Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   HJ 60=61 ja Dodgen Rami (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=84388)

Räbinä 16.05.2011 22:27

HJ 60=61 ja Dodgen Rami
 
Tästä se alkoi, ku viime syksynä muistu mieleen että cruiserin leima loppuu muuten joulun alla.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70076

No eihän tuohon tarvii ku vähän hitsailla koria kiinni runkoon ja leimalle. Mut ei kehannu vielä laittaa palasiks ku oli lumet tulossa ja pääsis kopaseen uutta cruiseria (vm-81) lumi penkkaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70077
Vähän tutkiskelua. touhua riittää, mut eipä oo aikasemmin muut paljoo korjaillu, mikä on suuri plussa.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80765

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80776

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80788

Palkki helmaa ja uutta pyöränkaarta muotoutumassa.

No niin, nyt sain vihoin aikasiks laittaa rojektin esittelyyn. Siinähän sitä jo oli mokkulalle lataamista. lisää tulossa ku vaan hermot riitän kuvien lataamiseen tai otan koneen pajalle.

mitsford 17.05.2011 21:40

mites täällä? joko on koppa kunnossa?

Räbinä 18.05.2011 18:18

Siinä kunnossa on et sais nostaa rungolle. Pari paikkaa vielä ikkunoitten karmeihin. Ja ovet!!! On tässä jo kaiken näköstä koitettu tehä puolen vuoden aikana, kuten puol runkoo rakennettu uusiks ja sinkissä uitettu. Melkolailla täydellinen kunnostus.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80920


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80919

Takavaloja saa nyt vaikka joka huoltsikalta jos sattuu matkalla särkymään.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80921


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80922

Otettiin tervelle pellille asti ku kerran ruvettiin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80789

Pitihän sitä välillä ulkoiluttaa ettei sisälle homehu. :D

Räbinä 22.05.2011 14:43

Vuoden vaihteessa sit loppu virta kilvistä ja alettiin purkamaan

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81008

kymppi sentin kori korotus

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81219

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81220

korin kannakkeet vähän lahonneet. Neljällä etummaisella oli enää kiinni.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81221

Calmari 22.05.2011 15:26

Jos hiukka kuva järjestystä muuttas ni korjattas vaan vanhaa koria, joku innokas katsuri viel bongaa tän ja nappaa hirmuprosentit kopasta ?

Räbinä 22.05.2011 15:37

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81242

Siitä eikun teliä suunnittelee. Rojut pihalle ja runkoo hitsailee

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81243

Läpi leikkaus. katellaan et mitteen se pittää sisällään. Pikkusen taitaa olla savua seppiin pajassa. 5mm levystä uutta palasta tilalle

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81244

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81245

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81246

Pari viikonloppua siihen meni, mut jospa nyt kestäskin vähän aikaa.

Räbinä 22.05.2011 16:27

No eihän näitten järjestystä meinaa muistaa

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81247

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81248

Käytin koppaa päällä et sattuu varmasti kannakkeet kohalleen. Pari tukee jousien etukiinnikkeisiin. Saumojen siistiminen. Hiekalla vähän vielä etu osaa puhaltelin ja eikun sinkkiin

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81249

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81250

Siinä se nyt loistaa. Kirkkaampi ku uutena 30 vuotta sitten. Painoa oli 160 killoo.

Joske 22.05.2011 17:02

Aijaijai ku näyttää hyvältä :)

GaryBlade 23.05.2011 17:59

Ihan persiistä nuo ruostehommat.

Ihottuma nousi taas pintaan kun näitä kuvia katselee. Profiilissa kuvia omasta mieliharmista ja sen eheyttämisestä.

nimim. samat hommat tehtynä -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=43096

Tuo sinkitys on muuten itellä nykyisinkin kuin vasta tehty, eli voipi suositella muillekin.

Räbinä 23.05.2011 18:59

Täysin samaa mieltä. Vielä pitää ovet korjailla ja jokunen ikkunan reunus.

Kyllä on sullakin komia cruiseri. Täältä on hyvä vakoilla vähän mallia

Tuo sinkitys on kyllä ainut ja ehkä jopa helpoin keino tehä rungosta hyvä. Eikä haittaa pikku ruosteet, tarttuu vaan paremmin jos on vähän ruosteinen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81353

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81354

Kasaus hommat jo huomattavasti mukavempia. Tul taka jousille annettua vähän vasaraa, niin saa paremman ryhdin.

Viikonloppuun mennessä pitäs päättää auton väritys. Nouseen koppa paikoilleen (ehkä). Tulipelti vaan ensiks maalattava, jää sen voimapesä taakse niin pahasti.

Land Cruiser 23.05.2011 19:33

Onkohan nuo riippujen kulmat hyvät noin:rolleyes:

Räbinä 23.05.2011 20:26

No vähän meinaa vetää väärään suuntaan:)

Mut tossa kuvassa on jousien painona pelkkä runko 160kiloo. Eli 40kg per jousipakka. Saa nähä miten lössähtää nuo taotut pakat kun kaikki paino päällä ja vähän ajettu.

Yölento 23.05.2011 20:58

Kannattaa sitten muistaa siinä vaiheessa kun kokeilet ensimmäisen kerran joustoja tai ristiriipuntaa ja se korin paino "häviää" tuosta jousen päältä... ;)

Räbinä 24.05.2011 17:11

Totta töriset. Sitä pitää seurata vähän mihin päin lähtee kääntymää. Jospa ne tuosta vähän viruuvat. abc parkissa vahingossa ajaa kattarin päälle ristiriipuntaan ja riipukeet väärin päin. :D

Tässähän jo pientä jutustelun makua. hyvä hyvä, eipähän tarvii hallilla aina samojen tyyppien kans väitellä. Ja samalla terveiset tutuille.

Räbinä 29.05.2011 16:55

Akselit paikallaan ja mallailua miltä 70mm korin korotus vaikuttaa

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81596

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81597

Kuopion toyota liikkeen mukaan tätä osaa EI ole tehty toyotalla.:rolleyes:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81610

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81614

Piti tehdä uudet jarrukilvet ku entiset hävis sitruunahappo liemeen, samaan paikkaan syöpy myös jarrusatuloiden kierteet. :mad:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81616

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81617

Projekti nyt rullaavana.

Wille87 29.05.2011 17:24

mistä tuota sitruuna happoo saapi kun pitäs vähän koneen alumiinu osia liotella

Räbinä 29.05.2011 17:49

Vaikka tuolta Agri-marketista. 5 kilon pöntössä alle 30 euroo, jos oikein muistan. Vuorelan agrista ovesta sisään suoraan ihan perälle ja oikeella.

Räbinä 29.05.2011 18:12

Mites ne alumiini osat siellä käyttäytyy? Hapettumat lähtee? minkälaisen pinnan jättää ja pitääkö jotenkin käsitellä sen jälkeen?

Rauta osissa ruosteen poistumista nopeuttaa tosi paljon lämpö. Ite laitoin hj:n letkulämmittimen astiaan porisee. Tai siis oli kaverin idea. siinä on vielä sellanen homma et katkaiseen itse lämmittämisen ku on tarpeeks lämmin vesi. Kyllä kävi sen jälkeen kuplinta siinä astias joka oli lämmin. toinen ku vieressä kylmää vettä niin oli hyvä vertaus astia.

Wille87 30.05.2011 16:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Räbinä (Viesti 771326)
Mites ne alumiini osat siellä käyttäytyy? Hapettumat lähtee? minkälaisen pinnan jättää ja pitääkö jotenkin käsitellä sen jälkeen?

Rauta osissa ruosteen poistumista nopeuttaa tosi paljon lämpö. Ite laitoin hj:n letkulämmittimen astiaan porisee. Tai siis oli kaverin idea. siinä on vielä sellanen homma et katkaiseen itse lämmittämisen ku on tarpeeks lämmin vesi. Kyllä kävi sen jälkeen kuplinta siinä astias joka oli lämmin. toinen ku vieressä kylmää vettä niin oli hyvä vertaus astia.

en tiiä mitä siinä tapahtuue, ei oo tullu kokeiltua ite, mutta kuullu joskus jotain että hapettumat lähtis, tiiä sitten, että mite on. Pitäs kokeilla.

Hailux 30.05.2011 17:08

ruosteet tosiaan lähtee hyvin..alumiini vielä kokeilematta..lasikuula puhalluksella saa nätin jäljen alumiiniin..

revu 30.05.2011 18:05

Ite ole suunnitellu kans tuota rungon sinkissä käyttämistä. Mitä makso tuo sinkki ja miten puhdistit rungon sisältä?

Räbinä 30.05.2011 18:40

Laita sit tuloksia ku oot Wille kokeillu sitä happokylpyä alumiiniin.

Rungon sisustan puhistin painepesurilla, koputtelemalla, lämmöllä ja tikulla sörhimällä. Ihan 100% puhtaaks se ei varmasti lähteny. Mut laitoin sinkin jälkeen kunnolla kotelo suojaa ja vielä toisen kerran ku alkaa ajot häämöttää. Kaveri teki omaa runkoaan varten semmosen huutelu letkun, vanhasta painepesurin letkusta mikä menee rungon sisään ja siinä suutin päässä, sillä on aika hyvä huuhella paineella rassaten. Voi olla et on jossain vielä parempiakin konsteja, mut eipä tullu meillä mieleen:rolleyes:

Sinkitys maksaa noin euron kilo. Alle kaks sataa euroo tekee pelkkä runko.

revu 30.05.2011 18:45

juu en minäkään ole muuta keinoa vielä keksinyt kuin isot poltto pillit ja polttamalla maalit irti sisältä. Kuulemma se happo missä ne käyttää sen ennen sinkkiä ei tepsi maaliin eikä rasvaan/öljyihin. No jospa tässä tulis vielä joku nerokas visio mieleen ennen kuin tuo sinkki on ajan kohtaista.

Räbinä 30.05.2011 18:54

Aika sitkeessä tuntui olevan se maali mikä ei ollu vuosin saatossa lähteny. Tuohon ei jääny ku puolet semmosta runkoo mikä on vanhaa. Ja sit kierteisiin kannattaa laittaa joku liimamassa tai jotain mikä estää sinkin tarttumisen kierteeseen. Nimimerkillä JOKUSEN KIERTEEN RASSANNU.

revu 30.05.2011 19:19

käsittääkseni ihan vaikka vaseliini käy siihen, mutta minulla on kyllä kierretappeja jos tarvitsee putsata kierteitä. Mulla on vähän saman tapanen projekti menossa itelläni ku sulla, paitsi että työn alla on LJ. Minä jouduin ostamaan toisen korin kun tuo vanha oli niin mätä, että ei olisi juurikaan vanhaa peltiä jäänyt minnekkään jos olisi alkanut sitä korjaamaan.

hj611 30.05.2011 20:47

Rasvoja sinne happo/sinkki pataan ei saa joutua, näin siellä minulle kerrottiin, itse laitoin kierteisiin moottoritiivisteliimaa, jonka lämmönkesto n.300astetta. Vain parissa kierrereijässä joutui poralla avittamaan jälkeenpäin. Toinen vaihtoehto on sinkkipajan mukaan maalata kierreosa.

GaryBlade 31.05.2011 06:31

Laitoin itse pultit reikiin ennen sinkitystä niin säästyi enimmiltä kierteen aukaisuilta. Oli se sinkki kuitennii menny sinne väliin.

Räbinä 13.07.2011 20:52

Päivitetäämpäs tätäkin valillä, vaikka ei paljoo oo saatu aikaan. Helteet vötkistää. No kuintenkin moottori jo paikoillaan. Siihen en vaihtanu ku muutaman stefan vain.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83446

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83447

Ja kori laitettiin päälle ja ku sain värin päätettyä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83450

Nimeltään sammaleen vihreä. Maastoutuu paremmin vatukkoon.:rolleyes:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83449

Semmosta peliä. Nyt sit hitsaillaan ovia kasaan. Jos jollain on hyväkuntoisia ylimääräsiä takaluukkuja, niin tarjouksia otetaan vastaan. Vai lainaisko tuosta toisesta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83451

HJ60 14.07.2011 07:38

Kyllä näyttää hyvältä. Kele, itellä tämäki loma näyttää hupenevan talon remppailuun, ruiseri vaan oottaa...

Räbinä 14.07.2011 18:34

Kiitos kiitos. Talon remmonttia ois täälläkin ja pitäs vielä töissä käydä. Ei meinaa keretä edes yhtenä päivänä viikossa tekemään tota. Sitten vielä lämpöö yli kolkyt niin vie enimmän hitsailu innon.

Räbinä 29.10.2011 21:33

No niin. Nyt on talo myyty ja uus ostettu. Vihdoin monen kuukauden jälkeen on taas pistetty pajalla hulinaks. Tosin osittain myös vauhtia pistää et saattaa halli tila pienentyä, niin pitäs saada rytö liikkeelle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92128
On sitä ainakin yritetty tehä

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92127
Eiköhän jokusen vuoden kestä tuo kulmarauta. Nyt on sivuovet paikkailtu

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92130

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92131

Aika moni ovi sai tänään uuden alun. Kohta on pelti hommat saatu vihdoin tehtyä:D Jokin verran pitää hiekalla puhaltoo ennen maalaus hommia.

hj611 06.11.2011 13:41

Hah
 
Pikkuvikoja, heleppo korjata....... Näppee vuan!

Räbinä 06.11.2011 17:55

Kylläpä tul koko viikonloppu näppäiltyä. Onneks pelti hommat valmiit. Pakkelia pintaan niin olis edes pienen hetken suorat kylet.

Räbinä 14.11.2011 19:34

Siitä se homma etenee. Tiiä vaikka jo tämän vuoden puolella sais kokonaan maalattua. No ei pidä haaveilla liikaa. Jotain edistymistä tapahtunu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93490

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93493

Konehuone sai lopullisen värin pintaan. Se alkaa jo näyttää taas autolta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93494

Takapääkin jo riittävän tasanen. Turha hieroo näyttely kuntoon.

hacci 06.12.2011 10:31

Oho! Siinäpäs onki mun vanha hj! Ja mun sinkkaama runkokin näyttäs olevan! Tuli niin kova ikävä tota vanhaa hoojiitä että piti ostaa itelle kans samanlainen! :) Hyvältä näyttää projekti! Onnea vaan projektille!

Räbinä 06.12.2011 11:22

Mites vani? Menikö heti eteenpäin vai? pyörähä pajalla joskus näyttää uutta autoos ja kahtomassa vanhaa.

hacci 16.12.2011 21:23

Ei oo sulla jääny ylimääräsiä talvikummeja pyörii nurkkiin? voisin ostaa pois

Räbinä 17.12.2011 17:27

Ei ole ku nuo renkaat mitkä on alla. Niitä ei uskalla myydä, jos vaikka pääsis ajelee loppu talvesta.

Räbinä 23.12.2011 16:43

No niin, saatiinhan se väriin tänä vuonna

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95833

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95838

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95837

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95834

Kyllä se on komia nuilla 205 kiekoilla:D Noh nyt voi viettää pyhät hyvillä mielin. Hyvää joulua kaikille.:)

knucklebone 23.12.2011 17:48

Hauska väri! Tulee jotenkin mieleen vanhat Saabit...tai sammakot. :)

Räbinä 31.12.2011 18:28

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96222http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96221

No jospas sattu saabin värit. Mut kyllä tuo ysikuuppa enenmän sammakolta näyttää. Keulapään sähköt jo paikallaan ja puolet kojelautaa.

maasturimies 02.01.2012 03:55

saisikohan rungosta myös tehtyä suht ruosteenkestävän jos maalaisi samalla maalilla mitä käytetään teräslaivoissa??

ei kuitenkaan varmaan lähellekkään yhtä hyvä tulos kuin sinkkiämällä...

Räbinä 02.01.2012 19:30

Varmasti ku puhaltaa puhtaaks ja maalaa kunnon maalilla, saa pitkään kestävän rungon.

Mut jos puhaltaa koko rungon on tuo sinkitys aika edullinen ja kestävä pinnoitus vaihtoehto. Ja samalla kertaa saa sisäpuolelle hyvän suojan, ainakin uudesta raudasta tehdyt kohat on yhtä siistillä pinnalla mitä ulkokuori. Jos vaan ei tuo rungon väri häirihe, niin eipä sitä muulla tarvii minun mielestä maalailla enää. Sisäpuolelle laitoin kotelosuojaa jos ei oo johonkin sinkki tarttunu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96517

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96518

Nyt ku muistas ja tajuais tässä vaiheessa tehä kaikki sähkö hommat. Laitella tarpeeks johtoja piiloon, niin ei joka valon asennukses pie purkaa koko autoo.:rolleyes:

hacci 03.01.2012 17:55

Kyllä pitää sanoa että on hyvin tehty tämä yksilö! Ite aattelin samantyylistä projektia kanssa mut nyt tallit jo muita romuja täynnä eikä camarookaan kehtais pihalle jättää. Kunhan saan tilan hommattua niin sitten voisi aloitella

Räbinä 24.01.2012 17:37

No niin. Konehuone läjässä ja savut otettu tänään. Puuttuu vielä valojen pesurin säiliö ja sit ilmeni et öljypohja vuotaan sen pohjassa olevan suojapellin välistä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97645



http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97643

Keinonahasta ompelin uuden kattoverhon.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97646

Pari jarruputkee etupyörille ja eikun testi ajolle. Ei tosin kovin kovasti ku, tankkina toimiin 20litran öljykannu peräkontissa. Pitäs selvitellä toyotalta saako sitä tankin lähtöputkee ja mihinkä hintaan.

PERSKUTTA 24.01.2012 17:56

Jos tarkootat sitä putkee joka lähtee tankista pumpulle niin sen putken saa ainakin alkuperäisosana. Juuri uusiin omaani. Maksoi Toyotalla 56€. Tässä mun mallissahan ei sitte ollu paluuputkee.

-MaTTi- 25.01.2012 11:34

Himppasen asiallinen "katsastushuolto". http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif Vielä kun löytyis sinkin alta valmistenumero...

PERSKUTTA 25.01.2012 11:40

Samaa kans miettiny kun oon pari kärryä teheny. Vaikka on lyöty numero puhtaaseen rautaa, katsastusmies lyöny oman merkkinsä päihin niin kyllä on vaikeuksia numero lukea paksun sinkin alta.

Räbinä 25.01.2012 14:33

Ei ole täälläkään sitä paluuta tankille asti. Eikä ois ees pahan hintanen tuo. Löysin yhen jutun täältä jossa sanovat sen hinnaks n.25 euroo vuonna 2005 tosin. hinnat nousee.

Saa siitä runkonumerosta selvän. Kaveri käytti omaansa cruiseria viime viikolla leimalla, Siinä oli vähän epäselvä, niin ei kelvannu. Lyötiin vaan uudet numerot. Tosin mitähän tuumi katsastus ukko, kun ei mulla tuo kaksois vee oikein onnistunu kerta lyönnillä. Eikä salama kahta kertaa samaan paikkaan lyö.:rolleyes:

Räbinä 25.01.2012 14:55

Matihan se kertoo miten selvät numerot ja kirjaimet on oltavan? Taitaa olla sen verran kokemusta niitten ehtimisestä?

Kierrosluku mittarin kun sais pelaamaan. Pitää tarkistella se laatikolta tulevan piuhasarjan liitos vielä kerran. Voi olla hapettunu, kun pakki valojen johtoonkin tulee vain 3 volttia. Ei taida riittää tuo määrä edes letilampuille.

Räbinä 26.01.2012 18:45

Tänään olikin ulkoilu iltapäivä. Tuli vielä tuokin paremman ihmisen cruiseri tueks.:D Siinä lukoillaan ja turbolla rehvastelloo. Vähäiseks jäi ajelu kun ei ollu riittävästi jarrunestettä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97836

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97838

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97839

hojo85 26.01.2012 19:08

näpäkän näköinen..onko sul mitkä jouset tossa alla et paljonko on kaaresta napaan?

Raakakone 26.01.2012 20:27

Moni ruiseri mies on kyllä "vihreänä kateudesta"... hyvältä näyttää..

Räbinä 26.01.2012 20:28

Kiitos kiitos. Merkkiä en pysty sanomaan jousista. etujousille en ole tehny mitään ja takaa vähän taoin kippuraan. Olikohan tuossa vaaleessa pari tuumaa korottavat. Pitää mitata huomenna matka navasta kaareen. Etukaarista napattu pari senttiä pois ruosteen takia.

60lantikka 26.01.2012 20:51

öh
 
onko sulla paja talluskylässä vai misä rassaat?

-MaTTi- 26.01.2012 22:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Räbinä (Viesti 843919)
Matihan se kertoo miten selvät numerot ja kirjaimet on oltavan? Taitaa olla sen verran kokemusta niitten ehtimisestä?

Sen verran selvät että selvän saa. :D Jos on fontti vaihtunut tehtaan meisteistä toisenlaiseks niin sillon pitää meistos varmentaa = lyödään katsastusasemalla stämpit päihin ja merkitään rekisteriotteelle että valmistenumeromeistos varmennettu. Maksaa joitain kymppejä (muutoskatsastus). Jos on epäselvyyttä että onkohan sama auto, saatat joutua selvittelemään auton identiteettiä.

Nuhapumppu 26.01.2012 23:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 844539)
Sen verran selvät että selvän saa. :D Jos on fontti vaihtunut tehtaan meisteistä toisenlaiseks niin sillon pitää meistos varmentaa = lyödään katsastusasemalla stämpit päihin ja merkitään rekisteriotteelle että valmistenumeromeistos varmennettu. Maksaa joitain kymppejä (muutoskatsastus). Jos on epäselvyyttä että onkohan sama auto, saatat joutua selvittelemään auton identiteettiä.

Mulla ei ainakaan maksanut yhtään lisää kun siirsin runkonumeron pajerossa erikohtaan,sanoi vaan että ei olisi saanut siirtää ominpäin vaan olisi pitänyt olla katsurin käsky moiseen mutta veteli silti varmenteet päihin. Ilmeisesti pajerossa on myös korissa sama numerointi,kun rintapeltiä se katseli ennenkuin hakkasi varmenteet.

-MaTTi- 27.01.2012 00:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 844552)
Ilmeisesti pajerossa on myös korissa sama numerointi,kun rintapeltiä se katseli ennenkuin hakkasi varmenteet.

Tottakai on. Valmistajankilvessä oltava sama numero kuin rungossa, jos heittää niin ei varmastikaan lähetä meistosta varmentelemaan jos entistä/alkuperäistä numeroa ei löydy.

Räbinä 27.01.2012 20:46

Navasta kaareen edessä noin 64 senttiä ja taka 60 senttiä.

Numero homma selvä. Muutekin muutoskatsastusta luvassa.:rolleyes:

Tuolla kylmässämäessä tätä on puuhasteltu. Voikun oiskin kotona paja missä sais rassailla rauhassa. Siinäpä se oiskin seuraava projekti, tehä talli kotia.

hacci 27.01.2012 21:21

Mulla on menossa just talli omaan pihaan projekti..onneks jo katto ja seinät kasassa niin saa jottain romppeita säilöön..kuhan lumet sullaa niin jatketaan rakentamista

Räbinä 04.02.2012 12:29

Oon tuota kiekkamittaria yrittäny herätellä, mut ei onnistu. Ei näyttäs olevan mittarin sisällä mitään vikaa. virrat kun laittaa päälle niin pikkusen hypähtää viisari. Jotain eloa siis on. Johdot on kunnossa. Yritin ehtii tietoo et pystyykö sitä anturia mitenkään mittaamaan, mut ei osunu silmään. Eli siis voiko sitä anturia mitenkään mittarilla todeta et toimiiko?:confused:

Sitten vielä jos jollain ois ylimääräisenä tuulilasin pyyhkijän varret, tankin korkki, valonpesijöitten säiliö, muovikoristeet siihen mistä pyyhkijöiden pooriakselit tulee esille ja takayläluukun keskimmäinen pelti, minkä takana luukun lukko.???

markkuh 04.02.2012 21:33

Pajotuspaikka lähiseudulla olis hakusessa mullakin, naapurin miehen kanssa pitäis tsuumata olisko yhteistä intressiä?

JES 04.02.2012 22:37

Anturin mittauksesta ei ole korjaamokäsikirjassa mitään mainintaa. Anturin toiminta todetaan ymmärtääkseni testimittarilla. Anturi ottaa melko helposti itteensä, itse jouduin sen vaihtamaan laatikkorempan jälkeen. Rikkoonnuttua oli havaittavissa pieni liike mittarissa käynnistyksen aikana, muuten täysin kuollut.

Räbinä 07.02.2012 19:07

Tämäpä yllätys et palstalaisia on täällä Talluskylässäkin ja vielä saman tien varressa.:D Mitäs kulkineita Markulla on nykyään? Oot tainu ainakin sen sinisen bj40 myydä pois?

Sittenpä se anturikin menee ostoslistalle. Eli mainittuja osia saa tarjota. Tänään kävin toyotalta sen tankinlähdön ja päivän hinta sille oli 53euroo.

Räbinä 04.03.2012 01:28

Se ois nyt mutterit puristeltu siihen malliin että olis lasia vaille ja leimaa paperii.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100180

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100179

Pyyhkijän varretkin löyty ihan omasta varastosta. Nimittäin B Asconasta. :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100178

Semmonen viritys siitä tuli. Tosin sit vielä uupuu sisustus. Kohtahan tästä voi sit ruveta rakentaa sitä maastoautoo. Vinssii, lukkoja ja muuta mukavaa.:rolleyes: Ei lopu harrastus, eikä mutterin puristelu....

Räbinä 04.03.2012 20:32

Kiekkamittarin uusi OMINAISUUS... Auto käynnissä, ottaa akun miinusnavan irti ja lisää kaasua sen verran et lataus näyttää yli 24 volttia. Niin kierroslukumittari hyppää mukaan. Näyttää tosin ehkä liian vähän. Lie muilla ollu vastaavaa ja onko saatu kuntoon? :confused:

Räbinä 11.03.2012 12:01

Perjantaina kävin konttorilla näyttämässä ja leima tulla pärähti ilman mitään sanomisia.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100772

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100773

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100774

Eihän sillä mihinkään pääse, onhan se alitehonen ja jäykkä jousinen. Vuan on sillä mukava nyt pitkästä aikaa ajella.:D

0ltzi 11.03.2012 18:40

WAU :) komee siit tuli!

Räbinä 04.10.2013 14:34

Ei tää oo koskaan valmis:D... Hitto, mistä se vaihto tuon otsikon, on päättäny sivusto muuttua sit englanniks.

Noo päivitellään nyt ku on jotain autoon liittyvää


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139226

Postia tuli Jyväskylästä. Suur kiitos Cros4wd:lle hyvästä asiakaspalvelusta. Ja sitten eikun hirmu innolla laittaa uusia hipleita paikoilleen. Sinne löys kompura paikan konehuoneeseen. Ensin meinasin sisätiloihin, mut on se aika kova ääninen pörisijä. Tosin ei tuo mikään hiljanen auto sisältä muutenkaan ole.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139227

Sittenpä eikun takaperästä öljyt pois. JA mikäs se sieltä tulee!!! Pala ratasta:mad::mad:. Katotaan onko illalla osat ja tarvikkeet palstalla uus kirjotus:confused:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139228

Ja anteeks jo ennakkoon kuva koko.:D

HJ6085 04.10.2013 21:40

Tämä on yksi projekti joka sai itseni ryhtymään omaan projektiin. Hienoa työtä ja hieno lopputulos!

PH75 04.10.2013 22:02

Tuskin olisi omankaan hj:n runko kuumasinkitty, jos en olisi tätä projekti-kertomusta erehtynyt lukemaan. :) Asiallinen katsastus remontti!

Räbinä 04.10.2013 22:20

Kiitos kaikille ja mukavata et on saanu muitakin innostuu tästä.:)

8 tuntia siinä meni harjotellessa tuon takaperän kanssa. Eipä oo paljoo japanin sorvari siistiny tuota, saakeli minkälaisia purseita ja teräs silppua pulttien koloissa:confused:. Pimmeehän siellä ulkona tuli, mut onneks nykyisellä eukolla on oma kämppä kaupungissa:D:D:D.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139237

Eikä löytyny paikkaa sille rattaan palalle. Jännityksellä oottamaan mitä edestä löytyy.

Räbinä 06.10.2013 05:48

Valakenis tuo päivä nyt äkkiä. Öljyt, paineilmalinjat, jarrujen ilmausta ja takakardaani, niin pääsis koittaa muuttuko Cruiseri sen paremmaks mitä se on jo ollu tähän asti:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139303

Räbinä 06.10.2013 15:32

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139382

Siellä ovat ja hyvin toimivat. Eikä kuulu peristä ylimääräisiä ääniä. Onneks oli perjantai vapaa päivä, muuten aika tiukka homma näin viikonlopuks. Etupäähän pitää laittaa uudet pronssiholkit. Taas oli toinen hirttäny kiinni vetariin...

Mitäs seuraavaks sitten?? Turboa, jousitusta vai rengastusta uusiks?? Ainakin tuo vetokoukku saa lähteä ennen hepomäen reissua!

Niin ja onhan tähän saatu vinssikin keulaan

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139383

Räbinä 22.10.2013 13:20

Piti mallata miten istus 11-20 renkaat ketjut 33mutikoihin
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=140354

Leveys kävis hyvästi mut pikkasen joutus lyhentää. Ei raaski uusia ketjuja heti laittaa harrastus toimintaan. Noilla luulis pitoa riittävän.

Valo päivitystä katolle, 48w ledit

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=140355

Ja tuore leima rekisteri otteessa. Ei havaittuja vikoja/puutteita. Tosin savuarvo herätti ihmetystä. 0.02:rolleyes: Eka polkasulla kysy katsastusmies: tippuko se letku sieltä putkesta:D

Räbinä 28.02.2014 08:13

2 Liiteet
Tällänen meininki oli eilissä päivänä. Tekniikan vaihtoa kenttä olosuhteissa. Ihan ylimainostettua on joku lattialämmitteinen halli.:rolleyes: Pohjolan tallissa saa hyvin raitista ilmaa:D

Chit-chatissa oli aikasemmin tunnista kardaani kirjotus. Ite veikkasin siellä sitä et olis nelivaihteisen HJ:n, mut tais sattua jokin mittavirhe ku olikin lyhyempi. Olisko tuo sit viisvaihteisen tuplanivel?

Mites tuo polttoaineen paluu kun vaihtuu 12ht kone keulaan? Pitääkö se viedä tankille asti?

Räbinä 02.03.2014 10:55

No eipä ollu ajatus mukana taas... viisvaihteisessahan on vielä pitempi tuo etu kardaani. Eli eipä ollu hojosta tuo:o

Meinaa ahdasta olla uuden laatikon ja vanhan kannakepalkin kanssa. nelivedon kytkentä tulee aika lähelle runkoon kiinnitys pulttia. Pyssyy kait se kolomellakin pultilla...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150345

Aparaatti 05.03.2014 17:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Räbinä (Viesti 1109148)
Meinaa ahdasta olla uuden laatikon ja vanhan kannakepalkin kanssa. nelivedon kytkentä tulee aika lähelle runkoon kiinnitys pulttia. Pyssyy kait se kolomellakin pultilla...

Tuohon kestävyyteen en uskalla kantaa ottaa.. Kuusykkösissä on siirretty ulkopuolelle tuo kannattimen kiinnitysrauta ja sisäpuolella on enempi tilaa vissiin ja toisenlainen rauta?

Itsellä katkesi sen poikittaisraudan kiinnityspulteista yksi tai kaksi joskus ja kyllä se ainakin hetken siellä pysyi paikallaan vaikka pari pulttia puuttuikin. Kyseessä tosin siis kuusykkönen ja tulikohan se kahdeksalla pultilla kiinni? Eli eipä tuostakaan mitään apua ollut :D

Nuo raudathan voi olla rungossa kiinni jo valmiiksi kun sinne asentelee laatikkoa. Paljonko tuohon pultin kannan ja nelivedon kytkentäsysteemin väliin jäi tilaa?

Räbinä 05.03.2014 18:26

Niin on uudemmassa raudat ulkopuolella ja kiinnitys pulteilla alapuolelta. Jäi sinne lopulta ennenpi tilaa mitä tuo kuva näyttää. Ehkä reilu sentti ja pultinkin sai hyvin paikalleen kun tunkkasi laatikkoa vähän ylös päin. En kehannu, enkä raaski tuohon runkoon tehä uusia kiinnitys kohtia. Ja vehkeetkin täällä kotona on mitä on. Kytkinkopan vaihdolla sai uuden laatikon suoraan ja istumaan alkuperäisille kiinnikkeille. Helepottaa kummasti kun on kaks kokonaista autoo mistä kattella käypästä palikkaa. Ei näissä oo kyllä muuta yhteistä ku keulamaskissa toyota teksti.:D

Vinssin vivustoon pitäs joku jatko patentti kehittää. Vanha "vaijeri vivusto" jää paikalleen. Vinssi kardaanille jatkopala kans.
Nyt helepottas ku löytäs kytkentäkaavion sähköille takaosasta. Johtosarjan vaihto menossa. Ja se charge ligh rele oli sulanu lattialle.

Niin ja tuli lyhennettyä nuita ketjuja käypäseks ja ON muuten pitoja:D

Räbinä 15.03.2014 22:22

1 Liiteet
Tänään rakenneltiin vähän jatkoja pakoputkelle ja vinssin jordaanille. Biltemasta ostin mahollisimman lyhyen äänenvaimentimen (25cm pitkä) siinä toivossa että tuo se ei vaimenna mittään, mut perskule on kuin sähköautossa äänet. Pätö pönttöön häviää kaikki äänet:eek:

Räbinä 06.02.2016 13:35

1 Liiteet
Jousien ja vinssin päivitys paketti. Tuli viime talvena tehtyä soa, mut ei oikein tullu siitä hyvä. Eikä riitä mielenkiintto omia virityksiä muokkaamaan. Joten toiset akselit alle ja uudet jouset. Upultit meinasin laitella toisin päin, niin sais akselin alta vähän petejä tasasemmaks.

Vinssiin vaijerin tilalle 14mm naru. Liuku kitaa ja muuta muokkausta puskuriin.

Räbinä 06.02.2016 13:53

3 Liiteet
Laitetaan tämä työkulkine kans tänne. Etukardaaniin ristikon vaihtelua. Viime kesä tul laitettua uus kardaani, ei 20000 mailia kestäny. Tuosta määrästä murto osa ajettu nelivedolla. :mad: ja kyllä on tullu rasvattua aika usein kun on etupään nivelissä nipat.

Räbinä 13.02.2016 16:56

1 Liiteet
Sinne istuu. Ensin tein latan pätkistä jousen alle uudet topparit, sit aloin miettii iskarin kiinnitystä. Kunnes hokasin et vanhoista iskarin kiinnikeistä saa tehtyä kaiken. Vaihtaa vaan puolia ja pikkusen näyttää laikkaa. Vähän täytyy reikiä jyrsiä et upultin alapinta istuu paremmin. On ne nyt vähän tasasemmat. Yläpäähän hitsata nuo holkit vielä kiinni.

Saakohan tuon arbin c-sokka lukkoperän laitettua täyskevennettyyn akseliin? Ainakin pooritus on sama.

kenppi 13.02.2016 21:18

Komia on rami :) Katoitko muuten ristikoita laittaessa oliko jokaisessa kupissa tarpeeksi neuloja? Tuli vaan mieleen kun vaihdoin yhteen suburbanin etukardaaniin uudet Precision:in ristikot, niin kummastakin ristikosta puuttui kymmenkunta neulaa.

Räbinä 13.02.2016 21:37

Tuli uutena koko kardaani. Onhan se mahollista et sieltä pari neulaa puuttunu, kun luulis nuitten pitempään kestävän. Uudesta ristikosta en katellu tarkemmin ku yhtä kuppia, mut siellä ainakin ol tarpeeks neuloja. Täytyypä huomenna piruuttaa vilkasta tuota uutta joka on varastossa.

Räbinä 21.02.2016 12:11

2 Liiteet
Käytetääs välillä pyörillään. Etuakseli melkein nipussa. Ohjausvarret ja jarruputket viel. Ei jääny paljoo tavaraa jousien alle.

Vähän tuo nyt madaltuu, mut jospa taas ajomukavuus parantus.

Ai että on mukava rakentelu keli. Tuulee lunta vaakatasossa niskaan!

Räbinä 28.02.2016 20:52

4 Liiteet
Etuakselin niputusta. Taka-akselin kiinnikkeiden suunnitelua ja vinssin kyhäystä.

Räbinä 06.03.2016 04:13

3 Liiteet
Laitoin tuon puol kevennetyn perän nyt tuohon täys kevennettyyn akseliin. Sokat jäi luonnollisesti pois ja sitten tuo vetoakseleiden väli pala. Ei muuta ihmeellistä kun nyt vaan nuo vetoakselin pikkurattaat tasauspyörästössä pääsee elämään vähän enenmän sivusuunnassa. Eli merkitystä?

Räbinä 06.03.2016 16:43

1 Liiteet
Kemppi sisälle kuivamaan.. On kyllä näppärä peli tuo evo 200. Kärryssä kulkee kaikki tarvittava vaivatta minne vain.

Räbinä 11.03.2016 17:41

2 Liiteet
Jatko pala kardaaniin. Pulteilla passasin ja heittokellolla paikallaan yritin katella suoraks. :D On se hymy herkässä aina kun pääsee remontin jälkeen ajelee.

Räbinä 09.04.2016 12:57

1 Liiteet
Lapioon kokeilin minkä näkönen ois jos vetäs toyotaan maastokuviot pintaan ens kesänä.

Räbinä 09.04.2016 16:14

2 Liiteet
Ja vielä vinssi puskuri

tdi 09.04.2016 21:41

Minkälainen tuosta alustasta nyt tuli, paraniko ajettavuus, miten joustot? Tilasitko ulkomailta, minkä hintainen rahti? :)

Räbinä 10.04.2016 07:33

Parempi tuo nyt on ajaa kuoppasilla teillä mitä esim rami. Hyvähän siitä tuli kun kaikki on jämäkkää, välyksetöntä ja uutta. Ratti akselilla tosin pieni välys. Joustot on ihan riittävät satunnaisiin tieltä poistumisiin ja piha offailuun. Saman kaapeli kelan päälle tuo kiipee kun soakin kanssa. Cros4wd:ltä tuli taas kaikki palikat. Eli kiitokset Jyväskylään.:)

jmk 10.04.2016 17:00

Moro!
Sulla on tuossa hyvän näköinen vinssipuskuri, onko omavalmiste? onko siihen mitään kuvia, on aika kiinnostavan näköinen vois pikkasen ottaa mallia omaan

Räbinä 10.04.2016 17:45

Ihan on omasta päästä tehty. :) vinssiä nostin ylöspäin, niin että kardaani tulee rungon etupalkin päältä. Ylemmissä kuvissa aloitettu yhestä levystä taittelee. Laikalla uraa, taitos ja ja migillä sauma kiinni. Kotelon sisällä kulma ja lattarautaa sikinsokin vahvikkeena.

Räbinä 18.03.2018 06:23

Viimeinkin saa kotia vähän säänsuojaa. Vielä sato viikolla 25senttiä lunta tallinlattialle, mut jospa tämän päivän jälkeen pysys kuivana. Sit sais alotella rami projektia, automaattiloota pois ja manuaali tilalle. Samalla vois koneenkin käyttää auki.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=211285

Räbinä 18.03.2018 21:03

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=211351
Toyotakin pääs töihin kun vinssattiin pääpressu katolle. Onhan cruiseri hyötyajoneuvo
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=211350
Ovea vaille saatiin tänään, ei vielä saanu sulatusta sisälle, mut hyvällä mallilla. Niin ja tullu hommattua tässä parin vuoden aikana tuommonen pihakone. Huddig 960 C6.

jmk 18.03.2018 21:25

Kenen valmistama halli on? Näyttää järkevältä rungolta

Räbinä 19.03.2018 04:57

Landtek. Joo kyl tuo ihan hyvältä vaikutti, siististi hitsattu ja sinkitty. Made in Tartunmaa. Vähän ois saanu olla paremmat kasausohjeet ja pari pikku nippeliä taitaa puuttua. Oven liukukiskoo en oo löytäny vielä.


Sivu luotu: 00:14 (GMT +2).