Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Suzuki Samurai Vakioluokkaan (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81819)

MaHa 06.03.2011 21:14

Suzuki Samurai Vakioluokkaan
 
Noniin eli tuli hankittua suikka maanantaina 28.2.. Tarkoitus olisi tehdä siitä suunnistusauto original luokkaan. Tarkoitus olisi päästä loppuvuodesta kokeilemaan/tutustumaan/rikkomaan laitetta.:)
Remmissä mukana kolme henkilöä. Ja kuva miltä se näytti ostopäivänä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76305

Joske 06.03.2011 21:20

Nii laita vaan se kuva ;)

Noniin, näkyyhän se. Päivityksiä odotellessa ;)

JuhanChristian 06.03.2011 21:30

Hyvältä näyttää ja kuulostaa. Tätä joutuu jo seuraamaan. Onko luvassa koneenvaihtoa ja isompia renkaita?

MaHa 06.03.2011 21:43

Alkuinto oli kova ja purkuhommia alettiin tekemään heti ku auto oli saatu talliin..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76326

MaHa 06.03.2011 21:51

Tiistaina käytiin hakemassa uudet renkaat ja vanteet.. Renkaiksi tuli Insa Special trackit 31-10.5-15"..
Tässä alle sovitettuna.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76300

MaHa 06.03.2011 22:23

Eihän ne renkaat sit päässy ihan vapaasti pyörimään joten rälläkkä käteen ja pyöräkotelot pois, helmat meni siinä samalla ku vauhdissa oltiin:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76308

Helmapalkiksi tuli 100x50x4 eli RHS palkki.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76312

Tuli selväks että talviloma menee pirun nopeesti jos ropaa autotallissa päivät pitkät.. Saatiin kuitenkin vähän ruostepaikkoja korjattu ja toinen pyöränkotelo paikalleen vielä..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76304

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76310

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76301

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76302

jylk 06.03.2011 23:08

Joo, ja huomenna jatketaan taas hommia

AlluK 07.03.2011 09:12

Kuinkahan paljon muutoksia siihen original luokkaan saa tehdä :rolleyes:

K-Olli 07.03.2011 11:04

vink vink :)

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81219

MaHa 10.03.2011 21:18

Noniin.. Päästin taas rojektissa eteenpäin. Syntyi alkuviikosta pyöräkotelo toiselleki puolelle.
Ainiin, moottoria ei lähdetä vaihtamaan vaan luotetaan vakio isolohkoon:)
Sääntöjä voi kurkkia täältä http://www.4x4cup.com/saannot/Suunni...2010-12-24.pdf


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76473

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76472

wikke 10.03.2011 22:03

Miten tankin sijoittelun (tai sen täytön) meinasit?

MaHa 11.03.2011 16:34

Tankki tulee vähän edempänä kuin alkuperäinen ja täyttöputki siirtyy lokarin etupuolelle.

Kankku 13.03.2011 15:08

kannattaa mitata noiden renkaiden halkaisia sitten ennen kisaa,ettei tule yllätyksiä kisakatsastuksessa ;)

MaHa 16.03.2011 17:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 749104)
kannattaa mitata noiden renkaiden halkaisia sitten ennen kisaa,ettei tule yllätyksiä kisakatsastuksessa ;)

Kiitos vinkistä! Ilmeisesti ollut joskus onkelmia kyseisellä rengastuksella?

Kankku 16.03.2011 18:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MaHa (Viesti 750005)
Kiitos vinkistä! Ilmeisesti ollut joskus onkelmia kyseisellä rengastuksella?

juu noi ovat tod.näk halkaisialtaan isommat kuin 787mm

mikaelt 17.03.2011 09:27

Jos tuolla ( http://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php )
annetut tiedot pitää paikkansa niin 770mm on korkeus/halkaisija.

AlluK 17.03.2011 09:34

Noi normien mukaiset halkaisijat eivät päde pinnatuissa renkaissa.

Kankku 17.03.2011 09:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 750211)
Jos tuolla ( http://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php )
annetut tiedot pitää paikkansa niin 770mm on korkeus/halkaisija.

eiköhän tuo selviä ihan mittaamalla nuo kumit

muistaakseni -07 raajärvellä olis ollut insojen kanssa hiukan ylimääräistä ohjelmaa, yhdellä jos toisella. :rolleyes:

Patu925 17.03.2011 14:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 750218)
eiköhän tuo selviä ihan mittaamalla nuo kumit

muistaakseni -07 raajärvellä olis ollut insojen kanssa hiukan ylimääräistä ohjelmaa, yhdellä jos toisella. :rolleyes:

Olikosejuttu kun pojat polttivat jollain parkkipaikalla kumia ihan urakalla että rilla sopisi tulkin väliin?

Kankku 17.03.2011 15:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 750270)
Olikosejuttu kun pojat polttivat jollain parkkipaikalla kumia ihan urakalla että rilla sopisi tulkin väliin?

oli se:p
koitettiin ekaks katsastusmiehen moottorisahalla,sähköhöylällä ja ym.
mutta polttamiseks meni.

joku varmaan löytäis kuviakin moisesta tapahtumasta mutta ei viitti pilata tätä topiccia sellaisilla.;)

mutta ettei menis ihan OT niin mitatkaas pojat ne renkaat niin saadaa kaikki tietää

MaHa 17.03.2011 16:48

Pidetty vähän taukoa suikan rakentelussa muitten hommien takia mutta käyn huomenna mittaamassa renkaat..

sami_k 17.03.2011 17:01

tommonen tuli vastaan kuvanlaadultaan todella huono
mutta näkee kumminkin mitä touhua oli:D
http://forums.petrisimolin.com/media...5/MOV00063.MPG

Armo 17.03.2011 17:51

Aika touhua :D

wikke 17.03.2011 21:37

Öhö...

JuhanChristian 18.03.2011 00:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sami_k (Viesti 750326)
tommonen tuli vastaan kuvanlaadultaan todella huono
mutta näkee kumminkin mitä touhua oli:D
http://forums.petrisimolin.com/media...5/MOV00063.MPG

Kaikkia ne keksii :D Säälimättä vain hyvän näköisiä renkaita sahas. Vielä juttua nuista renkaista. Kun kaveri tilas nuo pinnotetut 33" Insat, tai valmistaja ilmoitti niiden olevan 33" ja kun ne tuli pihalle niin näyttivät niin isoilta että alkoi epäilyttmään tuo ilmoitettu mitta, niin ne todellisuudessa olikin 34.2"

MaHa 18.03.2011 19:17

31" insat ovat siis uutena 788-789 mm.. vähän joutuu kiusaa niitä ennen kisoja:) Aika raju filmipätkä:D

Kankku 19.03.2011 17:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MaHa (Viesti 750719)
31" insat ovat siis uutena 788-789 mm.. vähän joutuu kiusaa niitä ennen kisoja:) Aika raju filmipätkä:D


tuosta videon touhussa ei kulunut kuin teräketju, bensa ja tupakki
eli siinä oli esimerkki miten sitten ei kannata tehdä.;)

koska tää meni jo ihan lapasita, niin tässä olis Kentsun tyylinäyte miten siellä sitten insoja säädettiin:D
http://static.petrisimolin.com/galle...lt2007_010.JPG

Rekisteröimätön 19.03.2011 22:01

Mitäs tuossa tapahtuu? tyhmä ei tajuu..

Yölento 19.03.2011 22:08

"Renkaanpoltto". Lähtee ylimääränen pinta vähällä vaivalla...:D

MaHa 30.03.2011 21:35

Kävin taas hitsaamassa vähäsen.. Hemmetin sitkeä flunssa vaivannut.

jylk 30.03.2011 22:30

Tuli taas pientä edistystä. Tehtiin sisälokarit eteen ja vahvistuksia takalokareihin. Nostettiin koppa pois rungon päältä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77846

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77847

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77848

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77849

Hommat etenee taas joskus.

MaHa 07.04.2011 20:21

Dodii.. Jotain pientä saatu taas kasaan joten vähän todistusaineita kuvien muodossa:)

sisältä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78178

ja ulkoolta
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78179

MaHa 04.06.2011 22:27

Morjensta taas pitkästä aikaa. Tallissa tapahtunut vähäsen taas viime aikoina. Eli etupyöräkotelot on valmiina ja akuille tehty uudet kotelot penkkien alle + ruostekorjauksia. Sit vähän kuvia ku ne ovat niin helkkarin kivoja:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81972

Keula tulee edelleen pulteilla kiinni eli saa helposti pois jos/kun joutuu korjauksia tekemään konehuoneessa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81980
Kiinnike uusittu.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81977
Siinä akkukotelot paikallaan. Saa nähdä kauan pysyy ehjänä, runkopalkit menevät niitten alla joten ne ottaa varmaan suurimman osan iskuista vastaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81973
jylkki on raapinut massat pois(miten nii neekerihomma:)) ja laittanut happomaalia pintaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81978
Vahvikkeet iskareille.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81974
Vähän on päässy korroosio iskemään:D

MaHa 09.06.2011 21:02

Uudet päätypalat

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82313

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82312

MaHa 09.08.2011 21:26

Terve taas! Tallissa on tapahtunut vähäsen taas viime aikoina joten vähän kuvia luvassa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85685

siinä akkukotelon kansi mallia bling! Kiinnitykset pikalukoilla.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85684
Fordin isompi laturi, hihnapyörä vaihtuu moniuraan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85683
Etu vinssipeti

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85679
Traction bar taakse

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85681
Ja eteen, oli vähän vaiheessa vielä kuvatessa. Tehtiin tanko joka tulee pulteilla kiinni runkoon. Pienempi tanko leikataan pois.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85682
Tanko toiselta puolelta.

Syylareita on nykyään kaksi ja muistaakseni honda nsr:stä, flektit taas cbr 600. Saa nähdä miten toimii

Penkkien kiinnitykset tehty valmiiksi

niistä ei ollut nyt kuvia mutta yritän napsia niistäkin lähiaikoina.

MaHa 05.10.2011 19:42

Päivitetääs vähän tänneki välillä. Eli takana on lattia korotettu 40mm ja tehty uusi tankki mittatilaustyönä. Runkoon hitsattu taakse vinssipeti. Korin ympärille hitsattu putket ns puskurit. Bensan keruusäiliö tehty. Sisäkattoon hitsattu telineet läppärille ja invertterille. Akselit vahvistettu ja maalattu
Osia on saapunut jenkeistä vino pino mm Arb paineilmalukot eteen ja taakse, kompura, jakiksen välityssarja, kaikki vetarit, täydellinen tiivistesarja moottorille, napalukot.. Kuvia olkaa hyvät.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90206
Lattian kehikko

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90213
Pelti ja luukku paikollaan, lattia vielä hitsaamatta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=86524
Etu "puskuri"

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=86528Takapuskuri

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90211
Takavinssin peti

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90212Liukukidan kiinnitys

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90207Akselit maalattuna

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90209Akselin vahvike

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90208Panssari

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90214
Bensan keruusäiliö

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90215
Bensatankki

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90217
Linjalähdöt (vain toinen tulee käyttöön, toinen tehty vaan varmuuden vuoksi jos isolohko joskus tulevaisuudessa tarvitsee paaljon soppaa http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon7.gif

MaHa 24.11.2011 22:52

Tallissa on tapahtunut taas. Akselit on kasattu uusilla osilla( vetarit, paineilmalukot, laakerit ), jakolaatikko välitetty, iskarit hommattu, turvakaaret väännetty, takapenkin kiinnitykset, imuputki, bensan täyttöputki löysi uuden paikan ja lattia hitsattu kiinni. Valitettavasti ei löydy kuvia kaikesta mutta laitetaan ne mitä on. Ainii ja runko on maalattu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94148

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94147

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94149

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94152

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94151

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94150


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94154

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94146

-Jallu- 25.11.2011 17:21

Kyllä on nättiä jälkeä, kun itekkin osais.

MaHa 25.11.2011 20:09

Kiitos kiitos! Harjoittelemalla oppii..;)

jylk 06.12.2011 01:07

Tässä lisää kuvia.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95053


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95049


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95050


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95051


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95052

MaHa 28.01.2012 17:49

Moro! Taas on mennyt projekti vähän eteenpäin joten tässä muutama kuva.

Jylkki maalasi osia ja hyvähän siitä tuli ;)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97936

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97935

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97934

Auto näyttää tällä hetkellä tältä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97939

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97937

Tässä näkyy miten syylarit on sijoitettu eli 2x Honda nsr syylareita (kuvassa puuttuu vielä vinssin ja syylareitten väliin tuleva suojapelti)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97938

Puuttuu enää hihnapyörät nii vois nostaa kopan ja keulan pois.

MaHa 31.01.2012 21:07

Saatiin hihnapyörät takaisin ja sovitettiin niitä saman tien. Muutama milli jäi jakohihnan ja laturihihnan väliin:). Nyt ei pitäis ainakaan luistaa. Kuvamateriaalia olkaa hyvät.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98216

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98217

Miniläppärin teline
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98218

jylk 07.02.2012 23:08

Koirankoppiin on saatu uudet maalit pintaan


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98686


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98685

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98687

mjoona 13.02.2012 22:00

Hyvä väri!

Mites nuo murikoiden panssarit turattiin?

Murros 13.02.2012 23:27

Törkeen hyvän värine suikkeli :cool::cool::cool:

Nuhapumppu 14.02.2012 00:43

Minkäkokoiset muuten on nuo ohjaustehostimen pyörät,eli pumpunpyörä ja alapyörä? Näyttäis äkkiseltään liki 1-1 välitykseltä,onko tietoa miten toimii tuolla kokoonpanolla? Ihan mielenkiinnosta kyselen,kun kaverilla on kans o-tehostimen laitto meneillään ja ollaan arvottu nuita hihnapyörien kokoja että onko niillä suurta merkitystä.

bluevan 14.02.2012 10:38

Jos tietoa mistä koneesta pumppu on niin laittaa samankokoiset hihnapyörät mitä alunperinkin on ollut. Ei se pumppu varmaan hirveästi "ylikierroksista" tykkää ja taas toisaalta jos pyörii liian hiljaa tehostus tyhjäkäynnillä saattaa olla heikonpuoleista.

Nuhapumppu 14.02.2012 19:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 851940)
Jos tietoa mistä koneesta pumppu on niin laittaa samankokoiset hihnapyörät mitä alunperinkin on ollut. Ei se pumppu varmaan hirveästi "ylikierroksista" tykkää ja taas toisaalta jos pyörii liian hiljaa tehostus tyhjäkäynnillä saattaa olla heikonpuoleista.

Joo tätä onkin mietitty ja näin varmaankin tehdään,mutta en sotke sen enempää topicia omilla jorinoilla.

MaHa 16.02.2012 22:08

Tehostajan pumppu oli kiinni ostaessaan ja toimi ainakin mun mielestä hyvin. Tosin rengastus oli hiukan pienempi mutta veikkaan että toimii ihan hyvin tällä setupilla. Panssarit tehtiin siten että otimme 200mm putkenpätkä jonka asetimme lattialle pystyyn, sen jälkeen pellinpalanen sen päälle ja armotonta naputusta kuulavasaralla kunnes haluttu muoto oli saavutettu.:)

HRD 16.02.2012 22:19

Tommonen omegan tehostimen pumppu pyörii alunperinkin liki 1:1. Hyvin kääntyilee nuo renkaat tuolla tehostimella.

Nuhapumppu 17.02.2012 09:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HRD (Viesti 852804)
Tommonen omegan tehostimen pumppu pyörii alunperinkin liki 1:1. Hyvin kääntyilee nuo renkaat tuolla tehostimella.

Kiitos tästä tiedosta. Ja itse topiciin vastaten niin on kyllä komea suska tulossa,ainut mikä vähän häiritsee silmää on tuo snorkkelin? putki joka tulee tuosta rintapellistä ja pyyhkijöiden pellistä läpi,itse olisin tehnyt loivemmalla mutkalla niin olisi saanut lähemmäksi a-pilaria,mua varmasti on toimiva nuinkin.

MaHa 24.02.2012 20:57

Edistynyt taas. Osia on saatu kiinni sen verran että auto pystyy jo siirtää ajamalla. Vähän on joutunut liimaamaan antureita että pysyy tiiviinä ja laturin johdotukset joutuu vielä käymään läpi muuten toimii hyvin. Syylarit vaikuttais näin äkkiseltään toimivan hyvin, pidin 3000 kieroksilla noin 2-3min ajan ja lämmöt pysyi 85 asteessa. Ensi viikolla takas turvakaarien kimppuun, pitäis tehä kiinnitykset ajosilloille ja pohjatyöt niihin että jylkki pääsee maalaa niitä ensi viikonloppuna. Jylkki jatkaa varmaan sen jälkeen sähköjen kanssa jotta saadaan sitä kuntoon ja katsastettu ennen huhtikuuta.;)
Muutama kuva vielä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99628

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99627

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99625
Skuuppi :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99626
Tavaran säilytyslaatikot.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99623

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99624

iikkoo 24.02.2012 22:29

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99624[/QUOTE]

Hienoa! Mutta hetkiminen, kuinkas päin tuo virveli näyttäis tuola kuoppassaan olevan :confused: Ei kai sillä asennolla väliä oo kun vaan homma toimii :D

MaHa 25.02.2012 12:35

Tässä parempi kuva virvelistä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99644

iikkoo 25.02.2012 20:15

Jees :) Eli oot vaan kääntäny vaihdepuolen vinssistä? Ittellä kans takavinssi suunnitteilla suikkaan ja taidan kopsata idean :D Hyvinkö saa käänneltyä vapautusvipua? Ja asialliselta kamppeelta vaikuttais. Mielenkiintoista seurattavaa.

MaHa 25.02.2012 21:09

Kyllä juurikin näin. Kyllä pääse kohtalaisen hyvin kääntää vipua. Sehän tietysti riippuu vähän siitä millainen takapuskuri on ja rungon takaosa. Ilmoitetaan toimivuudesta sitten kun auto on saatu tositoimiin;)

jylk 09.03.2012 22:47

Saatiin suikka katsastettua tänään, ilman mitään suurempia ongelmia:)
Pikkasen joutuu korjailemaan, heijastimet takaluukkuun ja etuvilkut ovat kuulemma väärän malliset:D.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100560

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100556

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100557

Paavo 09.03.2012 22:48

Onnea, tuore leima on aina iloinen asia, erityisesti isomman rakentelun jälkeen!

bluevan 09.03.2012 22:52

On se vaan aika hienoks tehty. Onnittelut leimasta.

MaHa 13.04.2013 11:41

Pohjapanssari + tractionbar
 
Terve! Nyt on yksi kausi ajettu ja auto on toiminu varsin hyvin. Pientä ehostelua vielä ennen meiän osalta alkavaa kautta. Tehtiin uusi isompi ja toivottavasti kestävämpi pohjapanssari 3mm kulutusteräksestä. Jouset meni vaihtoon kun vakiot antautui viime kisassa, pakoputkeen joutu vaihtaa toinen änkkäri ja pieni pätkä akselin yläpuolella(meni lyttyyn kun jouset oli paskana). Traction barseista toinen oli poikki ja toinen solmussa joten ne tehtiin vahvemmasta materiaalista ja laitettiin enemmän tukia väliin. Vinssivaijeri vaihdettiin naruun, uusi pienempi invertteri ym pientä.
Ja niitä kuviahttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon7.gif

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127481

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127485

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127486

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127489

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127484

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127483

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=127487

Murros 13.04.2013 12:17

Onkos toi menny orggis katsastuksesta läpi kun tuossa näkyis olevan jatketut jousen riipukkeet.
Muistaakseni orggista sai korottaa ainoastaan jousia takomalla,vaihtamalla korkeintaan ,olikohan nyt, 51mm.
Vai onko orggiksen säännöt muuttuineet tuolta osin???

MaHa 13.04.2013 17:09

On se mennyt katsastuksesta läpi. En muista nyt tarkalleen noi säännöt mutta eihän noista "ylipitkistä" riipuista o yhtä paljon hyötyä kuin korottavilla jousilla. Se oli korotettu 40mm. Nyt aikalailla sama mutta jousilla ja vakiomittaiset riiput

suppana 16.04.2013 18:58

Milläs maalilla kyseinen auto on maalattu ja mikä on pintavärin koodi kun itellä on samanvärinen tarviiko nuo 31" renkaat mitä muutoksia Autoon että eivät ota kiinni?

MaHa 18.04.2013 21:20

Auto on maalattu polyuretaani maalilla, värikoodia en ikävä kyllä muista. Ei kait siinä tarvii muokata muuta kun etu pyöräkotelot siinä helmojen kohalta eli ne kopassa olevat pätkät.

suppana 18.04.2013 21:39

Ok kiitoksia! Ite olenkin Jo tehnyt nuo takakotelon suurennukset park kuukautta sitten että dry pitää vielä ropeltaa... Muistatko maalin merkkiä? Laitoitteko pohjamaalia vai ihan kirkkaalle?

MaHa 25.07.2014 18:33

Pitkästä aikaa taas jotain kirjoitettavaa tänne. Suikkeli saanu pientä sydänhoitoa eli sylinterikansi kävi koneistamolla, neljä venttiiliä tuli vaihdettua(kieroja) ja seetit hieman muokattu sekä plaanaus. Vesipumppu meni vaihtoon samalla. Sytkä säädettiin kohilleen(oli aivan pielessä). Kyllä oli huolto paikallaan, on meinaan aikamoinen ero käynnissä. Ei nakuta enää niin pahasti, käy tyhjäkäynnillä nätisti ja tuntuu että olis vähän enemmän vetoa alakierroksilla.

MaHa 25.07.2014 19:17

Käytiin testaamassa sitä huollon jälkeen iskän metsässä ja kaivettu vikoja esiin. Kaasari pitää putsata ja vinssien päävirtakatkaisimet vaihtaa. Muutama kuva tarttui puhelimeen:)

Poseeraus kalliolla
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159443
Löydettiin tasan yksi märkä paikka ja siinä piti hetken touhuta että sai pelit jumiin:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159445
Yritettiin etuvinssillä pois mutta viallisen päävirtakatkaisijan vuoksi päädyttiin taaksepäin ja sieltä vellistä löyty sopiva oksa joka katkaisi renkaan venttiilin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159444

ravm 26.07.2014 20:32

venttiilistä
 
Piiloventtiilit kannattaa asentaa,jos ei oo sänkylukkoja..
Harmittaa mettäs tuo venttiilin katkeeminen.itte ostin semmoset joskus kalajoen jatkuvaltanelivedolta.:)

MaHa 28.07.2014 21:05

Piiloventtiilit kävi mielessä mutta taidan hitsata putkenpätkät venttilien suojaksi ja laittaa tasapainotushiekkaa renkaisiin. vai onko ihan tyhmä idea? ajatus oli että sais sillä tavalla helposti tarkistettua renkaanpaineet jatkossakin.

ravm 29.07.2014 19:32

hiekkahommista
 
Käyhän se sillaiki.voiko sen tasapainotus hiekan tunkee venttiilinreijästä,vai pitääkö se olla aluks siinä pussissa,että pelittää?tarvii olla viissiin joku sata rammaa per rengas?ja pikku nopeuksissa ei kait toimi?

Nuhapumppu 30.07.2014 17:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MaHa (Viesti 1148773)
Piiloventtiilit kävi mielessä mutta taidan hitsata putkenpätkät venttilien suojaksi ja laittaa tasapainotushiekkaa renkaisiin. vai onko ihan tyhmä idea? ajatus oli että sais sillä tavalla helposti tarkistettua renkaanpaineet jatkossakin.

Vanhat venttiilin reiät umpeen ja uudet keskemmäs sekä pultattavat metalli venttiilit,ja kestää.

MaHa 31.07.2014 21:12

Tasapainotushiekasta ei ole aikaisempaa kokemusta mutta jos olen ymmärtänyt oikein niin laitetaan koko pussi renkaan sisään. Eipä taida toimia tasapainotus pienemmissä vauhdissa mutta ei sen mun mielestä tarviikkaan. venttiilinreiästä ei siis saa tungettua. Hiekan määrästä tai painosta ei hajuakaan. Ajattelin kysyä rengasliikkestä enemmän aiheesta ensi viikon alussa. Samalla hankin uudet teräsventtiilit. Tuli takavinssin peti oiottu ja vahvistettu kun oli hieman vääntynyt jo. Toivottavasti nyt kestää. Pari kuvaa:)

Ylhäältä
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159736

Ja alhaalta
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159738

sos 01.08.2014 08:54

mun mielestä kuminen venttiili parempi, koska joustaa vähän, metallinen taas katkeaa aika pienestäkin osumasta. ja itselle laittaisin ne isompaan reikään menevät(13mm) muistaakseni, semmosen saa huomattavasti helpmommin laitettua väärältä, eli ulkopuolelta oljyn tai minkä tahansa liukkarin kanssa.
yks vaihtoehto on kanssa jos saa vanteen sisään jonnekki kunnolla piiloon venttilin ja ns. käyttöventtiilin suojattuna ulkopuolelle, jos venttiili katkeaa ni reiän voi tulpata vaikka puutikulla ja renkaan ottaa pois paikaltaan ja täyttää siitä sisäpuolen venttiilistä. tosin tuo patentti aika turha jos venttiili on suojattu putkella ja mahdollisesti vielä kierretulpalla

Ruusulehto 01.08.2014 23:33

Kestääkös tuo perus murmi letku bensaa, kun vähän siinä uskossa olen että höyryt kestää, mutta ei bensassa uittamista. Ja laita ennemmin niitä muovikuulia sinne renkaan sisään saattais ehkä toimia silloinkin kun rengas on sisäpuolelta märkä/kostea.
ps. hieno suiza

Nuhapumppu 02.08.2014 22:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1149495)
mun mielestä kuminen venttiili parempi, koska joustaa vähän, metallinen taas katkeaa aika pienestäkin osumasta.

Nimenomaan joustaa vähän,sitten repeää. Ainakin yhdellä asiakkaalla oli tämän tyylinen venttiili jaksanut vääntää vanteesta venttiilin paikan mutkalle,ilma tuli karkuun reiän ja venttiilin välistä. Ja jos tuollaisen KUNNOLLISEN saa pienestä osumasta poikki niin videota esille,töissä piti yksi murjoa rikki kun oli vähän ässehtinyt kiinni,eikä muuten ihan pikku osumasta katkennut.http://www.chinasoong.com/newpic/Sna...Valves019d.jpg

MaHa 03.08.2014 20:48

Epäilin kans sitä letkua aluksi mutta letkuliikkeessä vakuuttivat että kestää kuhan ei jätä seisomaan tankki ihan täynnä pitkäksi ajaksi. Sekin on kyllä nyt kokeiltu ja todettu että kestää se. Iso kiitos kaikille neuvoista ja kehuista!:)

tapsa86 03.08.2014 21:12

suikka
 
on kyl saannut mun vanha suzuki hyvän kodin :)

MaHa 07.08.2014 10:18

Nonii nyt olis vanteissa holkit. Ei tullut korkkeja laitettu vielä mutta katsotaan miten toimii ilman, luultavasti täynnä kuraa. Laitettiin vähän hiekkaa renkaisiin ennen asennusta(noin 140 grammaa per rengas). Testiajoa ei ole vielä tehty kuumeen takia. Pari kuvaa vielä

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=160141

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=160142

Ab3 07.08.2014 19:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MaHa (Viesti 1150825)
Nonii nyt olis vanteissa holkit...

Kunhan kerkeet kokeilla, niin kerro vähän miten toimii? Itsellä ois samoja hommia tiedossa noihe venttilien suhteen, ja pitäs vähän miettiä erilaisia vaihtoehtoja... :)

MaHa 08.08.2014 10:12

Lähdetään nyt juukaan ajamaan niin sen jälkeen ollaan viisaampia;)

MaHa 13.08.2014 09:33

Jeps, nyt olis vanteet testattu ja todettu että toimii. Oli jopa tosi hyvät ajaa maantiellä. Käytiin mutapooreissa ja suolla eikä tarvinnut vaihtaa venttiileitä vaikka oli juuria ja risuja mudan seassa. holkit oli tietysti täynnä kuraa mutta eipä se paljon haittanu.


Sivu luotu: 07:37 (GMT +2).