![]() |
Harbor Cruiserssin ULC (läjä)
5 Liiteet
laitetaan nyt tästäkin ikuisuus rojektista kuvia
ehkäpä keksin jossain vaihees kuvatektejäkin |
ja lisää pukkaa
5 Liiteet
:p:p
|
Vähäks ois jännempää, jos kääntäs kuvat oikeinpäin ennen postausta :rolleyes::D
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
ja tämmönenkin viel ja jopa oikein päin :D
|
Lainaus:
|
Sitte ku käännät lukkokehät oikein päin ni hyvä tulee...
Ja kyllä kannatti laittaa kuvia nettiin, heti saa hävetä :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
jokos pitäis tehdä jotain
3 Liiteet
onkohan tämä merkki siitä et pitäis hiukan aktiivisemmin tehdä läjää :):):):):):):):):):):):):)
|
Kenties, nythän toi menee ihan munimiseksi.
|
Mulla kävi viime kesänä samalla tavalla:D. Antaisin nyt sitten auton olla paikallaan sen aikaa, että munat kuoriutuu. Ootelkaa pari viikkoa, niin poikaset katoaa pellin alta ja sitten voi rakentelu taas jatkua.
|
Kingin kun haettiin mukana tuli västäräkin pesä ilman munia :D Ei siirto istutus oikeen onnistunut :mad:
|
1 Liiteet
Mitäs vihreää siinä läjän kyljes on
|
vesi putki ja offivarusteen tarra... :D
|
Lainaus:
|
Mites tuon alapään saa kiinni "sääntöjen mukaan" eli ilman, että tuohon alapäähän tulee mutkaa, tai niin että ovikin aukeaa? Ja takarengas mahtuu pyörimään aukossaan?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Joo, totta, niinkun tuohon. Pitää muistaa omassa rojektissa :P |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lisää sammalta
1 Liiteet
Lisää vihreetä
|
Vedä Vielä eteen ja taaksepäin sitä vesilinjaa niin ei harmita jälkikäteen.
|
Lainaus:
|
2 Liiteet
kokeillaan välillä tehdä tollanen BLINGBLING peränpanssari :D:D
|
Jätkät on hitsannu siveys vyön akseliin :D
|
Omistajan vaihdos.
Jyky oli kuullut jostain huhua, että mä oon kattellu jotain toimivaa nelikkoa metsään ja soitteli mulle että osta läjä pois. No kaupathan siitä tuli. Mulla ei ole tarkoitusta autoa sen kummemmin rakennella mihinkään suuntaan. Korjaillaan mitä hajoo tai jotain pientä hipoilua.
Saapuessaan tallille auto näytti tältä::confused: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91976 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91977 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91978 Sitten sitä lähdettiin koe-ajamaan kuuluisille Raision kallioille. Ja tulos oli tämä::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91979 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91980 Onnettomudesta selvittiin pienillä naarmuilla autossa, takakatto kasaan, tuulilasi rikki ja miehistö kokemusta rikkaampana. Oli pojalle (8v.) ensikokemus kaadosta. Sittemmin on läästitty (vaarin ja pojan toimesta) tutun sävyistä maalia pintaan.:cool: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91981 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91982 Kasettisoittimen kytkentöjä paranneltu, katkennut iskari vaihdettu (kiitokset Reimalle), la puhelin asennettu ja ikkunat pesty. Viikon päästä yritetään lähteä ekalle safarille. |
Tänään saatiin safaria varten ruuvattu kirves ja lapio oikean puoleiseen taka-oveen. Käsijarruvaijeria alettiin myös vaihtamaan, mutta sitten loppui määrä-aika. Ensi kerralla lisää.
|
Mites Suzuki jakselee?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tänään virittelin hj:n käsijarruvaijerin tuohon jotenkin paikoilleen. Olihan se hiukan liian pitkä joka päästä, mut siellä se ny on. Pientä säätöö taitais jarrut vielä kaivata kun ei kässäri pidä. Ja jalkajarrut on myös melko tehottomat. Poljin on aluksi tosi löysän tuntuinen. Liekö ilmaa tai jotain muuta tuskaa.
Apparin takapyörän laakerikin osoittautui meleko kuluneex ku klappia tuntuu melkeen sentin ku vetarin päästä heiluttelee. Tämmöstä tojota ihanuutta tänään.:eek::eek: |
Tänään oli ajatuksena vaihtaa vara-osa vetari laakereineen paikalle, mutta tuntui siinäkin laakeri tosi väljälle. Eli mennään vanhalla kunnes saadaan kokonaan uus laakeri.
Sitten aloin rasvaamaan kartaanin ristiniveliä, ja kas kummaa etukartaanin ristikko ihan sika väljä. No onnex oli hyllyssä uusi varalta ja rinta rottingilla vaihtopuuhiin. Tässä vaiheessa Baxxter pomppas ovesta sisään jättimäinen Mäccärin säkki mukanaan. Mentiin kolmistaa istuskelemaan ja mussuttamaan mättöä Tojotaan. Kun masu oli täynnä jatkettiin urakkaa tarmokkaampana. Vanhasta ristikosta oli jo kahdesta kupista kadonnut kaikki neulat. Seuraavaksi aatoksena oli kurkata etujarruja, ja koittaa ilmata niitä. Mutta kas kummaa, olikin ilmaruuvit alapuolella joten se sitten siitäkin projektista. Ei antanut aikataulu myöden ruveta kääntelemään niitä. Samalla kun oli pyörä pois, kokeilin olkalaakereiden pinnapultteja ja nehän oli tosi löysällä. Kiristelin ne ja kaikki muutkin pultit jotka osui silmiin. Tällasta tänää. Paikallamä ja Veeti. Ja burgertaxi:p:p:p. |
Lauantaina oltiin Kemiössä sahvaroimassa ja puolessa väliä päivää alko kuulumaan outoa poksunaa ja samalla auto ain nykähti oudosti. No syynä ilmeisesti jo aiemmin kuluneeksi todettu takapyörän laakeri. Jätettiin auto nuotio paikalle ja käveltiin loppu päivä letkan mukana.
Het ku saatiin remontti aluilleen Veeti keksis itselleen mieluista hommaa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92846 Melko syntisen näkösex jarrut menee jo yhdessä päivässä maasto-ajoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92847 Mä ehdin jo kiroilla kun ei ole vetovasaraa, mutta akselihan irtos melekeen itsellään. Mikäköhän taika on tempasta jotain "sikaa" tai muuta liima tohon holkin päälle? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92848 No olihan se laakeri ainakin voitelunsa osalta tiensä päässä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92849 Seuraavaksi tarttis jollain ilveellä saada tuo rengas ja laakeri irti ja suunnata ostoksille. Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan. |
Ite vedin holkin yhdestä kohtaa punaiseksi ja löin lyöntimeisselillä, se venuttaa holkkia sen verran et löystyy akselilla. Laakerin hakkasin irti muistaakseni niin, et käsin pidin jarrukilvestä kiinni ja mäiskin vetarin booripäätä lattiaa vasten ei nyt kuitenkaan ihan betonia vasten.
Toisen puolen laakerissa ei sit ollutkaan juurikaan ongelmia, koska laakeri oli sen verran finaalissa et vetaria banjosta irrottaessa kuulat "kuulahäkin jäänteet varisi lattialle. Ja kuten varmaan tiedätkin niin rälläkällä jos touhuat ja pilkot lukitusrengasta tai laakeria niin vetariin ei sit pientäkään laikan jälkeä. |
sen holkin ku hyvin lämmittää niin pikkusen kylmää vetariin ja tippuu melekeen itsestään pois.itse lämmitin laakerinki punaseksi niin irtos helpommin juurikin kilvestä pitämällä lattiaa vasten jyystämällä.
|
Kiitoksia vinkeistä. Holkin hakkasin kappaleix ja laakeri irtos Mikon ohjeiden mukan. Asennus sujui hyvin kunnes piti saada laakeri vetarin päälle. No romut fiattiin ja naapuri pajalle mistä löytyi prässi. Samalla hipistelin jarruja ja säätelin ne lähemmäx. Oli muuten automaatti säädöt hiukan jumissa.
Seuraavana tarttis tutkia etupään laakerit. |
Tänään tempasin tallin pihalla pienet testi-ajot ja ikävä ääni kuului takaata vieläkin:(:mad::(:mad:. Ei siis ollut laakeri joka siellä paukkui ja poksui. Ilmeisemmin välitys pettänyt takaata. Jospa huomenna sais kaivettua perän auki:eek:.
|
komiaa on
kyllä se mieltä lämmittää kun näkee että pete jaksaa läjää kunnostella kun itse en siihen kyenny kyllä on tojo päässy hyvään kotiin :D:D:D:D:D:D:D:D
|
Tänäpän oli sitten vuorossa perän purkua. Mentiin taas isä/poika porukalla. Onkohan poika saanut jotain vaikutteita jostain kun oli mua odotellessa väsäilly hiekkalaatikkoon pikku radan:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93148 Tallill päästyämme käytin hiukan auktoritettiäni hyödyksi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93150 Jahka oltiin saatu pyörät pois, niin oli kauhee kiire liimailla tarroja. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93149 No sit aateltii ryhtyä toimeen ja piti päästää öljyt poijes. No pohja ropulle oli just käyny niinkuin aina ennenkin. Eli ei edes toivoa että sais jonkun avaimen sopimaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93151 Sittenhä me hitsuuteltii siihen uus mjutteri jatkoks ja johan oli helppo ruuvata auki. Tarkkasilmäinen ohvari huamaa myäs pinjonin stehvan hiukan tihuttavan lävitseen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93152 Nypättiin tikut irti ja immeisemmin joko steehva tai O-rengas hiukan kuseksinut. Ja pitihän tämäkin laakeri jo hienoista krohinaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93153 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93154 Aikamme muristiin auton alla ja lopulta kömmin sieltä murkula kainalossa poijes. Tsuumattiin ja tuijoteltiin sitä sitten siinä lattilla ja todettiin hammaspeikon käyneen kylässä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93155 Löydettiin osa kadonneista hampuloista. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93156 Uusia ehjiä osia on tilailtu ja niitä nyt ootellan saapuvaksi. |
Nyt olis tullu jo uusia osia ja murikkaakin jo hiukan purettua.
Ei niin kaunis liukupinta: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93503 Pinjooni-akseli irrotettun. Oli jortaanin laippakin melko löysällä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93509 Pinjonin koti. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93510 Ehjän näköne steffan, mut vuati hiukan kuiteskii. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93512 Pinjoni oheismateriaaleineen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93513 Poskilaakereiden ulkokooleissa pientä sanomista. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93515 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93517 Päivän tulos. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93514 Hiukan on uus lautaspyärä paksumpi kuin edeltäjänsä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93519 Kuinkakohan paljon tasauspyörästössä on ylimääräistä metallia, pitäisköhän sekin avata ja putsata. Seuraavax sais aloittaa kokoamisen( jännittää):cool::cool:. |
Onkos nuo uudet välitykset sitten 5.29 vai 4.88? Jos toi on 4.88 ratas, niin ei mee LJ:n murikan kuoriin sorvaamatta ohkasemmaks, mut hiacen murikkaan saa kasattua semmosenaan. Ja pinjonin laakeritkin on halvemmat siihen murikkaan.
|
Lainaus:
Sopiikos hiacen murikka muuten suoraan paikoilleen? On tämmönen tojota niin vieras laitos vielä ettei oikeen tiedä mitkä sopii keskenään. |
Lainaus:
Se hiacen murikka menee normaalisti suoraan paikoilleen, mutta jos sillä sorvaamattomalla välityksellä kasaa paineilmalukon hiacen murikkaan, niin joutuu akseliputken reikää vinguttamaan parista kohtaa isommaksi, jotta se mahtuu mötkähtämään paikoilleen. |
Kiitokset Viipolle tiedoista.
Tänään osteltiin ulosvetimiä ja saatiin jopa poskilaakerit irroitettua. Pinjonin laakeri veti pidemmän korreen, kun ulosvetimen leuat vaan taipuu. Ulosvedin kylläkin piliteemasta, ei ehkä paras mahollinen. |
Lainaus:
|
Jollei laakeri irtoa niin ilmoitele, mulla on työpaikalla ja tallillakin jonkun verran bilteman laatua parempia ulosvetimiä. Töissäkin yks hydraulinen, se taitaa tosin olla liian iso. Mut hiacen perän kun laakeroin niin siin ei ollu mitenkään ihmeen piukassa pinjonin laakeri.
|
Kiitokset micolle tarjouksesta.
Hain kaupasta vielä vetolevyn, ni jopa alko koolit liikkumaan. Melkonen patentti mutta toimiva. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93852 Nyt olis osat irroteltu toisistaan ja ehkä huomenna sais prässättyä uutta osaa tilalle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93853 |
Taas on jotain saatu aikasex. Uudet laakerit on prässäilty paikoilleen (Kiitokset Haku). sitten aloin sovittelemaan uutta lautaspyörää paikoilleen ja kuinkas kävikään:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93980 Ei menny lautaspyörä pohjaan asti. Syyksi totesin laiskan sorvarin. Vanhassa lautaspyörässä oli viiste sisäreunassa ja uudessa taasen ei. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93978 No meitsi sitten rälläkkä käteen ja koneistus hommiin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93979 No sittenhän siitä tulikin melko hyvä ja sain sen menemään pohjaan asti. Seuraavax plottasin pinjonin paikkaansa ja taas oli ihmettelyn aika. Eipä riittäny akselissa kierteet vaan jäi akseli laakereistaan löysäx. Polttelin tovin tupakkia ja tein suuren havainnon. Olipas paketissa tullut uusi laakeri hiukan eri mittainen. Ja enhän mä innoistuksissani semmosta ollut huamannu. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93981 No laitoin vanhan laakerin takaisin jotta saisin hommaa edes hiukan etenemään. Hipistelin välykset kokemattomin korvin kohdilleen jotta pääsis tutkaileen hammaskosketuksia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93982 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93983 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93984 Mitäs on kokeneemmat mieltä kuvioista. Onko haittaa kun kosketus on liikaa sisäreunalla? Ja miten moinen vaikuttaa kestävyyteen? |
Baxteeri tuli taas työmatkallaan mäkkärin kautta ja kun olimme saaneet romanttisen illallisen syätyy, niii alettiin kokoilee murikkaa. Kun koko paska oli kasattu nii mittailtii heittokellol välyksi ja kas kummaa, välykset heitteli sitä mukaa kun pyäritti lautas pyärää. Mittailtiin sitten hiukan tasauspyärästön heittoja ja tehtiin vankka toteamus. Koko perä sopivasti kiero. Lienee saanut hiukan selkäänsä edellisessä elämässään.
No eihän me siitä lannistuttu vaan aloin suttaamaan zilikoonii akseliputkeen ja sovittelemaan murikkaa pesäänsä, ni eihän se niin helppoo ollutkaan. Otti kiinni lautaspyärästä ja toisen puolen poskilaakerin kiritys levyn kohdalta. No sitten vinku käteen ja lastua maailmalle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94330 Kovin paljoo sitä ei tarvinnu onneks koneistaa. Sitten murkula upposki jo ihan hianosti paikoilleen. Loput romut paikoilleen ja öljyä perään. Vaihtelin uudet hilut jarrujen pääsylinteriin koska ei tehny kunnolla painetta. Ja löyty sieltä syykin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94329 Juniori poraili uutta kytkinpaneelia: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94327 Välillä piti taas ajella hiukan stadiontraialii. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94328 Raato saatiin ulos koeajoa varten ja se jopa toimi. Jarruja täytyy viel hipistellä kun ei oikeen meinaa pysähtyä. |
Jotain pientä on taas turailtu. Toinen etupyörä klappas aika rajusti. Syyksi paljastui ruosteinen ja kulunut ylempi olkalaakeri. Koko napa ja napalukko oli täynnä vettä ja vetistä öljyä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94866 Tämän verran tuli vettä napalukosta kun otti kannen auki. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94865 Tempasin uutet olkalaakerit paikoilleen ja samalla vaihdoin uudet tiivisteet napakulhoon. Sitten koitti jo viikoloppu ja oli hirviä hinku päästä rossaamaan. Koko lauantai päivä päästeltiinkin murheitta Raisiossa. Sunnuntain pestiin kurat pinnoista ja mietiskelttin että mitäs ny vois tehdä. Kaiken moiselle pikkutilpehöörille(fikkarit, tupakit, sytkärit, kynät, pemarit ym. ym.) ei oikein oo löytynyt mitään hyvää sijoituspaikkaa,eli alettiin kehittelemään jotain huipputeknistä rakennelmaa. Lähtökohta oli tämä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94861 Siittä sitten tehtiin paffimalli ja häsyrillä leikeltiin fanerista sopiva levy. Juniori hiuukan vielä viilalla viimeistelee: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94862 Sitten kilikolipotusta väriä pintaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94863 Ja lopputulos on mitä kaunein;);) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94864 Tuohon levyyn ruuvattiin vielä kiinni kannellinen muoviraasia ja pidikkeet fikkarille. Tämmöstä pientä tällä kertaa. Kuluvalla viikolla vielä pientä hienosäätöö jotta päästään koslalla ekaan "kisaan" Anttolaan. |
viimehetken korjaukset ennen raision kisaa.
Ohjaus osa oli saanut tiukan treeni päivän aikana hiukan kipeetä.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104544 Pete kauko-ohjatulla prässillä aloittelee http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104543 Onneksi on monitoimi prässi joten toinen osa käyttöön. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104545 Tulosta alkaa syntyä , insinöörin tarkka silmä ei petä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104546 Tämän kuvan ja pikku prässäilyn jälkeen tuli ihan suora. |
Taas hieman esimerkkiä miten auto korjataan:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116247 Ikkuna tarttis laittaa, muttaku ei ruutu sovi reikään. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116246 Onneksi monitoimiprässistä löytyy työkalut korin oikaisuun. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116248 Veekasin käynnistysnarun avulla saatiin ujutettua ikkuna paikoilleen, eikä kosteus pääse enää kauden trialipokalien kimppuun. Kiitoksia artsi777:lle auton ehjimmästä osasta! |
voi taas minicrossis särkee :) mimmosella porukalla/ kuljetuskalustolla ootte menossa?
|
Lainaus:
|
ULC:hen piti muka saada lisää suojaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116265 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116263 hiukan piti "säätää" pääkaarta http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116266 |
Eikö tuo suoja oo pikkusen myöhässä ? :D
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116280
Aijai ku häikii! http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116276 CNC-mankelilla putket tarkan suunnitelman mukaan ajoneuvon muotoja mukaillen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116278 Vieläkin kipinöi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116279 Valmis tuote ja ylpeä omistaja. Lainaus:
Alkaa olemaan pitelemättömässä kunnossa: Ahtopainemittari on pakkosyötöllä aina valot päällä, kaikki työvalot (1kpl) toimii taas sulakkeen asennuksen jälkeen, b-pilaria tunkattu eteenpäin ja hitsattu helmaan kiinni (ovi toimii kuin uutena), ilmanotto käännetty talviasentoon ja nesteiden määrä tarkastettu (porin reissun jälkeen harkitaan lisäämistä/vaihtamista.) Kankun varastoista varastettu uusi kepukka konepeltiä pitelemään auki, painon säästämiseksi kepissä on koukku toisessa päässä millä noukitaan uponneet kartturit takaisin autoon. Ja tulihan se pissapoikakin säädettyä kaarien vaatimiin muutoksiin. |
Onks ristimitat nyt kolmen millin toleransseissa:D:D:D:D:D
|
Lainaus:
|
pieni vaara piilee että nää uudet tunaukset jäykistää liikaa tuota kohtalaisen elastista autoa liikaa :rolleyes:
mutta jotenkin tuntuu että viikonloppuna herkistellään ulc taas kisa kuntoon |
No nythän se Toijota tempun teki. Oltiin kisois, eikä saatu minkään näköistä palkintoo. Sähköt hävis kesken crossin. Se sulake minkä takan o mm. virtalukon sähköt paukkuilee ittekseen. Liekö jostain johto maissa? Kaikki hytin mittari ja kojelautavalot on kyllä jo aiemmin hävinny jonnekkin.
Ja sit kaiken kukkurax takapäästporsis taas välitys. |
Tulipa tehtyä hätäsesti väärä tiaknoossi. Ei ollukka välitys särki vaan perän ristitappi(tai mikä lie) katkennut 3 osaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117053 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117051 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117055 Hiukan o pinjonin pääkin rapsutellu tasauspyörästön runkoo. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117054 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117052 Ja olihan kuskin puolen veto-akselin rihlatki hiukan menny mutkal. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117056 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117057 Noh. Leuka pystyyn ja kaivelemaan vanhoja varastoja ja sieltähän se löyty tallin paskin kitkaperä (pinjonis klappii, laakerit loppu, välityksen hampaat melko huonona ja muutenkin ruma). Ähistelin moisen kuitenkin paikoilleen, jotta pysyis kalusto ajokuntoisena. Seuraavaks tarttis alkaa ettii vikaa johdoista, ku tuppaa polttelee sitä sulaketta. |
Katos katos......on se jo hieman tainnu olla kovilla:D:D
|
Eikös kovat jätkät tommosenkin hifipalalukonkin kemppaa?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ja taas o vehkeet puutunu. Reiman synttäri-ajeluilla ajeltiin rennosti pusikossa ja kas kummaa. Sinnehän oli joku haudannu kunnon kannon. No ei menny ekalla yrityksellä yli, ni piti hiukan ahdoilla kokeilla ja kantoon tössähti matka. Ja lisää vauhtia ottaessani huomasin ohjauksen jotenkin oudoksi. Ulostauduttiin Mikun kans oikein ulos ihmettelemään vahinkoja ja todettiin koko ohjaustangon kadonneen jonnekkin. Molemmat nivelet oli juurestaan katkenneet.
Dirtyn serenaadi asiasta: http://www.youtube.com/watch?v=8yHzX...ature=youtu.be No kone saatiin metsästä nosturin avulla pois ja saatettiin talliin häpeemään. Sitten alko taas ajohalut nousemaan ja piti saara auto kuntoon. Nappasin uusia nivelia kainaloon ja kurvasin Kankun pajalle. No, ylikoneistaja köy heti hyllystä sopivaa materiaali moiseen hommaan. Ainesputkea 35x20. Tanko sorviin: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119117 Kankku hiukan suurens sisäröörii: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119119 Sitte pillillä kanki kuumax: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119120 Ja nivel lämpölaajentuman kokeneesee reikään: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119121 Ja täydellinen lopputulos: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119122 Eli nivelet o ny pelkällä lämpösovitteella kiinni, koska ei sattunu nurkissa olemaan 21 mm jenkatappii. Saatan vielä tempasta pikku hepit noihin saumakohtiin. Ja tästä kaikesta kiitokset Kankun koneistamolle. |
Unelmien Land Cruiser:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25415 Joskus vuonna 2008 (?) käyttäjällä MJ http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25413 Alkuvuodesta 2009 (?) käyttäjällä MJ http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51393 MJ myi kulkineen jonnekkin pääkaupungin lähistölle, mistä jyky kävi 2009/2010 vuodenvaihteen aikoihin tämän aarteen hakemassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77370 Pete jo maaliskuussa 2011 pikkuhiljaa alkoi kiskomaan viatonta land cruiseria kohti kohtaloaan.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91976 Kirjavassa värityksessä toijota löysi tiensä Turkuun. (17.10.2011) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91981 Kerran kyljelleen ja äkkiä maali päälle ni on taas ylväs (29.10.2011) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113798 Vajaa vuosi myöhemmin.. Kovasti kuluu käytössä. (16.9.2012) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120709 Mutta aina vaan liikkuu. (26.12.2012) |
Autot tykkää kun niillä ajaa :D :D
|
Minä tuon raahasin kajaanista alas joskus v.2007, oli silloin niin viaton ja koskematon, metsäkoneyrittäjän silmäterä ja ajettu oli silloin vasta 527000 tkm :D:D
|
Eiku tuarakki ralliin ajamaan kun on valmiiksi suorat akselit alla ja ilmastointi kunnossa?
|
Lainaus:
Lainaus:
tuulitunnelista läpi, eikä visko tykkää kun kierrokset tapissa pyöritään minuuttikaupalla kakkarinkiä pihalla eikä ropelli pyöri. Mutta talvikauden vielä toimii... |
Lainaus:
|
Olisi se kyl temppu jos ULC ajaisi kisan läpi... kaatumatta :D:D:D
Ja joutus järjestäjät opettelemaa Turkku kielen. |
[QUOTE=baxxter;958549]Hyvä tietää, kyllähän näissä joku takuu pitää olla.. Onko arkistoissa parempaa kuvaa neitseellisestä kunnosta?
:D:D Ei valitettavasti ole kuvaa, mutta ei se paljon poikkee tosta MJ :n ekasta otoksesta :) |
No nythän o henkilökunnalle tullut huikea idea. Tällä laitteella pitäis lähteä Nordic Trialiin näyttämään svenssoneille ajolinjoja.
Tarkoituksena olis stanu luokkaan auto kytöstellä. Kaikki ideat ajoneuvon etenemiskyvyn parantamiseksi ja sopimattomuudesta sääntöihin saa vapaasti ilmaista tässä topicissa. |
Lainaus:
Tää tulee nyt ihan ulkomuistista, mutta mun mielestä stanuissa ei saanu avartaa lokasuojia, eikä leikkaa helmoja. Kaiveles luokka säännöt näytölle ja siitä tutkimaan, että mitä ainakin pitää muuttaa. |
Lainaus:
Lainaus:
Pyöränkaaria avarrettu, etupuskurin alta pelti poistettu, helmoihin hitsailtu palkit. Pyöränkaaret ja pellit saa hitsailtua takaisin, mutta mites helmat? Maavara ei ainakaan ole vähentynyt.. Runko saattaa olla pidempi kuin alkuperäinen, kun vinssipetiä hitsailtu. Mitenkäs sitten nuo alkuperäiset mitat, joku on kolhinut varmaan parkkipaikalla tuota autoa kun ei mitat täsmää? Riippuu tietty mitä mittoja mittaillaan. Lainaus:
Turvakehikkoa ei stanuissa vaadita, mutta entä jos autossa on ulkopuolinen kehikko joka ei täytä akk vaatimuksia? Mitä sääntöjä Nordic Trialissa noudatetaan? Suomi, ruotsi vai eurotrial? |
Veikkaisin säännöiks Eurotrial sääntöjä.....joissa voi olla jotain poikkeuksia.
Stanuissa taitaa myös tarvita olla kallistuksenvakaajakin, mikäli sellainen on alkuperäisenä ollut? Noiden korin sääntöjen takia en ite ainakaan jaksais alkaa ULC:tä parsimaan alkuperäisiin mittoihin, vaan menis ajaa Modiin huumorilla höystäen. Siihe tosin tarvis tehdä hyväksytyt kaaret, mutta se lienee aika pieni ongelma? |
Lainaus:
Eurotrialin 2012 säännöt poikkeaa merkittävästi suomalaisista, yhtäkkiä katseltuna 4-pistevyöt, 6-piste kehikko, oviverkko/käsihihnat lisäksi. Modissa korin vaatimukset pyöränaukkoja lukuunottamatta on samat kuin stanuissa, noiden "ongelmakohtien" osalta. Ja saattaa huumori loppua modireitillä. HS olis hieno luokka, jos ruotsalaisilla moinen olisi.. |
Lainaus:
Saa modissa helmoistakin leikkaa sen lokasuojan reunojen 100mm pois / enintään lattiatasoon asti. Etulukko vaan hankintalistalle ja kaaret kuntoon, niin eiköhän sitä siellä modissakin menis;) |
http://www.youtube.com/watch?v=UZmNU...tu.be&t=11m58s
Ruotsalainen stanuauto? |
Voi kauhia, ULC alkoi huohottamaan. Kohta lienee remontin aika.. |
Lainaus:
No sääli kuitenkin kun oli niin hyvä moottori. Kun on oikeen kenkää annettu niin eihän siinä ole ku parin vuoden ajan tullu pakokaasun joukousta pakkasnesteen tuoksu ja vetinen höyry... |
Ruumiin avaus osittain suoritettu. Yhdestä männästä molemmat renkaat ny ainakin o poik. Enempää ei o tutkittu vielä.
|
Miten kävi moottorirempan jälkeisellä koeajolla? Toimiko?
|
Ainakaan pystyssä pysyminen ei parantunut remontilla. ;)
|
Eipä oikein pystyssä pysynyt:) http://www.youtube.com/watch?v=8y1JF...ature=youtu.be
|
eikä se yhteen kaatoon jäänyt tämäkään ajokerta :rolleyes:
viimeisenä vielä koitettiin fuusioida range ja läjä yhdeksi laitteeksi ( perkules kun ei tullut tosta kombinaatiosta otettua kuvaa) |
Lainaus:
Lainaus:
|
Juu kaatuihan se peräti 2 kertaa eilen. Mitä isät edellä niin sitä pojat perässä :)
On kuulemma kisavalmis laite joten remontti lienee onnistunut. Ei pahemmin ainakaan huohotellut jos ollenkaan. Uusia kaatoja kohti ;) Pete varmaan kommentoi lisää. |
Lainaus:
Viimeisenä remontissa lisättiin jopa sähköflekti hillitsemaan mahdollisia lämmönnousuja! |
Remontti tuntu onnistuneelta, eli pannu kehrää taas yhtä iloisesti kun ennenkin.
Remontin yhteydessä tuli pestyä jäähdytin joka oli jo melko tukkeessa turpeesta. Nyt ei nostellut edes lämpöjä. Ei kyllä tullut juurikaan käskytettyä mosaa. Ja lisättiin sinne tosiaan sähköflektikin kun orggis visko toimii miten sattuu. Vielä kun saadaan takalukko paikoilleen niin saa mun mielestä kisakausi alkaa. Ja sit viel Jyky taivutteli vaihdekepin uuteen muotoon, ku vanha hakkas jo niin pahasti audiolaitteisiin ettei mennyt edessä olevat vaihteet kunnolla päälle. Suuret kiitokset kaikille talkoissa olleille. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129952
Huolettomia toyotaperiä, on suurta ja pientä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129953 Hilux-etumurikka-lockright-takamurikkana-ULC:ssä narahti Porissa crossin jälkeen safarilla (ristitappi poikki.) Murkula kävi Raumallakin kääntymässä ennen kuin perehdyttiin tarkemmin kaikkiin vaurioihin. Paljon piti aikanaan kasattaessa pinionia shimmata, eikä ollu ihan sopivia. Oikeassa reunassa näkyy millaisia shimmien pitäis olla, ja vasemmalla näkyy minkämoisia löytyi purkamisen jälkeen. Oli ohuet shimmit laakeria vasten, laakerissa on pyöristys jonne shimmit oli karannu kenties sen jälkeen kun ristitappi oli pinioniin törmännyt. Osa shimmistä kartiona laakerin sisällä ja osasta oli leikkaantunut ulkoreuna irti ja levinnyt muhjuna pitkin perämurikkaa. Vaikka niin nätisti on aina ajettu. Ahdot on nyt haettu kohdalleen. |
Ny korjataan. Taakse vaihdettu lockraitti takasin. Huonohan se jo on joka kulmasta katsoen, mutta kestää minkä kestää.kisasäädöt alkaa olemaan pikkuhiljaa kohdillaan. Loput säädetää vasta kisa-aamuna ku tiäretää vallitsevat keli olosuhteet.
Nii ja tulihan oikeen uutta osaaki asennettua, ku vanha päävirtakatkaisija ei enää antanu sähkön kulkea läpi. |
Kisat tuli taas ajettua. Vekotin pelas ku unelma. Ei ollu minkäänmoista ropleemaa. Muutaman uuden naarmun sain aikaisex mut ripeä huoltotiimi kerkes paikkamaalaamaan ne ennen seuraavaa jaksoa.
Ai nii, kuskin puolen takajousi putos 6 jaksolle, mut se saatiin varikolla tungettua takaisin. |
Sivu luotu: 18:01 (GMT +2). |