![]() |
|
KeTTu TyTöT: Jeep Valmet Flat bed... THE END..
taas uus rojekti. JEEP WAGONEER vm: 1978 valametin ikiliikkuja pannulla, 3 vaihteinen manuaali + d44:set molemmissa päissä.
tän hetkinen kunto on aivan kauhea vaikkakin leima tulis pelkällä jarrujen herkistelyllä ja valojen herkistelyllä.. tästä väännetään emännän kanssa miulle kätsy talvi auto. flat bed eli lättä lava, diy takaseinä samallaine ku evo kakkosessa, 50mm kopannosto ja etu kaarien avarrus. nii ja vähä veikeemmät kumit alle.. 33"x jotai. kuvia tulee kohta. kuha löytyvät jostai:D |
Kuvatuksia. :D
|
hakumatkalta pari kuvaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79753 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79754 komia kuorkki http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79755 jotaki ohvi historiaa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79760 just konnunsuolle laskeutuneena ja heti joutu koetukselle ku ajelin huttumaa penkoille. iha ei päässy yhtä hyvi ku tuolla evoluzioone ykkösellä:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79756 "siisti" sisältä. pientä pinta kukkaa lattiassa ja vähä repsottaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79757 siellä asuu voima: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79759 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79758 nii vaik ei siltä näytä ni täysin ajokuntonen aparaatti! perhana nuo äänet..... OOOhhhHH. put put put put :D turbon se viel vaatii.... |
Mites tommoseen se flatbed onnistuu ku eiks korimuutokset vaadi nykyään poikkeusluvan ???
|
emmievaan tiiä. pitäs vamaan ottaa selvää.. joha tuo on kertaalleen lava malliks katastettu. no mut ei tota voi ton näkösekskään jättää:D
http://www.4x4wire.com/jeep/tech/bod...d/dcp_0057.jpg < tommonen;) Nothing looks cooler or more rugged than a pickup with a flat bed. Building a flatbed ia a fairly simple metal working project and it is a great way to replace a rusted out pickup bed. |
|
Ei muuta kuin uusi poikkeuslupahakemus vetämään, johon runoilet kauniisti minkälaisen lavan ajattelit rakentaa tuon nykyisen tilalle. Hintaa luvalla vaan tosin se reipas 300e ja mitä lueskelin foorumia, niin ei ole mikään viikon eikä kahden homma saada tuota lupaa.
|
Tämöösenkin ostit?
Ostikos myös sinisen Ciiffin?
Moon kiinostunut peräpään osista jos ne menee poistoon. valot, luukku, listat yms. t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
ehä mie muuten tuota kävis muuttamaan muttakun tuo on lievästi sanottuna karkeasti tehty tuo muutos.. kahvat jätetty paikalleen, possumassalla tilkitty ovenraot, hyvin epämääräinen putkipalkki kehikko kopissa ja kaiken kruunaa uretaanilla "eristetty" kopin taka seinä. löytyykös muute tuolla vanhalla lupahakemus numerolla jotain faktaa esinm konttorilta? tietäs vähä tarkemmi mitä siinä on lupailtu puolin ja toisin. kerranha tuo on jo lava malliks muutettu ni jos vaa ripellän lättälavan ja periaatteella tällänenhän tää aina on ollu konttori käynti:confused: |
Lainaus:
takaluukku joutaa kyllä. muut osat piän itellä. |
tai jos nyt innostuis entisöinti hommiin ni voishan tuosta naputella tälläsenkin:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79860 pistetäänki pika äänestys pystyyn!:D kumpi vai kanki? 1 -lättä lava rumilus 2- tuommonen orkkis henkinen lava laite. |
1. Lättälava koska eihän se muuten valmistu koskaan kun on vielä kolme muutakin projektia. :D:D
|
Orkkishenkinen menee ainakin leimasta läpi, ton päätöksen kopion saat trafista, maksaa x Euroa.
|
Ehdottomasti kakkonen !
|
2.Oishan semmonen räyhäkäs käyttis,tai ainakin semmonen "puolikäyttis".Ei mitään entisöintiä mutta alkuperäsen näköseks vaan tai ainakin sinneppäin.. ;)
|
Ehdottomasti entisöinti. Olishan tommonen räyhä peli, jos vaan osais ite tehä.
|
Kallistun kakkoseen :rolleyes:
|
1.
Iso rumilus on aina kaunis. Ehottomasti sellaanen!
t. Ismo Ämmä |
2- tuommonen orkkis henkinen lava laite. <--- Sanoisin
|
Mut olisko toi nykyisellään enempi sun näköinen?:D
|
Siun muiden projektien työnjälkeä kun katsoo, niin ehdottomasti reilusti muokattu lättälava. Tollaisessa pussihousu tyylisessä näpräämisessä menee niin kauan aikaa, ettet pääse saa tätä koskaan valmiiksi. Tuossa siulle ahdin tohon Valmetin kylkeen http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82320
|
Kakkoseen vaan, johan tuo värityskin sitä vaatii... :D
|
repro ja 454ss on samalla can väylällä ku mieki. se ois kyl nopiasti tehty tuo 1. vieläku zinkissä käyttäs ni avot!:p
ihan pussihousu entisöinniks ei varmasti mene phyi!:mad:.. se ei oikeen luonnistu ku laikka käsi on sen verta nopia:D mie oon nyt hyvin hämmentynyt:D sovitaan nyt sellai et huomenna klo: 17.00 ku lyllerrän kotia lasken helmitaululla tuloksen oli mikä oli sen mukaan edetään. piste ! edit: kaikkien arvanneiden/vastanneiden kesken arvotaan mielipuolisesti yllätys lahja!!! woww mikä diili! eli miss fortunan suosioon päässyt olento saa ihan ilmaseks jeepin keulalta tuon sopimattoman siipikarja raudan. liian kapea jeeppiin liian leveä caddyyn. pakko ei oo rautaa hakea jos napsahtaa :D |
Niin, tarviiko siihen mitään poikkeuslupaa jos mallisarjassa on tuollainen"irtohyttinen" versio?
|
Lainaus:
|
Nyt vähän rotia noihin entisöinti-intoihin!
Enimmät mobilisti kuumeilut saat kyllä aisoihin kun käyttösiistit ja remppailet tuon emännyksen kaksovisen harvinaisuuden kuntoon, siinä on kumminkin jotain potentiaalia säilyttää työnjälki ja arvokkuus tuleviksi vuosiksikin...:) Valmiiks raiskatun ValmetCherokeen , nimeä se vaikka -VaRoke- mopiiliks, voi aivan huoletta ja hyvällä omallatunnolla muokka aivan sellaseks kun itte hyvältä tuntuu :D FlatBed on rouheen näkönen ja nopea tehdä+ ältsyn kätevä lastata/ ääni suoralle lavalle!!!! |
Suora lava ei mitään entisöintiä.
Ja lava selkään ja leimalle tällänenhän se on aina ollut asenteella.:D |
ei mitään entisöinti hommia menee vain hyvä aihio pilalle:cool:
|
Lainaus:
|
Ei tuossa ole paljon entisöimistä, eli...
http://www.4x4wire.com/jeep/tech/bod...d/dcp_0057.jpg http://i226.photobucket.com/albums/d...atbed2-1-1.jpg |
Jos siihen on pakko lÄtpEti teha ni sit ees joku tommone eikä mitään sätöstä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11560 aikas porno ois leimata huoltoautoks ja nostaa taakse rungon päälle joku rekan vanha vetopöytä :-) |
noniin. ei tarvia käyä ääniä laskemaan..:D eli nro:1 voitti murska äänillä! flat bed tuosta siis tulee. KIITOS kaikille äänensä antaneille!
illalla suoritetaan arvonta puskurista. tuo koopeen kommentti osui oikeaan aikalailla eli tuosta s jeepistä meinattiinki hissukseen tehä entistetty malli mut ei liian vakavasti kumminkaan ;) sitä ei tarvia sit pelätä että teen jonku kantti kertaa kantti lavan..ehei. amerikan maalta apinoitua tyyliä tulee varmasti.. ilman kromauksia tietty:D tuossa linkissä on nyt sellanen millanen siintä vois tulla http://img510.imageshack.us/img510/6...ture003mt3.jpg jos tästä koittas vaik tehä sellasen auton mil uskaltas venäjälle lähteä.. kulttuuri matkalle. |
Lainaus:
|
karvaralli jeepin sähköjen kimpussa meni tää ilta mut kerkesin jo vähä alottelee lättis rojektia. etu kaaret avarsin samalla tyylillä ku tuossa orkinelissä eli laikalla noin 70mm pois. lavalla olleen työkalu boksin revin kans pois.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79969 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79970 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79967 kenttälapio löyty lavalta ja kaikelaista jännää.. esim: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79975 panda 13mm lenkki ja pikku sorvi keula pellin sisältä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79971 nostalgia tarra http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79974 hyvin hämärä tarra liittyen rengas kokoihin..?? osaako kukaan suomentaa? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79973 suht verskinnäköne käsilutkutin ja joku seppä vääntäny nyloni tangosta öljyn täyttö reikään tulpan http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79972. vkl jos kerkeis laikotella vähä lisää.. 1 juttu meinannu unohtuu et tuollahan on se perhanan porttaali rojekti puol valmiina!:D tartteis varmaa sitäki vähä kopeloida. ja sitten kaikkien odottama arvonta tulos! lappuja kauhia kasa. tuosta menivät arvonta kulhoon. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79976 niinku lotossakin meilläkin oli lahjomattomat / puolueettomat valvojat. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79977 ja onneton voittaja :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79978 saat tulla tai olla tulematta hakemaan arpa voittoa. kyllä tuo stenalle viel kelpaa ja on tuossa sen verta rautaa et yhen nissan micran saa tehtyä. |
Kiittää ja kumartaa, mut voisko tuon voiton vaihtaa vaikka kahv.. kaljaan :D
Oisko siitä upeasta palkinnosta kuvaa, niin voisi elvistellä vaimolle? |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79973
H78-15 on osapuilleen samankokoinen ku 235/75-15 ja vakioneekerin orkkis koko. Sillä koolla saa leimattua 31x10,5 tennarit alle. |
Sama seppä on laittanu polttoaineen suodattimeen pultin alkup tulpan tilalle.
Otappas kuvia hytin takaseinästä, että kuinka se on tehty. Ei siinä tarrassa ollu puhetta "16 kumeista? Sulla on vaan sen kokoiset pyörät alla. |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79968 tommonen. eiks oo nätti :p ja tottakai voi vaihtaa:) |
Lainaus:
|
Lainaus:
juu otan kuvia:) nuo on vanhan kaivos auto hiluksin vanteet. tulivat tuon mukana. kuha tulee taas asiaa treen kupeeseen vien nuo takas.. miä en haluu niitä:D |
mie iha vähä vaa laikotan...
juuh niihä siin sit kävi.. piti lähteä virpomaan loppu sähköjä toho melkeen valmiiseen jeeppiin..
hupsistalallaa:D rupeski purkaantumaan:rolleyes: taka seinä on suora pelti lärpäke mihi on jyräytetty parit sikit, parilla hepillä kiinni ja possumassaa/urtsua.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80043 oikeestaa hyvä etten ruvennu entistämään.. on aika tehokkaasti hapettunu tuon diy lava muutoksen takia nuo lava rakenteet..:( PAITSI ite lattia. se on epäilyttävän ehjän olonen. tarvii ottaa talteen ni saa vuokkoon korjaus paloja. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80042 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80044 sisäpuolella on/oli 40x80 h-kalu putkesta väännetty niskan katkoja kehikko. tästä olikin juttua edellisen omistajan kanssa et ei oo kelvannu leima setälle pelkkä lava kaari ja on laitattanu kehikon koppiin sisälle... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80045 kunha tuo lava tuosta irtoo ni pitää ruuvvata toisen jeepin 35" muzillat alle ja käyvvä testi ajolla:p eihä sitä muute parannus kohteet selviä. |
Eekäkö toi hytässä oleva rhs/kaluputki kehikko ei kelvannu, oli lavalle tarvinnu toisen
|
Lainaus:
samalla tyylillä tulee uuskin taka seinä eli koppiin 1 "pää kaari" upotettuna osaks seinää. pyöreestä tuubista ja lavalle toinen taka tuilla. nyt rupiaa mahtuu jo isommat kumitki taka osastolle! hieman tänää kuokkailin pinta peltejä talteen. hyvä ettei pumpusta vihlassu ku kovalla työllä aikanaa tehtaalla joku nuoki tuoho liimaillu ja sit rälläköiää iha paskaks.. hah!:D |
Mimmonen kalu pakki?
Onko hirvee vai tosi hirvee?'
Vois ehkä kiinostaa jos et ite mihkään tarvi? Kuva ois kiva jos poistoon menossa ja vikka ite pitäsitkin niin ihan vaan olis mukava nähdä vaersio moisesta. Omaan on tarkoitus saada takalasi sähköllä toimivaksi, jahka pääsen ite taka seinän peltitöihin. t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
gummi swap
ei se laatikko iha hirvee ollu. tosi jämäkkä ja ajan kanssa näperretty mut ehä miul riittäny into purkaa sitä nätisti.. tuossa se pihalla oottaa poltto hautausta:rolleyes:
tuo sähkö lasi onki muute hyvä idea! miul onki 2 moottoria + koneistoT jemmassa.. hmm?;) tänää sipasin loput pinta pellit pois talteen ja kaik sisä puolen kyönät romu lavalle. tuoho kesä autoo piti muuteki vaihtaa leima kumit alle ni laitoin samal nuo isommat valmetin alle. jumankeuta et tuli KOMEE!:D naama vieläki virneessä ku kuvia kattoo! talli kaveri vaa tuumas et hulluhan se on ku katteli touhuumista vähä aikaa.. :p huomen pitää käyä hakemas tippa löpöä ja lähtee testi lenkille. suo pätkä kuulemma tulvi ainaki viikko sitte..:cool: ja sit kuvia: flat bed http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80131 lokarit ja lavan pohja viel irtoo säilytykseen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80133 uuvet kumit alla http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80132 2 lavamallia http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80134 huomenna sit lisää kuviloita. nyt lisää kaljaa. |
Luotikko.
Ok laattikko on menyttä.
Hienolta näyttää ja paranemaan päin on menossa. Hyvä Late. t. Ismo Ämmä |
sitä oli näköjään käyty vaaruvuoren ja kärkisten sillan maisemia katselemassa;)
|
Lainaus:
suo jäi kokematta ku meniki koko päivä/ilta pihaa siivotessa. koiruuden kanssa kävin kikkailemassa huttu kasoilla välillä. oikee flex king nykysellään tuo jeeppi:D tuuma sisään joustoa edessä ja takana sen verta et rajottaa sisä lokari joustoja. hiukka kuvie ottamise jälkee kukaa ei ollu enää tie liikenne kelponen ni jos vaik huomen sit sinne suolle:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80226 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80228 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80227 pikkase puskee sinistä mut kait häviää suutin rempalla? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80229 tuossa kohtaa ku hyppäsin kopista ja oikee vemputin autoa ni just hipasee vas etu gumi kaareen.. eli 30-50mm jos koppaa nostan ni hienosti mahtuu 35"-36"pyörimään. |
Älä remppaa vielä mitään, sininen sauhu voi pienentyä ihan vaan ajelemalla. Siellä on kuitenkin noin 420 kg suomalaista valurautaa nokalla.
Sano koiralle terveisiä, se osaa aina katsoa kameran suuntaan. :) |
Lainaus:
juu kerrotaan:) vekkuli kaveri se ei pienistä tai vähä isommistakaan heitoista oo moksiskaan. EDITTIÄ: nii joha tuo eka kerran hajos eilen.. keskelle pihaa tietysti :D kytkin käpälän päässähän on alunperin säätö mahollisuus.. not eni moor.. sinne on joku laittanu suoran rassin tilalle. eli kytkimessä ei oo säätöä enää ku polkimen vapaa liike ja sielläkin on tehty lieviä muutoksia + parissa tankojen pallo nivelissä kun on väljää ni sieltähä se tanko sit tipahti paikaltaan. sain sen suht helposti paikalleen mut lievästi sienimäinen se kytkin on ja tuntus kaipaavan uutta asetelmaa+levyä. eli lisää ajoa ja viat selviää nopiaan :) |
flatbed for fat people
n:20 km testi lenkki heitetty! kurvailin rajanpinnassa noit vanhoja suomi-venäjä maaottelu huolto teitä.. kauhian paljo ne on poteroita ja juoksu hautaa kaivanu. pitäs metallin paljastin vissii hommata..:rolleyes:
jarrut toimii ku unelma, kaik jakiksen asennot pelaa, sisua45 perkele ties taas oikein:D enää ei pöllytä sinistä! ja se VÄÄNTÖ voi jumankeuta mie oon 8 vuotta ollu paitsiossa ja pahasti ku oon lötkötelly pensa vehkeillä metässä. eihä tota valmettia saanu polvillee millään! toki lutakossa kaipais vähä herkkyyttä... ja nyt ku on tuo peräpää kevennetty ni voi hitto mitä sladeja tol pystyy vetää:D:D rupee koe ajelut riittää ja pientä päivitys listaa on jo rustattu. -kopan ruosteet kuntoon ja maalaus mallia työ kulkine eli uretaani vellit niskaan, väri puol kiiltävä musta ja katolle majakka paneeli. -rungon perä osan puhallus jos tarvii, riippuje kääntö ja suorat aisat kippuroitte tilalle, ja se fat bed.. ei viel tietoo millane siit tulee mut sinkki padassa se käytetään. -jousitus ja akselit saa olla ennallaan näyttää just pornolle ku on tollane hummer look lättänä isoilla kumeilla. -vinssi tulee lavalle jos tulee tällähän ei sit mettään mennä.. juu.. iha "käyttis" vaan :D edit: ettei tuu kenellekkään pika menkat ni ihan on luvat ajella vanhoja huolto teitä eli en raiskannu mitään historiikki pätkiä. muuteski ne toimii talvisi tukki teinä. |
pari päivää pietty autoista lomaa. tänää taas vähä purettu lisää.
onse kumma ku autolla on ikää 33 vuotta ja helmat oli lähes ruosteettomat eikä lattiakaan oo ollenkaan pahasti hapettunu:) pieniä sieviä paikkoja joutuu laittaa. helmat muute läks veks ja tilalle tulee 120x60 pp. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80442 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80441 lavan irrotin korjaus palaks vuokkoon. pikku nuolet sojottaa mis on kikkelin mentävät ruoste reiät. ei paha. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80440 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80443 pers päälle riittääki pelkkä höyry pesu ja hento hiekotus pienellä pytyllä pahimpiin kohtiin. rungon aisat poikkasen tosta taka iskareitte kohalta ja laitan suorat aisat tilalle ja samal teen riippujen käännön kätevästi. |
Kyllähän onki laikka laulanu :O
|
Lainaus:
|
apparin puoli valmis. eli : palkki helma, kaik vanhat listojen reiät tulpattu hitsaamalla, etu lattian mädät vaihettu millipiikin säsi peltiin ja etu lokkariin joutu vaihtaa pikku palat ku oli kuppa iskeny ja joku fakin apina laittanu ruoste reikiin pakkelikakkelia päälle. hei iha oikeesti.. jättäsivät tekemättä:rolleyes:
nii ja lokarin levike valmistu 2mm valssi pellistä.. tuli vahingossa nyt 65mm leviä ni pääsee insinööri ainaki siintä valittamaa leimalla. jos se ei sit muita muutoksia huomaiskaan :D ihan meinas itkuks laittaa ku pakkohan sitä valmettia on joka päivä käyttää ku on nii ihanat äänet ni kummiski pikkase kitkerältä haiskahtaa savu eli kai se on kummiki suuttimet investoitava:confused: hihnat vinkuu ku viimestä päivää eli huomista. kävin hakee uuvet remmit tänää. on kyl älyttömän pitkä tuo "pää" hihna.... kampuralta ves pumppu laturi ja viel tehostajalle.. ja sit alipaine lutkuttimelle on oma nysä remmi. noh.. suolimaista suunnittelua kait:D kuvia ei ola. kuvitelkaa immiset iha ite!:p off topickkia ni ompaha ollu hauska ku on porukkaa käyny kattomassa uutta adoptio vauvvaa ni että mitä vittua valmetin kone.. ei helv#4tti!! ei voi olla!:D:D .. kyll ja viä alku peränen keksintö! AhHHH.. ihana AUTO!:) |
Omasta lavawagosta antautui runko keskeltä kun ei kehdannut hitsata umpeen... Kannattaa harkita boksaamista jos meinaa metässä rymmyyttää.:rolleyes:
[IMG]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80576http://[/IMG] |
Lainaus:
|
Lainaus:
Olikohan tuo sitten Bernerin vai Valmetin idea, en tiedä. GAZiinkin on vallua laitettu, mallina oli varmaan GAZ-66. Tuliko jeepit ilman moottoria suomeen, vai mihinkä ne jeepin kuutoset hukattiin? http://www.sisua.net/gallery/d/13768-5/img009.jpg http://www.sisua.net/gallery/d/2495-10/img010.jpg Tässä samassa hengessä tehty vähän isompi laite... |
HÄH! onks tuollasiaki tehty!:eek: WOWW!! ... fargo finlandos version:D noi fargot on kyl hienoja laitteita! kuha saan aikaseks tuuttaan tuon jeep / valmet lapsukaisen VIN koodin vin code decoderiin ni se kertoo mil koneella lähteny toledosta. veikkaisin et otettu pensa 6 suomessa irti ja laivattu takas amerikkalaan?
EDIT: mistä hitosta saa tietoa monta näitä jeeppi koneisia on oikeesti valmistettu??? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
mätä hommat valmistu käsiin. JA KEULAN MUUTOKSET RUPEE OLEE KANS VITtu capslok siis pohjamaalia vaille valmista. taka seinän kimppuun ens viikolla sitten. jostaki pitää peltiä vaa keksiä aikamoinen pala.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80724 just sopiva levitys -44 et + 13,5" setille. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80723 hepissä. tuo nuolenkohta. parannusta alkuperäseen verrattuna ku nyt pääsee kakka veet valumaa pois. ja etu siipiin piti pikku palat vaihtaa kumpaaki päähä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80722 lattiasta ei tullu otettua kuvia mut oiskoha siihe menny jotaki puol neliötä peltiä. aika reilusti muuteki laikotellu hiukka hapettuneitaki peltejä pois.. tartte joka leimalle hitsailla.. ehkä:D |
Mun tallissa oli sitten vissiin "outokainen"
Lainaus:
Kun aikoinaan ostin dieselkoneisen wagoneerin, niin ensimmäinen kommentti oli että valmettihan se siellä lymyää. Mutta sitten huomasin imusarjassa tekstin VOLVO, niin aloin ihmettelemään enemmin kyseistä moottoria. Kun sitten raivailin talliin tilaa ja Jeeppi vaihtoi omistajaa (tai siis runko ja moottori+laatikot) niin lavalla ollessa lohkon kupeesta löytyikin PERKINS -merkintä. Muuta tietoa ei sitten minulla tuosta moottorista olekkaan. Montahan näitä versioita on sitten alkujaan tehty???? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Hieto niminen ukkeli Alvettulassa ainaki muokkaili noihin fiatin koneita. Sen pojaan saa kiinni Hämeenlinna South West Tradesta, mutta Jari ei kyl ite ollu kovinkaan jeeppeihin perehtyny. Mut sen ukko taitaa olla vielä hengissä, jos haluaa jotain historia tietoa kerätä???
|
kyl on vaikiaa! pitäskö lyhentää runkoa vai ei, pitäskö säilyttää vetokoukku?
agregaatti tuli hankittua tän varustukseen ni senpuolee tästä vois tulla mainio leiriytymis/itä+viro+suomi safari auto/maasto korjaus pelastus auto. toisaalta nyt kun on kaaretki avarrettu jo 35" kumeille ja levityksetki jo tehty.. pitäsköhä unohtaa talvi käyttis haaveet kokonaan ja antaa mopon mennä menojaan:rolleyes: prrrr ränn ränn :D |
Anna mopon mennä vaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnn!!
Late annna mopon mennä vaan, äläkä jarruttle turhaan visonäärejäsi!
Hyvä siitä tulee! t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
sait yli puhuttua!:D:D on tuossa potenttiaalia vaikka mihin! kaikenlaisia visioita on tupsahdellu ja parhaimpia oon piirrelly paperille jo ylös:p
taka seinä tuottaa vähän hankaluuksia ku pitäs nopiasti saaha valmista mut nätimmi ku tuoho porttaali mopediin...:rolleyes: 2 viikon päästä pitää olla jonkinlaine taka seinä valmis ku lähen calmarin kanssa päivä ajelulle raja pusikoihin.. eli kiire tulee!:o ja kytkintäki pitäs viel keretä mulkkaamaan! |
Lainaus:
Saamat sanat:http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-f...id-b-11362.htm :D |
E´l Project,
Lainaus:
hurjaa katseltavaa tuo pickup-Wagoneer-Valmetin ostokuvat. Huh, ite kun sorruin 1991 K5 Blazeriin ja siinä on tietystikin jotain tyypillistä + oikean puolen EGR-pohjainen kansitiivistevuoto runsailla savuilla. Jaksoin taistella savujen ja muiden juttujen kanssa muutaman kuukauden, mutta kun tuo monitoimiviiksen ikkunanpesuominaisuus hajosi, niin meilkein aloin itkua tuhertamaan... Motonetistä vitosella 4-lovinen valokatkaisija kyytiin ja matka jatkuu asennusintoa odotellessa. Miten on ihmisen tahtotila noin voimakas autoilun osalta? Hattua nostan, vaikka stetsoni ei aina päässä pysy, niin lippistä silti. Jeeppi ajoon ja sellaiseksi, kun se sattuu tulemaan! |
Lainaus:
joskus tulee kyl kans funtsittua et minkä hiton takia näitä pitää olla koko aja rakentelemassa ja mite sitä jaksaa.. kerta viikkoon kunnon nollaus yleensä auttaa:p tai eihän se että ajais ja korjailis mut pitää jotai älyttömiä muutoksia käyä aina vääntämään:D tai korjailla susia...:mad: taka seinän teko laajeni sellai et tarvii tehä kummanki puolen "b" pilarit + osa kattoa kokonaan uusiks. sieltä löyty n:2cm paksua pakkeli kökköä kulmista. tavan tallaaja ois varmaa jättäny tollaseks mut omiin autoihin en pakkelia laita.. grammaakaan:) sitäpaitsi oon vähä omituinen:D naapurin isäntä ku oli paskan ajossa ja poikkes kylää ni sano just et kyl uskoa vaatii ku tollasia rakentelee.. nii vaatii nuo maatalous hommatki :p |
kummasti hidastaa talon hankinta hommelit rakentelua mut vähä kerenny tekee tätäkin.
tommottis suomalaista muotouilua. tuttua vanhojen raktoreitte turva ohjaamoista :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81022 |
rupiaa olee koppa maalia vaille valmis.. keulan hiekkapellissä on jotai pientä ruoste problemia mut eiköhä se siintä suttaannu.
tänää piti valita kahdesta. jeepin hitsaus vai remmi ahetun dusterin ensi ajot tänä kesänä + kumit tonttiin sessio:p ei ollu hankaluuksia valita. ja KYLLÄ. kasissa on kiva ääni remmitettynä:D:D.. alkoi ihmeellisesti himottamaan tuon oman kasipannun virittely ku siin ois jo matalat puristukset kätevästi.. hmm:rolleyes: nenän väihto vaan.. |
Mikäs maali tämän pintaan tulee?
|
uretaani maalit tälläkertaa. kestää huolimatonta käyttöä:) väri puol kiitävä musta... tuli hallitukselta ehdoton EI että maalaisin tänki vihreeks:D
Caterpilluttimen väri ois kans aika hassu?:rolleyes: työ koneha täst tulee muuteki.. |
Pillarin väriin ehdottomasti. Siihen kun lisäät sopivasti mustia kohtia, niin komia tulee. Usko pois. :)
|
Lainaus:
jostaki pitäs kans löytää syklooni putsari töttero. ei oikee meinaa löytyä paikallisista.. meinasin et syklooni tulis pellin "läpi" apparin puolelta:) ois vähä lisää kone lookkia! imu tulis normi putsarilta mis tiiviit kartiot+ syklooni pellis kiinni. |
Tai sitten pysyt suomi teemassa: http://www.verkkari.fi/product_details.php?p=2343
|
koppa pitäs maalata pohja väriin ja sit vois ruveta lavaa mallaamaan. oli nii komia päivä et piti ottaa vanhus pihalle aurinkoa ottamaan:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81297 tänää tuli jotaki taas tehtyä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81298 perän lyhensin ja hitsasin satasta valmiiks reitettyä upe a tilalle. palkin alakulmii tein kolot et valuu paska veet pois. täs kuvas näkyy kans hyvi 3 rungon poikki palkkia mihi vois ympätä vinssin josta veto eteen jollaki viisiin. ehkä lähinnä koppia olevaan sen laitan? emmä tiada. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81292 ves reikä ja ehä mie jaksanu käyä riippuja kääntämään... ovatpaha suojassa jos tulee kiviä päi peruteltuu ni ei norrat kyrpiinny. pikku jäykkärin heppasin viel ku sakkelit tulee toho upen kulmiin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81294 juu on hiukka sellanen leepu muotoilu havaittavissa:D en tohtinu tuhota alkuperästä lasi karmia et saisin ulkontapäi ruuvvattua paikallee ni tein sit tollasen"kolon" seinään. nyt saa työnnettyä lasin orkkis paikalle ja kiilattua tol kulma raudal ylös mis on noi puristimet kiinne. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81293 jeep long cab short bed mallia?:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81295 sama vika ku appari puolel. kaik uusiks ja vesi rännit jatkoin kans. tarkast ku kattoo ni huomaa:p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81296 sivulta viel 1 kuva. omituisen sutjakkaasti sujunu tää rojeksti eli eiköhä tosta kohta vaik kone kilaha tai jotai muuta jännää...:rolleyes: laatikko muute hylkii pakkia eli laakeri remontti+ synkroje vaihto edessä. |
nii semmosta vielä et tietääks kukaa suomalaista jälleenmyyjää detroit lockerille??? eikös hää ollu pala lukko? tai spoolikin käy. semmone kerrasta päälle ei mitää vipuja pillejä tankoja johtoja mallia kummiki:D
|
racers place tuolta tilasin 2 vuotta sitten detroitin c lockerin
us partsiltakin vois saaha:D |
Lainaus:
|
Kinnari vähä sorvaa osia ni siehä pyyhkäset tommosen automaagi lukon ite :-) tilaahan ne jotkuu koneen sovitusosatkii valmiina tai jopa valaa, itse asiassa eiköhä ruveta suunnittelemaa :-)
|
no ei tuo MINI spool oo kyllä kummosen näköne murkula. kinnari varmaa kyl sellasen sais tehtyä:D
http://www.pemracing.com/MiniSPools.html vähänhä se kurveissa jollottaa ja talvi käytös vois olla mielenkiintoinen lukko mut se hinta.. äske kummiski googlailin ni 140 dollaria spooli esim. en muista valmistajaa. ja joku mini spooli oli alta satasen? mini spoolin sais itekki asennettua. |
Lainaus:
Valmetin värillä ei tulis heti vastaan samanlaista,(jos tulee muutenkaan) ja sopii teemaan.Edestä keltanen ja takaa ruskea niinku pikkupojan kalsarit :D Ja sitäpaitsi työkonehan sekin on siinä missä pillarikin.. |
Lainaus:
tälläsillä väreillä meinattii maalata: http://gamma.nic.fi/~nata/makiveto/Valmet_702S.jpg eli RAl: pissa/kakka:p ja tuolta sisua45sen laittamasta linkistä tilaan viel isoimmat valmet tarrat:D kotia tullessa kävin kattomas yhel laanilla vanhaa allis pyökkäriä ku nuo vanhat koneet kiinnostaa ja sieltähän löyty vähä muutaki. kone kuskille tauko jumppa tanko!:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81403 |
Kattele tuolta valmettin värejä. Keltaista löytyy sitten useampaa erilaista. Eikä tuo 361:sen harmaa/punainenkaan huono ole? http://www.konedata.net/Traktorit/valmet.htm
Katoin ensin, että on käynyt kunnan miehille onnettomuus. Lapiomies ollu ottamassa aurinkoo montun pohjalla, ja kaivurikuski rouhassu kauhalla näkemättä montun pohjaa. :D |
no ei ois kyl ollenkaan huono tuo puna harmaa:) meillä on 1 kpl 361 valmettia ollu aikanaan. se oli kyl mainio laite! harmi et on sekin jo hukattu:(
JA vielä siitä lukosta! on tuo spool nii edullinen verrattuna oikeestaan mihi vaan eli etin jostai jonku amerikasta tilauksia tekevän hepun ja kokeillaa tuossa lava vehkeessä mite toimii. jos osottautuu hyväks ni samanlaiset sit tuoho kesä ralli jeeppiinki. jos jollai huonoja OMAKOHTASIA kokemuksia spoolista kertokaa toki. |
eiköhän se spooli mee tossa lavavehkeessä ihan täysin kun sen verran kevyt takapää kuitenkin. leimalle sen kanssa ei tosin tarvi tarjoilla.. vaikkakin onhan jotkut niilläkin saanu katasteltua :D
|
Lainaus:
|
aivan joo ehä se leimalle kelpaa.. hitto saisivat keksiä katastukset kerran kolmee vuotee näihi romuihi ni jaksas ehkä vaihella osia eestaas.
toki miul on 1 vara dana takanen jemmassa.. ok48.00 locker?..:D |
http://i251.photobucket.com/albums/g...1/cb003184.jpg
tommosen pyyhkäset :-) |
1 Liiteet
Tollanen mini vaan jos ei kemppiä halua. Nopea asentaa/poistaa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
"puskurin" tekasin tänää ja sudin zinkki maalia vähä joka paikkaan.
just ku sain kolvattua palikat paikallee ja vetelin norttia ni pullahti mieleen se taka vinssi härdelli. voipi ollakki aika vaikia homma tuua se vaijeri keulalle. jonku putke sisäs pitäs tuua koko matka.. ja on aika ahasta keulassa ku ei oo korotettu:rolleyes: nii ja sakkeli paikat liimasin kans. omaan silmään sopii hyvin tuo keula nyt. ei tuo mitää erillistä puskuria taia tarvita:) tuo on 32, jotai ves putkea.. kait:D pihalta kuomalavan alta löyty pätkä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81427 nii siis tuo tuubi on pelkästään lukko pellissä ja maskin tausta pellissä kiinni.. olivat ennen toisistaan erkanevia osia mut not eni moor. voisha tuost viel jotku korvakot jatkaa runkoon asti. |
Lainaus:
Toimii kuten Detroit Locker, mutta ei tartte perää shimmailla uudestaan. Eli samannäköinen murkula ja yhtä helppo/ nopea asentaa kuin tollanen minispooli, mutta osaa kuitenkin avata itsensä ja kelpaa myös leimalle. Valmistajia useita, Aussie locker, Detroit EZ locker, Lock-right, jne... |
Lainaus:
pitääki ottaa selvää tuosta lounas versiosta:) kiitoksia vinkistä! EDIT: katoin aussie lockerin omilta sivuilta 250lukko+60rahti+tulli+jotaki ja osaisin jopa ite tilata! digi dgi :D |
Eipä kestä, on pirun näppäriä asentaa. Siitä se nimityskin kai tulee, kun sen asentaa lounastauon aikana :D ei tosiaan muuta tarttee kun vetarit irti, tasauspyörästön rattaat veks, se lockerin murikka tilalle, vetarit paikalle, öölit sisään ja kovaa ajoa.
Se pitää sitten muistaa, että avoimen ja kitkalukollisen perän case on erimallinen, joten tuo lockeri pitää EHDOTTOMASTI olla oikeaa tyyppiä. Kaikkiin periin ei edes saa kitkalukollisen casen lunchbox lockereita. ..aijuu, hieno peli tuokin Jeeppisi :) |
Sivu luotu: 08:04 (GMT +2). |
|