![]() |
HJ 60=61 ja Dodgen Rami
Tästä se alkoi, ku viime syksynä muistu mieleen että cruiserin leima loppuu muuten joulun alla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70076 No eihän tuohon tarvii ku vähän hitsailla koria kiinni runkoon ja leimalle. Mut ei kehannu vielä laittaa palasiks ku oli lumet tulossa ja pääsis kopaseen uutta cruiseria (vm-81) lumi penkkaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70077 Vähän tutkiskelua. touhua riittää, mut eipä oo aikasemmin muut paljoo korjaillu, mikä on suuri plussa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80765 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80776 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80788 Palkki helmaa ja uutta pyöränkaarta muotoutumassa. No niin, nyt sain vihoin aikasiks laittaa rojektin esittelyyn. Siinähän sitä jo oli mokkulalle lataamista. lisää tulossa ku vaan hermot riitän kuvien lataamiseen tai otan koneen pajalle. |
mites täällä? joko on koppa kunnossa?
|
Siinä kunnossa on et sais nostaa rungolle. Pari paikkaa vielä ikkunoitten karmeihin. Ja ovet!!! On tässä jo kaiken näköstä koitettu tehä puolen vuoden aikana, kuten puol runkoo rakennettu uusiks ja sinkissä uitettu. Melkolailla täydellinen kunnostus.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80920 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80919 Takavaloja saa nyt vaikka joka huoltsikalta jos sattuu matkalla särkymään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80921 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80922 Otettiin tervelle pellille asti ku kerran ruvettiin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80789 Pitihän sitä välillä ulkoiluttaa ettei sisälle homehu. :D |
Vuoden vaihteessa sit loppu virta kilvistä ja alettiin purkamaan
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81008 kymppi sentin kori korotus http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81219 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81220 korin kannakkeet vähän lahonneet. Neljällä etummaisella oli enää kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81221 |
Jos hiukka kuva järjestystä muuttas ni korjattas vaan vanhaa koria, joku innokas katsuri viel bongaa tän ja nappaa hirmuprosentit kopasta ?
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81242
Siitä eikun teliä suunnittelee. Rojut pihalle ja runkoo hitsailee http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81243 Läpi leikkaus. katellaan et mitteen se pittää sisällään. Pikkusen taitaa olla savua seppiin pajassa. 5mm levystä uutta palasta tilalle http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81244 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81245 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81246 Pari viikonloppua siihen meni, mut jospa nyt kestäskin vähän aikaa. |
No eihän näitten järjestystä meinaa muistaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81247 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81248 Käytin koppaa päällä et sattuu varmasti kannakkeet kohalleen. Pari tukee jousien etukiinnikkeisiin. Saumojen siistiminen. Hiekalla vähän vielä etu osaa puhaltelin ja eikun sinkkiin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81249 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81250 Siinä se nyt loistaa. Kirkkaampi ku uutena 30 vuotta sitten. Painoa oli 160 killoo. |
Aijaijai ku näyttää hyvältä :)
|
Ihan persiistä nuo ruostehommat.
Ihottuma nousi taas pintaan kun näitä kuvia katselee. Profiilissa kuvia omasta mieliharmista ja sen eheyttämisestä. nimim. samat hommat tehtynä -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=43096 Tuo sinkitys on muuten itellä nykyisinkin kuin vasta tehty, eli voipi suositella muillekin. |
Täysin samaa mieltä. Vielä pitää ovet korjailla ja jokunen ikkunan reunus.
Kyllä on sullakin komia cruiseri. Täältä on hyvä vakoilla vähän mallia Tuo sinkitys on kyllä ainut ja ehkä jopa helpoin keino tehä rungosta hyvä. Eikä haittaa pikku ruosteet, tarttuu vaan paremmin jos on vähän ruosteinen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81353 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81354 Kasaus hommat jo huomattavasti mukavempia. Tul taka jousille annettua vähän vasaraa, niin saa paremman ryhdin. Viikonloppuun mennessä pitäs päättää auton väritys. Nouseen koppa paikoilleen (ehkä). Tulipelti vaan ensiks maalattava, jää sen voimapesä taakse niin pahasti. |
Onkohan nuo riippujen kulmat hyvät noin:rolleyes:
|
No vähän meinaa vetää väärään suuntaan:)
Mut tossa kuvassa on jousien painona pelkkä runko 160kiloo. Eli 40kg per jousipakka. Saa nähä miten lössähtää nuo taotut pakat kun kaikki paino päällä ja vähän ajettu. |
Kannattaa sitten muistaa siinä vaiheessa kun kokeilet ensimmäisen kerran joustoja tai ristiriipuntaa ja se korin paino "häviää" tuosta jousen päältä... ;)
|
Totta töriset. Sitä pitää seurata vähän mihin päin lähtee kääntymää. Jospa ne tuosta vähän viruuvat. abc parkissa vahingossa ajaa kattarin päälle ristiriipuntaan ja riipukeet väärin päin. :D
Tässähän jo pientä jutustelun makua. hyvä hyvä, eipähän tarvii hallilla aina samojen tyyppien kans väitellä. Ja samalla terveiset tutuille. |
Akselit paikallaan ja mallailua miltä 70mm korin korotus vaikuttaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81596 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81597 Kuopion toyota liikkeen mukaan tätä osaa EI ole tehty toyotalla.:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81610 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81614 Piti tehdä uudet jarrukilvet ku entiset hävis sitruunahappo liemeen, samaan paikkaan syöpy myös jarrusatuloiden kierteet. :mad: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81616 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81617 Projekti nyt rullaavana. |
mistä tuota sitruuna happoo saapi kun pitäs vähän koneen alumiinu osia liotella
|
Vaikka tuolta Agri-marketista. 5 kilon pöntössä alle 30 euroo, jos oikein muistan. Vuorelan agrista ovesta sisään suoraan ihan perälle ja oikeella.
|
Mites ne alumiini osat siellä käyttäytyy? Hapettumat lähtee? minkälaisen pinnan jättää ja pitääkö jotenkin käsitellä sen jälkeen?
Rauta osissa ruosteen poistumista nopeuttaa tosi paljon lämpö. Ite laitoin hj:n letkulämmittimen astiaan porisee. Tai siis oli kaverin idea. siinä on vielä sellanen homma et katkaiseen itse lämmittämisen ku on tarpeeks lämmin vesi. Kyllä kävi sen jälkeen kuplinta siinä astias joka oli lämmin. toinen ku vieressä kylmää vettä niin oli hyvä vertaus astia. |
Lainaus:
|
ruosteet tosiaan lähtee hyvin..alumiini vielä kokeilematta..lasikuula puhalluksella saa nätin jäljen alumiiniin..
|
Ite ole suunnitellu kans tuota rungon sinkissä käyttämistä. Mitä makso tuo sinkki ja miten puhdistit rungon sisältä?
|
Laita sit tuloksia ku oot Wille kokeillu sitä happokylpyä alumiiniin.
Rungon sisustan puhistin painepesurilla, koputtelemalla, lämmöllä ja tikulla sörhimällä. Ihan 100% puhtaaks se ei varmasti lähteny. Mut laitoin sinkin jälkeen kunnolla kotelo suojaa ja vielä toisen kerran ku alkaa ajot häämöttää. Kaveri teki omaa runkoaan varten semmosen huutelu letkun, vanhasta painepesurin letkusta mikä menee rungon sisään ja siinä suutin päässä, sillä on aika hyvä huuhella paineella rassaten. Voi olla et on jossain vielä parempiakin konsteja, mut eipä tullu meillä mieleen:rolleyes: Sinkitys maksaa noin euron kilo. Alle kaks sataa euroo tekee pelkkä runko. |
juu en minäkään ole muuta keinoa vielä keksinyt kuin isot poltto pillit ja polttamalla maalit irti sisältä. Kuulemma se happo missä ne käyttää sen ennen sinkkiä ei tepsi maaliin eikä rasvaan/öljyihin. No jospa tässä tulis vielä joku nerokas visio mieleen ennen kuin tuo sinkki on ajan kohtaista.
|
Aika sitkeessä tuntui olevan se maali mikä ei ollu vuosin saatossa lähteny. Tuohon ei jääny ku puolet semmosta runkoo mikä on vanhaa. Ja sit kierteisiin kannattaa laittaa joku liimamassa tai jotain mikä estää sinkin tarttumisen kierteeseen. Nimimerkillä JOKUSEN KIERTEEN RASSANNU.
|
käsittääkseni ihan vaikka vaseliini käy siihen, mutta minulla on kyllä kierretappeja jos tarvitsee putsata kierteitä. Mulla on vähän saman tapanen projekti menossa itelläni ku sulla, paitsi että työn alla on LJ. Minä jouduin ostamaan toisen korin kun tuo vanha oli niin mätä, että ei olisi juurikaan vanhaa peltiä jäänyt minnekkään jos olisi alkanut sitä korjaamaan.
|
Rasvoja sinne happo/sinkki pataan ei saa joutua, näin siellä minulle kerrottiin, itse laitoin kierteisiin moottoritiivisteliimaa, jonka lämmönkesto n.300astetta. Vain parissa kierrereijässä joutui poralla avittamaan jälkeenpäin. Toinen vaihtoehto on sinkkipajan mukaan maalata kierreosa.
|
Laitoin itse pultit reikiin ennen sinkitystä niin säästyi enimmiltä kierteen aukaisuilta. Oli se sinkki kuitennii menny sinne väliin.
|
Päivitetäämpäs tätäkin valillä, vaikka ei paljoo oo saatu aikaan. Helteet vötkistää. No kuintenkin moottori jo paikoillaan. Siihen en vaihtanu ku muutaman stefan vain.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83446 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83447 Ja kori laitettiin päälle ja ku sain värin päätettyä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83450 Nimeltään sammaleen vihreä. Maastoutuu paremmin vatukkoon.:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83449 Semmosta peliä. Nyt sit hitsaillaan ovia kasaan. Jos jollain on hyväkuntoisia ylimääräsiä takaluukkuja, niin tarjouksia otetaan vastaan. Vai lainaisko tuosta toisesta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83451 |
Kyllä näyttää hyvältä. Kele, itellä tämäki loma näyttää hupenevan talon remppailuun, ruiseri vaan oottaa...
|
Kiitos kiitos. Talon remmonttia ois täälläkin ja pitäs vielä töissä käydä. Ei meinaa keretä edes yhtenä päivänä viikossa tekemään tota. Sitten vielä lämpöö yli kolkyt niin vie enimmän hitsailu innon.
|
No niin. Nyt on talo myyty ja uus ostettu. Vihdoin monen kuukauden jälkeen on taas pistetty pajalla hulinaks. Tosin osittain myös vauhtia pistää et saattaa halli tila pienentyä, niin pitäs saada rytö liikkeelle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92128 On sitä ainakin yritetty tehä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92127 Eiköhän jokusen vuoden kestä tuo kulmarauta. Nyt on sivuovet paikkailtu http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92130 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92131 Aika moni ovi sai tänään uuden alun. Kohta on pelti hommat saatu vihdoin tehtyä:D Jokin verran pitää hiekalla puhaltoo ennen maalaus hommia. |
Hah
Pikkuvikoja, heleppo korjata....... Näppee vuan!
|
Kylläpä tul koko viikonloppu näppäiltyä. Onneks pelti hommat valmiit. Pakkelia pintaan niin olis edes pienen hetken suorat kylet.
|
Siitä se homma etenee. Tiiä vaikka jo tämän vuoden puolella sais kokonaan maalattua. No ei pidä haaveilla liikaa. Jotain edistymistä tapahtunu.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93490 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93493 Konehuone sai lopullisen värin pintaan. Se alkaa jo näyttää taas autolta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93494 Takapääkin jo riittävän tasanen. Turha hieroo näyttely kuntoon. |
Oho! Siinäpäs onki mun vanha hj! Ja mun sinkkaama runkokin näyttäs olevan! Tuli niin kova ikävä tota vanhaa hoojiitä että piti ostaa itelle kans samanlainen! :) Hyvältä näyttää projekti! Onnea vaan projektille!
|
Mites vani? Menikö heti eteenpäin vai? pyörähä pajalla joskus näyttää uutta autoos ja kahtomassa vanhaa.
|
Ei oo sulla jääny ylimääräsiä talvikummeja pyörii nurkkiin? voisin ostaa pois
|
Ei ole ku nuo renkaat mitkä on alla. Niitä ei uskalla myydä, jos vaikka pääsis ajelee loppu talvesta.
|
No niin, saatiinhan se väriin tänä vuonna
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95833 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95838 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95837 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95834 Kyllä se on komia nuilla 205 kiekoilla:D Noh nyt voi viettää pyhät hyvillä mielin. Hyvää joulua kaikille.:) |
Hauska väri! Tulee jotenkin mieleen vanhat Saabit...tai sammakot. :)
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96222http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96221
No jospas sattu saabin värit. Mut kyllä tuo ysikuuppa enenmän sammakolta näyttää. Keulapään sähköt jo paikallaan ja puolet kojelautaa. |
saisikohan rungosta myös tehtyä suht ruosteenkestävän jos maalaisi samalla maalilla mitä käytetään teräslaivoissa??
ei kuitenkaan varmaan lähellekkään yhtä hyvä tulos kuin sinkkiämällä... |
Varmasti ku puhaltaa puhtaaks ja maalaa kunnon maalilla, saa pitkään kestävän rungon.
Mut jos puhaltaa koko rungon on tuo sinkitys aika edullinen ja kestävä pinnoitus vaihtoehto. Ja samalla kertaa saa sisäpuolelle hyvän suojan, ainakin uudesta raudasta tehdyt kohat on yhtä siistillä pinnalla mitä ulkokuori. Jos vaan ei tuo rungon väri häirihe, niin eipä sitä muulla tarvii minun mielestä maalailla enää. Sisäpuolelle laitoin kotelosuojaa jos ei oo johonkin sinkki tarttunu. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96517 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96518 Nyt ku muistas ja tajuais tässä vaiheessa tehä kaikki sähkö hommat. Laitella tarpeeks johtoja piiloon, niin ei joka valon asennukses pie purkaa koko autoo.:rolleyes: |
Kyllä pitää sanoa että on hyvin tehty tämä yksilö! Ite aattelin samantyylistä projektia kanssa mut nyt tallit jo muita romuja täynnä eikä camarookaan kehtais pihalle jättää. Kunhan saan tilan hommattua niin sitten voisi aloitella
|
No niin. Konehuone läjässä ja savut otettu tänään. Puuttuu vielä valojen pesurin säiliö ja sit ilmeni et öljypohja vuotaan sen pohjassa olevan suojapellin välistä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97645 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97643 Keinonahasta ompelin uuden kattoverhon. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97646 Pari jarruputkee etupyörille ja eikun testi ajolle. Ei tosin kovin kovasti ku, tankkina toimiin 20litran öljykannu peräkontissa. Pitäs selvitellä toyotalta saako sitä tankin lähtöputkee ja mihinkä hintaan. |
Jos tarkootat sitä putkee joka lähtee tankista pumpulle niin sen putken saa ainakin alkuperäisosana. Juuri uusiin omaani. Maksoi Toyotalla 56€. Tässä mun mallissahan ei sitte ollu paluuputkee.
|
Himppasen asiallinen "katsastushuolto". http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif Vielä kun löytyis sinkin alta valmistenumero...
|
Samaa kans miettiny kun oon pari kärryä teheny. Vaikka on lyöty numero puhtaaseen rautaa, katsastusmies lyöny oman merkkinsä päihin niin kyllä on vaikeuksia numero lukea paksun sinkin alta.
|
Ei ole täälläkään sitä paluuta tankille asti. Eikä ois ees pahan hintanen tuo. Löysin yhen jutun täältä jossa sanovat sen hinnaks n.25 euroo vuonna 2005 tosin. hinnat nousee.
Saa siitä runkonumerosta selvän. Kaveri käytti omaansa cruiseria viime viikolla leimalla, Siinä oli vähän epäselvä, niin ei kelvannu. Lyötiin vaan uudet numerot. Tosin mitähän tuumi katsastus ukko, kun ei mulla tuo kaksois vee oikein onnistunu kerta lyönnillä. Eikä salama kahta kertaa samaan paikkaan lyö.:rolleyes: |
Matihan se kertoo miten selvät numerot ja kirjaimet on oltavan? Taitaa olla sen verran kokemusta niitten ehtimisestä?
Kierrosluku mittarin kun sais pelaamaan. Pitää tarkistella se laatikolta tulevan piuhasarjan liitos vielä kerran. Voi olla hapettunu, kun pakki valojen johtoonkin tulee vain 3 volttia. Ei taida riittää tuo määrä edes letilampuille. |
Tänään olikin ulkoilu iltapäivä. Tuli vielä tuokin paremman ihmisen cruiseri tueks.:D Siinä lukoillaan ja turbolla rehvastelloo. Vähäiseks jäi ajelu kun ei ollu riittävästi jarrunestettä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97836 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97838 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97839 |
näpäkän näköinen..onko sul mitkä jouset tossa alla et paljonko on kaaresta napaan?
|
Moni ruiseri mies on kyllä "vihreänä kateudesta"... hyvältä näyttää..
|
Kiitos kiitos. Merkkiä en pysty sanomaan jousista. etujousille en ole tehny mitään ja takaa vähän taoin kippuraan. Olikohan tuossa vaaleessa pari tuumaa korottavat. Pitää mitata huomenna matka navasta kaareen. Etukaarista napattu pari senttiä pois ruosteen takia.
|
öh
onko sulla paja talluskylässä vai misä rassaat?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Navasta kaareen edessä noin 64 senttiä ja taka 60 senttiä.
Numero homma selvä. Muutekin muutoskatsastusta luvassa.:rolleyes: Tuolla kylmässämäessä tätä on puuhasteltu. Voikun oiskin kotona paja missä sais rassailla rauhassa. Siinäpä se oiskin seuraava projekti, tehä talli kotia. |
Mulla on menossa just talli omaan pihaan projekti..onneks jo katto ja seinät kasassa niin saa jottain romppeita säilöön..kuhan lumet sullaa niin jatketaan rakentamista
|
Oon tuota kiekkamittaria yrittäny herätellä, mut ei onnistu. Ei näyttäs olevan mittarin sisällä mitään vikaa. virrat kun laittaa päälle niin pikkusen hypähtää viisari. Jotain eloa siis on. Johdot on kunnossa. Yritin ehtii tietoo et pystyykö sitä anturia mitenkään mittaamaan, mut ei osunu silmään. Eli siis voiko sitä anturia mitenkään mittarilla todeta et toimiiko?:confused:
Sitten vielä jos jollain ois ylimääräisenä tuulilasin pyyhkijän varret, tankin korkki, valonpesijöitten säiliö, muovikoristeet siihen mistä pyyhkijöiden pooriakselit tulee esille ja takayläluukun keskimmäinen pelti, minkä takana luukun lukko.??? |
Pajotuspaikka lähiseudulla olis hakusessa mullakin, naapurin miehen kanssa pitäis tsuumata olisko yhteistä intressiä?
|
Anturin mittauksesta ei ole korjaamokäsikirjassa mitään mainintaa. Anturin toiminta todetaan ymmärtääkseni testimittarilla. Anturi ottaa melko helposti itteensä, itse jouduin sen vaihtamaan laatikkorempan jälkeen. Rikkoonnuttua oli havaittavissa pieni liike mittarissa käynnistyksen aikana, muuten täysin kuollut.
|
Tämäpä yllätys et palstalaisia on täällä Talluskylässäkin ja vielä saman tien varressa.:D Mitäs kulkineita Markulla on nykyään? Oot tainu ainakin sen sinisen bj40 myydä pois?
Sittenpä se anturikin menee ostoslistalle. Eli mainittuja osia saa tarjota. Tänään kävin toyotalta sen tankinlähdön ja päivän hinta sille oli 53euroo. |
Se ois nyt mutterit puristeltu siihen malliin että olis lasia vaille ja leimaa paperii.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100180 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100179 Pyyhkijän varretkin löyty ihan omasta varastosta. Nimittäin B Asconasta. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100178 Semmonen viritys siitä tuli. Tosin sit vielä uupuu sisustus. Kohtahan tästä voi sit ruveta rakentaa sitä maastoautoo. Vinssii, lukkoja ja muuta mukavaa.:rolleyes: Ei lopu harrastus, eikä mutterin puristelu.... |
Kiekkamittarin uusi OMINAISUUS... Auto käynnissä, ottaa akun miinusnavan irti ja lisää kaasua sen verran et lataus näyttää yli 24 volttia. Niin kierroslukumittari hyppää mukaan. Näyttää tosin ehkä liian vähän. Lie muilla ollu vastaavaa ja onko saatu kuntoon? :confused:
|
Perjantaina kävin konttorilla näyttämässä ja leima tulla pärähti ilman mitään sanomisia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100772 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100773 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100774 Eihän sillä mihinkään pääse, onhan se alitehonen ja jäykkä jousinen. Vuan on sillä mukava nyt pitkästä aikaa ajella.:D |
WAU :) komee siit tuli!
|
Ei tää oo koskaan valmis:D... Hitto, mistä se vaihto tuon otsikon, on päättäny sivusto muuttua sit englanniks.
Noo päivitellään nyt ku on jotain autoon liittyvää http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139226 Postia tuli Jyväskylästä. Suur kiitos Cros4wd:lle hyvästä asiakaspalvelusta. Ja sitten eikun hirmu innolla laittaa uusia hipleita paikoilleen. Sinne löys kompura paikan konehuoneeseen. Ensin meinasin sisätiloihin, mut on se aika kova ääninen pörisijä. Tosin ei tuo mikään hiljanen auto sisältä muutenkaan ole. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139227 Sittenpä eikun takaperästä öljyt pois. JA mikäs se sieltä tulee!!! Pala ratasta:mad::mad:. Katotaan onko illalla osat ja tarvikkeet palstalla uus kirjotus:confused: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139228 Ja anteeks jo ennakkoon kuva koko.:D |
Tämä on yksi projekti joka sai itseni ryhtymään omaan projektiin. Hienoa työtä ja hieno lopputulos!
|
Tuskin olisi omankaan hj:n runko kuumasinkitty, jos en olisi tätä projekti-kertomusta erehtynyt lukemaan. :) Asiallinen katsastus remontti!
|
Kiitos kaikille ja mukavata et on saanu muitakin innostuu tästä.:)
8 tuntia siinä meni harjotellessa tuon takaperän kanssa. Eipä oo paljoo japanin sorvari siistiny tuota, saakeli minkälaisia purseita ja teräs silppua pulttien koloissa:confused:. Pimmeehän siellä ulkona tuli, mut onneks nykyisellä eukolla on oma kämppä kaupungissa:D:D:D. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139237 Eikä löytyny paikkaa sille rattaan palalle. Jännityksellä oottamaan mitä edestä löytyy. |
Valakenis tuo päivä nyt äkkiä. Öljyt, paineilmalinjat, jarrujen ilmausta ja takakardaani, niin pääsis koittaa muuttuko Cruiseri sen paremmaks mitä se on jo ollu tähän asti:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139303 |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139382
Siellä ovat ja hyvin toimivat. Eikä kuulu peristä ylimääräisiä ääniä. Onneks oli perjantai vapaa päivä, muuten aika tiukka homma näin viikonlopuks. Etupäähän pitää laittaa uudet pronssiholkit. Taas oli toinen hirttäny kiinni vetariin... Mitäs seuraavaks sitten?? Turboa, jousitusta vai rengastusta uusiks?? Ainakin tuo vetokoukku saa lähteä ennen hepomäen reissua! Niin ja onhan tähän saatu vinssikin keulaan http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139383 |
Piti mallata miten istus 11-20 renkaat ketjut 33mutikoihin
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=140354 Leveys kävis hyvästi mut pikkasen joutus lyhentää. Ei raaski uusia ketjuja heti laittaa harrastus toimintaan. Noilla luulis pitoa riittävän. Valo päivitystä katolle, 48w ledit http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=140355 Ja tuore leima rekisteri otteessa. Ei havaittuja vikoja/puutteita. Tosin savuarvo herätti ihmetystä. 0.02:rolleyes: Eka polkasulla kysy katsastusmies: tippuko se letku sieltä putkesta:D |
2 Liiteet
Tällänen meininki oli eilissä päivänä. Tekniikan vaihtoa kenttä olosuhteissa. Ihan ylimainostettua on joku lattialämmitteinen halli.:rolleyes: Pohjolan tallissa saa hyvin raitista ilmaa:D
Chit-chatissa oli aikasemmin tunnista kardaani kirjotus. Ite veikkasin siellä sitä et olis nelivaihteisen HJ:n, mut tais sattua jokin mittavirhe ku olikin lyhyempi. Olisko tuo sit viisvaihteisen tuplanivel? Mites tuo polttoaineen paluu kun vaihtuu 12ht kone keulaan? Pitääkö se viedä tankille asti? |
No eipä ollu ajatus mukana taas... viisvaihteisessahan on vielä pitempi tuo etu kardaani. Eli eipä ollu hojosta tuo:o
Meinaa ahdasta olla uuden laatikon ja vanhan kannakepalkin kanssa. nelivedon kytkentä tulee aika lähelle runkoon kiinnitys pulttia. Pyssyy kait se kolomellakin pultilla... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150345 |
Lainaus:
Itsellä katkesi sen poikittaisraudan kiinnityspulteista yksi tai kaksi joskus ja kyllä se ainakin hetken siellä pysyi paikallaan vaikka pari pulttia puuttuikin. Kyseessä tosin siis kuusykkönen ja tulikohan se kahdeksalla pultilla kiinni? Eli eipä tuostakaan mitään apua ollut :D Nuo raudathan voi olla rungossa kiinni jo valmiiksi kun sinne asentelee laatikkoa. Paljonko tuohon pultin kannan ja nelivedon kytkentäsysteemin väliin jäi tilaa? |
Niin on uudemmassa raudat ulkopuolella ja kiinnitys pulteilla alapuolelta. Jäi sinne lopulta ennenpi tilaa mitä tuo kuva näyttää. Ehkä reilu sentti ja pultinkin sai hyvin paikalleen kun tunkkasi laatikkoa vähän ylös päin. En kehannu, enkä raaski tuohon runkoon tehä uusia kiinnitys kohtia. Ja vehkeetkin täällä kotona on mitä on. Kytkinkopan vaihdolla sai uuden laatikon suoraan ja istumaan alkuperäisille kiinnikkeille. Helepottaa kummasti kun on kaks kokonaista autoo mistä kattella käypästä palikkaa. Ei näissä oo kyllä muuta yhteistä ku keulamaskissa toyota teksti.:D
Vinssin vivustoon pitäs joku jatko patentti kehittää. Vanha "vaijeri vivusto" jää paikalleen. Vinssi kardaanille jatkopala kans. Nyt helepottas ku löytäs kytkentäkaavion sähköille takaosasta. Johtosarjan vaihto menossa. Ja se charge ligh rele oli sulanu lattialle. Niin ja tuli lyhennettyä nuita ketjuja käypäseks ja ON muuten pitoja:D |
1 Liiteet
Tänään rakenneltiin vähän jatkoja pakoputkelle ja vinssin jordaanille. Biltemasta ostin mahollisimman lyhyen äänenvaimentimen (25cm pitkä) siinä toivossa että tuo se ei vaimenna mittään, mut perskule on kuin sähköautossa äänet. Pätö pönttöön häviää kaikki äänet:eek:
|
1 Liiteet
Jousien ja vinssin päivitys paketti. Tuli viime talvena tehtyä soa, mut ei oikein tullu siitä hyvä. Eikä riitä mielenkiintto omia virityksiä muokkaamaan. Joten toiset akselit alle ja uudet jouset. Upultit meinasin laitella toisin päin, niin sais akselin alta vähän petejä tasasemmaks.
Vinssiin vaijerin tilalle 14mm naru. Liuku kitaa ja muuta muokkausta puskuriin. |
3 Liiteet
Laitetaan tämä työkulkine kans tänne. Etukardaaniin ristikon vaihtelua. Viime kesä tul laitettua uus kardaani, ei 20000 mailia kestäny. Tuosta määrästä murto osa ajettu nelivedolla. :mad: ja kyllä on tullu rasvattua aika usein kun on etupään nivelissä nipat.
|
1 Liiteet
Sinne istuu. Ensin tein latan pätkistä jousen alle uudet topparit, sit aloin miettii iskarin kiinnitystä. Kunnes hokasin et vanhoista iskarin kiinnikeistä saa tehtyä kaiken. Vaihtaa vaan puolia ja pikkusen näyttää laikkaa. Vähän täytyy reikiä jyrsiä et upultin alapinta istuu paremmin. On ne nyt vähän tasasemmat. Yläpäähän hitsata nuo holkit vielä kiinni.
Saakohan tuon arbin c-sokka lukkoperän laitettua täyskevennettyyn akseliin? Ainakin pooritus on sama. |
Komia on rami :) Katoitko muuten ristikoita laittaessa oliko jokaisessa kupissa tarpeeksi neuloja? Tuli vaan mieleen kun vaihdoin yhteen suburbanin etukardaaniin uudet Precision:in ristikot, niin kummastakin ristikosta puuttui kymmenkunta neulaa.
|
Tuli uutena koko kardaani. Onhan se mahollista et sieltä pari neulaa puuttunu, kun luulis nuitten pitempään kestävän. Uudesta ristikosta en katellu tarkemmin ku yhtä kuppia, mut siellä ainakin ol tarpeeks neuloja. Täytyypä huomenna piruuttaa vilkasta tuota uutta joka on varastossa.
|
2 Liiteet
Käytetääs välillä pyörillään. Etuakseli melkein nipussa. Ohjausvarret ja jarruputket viel. Ei jääny paljoo tavaraa jousien alle.
Vähän tuo nyt madaltuu, mut jospa taas ajomukavuus parantus. Ai että on mukava rakentelu keli. Tuulee lunta vaakatasossa niskaan! |
4 Liiteet
Etuakselin niputusta. Taka-akselin kiinnikkeiden suunnitelua ja vinssin kyhäystä.
|
3 Liiteet
Laitoin tuon puol kevennetyn perän nyt tuohon täys kevennettyyn akseliin. Sokat jäi luonnollisesti pois ja sitten tuo vetoakseleiden väli pala. Ei muuta ihmeellistä kun nyt vaan nuo vetoakselin pikkurattaat tasauspyörästössä pääsee elämään vähän enenmän sivusuunnassa. Eli merkitystä?
|
1 Liiteet
Kemppi sisälle kuivamaan.. On kyllä näppärä peli tuo evo 200. Kärryssä kulkee kaikki tarvittava vaivatta minne vain.
|
2 Liiteet
Jatko pala kardaaniin. Pulteilla passasin ja heittokellolla paikallaan yritin katella suoraks. :D On se hymy herkässä aina kun pääsee remontin jälkeen ajelee.
|
1 Liiteet
Lapioon kokeilin minkä näkönen ois jos vetäs toyotaan maastokuviot pintaan ens kesänä.
|
2 Liiteet
Ja vielä vinssi puskuri
|
Minkälainen tuosta alustasta nyt tuli, paraniko ajettavuus, miten joustot? Tilasitko ulkomailta, minkä hintainen rahti? :)
|
Parempi tuo nyt on ajaa kuoppasilla teillä mitä esim rami. Hyvähän siitä tuli kun kaikki on jämäkkää, välyksetöntä ja uutta. Ratti akselilla tosin pieni välys. Joustot on ihan riittävät satunnaisiin tieltä poistumisiin ja piha offailuun. Saman kaapeli kelan päälle tuo kiipee kun soakin kanssa. Cros4wd:ltä tuli taas kaikki palikat. Eli kiitokset Jyväskylään.:)
|
Moro!
Sulla on tuossa hyvän näköinen vinssipuskuri, onko omavalmiste? onko siihen mitään kuvia, on aika kiinnostavan näköinen vois pikkasen ottaa mallia omaan |
Ihan on omasta päästä tehty. :) vinssiä nostin ylöspäin, niin että kardaani tulee rungon etupalkin päältä. Ylemmissä kuvissa aloitettu yhestä levystä taittelee. Laikalla uraa, taitos ja ja migillä sauma kiinni. Kotelon sisällä kulma ja lattarautaa sikinsokin vahvikkeena.
|
Viimeinkin saa kotia vähän säänsuojaa. Vielä sato viikolla 25senttiä lunta tallinlattialle, mut jospa tämän päivän jälkeen pysys kuivana. Sit sais alotella rami projektia, automaattiloota pois ja manuaali tilalle. Samalla vois koneenkin käyttää auki.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=211285 |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=211351
Toyotakin pääs töihin kun vinssattiin pääpressu katolle. Onhan cruiseri hyötyajoneuvo https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=211350 Ovea vaille saatiin tänään, ei vielä saanu sulatusta sisälle, mut hyvällä mallilla. Niin ja tullu hommattua tässä parin vuoden aikana tuommonen pihakone. Huddig 960 C6. |
Kenen valmistama halli on? Näyttää järkevältä rungolta
|
Landtek. Joo kyl tuo ihan hyvältä vaikutti, siististi hitsattu ja sinkitty. Made in Tartunmaa. Vähän ois saanu olla paremmat kasausohjeet ja pari pikku nippeliä taitaa puuttua. Oven liukukiskoo en oo löytäny vielä.
|
Sivu luotu: 00:14 (GMT +2). |