![]() |
G Smurffi banzerwagen uuteen nousuun
King cap siirtyi hellempään käsittelyyn kaverille sopivalla raha tukolla joten oli aika etsiä uutta.
Aikani pyörin ja etsiskelin autoa foorumilta/nettiautosta niin vähän väliä sattui silmään micon G merssu. Aluksi ajatus tuntui huvittavalta että minulla olisi mersu (sen verran on tullut mersu miehille kuittattua että ihan hävettää) mutta aikani itselleni uskottelin että eihän se g sarja ole edes varsinaisesti mersu vaikka onhan se, niin vihdoin ja viiimein uskalsin soittaa micolle. Eihän se auttanut kuin lähteä katsomaan mersua, mersu oli todellakin projekti kuntoinen. Perävälitys oli irti, etu iskarit oli irti, takaiskarit oli irti, valoja rikki ja pyörän kaarien laajennus kesken jne. Joskus aikoinaan päätin että en ota enää projekteja vain ja ainoastaan valmiita autoja joista vähän parentelemalla saa hyviä. Miten kävikään? 5.9 käytiin kasaamassa micon luona auto melkein ajokuntoon ja 6.9 mentiin ja kasatiin loppuun. Eli voidaan sanoa että projekti alkoi 5.9. Tekniikka tällä hetkellä. 280 twincam vaihdelaatikko mallia automaatti alkuperäinen kruunulukko perä takana edessä normi tasauspyörästö Jousitus/iskunvaimennus edessä vakio takana jotain julmempaa inventteri tankki siirretty sisälle kaksi akku järjestelmä tehty Kiina vinssi keulassa Mukaan tulee/vaihtuu paikoilleen OM603 Om603 perään automaattilaatikko Eteen tupla iskarit ja korotuspalat jousten väliin Taakse korotuspalat 39,5" boggerit Valoja Sisusta siistitään Ylimaalaus Katsastus Auto siirrettiin ajamalla kahden vuoden seisonnan jälkeen outokummusta joensuuhun. Reissuhan meni niinkuin olin ennustanutkin eli eihän se bensa mersu voi perille asti tuoda :D Ensimmäisenä ongelmana oli turve joka syttyi palamaan pakoputken päällä, reippaat sammutus työt ja taas mentiin. Seuraavana lämpöongelmat :mad: Auto ei ladannut ja startissa jotain paskaa kun ei meinannut aina ottaa päälle. Viimeisempänä muttei vähäisimpänä n.300m ennen tallia auto sammui eikä suostunut käynnistymään enää joten hinaamalla tallille. :( Klo22:23 auto saatiin tallin pihaan ja tänään olisi tarkoitus aloittaa ihan vaan pesulla jotta safari paskat saa pois pinnasta. Muutama kuva micon luolta vähän jo kasattuna. http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg'http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg |
Hyvä, siitä se alkaa.
Kuvassa jo mopo karannut, kun roikkuu tallin katossa!:cool: |
Jeps, siitä se "Keiju" kohta palautuu luonnon kiertokulkuun ja takaisin metsään hajoilemaan. Tulipas taas tämänkin kesken eräiseksi jääneen rojektin lähdettyä vannottua että seuraavan maasturin hommaan "valmiina" :D
Hieno homma että meni osaaviin käsiin ja vieläpä Isory:n alueelle, niin saa sitten itsekkin joskus tulevaisuudessa harmitella samoilla safareilla että miksi tuo tuli myytyä:rolleyes: Mutta eikun selkä kyyryssä kohti uusia pettymyksiä, nyt pidän pitkän tauon tästä harrastuksesta ja keskityn farkkukorisiin turvaistuimen kuljetuslaitteisiin... Lainaus:
|
Kannattaa varmaa noihin helmoihin laittaa putket jatkoks.
Näyttäis jäävän aika kaposelle tuolleen. Ei tarvi olla oikomassa ovia.:D |
tsemppii projektiin ! kiinnostaa tietenkin tuo tekniikka onko sille jotakin luvassa ? oliko vapari vai turbo ?:rolleyes:
|
Lainaus:
Lainaus:
Todennäköisesti ei tule olemaan super turbo mutta ainakin satasta sen pitäs kulkea ahtimen asennuksen jälkeen :D Tänään siivosin sisältä jo ylimääräisen poikkeen ja laitoin moottorin taas käynti kuntoon. Vikahan oli niinkin iso kuin aivan paska akku ja toisen akun maadoitus johto oli melkein irti. Niin kuiviin veti akun että ei jaksanut käydä :p Jostain syystä on kiva ruveta laittamaan autoa kun se on siisti ja puhdas niin ulkoa kuin sisältäkin. Jos onnistun luistamaan radio rock risteilyn tänä v-loppuna niin mersun pitäisi käydä pöllö öljyllä jo sunnuntaina :) ilman ahdinta kylläkin |
Lainaus:
|
Lainaus:
En oo vielä käyttyny. Eikä kehtaakkaan ettei maalipinta naarmuudu :D Yritin muuten soittaa sulle eilen niin jonkun akan kanssa puhuit maratooni puhelua |
Nyt on pää mietitty puhki mutta en saa päähäni että minkä värinen tästä autosta pitää tehdä :mad:
Pinkkiä on ehdotettu jo monesti mutta kun tällä pitäisi ajaa ihan ihmisten ilmoilla. Ehdotuksia? |
ral9005 pohjalle mattana ja pääkallo + possu gamo väreillä ral4010 ja ral9007 :D:D:D:D:D
|
Lainaus:
|
Nyt näyttää pahasti siltä että onnistuin luistamaan sen rock risteilyn mutta nyt kukaan ei jouda kaveriksi moottorin vaihto hommiin ja yksinään ei oikein viikonloppuun kerkeä :mad:
|
Ihan mielenkiinnosta utelu eli mitkä välitykset on tossa perissä?
Mietitytti se että isot kumit vakiovälityksien kera voipi olla mielenkiintoinen yhdistelmä huolimatta siitä että on automaattiloota. Koneen kun survot paikoilleen niin kannattaa tarkistaa etuakselin ja koneen väli max. sisäänjoustossa... |
Lainaus:
Tuohan on alunperinkin diesel mutta sinne on jossain vaiheessa vaihdettu bensa moottori eli siis dieselin vakio perät. Välitystä en tiedä mutta joku varmaan tietää. Nopeaksi se menee olipahan mikä vaan mutta Jyty kertoi että apua siihen olisi hyvinkin lähellä joensuuta ;) Mitä tarkoitat tuolla? Olisko mahdollista tulla ongelmia etukardaanin kanssa? Tuossa on vakio nopeusnivelillä kardaanit. En tiedä onko alunperin vai onko joku siihen muuttanut sellaiset. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Siis ymmärsin kyllä mikä on etuakseli :D mulle vaan tuli ekana mieleen kardaani ongelmat kun puhutaan maksimi joustosta ja nyt kun luen ajatuksen kanssa tuon sinun kommentin niin ei tarvitse edes kysyä. Nolottaa! Pitäisi joskus lukea oikeasti ajatuksen kanssa eikä vaan olettaa |
Lainaus:
|
Lainaus:
En usko että niillä korotuksilla mitkä tulossa on mitään ongelmia öljypohjaan osumisen kanssa, joskus jossain asennossa keikkuessa sain etukardaanilla särettyä automaagin lauhuttimen putken, mutta osasyyllinen oli varmaan myös rikkinäinen moottorin kumityyny. Joudut muuten vielä ottaa pois nuo korin kiinnikkeet tuolta etujalkotiloista 35"kin otti niihen kiinni:D tai siirrä etuakselia etiä päin niin lähtee loputkin etuylityksestä:cool: Perälukon pneumatiikkarojut on muuten vielä tuolla tallinpöydällä kunhan kaipailet niitä:D |
Lainaus:
|
Tänään jos saisi maalin päälle :) Eilen sen verran sain aikaiseksi että teippasin ja hioin auton melkein kokonaan.
Taka ovesta löytyi ikäviä yllätyksiä mutta tässä lajissa se ei haittaa :D Kittiä oli 1-2,5cm kerros takaovien alalaidoissa. Sinäänsä jännä että ihan mistä tahansa avasi maalipinnan niin alla oli kittiä, oliskohan joskus kitattu koko auto ympäriinsä jenkki tyylillä? http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg Sen verran vielä teen tänään ennen maalausta että otan kahvat ja peilit poikkeen |
Minkäs värinen tästä tulee? ja millon diiseli paikalleen??
|
Lainaus:
Diesel menee paikoilleen kunhan tuo kartan lukija kerkeis kaveriksi nimimerkki Slazha eli myller Väri selviää tänään kunhan kuvia tulee;) Ral 5xxx |
Väri on vaihtunut! Jakaa jonkin verran mielipiteitä :D
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg |
:eek: mein g-wagen! :eek:
|
smurffi:D
|
Pakkohan sitä oli käydä kasaamassa vielä illasta :)
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg/_small.jpg |
Lainaus:
Kaveri ehdotti että olis maalannu katon valkoiseksi |
Tulipas uljaan näkönen :D
|
hmm.. ootko muuten huomannut että jos tuossa tallissa laitat korotukset ja pökkyrät alle niin ei mahdu G-wagen ovesta ulos :D
(pakkohan se on jotain huudella kun etenee niin nopeasti tämä projekti että ihan jo alkaa harmittaa kun tuli myytyä:D) Muisti palailee pätkittäin... takakontin tankki-akku-kompura-vinssi-häkkyrä ei ole kiinni muulla kuin akunjohdoilla, bensaletkulla ja painovoimalla. Alkuperäinen suunnitelma oli pultata lattiaan ja pyöränkoteloihin kiinni, jos sitten joskus olisi halunnut sinne ne +3hlö penkit, niin olis ollut helppo irroittaa, mut kannattanee laittaa vaikka kempillä kiinni ettei tule vahinkoa jos/kun kaatuu metsässä:eek: |
Lainaus:
Point taken en laita pökkyröitä tuolla :D Juu huomasin sen että se ei ole millään kiinni mutta ei se jää tuonne kun tankkia pitää siirtää niin sama on ottaa toistaiseksi pois kunnes löytää takavinssin. Mitä se yksi katkaisin missä on se ledi päässä tekee? |
Lainaus:
Mutta eiköhän tässä syksyn aikana saada sulle pöllö-öljyllä toimiva merssu:cool: |
Lainaus:
Elä sie ressii ota laitetaan kun laitetaan. Tarviitko sie kaveria sinne remontille? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tipahdin motivaatio monttuun :D No ei helvetin moinen kiire on ollut mutta tänä iltana taas tapahtuu. Löysin mersun lattialta ruosteisin ison avainnipun siinä oli audin avain ja paljon abloy avaimia. Mietin vaan että jos satut etsimään n.2vuotta sitten kadonnutta avainnippua niin se on löytynyt :D |
Motivaatio montusta kun olin kiipeämässä ylös niin alkoholi otti vallan. Eli eipä taas saannut oikein mitään aikaiseksi :D
Kattoverhoilu värjätty uudestaan Jarrut ilmattu Pissapoika rakennettu (BMW osista) Peruutus valot asennettu Takavalot asennettu Sisältä taas vähän putsattu Turbo hankittu Vanteitten keskiöt hankittu Radio asennettu :D Nythän se olis katsastuskunnossa :cool: http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg Vielä näkyy raitoja kattoverhoilussa mutta nyt ne on jo tasottuneet kun ovat kuivanut http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg BMW e30 pissapojan säiliö ja pumppu, mersun omalla katkaisimella http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg Slazha eli myller asentamassa valoja http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg Tässä kuvassa talli on aivan muuten pimeä ja kaksi ledi työvaloa päällä http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg |
Metsään kun ei ole muuten päässyt niin piti käydä koko perheen voimin ihan kävelemässä. Mukavat paikat ihan tässä lähellä kotia.
Kuvissa mukana kaksi mäyräkoiraa ja rajoitin :D http://nbf.kuvat.fi/kuvat/Uusi/IMG_0...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/Uusi/IMG_0...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/Uusi/IMG_0...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/Uusi/IMG_0...G/_smaller.jpg |
Mersun määräaikaiskatsastus on nyt suoritettu :D
Nyt pääsee taas ilolla rakentamaan kun leima nosti pois sieltä motivaatio montusta. |
a) Onnea - tuuria?
b) Lahjusta - uhkailua? c) Kuuro-sokea-tuntoaistiton-flunssainen katsastusmies? :D:D:D:D:D:D:D Tämähän etenee edelleen nopeasti vaikka päivitysvälit kasvaneet :rolleyes::rolleyes::rolleyes: Ilmaiset vihjeet listaus eli Tekninentuki 24/7 : -Vaihoitko jo nokivasaran nokalle? jos et niin kannattaa katsoa välikardaanin rätin kunto ennenkuin upottaa laseja myöten puroon! siellä on muistaakseni w124 rätti paikallaan (kestää ihan yhtä huonosti kuin omansa mutta 5x halvempi) -Syöttöpumpun säädöt takaisin vakioiksi: syöttöruuvi 2,5k kiinni, vetävät 4 k auki, tyhjäkäynti 2,5k kiinni -Vaihelaatikon takakiinnike, sille sattui jotain joskus ja sitä hieman juopuneena ehjättiin (kukaan ei muista miten) mutta senkin jälkeen vielä sahvaarilla muutaman kerran käytiin ilman ongelmia.... -Niin joo ja se perälukon ilmatikku edelleen tallin pöydällä, "tönköllä" kytkennällä siitä silloin viimeksi tuli särki + kannattanee simmata välitys! -Ohjausvarret kannattanee vahvistaa!!!!! vääntyivät jo 16/35 pökkyrällä. -Ohjausiskari kiinni tai urakkanuppi pois, pikkurilli murtui myös 16/35 pökkyrällä. http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0241.jpg ainiin tuo kattoverhoilu... on niin kivoja nämä monivalinta tehtävät: a) Suota ja paskaa joka aiheuttanut pilkustoa vuosien varrella? b) Tippailtu paskaojassa väärinpäin, vipuvirhe kaivoksen jätealueella? c) Olut-siideri sota, auto täynnä porukkaa laskettelurinnettä ylös-alas kesällä, perässä tullut sinkin jatkona Honda Accord katollaan ja kukaan ei soittanut poliisia? :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: |
Tuossa vielä tuosta pumpun ruuvauksesta, jollei ole jo tuttua
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/04022005.html |
Lainaus:
Näkisin että ekaan vastaus on C :D Alimpaan veikkaisin myös C Tekninen tuki on aina paikallaan ja ilmeisesti kerran lähdetään benssiiini moottorilla saffarille ja sitten nokivasara nokalle. Vaihdelaatikon takakorvakko on ihan "jees" se on tehty köykämiinistä ja todennäköisesti humalassa ;) |
Lainaus:
|
Edistystä tuli:
Pökkyrät alla Helmaputket Korotukset takana paikoillaan Iskarin korvakot tehty eteen tuplaiskareille Iskarin vartta jatkettu takana |
Kuvia, kuvia, kuvia!!!
|
Juu-u nyt olis mursu jo ajossa ja testiajot tiellä suorittettu ja tulos ei hyvä. Aivan kauhea ajaa ja pelottaa mutkissa :D pistetään renkaitten piikkiin. Käyttökumeiksi pitää ostaa 35".
Neuvoja ja ohjeita otetaan vastaan ajettavuuden parantamiseksi Osa muutoksista tehty vahvassa humalassa ja loput reilussa krapulassa ;) http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpghttp://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg |
Joko onnistuu tynnyrijousto?:D
Liekö jyty saanu laturin kiinni omaan kulkupeliinsä? |
Lainaus:
Juu kyllä siellä niko väänti täysillä jo johtoja kun kävin viiden maita. Ei ihan tynnyri jousto mutta bemari jousto on jo saavutettu :D |
Juu eli pienen offroad testin jälkeen huomattu seuraavaa.
Väljiä ohjauksen niveliä rupesi löytymään Takaiskun vaimennus riittämätön Jostain syystä jarrutehostimen letku ei pysy paikoillaan ilmeisesti liian lyhyt tai kova ettei liiku tarpeeksi Edelleen aivan kauhea ajaa :D Joku pappa veti herneet nenään kun testailin autoa |
Lainaus:
laitoitko ohjausiskarin paikalleen? niiden korotuspalikoiden kanssa pitää etuakselia kääntää, siinä on varmaan negatiivinen etujättö nyt? |
Lainaus:
Juu etuakselin kääntö edessäpäin ja ohjausiskarin asennus asap. Ilomantsiin pitäs päästä safaroimaan eli ensiviikon lauantaina joten taas kerran tulee kiire :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Itse meinasin siirtää jakareitten kiinnitys kohtaa akselilla. No nyt on ponnistettu vähän paremmin mersu ja vinssi. Ehjänä tultiin lukuunottamatta apparin etuiskarin kiinnitystä. Oli muuten hauskaa. Takalukon puuttuminen huomattiin heti ja boggreissa paineet 1,5 bar :D kuvia alla ja videoita kunhan ne taas latautuu http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg |
Onhan se komea peli, tais se papparainen vaan olla kateellinen... ;)
|
olipas erikivaa ajaa kun ei ensimmäisenä ottanu etu eikä takapää kiinni saatikka mahasta :) viikko kovaa duunia niin päästään sitten ens lauantaina ulkoiluttamaan gei smurffiinaa :D
|
Lainaus:
Lainaus:
Voi olla että se pappa oli kateellinen :rolleyes: Ite oot gei :D Videoita: http://www.youtube.com/watch?v=Uj_pIXyyH68 http://www.youtube.com/watch?v=aLQBoy6Hhuw |
1.5 kiloo boGGereissa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D salli mun hymiöidä... ota kilo aluks pois, jätä 0,5 ja löydät aivan uusia kokemuksia, pitoa ja remontinkorjuuntarpehia... :cool:==*==:cool: |
kyllä minusta bukkaGee ois paljon parempi nimi tälle kun G smurffi :D
|
Lainaus:
Ja sitten kun oot ehjännyt ne lukkovanteet että pysyvät vanteella niin 0,2bar alkaa pitää jo ihan oikeasti:cool: |
Sitten kun mietit, miten ne kasataan, niin siellä on stanssilla lyöty numerot kehäpareittain ja kun laittaa ne numerot kohakkain, niin pitäs sattuu pulttijako :P
En kyl muista, heittikö seki yhessä vanteessa jotenkin hassusti... |
Lainaus:
Halusin vaan olla varma että sinne ei jäädä rengas mutaa täynnä lukkovanteiden puuttuessa. Vanteet on muuten valmiit jos vaikka huomenna sais alle ja laitetaan vaikka se 0,3bar niin ei tarttea hymiöidä niin paljoa :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Itelle pitää kans hommata vinssi tuohon pitkään Geehen. Gee. |
Lainaus:
12000lbs ja yllättävän hyvin tuli tuolta mutalikosta. Kickdown ei toimi ja lämpö ongelmia jonkin verran. Mites näissä on kickdown? |
Lainaus:
|
Laatikon (kardaanin) päässä on kickdownin solenoidi johon menee yksi johto ja kaasupolkimen alla kickdownin kytkin.
Gee. |
Lainaus:
lämpöongelmiin auttaa jäähyttimen pesu, mahtaa olla aika täynnä savea ripojen välit =) |
Lainaus:
Daadaa perkele pitääpä tänään vilkaista |
Olipas hyvä päivä taas tänään, sain laitettua ohjausiskarin ja Henkka sai tehtyä vähän sähköjä ja minä onnistuin katkaisemaan väli kardaanin :mad:
No eikun leuka rintaan ja uusia pettymyksiä kohti. Jos jotain positiivista pitäisi etsiä tästä päivästä niin lämpöongelmat saatiin kuriin ja auton ajettavuus parani ohjausiskarin myötä 150% :) http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg?rotation=1 http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...jpg?rotation=1 |
http://www.youtube.com/watch?v=od72CdMxjbw
http://www.youtube.com/watch?v=shJEbUT2la0 http://www.youtube.com/watch?v=2VHCf02amW8 Pari videota kun koeteltiin että pääseekö siitä mutalikosta yli ajamalla. Nauhaa kenkää antamalla pääsi :D |
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Kattos vaan, löytyihän siihen välijordaaniin viimeinkin rätti mitä ei saa rikottua!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D |
Lainaus:
Juu taisi löytyä :D |
onks tuo välikardaani tehty pakoputkiputkesta ? melko ujon oloista vs. alkup
voivoi sentään... oisko nyt hyvä aika tekniikan vaihdolle, kun välikardaani on jo "irti" |
Lainaus:
Ilomantsiin safarille on kerittävä eli kardaani korjataan vielä ja sitten täysillä dieselöintiin. :) Jotain pakoputken tapaista tuo on :D |
Juu nyt olis kardaani korjattu ja akut laitettu siististi taakse. Itse olen ollut aivan pihalla viime päivät joten helvetin iso kiitos Aapolle ja Henkalle :D
Niin ja anteeksi jätkät kun saatoin olla vähän ärhäkkä mutta kun tuo olo ei ole mitä parhain |
Lainaus:
Mulla on ihan selvä visio sille lukko hommalle, jos vaan suinkin kerkeen niin tulen huomennakin laittamaan |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tule ihmeessä jos kerkeät kaveriksi |
Lainaus:
Kaasuvivustolla, joka menee vaihteistolle, säädetään vaihdon ajankohtaa(samalla se tietty vaikuttaa siihen kuinka herkästi heittää pienemmälle vaikkei kaasu olekkaan aivan pohjassa). |
Juu kickdown toimi.
Olin tulossa ojan yli ja polkaisin kaasua reilusti tämän seurauksena mersu pysähtyi seuraavan kerran melko vauhdikkaasti hiluxin perään ja keula paskaksi. Kaasu vivusto jumittui polttoaine putken alle eli kaasu pohjassa mentiin. Tuli todella avuton olo auton ratissa kun ei kerennyt mitään tehdä. Päivitellään kunhan taas jaksaa :( Kori vääntyi sen verran ettei ovet mene kiinni |
Schaizze! dein banzarwagen ist kaput:D
Kovan paukunhan tuo on ottanut jos alkaa oviaukkoja ahdistaa, toivotaan että olisi runko pysynyt suorana. |
Lainaus:
Ei se edes loppuunsa kohti ollut kova paukku hiluxi hyppäs eteenpäin suoraan jeepin persieen ja mersun vinssi on niinkuin jyty neuvoi eli maskin sisässä. Korin etummaiset kiinnikkeet on kääntyneet taaksepäin :mad: Uskoisin että polttoaine putket on hiukan lämmöstä eläneet kun se keitti aika monesti ja tästä syystä taipuneet hiukan kaasuvivun eteen. Käy kato se video tuolta safari topicista. |
Auts!
http://www.youtube.com/watch?v=WGfi_...ailpage#t=369s Tämän vuoksi kunnon etusuojajärjestelmä on must. RJ:llä on menty vahingossa erään bertan perseeseen samalla tapaa parikin kertaa... |
Kieltämättä hurjalta näytti tuo tilanne... Edelleenkin hyvää tuuria ettei sitä yleisöä sattunut just tossa kohtaa kulkemaan keulan editse...
No vaurioista villi arvaus että lokasiivet työntivät A pilaria vähän taaksepäin ja siksi ovet ei enää mene kiinni. Runko ruskin vielä noilla vauhtiloilla on nyrjähtänyt minnekään, on se sen verran vahvaa tavaraa. Kun alkusäikähdyksestä toivutte niin nyt tuo keula on helppo (jotain on kuitenkin tehtävä) muokata eli syylärin ja vinssin sijoittelu uusiksi niin alkaa pääsemään ojan yli ilman kyntämistä. Konepellistä saranat ympäri niin takareuna nousee ylemmäs ja kone jäähtyy... Kaasuvivustolle tehkää myös jotain, sillo ei naurata jos on pikkuoffari renkaan alla... Peltiä on maailma täynnä mutta... |
Lainaus:
Eli tilannehhan on se että oli tarkoitus tasan tämä safari päästä tuolla tekniikalla ja tuolla etu ylityksellä. :D Nythän sinne tulee se om603 ja ahdin, ikävä kyllä vieläkin automaagilla eli jos sattuu huono tuuri niin tuo tilanne on mahdollinen uudestaan. Keulaa lyhennetään juurikin niin paljon kun pystytään mutta nyt menee motivaatiota kerätessä. Kun asiaa on sulateltu niin kyllä se kori siitä oikeaa ja tekniikka vaihtuu mutta menee varmaan viikko ennenkuin pystyy aloittamaan. On sen verran kuiteskin vielä vitutusta ilmassa :o |
vähän kun treenaat saman kaltasta tilannetta. pudotat vaan vapaalle ni ei pitäs osuu :D sattuuhan noita leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.:)
|
Lainaus:
Kovin pitkä matka on L vaihteelta N vaihteelle samalla kun yrittää pitää auton pois ihmisten päältä :o Mietin tässä että ansioluetteloon pitää lisätä ketju kolari metsässä ja liikenne ruuhka samalla |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
En oo ennen tuota tajunnut, kun pitaa hammasta purren vaantaa ratista, ettei menis ihan linkkuun ohjaus!:rolleyes: No luulisin, etta jokainen yrittaa vastaavassa tilanteessa vaistomaisesti ensin jarruttaa ja viimeiseksi vaihtaa vapaalle, ainakin tomaatilla.:cool: Vaihtoi tuo Banzerwagen niin nopeasti "kaistaa", etta vois kuvitella myos vilkun kayton tulevan mieleen!:D Komiasti loikkasi ojasta ja vaihtoi nanosekunnissa suuntaa vasemmalle ja Hilun peraan. |
Juu eli nyt on kerätty riittävästi voimia mersun laittoa varten joten tänään pajalle katsomaan ja oikomaan ainakin aluksi.
Oisko kellään ideoita pidemmiksi etujousiksi koska vakiot on melko kuoliintuneet? Kyllähän niitä saa offroad versioina mutta kun on yleensä +100€ kpl ja minulla olis melko hyvät edut ihan normi tarvike osiin eli käviskö rangesta tai jostain vastaavasta |
Heh heh banzerwagen suoristui hyvin ja ovetkin menee kiinni :D Meinashan tuo ihan alkaa jo naurattamaan.
Elikkäs ovet toimii ja keula on suhkot suora vielä pitää pikkuisen taputella valontaustaa kuskin lokarista mutta muuten ok. Samalla aloitettiin koneen vaihto projekti. Jos sitä huomenna sais benssiini moottorin poikkeen ja dieseliä hahmotella sinne. Turbokin tuli hommattua mutta kovin pieneltä näyttää :rolleyes: 9 litrasesta volvosta KKK kavennetulla pakopesällä Pakosarjan laipat pitäisi olla valmiit huomenna eli into pinkeenä painetaan taas :D Kuvat on kivoja. Vähän jälkeen ensi rykäisyn http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg |
Kannattanee varmaan vahvistaa/tehdä uusi vinssipeti niin ei taitu enää noin:D tuli ehkä tehtyä tuo silloin "kiireessä" vähän vasurilla:rolleyes:
...on se vinssi muuten kerran aikasemminkin ollut tuolla maskin sisällä, mutta silloin ei vielä oviaukot muuttunut, pikkuvasaralla naputtelin puolipäivää maskia ja siksi siinä on myös nuo kakkoskolvin umpiot, kun omat meni särki... Mutta näkisitpä ne kolme muuta! neljän auton sarjaketjukolari parkkipaikalla! :eek: |
Lainaus:
Mulla on sellanen parin päivän naputtelu tuon maskin kanssa :D Kyllä sen vinssiin pitäs ruveta pysymään paikallaan kun se tuohon seuraavan kerran tulee. Banzerwagen taitaa olla vähän tuollanen perätuuppari :rolleyes: |
löytys tuonne maskin alle rautoja ja yks syyläri( elämää nähny ) soita jos tarviit osat parikkalassa 0400151946
|
Lainaus:
Tässäpä kuvaa parkkiskolarista seuraavalta aamulta... hondaa tuupattiin perään oikein urakalla:D:D:D ja sitten se vielä yöllä paloi! siis suora ja ajokuntoinen oli edellisenä aamuna vielä... [IMG]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91020[/IMG] |
Lainaus:
Tuo maski jos löytys niin olis hyvä mutta varmaan turha toivo :( Lainaus:
Näkisin että hondalle ihan hyvä kohtalo :D Bensiini moottori on nostettu nyt poikkeen ja vasta huomenna menee diesel ekakerran käymään konehuoneessa |
Tulipas koeteltua 603 konehuoneeseen ja tuo turbokin ehkä mahtuu jos tekee jonkun mahdottoman pitkän pakosarjan.
Turbon pakopuoli saattaa näyttää oudolta mutta ei hätää kyllä se todistetusti kestää. :D http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg Tuon verran taaksemmas menee ilman tulipellin pilkkomista http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IM...G/_smaller.jpg |
Lainaus:
G Mersun orkkis kiinnike on hieman erimallinen ja tulee yhden pykälän eteenpäin lohkossa. Eli tuossa lohkossa on noita 8mm jengoja enemmän noille korvakoille. Voin lähetää kuvan tuosta G orkkis korvakosta lohkossa jollekkin jos joku haluaa lisätä sen näkyville... Gee. |
Sivu luotu: 13:16 (GMT +2). |