Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Harbor Cruiserssin ULC (läjä) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83622)

jykä 25.04.2011 16:32

Harbor Cruiserssin ULC (läjä)
 
5 Liiteet
laitetaan nyt tästäkin ikuisuus rojektista kuvia
ehkäpä keksin jossain vaihees kuvatektejäkin

jykä 25.04.2011 16:38

ja lisää pukkaa
 
5 Liiteet
:p:p

Arska-tehtaalta 25.04.2011 18:33

Vähäks ois jännempää, jos kääntäs kuvat oikeinpäin ennen postausta :rolleyes::D

jykä 25.04.2011 19:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 761961)
Vähäks ois jännempää, jos kääntäs kuvat oikeinpäin ennen postausta :rolleyes::D

juu huomasin itse saman jutun koitetaan josko osaisin ens kerral saamaan kuvat oikein päin :D

jykä 25.04.2011 20:32

1 Liiteet
ja tämmönenkin viel ja jopa oikein päin :D

RJCOBRA 25.04.2011 20:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyky (Viesti 762013)
ja tämmönenkin viel ja jopa oikein päin :D

Kyl siäl pihal olis ollu ihan valmiski turvakaarikehikko malli.

baxxter 25.04.2011 21:19

Sitte ku käännät lukkokehät oikein päin ni hyvä tulee...
Ja kyllä kannatti laittaa kuvia nettiin, heti saa hävetä :D

Kankku 25.04.2011 21:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RJCOBRA (Viesti 762019)
Kyl siäl pihal olis ollu ihan valmiski turvakaarikehikko malli.

mistähän luulet noiden lankojen olevan peräisin:rolleyes:

jykä 26.04.2011 14:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 762035)
Sitte ku käännät lukkokehät oikein päin ni hyvä tulee...
Ja kyllä kannatti laittaa kuvia nettiin, heti saa hävetä :D

ei mua hävetä enää nykyisin mä olen jo niin tottunut ei niistä ennenkään ole mitään tullu :D

jykä 25.05.2011 16:22

jokos pitäis tehdä jotain
 
3 Liiteet
onkohan tämä merkki siitä et pitäis hiukan aktiivisemmin tehdä läjää :):):):):):):):):):):):):)

Repro 25.05.2011 16:33

Kenties, nythän toi menee ihan munimiseksi.

J0hannes 25.05.2011 18:37

Mulla kävi viime kesänä samalla tavalla:D. Antaisin nyt sitten auton olla paikallaan sen aikaa, että munat kuoriutuu. Ootelkaa pari viikkoa, niin poikaset katoaa pellin alta ja sitten voi rakentelu taas jatkua.

joker 25.05.2011 22:03

Kingin kun haettiin mukana tuli västäräkin pesä ilman munia :D Ei siirto istutus oikeen onnistunut :mad:

jykä 20.09.2011 20:12

1 Liiteet
Mitäs vihreää siinä läjän kyljes on

young n dum 20.09.2011 20:20

vesi putki ja offivarusteen tarra... :D

jykä 21.09.2011 05:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 801277)
vesi putki ja offivarusteen tarra... :D

oikein oli putkari vetänyt linjan läjän yli :D:D

Viipo 21.09.2011 13:52

Mites tuon alapään saa kiinni "sääntöjen mukaan" eli ilman, että tuohon alapäähän tulee mutkaa, tai niin että ovikin aukeaa? Ja takarengas mahtuu pyörimään aukossaan?

Kankku 21.09.2011 14:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 801488)
Mites tuon alapään saa kiinni "sääntöjen mukaan" eli ilman, että tuohon alapäähän tulee mutkaa, tai niin että ovikin aukeaa? Ja takarengas mahtuu pyörimään aukossaan?

eikös se riitä että vetasee sauman putken kylkeen, ja noi kiinnitys laput on ollu autossa jo tovin

Viipo 21.09.2011 14:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 801497)
eikös se riitä että vetasee sauman putken kylkeen, ja noi kiinnitys laput on ollu autossa jo tovin

http://forums.offipalsta.com/attachm...0&d=1303742225

Joo, totta, niinkun tuohon. Pitää muistaa omassa rojektissa :P

jykä 21.09.2011 17:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 801488)
Mites tuon alapään saa kiinni "sääntöjen mukaan" eli ilman, että tuohon alapäähän tulee mutkaa, tai niin että ovikin aukeaa? Ja takarengas mahtuu pyörimään aukossaan?

sinne runkoohan on kiinnitetty palkki jonka päässä lappu tilaa ei paljon ole taka pyöräl mut ainakin nuilla kummeil vielä tarpeeks ja ovikin mahtuu aukeamaan ja sit kun ovi ei enää aukea niin sitä voi hieman muokata reunasta ovea nimittäin:cool:

Repro 23.09.2011 09:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyky (Viesti 801269)
Mitäs vihreää siinä läjän kyljes on

Sammalta kun ei oo mitään tapahtunut? :D

jykä 23.09.2011 15:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 802059)
Sammalta kun ei oo mitään tapahtunut? :D

:D:D:D:D:D

jykä 24.09.2011 08:53

Lisää sammalta
 
1 Liiteet
Lisää vihreetä

MOGGI 24.09.2011 12:40

Vedä Vielä eteen ja taaksepäin sitä vesilinjaa niin ei harmita jälkikäteen.

jykä 24.09.2011 15:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI (Viesti 802358)
Vedä Vielä eteen ja taaksepäin sitä vesilinjaa niin ei harmita jälkikäteen.

juu tarkootus olis ja onpa jopa jo suunniteltukin niitä:)

Kankku 27.09.2011 19:38

2 Liiteet
kokeillaan välillä tehdä tollanen BLINGBLING peränpanssari :D:D

revu 28.09.2011 05:49

Jätkät on hitsannu siveys vyön akseliin :D

PeteTurku 29.10.2011 08:20

Omistajan vaihdos.
 
Jyky oli kuullut jostain huhua, että mä oon kattellu jotain toimivaa nelikkoa metsään ja soitteli mulle että osta läjä pois. No kaupathan siitä tuli. Mulla ei ole tarkoitusta autoa sen kummemmin rakennella mihinkään suuntaan. Korjaillaan mitä hajoo tai jotain pientä hipoilua.

Saapuessaan tallille auto näytti tältä::confused:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91976

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91977

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91978


Sitten sitä lähdettiin koe-ajamaan kuuluisille Raision kallioille. Ja tulos oli tämä::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91979

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91980

Onnettomudesta selvittiin pienillä naarmuilla autossa, takakatto kasaan, tuulilasi rikki ja miehistö kokemusta rikkaampana. Oli pojalle (8v.) ensikokemus kaadosta.

Sittemmin on läästitty (vaarin ja pojan toimesta) tutun sävyistä maalia pintaan.:cool:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91981

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91982

Kasettisoittimen kytkentöjä paranneltu, katkennut iskari vaihdettu (kiitokset Reimalle), la puhelin asennettu ja ikkunat pesty. Viikon päästä yritetään lähteä ekalle safarille.

PeteTurku 30.10.2011 18:59

Tänään saatiin safaria varten ruuvattu kirves ja lapio oikean puoleiseen taka-oveen. Käsijarruvaijeria alettiin myös vaihtamaan, mutta sitten loppui määrä-aika. Ensi kerralla lisää.

Repro 31.10.2011 10:32

Mites Suzuki jakselee?

bluevan 31.10.2011 10:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 814241)
Mites Suzuki jakselee?

:D

PeteTurku 31.10.2011 11:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 814241)
Mites Suzuki jakselee?

Suzuki o vieläkin pidennetyllä vuorotteluvapaalla.:D:D

baxxter 31.10.2011 14:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 814241)
Mites Suzuki jakselee?

Suzuki saa ansaitsemaansa huomiota :D

PeteTurku 31.10.2011 16:12

Tänään virittelin hj:n käsijarruvaijerin tuohon jotenkin paikoilleen. Olihan se hiukan liian pitkä joka päästä, mut siellä se ny on. Pientä säätöö taitais jarrut vielä kaivata kun ei kässäri pidä. Ja jalkajarrut on myös melko tehottomat. Poljin on aluksi tosi löysän tuntuinen. Liekö ilmaa tai jotain muuta tuskaa.
Apparin takapyörän laakerikin osoittautui meleko kuluneex ku klappia tuntuu melkeen sentin ku vetarin päästä heiluttelee.

Tämmöstä tojota ihanuutta tänään.:eek::eek:

PeteTurku 03.11.2011 22:28

Tänään oli ajatuksena vaihtaa vara-osa vetari laakereineen paikalle, mutta tuntui siinäkin laakeri tosi väljälle. Eli mennään vanhalla kunnes saadaan kokonaan uus laakeri.
Sitten aloin rasvaamaan kartaanin ristiniveliä, ja kas kummaa etukartaanin ristikko ihan sika väljä. No onnex oli hyllyssä uusi varalta ja rinta rottingilla vaihtopuuhiin. Tässä vaiheessa Baxxter pomppas ovesta sisään jättimäinen Mäccärin säkki mukanaan. Mentiin kolmistaa istuskelemaan ja mussuttamaan mättöä Tojotaan. Kun masu oli täynnä jatkettiin urakkaa tarmokkaampana. Vanhasta ristikosta oli jo kahdesta kupista kadonnut kaikki neulat.
Seuraavaksi aatoksena oli kurkata etujarruja, ja koittaa ilmata niitä. Mutta kas kummaa, olikin ilmaruuvit alapuolella joten se sitten siitäkin projektista. Ei antanut aikataulu myöden ruveta kääntelemään niitä. Samalla kun oli pyörä pois, kokeilin olkalaakereiden pinnapultteja ja nehän oli tosi löysällä. Kiristelin ne ja kaikki muutkin pultit jotka osui silmiin.
Tällasta tänää. Paikallamä ja Veeti. Ja burgertaxi:p:p:p.

PeteTurku 06.11.2011 21:43

Lauantaina oltiin Kemiössä sahvaroimassa ja puolessa väliä päivää alko kuulumaan outoa poksunaa ja samalla auto ain nykähti oudosti. No syynä ilmeisesti jo aiemmin kuluneeksi todettu takapyörän laakeri. Jätettiin auto nuotio paikalle ja käveltiin loppu päivä letkan mukana.

Het ku saatiin remontti aluilleen Veeti keksis itselleen mieluista hommaa:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92846


Melko syntisen näkösex jarrut menee jo yhdessä päivässä maasto-ajoa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92847

Mä ehdin jo kiroilla kun ei ole vetovasaraa, mutta akselihan irtos melekeen itsellään.

Mikäköhän taika on tempasta jotain "sikaa" tai muuta liima tohon holkin päälle?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92848

No olihan se laakeri ainakin voitelunsa osalta tiensä päässä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92849

Seuraavaksi tarttis jollain ilveellä saada tuo rengas ja laakeri irti ja suunnata ostoksille. Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan.

Micco 06.11.2011 22:16

Ite vedin holkin yhdestä kohtaa punaiseksi ja löin lyöntimeisselillä, se venuttaa holkkia sen verran et löystyy akselilla. Laakerin hakkasin irti muistaakseni niin, et käsin pidin jarrukilvestä kiinni ja mäiskin vetarin booripäätä lattiaa vasten ei nyt kuitenkaan ihan betonia vasten.
Toisen puolen laakerissa ei sit ollutkaan juurikaan ongelmia, koska laakeri oli sen verran finaalissa et vetaria banjosta irrottaessa kuulat "kuulahäkin jäänteet varisi lattialle.

Ja kuten varmaan tiedätkin niin rälläkällä jos touhuat ja pilkot lukitusrengasta tai laakeria niin vetariin ei sit pientäkään laikan jälkeä.

pecu 07.11.2011 18:23

sen holkin ku hyvin lämmittää niin pikkusen kylmää vetariin ja tippuu melekeen itsestään pois.itse lämmitin laakerinki punaseksi niin irtos helpommin juurikin kilvestä pitämällä lattiaa vasten jyystämällä.

PeteTurku 07.11.2011 18:39

Kiitoksia vinkeistä. Holkin hakkasin kappaleix ja laakeri irtos Mikon ohjeiden mukan. Asennus sujui hyvin kunnes piti saada laakeri vetarin päälle. No romut fiattiin ja naapuri pajalle mistä löytyi prässi. Samalla hipistelin jarruja ja säätelin ne lähemmäx. Oli muuten automaatti säädöt hiukan jumissa.
Seuraavana tarttis tutkia etupään laakerit.

PeteTurku 09.11.2011 19:37

Tänään tempasin tallin pihalla pienet testi-ajot ja ikävä ääni kuului takaata vieläkin:(:mad::(:mad:. Ei siis ollut laakeri joka siellä paukkui ja poksui. Ilmeisemmin välitys pettänyt takaata. Jospa huomenna sais kaivettua perän auki:eek:.

jykä 10.11.2011 20:34

komiaa on
 
kyllä se mieltä lämmittää kun näkee että pete jaksaa läjää kunnostella kun itse en siihen kyenny kyllä on tojo päässy hyvään kotiin :D:D:D:D:D:D:D:D

PeteTurku 10.11.2011 22:22

Tänäpän oli sitten vuorossa perän purkua. Mentiin taas isä/poika porukalla. Onkohan poika saanut jotain vaikutteita jostain kun oli mua odotellessa väsäilly hiekkalaatikkoon pikku radan:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93148

Tallill päästyämme käytin hiukan auktoritettiäni hyödyksi:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93150

Jahka oltiin saatu pyörät pois, niin oli kauhee kiire liimailla tarroja.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93149

No sit aateltii ryhtyä toimeen ja piti päästää öljyt poijes. No pohja ropulle oli just käyny niinkuin aina ennenkin. Eli ei edes toivoa että sais jonkun avaimen sopimaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93151

Sittenhä me hitsuuteltii siihen uus mjutteri jatkoks ja johan oli helppo ruuvata auki. Tarkkasilmäinen ohvari huamaa myäs pinjonin stehvan hiukan tihuttavan lävitseen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93152

Nypättiin tikut irti ja immeisemmin joko steehva tai O-rengas hiukan kuseksinut. Ja pitihän tämäkin laakeri jo hienoista krohinaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93153

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93154

Aikamme muristiin auton alla ja lopulta kömmin sieltä murkula kainalossa poijes. Tsuumattiin ja tuijoteltiin sitä sitten siinä lattilla ja todettiin hammaspeikon käyneen kylässä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93155

Löydettiin osa kadonneista hampuloista.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93156

Uusia ehjiä osia on tilailtu ja niitä nyt ootellan saapuvaksi.

PeteTurku 14.11.2011 22:05

Nyt olis tullu jo uusia osia ja murikkaakin jo hiukan purettua.

Ei niin kaunis liukupinta:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93503

Pinjooni-akseli irrotettun. Oli jortaanin laippakin melko löysällä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93509

Pinjonin koti.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93510

Ehjän näköne steffan, mut vuati hiukan kuiteskii.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93512

Pinjoni oheismateriaaleineen:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93513


Poskilaakereiden ulkokooleissa pientä sanomista.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93515

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93517


Päivän tulos.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93514


Hiukan on uus lautaspyärä paksumpi kuin edeltäjänsä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93519

Kuinkakohan paljon tasauspyörästössä on ylimääräistä metallia, pitäisköhän sekin avata ja putsata.
Seuraavax sais aloittaa kokoamisen( jännittää):cool::cool:.

Viipo 15.11.2011 05:24

Onkos nuo uudet välitykset sitten 5.29 vai 4.88? Jos toi on 4.88 ratas, niin ei mee LJ:n murikan kuoriin sorvaamatta ohkasemmaks, mut hiacen murikkaan saa kasattua semmosenaan. Ja pinjonin laakeritkin on halvemmat siihen murikkaan.

PeteTurku 15.11.2011 07:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 819225)
Onkos nuo uudet välitykset sitten 5.29 vai 4.88? Jos toi on 4.88 ratas, niin ei mee LJ:n murikan kuoriin sorvaamatta ohkasemmaks, mut hiacen murikkaan saa kasattua semmosenaan. Ja pinjonin laakeritkin on halvemmat siihen murikkaan.

Pitäis olla 4.88 ja Juuasta hankittu. Se on alunperin jonkun toisen tojon,mutta sorvattu ohkaisemmaksi jolloin pitäis sopia läjän perään.
Sopiikos hiacen murikka muuten suoraan paikoilleen? On tämmönen tojota niin vieras laitos vielä ettei oikeen tiedä mitkä sopii keskenään.

Viipo 15.11.2011 19:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku (Viesti 819237)
Pitäis olla 4.88 ja Juuasta hankittu. Se on alunperin jonkun toisen tojon,mutta sorvattu ohkaisemmaksi jolloin pitäis sopia läjän perään.
Sopiikos hiacen murikka muuten suoraan paikoilleen? On tämmönen tojota niin vieras laitos vielä ettei oikeen tiedä mitkä sopii keskenään.

Jaa, se on jo sorvattu versio, niin pitäs siinä läjän murikassa riittää sitten säätövarat.
Se hiacen murikka menee normaalisti suoraan paikoilleen, mutta jos sillä sorvaamattomalla välityksellä kasaa paineilmalukon hiacen murikkaan, niin joutuu akseliputken reikää vinguttamaan parista kohtaa isommaksi, jotta se mahtuu mötkähtämään paikoilleen.

PeteTurku 15.11.2011 20:29

Kiitokset Viipolle tiedoista.
Tänään osteltiin ulosvetimiä ja saatiin jopa poskilaakerit irroitettua. Pinjonin laakeri veti pidemmän korreen, kun ulosvetimen leuat vaan taipuu. Ulosvedin kylläkin piliteemasta, ei ehkä paras mahollinen.

MOGGI 15.11.2011 20:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku (Viesti 819429)
Kiitokset Viipolle tiedoista.
Tänään osteltiin ulosvetimiä ja saatiin jopa poskilaakerit irroitettua. Pinjonin laakeri veti pidemmän korreen, kun ulosvetimen leuat vaan taipuu. Ulosvedin kylläkin piliteemasta, ei ehkä paras mahollinen.

Halpaa ja hyvää ei taija saada samassa..

Micco 15.11.2011 21:15

Jollei laakeri irtoa niin ilmoitele, mulla on työpaikalla ja tallillakin jonkun verran bilteman laatua parempia ulosvetimiä. Töissäkin yks hydraulinen, se taitaa tosin olla liian iso. Mut hiacen perän kun laakeroin niin siin ei ollu mitenkään ihmeen piukassa pinjonin laakeri.

PeteTurku 18.11.2011 21:52

Kiitokset micolle tarjouksesta.
Hain kaupasta vielä vetolevyn, ni jopa alko koolit liikkumaan.

Melkonen patentti mutta toimiva.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93852


Nyt olis osat irroteltu toisistaan ja ehkä huomenna sais prässättyä uutta osaa tilalle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93853

PeteTurku 20.11.2011 18:49

Taas on jotain saatu aikasex. Uudet laakerit on prässäilty paikoilleen (Kiitokset Haku). sitten aloin sovittelemaan uutta lautaspyörää paikoilleen ja kuinkas kävikään:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93980

Ei menny lautaspyörä pohjaan asti. Syyksi totesin laiskan sorvarin. Vanhassa lautaspyörässä oli viiste sisäreunassa ja uudessa taasen ei.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93978

No meitsi sitten rälläkkä käteen ja koneistus hommiin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93979

No sittenhän siitä tulikin melko hyvä ja sain sen menemään pohjaan asti.

Seuraavax plottasin pinjonin paikkaansa ja taas oli ihmettelyn aika. Eipä riittäny akselissa kierteet vaan jäi akseli laakereistaan löysäx. Polttelin tovin tupakkia ja tein suuren havainnon. Olipas paketissa tullut uusi laakeri hiukan eri mittainen. Ja enhän mä innoistuksissani semmosta ollut huamannu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93981

No laitoin vanhan laakerin takaisin jotta saisin hommaa edes hiukan etenemään.

Hipistelin välykset kokemattomin korvin kohdilleen jotta pääsis tutkaileen hammaskosketuksia.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93982

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93983

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93984


Mitäs on kokeneemmat mieltä kuvioista. Onko haittaa kun kosketus on liikaa sisäreunalla? Ja miten moinen vaikuttaa kestävyyteen?

PeteTurku 26.11.2011 19:05

Baxteeri tuli taas työmatkallaan mäkkärin kautta ja kun olimme saaneet romanttisen illallisen syätyy, niii alettiin kokoilee murikkaa. Kun koko paska oli kasattu nii mittailtii heittokellol välyksi ja kas kummaa, välykset heitteli sitä mukaa kun pyäritti lautas pyärää. Mittailtiin sitten hiukan tasauspyärästön heittoja ja tehtiin vankka toteamus. Koko perä sopivasti kiero. Lienee saanut hiukan selkäänsä edellisessä elämässään.
No eihän me siitä lannistuttu vaan aloin suttaamaan zilikoonii akseliputkeen ja sovittelemaan murikkaa pesäänsä, ni eihän se niin helppoo ollutkaan. Otti kiinni lautaspyärästä ja toisen puolen poskilaakerin kiritys levyn kohdalta.
No sitten vinku käteen ja lastua maailmalle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94330

Kovin paljoo sitä ei tarvinnu onneks koneistaa. Sitten murkula upposki jo ihan hianosti paikoilleen. Loput romut paikoilleen ja öljyä perään.

Vaihtelin uudet hilut jarrujen pääsylinteriin koska ei tehny kunnolla painetta. Ja löyty sieltä syykin:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94329

Juniori poraili uutta kytkinpaneelia:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94327


Välillä piti taas ajella hiukan stadiontraialii.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94328

Raato saatiin ulos koeajoa varten ja se jopa toimi. Jarruja täytyy viel hipistellä kun ei oikeen meinaa pysähtyä.

PeteTurku 04.12.2011 19:51

Jotain pientä on taas turailtu. Toinen etupyörä klappas aika rajusti. Syyksi paljastui ruosteinen ja kulunut ylempi olkalaakeri. Koko napa ja napalukko oli täynnä vettä ja vetistä öljyä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94866

Tämän verran tuli vettä napalukosta kun otti kannen auki.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94865

Tempasin uutet olkalaakerit paikoilleen ja samalla vaihdoin uudet tiivisteet napakulhoon.

Sitten koitti jo viikoloppu ja oli hirviä hinku päästä rossaamaan. Koko lauantai päivä päästeltiinkin murheitta Raisiossa. Sunnuntain pestiin kurat pinnoista ja mietiskelttin että mitäs ny vois tehdä.

Kaiken moiselle pikkutilpehöörille(fikkarit, tupakit, sytkärit, kynät, pemarit ym. ym.) ei oikein oo löytynyt mitään hyvää sijoituspaikkaa,eli alettiin kehittelemään jotain huipputeknistä rakennelmaa.

Lähtökohta oli tämä:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94861

Siittä sitten tehtiin paffimalli ja häsyrillä leikeltiin fanerista sopiva levy. Juniori hiuukan vielä viilalla viimeistelee:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94862

Sitten kilikolipotusta väriä pintaan:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94863

Ja lopputulos on mitä kaunein;);)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94864

Tuohon levyyn ruuvattiin vielä kiinni kannellinen muoviraasia ja pidikkeet fikkarille.
Tämmöstä pientä tällä kertaa. Kuluvalla viikolla vielä pientä hienosäätöö jotta päästään koslalla ekaan "kisaan" Anttolaan.

MOGGI 04.05.2012 22:09

viimehetken korjaukset ennen raision kisaa.
Ohjaus osa oli saanut tiukan treeni päivän aikana hiukan kipeetä..

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104544
Pete kauko-ohjatulla prässillä aloittelee


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104543
Onneksi on monitoimi prässi joten toinen osa käyttöön.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104545
Tulosta alkaa syntyä , insinöörin tarkka silmä ei petä

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104546
Tämän kuvan ja pikku prässäilyn jälkeen tuli ihan suora.

baxxter 22.10.2012 20:55

Taas hieman esimerkkiä miten auto korjataan:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116247
Ikkuna tarttis laittaa, muttaku ei ruutu sovi reikään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116246
Onneksi monitoimiprässistä löytyy työkalut korin oikaisuun.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116248
Veekasin käynnistysnarun avulla saatiin ujutettua ikkuna paikoilleen, eikä kosteus pääse enää kauden trialipokalien kimppuun. Kiitoksia artsi777:lle auton ehjimmästä osasta!

Rolpatti 22.10.2012 22:12

voi taas minicrossis särkee :) mimmosella porukalla/ kuljetuskalustolla ootte menossa?

PeteTurku 23.10.2012 04:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 929365)
voi taas minicrossis särkee :) mimmosella porukalla/ kuljetuskalustolla ootte menossa?

Näilt kulmilt lähtee ehkä 6 autoo. Mä, Baxxter, Kankku, Opa, Pätkäpajero ja Reima. Kuljetuskalusto varmaankin melko kirjavaa. Olisko kimppakokoontuminen jossain kuppilas 7 paikkeil, ni saadaan kunnon letka aikaiseks?

Kankku 23.10.2012 19:38

ULC:hen piti muka saada lisää suojaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116265

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116263

hiukan piti "säätää" pääkaarta

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116266

bluevan 23.10.2012 20:14

Eikö tuo suoja oo pikkusen myöhässä ? :D

baxxter 24.10.2012 07:16

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116280
Aijai ku häikii!

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116276
CNC-mankelilla putket tarkan suunnitelman mukaan ajoneuvon muotoja mukaillen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116278
Vieläkin kipinöi.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116279
Valmis tuote ja ylpeä omistaja.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 929649)
Eikö tuo suoja oo pikkusen myöhässä ? :D

Pitää laittaa kaaret nyt ku reenit on ohi ja ruvetaan tosissaan ajamaan.
Alkaa olemaan pitelemättömässä kunnossa: Ahtopainemittari on pakkosyötöllä aina valot päällä, kaikki työvalot (1kpl) toimii taas sulakkeen asennuksen jälkeen, b-pilaria tunkattu eteenpäin ja hitsattu helmaan kiinni (ovi toimii kuin uutena), ilmanotto käännetty talviasentoon ja nesteiden määrä tarkastettu (porin reissun jälkeen harkitaan lisäämistä/vaihtamista.) Kankun varastoista varastettu uusi kepukka konepeltiä pitelemään auki, painon säästämiseksi kepissä on koukku toisessa päässä millä noukitaan uponneet kartturit takaisin autoon. Ja tulihan se pissapoikakin säädettyä kaarien vaatimiin muutoksiin.

Jare 24.10.2012 09:54

Onks ristimitat nyt kolmen millin toleransseissa:D:D:D:D:D

PeteTurku 24.10.2012 11:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 929779)
Onks ristimitat nyt kolmen millin toleransseissa:D:D:D:D:D

Mein harjanvarsimitass ei o ku viivat 10 cm välein. Mikä vitun millimetri?

Kankku 24.10.2012 18:10

pieni vaara piilee että nää uudet tunaukset jäykistää liikaa tuota kohtalaisen elastista autoa liikaa :rolleyes:
mutta jotenkin tuntuu että viikonloppuna herkistellään ulc taas kisa kuntoon

PeteTurku 28.10.2012 18:50

No nythän se Toijota tempun teki. Oltiin kisois, eikä saatu minkään näköistä palkintoo. Sähköt hävis kesken crossin. Se sulake minkä takan o mm. virtalukon sähköt paukkuilee ittekseen. Liekö jostain johto maissa? Kaikki hytin mittari ja kojelautavalot on kyllä jo aiemmin hävinny jonnekkin.
Ja sit kaiken kukkurax takapäästporsis taas välitys.

PeteTurku 31.10.2012 20:53

Tulipa tehtyä hätäsesti väärä tiaknoossi. Ei ollukka välitys särki vaan perän ristitappi(tai mikä lie) katkennut 3 osaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117053

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117051

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117055


Hiukan o pinjonin pääkin rapsutellu tasauspyörästön runkoo.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117054

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117052


Ja olihan kuskin puolen veto-akselin rihlatki hiukan menny mutkal.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117056

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117057

Noh. Leuka pystyyn ja kaivelemaan vanhoja varastoja ja sieltähän se löyty tallin paskin kitkaperä (pinjonis klappii, laakerit loppu, välityksen hampaat melko huonona ja muutenkin ruma).

Ähistelin moisen kuitenkin paikoilleen, jotta pysyis kalusto ajokuntoisena.

Seuraavaks tarttis alkaa ettii vikaa johdoista, ku tuppaa polttelee sitä sulaketta.

Jare 31.10.2012 21:46

Katos katos......on se jo hieman tainnu olla kovilla:D:D

Rolpatti 31.10.2012 23:02

Eikös kovat jätkät tommosenkin hifipalalukonkin kemppaa?

H&K 01.11.2012 07:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku (Viesti 932397)
perän ristitappi(tai mikä lie) katkennut 3 osaan.

Tästä tais olla juttua, sillon ku kartoitit lukkoa takaperään, jotta noin tulee käymään...

PeteTurku 01.11.2012 09:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 932525)
Tästä tais olla juttua, sillon ku kartoitit lukkoa takaperään, jotta noin tulee käymään...

Kaikki täytyy ite kokea. Myönnetään että kyllä sille piti ahtoja antaa ennenkuin antautui.

PeteTurku 29.11.2012 20:57

Ja taas o vehkeet puutunu. Reiman synttäri-ajeluilla ajeltiin rennosti pusikossa ja kas kummaa. Sinnehän oli joku haudannu kunnon kannon. No ei menny ekalla yrityksellä yli, ni piti hiukan ahdoilla kokeilla ja kantoon tössähti matka. Ja lisää vauhtia ottaessani huomasin ohjauksen jotenkin oudoksi. Ulostauduttiin Mikun kans oikein ulos ihmettelemään vahinkoja ja todettiin koko ohjaustangon kadonneen jonnekkin. Molemmat nivelet oli juurestaan katkenneet.

Dirtyn serenaadi asiasta: http://www.youtube.com/watch?v=8yHzX...ature=youtu.be

No kone saatiin metsästä nosturin avulla pois ja saatettiin talliin häpeemään.

Sitten alko taas ajohalut nousemaan ja piti saara auto kuntoon. Nappasin uusia nivelia kainaloon ja kurvasin Kankun pajalle. No, ylikoneistaja köy heti hyllystä sopivaa materiaali moiseen hommaan. Ainesputkea 35x20.

Tanko sorviin:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119117

Kankku hiukan suurens sisäröörii:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119119

Sitte pillillä kanki kuumax:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119120

Ja nivel lämpölaajentuman kokeneesee reikään:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119121

Ja täydellinen lopputulos:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=119122


Eli nivelet o ny pelkällä lämpösovitteella kiinni, koska ei sattunu nurkissa olemaan 21 mm jenkatappii. Saatan vielä tempasta pikku hepit noihin saumakohtiin.


Ja tästä kaikesta kiitokset Kankun koneistamolle.

baxxter 10.01.2013 23:13

Unelmien Land Cruiser:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25415
Joskus vuonna 2008 (?) käyttäjällä MJ

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25413
Alkuvuodesta 2009 (?) käyttäjällä MJ

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51393
MJ myi kulkineen jonnekkin pääkaupungin lähistölle, mistä jyky kävi 2009/2010 vuodenvaihteen aikoihin tämän aarteen hakemassa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77370
Pete jo maaliskuussa 2011 pikkuhiljaa alkoi kiskomaan viatonta land cruiseria kohti kohtaloaan..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91976
Kirjavassa värityksessä toijota löysi tiensä Turkuun. (17.10.2011)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91981
Kerran kyljelleen ja äkkiä maali päälle ni on taas ylväs (29.10.2011)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113798
Vajaa vuosi myöhemmin.. Kovasti kuluu käytössä. (16.9.2012)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120709
Mutta aina vaan liikkuu. (26.12.2012)

Eskimo 10.01.2013 23:37

Autot tykkää kun niillä ajaa :D :D

artsi777 11.01.2013 07:08

Minä tuon raahasin kajaanista alas joskus v.2007, oli silloin niin viaton ja koskematon, metsäkoneyrittäjän silmäterä ja ajettu oli silloin vasta 527000 tkm :D:D

Patu925 11.01.2013 07:29

Eiku tuarakki ralliin ajamaan kun on valmiiksi suorat akselit alla ja ilmastointi kunnossa?

baxxter 11.01.2013 08:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 (Viesti 958533)
Minä tuon raahasin kajaanista alas joskus v.2007, oli silloin niin viaton ja koskematon, metsäkoneyrittäjän silmäterä ja ajettu oli silloin vasta 527000 tkm :D:D

Hyvä tietää, kyllähän näissä joku takuu pitää olla.. Onko arkistoissa parempaa kuvaa neitseellisestä kunnosta?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 958539)
Eiku tuarakki ralliin ajamaan kun on valmiiksi suorat akselit alla ja ilmastointi kunnossa?

Muutenhan olis aikalailla valmis peli aavikolle, mutta jäähdytys on pikkasen huono. Keula on jotenki sen verran hutera että pompussa flektin siipi sukelsi
tuulitunnelista läpi, eikä visko tykkää kun kierrokset tapissa pyöritään minuuttikaupalla kakkarinkiä pihalla eikä ropelli pyöri. Mutta talvikauden vielä toimii...

PeteTurku 11.01.2013 09:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 958539)
Eiku tuarakki ralliin ajamaan kun on valmiiksi suorat akselit alla ja ilmastointi kunnossa?

Pitäiskö? Hiukan tarttis jäähdytysjärjestelmää modifoida, kun tuppaa oireilemaan jo pikku pakkasilla.

Patu925 11.01.2013 09:58

Olisi se kyl temppu jos ULC ajaisi kisan läpi... kaatumatta :D:D:D
Ja joutus järjestäjät opettelemaa Turkku kielen.

artsi777 12.01.2013 09:42

[QUOTE=baxxter;958549]Hyvä tietää, kyllähän näissä joku takuu pitää olla.. Onko arkistoissa parempaa kuvaa neitseellisestä kunnosta?

:D:D Ei valitettavasti ole kuvaa, mutta ei se paljon poikkee tosta MJ :n ekasta otoksesta :)

PeteTurku 14.03.2013 12:19

No nythän o henkilökunnalle tullut huikea idea. Tällä laitteella pitäis lähteä Nordic Trialiin näyttämään svenssoneille ajolinjoja.
Tarkoituksena olis stanu luokkaan auto kytöstellä.
Kaikki ideat ajoneuvon etenemiskyvyn parantamiseksi ja sopimattomuudesta sääntöihin saa vapaasti ilmaista tässä topicissa.

Jare 14.03.2013 13:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku (Viesti 982867)
No nythän o henkilökunnalle tullut huikea idea. Tällä laitteella pitäis lähteä Nordic Trialiin näyttämään svenssoneille ajolinjoja.
Tarkoituksena olis stanu luokkaan auto kytöstellä.
Kaikki ideat ajoneuvon etenemiskyvyn parantamiseksi ja sopimattomuudesta sääntöihin saa vapaasti ilmaista tässä topicissa.

Taitaapi olla helpompi mennä modi luokkaan:confused::confused::confused::confused:

Tää tulee nyt ihan ulkomuistista, mutta mun mielestä stanuissa ei saanu avartaa lokasuojia, eikä leikkaa helmoja. Kaiveles luokka säännöt näytölle ja siitä tutkimaan, että mitä ainakin pitää muuttaa.

baxxter 14.03.2013 14:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 982891)
Taitaapi olla helpompi mennä modi luokkaan:confused::confused::confused::confused:

Tää tulee nyt ihan ulkomuistista, mutta mun mielestä stanuissa ei saanu avartaa lokasuojia, eikä leikkaa helmoja. Kaiveles luokka säännöt näytölle ja siitä tutkimaan, että mitä ainakin pitää muuttaa.

Lähinnä murhetta vois aiheuttaa:
Lainaus:


3.3.2 Runko/kori
3.3.2.1 Runko/alusta/akseliväli

Alkuperäinen.

3.3.2.2 Kori

Alkuperäinen. Pulttaamalla kiinnitettyjen osien materiaalin saa kuitenkin vaihtaa (esimerkiksi konepelti, lokasuojat jne.) muovisiin tai lasikuituisiin, edellyttäen että näiden mitoitus vastaa alkuperäisiä peltiosia.

3.3.2.3 Mitat/ulkomuoto

Mittojen tulee vastata valmistajan tietoja. Korin ulkomuotoa ei saa muuttaa naamiointi teipillä tai muillakaan tavoin.



Pyöränkaaria avarrettu, etupuskurin alta pelti poistettu, helmoihin hitsailtu palkit. Pyöränkaaret ja pellit saa hitsailtua takaisin, mutta mites helmat? Maavara ei ainakaan ole vähentynyt.. Runko saattaa olla pidempi kuin alkuperäinen, kun vinssipetiä hitsailtu.
Mitenkäs sitten nuo alkuperäiset mitat, joku on kolhinut varmaan parkkipaikalla tuota autoa kun ei mitat täsmää? Riippuu tietty mitä mittoja mittaillaan.

Lainaus:


3.3.2.9 Koriin kiinnitetyt osat

Hardtop, rättikatto mekanismeineen ja asennus telineineen, takaluukun, takapenkin, varapyörän sekä telineen, peilit kiinnikkeineen, sivu- ja takalasit, listat, vilkut, ovenkahvat ja ovien yläosat saa poistaa. Vähintään puoli-ovet on oltava

Takaluukut onkin jo poistettu ja etuovista lasinkehys poistettu, nämä pitäis kait olla ok?

Turvakehikkoa ei stanuissa vaadita, mutta entä jos autossa on ulkopuolinen kehikko joka ei täytä akk vaatimuksia?

Mitä sääntöjä Nordic Trialissa noudatetaan? Suomi, ruotsi vai eurotrial?

Jare 14.03.2013 14:36

Veikkaisin säännöiks Eurotrial sääntöjä.....joissa voi olla jotain poikkeuksia.

Stanuissa taitaa myös tarvita olla kallistuksenvakaajakin, mikäli sellainen on alkuperäisenä ollut?

Noiden korin sääntöjen takia en ite ainakaan jaksais alkaa ULC:tä parsimaan alkuperäisiin mittoihin, vaan menis ajaa Modiin huumorilla höystäen. Siihe tosin tarvis tehdä hyväksytyt kaaret, mutta se lienee aika pieni ongelma?

baxxter 14.03.2013 16:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 982912)
Veikkaisin säännöiks Eurotrial sääntöjä.....joissa voi olla jotain poikkeuksia.

Stanuissa taitaa myös tarvita olla kallistuksenvakaajakin, mikäli sellainen on alkuperäisenä ollut?

Noiden korin sääntöjen takia en ite ainakaan jaksais alkaa ULC:tä parsimaan alkuperäisiin mittoihin, vaan menis ajaa Modiin huumorilla höystäen. Siihe tosin tarvis tehdä hyväksytyt kaaret, mutta se lienee aika pieni ongelma?

Kyllä suomisäännöt sallii kallistuksenvakaajan poistamisen.

Eurotrialin 2012 säännöt poikkeaa merkittävästi suomalaisista, yhtäkkiä katseltuna 4-pistevyöt, 6-piste kehikko, oviverkko/käsihihnat lisäksi.

Modissa korin vaatimukset pyöränaukkoja lukuunottamatta on samat kuin stanuissa, noiden "ongelmakohtien" osalta. Ja saattaa huumori loppua modireitillä.

HS olis hieno luokka, jos ruotsalaisilla moinen olisi..

Jare 14.03.2013 16:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 982950)
Kyllä suomisäännöt sallii kallistuksenvakaajan poistamisen.

Eurotrialin 2012 säännöt poikkeaa merkittävästi suomalaisista, yhtäkkiä katseltuna 4-pistevyöt, 6-piste kehikko, oviverkko/käsihihnat lisäksi.

Modissa korin vaatimukset pyöränaukkoja lukuunottamatta on samat kuin stanuissa, noiden "ongelmakohtien" osalta. Ja saattaa huumori loppua modireitillä.

HS olis hieno luokka, jos ruotsalaisilla moinen olisi..


Saa modissa helmoistakin leikkaa sen lokasuojan reunojen 100mm pois / enintään lattiatasoon asti.

Etulukko vaan hankintalistalle ja kaaret kuntoon, niin eiköhän sitä siellä modissakin menis;)

baxxter 15.03.2013 11:00

http://www.youtube.com/watch?v=UZmNU...tu.be&t=11m58s
Ruotsalainen stanuauto?

baxxter 31.03.2013 10:23


Voi kauhia, ULC alkoi huohottamaan. Kohta lienee remontin aika..

H&K 31.03.2013 11:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 989714)
Voi kauhia, ULC alkoi huohottamaan. Kohta lienee remontin aika..

Miks toi huohotusletku on laitettu puhaltamaan ulkoilmaan? Jos olis ollu ennen turboa niin olis kuule tuullu tosipaljon lisäpotkua, nim kokemusta on...

No sääli kuitenkin kun oli niin hyvä moottori. Kun on oikeen kenkää annettu niin eihän siinä ole ku parin vuoden ajan tullu pakokaasun joukousta pakkasnesteen tuoksu ja vetinen höyry...

PeteTurku 06.04.2013 20:48

Ruumiin avaus osittain suoritettu. Yhdestä männästä molemmat renkaat ny ainakin o poik. Enempää ei o tutkittu vielä.

H&K 20.04.2013 21:48

Miten kävi moottorirempan jälkeisellä koeajolla? Toimiko?

IironSika 20.04.2013 22:14

Ainakaan pystyssä pysyminen ei parantunut remontilla. ;)

masa d 21.04.2013 17:48

Eipä oikein pystyssä pysynyt:) http://www.youtube.com/watch?v=8y1JF...ature=youtu.be

Kankku 21.04.2013 18:30

eikä se yhteen kaatoon jäänyt tämäkään ajokerta :rolleyes:
viimeisenä vielä koitettiin fuusioida range ja läjä yhdeksi laitteeksi ( perkules kun ei tullut tosta kombinaatiosta otettua kuvaa)

H&K 21.04.2013 18:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 997788)
eikä se yhteen kaatoon jäänyt tämäkään ajokerta :rolleyes:
viimeisenä vielä koitettiin fuusioida range ja läjä yhdeksi laitteeksi ( perkules kun ei tullut tosta kombinaatiosta otettua kuvaa)

Oisko ollu tämä jonka baxxter jo laitto omaan rangekertomukseensa:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 997726)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128333
20.4.2013 Kerhotovereiden avustuksella saatiin vinssattua ja väänneltyä rangerooveri kivien, kantojen ja puiden välistä pois. Sitten paikalla kurvasi ajoneuvoyhdistelmänkuljetta ja range pääsi vihdoin vuorollaan kiipeämään tojotan selkään. Siitä sitten kiltistä kohti kuljetusajoneuvoa..

Silti kiinnostais miten ULC:n koneremppa onnistu. Siis toimiko pannu, ja miten hyvin?

sirP 21.04.2013 18:50

Juu kaatuihan se peräti 2 kertaa eilen. Mitä isät edellä niin sitä pojat perässä :)
On kuulemma kisavalmis laite joten remontti lienee onnistunut. Ei pahemmin ainakaan huohotellut jos ollenkaan.
Uusia kaatoja kohti ;)
Pete varmaan kommentoi lisää.

baxxter 21.04.2013 19:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 997795)
Silti kiinnostais miten ULC:n koneremppa onnistu. Siis toimiko pannu, ja miten hyvin?

Ei se ainakaan huonommaksi muuttunut :) Vaikuttaa että toimii ihan kuin ennenkin.
Viimeisenä remontissa lisättiin jopa sähköflekti hillitsemaan mahdollisia lämmönnousuja!

PeteTurku 22.04.2013 17:41

Remontti tuntu onnistuneelta, eli pannu kehrää taas yhtä iloisesti kun ennenkin.
Remontin yhteydessä tuli pestyä jäähdytin joka oli jo melko tukkeessa turpeesta. Nyt ei nostellut edes lämpöjä. Ei kyllä tullut juurikaan käskytettyä mosaa. Ja lisättiin sinne tosiaan sähköflektikin kun orggis visko toimii miten sattuu.
Vielä kun saadaan takalukko paikoilleen niin saa mun mielestä kisakausi alkaa.
Ja sit viel Jyky taivutteli vaihdekepin uuteen muotoon, ku vanha hakkas jo niin pahasti audiolaitteisiin ettei mennyt edessä olevat vaihteet kunnolla päälle.

Suuret kiitokset kaikille talkoissa olleille.

baxxter 06.05.2013 22:02

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129952
Huolettomia toyotaperiä, on suurta ja pientä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129953
Hilux-etumurikka-lockright-takamurikkana-ULC:ssä narahti Porissa crossin jälkeen safarilla (ristitappi poikki.) Murkula kävi Raumallakin kääntymässä ennen kuin perehdyttiin tarkemmin kaikkiin vaurioihin. Paljon piti aikanaan kasattaessa pinionia shimmata, eikä ollu ihan sopivia. Oikeassa reunassa näkyy millaisia shimmien pitäis olla, ja vasemmalla näkyy minkämoisia löytyi purkamisen jälkeen. Oli ohuet shimmit laakeria vasten, laakerissa on pyöristys jonne shimmit oli karannu kenties sen jälkeen kun ristitappi oli pinioniin törmännyt. Osa shimmistä kartiona laakerin sisällä ja osasta oli leikkaantunut ulkoreuna irti ja levinnyt muhjuna pitkin perämurikkaa. Vaikka niin nätisti on aina ajettu.



Ahdot on nyt haettu kohdalleen.

PeteTurku 14.05.2013 20:17

Ny korjataan. Taakse vaihdettu lockraitti takasin. Huonohan se jo on joka kulmasta katsoen, mutta kestää minkä kestää.kisasäädöt alkaa olemaan pikkuhiljaa kohdillaan. Loput säädetää vasta kisa-aamuna ku tiäretää vallitsevat keli olosuhteet.
Nii ja tulihan oikeen uutta osaaki asennettua, ku vanha päävirtakatkaisija ei enää antanu sähkön kulkea läpi.

PeteTurku 19.05.2013 19:51

Kisat tuli taas ajettua. Vekotin pelas ku unelma. Ei ollu minkäänmoista ropleemaa. Muutaman uuden naarmun sain aikaisex mut ripeä huoltotiimi kerkes paikkamaalaamaan ne ennen seuraavaa jaksoa.
Ai nii, kuskin puolen takajousi putos 6 jaksolle, mut se saatiin varikolla tungettua takaisin.

baxxter 29.06.2013 23:17

Ettei pääse totuus unohtumaan..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91980
Eka kaato 23.10.2011

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133717
Suunnistusharjoitus 7.1.2012

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104329
Trial-harjoittelut 28.4.2012

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111837
Luumäki-trial 18.8.2012

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=118001
Veetin synttärit 10.11.2012 kuskina Miku

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=118411
Reiman synttärit 17.11.2012

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=118353
Reiman synttärit 18.11.2012

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120230
Polttariajelut 15.12.2012

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128319
Raisio 20.4.2013

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1366614671
Raisio 20.4.2013 kuskina Veeti

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133161
Trial-jälkikisat 16.6.2013 kuskina baxxter

Kuvat ja päivämäärät saa tarkentaa.


Sivu luotu: 18:01 (GMT +2).