![]() |
hj-60 korin korotus
oisko kellään tietoa mitkä ois nuitte palikoitten stratekiset mitat korkeueksi oisin aatellu 70mm mutta paljo sisähalkaisija paljonko aine vahvuus ja kuinka pitkät pultit tarvis ja minkä kokoset
Note! This message was posted anonymously! |
eikö se onnistu ku pistää jonku metalli jöötän jossa on keskellä 8mm reikä sinne väliin ja sitte sen verran pitermmät pultit ku tarvii taitaa olla 12:sta kohtaa kii tuo kori eli sen verran palikoita ja pultteja
Note! This message was posted anonymously! |
tere mulla tossa työn alla korotus hj autoon. pulttien pituudet on 18cm 10kpl ja 22cm 2kpl sillä yhdet pultit
takapenkkien alla menee kori palkin läpi ja on eri mittaset. ei varsinaista ongelmaa laittamisessa, mutta puslat kumityynyjen sisällä on ruostunu todennäköisesti pois osassa tyynyjä. hommaa hydraaliputkea 22mm ulkomitoilta ja tee siitä puuttuvat puslat. Pultit on 10mm paksuisia. Toinen huomioitava asia on rungossa olevien korvallisten ruostuminen pois.Kumityynyjen väliin jäävä osa on osaksi kadonnut joten varaudu 2-3mm pellillä josta tulee uudet korvallisen kannet. uusiin kansiin tulee 28mm reijjät sillä tyynyissä on sen kokoinen koroke mikä täyttää isomman reijjän.niin ne puslat on määrä mittaset sillä saadaan aikaan sama puristus kaikille tyynyille sillä pultti kiristyy puslaa vasten ja ei litistä kumityynyjä liikaa. Kori on helppo nostaa ylemmäs työstämisen ajaksi vaikka 2 nelosella nostelemalla vuoroin nurkista, myöskin pikku talja jaksaa nostaa hyvin panin lankun pätkät rungon (20cm) ja koriin väliin että pääsin laittaan tyynyt/korvakkeet ja korokkeet paikalleen.eipä siinä mitään muuta taida sitte ollakkaan. pakko mahtua ku on vihitty |
niin unohtui nuo mitat. mulla nailon palat on korkeus 70mm ja halkaisijaltaan noin 60mm porasin niihin 10mm reijjät. panin myös korin ja nailoneitten väliin 5mm kumin. ettei kitise tai kulu korokkeet.
pakko mahtua ku on vihitty |
paljoko kustansit noista ja mistä hait
Note! This message was posted anonymously! |
teollisuus etolasta sitä löytyy 60e pintaan metri. pultit makso 10 ekeä muttereineen
pakko mahtua ku on vihitty |
Onks nuo pulttien mitat alkuperäisten mittoja...?!
Note! This message was posted anonymously! |
ei ole pulttien mitat alkuperäisiä mittoja, ja annoin vähä vääriäkin. elikkä kun korotetaan 70mm niin uusien pulttien mitat ovat. 4kpl 20cm 8kpl 18cm. ja välirikat olivat kadonneet melkein kokonaan joten niitakin pitää varata niitä monta eri kokoa kahdella eri reikäkoolla sinne kumityynyjen väliin tulee rikka jonka reikä pitää olla sama kuin tyynyissä olevien kumi korokkeiden halkaisija on. jotain 28mm ja tyynyjen kumpaankin puoleeneli tämmöistä tietoa nyt kun korotus on tehty. ja uusissa pulteissa olisi hyvä olla jengat aika pitkään .10mm reijällä ja ne halkaisijältaan samoja kuin kumi tyyny.ne voi mitata ennen kuin ottaa pois. niitä tyynyjä
on eri kokoja että kato mitkä tulee mihinkin. pakko mahtua ku on vihitty |
ei ole pulttien mitat alkuperäisiä mittoja, ja annoin vähä vääriäkin. elikkä kun korotetaan 70mm niin uusien pulttien mitat ovat. 4kpl 20cm 8kpl 18cm tai jos löytyy 17cm niin ne juuri oikeita. ja välirikat olivat kadonneet melkein kokonaan joten niitäkin pitää varata monta eri kokoa kahdella eri reikäkoolla sinne kumityynyjen väliin tulee rikka jonka reikä pitää olla sama kuin tyynyissä olevien kumi korokkeiden halkaisija on. jotain 28mm ja tyynyjen kumpaankin puoleen 10mm reijällä eli tämmöistä tietoa nyt kun korotus on tehty. ja uusissa pulteissa olisi hyvä olla jengat aika pitkälle. ja ne halkaisijaltaan samoja kuin kumi tyyny. ne voi mitata ennen kuin ottaa pois. niitä tyynyjä
on eri kokoja että kato mitkä tulee mihinkin kohtaa VITTU KUN TULEE KIRJOITUS VIRHETTÄ SOLKENAAN pakko mahtua ku on vihitty |
pitääkö 70mm korotus muutos katastaa heti eli antaako poliisit sakot jos ei lue papereissa
Note! This message was posted anonymously! |
luulen ainakin niin. kyllä valtio rokottaa jos ei noudattele pykäliä. mutta satarosenttinen tieto tää ei ole
pakko mahtua ku on vihitty |
syyläriä pitää puottaa, ohjausakselisä yleensä pitää jatkaa, vinssin käyttövipua jatkaa, ym... muuta pientä.
Note! This message was posted anonymously! |
Syyläriä ei tarvi laskea, jos poistaa flektin kopasta alaosan.
Note! This message was posted anonymously! |
Ja 60mm jos nostaa niin ei tarttee muuttaa yhtään mitään...ohjaus-akseli riittää, flekti mahtuu pyörimään...yms
Mut toi 60mm on ihan ääretön maksimi ilman muutoksia... |
ite aattelin tehä vaan 50mm että saa joskus vielä tehtyä 70mm soa:n ja 33 12.5x15 kummit alle niin pysyy tuossa 150mm sisässä sitte ku nuo on paperissa vois alkaa kehitteleen lisää
Note! This message was posted anonymously! |
oisko kellään tietoa mistä päin oulua löytys tuota nailon tankoa
Note! This message was posted anonymously! |
vastaan nyt itelle mutta muita varten valmiiksi tuolta aikolonilta hain ja makso 48E metri 60mm
Note! This message was posted anonymously! |
mllä oote pilkonu tuon tango
Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
/* Life Begins at 35" */ |
Lainaus:
-Pajerolla metsään ja Zetorilla pois- http://www.petrisimolin.net/gallery/...autofahrer.gif |
Lainaus:
Tavis sirkkeli oli hyvä. Tulee ihan erilailla suora katkaisu kun vaikka puukkosahalla. Tai sehän riippuu tietysti tekijästä... --Instrument, sano ryssä kun rautakangen näki.-- |
alkoipa kiinnostaa itseäkin toi hoijakan korottaminen. Mites arvon gurut, kauanko palikoiden asentaminen vei, meinaan saako päivässä vängättyä? lukumääräisestihän pultteja ei ole paljon, mutta millaista sisäistä tuhoa autolle täytyy tehdä. (siis verhoilua, penkkejä yms. poistaa). Ajattelin kanssa laittaa tollaiset 50 mm pulikat väliin. Kuulostais vielä valkoihoisen miehen hommalta.
"ei ollu mikään amerikan temppu" |
Aikaa tuohon operaatioon menee n.2 tuntia itse olen käyttänyt 12 mm pultteja
:):):):):):) in My hj61 is a stock 4.0 L watercooled turbodiesel, which provides excellent reliability in the water and mud. Edited by - poolis on 30/03/2005 09:27:41 |
kyllä päivässä tekee korotuksen edellyttäen ettei tuu vastoinkäymisiä, tarkoitan mahdollisia korvakkeen hitsailuja,muuten kyllä.
pakko mahtua ku on vihitty |
just sain valmiiksi korotuksen mutta vinssin käyttö vipu ja nelivedon vipu meni vituralle pitää huomenna alkaa kattoon
Note! This message was posted anonymously! |
mie leikkasin irti sen kohan missä ulosoton vipu siir´sin taaksepäin muutaman sentin ja paikkasin syntyneen reijän, 4w vipua täytyy muotoilla uudestaan
pakko mahtua ku on vihitty |
miten sitä 4wd vipua pitää muutta jatkaa vai taivutella
Note! This message was posted anonymously! |
Vivussa olevaa kulmaa loiventaa n.puolella (nyrkki sääntö)taipuu ihan ruuvipenkissä.
:):):):):) My engine is a stock 4.0 L watercooled turbodiesel, which provides excellent reliability in the water and mud.and it is very nice to drive. Edited by - poolis on 31/03/2005 21:37:15 |
hain jus ETOLASTA korokematskua, mutta tohon käyttöön suosittelivat Nylonin sijaan POM Ertacetal muovitankoa, koska nylon imee itseensä kosteutta ts. vettä. Ja auton allahan sitä tuppaa olemaan, lisäksi Nylon turpoaa veden vaikutuksesta. TIedä häntä, mutta pommia ostin ja sahautin samantien 50mm palikoiksi. Hintaa 12 kpl 50 mm pommeille tuli 48 e. Hieman kalliimpaa siis kuin Nylon. Mutta eipä nyt tarvi itse sahata.
"ei ollu mikään amerikan temppu" |
Aika mitätöntä on polyamidin (nylon) vesittyminen tai sen haitalliset sivuvaikutukset, kun sitä käytetään mm. vesisuodattimissa.
50% suhteellisessa kosteudessa tilavuuden kasvu on n. 0,7% luokkaa, mikä tarkoittaa 75 mm korotuspalassa kokonaiset 0,525 mm verrattuna täysin kuivaan, vasta valettuun palaan. Jota Etolan palikka ei varmaan olisi ollut, ellei sitä säilytetty kuivauskaapissa. ;) Muutenkin nylonin vettä imeviä taipumuksia voidaan vähentää oikealla lisäaineseostuksella. Vaikka eipä siinä mitään, myös POM on ihan hyvä muovi. http://www.sdplastics.com/nylon.html |
myyjä sit argumentoi euronkuvat silmissä, ja meikäpoika ostaa...
"ei ollu mikään amerikan temppu" |
vanha juttu mutta kuitenkin.
jätetäänkö ne korin ja rungon välissä olevat kumityynyt paikoilleen ja lisätään sinne väliin ne nailoni tallat??? Note! This message was posted anonymously! |
Lisäät vaan nylontangon pätkät kumityynyille kaveriksi
|
Onkos kellään laittanut korotuksen kumityynyistä? Tuli töissä vastaan tärinänestotyynyjä joka oli halkaisijaan jotan 70 mm ja about 50 korkeat... Käsin ei pystynyt taivuttaa sitä... Jäi takaraivoon että olisko hjyvä idea...
BJ40 -77 Nytkö sais uus Nicci??? |
On ollut joskus juttua kumityynyillä korotuksesta ja se ei käy koska pultti ei mene läpi asti. Entinen kumityyny ja siihen jatkeeksi esim. nylonia.
|
Mitäs tuolle hj61:n ohjausakselille pitää tossa korin korotuksen yhteydessä tehdä? Luin jostain että pitäis jatkaa/kiristää...? Ooon aatellu 40-50mm korottaa, joten teettääkö hirveitä toimenpiteitä ohjauksen kanssa? Kaikki muu taitaakin olla suht selvää :D
|
Lainaus:
|
Selvä homma. Kiitoksia vastauksesta. Nii... vielä sen verran, et kai toi 50mm:n korotuksen saa otteeseen 33" renkaitten kanssa? Et ei mee yli 150mm
|
Mitä kokemuksia muilla on joilla koria on korotettu? Itse ainakin otin pois ko palat joista ei jeepissä ollut kuin haittaa. Jos jousitusta on korotettu niin eikö renkaat mahdu jo pyörimään? Onko korotus vain näön vuoksi? Mitä korkeammat palikat niin sitä suurempi rasitus kiinnikkeisiin tulee rungon KIERTYESSÄ maastoajossa.Itsellä oli 70mm + omat kumit. Vuoden ajojen jälkeen kori oli repeillyt useista kohdin , hakeamia pelleissä ym.Kaikki peilikuvina molemmin puolin autoa.Takimmaiset kiinnikkeet revenneet kokonaan irti.
|
| Sivu luotu: 17:07 (GMT +2). |