![]() |
Biohilu ( Runko nippuun )
Laitetaan jupinoita myös tänne kun projekti taas etenee. Eli lähtökohtana 110 2.4td joka haettiin oulusta työautoksi 2010 keväällä
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._3421369_n.jpg Autossa oli ifs.n 4" korotus sarja sekä oldmanin takapää ja alla uudet 33" maxxis butshotmudderit. Esitöikseen koneesta haettiin muutama kaakki lisää ja näillä eväillä ajeltiinkin kesä 2010 kunnes... http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._8265956_n.jpg Alkoi "perinteinen" kansi jumppa eli kansi halki useasta kohtaa.. Uusi kansi löytyi loppujen lopuksi toyo foorumilta ja matka jatkui taas. http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._1154148_n.jpg Talvi koitti ja hilu koki pieniä kasvon kohotuksia. Kaverin ripeä celica vaihtui myös 4x4 laitteeseen jostain kumman syystä ;) http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._4345661_n.jpg Työmaalla kokeiltiin "joustoja" ja.... Se niistä. Muutaman talvisen metsäreissun jälkeen lopo lähti lapasista ja hilu parkkeerattiin talin perukoille http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._4991542_n.jpg Ja projekti alkoi.. http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._4854311_n.jpg Lava ja levikkeet lähti maailmalle ja palkkia ilmestyi talliin. http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._4996991_n.jpg Pian näky olikin tämä ja intoa piisas.. http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._2757306_n.jpg Orkkis helmat huitulaan jahttp://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._1716488_n.jpg Palkkia tilalle. http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._2393319_n.jpg Hiukan putkea sekaan ja avot. http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._4900948_n.jpg Samalla tuli tehtyä 1.5mm pellistä tilkkutäkkiäkin. :D http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._4242690_n.jpg Seuraavaksi mallailtiin lj.n aksulaa paikoilleen http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._4939769_n.jpg http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...1_533012_n.jpg Tavaraa tuli ruudun täydeltä tallin muutosten takia ja muutenkin into rupesi hiipumaan töllin rakentamisen ja firman pyörittämisen takia. :( seuraavan 5kk aikana ei sitten tapahtunut muuta kuin vilkaisuja toyotan suuntaan. kunnes kipinä taas puraisi. Talveksi ajoon ja juu seuraavasta talvesta puhutaan. :) Hiukan maalia ja uusia puslia http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...52065257_n.jpg puskuria ja vinssipedin tekemistä keulalle http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...17212469_n.jpg "muutama" ikh reissun jälkeen saatiin sekoitettua kaikista ostetuista purkeista oma mieleinen sävy ja lokasuoja sai toimia koekappaleena http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...24110079_n.jpg http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...41900193_n.jpg Tänään liimailtiin toiselle puolelle palkkia ja mallailtiin purettuja osia muokkauksia varten. http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...15763683_n.jpg Edessä viellä sopivasti mätätöitä, pohjat + maalaus, puskureiden tekoa, fladbed tai terve lava jos jostain löytyy, sähköjä, Etuakselin asennus, yms.yms.yms.. Päivitellään kun edetään. |
Hienon näköstä, onko toi ihan tallin yhteisväri alustan osille toi sininen? :)
Laita ihmeessä sähköjen ja letkujen läpivienteihin niitä viereisestä Läjästä tuttuja holkkitiivisteitä, jos on joku paikka, mistä ei pitäis tulla kuran läpi. |
Lainaus:
|
Perhele muistin sen sinisen oikein mut paikan väärin. Sitähän on sutattu nätisti sen Läjän pintaan ja alusta on kivasti samaa oranssia kun sulla puslissa...
edit: Piti vielä kysymäni, että miks tän nimi on bio? Omasta ois tulossa ekojeeppi joskus, syöttäis sille pierukaasuja ja viinaa. Pitää tässä ihan aktivoitua, mähän en oo vielä tähän mennessä saanu aikaseks muuta kun romua tallipaikalle ja hyllyt kasaamista odottelemaan. Esimerkin voimin voisin tulla sit vaikka torstaina tekemään jotain järjellistä ikuisen irkkaamisen sijaan. |
Tämän päivän hitsaus muuttui renkuloiden haku reissuksi. :) 33 / 12.5 Kumhon kl 71.set lötköttää nyt lt.n kontissa. Bio tulee tuosta biodiesel racing hommelista. Meillähän on vain ekologisia ja vähän saastuttavia kapsituksia.. ;) :D :D :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Hitsaukset rupee olemaan loppusuoralla. Onneksi oli noinkin ehjä koppa ja runko terve. :) Kohta pääsee visioimaan etuakselia paikoilleen. Vinkkejä saa laittaa ko. operaatiota varten ja leimallehan tämä laite viedään.
|
|
|
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...50367402_n.jpg
Hiukan pintaväriä suhastu. :) Väri vaihtui viellä ennen maalausta. http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...83346207_n.jpg Väri on sekoitettu 4.stä eri väristä joten samanlaista ei pitäisi tulla vastaan.. |
hyvän värin saitte sotkettua:) ja on aika jäpäkän näköset helmat! flat bedikö tästä oli tulossa? ja parlokit taakse?:D
|
Lainaus:
Juu flatbed tulee ja parlokit paljastu jo vissiin kuvista. :D |
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...26151501_n.jpg
Lisäää väriä saatu ylle ja muutama "pakollinen" tarrakin tuli liimattua. ovet viellä hitsaten ja maalaten. Pientä puuhastelua muutenkin riittää.. :D |
|
Lainaus:
|
Kiitoksia kiitoksia. :) Livenä ja varsinkin ulkona viellä kirkkaampi ja hilettähän tuossa on seassa. :cool: Jälki on "metsäkelpoista" joten turhat puleeraamiset on jätetty muille. :D
|
Lainaus:
eli samaa kuin omassa lähes saman sävyisessä hojossa :cool: |
tämäkin on edennyt taas.. Joulupukilta jäi 2 ahkeraa "tonttua" tallille puuhamaan :eek:. Päivitellään tarkemmin kun keretään.
|
haukutko mua tontuks :D sä saat potkut :D
|
Lakki vaan uupuu päästä.. :D :D Kohtahan siitä saadaan jo action kuvaakin tänne.. ;) (Biohilusta siis. :D )
|
Elikästä jousi kupit hitsattu runkoon ja iskaritornit samoin. Ohjaus väkerretty ja panhard seuraavaksi. näistä iso kiitos hobrolle&co. Hilu siis seisoo pyörillään taas. Iskareiksi tuli näin aluksi hdj.n kybit ja jousina lj.n vakiot. Tölli projekti kun helpottaa 14.1 pääsee itsekkin taas puuhamaan taas täys rähinällä. :)
|
"tykkää" nappia painettu, hyvän näköistä meininkiä.. Onko toi teidän paja tuolla Veklahdessa vai mikä paikka se olikaan, Masalasta muutama kilsa "sitä pikkutietä" Kirkkonummelle päin..?
|
Juu sielläpä me turataan. :) Hirveä hinku on päästä ajamaan kun katseli vanhoja videoita ja kuvia.
|
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...46007357_n.jpg
Hieman yleiskuvaa http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...46251570_n.jpg http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...52904467_n.jpg Kaikki tärkeä mainittuna. ;) http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...53515925_n.jpg Ei näy risuja ei. :) http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...92002337_n.jpg Ovetkin sai värin niskaan.. Tallissa oli sopivasti +1 astetta kun tuli ruikittua. :D Nooh ovet sain sentään lämpösiksi ennen maalausta. Jatketaan taas tästä kun keretään. |
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...16706225_n.jpg
Keula tuntuu toimivan melkoisen hyvin mutta takapää ei.. Oldmanin jouset paikoillaan ja lyhkäset riiput.. Nooh näkee paremmin kun pääsee ajamaan ja saa "lavan" päälle. http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...08058359_n.jpg |
Riiput siis normaalit. :p Ajatus oli mahdollisesti pidentää niitä ja poistaa kantavia lehtiä.
|
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...50919959_n.jpg
Päästiin jo hiukan kurvaamaan.. Ahtimesta öljyt pihalle yms pientä. Tekniikka kuntoon,vintturaa keulalle,hiukan valoja ja kunnon koeponnistukseen. |
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...67573219_n.jpghttp://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...41918991_n.jpg
Tulipa biohilu ajeltua pihalle ja hiukan testailtua. Hiukan keponen tuo perä ja nostelee tassua melko herkästi. Ahdin tuli kanssa vaihdettua ja nyt tuntuisi pysyvän öljyt oikeassa paikassa. Pienellä pyörittelyllä meni lj.n ct20 paikoilleen vaikka hiukan pienempi /erillainen onkin. Huomenna ohjauksen säätöä ja hiukan lisää osia kiinni. Vinssin jos saisi hollilleen myös.. Taitaa mennä viikonloppuun kun pääsee kunnolla metsään. Toivotaan että muillakin on pelit nipussa siihen mennessä. ;) Hauskasti muuten vaihtui tuo väri kun sai tötterön luonnonvaloon. :D |
Hiukan ajokuvia väliin. Koeponnistus tehty ja kaikki pelas ok. Pieniä parannuksia toki tiedossa ja auton loppuun tekeminen tietenkin.
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...01929936_n.jpg http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...76763799_n.jpg http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...76922159_n.jpg http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...97376814_n.jpg http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...63044726_n.jpg http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...21276136_n.jpg http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...03286748_n.jpg http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...47694892_n.jpg Ei toiminut parlokit ja levikkeet bluutuuttina eikä wlanilla tallilta käsin yhtä hyvin kuin korsu lomakosta.. Jonkun sanoja lainaten.. ;) |
|
Mielessä pyörinyt joskus hamassa tulevaisuudessa suunnistuksen aloittaminen mutta mihinkäs kastiin luxi lykätään? Meneekö modiin vai? Lähinnä kiinnostaa että miten sitä voi viellä muokata / rakentaa silmällä pitäen tulevaisuutta. Häkki tulee ympäri ja putkilava. Häkki tietty sääntöjä mukaillen.
|
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...08291373_n.jpg
Tuli hiukan hitsattua vahvikkeita puskuriin niin ei pääse enää taittumaan vaikka vähän puskeekin. vähän putkea ympäriinsä niin hyvä tulee. :) |
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...36362363_n.jpg
Hiukan putkea kötöstelty puskuriin. Koitetaan tehdä jotain muuta kun muilla on jo. :D Ei helppo tehtävä siis.. Loput putket sitten kun tallille saadaan kunnon putken taivutin. Tämän päivänen rakentelu meni ajeluksi mutta edistyyhän se niinkin. :D Tai no laapuhelin on paikoillaan. Isompia renkaita tekis mieli kovasti muttamutta.. |
:)
hyvä siitä tulee..jatkaa vaan samaan malliin :) koskas meinasit tän taluttaa leimasedän nähtäväks..?
|
Rakennetaan tätä lisää kun porukalle saadaan uudet tilat.
|
Löpistään kun jaksaa kirjottaa... :p Pääsiäinen oli ja meni. :)
|
Tuliko siihen nyt LN100(?) akseliväli?
|
Tehty vastaamaan 105 koppasta juu. Täytyy varmaan viellä lyhentää hyttiä ja vaihtaa kierteiden tilalle lehdet eteen.. :p :p Kardaani on pajalla ja "pari" pikkujuttua jos kerkeis tehdä ennen kulman ajoja... Toivotaan että valmistuisi ajoissa peli kuntoiseksi taas.
|
hyvä et jotkuu jaksaa viel rassata ylimääräst ku jostaa löytäs itellekin tollast inspiraatiota
|
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...50878763_n.jpg
Koppa taas pultattuna kiinni. :) Huomattavasti paremman näköinen. http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...37081385_n.jpg Kiinnike löysi paikkansa. Maalia ja massaa suhautin hiukan päälle. http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...97305083_n.jpg Nyt mahtuu poikkipalkkikin olemaan. Tuli siihen vähän 1.5mm peltiäkin kaiken lattaraudan ja kulmaraudan lisäksi. Kardaanin kohille tuli laitettua 4mm plootua. http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...25813153_n.jpg Kardaani uupuu viellä ja paljon muutakin. http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...91485134_n.jpg Biohilu odottaa ylväänä josko isänällä olisi taas hiukan aikaa parannella häntä. Evo1 nopee snorkkeli seuraavaksi että ei taas hörppäisi vettä keuhkoihin. Kyllähän tämäkin projekti taas hitaasti etenee kun "talli" lämpiää. :D |
Ilmeisesti on tarkoitus saada muutokset papereihin?
|
Lainaus:
|
Juu leimallehan tuo joskus menee.. Juu meinasin eka päätyä salmiakki ratkaisuun mutta ajattelin että kun runko on viisteessä niin hitsataan myös pystysaumaa ja vaakaa. Ehkä väärä ajattelu tapa? Rungon sisäpuolella on väliaikaiset kulmaraudat niin sinne voisi sitten laittaa salmiakin päälle. Onko muuten salmiakin koolla väliä? Äsken tutustuin muiden pätkäisyihin ja versioita oli monia. Pysty poikkasu ja pikku neliölappu ei vakuuttanut versioista..
|
Jääpi tuleva kulma reissu väliin mutta jos seuraavaan reissuun saisi vaikka oikean lavan takapään painoksi ja keulalta siirrettyä 70kg pois painoa.. ;)
|
Ei kardaania kuulu niin istutettiin keulalle sitten hiukan audia ja volvoa. Palanen subaruakin "tilattiin" sinne. :o Eli projekti etenee hitaasti. Fladbed myös puolivalmis.
|
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...38155545_n.jpg
Peti sai startin. Lisää putkea ja hiukan amuliinia ja vaneri pohjaksi. Akkukotelot samaan pakettiin. http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...52338481_n.jpg Purkin paikalle perus rullakita. Vai jotain muuta?? http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...18222870_n.jpg Siihen vekin kohalle seuraava rulla http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...99737714_n.jpg Roikkumisen esto lenkki joka hiukan myös ohjaa vaijeria. http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...18246742_n.jpg Siitä se tulis ulos. Ideoita kidalle? Kuvissa näkyvä viimenen lenkki myös ohjaa vaijeria hiukan ylöspäin. Suoralla linjalla vaijeri törmäisi palkkiin. |
olis sulla mittoja antaa tuosta puskurista kun tuli hankittua tommonen 88 hilu ja siihen pitäis vinssiä alkaa istuttaan.
|
Mitä mittoja kaipaat?
|
Lainaus:
kestääköhän tuossa 3 millin pelti?=? sitä kun olis pari arkkia jemmassa. |
Tämä tulee myyntiin akuutiin rahapulan vuoksi. Pidetään itse jos asiat helpottuu.
|
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphoto...03127489_n.jpg
Tämäkin rojekti jatkuu kun saadaan yksi pulla uunista ulos ja talli siis tyhjäksi.. Jarrut,valot,lavavan loppuun kötöstys siis vuorossa ja niputtelua. Leima siis tarkoitus hakea ja sen jälkeen suunnitella vinssit yms. uusiksi. |
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphoto...02964228_n.jpg
Ei ole paljoa tilanne muuttunut. :) ( ei tarvi kommentoida noita aurakeppejä jotka leikkii tuntosarvia. :D :D ) Mieli teksi nostaa koppa rungolta Ja tehdä se valmiiksi. Taakse joko kierteet tai lehtiä vähemmälle ja traction bar tukemaan. Viisaampi olisi varmaan vaihtaa suoraan jousitus tyyppiä? Kannattaisko akseliväliä leventää edestä vai kaventaa takaa? Nyt siis 110 oma akseli takana ja lj.n edessä. Heittoa on about 7cm? Vanhemman hilun akseliputki kyllä löytyy taakse ja romutkin siihen. Onko muuten ln65 ja lj70 akselit saman levyiset? Vetareita kun on kummastakin tallessa. keulaa ei saa levitettyä kuin spacereilla tai 110 navoilla.. :rolleyes: renkulat taitaa myös ottaa vielä herkemin hyttiin kiinni... http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphoto...64990007_n.jpg Viime talvena kokeilin 36" alle ja ei mitään toivoa että mahtuisi edes kääntymään kunnolla ottamatta hyttiin kiinni. :( http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphoto..._3421369_n.jpg Laitetaan viellä lähtökohta kun vanhat kuvat on kaikonneet. http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphoto...40165432_n.jpg Siinä vakio 170 rinnalla "isoilla" pyörillä. :D |
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...36259986_n.jpg
Milläs tuon takapään saisi elämään? lehdet taipuu kyllä liki suoriksi joten en lähde niitä poistamaan viellä. Rajoittimet kyllä laitan. Riiput pidemmiksi? Toki painoa ei ole takana nimeksikään nyt. https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...11364577_n.jpg Keula ei tuosta painu sisään kuin max 2cm ( ei varmaan tarvikkaan? ). Toki 35" ottaisi jo kiinni ja kovasti. 33" toimii viellä alla ääriasennossakin. https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...51248179_n.jpg Tohon sen sai kun väkisin hyppi perän päällä ja väänsi ja käänsi. :D Edessä siis läjän vakio vieterit ja hodarin vakio iskarit. vaimentaja liki tapissaan tuossa. jousi viellä kiinni kupeissaan. jousitornia ajattelin nostaa 2" ja vaihtaa etujouset samalla 2" korottaviin. Autoa ei tarvitse nostaa siis yhtään tuosta mutta saisi pidemmät vieterit ja eloa näiden myötä? Taitaa nuo jakarit ja uudet puslatkin rajoittaa elämistä. Vahvistettu ohjauksen "takatanko" ottaa jo kiinni varsiin. :rolleyes: |
Revolveri riiput antas ainaki ulosjoustoo huimasti lisää taakse.
|
Lainaus:
Nämä ovat myös harkinnassa. Toisaalta jos hurjaksi ryhtyisi niin kierteet myös taakse.. :rolleyes: |
Lainaus:
|
Riipukkeen korvan siirto eteenpäin (n.30-60mm) ja niin paljon pidemmät riipukkeet että ovat 45 asteen kulmassa auton ollessa normaali ajokorkeudessa. Halpa ja toimiva ratkasu paskakärryn jousien toiminnan parantamiseen.
|
On juu. Eikä nuo pahat oo kotosallakaan värkätä.
|
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphoto...56823378_n.jpg
vahva vs jojota http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphoto...19048434_n.jpg Hoblaa ja koppi kuikkaan http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphoto...86593969_n.jpg http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphoto...49433073_n.jpg Samoilla lämmöillä pata ja aski irti rungosta kun ei montaa pulttia tarvinu irrottaa. Mukavasti 3.5h menikin tuossa. On tuo kaivuri vaan näppärä näissä hommissa. Toisaalta mittarin vaijeri ja kytkimen letku ei paljoa jarrutellut kun unohtu ne irrottaa.. :o :p :D Runko siis pikkupikku tallissa jossa ei voi kylläkään rälläköidä eikä hitsata. Nooh ompa ainakin kevyempi liikutella ulos ja sisään kun on pelkät aksulat paikoillaan. Myt ei vaan tee mieli enää laittaa tuota 2lt2 pataa takasin.. :D vaihtoehtoja mitäs tuonne tyrkätään? Vakio aski ja jakis pysyy joten sen mukaan ideoita. :) |
Lainaus:
|
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphoto...01215900_n.jpg
Tuossa hiukan kuvaa keulan toteutuksesta. Akselia ei ole siis käännetty ja kulma on sama kuin läjässä. Kiinnitys kohtien kohdalla on siis palkin palaset joita sipistellään viellä. Hilun runko kääntyy juuri väärään suuntaan ja varret ottivat kiinni runkoon evo1 versiossa. Toiminut omasta mielestä hyvin tuolla tavalla. Jousikupit ja iskaritornit nousee siis ylemmäs ja iskaritorni tulee suoraa kuppien kylkeen. pidemmät jouset & iskarit tietty tilalle. |
Eikös tuo Pertsin ehdotus ole asiallisesti toteutettuna täysin leimakelpoinen. Revolverit ei sitten kyllä ole.
|
Lainaus:
|
Ei ongelmia leiman suhteen, jeepissä säädettävää mallia rungonpään korva 4 vaihtoehtoa 30mm välein.
|
Lainaus:
Jos jää moottori ylimääräiseksi, niin pistä yv. Vois kiinnostaa.. |
Tekniikasta satelee kyselyitä joka puolelta. :p Hintaa kun en osaa viellä keksiä niin hulluja tarjouksia kuunnellaan. Jos tästä saa edes kohtuullisen korvauksen voin kysellä vironpuolelta uutta pataa tähän.. Aski ei ilmeisesti sovi 1kz-t.n perään myöskään? Mikä ero noille t ja te moottoreilla on? Leimaa edelleen haetaan ja näiden pitäisi olla "marginaaleissa" käsittääkseni. Nykyiseen 2lt2 kattilaan on laitettu uusi kansi ( myös nokka,venat yms. yms. uutta ) 2011 ja luonnollisesti jakopää yms. samalla. Ahdin on moro ja kytkin heikko. Hehkut motonetista joten se niistä. :D http://www.youtube.com/watch?v=E9hdymDxGqg Tuossa pätkää kun auto on viimeksi käynyt pidempää kuin piha siirtoa. ahdin työntää öljyä läpi ja pumpusta on muokattu ahtokaraa. Ahdot ja syötöt muuten vakiona.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Etuakseli irrotettu ja vanhat jousikupit ja iskari tornit rälläköity pois. Vielä rungon hiominen. Seuraavaksi uudet kupit mallaukseen ja akselin sekä rungon putsaus/maalaus. Keleistä riippuu tietty kaikki kun hitsaamossa tulee lunta ja pimeäkin iski ( maalaamossa taitaa olla pakkasta vaikka hitsaamossa on 1+ ). :D konepuoli vielä harkinnassa josko tuon 2l.n heivaisi takaisin uuden ahtimen ja hd kytkimen kanssa.. :rolleyes:
|
Runkoa hiottu kovasti.. 3 halpis rälläkkää antautui ko. hommassa ja 20v vanha boshilainen hoiti hommat loppuun ja leikkas viellä loput ifs kannakkeiden jämistä pois. Runko keveni varmaan kilon joten jouluna hankittu vatsan täyte saa olla osittain omalla paikallaan. :p Talliin suunnittelin lämmityksen joten voi päästä jopa maalaus hommiin vaikka ulkona olisi pakkasta. Sais ton rungon nopeesti nippuun niin saa akselit käsiteltäviksi. onneksi ne on jo osittain maalattu ja täysin rempattu jo vanhalla tallilla. :)
|
Runkoa sipistelty edelleen ja putsattu. peristä valutettu vedet ja öljyt ulos. Huonot huohottimet siis ollut. Onko noi hyviä nuo takaisku venttiili mallit? Ylimääräiset letkut saattaa jäädä matkaan risukossa.. :rolleyes: Etuakselin tuupasin takas kiinni mallailua varten mutta kerran sen vielä irroitan. Tyhjennys ropun ympäristö etuaksulassa on sen näköinen ( proppu ja kuori on yhdistynyt itestään. :D ) että panssari on pakko tehdä ja ölpän tyhjennys suoritetaan "imurilla" jatkossakin. Vanha kone saa mennä vielä keulille mutta vaihtuu joskus parempaan. Uusi kytkin vaihtuu jos on tarvetta tai sitten tutkiaan säätöjä vaan. Ahdin ainakin vaihtuu ja perus läpikäynti/puunaus muutenkin suoritetaan. Huomattavasti kivempi ropata kun paikat on puhtaita ja maalattuja + tervatut pultit aukeaa helposti. :cool:
|
Moottorix
Mix et samoil työhaluilla laita rooverin kasia sinne ????
Ja saa vieläkin leimattua... |
Lainaus:
|
Juu kaikki teknik ideat otetaan vastaan tulevaisuutta varten. Tallissa lötköttää 603 lohko jota ajattelin mittailla myös.. bensa konetta ei ole tulossa. Huomenna kulmaan kävelemään ja illalla nostan koneen pukkiin kiinni.
|
Uusia ajatuksia kehitellään ja pohdiskellaan. Esim. huoltoajoneuvoksi muutamista. Saisi lavan koko olla mieluisa ja tuo 1800kg taistelukunnossa ei varmaankaan rasita menoa. :p flatbedi jää vielä liiteriin ja lava tulee takas mallina töpölux. Omaan silmään on kyllä paremman näköinen+käytännöllisempi oikealla lavalla. Lavaan vaan putkea ympäri ja pohjan alle akut + tankki + mahdollisesti etuvirveli. aika näyttää ( vinssin paikan ). Koneen nostelin pukkiin ja roudasin talliin.
Edit omassa pihassa ne perseeseen potkiat on kortilla. :/ Vaimokin höpisi että pitäs siivota ja kuurata.. Nooh menin talliin ja järjestin työkaluja / aarteita ja join muutaman pirkan. Tämäkin oli ilmeisesti väärin vaikka ohjeistus oli mielestäni hyvin selvä. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122974
Kupit olisi nyt uusilla paikoilla ja 2" ylempänä entiseen verrattuna. Iskari tornin toinen puoli näkyy myös. Eli 2" korottavat jouset hakuseen tai hdj.n lässähtäneet niin saadaan auto takasin "vakio" korkeuteen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122975 Kuskinpuolella pelkkä kuppi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122976 Pikkasen piti täytellä kuoppia ja ruiskasta sprayta niskaan ettei heti ruostu. :o Suditaan sitten mustaa niskaan ( ja paksusti ) kun kaikki on valmista. Massat jätetään pois mitänyt kotelosuojia voi vähän pistellä. |
Apparin puoli olisi valmis kuppien ja iskari tornin osalta ja kuskin puoli sipistelyä vailla. Rugosta vielä muuta osa irti ja etupää saa maalin niskaan. :) jos tuo kone ei mene kaupaksi niin nostetaan se takas askin kanssa. panssarin jos tekisi vielä ennen kopan nostoa rungolle. Millasta tavaraa arvoisat lukijat on käyttänyt pohjapanssarissa?
|
Sivu luotu: 19:44 (GMT +2). |