Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   G Smurffi banzerwagen uuteen nousuun (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88099)

nbf 07.09.2011 04:40

G Smurffi banzerwagen uuteen nousuun
 
King cap siirtyi hellempään käsittelyyn kaverille sopivalla raha tukolla joten oli aika etsiä uutta.
Aikani pyörin ja etsiskelin autoa foorumilta/nettiautosta niin vähän väliä sattui silmään micon G merssu. Aluksi ajatus tuntui huvittavalta että minulla olisi mersu (sen verran on tullut mersu miehille kuittattua että ihan hävettää) mutta aikani itselleni uskottelin että eihän se g sarja ole edes varsinaisesti mersu vaikka onhan se, niin vihdoin ja viiimein uskalsin soittaa micolle. Eihän se auttanut kuin lähteä katsomaan mersua, mersu oli todellakin projekti kuntoinen. Perävälitys oli irti, etu iskarit oli irti, takaiskarit oli irti, valoja rikki ja pyörän kaarien laajennus kesken jne.
Joskus aikoinaan päätin että en ota enää projekteja vain ja ainoastaan valmiita autoja joista vähän parentelemalla saa hyviä. Miten kävikään? 5.9 käytiin kasaamassa micon luona auto melkein ajokuntoon ja 6.9 mentiin ja kasatiin loppuun.

Eli voidaan sanoa että projekti alkoi 5.9.

Tekniikka tällä hetkellä.
280 twincam
vaihdelaatikko mallia automaatti
alkuperäinen kruunulukko perä takana
edessä normi tasauspyörästö
Jousitus/iskunvaimennus edessä vakio
takana jotain julmempaa
inventteri
tankki siirretty sisälle
kaksi akku järjestelmä tehty
Kiina vinssi keulassa

Mukaan tulee/vaihtuu paikoilleen
OM603
Om603 perään automaattilaatikko
Eteen tupla iskarit ja korotuspalat jousten väliin
Taakse korotuspalat
39,5" boggerit
Valoja
Sisusta siistitään
Ylimaalaus
Katsastus


Auto siirrettiin ajamalla kahden vuoden seisonnan jälkeen outokummusta joensuuhun. Reissuhan meni niinkuin olin ennustanutkin eli eihän se bensa mersu voi perille asti tuoda :D

Ensimmäisenä ongelmana oli turve joka syttyi palamaan pakoputken päällä, reippaat sammutus työt ja taas mentiin.
Seuraavana lämpöongelmat :mad:
Auto ei ladannut ja startissa jotain paskaa kun ei meinannut aina ottaa päälle.
Viimeisempänä muttei vähäisimpänä n.300m ennen tallia auto sammui eikä suostunut käynnistymään enää joten hinaamalla tallille. :(

Klo22:23 auto saatiin tallin pihaan ja tänään olisi tarkoitus aloittaa ihan vaan pesulla jotta safari paskat saa pois pinnasta.

Muutama kuva micon luolta vähän jo kasattuna.

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg'http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg

Topi1982 07.09.2011 06:50

Hyvä, siitä se alkaa.
Kuvassa jo mopo karannut, kun roikkuu tallin katossa!:cool:

Mico 07.09.2011 14:05

Jeps, siitä se "Keiju" kohta palautuu luonnon kiertokulkuun ja takaisin metsään hajoilemaan. Tulipas taas tämänkin kesken eräiseksi jääneen rojektin lähdettyä vannottua että seuraavan maasturin hommaan "valmiina" :D

Hieno homma että meni osaaviin käsiin ja vieläpä Isory:n alueelle, niin saa sitten itsekkin joskus tulevaisuudessa harmitella samoilla safareilla että miksi tuo tuli myytyä:rolleyes:

Mutta eikun selkä kyyryssä kohti uusia pettymyksiä, nyt pidän pitkän tauon tästä harrastuksesta ja keskityn farkkukorisiin turvaistuimen kuljetuslaitteisiin...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jyty (Viesti 797056)
Hyvä, siitä se alkaa.
Kuvassa jo mopo karannut, kun roikkuu tallin katossa!:cool:

...itse asiassa Mopo on ruuvattu kattoon, että se ei karkailisi:D

Janne1986 07.09.2011 14:54

Kannattaa varmaa noihin helmoihin laittaa putket jatkoks.
Näyttäis jäävän aika kaposelle tuolleen.
Ei tarvi olla oikomassa ovia.:D

tdi 07.09.2011 18:26

tsemppii projektiin ! kiinnostaa tietenkin tuo tekniikka onko sille jotakin luvassa ? oliko vapari vai turbo ?:rolleyes:

nbf 07.09.2011 18:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 (Viesti 797150)
Kannattaa varmaa noihin helmoihin laittaa putket jatkoks.
Näyttäis jäävän aika kaposelle tuolleen.
Ei tarvi olla oikomassa ovia.:D

Juu kyllä siihen nojaus putket tulee

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 797215)
tsemppii projektiin ! kiinnostaa tietenkin tuo tekniikka onko sille jotakin luvassa ? oliko vapari vai turbo ?:rolleyes:

Tällä hetkellä se on vapaasti hengittävä mutta ahdin siihen tulee.

Todennäköisesti ei tule olemaan super turbo mutta ainakin satasta sen pitäs kulkea ahtimen asennuksen jälkeen :D

Tänään siivosin sisältä jo ylimääräisen poikkeen ja laitoin moottorin taas käynti kuntoon. Vikahan oli niinkin iso kuin aivan paska akku ja toisen akun maadoitus johto oli melkein irti. Niin kuiviin veti akun että ei jaksanut käydä :p

Jostain syystä on kiva ruveta laittamaan autoa kun se on siisti ja puhdas niin ulkoa kuin sisältäkin. Jos onnistun luistamaan radio rock risteilyn tänä v-loppuna niin mersun pitäisi käydä pöllö öljyllä jo sunnuntaina :) ilman ahdinta kylläkin

Slazha 07.09.2011 20:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 797218)
Jostain syystä on kiva ruveta laittamaan autoa kun se on siisti ja puhdas niin ulkoa kuin sisältäkin.

Käytitkö harjapesussa niinkun suunniteltiin? :D

nbf 08.09.2011 04:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Slazha (Viesti 797256)
Käytitkö harjapesussa niinkun suunniteltiin? :D


En oo vielä käyttyny. Eikä kehtaakkaan ettei maalipinta naarmuudu :D


Yritin muuten soittaa sulle eilen niin jonkun akan kanssa puhuit maratooni puhelua

nbf 08.09.2011 11:42

Nyt on pää mietitty puhki mutta en saa päähäni että minkä värinen tästä autosta pitää tehdä :mad:

Pinkkiä on ehdotettu jo monesti mutta kun tällä pitäisi ajaa ihan ihmisten ilmoilla.

Ehdotuksia?

Mico 08.09.2011 11:51

ral9005 pohjalle mattana ja pääkallo + possu gamo väreillä ral4010 ja ral9007 :D:D:D:D:D

nbf 08.09.2011 12:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 797408)
ral9005 pohjalle mattana ja pääkallo + possu gamo väreillä ral4010 ja ral9007 :D:D:D:D:D

Joo ja sellaset elävät pääkallo maalaukset :D

nbf 08.09.2011 18:59

Nyt näyttää pahasti siltä että onnistuin luistamaan sen rock risteilyn mutta nyt kukaan ei jouda kaveriksi moottorin vaihto hommiin ja yksinään ei oikein viikonloppuun kerkeä :mad:

nbf 10.09.2011 20:05

Päivä siinä vierehti mutta nyt olis pyöräkotelot avarrettu molemmin puolin ja palkki helmat laitettu. Eli korin hitsaukset on valmiit :D Yksinään kun tekee niin on yllättävän hidasta. Loppu illasta sain jo kaverin niin nopeutu hommat puolella :)
Tulihan noita joustojakin koeteltua mutta kuvat on niin pimeitä että niistä ei saa selvää :D

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg

^tässä kuvassa tein tilaa pyörälle ihan lekalla ja rälläkällä. Leikkasin vaan viiltoja ja kovia lyöntejä :p

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg

Patu925 10.09.2011 20:40

Ihan mielenkiinnosta utelu eli mitkä välitykset on tossa perissä?
Mietitytti se että isot kumit vakiovälityksien kera voipi olla mielenkiintoinen yhdistelmä huolimatta siitä että on automaattiloota.

Koneen kun survot paikoilleen niin kannattaa tarkistaa etuakselin ja koneen väli max. sisäänjoustossa...

nbf 10.09.2011 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 798100)
Ihan mielenkiinnosta utelu eli mitkä välitykset on tossa perissä?
Mietitytti se että isot kumit vakiovälityksien kera voipi olla mielenkiintoinen yhdistelmä huolimatta siitä että on automaattiloota.

Koneen kun survot paikoilleen niin kannattaa tarkistaa etuakselin ja koneen väli max. sisäänjoustossa...


Tuohan on alunperinkin diesel mutta sinne on jossain vaiheessa vaihdettu bensa moottori eli siis dieselin vakio perät. Välitystä en tiedä mutta joku varmaan tietää.
Nopeaksi se menee olipahan mikä vaan mutta Jyty kertoi että apua siihen olisi hyvinkin lähellä joensuuta ;)

Mitä tarkoitat tuolla? Olisko mahdollista tulla ongelmia etukardaanin kanssa? Tuossa on vakio nopeusnivelillä kardaanit. En tiedä onko alunperin vai onko joku siihen muuttanut sellaiset.

Patu925 10.09.2011 20:55

Lainaus:

Mitä tarkoitat tuolla?
Sen akselin missä on renkaat kiinni... Meinaan kun on "jouset pohjassa" tilanne niin ei etuakseli ja kone kohtaa... Toisaalta kone sopivan alas niin painopiste ei ole turhaan ylhäällä...

nbf 10.09.2011 21:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 798110)
Sen akselin missä on renkaat kiinni... Meinaan kun on "jouset pohjassa" tilanne niin ei etuakseli ja kone kohtaa... Toisaalta kone sopivan alas niin painopiste ei ole turhaan ylhäällä...


Siis ymmärsin kyllä mikä on etuakseli :D mulle vaan tuli ekana mieleen kardaani ongelmat kun puhutaan maksimi joustosta ja nyt kun luen ajatuksen kanssa tuon sinun kommentin niin ei tarvitse edes kysyä. Nolottaa! Pitäisi joskus lukea oikeasti ajatuksen kanssa eikä vaan olettaa

TommiH 11.09.2011 18:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 798106)
Tuossa on vakio nopeusnivelillä kardaanit. En tiedä onko alunperin vai onko joku siihen muuttanut sellaiset.

Ei ole alunperin vakkareita. Muistaakseni nuo on Audin tahi Syncro Pornstartterin kardaaneista peräisin.

Mico 12.09.2011 15:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TommiH (Viesti 798356)
Ei ole alunperin vakkareita. Muistaakseni nuo on Audin tahi Syncro Pornstartterin kardaaneista peräisin.

Jeps, VAGgilaista palikkaa ovat, Kuusjärven seppä ne sinne aikoinaan leiponut ettei edelliseltä omistajalta tippuisi paikat hampaista Siperian reissuilla. Siperian reissuilut myös syynä tuolle bensakoneswapille kun ei kuullemma meinaa saada tiisseliä Uralin toiselta puolelta????

En usko että niillä korotuksilla mitkä tulossa on mitään ongelmia öljypohjaan osumisen kanssa, joskus jossain asennossa keikkuessa sain etukardaanilla särettyä automaagin lauhuttimen putken, mutta osasyyllinen oli varmaan myös rikkinäinen moottorin kumityyny.

Joudut muuten vielä ottaa pois nuo korin kiinnikkeet tuolta etujalkotiloista 35"kin otti niihen kiinni:D tai siirrä etuakselia etiä päin niin lähtee loputkin etuylityksestä:cool:

Perälukon pneumatiikkarojut on muuten vielä tuolla tallinpöydällä kunhan kaipailet niitä:D

nbf 12.09.2011 18:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 798657)
Jeps, VAGgilaista palikkaa ovat, Kuusjärven seppä ne sinne aikoinaan leiponut ettei edelliseltä omistajalta tippuisi paikat hampaista Siperian reissuilla. Siperian reissuilut myös syynä tuolle bensakoneswapille kun ei kuullemma meinaa saada tiisseliä Uralin toiselta puolelta????

En usko että niillä korotuksilla mitkä tulossa on mitään ongelmia öljypohjaan osumisen kanssa, joskus jossain asennossa keikkuessa sain etukardaanilla särettyä automaagin lauhuttimen putken, mutta osasyyllinen oli varmaan myös rikkinäinen moottorin kumityyny.

Joudut muuten vielä ottaa pois nuo korin kiinnikkeet tuolta etujalkotiloista 35"kin otti niihen kiinni:D tai siirrä etuakselia etiä päin niin lähtee loputkin etuylityksestä:cool:

Perälukon pneumatiikkarojut on muuten vielä tuolla tallinpöydällä kunhan kaipailet niitä:D

Niinhän ne perkskele jäi. Pitää käydä joku päivä hakemassa ne tai jo oot liikenteessä niin viskaa tallille ne ;)

nbf 14.09.2011 05:48

Tänään jos saisi maalin päälle :) Eilen sen verran sain aikaiseksi että teippasin ja hioin auton melkein kokonaan.

Taka ovesta löytyi ikäviä yllätyksiä mutta tässä lajissa se ei haittaa :D

Kittiä oli 1-2,5cm kerros takaovien alalaidoissa.

Sinäänsä jännä että ihan mistä tahansa avasi maalipinnan niin alla oli kittiä, oliskohan joskus kitattu koko auto ympäriinsä jenkki tyylillä?

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg

Sen verran vielä teen tänään ennen maalausta että otan kahvat ja peilit poikkeen

Kuisma 14.09.2011 05:58

Minkäs värinen tästä tulee? ja millon diiseli paikalleen??

nbf 14.09.2011 06:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kuisma (Viesti 799179)
Minkäs värinen tästä tulee? ja millon diiseli paikalleen??


Diesel menee paikoilleen kunhan tuo kartan lukija kerkeis kaveriksi nimimerkki Slazha eli myller

Väri selviää tänään kunhan kuvia tulee;) Ral 5xxx

nbf 14.09.2011 15:47

Väri on vaihtunut! Jakaa jonkin verran mielipiteitä :D

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg

Mico 14.09.2011 17:22

:eek: mein g-wagen! :eek:

Janne1986 14.09.2011 19:47

smurffi:D

nbf 14.09.2011 19:49

Pakkohan sitä oli käydä kasaamassa vielä illasta :)

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg

nbf 14.09.2011 19:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 (Viesti 799365)
smurffi:D

Juu tuota olen kuullut pari kertaa :D
Kaveri ehdotti että olis maalannu katon valkoiseksi

Kuisma 14.09.2011 20:05

Tulipas uljaan näkönen :D

Mico 14.09.2011 20:19

hmm.. ootko muuten huomannut että jos tuossa tallissa laitat korotukset ja pökkyrät alle niin ei mahdu G-wagen ovesta ulos :D

(pakkohan se on jotain huudella kun etenee niin nopeasti tämä projekti että ihan jo alkaa harmittaa kun tuli myytyä:D)

Muisti palailee pätkittäin... takakontin tankki-akku-kompura-vinssi-häkkyrä ei ole kiinni muulla kuin akunjohdoilla, bensaletkulla ja painovoimalla. Alkuperäinen suunnitelma oli pultata lattiaan ja pyöränkoteloihin kiinni, jos sitten joskus olisi halunnut sinne ne +3hlö penkit, niin olis ollut helppo irroittaa, mut kannattanee laittaa vaikka kempillä kiinni ettei tule vahinkoa jos/kun kaatuu metsässä:eek:

nbf 14.09.2011 20:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 799388)
hmm.. ootko muuten huomannut että jos tuossa tallissa laitat korotukset ja pökkyrät alle niin ei mahdu G-wagen ovesta ulos :D

(pakkohan se on jotain huudella kun etenee niin nopeasti tämä projekti että ihan jo alkaa harmittaa kun tuli myytyä:D)

Muisti palailee pätkittäin... takakontin tankki-akku-kompura-vinssi-häkkyrä ei ole kiinni muulla kuin akunjohdoilla, bensaletkulla ja painovoimalla. Alkuperäinen suunnitelma oli pultata lattiaan ja pyöränkoteloihin kiinni, jos sitten joskus olisi halunnut sinne ne +3hlö penkit, niin olis ollut helppo irroittaa, mut kannattanee laittaa vaikka kempillä kiinni ettei tule vahinkoa jos/kun kaatuu metsässä:eek:


Point taken en laita pökkyröitä tuolla :D

Juu huomasin sen että se ei ole millään kiinni mutta ei se jää tuonne kun tankkia pitää siirtää niin sama on ottaa toistaiseksi pois kunnes löytää takavinssin.

Mitä se yksi katkaisin missä on se ledi päässä tekee?

Slazha 14.09.2011 20:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 799181)
Diesel menee paikoilleen kunhan tuo kartan lukija kerkeis kaveriksi nimimerkki Slazha eli myller

Tässä itellä meinaa olla kiirettä kämpän remontin kanssa ja siinä sivussa pitäs harrastaa jonkin näköstä sosiaalista kanssakäymistä naiseläjien kanssa.
Mutta eiköhän tässä syksyn aikana saada sulle pöllö-öljyllä toimiva merssu:cool:

nbf 14.09.2011 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Slazha (Viesti 799394)
Tässä itellä meinaa olla kiirettä kämpän remontin kanssa ja siinä sivussa pitäs harrastaa jonkin näköstä sosiaalista kanssakäymistä naiseläjien kanssa.
Mutta eiköhän tässä syksyn aikana saada sulle pöllö-öljyllä toimiva merssu:cool:


Elä sie ressii ota laitetaan kun laitetaan. Tarviitko sie kaveria sinne remontille?

Mico 14.09.2011 23:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 799392)
Mitä se yksi katkaisin missä on se ledi päässä tekee?

Elä helvetissä koske siihen jos on akut kiinni, se on tamppoonin poisto!!!:D:D:D:D

nbf 15.09.2011 05:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 799439)
Elä helvetissä koske siihen jos on akut kiinni, se on tamppoonin poisto!!!:D:D:D:D

:D:D tipuin sohvalta saatana :D:D

Mico 22.09.2011 23:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 799448)
:D:D tipuin sohvalta saatana :D:D

Löitkö samalla piäs pöyvänkulmaan? kun ei oo viikkoon päivitystä tullut projektiin:D:D:D:D

nbf 23.09.2011 03:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 802006)
Löitkö samalla piäs pöyvänkulmaan? kun ei oo viikkoon päivitystä tullut projektiin:D:D:D:D


Tipahdin motivaatio monttuun :D No ei helvetin moinen kiire on ollut mutta tänä iltana taas tapahtuu.

Löysin mersun lattialta ruosteisin ison avainnipun siinä oli audin avain ja paljon abloy avaimia. Mietin vaan että jos satut etsimään n.2vuotta sitten kadonnutta avainnippua niin se on löytynyt :D

nbf 25.09.2011 06:57

Motivaatio montusta kun olin kiipeämässä ylös niin alkoholi otti vallan. Eli eipä taas saannut oikein mitään aikaiseksi :D

Kattoverhoilu värjätty uudestaan
Jarrut ilmattu
Pissapoika rakennettu (BMW osista)
Peruutus valot asennettu
Takavalot asennettu
Sisältä taas vähän putsattu
Turbo hankittu
Vanteitten keskiöt hankittu
Radio asennettu :D


Nythän se olis katsastuskunnossa :cool:

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

Vielä näkyy raitoja kattoverhoilussa mutta nyt ne on jo tasottuneet kun ovat kuivanut

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
BMW e30 pissapojan säiliö ja pumppu, mersun omalla katkaisimella

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
Slazha eli myller asentamassa valoja

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
Tässä kuvassa talli on aivan muuten pimeä ja kaksi ledi työvaloa päällä
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

nbf 25.09.2011 10:47

Metsään kun ei ole muuten päässyt niin piti käydä koko perheen voimin ihan kävelemässä. Mukavat paikat ihan tässä lähellä kotia.

Kuvissa mukana kaksi mäyräkoiraa ja rajoitin :D

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/Uusi/IMG_0...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/Uusi/IMG_0...G/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/Uusi/IMG_0...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/Uusi/IMG_0...G/_smaller.jpg

nbf 27.09.2011 19:51

Mersun määräaikaiskatsastus on nyt suoritettu :D

Nyt pääsee taas ilolla rakentamaan kun leima nosti pois sieltä motivaatio montusta.

Mico 27.09.2011 21:54

a) Onnea - tuuria?
b) Lahjusta - uhkailua?
c) Kuuro-sokea-tuntoaistiton-flunssainen katsastusmies?

:D:D:D:D:D:D:D

Tämähän etenee edelleen nopeasti vaikka päivitysvälit kasvaneet :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ilmaiset vihjeet listaus eli Tekninentuki 24/7 :

-Vaihoitko jo nokivasaran nokalle? jos et niin kannattaa katsoa välikardaanin rätin kunto ennenkuin upottaa laseja myöten puroon! siellä on muistaakseni w124 rätti paikallaan (kestää ihan yhtä huonosti kuin omansa mutta 5x halvempi)
-Syöttöpumpun säädöt takaisin vakioiksi: syöttöruuvi 2,5k kiinni, vetävät 4 k auki, tyhjäkäynti 2,5k kiinni
-Vaihelaatikon takakiinnike, sille sattui jotain joskus ja sitä hieman juopuneena ehjättiin (kukaan ei muista miten) mutta senkin jälkeen vielä sahvaarilla muutaman kerran käytiin ilman ongelmia....
-Niin joo ja se perälukon ilmatikku edelleen tallin pöydällä, "tönköllä" kytkennällä siitä silloin viimeksi tuli särki + kannattanee simmata välitys!
-Ohjausvarret kannattanee vahvistaa!!!!! vääntyivät jo 16/35 pökkyrällä.
-Ohjausiskari kiinni tai urakkanuppi pois, pikkurilli murtui myös 16/35 pökkyrällä.

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0241.jpg

ainiin tuo kattoverhoilu... on niin kivoja nämä monivalinta tehtävät:

a) Suota ja paskaa joka aiheuttanut pilkustoa vuosien varrella?
b) Tippailtu paskaojassa väärinpäin, vipuvirhe kaivoksen jätealueella?
c) Olut-siideri sota, auto täynnä porukkaa laskettelurinnettä ylös-alas kesällä, perässä tullut sinkin jatkona Honda Accord katollaan ja kukaan ei soittanut poliisia?

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Mico 27.09.2011 21:57

Tuossa vielä tuosta pumpun ruuvauksesta, jollei ole jo tuttua

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/04022005.html

nbf 28.09.2011 03:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 803561)
a) Onnea - tuuria?
b) Lahjusta - uhkailua?
c) Kuuro-sokea-tuntoaistiton-flunssainen katsastusmies?

:D:D:D:D:D:D:D

Tämähän etenee edelleen nopeasti vaikka päivitysvälit kasvaneet :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ilmaiset vihjeet listaus eli Tekninentuki 24/7 :

-Vaihoitko jo nokivasaran nokalle? jos et niin kannattaa katsoa välikardaanin rätin kunto ennenkuin upottaa laseja myöten puroon! siellä on muistaakseni w124 rätti paikallaan (kestää ihan yhtä huonosti kuin omansa mutta 5x halvempi)
-Syöttöpumpun säädöt takaisin vakioiksi: syöttöruuvi 2,5k kiinni, vetävät 4 k auki, tyhjäkäynti 2,5k kiinni
-Vaihelaatikon takakiinnike, sille sattui jotain joskus ja sitä hieman juopuneena ehjättiin (kukaan ei muista miten) mutta senkin jälkeen vielä sahvaarilla muutaman kerran käytiin ilman ongelmia....
-Niin joo ja se perälukon ilmatikku edelleen tallin pöydällä, "tönköllä" kytkennällä siitä silloin viimeksi tuli särki + kannattanee simmata välitys!
-Ohjausvarret kannattanee vahvistaa!!!!! vääntyivät jo 16/35 pökkyrällä.
-Ohjausiskari kiinni tai urakkanuppi pois, pikkurilli murtui myös 16/35 pökkyrällä.

http://www.nic.fi/%7Edanes/w638_2/jutut/pic/p0241.jpg

ainiin tuo kattoverhoilu... on niin kivoja nämä monivalinta tehtävät:

a) Suota ja paskaa joka aiheuttanut pilkustoa vuosien varrella?
b) Tippailtu paskaojassa väärinpäin, vipuvirhe kaivoksen jätealueella?
c) Olut-siideri sota, auto täynnä porukkaa laskettelurinnettä ylös-alas kesällä, perässä tullut sinkin jatkona Honda Accord katollaan ja kukaan ei soittanut poliisia?

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:


Näkisin että ekaan vastaus on C :D
Alimpaan veikkaisin myös C

Tekninen tuki on aina paikallaan ja ilmeisesti kerran lähdetään benssiiini moottorilla saffarille ja sitten nokivasara nokalle. Vaihdelaatikon takakorvakko on ihan "jees" se on tehty köykämiinistä ja todennäköisesti humalassa ;)

Slazha 28.09.2011 18:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 803561)
a) Onnea - tuuria?
b) Lahjusta - uhkailua?
c) Kuuro-sokea-tuntoaistiton-flunssainen katsastusmies?

veikkaisin että katsastusmies on vaan ollu silmät kiinni ja hokenu "ei tää niin paha oo":D

nbf 01.10.2011 08:58

Edistystä tuli:
Pökkyrät alla
Helmaputket
Korotukset takana paikoillaan
Iskarin korvakot tehty eteen tuplaiskareille
Iskarin vartta jatkettu takana

Mico 01.10.2011 11:00

Kuvia, kuvia, kuvia!!!

nbf 01.10.2011 14:49

Juu-u nyt olis mursu jo ajossa ja testiajot tiellä suorittettu ja tulos ei hyvä. Aivan kauhea ajaa ja pelottaa mutkissa :D pistetään renkaitten piikkiin. Käyttökumeiksi pitää ostaa 35".

Neuvoja ja ohjeita otetaan vastaan ajettavuuden parantamiseksi

Osa muutoksista tehty vahvassa humalassa ja loput reilussa krapulassa ;)
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpghttp://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

Slazha 01.10.2011 20:43

Joko onnistuu tynnyrijousto?:D

Liekö jyty saanu laturin kiinni omaan kulkupeliinsä?

nbf 02.10.2011 07:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Slazha (Viesti 804717)
Joko onnistuu tynnyrijousto?:D

Liekö jyty saanu laturin kiinni omaan kulkupeliinsä?


Juu kyllä siellä niko väänti täysillä jo johtoja kun kävin viiden maita.

Ei ihan tynnyri jousto mutta bemari jousto on jo saavutettu :D

nbf 02.10.2011 10:12

Juu eli pienen offroad testin jälkeen huomattu seuraavaa.

Väljiä ohjauksen niveliä rupesi löytymään
Takaiskun vaimennus riittämätön
Jostain syystä jarrutehostimen letku ei pysy paikoillaan ilmeisesti liian lyhyt tai kova ettei liiku tarpeeksi

Edelleen aivan kauhea ajaa :D

Joku pappa veti herneet nenään kun testailin autoa

Mico 02.10.2011 10:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 804810)
i

Edelleen aivan kauhea ajaa :D

Niinkö? :D odotas kun tulee talvi ja pääset nauttimaan pökkyröiden mahtavasta sivuttaispidosta:D

laitoitko ohjausiskarin paikalleen?

niiden korotuspalikoiden kanssa pitää etuakselia kääntää, siinä on varmaan negatiivinen etujättö nyt?

nbf 02.10.2011 10:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 804815)
Niinkö? :D odotas kun tulee talvi ja pääset nauttimaan pökkyröiden mahtavasta sivuttaispidosta:D

laitoitko ohjausiskarin paikalleen?

niiden korotuspalikoiden kanssa pitää etuakselia kääntää, siinä on varmaan negatiivinen etujättö nyt?


Juu etuakselin kääntö edessäpäin ja ohjausiskarin asennus asap. Ilomantsiin pitäs päästä safaroimaan eli ensiviikon lauantaina joten taas kerran tulee kiire :D

Gee. 02.10.2011 11:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 804815)
niiden korotuspalikoiden kanssa pitää etuakselia kääntää, siinä on varmaan negatiivinen etujättö nyt?

Mitenkäs tuota käännetään..??

nbf 02.10.2011 15:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gee. (Viesti 804832)
Mitenkäs tuota käännetään..??


Itse meinasin siirtää jakareitten kiinnitys kohtaa akselilla.

No nyt on ponnistettu vähän paremmin mersu ja vinssi. Ehjänä tultiin lukuunottamatta apparin etuiskarin kiinnitystä.


Oli muuten hauskaa. Takalukon puuttuminen huomattiin heti ja boggreissa paineet 1,5 bar :D

kuvia alla ja videoita kunhan ne taas latautuu

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

Joske 02.10.2011 15:35

Onhan se komea peli, tais se papparainen vaan olla kateellinen... ;)

hjmk 02.10.2011 15:46

olipas erikivaa ajaa kun ei ensimmäisenä ottanu etu eikä takapää kiinni saatikka mahasta :) viikko kovaa duunia niin päästään sitten ens lauantaina ulkoiluttamaan gei smurffiinaa :D

nbf 02.10.2011 16:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Joske (Viesti 804899)
Onhan se komea peli, tais se papparainen vaan olla kateellinen... ;)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hjmk (Viesti 804905)
olipas erikivaa ajaa kun ei ensimmäisenä ottanu etu eikä takapää kiinni saatikka mahasta :) viikko kovaa duunia niin päästään sitten ens lauantaina ulkoiluttamaan gei smurffiinaa :D


Voi olla että se pappa oli kateellinen :rolleyes:

Ite oot gei :D

Videoita:
http://www.youtube.com/watch?v=Uj_pIXyyH68
http://www.youtube.com/watch?v=aLQBoy6Hhuw

pee 02.10.2011 18:42

1.5 kiloo boGGereissa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

salli mun hymiöidä...

ota kilo aluks pois, jätä 0,5 ja löydät aivan uusia kokemuksia, pitoa ja remontinkorjuuntarpehia...

:cool:==*==:cool:

Slazha 02.10.2011 19:00

kyllä minusta bukkaGee ois paljon parempi nimi tälle kun G smurffi :D

Mico 02.10.2011 20:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 804986)
1.5 kiloo boGGereissa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

salli mun hymiöidä...

ota kilo aluks pois, jätä 0,5 ja löydät aivan uusia kokemuksia, pitoa ja remontinkorjuuntarpehia...

:cool:==*==:cool:

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Ja sitten kun oot ehjännyt ne lukkovanteet että pysyvät vanteella niin 0,2bar alkaa pitää jo ihan oikeasti:cool:

Viipo 02.10.2011 20:44

Sitten kun mietit, miten ne kasataan, niin siellä on stanssilla lyöty numerot kehäpareittain ja kun laittaa ne numerot kohakkain, niin pitäs sattuu pulttijako :P
En kyl muista, heittikö seki yhessä vanteessa jotenkin hassusti...

nbf 02.10.2011 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 804986)
1.5 kiloo boGGereissa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

salli mun hymiöidä...

ota kilo aluks pois, jätä 0,5 ja löydät aivan uusia kokemuksia, pitoa ja remontinkorjuuntarpehia...

:cool:==*==:cool:

Voi olla että tälle paineelle on joku syy....:D

Halusin vaan olla varma että sinne ei jäädä rengas mutaa täynnä lukkovanteiden puuttuessa.

Vanteet on muuten valmiit jos vaikka huomenna sais alle ja laitetaan vaikka se 0,3bar niin ei tarttea hymiöidä niin paljoa :D

nbf 02.10.2011 20:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 805066)
Sitten kun mietit, miten ne kasataan, niin siellä on stanssilla lyöty numerot kehäpareittain ja kun laittaa ne numerot kohakkain, niin pitäs sattuu pulttijako :P
En kyl muista, heittikö seki yhessä vanteessa jotenkin hassusti...

Itse asiassa pistin moisen asian jo merkille kun purin niitä :)

Gee. 03.10.2011 16:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 804890)

No nyt on ponnistettu vähän paremmin mersu ja vinssi.

Monen kilon vinssi sulla on??
Itelle pitää kans hommata vinssi tuohon pitkään Geehen.

Gee.

nbf 03.10.2011 19:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gee. (Viesti 805265)
Monen kilon vinssi sulla on??
Itelle pitää kans hommata vinssi tuohon pitkään Geehen.

Gee.


12000lbs ja yllättävän hyvin tuli tuolta mutalikosta.


Kickdown ei toimi ja lämpö ongelmia jonkin verran. Mites näissä on kickdown?

Slazha 03.10.2011 19:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 805364)
Kickdown ei toimi ja lämpö ongelmia jonkin verran. Mites näissä on kickdown?

eiköhän tuo vaijerilla liene? se flekti kyllä näytti aika onnettoman kokoiselta siellä syylärin edessä

Gee. 03.10.2011 21:35

Laatikon (kardaanin) päässä on kickdownin solenoidi johon menee yksi johto ja kaasupolkimen alla kickdownin kytkin.

Gee.

Mico 03.10.2011 21:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gee. (Viesti 805422)
Laatikon (kardaanin) päässä on kickdownin solenoidi johon menee yksi johto ja kaasupolkimen alla kickdownin kytkin.

Gee.

vai liekköhän tuossa yksilössä ihan mekaaninen? pystylyhdystä lähtösin tuo tekniikka... siinä on konehuoneen puolelta sätös se tulipellissä oleva kaasuvivun hela, samoja oireita aiemminkin:cool:

lämpöongelmiin auttaa jäähyttimen pesu, mahtaa olla aika täynnä savea ripojen välit =)

nbf 04.10.2011 08:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 805426)
vai liekköhän tuossa yksilössä ihan mekaaninen? pystylyhdystä lähtösin tuo tekniikka... siinä on konehuoneen puolelta sätös se tulipellissä oleva kaasuvivun hela, samoja oireita aiemminkin:cool:

lämpöongelmiin auttaa jäähyttimen pesu, mahtaa olla aika täynnä savea ripojen välit =)


Daadaa perkele pitääpä tänään vilkaista

nbf 04.10.2011 15:35

Olipas hyvä päivä taas tänään, sain laitettua ohjausiskarin ja Henkka sai tehtyä vähän sähköjä ja minä onnistuin katkaisemaan väli kardaanin :mad:

No eikun leuka rintaan ja uusia pettymyksiä kohti.

Jos jotain positiivista pitäisi etsiä tästä päivästä niin lämpöongelmat saatiin kuriin ja auton ajettavuus parani ohjausiskarin myötä 150% :)

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg?rotation=1

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg?rotation=1

nbf 04.10.2011 15:53

http://www.youtube.com/watch?v=od72CdMxjbw
http://www.youtube.com/watch?v=shJEbUT2la0
http://www.youtube.com/watch?v=2VHCf02amW8
Pari videota kun koeteltiin että pääseekö siitä mutalikosta yli ajamalla. Nauhaa kenkää antamalla pääsi :D

Mico 04.10.2011 16:02

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Kattos vaan, löytyihän siihen välijordaaniin viimeinkin rätti mitä ei saa rikottua!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

nbf 04.10.2011 16:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 805615)
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Kattos vaan, löytyihän siihen välijordaaniin viimeinkin rätti mitä ei saa rikottua!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D


Juu taisi löytyä :D

pee 04.10.2011 20:27

onks tuo välikardaani tehty pakoputkiputkesta ? melko ujon oloista vs. alkup

voivoi sentään... oisko nyt hyvä aika tekniikan vaihdolle, kun välikardaani on jo "irti"

nbf 05.10.2011 02:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 805712)
onks tuo välikardaani tehty pakoputkiputkesta ? melko ujon oloista vs. alkup

voivoi sentään... oisko nyt hyvä aika tekniikan vaihdolle, kun välikardaani on jo "irti"


Ilomantsiin safarille on kerittävä eli kardaani korjataan vielä ja sitten täysillä dieselöintiin. :)

Jotain pakoputken tapaista tuo on :D

nbf 06.10.2011 17:41

Juu nyt olis kardaani korjattu ja akut laitettu siististi taakse. Itse olen ollut aivan pihalla viime päivät joten helvetin iso kiitos Aapolle ja Henkalle :D

Niin ja anteeksi jätkät kun saatoin olla vähän ärhäkkä mutta kun tuo olo ei ole mitä parhain

Slazha 06.10.2011 18:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 806186)
Juu nyt olis kardaani korjattu ja akut laitettu siististi taakse. Itse olen ollut aivan pihalla viime päivät joten helvetin iso kiitos Aapolle ja Henkalle :D

Niin ja anteeksi jätkät kun saatoin olla vähän ärhäkkä mutta kun tuo olo ei ole mitä parhain

joo, oli jotenkin kiree olo koko päivän tallilla, noh kyllä se siitä :)

Mulla on ihan selvä visio sille lukko hommalle, jos vaan suinkin kerkeen niin tulen huomennakin laittamaan

Mico 06.10.2011 18:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Slazha (Viesti 806217)
Mulla on ihan selvä visio sille lukko hommalle, jos vaan suinkin kerkeen niin tulen huomennakin laittamaan

;) jos perälukolle meinasia rakennella kytkentälaitetta niin sitä ei kannata pakottaa jatkuvalla ja liian suurella voimalla kiinni, sorvas viimeksi ittensä paskaksi kun oli kiilattu tornit kiinni.... tosin ne uudet rojut siellä on työkaluterästä, että ei pitäisi olla niin helppoja sorvaantumaan.

nbf 07.10.2011 07:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Slazha (Viesti 806217)
joo, oli jotenkin kiree olo koko päivän tallilla, noh kyllä se siitä :)

Mulla on ihan selvä visio sille lukko hommalle, jos vaan suinkin kerkeen niin tulen huomennakin laittamaan



Tule ihmeessä jos kerkeät kaveriksi

Mörkö 07.10.2011 10:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 805426)
vai liekköhän tuossa yksilössä ihan mekaaninen? pystylyhdystä lähtösin tuo tekniikka... siinä on konehuoneen puolelta sätös se tulipellissä oleva kaasuvivun hela, samoja oireita aiemminkin:cool:

lämpöongelmiin auttaa jäähyttimen pesu, mahtaa olla aika täynnä savea ripojen välit =)

Kickdown toimii vaihdelaatikon takapäässä olevalla solenoidilla, jonka nappi on kaasupolkimen alla. Juuri niin kuten "Gee" sanoi...
Kaasuvivustolla, joka menee vaihteistolle, säädetään vaihdon ajankohtaa(samalla se tietty vaikuttaa siihen kuinka herkästi heittää pienemmälle vaikkei kaasu olekkaan aivan pohjassa).

nbf 09.10.2011 06:44

Juu kickdown toimi.

Olin tulossa ojan yli ja polkaisin kaasua reilusti tämän seurauksena mersu pysähtyi seuraavan kerran melko vauhdikkaasti hiluxin perään ja keula paskaksi. Kaasu vivusto jumittui polttoaine putken alle eli kaasu pohjassa mentiin. Tuli todella avuton olo auton ratissa kun ei kerennyt mitään tehdä.

Päivitellään kunhan taas jaksaa :(

Kori vääntyi sen verran ettei ovet mene kiinni

Mico 09.10.2011 08:22

Schaizze! dein banzarwagen ist kaput:D

Kovan paukunhan tuo on ottanut jos alkaa oviaukkoja ahdistaa, toivotaan että olisi runko pysynyt suorana.

nbf 09.10.2011 08:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 807003)
Schaizze! dein banzarwagen ist kaput:D

Kovan paukunhan tuo on ottanut jos alkaa oviaukkoja ahdistaa, toivotaan että olisi runko pysynyt suorana.

Kiitos! Tuo saksan kielinen kommentti pelasti ehkä koko päivän :D:D:D

Ei se edes loppuunsa kohti ollut kova paukku hiluxi hyppäs eteenpäin suoraan jeepin persieen ja mersun vinssi on niinkuin jyty neuvoi eli maskin sisässä.
Korin etummaiset kiinnikkeet on kääntyneet taaksepäin :mad:

Uskoisin että polttoaine putket on hiukan lämmöstä eläneet kun se keitti aika monesti ja tästä syystä taipuneet hiukan kaasuvivun eteen.

Käy kato se video tuolta safari topicista.

Viipo 09.10.2011 10:07

Auts!

http://www.youtube.com/watch?v=WGfi_...ailpage#t=369s

Tämän vuoksi kunnon etusuojajärjestelmä on must.

RJ:llä on menty vahingossa erään bertan perseeseen samalla tapaa parikin kertaa...

Patu925 09.10.2011 10:28

Kieltämättä hurjalta näytti tuo tilanne... Edelleenkin hyvää tuuria ettei sitä yleisöä sattunut just tossa kohtaa kulkemaan keulan editse...

No vaurioista villi arvaus että lokasiivet työntivät A pilaria vähän taaksepäin ja siksi ovet ei enää mene kiinni. Runko ruskin vielä noilla vauhtiloilla on nyrjähtänyt minnekään, on se sen verran vahvaa tavaraa.

Kun alkusäikähdyksestä toivutte niin nyt tuo keula on helppo (jotain on kuitenkin tehtävä) muokata eli syylärin ja vinssin sijoittelu uusiksi niin alkaa pääsemään ojan yli ilman kyntämistä.
Konepellistä saranat ympäri niin takareuna nousee ylemmäs ja kone jäähtyy...

Kaasuvivustolle tehkää myös jotain, sillo ei naurata jos on pikkuoffari renkaan alla... Peltiä on maailma täynnä mutta...

nbf 09.10.2011 11:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 807042)
Kieltämättä hurjalta näytti tuo tilanne... Edelleenkin hyvää tuuria ettei sitä yleisöä sattunut just tossa kohtaa kulkemaan keulan editse...

No vaurioista villi arvaus että lokasiivet työntivät A pilaria vähän taaksepäin ja siksi ovet ei enää mene kiinni. Runko ruskin vielä noilla vauhtiloilla on nyrjähtänyt minnekään, on se sen verran vahvaa tavaraa.

Kun alkusäikähdyksestä toivutte niin nyt tuo keula on helppo (jotain on kuitenkin tehtävä) muokata eli syylärin ja vinssin sijoittelu uusiksi niin alkaa pääsemään ojan yli ilman kyntämistä.
Konepellistä saranat ympäri niin takareuna nousee ylemmäs ja kone jäähtyy...

Kaasuvivustolle tehkää myös jotain, sillo ei naurata jos on pikkuoffari renkaan alla... Peltiä on maailma täynnä mutta...


Eli tilannehhan on se että oli tarkoitus tasan tämä safari päästä tuolla tekniikalla ja tuolla etu ylityksellä. :D Nythän sinne tulee se om603 ja ahdin, ikävä kyllä vieläkin automaagilla eli jos sattuu huono tuuri niin tuo tilanne on mahdollinen uudestaan.

Keulaa lyhennetään juurikin niin paljon kun pystytään mutta nyt menee motivaatiota kerätessä. Kun asiaa on sulateltu niin kyllä se kori siitä oikeaa ja tekniikka vaihtuu mutta menee varmaan viikko ennenkuin pystyy aloittamaan. On sen verran kuiteskin vielä vitutusta ilmassa :o

tdi 10.10.2011 14:40

vähän kun treenaat saman kaltasta tilannetta. pudotat vaan vapaalle ni ei pitäs osuu :D sattuuhan noita leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.:)

nbf 10.10.2011 18:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 807452)
vähän kun treenaat saman kaltasta tilannetta. pudotat vaan vapaalle ni ei pitäs osuu :D sattuuhan noita leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.:)


Kovin pitkä matka on L vaihteelta N vaihteelle samalla kun yrittää pitää auton pois ihmisten päältä :o


Mietin tässä että ansioluetteloon pitää lisätä ketju kolari metsässä ja liikenne ruuhka samalla

Slazha 10.10.2011 19:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 807517)
Mietin tässä että ansioluetteloon pitää lisätä ketju kolari metsässä ja liikenne ruuhka samalla

AVK-connection

tdi 10.10.2011 20:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 807517)
Kovin pitkä matka on L vaihteelta N vaihteelle samalla kun yrittää pitää auton pois ihmisten päältä :o


Mietin tässä että ansioluetteloon pitää lisätä ketju kolari metsässä ja liikenne ruuhka samalla

aivan näis on sellasiiki :D mut kyl se siitä

Topi1982 11.10.2011 07:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 807452)
vähän kun treenaat saman kaltasta tilannetta. pudotat vaan vapaalle ni ei pitäs osuu :D sattuuhan noita leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.:)

Pitaakin ojien ylityksissa olla toinen kasi vaihdevivulla, kaiken varalta.
En oo ennen tuota tajunnut, kun pitaa hammasta purren vaantaa
ratista, ettei menis ihan linkkuun ohjaus!:rolleyes:

No luulisin, etta jokainen yrittaa vastaavassa tilanteessa vaistomaisesti
ensin jarruttaa ja viimeiseksi vaihtaa vapaalle, ainakin tomaatilla.:cool:

Vaihtoi tuo Banzerwagen niin nopeasti "kaistaa", etta vois kuvitella
myos vilkun kayton tulevan mieleen!:D

Komiasti loikkasi ojasta ja vaihtoi nanosekunnissa suuntaa vasemmalle ja
Hilun peraan.

nbf 13.10.2011 08:15

Juu eli nyt on kerätty riittävästi voimia mersun laittoa varten joten tänään pajalle katsomaan ja oikomaan ainakin aluksi.


Oisko kellään ideoita pidemmiksi etujousiksi koska vakiot on melko kuoliintuneet? Kyllähän niitä saa offroad versioina mutta kun on yleensä +100€ kpl ja minulla olis melko hyvät edut ihan normi tarvike osiin eli käviskö rangesta tai jostain vastaavasta

nbf 13.10.2011 17:15

Heh heh banzerwagen suoristui hyvin ja ovetkin menee kiinni :D Meinashan tuo ihan alkaa jo naurattamaan.

Elikkäs ovet toimii ja keula on suhkot suora vielä pitää pikkuisen taputella valontaustaa kuskin lokarista mutta muuten ok.

Samalla aloitettiin koneen vaihto projekti. Jos sitä huomenna sais benssiini moottorin poikkeen ja dieseliä hahmotella sinne.

Turbokin tuli hommattua mutta kovin pieneltä näyttää :rolleyes: 9 litrasesta volvosta KKK kavennetulla pakopesällä

Pakosarjan laipat pitäisi olla valmiit huomenna eli into pinkeenä painetaan taas :D

Kuvat on kivoja. Vähän jälkeen ensi rykäisyn

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

Mico 13.10.2011 19:31

Kannattanee varmaan vahvistaa/tehdä uusi vinssipeti niin ei taitu enää noin:D tuli ehkä tehtyä tuo silloin "kiireessä" vähän vasurilla:rolleyes:

...on se vinssi muuten kerran aikasemminkin ollut tuolla maskin sisällä, mutta silloin ei vielä oviaukot muuttunut, pikkuvasaralla naputtelin puolipäivää maskia ja siksi siinä on myös nuo kakkoskolvin umpiot, kun omat meni särki... Mutta näkisitpä ne kolme muuta! neljän auton sarjaketjukolari parkkipaikalla! :eek:

nbf 14.10.2011 07:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 808447)
Kannattanee varmaan vahvistaa/tehdä uusi vinssipeti niin ei taitu enää noin:D tuli ehkä tehtyä tuo silloin "kiireessä" vähän vasurilla:rolleyes:

...on se vinssi muuten kerran aikasemminkin ollut tuolla maskin sisällä, mutta silloin ei vielä oviaukot muuttunut, pikkuvasaralla naputtelin puolipäivää maskia ja siksi siinä on myös nuo kakkoskolvin umpiot, kun omat meni särki... Mutta näkisitpä ne kolme muuta! neljän auton sarjaketjukolari parkkipaikalla! :eek:


Mulla on sellanen parin päivän naputtelu tuon maskin kanssa :D

Kyllä sen vinssiin pitäs ruveta pysymään paikallaan kun se tuohon seuraavan kerran tulee.

Banzerwagen taitaa olla vähän tuollanen perätuuppari :rolleyes:

risukärsä 14.10.2011 10:53

löytys tuonne maskin alle rautoja ja yks syyläri( elämää nähny ) soita jos tarviit osat parikkalassa 0400151946

Mico 14.10.2011 10:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 808537)
Banzerwagen taitaa olla vähän tuollanen perätuuppari :rolleyes:

No joo onhan se "vähän gee" :D

Tässäpä kuvaa parkkiskolarista seuraavalta aamulta... hondaa tuupattiin perään oikein urakalla:D:D:D ja sitten se vielä yöllä paloi! siis suora ja ajokuntoinen oli edellisenä aamuna vielä...

[IMG]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91020[/IMG]

nbf 14.10.2011 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja risukärsä (Viesti 808586)
löytys tuonne maskin alle rautoja ja yks syyläri( elämää nähny ) soita jos tarviit osat parikkalassa 0400151946


Tuo maski jos löytys niin olis hyvä mutta varmaan turha toivo :(


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mico (Viesti 808588)
No joo onhan se "vähän gee" :D

Tässäpä kuvaa parkkiskolarista seuraavalta aamulta... hondaa tuupattiin perään oikein urakalla:D:D:D ja sitten se vielä yöllä paloi! siis suora ja ajokuntoinen oli edellisenä aamuna vielä...

[IMG]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91020[/IMG]


Näkisin että hondalle ihan hyvä kohtalo :D


Bensiini moottori on nostettu nyt poikkeen ja vasta huomenna menee diesel ekakerran käymään konehuoneessa

nbf 16.10.2011 09:07

Tulipas koeteltua 603 konehuoneeseen ja tuo turbokin ehkä mahtuu jos tekee jonkun mahdottoman pitkän pakosarjan.

Turbon pakopuoli saattaa näyttää oudolta mutta ei hätää kyllä se todistetusti kestää. :D

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

Tuon verran taaksemmas menee ilman tulipellin pilkkomista

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

Gee. 16.10.2011 16:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 809061)
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg

Tuon verran taaksemmas menee ilman tulipellin pilkkomista

Näyttäs 124 Mesen moottorikorvakolta..??

G Mersun orkkis kiinnike on hieman erimallinen ja tulee yhden pykälän eteenpäin lohkossa.
Eli tuossa lohkossa on noita 8mm jengoja enemmän noille korvakoille.

Voin lähetää kuvan tuosta G orkkis korvakosta lohkossa jollekkin jos joku haluaa lisätä sen näkyville...

Gee.


Sivu luotu: 13:16 (GMT +2).