![]() |
"CiTyLäJä Lj70 > Kzj 70 facelift"
No niin laitetaas tästäkin ruppanasta vähän tarinaa tänne et mitä on tullu tehtyä ja tullaan tekemään kun se mopo nyt lähti sitten kerralla käsistä..
ostohetkellä http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=26515 pikkasen isompaa renkulaa.. http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=31483 viimeisin look ennen kärpäsen puremaa http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=75699 pannu pois uuden tieltä http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=75691 lohduton näky pihalla... http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=75692 eli tarkoitus olisi asentaa 1kz-te vanhan 2lt tilalle lukot akseleihin välitykset muuttaa isompaa rengasta alustaa vielä nostaa +näitten lisäksi jos pikku ruosteet puhaltelis pois ja päivittäs keulan uuteen uskoon peltien osalta,katotaan sit pidetäänkö komea valkoinen väri vai ruikitaanko jotain räikeämpää tilalle..aika näyttää ja mieli muuttuu monta kertaa ja vinkkejä asennuksiin ym.muihin juttuihin otetaan kiitoksilla vastaan |
2 Liiteet
uusi moottori ja uudempien peltien kokeilua..koittas survoa isomman coolerin tuonne maskin taakse
|
Mitä lystiä meinasit tuolle vanhalle koneelle tehdä? :)
|
se on myyty...moni on jo kyselly...
|
:(
|
2 Liiteet
uutta levikettä ja koneen sovittelua
|
astetta kyrväkkäämmät levikkeet
|
Lainaus:
|
ei niin huonoo sovitusta voi ollakaan mitä ei sähköliimalla ja pellillä saa sopimaan. iso peuukku
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
1kz-te:ssä onko tässäkin imusarjassa kaasuläppä? |
Lainaus:
|
Joutavan päivänen läppä se, vastaa paremmin kaasuun ilman.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
miekait aattelin tulpata sen eg ärrän
|
Lainaus:
Njoo nuinhan se varmaan onkin. Hiukan OT: Meikäläisen huonotuuri ei ota loppuakseen. Hajos se TE konekin 1000km ja kaks konetta. Alkaa kohta tosissaan k**siä. |
Lainaus:
|
En ole vielä aukassu koko konetta. Huohottaa ihan v****ti, Edellinen kone teki samoin ja siittä oli 4 pytty halki. Ei ollu scrabannu naarmuja mihinkään, oli vain menny yhestä kohtaa ympäri asti halki. Moiseen en ole törmännyt ennen. Täytyy toivoa ettei ole menny samoin toinenkin mylly, olis edes korjattavissa.
|
Ympäri asti halki? :eek: En oo koskaan kuullu että missään koneessa olis noin käyny.
Onko Shammaanilla 1KZ-TE kyseessä? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
mitäs on ammattilaiset mieltä?? tuossa koneen korvakoita leikkelin sopiviksi..kone ois nyt tällätty silleen et kampuran pultti tulee keskelle runkoa..61cm sisämitat koneen edestä/pultin keskikohta 30,5cm..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81695 |
Eiköhän toi aika hyvä, jos ei alemmas suosiolla asetu. Tossa 90:ssä on kampuran pultti ehkä n. 5 cm runkopalkkien yläreunan yläpuolella, kone himppasen takakenossa vaakatasoon verrattuna.
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
täsä näkyy se mitta..noin 5cm rungon yläpuolella
|
Äkkiseltään näyttäis kone olevan melko korkealla. Ainakin Hiluxissa kumityynyn kiinnityspultit on vähän runkopalkin yläreunan alapuolella ja vieläkin öljyntäyttökorkki ottaa konepeltiin kiinni. Mittaappa samalla paljonko on kampuran pultista maahan matkaa.
|
Lainaus:
|
Joo... runko tosiaan on hiukan erimallinen, joten se voi hämätä. En yhtään muista miten korkeella kzj70 sarjassa kone on alunperin, mutta pitää mittailla kunhan muistaa.
|
Lainaus:
läjässä lähtee juuri siitä pultin kohdalta runko laskemaan alaspäin aika reilusti.. |
1 Liiteet
siinä se nyt makaa korvakot hitsattuna heppiin..kone pois,koppa mäkeen ja alkaa rungon putsaukseen..
|
2 Liiteet
tuli joku purkuvimma ja ylim.osat pois ja epoxia pintaan...
|
2 Liiteet
ja sitte lopullinen väri päälle
|
Nyt meni hifistelyks. :D Lähtikö pumppu suosiolla? Mitä tilalle?
|
Lainaus:
pumppu lähti aika helposti kun teki tarpeeksi kestävän ulosvetäjän..evo1 meni solmuun heti,läjän pumpun ajattelin tilalle laittaa..jos sen jossain käyttäs virityksellä ensin..harmi kun ei tuosta vanhasta käy se nestepää,ois säästäny vähän jostain jos sattus löytämään imuputken ja toisenlaisen öljypohjan niin ei tartteis alkaa tekeen |
1 Liiteet
taas on jotain pientä puuhasteltu..hytti pois rungolta ja jousien sovittelua eteen..runko puhallukseen kunhan ilmat sallii..
|
3 Liiteet
nytten ois runko puhallettu ja pohjamaaleissa..pientä korvakkojen hitsailua ennen pintavärii...mikä positiivista niin puhalluksen jälkeen ei löytynyt rungosta kuin yksi pikkuinen ruosteensyömä reikä..muitakin osia on saatu maalautuksesta ja odottavat tallitonttua joka yöllä kävis ne liimailemassa paikoilleen..heh..seuraavaksi edessä akseleitten ja loppujen romujen kiikutus puhallukseen..sittenhän sitä pääsee kasamaan....ja joskus ajamaan...
|
2 Liiteet
akseli ja muut hilut puhallettu..odottelee et sais iskarit jostain niin vois tekaista uudet korvakot..jne..ja sit maalit päälle,pikkuhiljaa..kyl se siitä ku ei makustele
|
1 Liiteet
tulipa sitte vanteetkin puunattua iskuun ajan kuluksi..
|
3 Liiteet
nyt alkaa kova alustan kasaus!! iskareille kiinnitykset ja panhardien korvakoita pitänee laskea alaspäin?? huh huh....mikäs ois sellanen sopiva mitta laskea korvakoita kun 4" nostavat jouset?? vai saako panhardista tehdä pitemmän??miten on korottajat toteuttanu asian???
|
Ettei tulis liian hieno? ;) Vieläkun moottorikin lähtis rokkaamaan niinkuin kuuluu...
|
Lainaus:
|
4 Liiteet
laiskuus alkaa pikkuhiljaa kääntymään voiton puolelle ja pientä kasailua on tullut tehtyä..kaikenlaista pientä tuheerausta..ei oikein mitään näkyvää niin sanotusti..heh..muutama kuvatus aikaan saannoksista..
-öljypohja muokattu uuteen uskoon -vaihdelaatikko sai vähän väriä pintaan -taakse uudet iskarin korvakot(voi olla että yläpäähän joutuu tekeen varalle toiset kiinnitykset vähän ylemmäs?) kajuutta haalattu puhallettavaksi |
Melkosen korkee etenkin ilman kuormaa. :eek:
Onkos toi nyt KZJ:n laatikkopaketti vai joku ristisiitos (vai pelkkä kytkinkoppa)? Mittarivaijerin lähtö näkyy eli jakis ainakin LJ:stä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Panhardinkin korvakekin olisi syytä saada rungosta alemmas. Vetää melkosesti sivuun noin ja sisäänjoustossa muljauttaa myös ikävästi. |
Lainaus:
|
5 Liiteet
-kaikki iskarin korvakot tehty/vielä puuttuu suojakumit tikuista
-koppa nostettu rungon päälle..muutamia paikkoja hitsailla taakse lähinnä -laatikko paikoillaan/kardaanit putsailtu/odottaa maalia -taakse tuli hommattua satulatkin et saa levyt laittaa siitä se taas muljahti projekti eteenpäin..mut kun jahti alkaa niin muutamaksi päiväksi taas seisahtuu.. |
Pitäiskö nuo iskarin alapään pultit vielä kääntää pitkittäin, auton suuntaisesksi? Saattaa joustoissa väännättää iskaria melkolailla.
|
Pitäis, helppo näemmä pyöräyttää.
|
no siinä vois olla kyllä ideaa joo..tarkoituksella tein pultattavat et jos haluu tappi mallin laittaa alas joskus takaisin...
|
Onko rojekti edistyny?
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
nyt se ykzkoozeta pötköttelee jo paikoillaan :)
|
Rancholaiset vissiin laitoit alle, minkä mittaiset tai nummerohan riittää kun se manuaalista löytyy ja oliko jouset mitkä... Mulla pitää takaiskareiden kiinnityksen yläpää hitsata ja tuo sun malli näyttää samalta kuin mietin omaani
|
Lainaus:
vaikuttivat aika jämäköiltä,saas nähdä millaiset ovat ajossa sitten..mut kokeillaan..eihän noi kalliit ollu..alta kolmensadan tulleineen.. 4" korotusjouset alla..jos teet samanlaisen korvakon iskareille yläpäähän niin koria pitää hiukan korottaa,mulla 4cm palikat |
Dobisonnitko nämä jouset on? Korkea siitä ainakin tulee ;).
|
1 Liiteet
Lainaus:
joo..korkea tulee..pitää tikkaat tehhä et pääsee kuppipenkkiin istumaan pikku ripaus maalaushommista myös... |
1 Liiteet
ja pintaväriä pintaan...juuri huomaa eron harmaasta valkoiseksi..pohjamaalina epoksia (motorsurffia) ja pinnassa mipa konemaalia...juuri tälläiseen katiskaan sopivaa tököttiä ja edullistakin..
http://www.automaalit.net/ |
mites läjämiehet on toteuttanu ohjaus tangot alustan noston yhteydessä...siis kyseessä 4" jouset...se akselin takapuolella oleva kiinnostaa eniten kun melkein ottaa jakareihin kiinni..
|
Mitäs summitilta kustanti rahti suomeen. Kattelin tuossa niitä pro-compin säädettäviä joille jäis valuutanvaihdon jälkeen hintaa kappaleelle 75 ekua... Vois olla käypäset ;)
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
herätellääs tämäkin talviunilta...kaikenlaista pientä on tullu räpläiltyä,ei mitään hirveen näkyvää kuitenkaa..ku joutas laittaan...pöh..helmojen ja kaarien hitsailua..jarruhommeleita..akselit purettuna ja odottaa et laittas uusia laakereita,tiivisteitä...ym...
|
3 Liiteet
tädää.....pistetääs lisää huonoja kuvia näytille,nyt ois kiiltäviä maalattuja peltilöisiä saatu maalauksesta..v-loppuna iskeä paikoilleen..
|
1 Liiteet
muistaakos joku miten ne shimmauslevyt oli ohjausvarsien alla maljoissa..ku ei muistanu merkata perskeles..siis montako alapuolella ja montako ylä...??koitin katella purkukuvaa mut en löytäny
siinä ois uudet levyt navassa kiinni... |
Eikös niilä säädetä kääntölaakereiden välys, eli joka vermeessä vähä eri verran ja eri paksusia.
|
Lainaus:
|
No juu eikös sitä laakerin mukaan pelata että montako niitä laitetaan ja minkä paksuisia jotta laakeri välys on sopiva. Eli niitten määrä ei oo vakio vaan laitetaan sen verran ku tarviaa. Niitä simmejä kun on ainakin viittä eri paksuutta. Millisestä --> 0.15 milliseen. Riippuu sitten laakerista että montako esim. millistä ja montako 0.20 simmiä tarvihtee ollakseen sopivassa tiukkuudessa. Sitä en tiiä millon on virallisesti sopiva, ite oon tiukkaillu silleen että pysty suunnassa ei tunnu välystä ja on hivenen nahkea kääntymään. Joku asiaan vihkiytyny vois varmaan kertoa selkeemmin ja oikean tavan. :)
|
juuh..selvensi tämä vähän asiaa,huomasin kyllä et niitä oli eri paksuudella....mut tuskin tarvii lisää ostaa levyjä?..mun mielestä..et riittäis ne mitkä siellä oli alkujaankin paikoillaan..uudet laakerit on joka tapauksessa tulossa
|
päädyin siihen ratkaisuun et laitoin molemminpuolin maljaa ohuen ja paksumman levyn,en mitannut paksuutta..tuli yeti..kaiken kaikkiaan oli 4 ohutta ja 4 paksumpaa käytettavissä
|
2 Liiteet
alkas oleen akseli nipussa..napalukkoja vaille..pieni puhdistus ja maalaus niille ja laittaa paikoilleen..
|
kopan pohja sai massakylvyn..odotella huomista ja pultata koppa kiinni..napalukotkin ois maalattuna..
|
5 Liiteet
tälläistä tänään..lattian putsaus ja maalaus...ja kakkuakin on syöty..
konettakin pyöritetty ja sähköjä vedetty,valoja ja maskia soviteltu paikoilleen.. hitaasti mutta varmasti :) |
Heräsi tuosta maskista vaan kysymy, että onko Rj:n maski vai jonkun muun toyon?
|
Lainaus:
|
konekkin lähti käyntiin ja pumppukin tuntu olevan kohdillaan...vaikka oli niitä EPÄILIJÖITÄ ETTÄ LÄJÄN PUMPULLA EI PELAA! :) :)
videota tulossa.. :) |
viteo:
http://i141.photobucket.com/albums/r...5082012003.jpg 2lt pumppu, holysmokessa laitettu, 12mm nestepää, tdi volokkarin nokkalevy. pumpunennakko on noin abaut kohillaan, pittää vielä kellolla laittaa 0.8-1.0mm vai onko raadilla tarkempaa tietoa. |
vaihoitko turboo tähän vai alkuperäsellä?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
jarrut olen päivittäny molempiin päihin..mistäs löysit koneen? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
mikkäs lamput tähän tulee ? tai mikä lamppu tuossa vänkärinpuolella näytti olevan ?
|
Lainaus:
|
Jarrut on ilmeisesti uudemman läjän kapistukset takana ja eessä...???
|
Lainaus:
takana t5 transporterin satulat ja sportti pajeron takalevyt |
Kävikö HJ:n satulat paikoilleen ilman sovitinta?
|
Lainaus:
|
alkas oleen siinä pisteessä että koeajoa vois suoritella mutta tuli pikku ongelma eteen..ohjaustehostimeen laitoin öljyt ja aloin ilmailemaan kun linjat olleet tyhjänä niin ei tunnu millään ilmaantuvan, öljy vaahtoaa niin pirusti että menee ihan vaaleanpunaseksi.öljyn taso ehkä hieman yläkantissa..öljy pitäis kiertää ku säiliössä pulppuaa ja renkaita on käännelty laidasta laitaan akseli ilmassa,renkaat lattiassa ei yrittänytkään liikahtaa
-voiko liika öljy haitata? -laitettu ohjaukselle jäähdytin keulalle joka on alempana ku säiliö,onko tässä joku vippa sitte? oisko hyviä neuvoja millä sais pelittään?? tä? |
Lainaus:
Oma teoriani tuohon on se että se pumppu imee ilmaa järjestelmään sieltä akselin juuresta kun aikansa kuluu. En ainakaan omassani muuta selitystä tuolla ilmiölle keksinyt. Sen sai ilmattua ihan nätisti jos esim moottori ei pyörinyt ja kaikki vaikutti hyvälle ja maailmassa oli rauha. mutta sit kun moottorin pyöräytti käyntiin ja pumppu lähti peliin mukaan alkoi välittömästi työntämään pienen pientä ilma kuplaa öljyn sekaan. Toyotalta uus pumppu muistaakseni 693€ Siks oon työntämässä omaani hydrauli pumppu tukilaakerin kera tuonne moottorin kylkeen. Tuli laakeri tais olla 150€ pumppu 150-200€ painerajan sain töistä. Orkkis pumpusta loppui toisekseen tuotto kun laitoin hydro assistentin. E:Ainii sulla on se 1kz-t mosa en tiedä siitä millainen pumppu siinä on mutta vertaa LJ:n pumppuun jos ois saman tapanen niin vois olla tollasesta kyse. |
sorry unohtu mainita että koneena 1kzt joten punuppu erinlainen ku 2lt:ssä
punuppu lohkossa kiinni,vastapuolella alipainepumppu,hammasrattaalla pyörii..en lähtis tässä vaiheessa pumpusta vikaa ettimään.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Itse juuri vaihdoin 110 hiluxin tehostajanpumpun stefan kun juurikin gavitoi rattia pyörittäessä puolelta toiselle, ja stefa vuoti auton ollessa sammuksissa. stefa maksoi toyotalla n,14e ja vika korjaantu sillä.
|
Lainaus:
|
nyt ois ohjaus saatu pelaamaan....melkoinen vemppaaminen siinä oli mut toimii.. :)
|
Sivu luotu: 16:04 (GMT +2). |