![]() |
Dieselvero laskee
|
niinpä niin ja diiselin hinta nousee enemän kun vero laskee
|
Jep... 10senttiä litra lisää. Ainakin. Eli viimeistään 1000 litran kohdalla alennus on käytetty. Aika nopeasti ainakin täällä provinsseissa tuo määrä menee.
|
Eikä tarvi olla edes kovin pitkällä provinssissa kun kilsoja tulee.
Frouvan pitkäkattotraktori nakuttelee tasaisesti 45tkm/v, eli naftaa-renkaita-rahnaa palaa, eikä taideta olla edes PALJON ajavien joukossa. Toki joka kilsa menee omasta kukkarosta. Täytyyhän meidän ymmärtää että valtio tarvitsee verotuloja syydettäväksi joka suuntaan. |
Ja pakettiautoilijathan unohdetaan kokonaan kun se on muutenkin niin halpaa pitää pakua... :mad:
|
Autoliiton laskelmia.
http://www.autoliitto.fi/?x20043=4288972 Polttoaine kulut nousee itsellä noin 240e ja vero tippuu jonkun 90e. = 150e vuodessa lisäkuluja. Omasta mielestä suunta on oikea. Ne jotka ajavat paljon maksavat enemmän. Alkaishan sekin ottamaan päähän jos jokainen joutuis maksamaan 500e tupakkaveroa vaikka ei polttaisikaan kun yhden sikarin vuodessa. |
Tavallaan tuossa on pointti mutta tuolla kaavalla kaikkien pitäisi asua kehä kolmosen sisäpuolella ja käyttää julkista liikennettä. Huviajelijat sitten maksaa käytön mukaan. Täällä maalla on pakko käyttää autoa ihan perushommiin kuten kauppamatkaan. Tai eihän se pakko ole, meilläkään lähimpään kauppaan ole kuin 12km, senhän kävelee pariin tuntiin ja paluumatkan vähän kauemmin jos on paljon kantamuksia.
|
Voi perse, pitänee hommata viisumi naapuriin, vaikkei yhtään huvittaisi...
|
Jep. Saattaa rajalla alkaa olemaan tungosta kohta.
|
Ettei vaan saataisi kaikkia tämän maan kuljetusyrityksiä polvilleen
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yrityk...id=20110679755
Ehkä polttoaineveroa piti nostaa kaikkien laatujen suhteen mutta osaavalla lobbari kunnalla asia muuttui. |
Lainaus:
Ja joka väittää että verottaja maksaa ne loput, menkööt tutkimaan ja laskemaan mitä verotuksen matkakuluvähennys oikeasti tarkoittaa. Energiaverotuksen kiristys yleensäkään on parhaita tapoja häätää teollisuus maasta halvemman kustannustason maihin, se nyt vaan on fakta. Hyvä ratkaisu mielestäni olisi ollut nostaa ihan kaikkia veroja 0,3%yksikköä. Tasapuolista kuin mikä, ongelma vaan olisi että ne vastuulliset kokoomusherrat olisi joutuneet maksamaan pari kymppiä enemmän kuussa veroja... |
Lainaus:
Kyllä taas köyhät hyötyy niinkuin nyt mainostetaan. Kaikenlisäks matkailuautoista aletaan kantaa autoveroa. http://yle.fi/uutiset/teemat/vaalit_...u_2671543.html Edittiä: ai niin, nehän nosti jo tuon dieselin hinnan vuodenvaihteessa, se oli nopeempi nostaa mitä dieselveroa laskea. Pelottaa silti mitä tuo ajoneuvoveron korotus taas tuo tullessaan, CO2:sta painotetaan eli painavemmat kärsii taas entistä enemmän. :( |
Saas nähdä paljonko hinnat taas nousee kun kuljetusfirmat joutuvat nostamaan taksoja tai laittamaan lapun luukulle. Kun firmat vähenee kilpailu vähenee ja sitten voi nostaa taksoja vielä lisää.
|
Lainaus:
|
Pitänee nostaa isompi polttoainetankki projektilistalla ylemmäs ja alkaa käymään naapurissa tankkaamassa.
|
Hei, mennään kaikki spåralla! Kohta kuitenkin jokaisen on pakko asua Stadissa, kun kunnat lopetetaan ja sitä mukaa palvelut.
Vähän ajan päästä kaikki Kehä III:n takana oleva maasto on yhtä erämaata. |
Lainaus:
Viroon kun pääsee vielä muutamalla kympillä niin ei tule kovin kalliiksi. Kunhan autossa on vaan mahdollisimman iso tankki niin hyötyy enemmän. Viinat voi sitten myydä hyvään hintaan ;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ei noissa isommissa tankeissa ole ongelmaa kunhan ei koita jemmata niitä. Jos on runkopalkit täynnä 'tankkia' rupeaa tulliviranomainen vetää hernettä nenään.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Toki jos tuota bensaa sais tuoda vaikkapa tuon 1000L, ja hintaero olis vaikka 20c, niin olisihan se jo jo 200e, ja siihen laivaliput yms niin eipä hirveitä rakentelubudjetteja jää Toki halvimmaksihan se tulis tuommosella isolla tankilla, ja nimenomaan veneäjältä. sitä en tiedä, paljonko autossa saa olla tankin tilavuus, mutta taannoin kiersi huhu että jossain itarajanpinnassa joku bensa vani oli ISOMMILLA tankeiLLA kuin äkkiä arvais. (mielikuva että useampi sata litraa yhteensä) |
Saahan se vero laskee... Mut ku hinta nousee sinne 1,50€:n seutuun ja sitä kuitenekin palaa se 10l per satanen... Ja välillä enempinkin.. Ja sit taas bensan hinta ois jotain 1,60€:a, niin kohta sama ajaa ne ajot sillä... Jäis käyttövoimavero pois, kun ei oo dieseli ees...
Pitää kohta katella ISO Besa vehkuli, niin ei tarvi ees ajaa niitä vähiäkään ku ei perse kestä sitä ku on kallis auto pihassa... Ja täällä korvessa ku asuu, että ei julkistakaan oo, niin pakko joku polttiskoneinen kuletin on oltava... Mopot jätetään pois, kun ei niitä oo pentunakaan harrrastanut ensimmäistäkään. |
Mitäs se polttoaine maksaa venäjällä? Diesel ja bensa.
|
Polttoaine.net
http://www.polttoaine.net/index.php?cmd=maat Värtsilä, Regina 21.06. 95E 0.763 € Rättijärvi (16.6.) 17.06. 95E 0.710 Diesel 0.660 € Svetogorsk, BTK 01.06.- Diesel 0.700 € |
Lainaus:
|
diesel 25,60rup/litra - alennus niin jää 23,50 rup hinnaksi eli reilu 50cent
|
Lainaus:
Onks siul joku bonus tai asiakasomistaja kortti vai ooks sie vaan kova tinkimään? :) |
bensa-autosta diisseliin..
Olen tässä pikkuhiljaa vaihtamassa autoa mahdollisesti siis diisseliin,autokauppiaalta kyselin tuota käyttövoimaveroa ja sano ettei koske kyselemääni vuoden 2003 autoa..vain uusien autojen verotuksia?
Näinkö se siis on?? |
Lainaus:
|
Kyllä tiataa olla turha vaihtaa bensaa dieseliksi... Tai laittaa dieseliä koht aollenkaan... hinta on melkene sama ku bensalla litralleen, ja ellei aja n. 70tkm vuodessa... itellä käyttis farkkuna, ja mietin et muutostasko sen pienelle verolle...
|
"ei mitää järkee ostaa diisel autoo koska yhtä kallis ajaa ku bensalla" :D mun mielestä ei mitää järkee ostaa bensa autoo ku diiselillä pääsee melkee yhtä halvalla ;) kukin ajaa millä haluu :rolleyes:
|
Lainaus:
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneu...lenee+2012.htm Jos tästä oli kyse? |
Lainaus:
|
500l polttoainesäiliö huutokaupat.comissa
|
Lainaus:
Mitähän se myyjä sekoili... |
Itse vaihdan tänään V70 Volvon sdi Golfiin. Laskeskelin että jos ajan 20tkm vuodessa niin säästän Volvoon verrattuna 1600€ vuosi hilloa. Ja tuossa on mukana dieselverot ja päästöverot. Tuo sdi kun ei kuluta mitään Volvoon verrattuna. Vanhuksilla on Skodan Fabia 1.6 koneella. Pääsin sillä kaupungissa 6.1l/100km kulutukseen. Tuo on vähän siinä rajalla kannattaako ajaa dieselillä. Olettaen että ajaa samanlaisella Fabialla dieselinä niin kulutus on varmaan 5 luokkaa? 20tkm jälkeen ero on 7€ bensan eduksi. Olettaen että bensa ja diesel on saman hintaista. Ihan varman en ollut päästöveroista ja diesel veroista. Mutta jos ajaa yli 20tkm vuodessa niin alkaa diesel jo kannattamaan.
Sit tietenkin jos on iso auto kuten V70 niin tuo diesel kannattaa yllättävän nopeesti vaikka siinä onkin iso vero. Laskeskelin myös Terracanille piruuttain kannattavuuskilometrit. Sillä jos ajaa alle 13tkm vuosi niin bensa kannattaa. Jos menee sen yli niin diesel kannattaa. Tämä sillä oletuksella, että polttoaineet on yhtä kalliit. Eikä tuo hieno excel taulukko ota mihinkään muuhun kantaa kuin päästöveroon, dieselveroon, kulutukseen ja polttoaineiden hintohin. Tuossa kun bimmerin myyjä niin hehkutti uutta 1-sarjan bimmeria ja vaati että pitää käydä koeajamassa sellainen niin se puheli, että suurinosa uusista bimmereistä myydään dieselillä. Manuaali bimmeri on myös harvinaisuus. Melkein kaikki myydään automaatilla, mikä hieman yllätti. |
Sivu luotu: 22:09 (GMT +2). |