali, ja meillä todella aliarvostettu laite.

Kaikenmaailman pajeron, ja jeepin kehujiahan on maailma väärällään.:D:D:D

Vaan seuraavaksi jotain hieman karkeempaa tuumakoonkumia noille 16" valsseille ja maltillista korotusta???

Kiitos kannustavista sanoista ;)

Korotuspalat on jo tilauksessa, etupää ainakin kaipaa pikkasen ylösnousemusta. Takana onkin alumiinikiekko jousen alla, kuulemma joissain sellain laitettu sinne jo tehtaalla. Olisikohan siksi, kun on paku, tiedä häntä, pitää tiedustella sen tarinaa viisaammilta.

Patriotismi merkkiin juontaa 50 luvulta, jolloin minusta in ollut tietoa. Vastaava takaveto ollut ajossa 90-luvun lopulta asti ja on koriltaan paljon paremmassa kunnossa, vaikka ei tässäkään ole valittamista, jos vertaa vastaavan ikäisiin aasialaisiin. Se olisi käyttiksenä edelleenkin, jos siinä vetäisi molemmat akselit.
Jos oikeasti offailu olisi ykkösharrastus, niin varmaan joku Jeep pitäisi hankkia, kaikki itämaiset taidan edelleen kiertää kaukaa, niillä joutuu ihan liikaa ajamaan työssä.

Varmasti itäautot ovat helpompia rakentelun kohteita ja niistä saa siten helpommin offailuun soveltuvan auton, mutta minulle riittää ettei talvi ole este ajamiselle, korkeintaan haaste, eli auto tarkoitus pitää lähes alkuperäisenä tekniikaltaan. En myöskään rakasta mädän pellin hitsaamista, sitäkin on tullut harrastettua ihan tarpeeksi kavereiden autojen kanssa. Mielummin kolvailen putkesta vaikka puskuria tai jotain muuta lisäsuojaa ;)

Eilinen kolvaus tuotti äänenvaimentimen korvaajan, tosin sekin on vain hahmotelma isompireikäiselle

TT| 12.01.2012 22:26

Hyvin olet jaksanut projektia tänne kertoilla. Pitäisiköhän minunkin, kun nyt jo jotain maastokelpoisuudenkin eteen tullut tehtyä.

T3Syncro 13.01.2012 10:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TT| (Viesti 839251)
Hyvin olet jaksanut projektia tänne kertoilla. Pitäisiköhän minunkin, kun nyt jo jotain maastokelpoisuudenkin eteen tullut tehtyä.

Laita ihmeessä ;)


Ei tullut tästä maasturia, katsastuskonttorilla vaativat maahantuojan todistusta, että auto vastaa M1G:n tyyppikoodilla olevia autoja, vaikka asetustekstin vaatimukset täyttyisivätkin.

Kuvassa oleva sininen on N1G kytkettävällä voiman ulosotolla ja pelkällä taka-akselin tasauspyörästön lukolla.

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...58529941_n.jpg

Eihän asialla ole toistaiseksi suurempaa merkitystä, mutta jos joskus aikoo jotain korotuksia tehdä, niin olisi pikkasen vapaammat kädet ja olisi mennyt samalla kun renkaat muutoskatsastin.

Molemmat autot ovat "vakioalustalla", mutta omassani pikkasen isommat renkaat. Pienemmilläkin renkailla oli korkeampi kuin tuo kaverin "maasturi".

T3Syncro 13.01.2012 10:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj (Viesti 838692)
Millois tämä testivoittaja nähdään kulmakorven reiteillä?

En osaa vastata, kyllä ajatus olisi käydä joskus "oman tontin" ulkopuolellakin ;)

Bj Andy 13.01.2012 18:17

En tiiä perhan onko tämä enää voimassa mutta:

(18.6.1993/530)

2. Kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan auto sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan auto katsotaan maastoautoksi (N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokka), jos:

a) se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä; tai

b) se täyttää seuraavat kolme ehtoa:

i) vähintään yksi etu- ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi;

ii) vähintään yksi auton akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja

iii) auton laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.

Eli eikös tuo täyty??

Calmari 13.01.2012 18:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 839496)
En tiiä perhan onko tämä enää voimassa mutta:

(18.6.1993/530)

2. Kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan auto sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan auto katsotaan maastoautoksi (N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokka), jos:

a) se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä; tai

b) se täyttää seuraavat kolme ehtoa:

i) vähintään yksi etu- ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi;

ii) vähintään yksi auton akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja

iii) auton laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.

Eli eikös tuo täyty??

Konttori soittaa Trafiin ja saa langan päähän jonkun speden jonka Mielestä ei onnistu niin siinähän ongelmaa onkin ei saa edes päätöstä josta valittaa jiihaa

Bj Andy 13.01.2012 18:42

Sillon kun bertan katastin g luokkaan niin ekalla konttorilla alkoi juurikin tuo lähestymis,jättö ym jahkailu. Kaveri kyllä tulosti tuon pykälän meikäläiselle, ja hetken sitä silmäiltyäni ajoin toiselle konttorille sama lappu kourassa ja sanoin että tällä perusteella pitäisi saada kampe n1g luokkaan ja sillä se sitten onnistui.

Eli taikasanat on yli 2t konaispaino, ja jokapyöräveto. Sekä se tai, sana pitää osata huomata sieltä tekstistä.

T3Syncro 13.01.2012 21:01

Massaan ja nelivetoisuuteen koitin vedota. Katsastusmies tiesi asian, mutta vetosi tyyppikoodiin.
Oli soittanut Trafiin, josta eka ihminen oli sanonut että onnistaa ja toinen ettei ilman maahantuojan todistusta. Tiesi että vastaava henkilöautoversio on ollut aikanaan muuten samanlainen, mutta siinä on ollut kytkettävä voiman ulosotto.
Soitin tänään maahantuojalle ja saamieni ohjeiden mukaan laitoin heille asian s-postilla. Saas nähdä kirjoittavatko jotain. Moottorin muutoskatsastukseen laittoivat kuvat ETKA:sta. No ne olisin saanut itsekkin ja lopulta katsastus mies selaili jotain varaosakuvastoa ja totesi asian olevan ok.

Byrokratiastahan tässä on kysymys ja rahastuksesta, asian pitäisi olla täysin selkeä pelkällä massalla ja nelivedolla, mutta joku haluaa olla taas hankala.

Renkaita katsastaessa äijä halusi ajaa pihalla lenkin. Sanoin ettet pihalla saa renkaita painumaan sisään. Sanoi että riittää kun vahän pyörittelee.
Ihme kun ei sanonut mitään pakoputkesta, jolla korvasin äänenvaimentajan ;)
No varmisti se katsomalla ja kysymällä, että kaikki renkaat on identtisiä. Siihen oli oli pakko sanoa, pidätkö minua tyhmänä, visco hajoaa muutaman sadan kilometrin sekarengas ajolla.

No katsotaan jos jaksaa muita muutoksia katsastella, niin siinä menee toi sitten samalla myöhemmin.

Bj Andy 13.01.2012 21:49

No ainakin katsastajan käsikirja viittaa juuri tuohon edelliseen pykälään. Eli jos lukutaitoa on ja homma ei ole vanhentunut niin oisihan tuon pitäny onnistua. Vaiha konttoria.

-Jarkko- 13.01.2012 21:53

Onko naissä mitään lukkoa mikä säästäisi viskoa?
Tai kukaan rakentanut sellaista?
Ja onkos tässä alennusvaihdetta ollenkaan, niinkuin "perinteisessä" jakolaatikossa?

(Kooklella varmaan löytyis mutta just nyt on käsissä niin tahmea läppäri ettei jaksa käydä veivaamaan.):rolleyes:

kesämies 13.01.2012 22:12

tavaralinkkejä rakentajallle:
http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLISH/home.html
http://www.vw-t3-bus-shop.de/eng/syn...rts/index.html
http://www.syncro-nutz.com/index2.html

Rompe1 13.01.2012 22:35

"Siihen oli oli pakko sanoa, pidätkö minua tyhmänä, visco hajoaa muutaman sadan kilometrin sekarengas ajolla."

Eiks tää ollu ihan oikea kyseenalaistus, mikäli olit siellä työasussa, ja viä KybelWagenilla.... :D :D :D :D

mokkero 13.01.2012 22:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja xjxj (Viesti 839599)
Onko naissä mitään lukkoa mikä säästäisi viskoa?
Tai kukaan rakentanut sellaista?
Ja onkos tässä alennusvaihdetta ollenkaan, niinkuin "perinteisessä" jakolaatikossa?

(Kooklella varmaan löytyis mutta just nyt on käsissä niin tahmea läppäri ettei jaksa käydä veivaamaan.):rolleyes:

En tiiä viskoa säästävästä lukosta mutta näihin on rakennettu kytkettävää nelikkoa jossa ei visko ole ollenkaan. Syncron laatikossa on yksi ryömintävaihde normivaihteiden lisäksi, erillistä alennusta ei ole.

Jos on perillä siintä miten tuommosen vempaimen voimansiirto toimii niin erillisen alennusvaihteiston lisäämineen yhtälöön vois olla aika mielenkiintoinen sätös.

T3Syncro 24.02.2012 12:50

Tässä suurimmat ulkoiset muutokset ostohetken 12/2009 ja tämän päivän 2/2012 välillä
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...74304505_n.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...28110497_n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...38690789_n.jpg

T3Syncro 24.02.2012 13:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 839625)
"Siihen oli oli pakko sanoa, pidätkö minua tyhmänä, visco hajoaa muutaman sadan kilometrin sekarengas ajolla."

Eiks tää ollu ihan oikea kyseenalaistus, mikäli olit siellä työasussa, ja viä KybelWagenilla.... :D :D :D :D

Juu en ollut työvaatteissa ;) Pitää ensi kerralla mennä lakikirja kainalossa...


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mokkero (Viesti 839627)
En tiiä viskoa säästävästä lukosta mutta näihin on rakennettu kytkettävää nelikkoa jossa ei visko ole ollenkaan. Syncron laatikossa on yksi ryömintävaihde normivaihteiden lisäksi, erillistä alennusta ei ole.

Jos on perillä siintä miten tuommosen vempaimen voimansiirto toimii niin erillisen alennusvaihteiston lisäämineen yhtälöön vois olla aika mielenkiintoinen sätös.

"Decoublerin" voi asentaa joko viscon kanssa tai ilman. Jos visco jätetään pois, tilalle tulee akseli, jolloin ajo-ominaisuudet on kuulemma kuin Hiluxissa, niin minulle ainakin kerrottiin ;) Viscon paikalleen jättäminen mahdollistaa pienen nopeuseron etu- ja taka-akselien välillä, jolloin auto on mahdollistaa kääntää muuallakin asfantoidulla alustalla kuin lentokentällä. (siitä ilm vertaus Hiluxiin) Decopleri säästää viscoa maantieajossa ja silloin kun nelivetoa ei tarvitse. Itse en kuitenkaan ajaisi Syncro Tölkillä, ainakaan talvella, metriäkään ilman nelivetoa, koska sitten kun sitä tarvitaan, saattaa olla myöhäistä kytkeä sitä päälle tai liikaa nopeuseroa akselin välillä.

TT| 24.02.2012 13:23

Mulla on de-coupleri viscon kanssa ja sen voi tyrkätä päälle tai pois vaikka moottoritievauhdissa, ei siis haittaa nopeuserot. Kytkee/irrottaa yleensä kun vähän vetoa höllää.

T3Syncro 24.02.2012 13:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TT| (Viesti 855350)
Mulla on de-coupleri viscon kanssa ja sen voi tyrkätä päälle tai pois vaikka moottoritievauhdissa, ei siis haittaa nopeuserot. Kytkee/irrottaa yleensä kun vähän vetoa höllää.

Moottoritievahdissa tuskin on nopeuseroa akseleiden välillä?

Tarkoitin sitä, että sen kytkeminen on myöhäistä sitten, jos vaikka perä lähtee luisuun pelkkä takavetopäällä.

mokkero 24.02.2012 19:10

Onkos se decoupleri vaihelaatikon päässä? Eikös se visko joudu silloin pyörittämään kardaania kun decoupleri on auki. Vaan eipä se taida sitä paljoa rassata.

T3Syncro 24.02.2012 19:19

Jos olen oikein ymmärtänyt, se decoupleri tulee kardaanin ja etuperän väliin. Kaveri sellaista aikanaan suunnitteli omaansa risan viscon tilalle. Netistänoita olen bongannut useammankin.

Pitää joskus tulla tutustumaan, kuinka se on "Armylanssissa" toteutettu.

Land Cruiser 25.02.2012 08:46

Eli tälläinen

http://www.syncro.org/disengager.shtml

T3Syncro 25.02.2012 09:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Land Cruiser (Viesti 855583)

JEP. Jos Syncroa käyttäisi pääasiallisesti maastossa ajamiseen, niin decoupler ja akseli viscon tilalle olisi varmasti toimiva ratkaisu.

T3Syncro 01.03.2012 11:21

http://www.tolkkifoorumi.com/index.jpg

WWW.TÖLKKIFOORUMI.FI

TT| 01.03.2012 11:33

Vaihdelaatikon nokkakappaleesta tuo de-coupleri on tehty. Eli asennus lähinnä nokkakappaleen vaihto. Nerokastahan tuossa on että tölkissä on valmiina piuhat ja merkkivalot tuolle kolmannellekin kytkimelle :)

T3Syncro 31.03.2012 18:37

Tänään tuli tyhjentä vastaus kysymykseen, onko Tölkki maastoauto. Naapuri kävi kertomassa, ettei sillä kannata pahaan paikkaan edes koittaa, kun siinä ei ole napalukkoja ;)

Pitää alkaa sellaisia etsimään, ostaisikohan saman tien kaikkiin pyöriin... :):)


Sivu luotu: 15:29 (GMT +2).