![]() |
Mopoauto SJ410
Tuli hommattua tollanen SJ lähinnä maastokäyttöön, on muuten aika pieni jos vertaa edelliseen peliin joka oli FSJ :)
Edellinen omistaja tehnyt jo aika paljon mutta ainahan sitä kaikenlaista sipistelyä on. Tehtynä tähän asti: - 1,3 swiftin ruiskukone,virinokka ja peltisarja - 5-vaihteinen 413:n laatikko - Snorkkeliputki katolle (irti) - Jakolaatikossa on tiuhemmat välitykset - Spoa tehty eteen ja taakse,takana traction bar - Uudet Rancho 5000 iskarit - Uudet uretaanipuslat edessä ja takana - Levyjarrut edessä - Jarrutehostin - Helmapalkit - Taka-akselilla kemppilukko - Kuppipenkit - Joku tankki koteloituna takaluukkuun (ei turvatankki) - ym. Autoon on muutoskatsastettu: - Turvakaaret (ei enää kiinni), - Alustan korotus 75mm, - Renkaat 29*9,5-15 (alla nyt 31*10,5-15) - Moottori/laatikko paketti - Jarrut - Iskarit - Kuppipenkit vaihdettuja osia 32,4% To do listalla: - Maalaus (tehty) - Valot ja vilkut kiinni ja kuntoon (osittain tehty) - Katolle teline + valoja - Takapuskuri palkista - Etupuskuri? - Vinssi (13000LBS kiinni) - Tunkkiteline - Snorkkeli kiinni (tehty) - kaarien sipistelyä + jotain levikettä (tehty) - Panssaria laatikoille - Käsijarru kuntoon (toimii) - Lasinpyyhkijät liikkumaan - vikalista konttorilta Seisonut 5 vuotta lämpimässä ja ei oo katsasteltu aikoihin. Nyt olis tarkootus laitella auto katsastuskuntoon ja parannella pikkuhiljaa. Ja sitte niitä kuvia ku ne on niin mahottoman kivoja :) hakureissulta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87240 iskarien/pohjaanlyöntikumien testiä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87249 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87248 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87247 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87246 iskarin alakiinnitys http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87244 iskarin yläpää http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87242 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87241 |
Sai taas jotain aikaaseksi. Sisätilojen putsausta, pari pientä hitsipaikkaa, hionta ja sitte maali sisälle ja päälle. Väriki olis jo ostettu ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87394 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87393 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87392 |
piti kanssa lähteä kyseistä autoo katsomaan ja ostamaan mutta oli MYYTY
|
Ei oikein noista kuvista saa selvää mutta onkos tässä vielä vakiot pellistä prässätyt riiput ? Jos on niin kannattaa lisätä listalle niiden uusinta, ei noi vakiot oikein kestä.
|
Lainaus:
|
Nonii nyt on taas saanu jotain aikaiseksi. Tankkihan on siirretty sisätiloihin ja alla orkkis tila on jo täynnä kaikenlaista :) Tein 12mm vaneerista umpi kotelon tankille ja täyttöaukkoa joutu nostamaan jonki verran että saa tankattua ku olis ollu melki vaakatasos täyttöputki.
Seuraavaksi olis vielä oviin pienet paikat ja sitte hiontaa ja maalausta. Kuvia tulee kunhan kerkeen ottaa. |
Nyt olis pohjafäri ruiskuteltu. Huomenissa kevyt kraapaasu vesipaperilla ja väriä pintaan.
Ekaa kertaa pitelin ruiskutinta käsis ja ei se ny mikää kummonen kapistus ollu :) lommoja en eres yrittäny oikoa. Vähä pölyynen talli oli. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88118 |
Jos sait tasaisen pinnan niin ei tarvii vesipaperia käyttää. Haet karhunkieltä ja sillä hivaset niin riittää. Meinaan aina oma hommansa alkaa vesipaperilla ympäri asti hinkkaan. Oli sitten mikä tahansa auto. Hyvä rasvan poisto vain muistaa tehä. ei tinnerillä eikä tärpätillä. Silikoninpesuaine ei maksa paljoa eikä sitä mee paljoa. Sillä saat rasvat ym. pois. Pölyt saa liimarätillä pois maksaa korkeintaan 2e.
|
Lainaus:
Vetäsin vesihiomapaprulla ku ei ny ollu karhunkieliä ja näin pyhänä mikää oo auki. Silicone removerilla pyyhiin ja tärpättiä ei mun talliin tuu ,paitsi alkon mallia :D pari valumaa tuli mutta ei niin haittaa. saas nähärä jottei tartte vetäästä toinenki kerros maalia. |
Kansa vaatii kuvia!
|
No pannahan Kansalle yks värivalokuva.
Tämä otettu eilen. Yks kerros pintaväriä, tänään sutaasin toisen kerroksen ja suopi olla nuin hyvä. Kuva ei kerro totuutta väristä. RAL 1016 "EU regulation ambulance yellow" http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88449 |
Auto väritetty ja kasattu suurinpiirtein. Käytiin jo vähä koeponnistamas mettäs.
Näppärästi menee, vähä pelotti ilman vinssiä mennä "pahemmista" paikoista mutta selvittiin :) Mites pitääkö muilla välitetty jakis ääntä? Tää vinkuu ja rallattaa melekoosesti, tarttis kuulosuaojaimia maantienopeuksis. Toki en edes vilikaassu jotta oliko missään öljyä ennen ajeluja :D:o Kuvia http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88870 Sekä sisään että ulosjoustossa tuntuisi iskareissa ja pohjaanlyöntikumessa olevan vielä vähä varaa mutta ei vaan veny. Tarttiskohan traction barin rungon päähän laittaa uniballin. Omassa pikku päässä vain ajattelin että se saattais rajottaa joustoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88871 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88875 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88874 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88872 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88873 |
Kuka muuten tunnistaa auton? Ja onko ex omistaja(t) jopa foorumilaisia?
|
Lainaus:
Tuollahan on käyty monesti venäjälläkin;) |
Lainaus:
|
Nonii. Päivittelyä pitkästä aikaa. Vinssi siis on ollu jo jonkin aikaa kiinni ja käytettykin on. http://www.youtube.com/watch?v=W3rnTP9l3aI
Katsastukseen täytyis nyt löytää perä tai jotain. Luin jostain että etuperän murikka menis takaperään poskirattaat vaihtamalla? Jos jollain lojuu nurkis rattaita tai koko takamurikkaa niin saa tarjoilla. Etuperiä on tontilla monta että niistä jos sais rakennettua taakse jotain. Muuten alkaa olla leimakunnossa, mitä nyt jotain esim nirhautuneita jarruletkuja vaihdella. |
Nyt on katsastettu ja laakista meni läpi :D
Woblaus tarttis saada kuriin, on meinaan saatana ärsyttävää :mad: Åpaut 55km/h jälkeen alkaa ja sitte oikeen hualella! Auttaasko jos laittaas haritusta? Vai mikä lääkkeeksi? Väljää ei pitääs olla oikee, ainakaa palio. Leimarenkailla sama homma. Katolle punnasin safaritelinettä mihnkä saa tunkkia, varapyärää, valoja ym. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92574 |
Onkos tuossa soa tehtynä? Vai kahtelinko väärin? Oisko jääny etupään kulma vähä vääräks? Joku väli aikais kiilaus akselin ja jousen väliin ja varovainen koe ajo? Ja jos ei auta niin sitä auraukselta harituksellehan on kanssa suht helppo kokeilla.
|
Kuvista ei kunnolla nää, mutta onko ohjaus iskari kiinni?
|
Lainaus:
|
Hyvä nimi autolle keksitty. :)
Ei taida oikeista mopoautoista löytyä vielä Offroad pelejä. :D Pääsis nuorisokin mukaan remmiin katulaillisella "autolla". |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
No soaa tehdessähän käännetään yleensä pinionia laatikkoon päin, elikkäs käännetään akselia "nenälleen" ettei kardaanin kulma mene liian jyrkäksi. Jonka jälkeen katkastaan ulompi akseli putki molemmin puolin sieltä napojen juuresta rälläköimällä alkuperäinen hitsisauma auki,ei siis poikki asti.
Tästä topiikista voi lueskella ja opiskella sen oikean katkasu ja hitsaus tyylin :D: http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=milsimmer Sitten käännetään napoja takasinpäin niin että ne on samassa kulmassa ku ennen toimituksen alkua. Ja sitten hitsataan kiinni. Kaverin patrollissa luiskahti ilmeisesti tuo napojen takasin kääntö vähä pitkäks ja oli samoja oireita ennen tilanteen korjausta. Alko woblaamaan korotetuista suoja teistä yms. Itsehän en ole yhtään soaa tehny ku pajeroon ei juuri tarvinnu suunnitella moista ja hiluksi on rullannu tehtaalta ulos soalla varustettuna. Joku asiaan perehtyneempi voi varmaan sitten harsia näitä meikäläisen jorinoita. Toki voplaukseen voi olla monta muutakin syytä mutta kuulosti oireet samoille ku tuossa kaverin patukassakin. |
Pistetääs ny tähänki kuva valoista, ei noilla ledeillä hirveesti näe mutta sähköä niillä säästäis. Tekniikkapuolella niistä jo keskusteltiin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96582 Lakeuden kutsu II on ihka eka kilipaalu, jänskättää jo :o Ja autolle pitäis tehdä vielä vaikka ja mitä että olis sitte kisakunnos. Periltä ja laatikoilta puuttuu panssarointia, vetoakselien laakerointia, tankki joka sisätiloissa vuotaa :mad: laturin päivitystä isompaan ym ilta-askaresta. Vinkkejä/kuvia panssaroinneista :confused: |
Justiinsa nyt ei ole kuvia laittaa mutta aikanaan kopsasin perien panssaroinnit RacingRabitin projektista, kuvia niistä on jossain palstan syövereissä. Olihan niissä sovittelunsa mutta on kanssa hyvät. Jakolaatikon alle sellainen pokattu 3 mm kaukalo, joka kiinnitetään pulteilla runkopalkkeihin. Sopivasti reikiä pohjaan jotta vesi ja muta pääsee pois + helppo putsata letkulla. Sulla kun tankki on sisällä niin perään ei välttämättä tarvii panssaria. Vakiopaikalla olevan tankin panssari on hyvä kapistus, se ottaa kivasti voimat vastaan perän kosketuksissa. Eli mieti sitä perän panssaria tai testaile ensin onko tarpeellinen.
|
Tuallaanen munankuori tuli tänään. Ensviikolla toivottavasti saa jakolaatikolle plootua suojaksi. Kelpais sitte rytyyttää kuortaneella.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96704 |
hyvälle näyttää:)
|
Laturin päivitystä
Nonii tuli Lakeuden kutsus todettua että laturi käy liian pieneksi. Hyllystä ilmeisesti GM105A kiinni ja latausjännitteet heitteli aika korkealla. tyhmäkäynnillä öpaut 14,5 -15V ja kierroksilla jopa 15,5V. Onko liikaa? Remmiki luisti niin pirusti, mahtaako piisata tuo vakio kuminauha jos laittaas uuden vai pitääkö kattella jytkympää pyörää/remmiä?
|
Lainaus:
Jotain kuitenki saanu aikaaseksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98744 Takapuskurin väkästelin jo ennen Lakeuden kutsua. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98742 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98741 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98740 Valo ym katkaisiat laitoon parempahan paikkahan ja päävirtakatkaasia kans löysi paikkansa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98739 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98738 Etu parkiille ja vilikuulle panin tuallaasen putken suajaksi jottei tartte joka reisun jäläkehen panna uutta linssiä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98737 Bensapumppu tuli saksasta viikos mutta tankkia mikä tuloo suamesta saa orotella varmahan maailman tappihin. Ristus! |
Taas on tehty kaikenlaasta ja palio on jätetty tekemättä :D
Kuvat teksteineen kertokoon. Kommenttia saa antaa ja jos joku näyttää olevan hullusti niin saa karjua :o http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101464 Tästä lähärettihin. Vanha tankki pellolle ja takatila tyhjäksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101467 Tankin asentelua. Huohottimessa ja pumpun jälkeen painepuolella takaisku. Tarttooko painepuolella takaiskua? Tuntuu aika väkevältä pumpulta jotta luulis pruuttaavan aika nopsaa paineen linjaan. Pitää vaan niin vittumaasta ääntä se takaiskuventtiili jotta kiskaasen kohta kuikkaa sillä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101465 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101466 Lattiahan reikä ja 10mm "pellistä" takavinssille kehto. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101462 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101463 Tälläänen siitä ny sitte tuli. Bensan paluupuolellaki on suodatin :D jotta sai helposti muutettua letkun 6mm->8mm. Ja toiselle apparille penkki. Mites kisakatsastus tuosta sanoo. Rek otteessa 2 hengen auto ja tiedän säännöt mutta miten se käytännössä menee suunnistuskisoissa jos tonne änkee takavinssiapinan? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101468 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101470 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101469 Jousien kans tuli voimisteltua. Oli sisäänjoustoa ehkä 10mm :cool:. Reissu mätänettiin, kärrinjousiniput kainaloon ja verstaalle yhdistelemään uutta ja vanhaa. Norrat on alkuperäiset, motonetin 4 lehtisistä alimainen ja keskimmäinen lehti vanhan norran kans naimisiin. Hyvääki vaan pakkas tulemahan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101460 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101459 Sitte viälä pihas tarkastus jotta kaikki on sulas sovus ja eikun baanalle :) Jooja se GM 105A laddare tuli laitettua kuntohon ja asennettua sen omenan kokoosen tilalle. Hyvin pelittää, vaihroon siihen jännitteensäätimen niin ny törkkää ~14,6V |
///Mites kisakatsastus tuosta sanoo. Rek otteessa 2 hengen auto ja tiedän säännöt mutta miten se käytännössä menee suunnistuskisoissa jos tonne änkee takavinssiapinan?///
Kyydissä olijoita maksimissaan rekisteriotteessa kerrottu määrä ja kaikilla turvavyöt. Jos kaaret niin takapenkkiläiset kaaren alla tjsp....näin nopeesti muistellessa. |
Hyvältä näyttää !
ps. Kannattaa noi alkuperäiset riipukkeet vaihtaa järeämpiin. |
Lainaus:
|
Muistaakseni eivät olleet katastus kelposet mutta suositella voin kyllä, parani hiluksissa ulosjoustot kummasti semmosilla. Kuuklen kuva hakuun ku rustaa revolver shackles ni ruppee kuvia löytymmään. :)
|
Tein aiva perus riipukkeet ja vakiopituuset.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102056 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102057 Ja joulu tuli ku sai taakse vinssin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102058 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102059 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102060 Ja laturista toristusaineistoa http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102055 |
Tuli taas väkästeltyä jotain pitkästä aikaa.
Eteen laitoin narun, on morsiamen ny sitte mukavee kiskoa sitä :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111090 Ja taakke laitoin kattoon tommosen verkon jotta saa edes jotain pysymään kuivana safareilla/kisoissa. Hyvä heittää vaatereppua ym sinne. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111091 |
Tuli hommattia tollanen sukuelimistön luovittaja.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115235 Siitä pumppu ja simpukka irti ja kovalla innolla kohti suzukia. Kuvat kertokoon. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115236 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115238 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115239 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115237 Tarttis vielä teherä kaikenlaasta, tottapa sitä valmista tuloo jos ei vaan krapulaa tuu hommattua. |
Luulis Suzukin nousevan suosta 13000 paunan vinssillä :D
|
Joo kiinan paunoja :D Välillä etuvinssi häjyylöö :mad: Tosi kankia vetää vapaalla ulos ja ei oikee jaksa iliman pylypyrää huanosta paikasta pois. Se jarru kait siälä kettuuloo, pitääs taas avata. Pitääskö se jarru putsata vai rasvata? Ja saako sitä säärettyä?
|
Jovain :) Viikonloppu tuli viätettyä tallis ja valamista tuli, paitsi sektorivarsi tarttis viälä taivutella. Pumppu pyörii hienosti jne. Nakkasin hellat katolle, perkele ei vaan maharu nua katolla tallista pihalle :D:mad:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115458 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115459 edit: nii uppos volvon raidetangonpää opelin sektorivarteen aikasta syvälle, kumi aika lintas mutta kai se asiansa siälä ajaa. |
Lainaus:
|
Pudotin safaritelinettä alemmas niin nyt nappanippa ~1,5bar paineilla mahtuu ulos. Työvalot vielä kytkemättä.
Ei mitään -> parkit -> puolet valot -> pitkät -> pitkät + lisäpitkät http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115514 Ja ohjaustehostin on toiminnassa. Voi tätä riemun päivää!! |
Startin ihmettelyä. Naksahti vain startatessa. Päättelin että solenoidi on tullu tiensä päähän tai vaan jumis turpeesta ym skeidasta. Startti käteen ja heti kokeilu kaapeleilla, toimii. Eli vika ilmeisesti jossain muualla. Noh, nyt on purettu ja putsattu. Täytyys heittää takaasi kiinni ja funteerata oluen voimalla mikä on :D
|
Sivu luotu: 16:47 (GMT +2). |