![]() |
Fiat Panda 4x4
|
4x4 hiiatti
Eipä ole ainakaan pahemmin näkynnyt.
Fiat ja Jeephän on nykyään saman katon alla niin sieltähän voi joitain kehittyä, toivottavasti jotain hyvää. Jeat, Fiep tai ihan jotain muuta?? t. Ismo Ämmä |
Jeep + Fiat = italialaisen auton toimintavarmuus yhdistettynä amerikkalaisen auton ajokelvottomuudella :D :D :D
Herneitä, herneitä..... ;) |
:D
|
Mutta kyllä italialaiset osaavat tuon, kyllä on vaan niiiiiiiin nätti sisuskin..
|
http://www.nettiauto.com/fiat/panda/3819661
Ainakin yksi on myyty suomeen :D Tuota tuoreempaa koppaahan myytiin jossain välissä ihan uutena suomessa 4-veto mallina. Muistelisin että sen nelivetojärjestelmän takia orkkis bensatankki on pitänyt pienentään 20l tankiksi. Sitä saa tankkaa siis kokoajan. Jossain myös muistaakseni luki että tässä uudemmassa kopassa on joku "aktiivinen" neliveto tms. Vanhemmassa nelivetojärjestelmä oli parempi. Mutta mitä itse olen viikon ajellut tuollaisella tuoreella Pandalla niin on se melkoinen kinneri ajella. Kaupunkiin sopii erittäin hyvin. Maantiellä aika heikko esitys. |
Lainaus:
|
Tässä olisi räyheä Fiat:
http://www.4x4offroads.com/image-fil...pt-oltre-2.jpg On tosin vielä konseptimalli. Tuolla lisää kuvia: http://www.4x4offroads.com/fiat-humm...ept-oltre.html |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthr...ighlight=oltre |
duunikaveri harrasti noita Pandoja pitkään. Toi mm. 4x4 versionkin suomeen mutta oli uudempikoppanen kuin tuo. Kovasti tykkäs. En kyllä lämmenny vaikka mulle sitä kauppas.
|
Lainaus:
nyybinä myllis |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kai jostain vanhasta perus 80-luvun suomi-Pandasta voi tehä jonku hassun peltoauto-offroad-auton mutta ei paljon muuta...(Sanoo mies jolla on Pajero :D:D ) .Eikä tää edes tainnu olla mikään vastaus alkuperäseen kysymykseen?:eek: |
Rovaniemellä autopurkaamolla (roi-osa) oli joskus vuosia sitten yks tollanen vanha neliveto panda. Ihan kokonaisena etupihalla nökötti. Kilpiä ei tainnu olla paikallaan, jos oikein muistan.
|
Omistin hetken aikaa 4x4pandan mutta suomen ihana katsastuslain säädäntö ei sillon tuntenut semmosta vertailumallia joten kilpuri palautettiin etuvetoiseksi ja 4x4 osat meni sulatukseen... Onneks ei maksanu juuri mitää kun tuli purkukorien mukana kaverille italiasta.
|
Mulla olis sellainen mielikuva että Steyr-Puch olisi ollut jotenkin osallisena noiden 4x4 Pandojen tekemiseen?
|
tossa melkein naapurissa oli aikoinaan naisen kauppakassina vaaleensininen 4x4 panda, lienee niillä tallissa ehkä vieläkin.
|
Steyr-Puchan se oli tuo Pandakin.
Sloveniassa nuita on paljon, kun sen on niin pirullisen näppärä "vararengas" huonon kelin yllättäessä rinteillä asujan. Paikallisella postilla oli ollut jakeluautoina paljon. Joskus haaveilin ostavani sieltä tuollaisen työkeikalla ja ajelevani lomareissuna kotio. En o vielä toteuttanut. |
Panda 4x4
CERNissä eka kerran näin tollaisen ja ihan vitsinä pidin, kunnes italialainen kollega selvensi tuota käyttötarkoitusta etenkin Pohjois-Italiassa.
|
Hyvinkäällä oli valkoinen jossa hieman poliisiauton maalauksia muistuttavat mustat lokasuojat. Jossain tais peräti lukee panda, olisko ollut mainos auto. Panda karhua se kyllä muistutti. Siitä en tiedä oliko neliveto vai 2wd.
|
mobilistilehdessä 2/2011 oli miun mielestä kuva tollasesta bongattu jossain päin suomea.. tarrakilvet oli paikoillaan siinä.
|
Lainaus:
|
|
Mie nyt tarkoitin lähinnä tota vanhempikoppaista jossen ollut tarpeeksi täsmällinen kuvieni kanssa.. :)
|
Tuossa voimansiirtojärjestelmä kyseisestä:
http://static.petrisimolin.com/galle...i-Panda4x4.jpg Tuossa melkein samanlainen alusta Lancian Y10 4x4 mallista, jossa lisänä takavedon kytkevät, tai siis vetoakselit irroittavat kytkimet, automaattisesti alipaineella toimivat. Eli takavedon ollessa kytkettynä irti, se tosiaan on kokonaan irti sekä vaihteistosta että takanavoista, aivan kuin joissain maastureissa (etupää) mutta automaattisesti yhdestä napista. (tämä taisi vielä käyttää noita kytkimiä autoa käynnistettäessä, etteivät jumi käytön puutteesta, niin kuin esim. joissain toytoissa on käynyt tasauspyörästön lukkomekanismille. http://www.awdwiki.com/images/lancia-y10.jpg http://www.awdwiki.com/images/lancia-y10_x.jpg http://www.awdwiki.com/images/lancia-y10_xx.jpg Näitä on jokunen suomessakin. Tuossa nelivetomallin 999cc F.I.R.E. koneessa on kireämpi nokka jolla tehoa nostettu kymmenen prosenttia (5hp) |
Lainaus:
|
Jeep on jeep,
Lainaus:
mikä johtunee Jeep-merkkisistä maastureista, se että maasturit, joitain yhdysvaltalaisalkuperää olevista yksilöistä huolimatta, ovat ylipäätään melkoisen "ajokelvottoman" tuntuisia yleiskäytössä (kulutus, kääntösäde sekä traktorimaiset ajo-ominaisuudet). Onneksi amerikkalaiset keksivät city-maasturit, joita on muidenkin ollut sitten helppo apinoida. Fiat on ihan eurooppalainen kikotin, miksipä ei sitten 4X4? |
|
Classic motor shown pihalla oli tänään tuollainen vanhakoppainen 4x4 Panda.
|
Tällänen oli tänään Classic motorshown parkkipaikalla :D Kuviakin tuli räpsittyä mutta ne lepää vielä kamerassa.
|
Lainaus:
PS. Kuva ois kiva :rolleyes: |
Tässä kulmilla parikin kappaletta noita uudempia. Toisen kuskilla oli talvella joku vimma parkkeerata aina jonkun (pienen) lumi töytäreen päälle vaikka aurattuakin oli tarjolla...
|
Joku vuosi takaperin sain apuvirtaa tollasesta uuskoppasesta pandasta. Vähän jännitti, että kuinka käy kun tollasessa ei ole järin suuri akku (ehkä n. kolmasosa puikin akun koosta), eikä luultavasti laturikaan...
Muutama minuutti annettiin akun elpyä ja naulapää puksahti kivasti käyntiin :D |
|
Picasassa klikkaat kuvassa hiiren oikealla, ja sieltä ominaisuudet, josta kopioit kuvan osoitteen (jossa lopussa se .jpg) ja liität sen tänne: [img] osoite [/img ]
https://lh3.googleusercontent.com/_s...0/DSC05491.JPG Kato vaikka tuolla quote näppäimellä mallia tuosta rimpsusta jolla kuva näkyy |
Sivu luotu: 10:39 (GMT +2). |