![]() |
Huonoin maastoauto?
Mikä on huonoin maastoauto ja miksi? Puhutaan nyt autoista jotka täyttävät teoriassa maasto-auton vaatimukset
|
Ja sitten ruvetaan vääntämään miten maastoauto määritellään...
|
Eli trafin n1g/m1g kriteerit?
|
Jäykkä etuakseli ja kierrejouset?
|
Maasto-ominaisuuksiltaan? Hj-60 ja pitkä ekamallin Pajero on varmaan silloin vahvoilla!
|
patikka
vakio pitkä patrol jää sammalikkoon alamakeen kiinni.
|
Jotkut sanoo et Land Rover serie III 109"
Vaatii ratapihan veturinkääntöpöyden kääntymiseen. Itse tykkään moisesta junasta |
Lainaus:
Paljon riippuu kyllä maastoauton menokyky kuskista ja renkaista. Ja kyllähän noillakin pääsee ihan vakiona aika pahoista paikoista, jos vain kuski osaa "lukea" maaston hyvin... Ps. Mutta nämähän on näitä asiota joista on niin monta mielipidettä, kuin on kuskejakin. |
Lainaus:
|
Kaikki uudet "maastoautot" paitsi GMersu... :D
|
Entäs se uus etuvetoinen Land Rover olikos se nyt tuo Freelander
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta eikös tässä ollut puhetta nelivetoisista,edes jonkinlaisella maavaralla varustetuista autoista? Eihän Audi A6 Quattro tai muukaan vastaava henkilöauto kovin pitkälle kallioilla kiipeile... Ääni Land Rover Seriekselle.On vielä sen verran rumakin,että hipoo jo kauneutta ;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Huono maastoauto on nykynen harrastepeli Dodge W150. Ei sillä lossilla mahdu vaan puiden väliin, vaikka amerikkalaisittain ei ees iso olekkaan. Vakiovälitykset 35 korkeilla renkailla on liian pitkät, vaikka automaatti tasaakin.
|
Hummer H2 on ainakin maastoauton irvikuva.
Tosin sitä ei olekaan suunniteltu Suomen metsiin vaan Lähi-Idän aavikoille |
Lainaus:
|
esim. noi land cruiserin ikuisuuskoneet on satujuttuja!
legendaa! Sopii kokeilla. Tuollainen loppuun ajettu maasturi --- yli 250 000 km.. on täysi paska. Vaatii jatkuvaa huoltoa - ja korjausta. Aina joku paikka prakaa... Monet puhuu ja todistelee vanhojen maastureitten hyvyyttä,,,, mutta itse voin todeta kokemuksesta, rehellisesti, että paska mikä paska,,, ajetut kilometrit tuntuu. Hintojen pitää olla alhaisia, ja huoltotila ja korjaamo itsellä, ennen kuin kannttaa ajatella,, Itsellä karmeita kokemuksia "hyvin" pidetystä 350 tuhatta ajetusta maasturista, pari kuukautta kaikki pelaa hyvin mutta sitten alkaa helvetti, kaiken maailman myyntiviritykset alkaa hajota ja rahaa palaa. Ihmetyttää nuo karmeat hintapyynnöt vanhoista autoista. Maasturin korjaus ja osat ovat kalliita. Korjaukset ostettuina on tosi kalliita. Jos itse pystyy tekemään, eli on oma autokorjaamo ja rajattomasti aikaa, niin korjaus kannattaa?? (harvalla on aikaa ja kehtausta korjata vanhoja maastureita...) On kai olemassa luulo (väärä) että maasturit kestää. Siksi aina joku erehtyy ostamaan paljon ajetun maasturin ja sitten kiroaa jatkuvia ja kalliita korjauksia.... Kyllähän ne kyläsepät halvalla tekee on toki heissäkin todellisia ammattilaisia, kiitos heille, mutta sitten on näitä remonttireiskoja jotten räpellykset sitten saa lisää vahinkoa aikaan ja arvatkaa kuka maksaa, halvasta tulikin kallis. Pommeja on liikenteessä. On aivan turha luulla, että vanhat autot kestää! Maasturien osat, osat dieseleihin ja isoihin bensakoneisiin ja vaihdelaatikkoihin ovat kalliita. Uusia ei ole järkeä ostaa kun vahingon saa siirrettyä seuraavalle. Virityksiä tehdään paljon. Naapuri aina kehuu hj toyotaa, että se on niin hiton hyvä ja kestävä... on ajettukin 500000km. Mutta sitä ihmettelen, kun käyn naapurissa, niin aina on mies kyynärpäitä myöten rasvassa ja toyotan kimpussa. Eiköhän se huomaa, että se korjaa sitä kokoajan.... Meinaan siis, että ei taida olla kovinkaan hyvä auto kun joutuu jatkuvasti korjaamaan. |
Tuleepa taas "arvaa kuka"-nyybiltä tarinaa :D
|
Arvaan että ....
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta jatketaan tätä hienoa keskustelua. Ajakoon kukin millä haluaa, jne., mutta minua säälittää sellaisten ihmisten puolesta jotka hankkivat niinkin surkean auton kuin maasturin. Enkä tarkoita haukkuvassa mielessä, vaan oikeasti on harmittavaa että niin moni tekee niin huonon valinnan jo heidän oman tyytyväisyyden ja nautittavan ajon kannalta. Itsekään en varmaan osaa kovin hyvin tietokonetta tms. valita, mutta ostopäätösiä varten on saatavilla infoa. Ikävä kyllä missään autolehdissä tms. ei käsitellä maastureiden huonoja puolia kunnolla. Olen vahvasti sitä mieltä että vain todella harvoilla ihmisillä maasturin muutamat hyvät puolet tuovat niin paljon etua että kannattaa elää kaikien huonojen puolien kanssa. |
Ensimmäinen viestini sitten aloituksen tähän. Olen monien kanssa samaa sekä erimieltä, riippuen asiasta.
Kyllähän HJ;n tekniikka on teoriassa ylimitoitettua eli kestävää, pohjautuuhan moottorikin 60/70-luvun maamoottoreihin.. Minulla on perä huutanut viimeiset 100.000km, heikommassa autossa se olisi heti hajonnut, tosin tuokin voi hajota millon vaan. Suurin ongelma näissä on juurikin ne ajetut kilometrit ja korroosio sekä "markan-sepät" jotka ovat turanneet helevetisti omia virityksiä ja "oivalluksia". Kun liki museo ikäinen auto on mahdollisesti ollut monella eri omistajalla niin kunto on arvoitus, tosin asiasta ymmärtävä näkee jo muutaman minuutin vilkaisulla, jopa ilman koeajoa onko kyseessä pommi. |
Ja pyh!
Lainaus:
|
FIESTA?
Lainaus:
|
Lainaus:
edit: Ainiin, ja niitä huonoimpia kysyttiin.. hankala sanoa siinä mielessä, että huonoista ei kauheasti ole kokemusta kun vain Jeepeillä on ajanut :D njooh, totta puhuen esim. Jeepin Patriotit sun muut ihme vimpaimet joissa ei edes ole jäykkiä akseleita ja on perusluonteeltaan etuvetoja. Land Roverin etuvetoihme, on se testiradalla niin hieno peli, mutta ei taitaisa oikeassa maastossa ihan kauhean pitkälle pärjätä. Vanhat pitkät Land Cruiserit orkkiskuosissa vinsseineen, on niin järjettömät ylitykset edessä ja takana että ei mitään rajaa. Samoin noi Jenkkien monet täyskokoiset neliveto pickupit yms., sekä tietysti Hummer H2 ja H3. Onhan noita huonoja pilvin pimein, huonointa on varmaan vaikea edes yksilöidä. Helpottaisi tietysti jos pääsisi kunnolla kaikkia testaamaan metsään.. |
Lainaus:
- ruma ulkonäkö - suuri polttoaineen kulutus - suuri dieselvero (jos on diesel) - huono arvostus - huonot ajo-ominaisuudet - tytöt/naiset eivät tykkää - pieni tavaratila - huono suorituskyky - vaikea pestä (korkea) - vaikea puhdistaa lumesta talvella (korkea) |
onko olemassa sellaista maastoauto, jolla pääsee sellaisiin paikkoihin jonne maastoautolla ei pääse? tai onko niin korkeaa maavaraa omistavaa maasturia olemassa jollaista ei ole vielä rakennettu?
|
Mua ainakin piristää tietoisuus siitä, että maasturi saattaa ärsyttää jotakuta. Ajo ominaisuuksilla ei oo mulle väliä ja ison auton löytää helpommin parkkipaikalta, muistan ku mulla oli kerran pikku tuning auto niin sai monta minuuttia ehtiä sitä kun tulin super marketista ja pyörin siellä akan kanssa monta tuntia ni ei muistanu tarkalleen minne auton jätti
|
Lainaus:
-kauneus on katsojan silmissä -iso kulutus on persaukisten vikinää. -herrasmies ei hehkuta ja diiselit on melkee aina pakuja, ja persaukisten vikinää. -kyl noita vanhoi maastureita viimestää talvella arvostetaan. -eikö neiti osaa ajaa autoa ku isin volkkarissa on esp ja tässä ei? -tarvii bmw et saa munan jatkeen? -tuota patrollin tai hojon konttii mahtuu mini. -mihin meillä kiire, valmis mailma.. -ota jakkara? -ota jakkara tai hommaa harjaan varsi? |
Lainaus:
Maavara? Eikö oikein syvässä lumessa, ym. harvoissa tilanteissa joissa jotkut väittävät maasturin olevan välttämätön, LÄHES aina riitä tavallinen nelivetoinen henkilöauto? Pitää olla aika ihmeellisessä paikassa asunto jos ei nelivetoisella henkilöautolla pääse. Ehkä ne maastureista maksetut turhat lisäeurot olisi paljon kustannustehokkaampia sijoittaa tien kunnostukseen, palkkaamaan auraaja, mönkijään, traktoriin, vuokra-maasturiin, tms.? Monissa nelivetoisissa henkilöautoissa on valmiiksi hieman korotettu maavara, lisäksi joihinkin saa ns. 'kehittyvän maan jousituksen' tai muulla tavalla pientä korotusta ilman kaikkia maasturin haittoja. Sitä en kiistä etteikö maavarasta olisi hyötyä, mutta todella harvassa on ne tilanteet jossa sitä ihan oikeasti tarvitsee, ja se tuo mukanaan korkean painopisteen josta on aina haittaa normaaliajossa. Miksi ihmiset sanovat että maastureissa on tilaa? Minä en ainakaan tarvitse tilaa auton alla, enkä pidä siitä että isot renkaat, moottori ym. konponentit sitä turhaan vievät hyötykäytöstä. Sisätilat jos loppuvat farmariautosta, ei maasturi tuo helpotusta. On mukavampaa ylettää hyvin suksiboksiin, ja takaluukun lastauskin on helpompaa farmarissa kuin korkeassa maasturissa. Jotkut ihmiset kai tarvitsevat usein tilaa, itse mielumin olen ronttamatta turhaa painoa ja ilmanvastusta ja lainaan farkkua/vuokraan pakun silloin harvoin kuin tarvitsee. Joka tapauksessa farkku, tai jos on asiat todella huonosti niin tila-auto on paljon järkevämpi, urheilullisempi ja turvallisempi vaihtoehto. |
Aika suuria muutoksia joutuu maasturiin tekemään että maavara oikeasti nousisi, eli toisin sanoen portaali akselit tai helvetin korkeat renkaat. Akselithan siinä ottaa kiinni lumeen eli aika monen rakennellunkin maasturin todellinen maavara ei ole montaa senttiä suurempi kuin tehtaalta tullessaan. Itse ajoin maasturilla kuusi vuotta ennenkuin hokasin, että nelivetofarkku on parempi minulle. Koskaan auton maavara ei ole ollut esteenä.
|
Lainaus:
-Kyllä tuollainen E430-mersukin ihan mukavasti kaupungissa bensaa haukkaa. -Ei, vaan päin vastoin? Paremminhan nuo hintansakin pitävät kuin ostohinnaltaan saman hintainen farmari. -Minä en ole koskaan ostanut autoa ääritilannekäytöksen perusteella, ja hyvin niillä on toimeen tultu. -Ja farmareistako sitten tykkäävät? Empiiristen tutkimusteni perusteella (city)maasturi nimen omaan on enemmän naisten mieleen kuin farmaripötkylä. Olen huomannut että usemmin naiset ajavat citymaastureilla kuin miehet. -Miten niin? Land Cruiseriin, Discoveryyn, TrailBlazeriin ja Grand Cherokeehen mahtuu vaikka mitä, suuremmista maastureista (Tahoe, Suburban ym) nyt puhumattakaan. -Miten niin? Esim. TrailBlazer 0-100 km/h 9.0 s. Siinä on monella keskiluokan farmarillakin tekemistä, varsinkin, kun niitä myydään Suomessa aivan liian tehottomilla koneilla. -Huoltoaseman pesukone ylettyy ihan hyvin. Ja ylettyy sinne itsekin, ellet sitten jollain rätillä meinaa koko kattoa jynssätä. |
Lainaus:
Etenkin nämä mallit joissa varapyörä on takakontissa ovat hirvittävän rumia. Nykyfarkut alkavat olla melkein yhtä hyvännäköisiä kuin sedanit. Hinta tippuu nopeammin kuin henkilöfarkuilla. Valtaosa ihmisistä ei arvosta maastureita lainkaan. Niillä on hieman pakumainen leima ja huono ajo-ominaisuus on itsestään selvä asia. Monelle naiselle maasturi on hirvitys. Tuosta olikin juttua joskus viime syksynä Iltalehdessä tai -sanomassa. "Tytöt lakkasivat pörräämästä ympärillä kun vaihdoin citymaasturiin" oli erään julkkiksen lausunto. Lähes kaikissa halvoissa citymaastureissa on pieni tavaratila. Kaveri meinasi ostaa Honda CR-V:n mutta kun vertaili tavaratiloja päätyi Octavia farkkuun. |
Lainaus:
-Kyllä ne mukavat ja kivat henkilöautotkin ottaa keittoa, S80 T6 sekaajossa 12-14 litraa 98 sadalle. -Ongelma ratkeaa hommaamalla pakettiautoksi tai kevyt-kuorma-autoksi rekisteröidyn auton. -Valitettavasti henkilöautojen kuljettajat arvostavat vielä vähemmän raskastakalustoa... -Ei näillä ole tarkoitus lähteä hakemaan Ahveniston rataennätystä. Normaali ajossa näillä pysyy tiellä.. -Enemmän se on kuskista kiinni suostuuko tytöt/naiset tulemaan kyytiin -kyllä varmasti on pieni jos vertaa täysperä rekan nuppiin. -liikenteen mukana on pysytty ja jos jalkoihin jäädään niin aina se takanatulija pääsee ohi. -jokaiseen ongelmaan löytyy ratkaisu -pakkaslumi lähtee ajoviiman mukana, isommat paakut voi työnnellä katolta vaikka katuharjalla. Lainaus:
|
Tyyli on kaukana maastureista. Ne ovat työkalumaisia, pakumaisia ja pappamaisia autoja. Niillä ajavat ihmiset käyttävät Tarjoustalon tuotteita ajaen lippalakki päässä iso maha vyön päällä röllöttäen. Myös kaikenlainen sporttisuus on maastureista kaukana. Ei näy lenkkipolkujen pysäköintipaikoilla maastureita.
|
Lainaus:
- Sanoo herra, joka taitaa itse ajella muovipulkalla. - Kiinnostaa korkeintaan köyhiä ja kateellisia. - Tulee se silti halvemmaksi jos kilometrejä kertyy tarpeeksi. - Eikö miehessä ole särmää tarpeeksi kun pitää autolla kalastella arvostusta muilta? - Erinomaiset ajo-ominaisuudet. - Ei kiinnosta muiden naisten mielipiteet. Pääasia että oma emäntä tykkää. - Bullshit. - Suorituskyky? Kateellisten panettelua sellanen. Köyhillä on kiire, minä ajelen rauhassa. - Miksi pestä autoa kun voi ajaa sateessa? - Kyllä ne lumet sieltä tippuu kun lähtee ajamaan. |
Lainaus:
|
Minun maasturi on aina parkissa punttisalin ja golf-kentän liepeillä.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Eikö lippis päässä saa ajaa? Ajatko itse kenties silinteri päässä? Ai niin se on pakko olla apparin penkillä kun muuten se hankaa kattoverhoiluun ikävän jäljen :D Mitä on sporttisuus? Onko se jotain syötävää? Vai onko sillä jotain käytännön hyötyä, sen lisäks että automyyjät saavat helpommin myytyä uusia autoja koska ne ovat "sporttisia" |
Onko tämä paasaava ananyypi taas se nissanin 1.5 mopodieselin mainostaja??
Joka ajaa fiestalla tms. säälittävällä kinnerillä? Kumpaakaan ei ole ajanut, eikä omistanu, ei nelivetoa tai "nelivetoa" Vai mitä nyyperö :D |
Lainaus:
Venäjällä osataan vissiin arvostaa. Tai ainakin näkyy tosi useesti ökymaastureilla suomessa ajelevan |
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous...id=20110363507
Lainaus:
|
Kyllä citymaasturilla(munanjatkeella) pääsee suoralla auratulla tiellä.Nyt talvella oltiin metsällä ja äijät elvisteli nelivetoautoilla,no lähdettiin passiin,tiellä oli 10cm pakkaslunta ja loivahko pitkämäki.Ekan meni scoda octavia scot 4x4 eteni noin 1,5m tokana chervolet capitiva eteni 8m ,mulla oli pajeron perässä kärry ja rupesin ihmetteleen kun vähän ennen mäen päälistä toppas no oli käsijarru päällä. Kyllä ukot oli vähän noloina.Äänit anna näille 70-90 vuosien RUMILLE kotteroille missä on vararengas takaovessa.
|
Rangella ei ainakaan pääse kotipihaa pidemmälle, ainakin tämän miehen mukaan.
Vai oliskohan ennemminkin kuskissa jotain vikaa ollut ;) |
Tuossa toinen todiste:
Kehno vehje. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
taitaa ne nais puolisetkin tykätä tai sitten toi vaimo on erilainen nainen
|
Kyllähän maasturista tekee huonon se, että sillä ei pääse ehjänä haastavista paikoista. Joku tuolla sanoi viisaana, että vinssiä tarvitaan vasta kun maasto-ominaisuudet loppuu. Ihan niin se ei mene. Vinssiä tarvitaan just silloin kun pitää päästä yli sellaisesta kohdasta mistä ei vaan palata takaisin. Jos tällaisessa paikassa ei ole tullut käytyä ei vielä ole ajettu maastoajoa, jota kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Maasturi on huono myös, jos sillä ei voi ajaa tiellä mukavasti pitkääkin matkaa. Trailerilla kuskaaminen on jo anteeksipyyntö; "Eihän tällä nyt oikeesti voi ajaa muualla kuin suljetulla radalla ja lyhyitä sykäyksiä". Maastoauto on myös huono, jos siihen ei mahdu mitään. Ja jos se ei näytä eikä kuulosta miltään. Pienipyöräinen ja matala maastoauto ei ole hyvä. Eli uusi autokin voi teoriassa olla hyvä jos kuskin kantti kestää ajaa sen kunnolla kiville ja laikata kurakaaria sen verran että mahtuu kunnon rengasta alle. Ja kyllähän sellainen maasturi on huono, jota ei pysty rakentamaan hyväksi. Ja kun pystyy ite rakentamaan itelleen, omaan tarkoitukseen sopivan ja hyvän maastoauton niin se ei ole silloin huono. Toki voi ostaakin mutta hienompi juttu jos pystyy ihan ite tekemään ja niistä osista jotka siihen autoon on valmistettu. Valmiina ostettu tarkoittaa vähän sitä, että ei pysty tai viitsi. Ja jos joutuu toisista autoista haalimaan osia niin ne on usein hankala saada aidosti liikennekelpoisiksi ja luotettaviksi. Mutta kuten sanottu, jotkut voi osata senkin homman. Toivottavasti tämä oli aihe huomioon ottaen sopivan provoa tekstiä, uskoakseni sellaista oli tässä topikissa haettukin |
Lainaus:
|
Nojoo edellä olevaan pitkähköön avautumiseen vanhoista maastureista millääntavoin puuttumatta itse omistamistani huonoin maastossa oli Suburban, mut voi jestas et se oli mukava muuten!
Siksi saa kaikki juuttumiset anteeksi..ja kukapa käskee sellaisella lahnalla lähteä metsään rysyämään:p Muutamasta muusta en sano mitään ja nykyiseni on vielä arvoitus. Parhaan maastoauton äänen saa tselläni olleista puolestaan Hj-60 tai Bj-40, eikä vähiten jumalaisten vinssiensä vuoksi, jonka takia ehkäpä uskalsin ajaa huonompiin paikkoihin kuin niillä joissa ei vinssiä ole. Uskoisin silti että vinssinkäytön syy oli enempikin ratin ja penkin välissä kuin Toitsejen maasto-ominaisuuksissa, tiedä häntä sitten. |
Lainaus:
Huonoimmaksi sanoisin myös yllämainittua Rangea. Törkeen matalat ripustukset ja paljon rikkoontuvaa heebeliä. |
Miten näissä parempi/ huonompi keskusteluissa aina jossainvaiheessa päädytään taistelemaan hj:sta?:)
Yleensä jotain harmittaa kun joku on kehunut hj:ta hyväksi ja sitten on pakko purkaa ahdistustaan kuinka paska se on. Näitä on siis muillakin palstoilla.Itseasiassa harvemmin näkee hj:ta kehuttavan ennekuin joku yrittää todistaa ettei sellaista kenenkään pitäisi omistaa. Mun hj on varmasti jonkun mielestä ihan paska mutta mää olen siihen oikein tyytyväinen, tiesin ostavani romun ja rakentelu on harrastustoimintaa. Oikeastaan olen siihen helvetin tyytyväinen kun muistelee edellistä -89 Isuzu trooperia joka oli aivan kirottu masiina. Hyvää siinä oli että opin korjaamaan lähes kaikkea autossa kun siinä joutui jotain korjaamaan toiseenkin kertaan. sitten kun löysi jostain osia niin nekin oli parhaimmillaan paskoja ja huonoimmillaan ei huolita sulattoonkaan.Silloin oli talvella aina mukana riittävästi lämmintä vaatetta että tarkeni kävelemään pidemmällekin:o Vaihdelaatikon synkronointi oli esimerkillinen, pykälät löytyi helposti ilman kytkintäkin ja muutenkin meni aina sukkana sisään.Tosin se laatikko piti ensin rempata kerran.. Multa siis ääni 90 luvun isutsulle ja tais ne pajerot olla tekniikaltaan ihan yhtä surkeita. Vaikka nyt pitikin etsiä huonointa niin aiemmin sanottiin viisaasti hyvästä että se on sellainen jonka pystyy muokkaamaan omaan käyttötarkoitukseen hyväksi. Harrastuskäytössä se voi tarkoittaa ajomieltymyksien mukaiseksi, jotkut tykkää kurarännistä, suosta,metsästä, kivikosta tai kalliosta. Järjetöntä riidellä mikä vakiomaasturi on paras kunnei sitä voi mitata millään, ja mielipiteet on kuin persereikä -jokaiselta löytyy sellainen. |
Lainaus:
Pitkän auton kanssa ajaminen on haasteellista ja hauskaa.Nykyinen rengastus on 33"x12.5/15 ja ovat kyllä toimineet;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
rekisteröimätön
Lainaus:
|
Erästä "vanhusta" lainaten ne on KAIKKI ihan paskoja!!! NO mut mun mielestä joissain on vähemmän vikoja???!!!
Niko69 taas nyypinä :( |
Hei teillä on ihan väärä asenne! Ainoastaan to edellinen nyybi on oikeassa, kerro numero niin täältä tulee yx ääni enskuussa.
Lähtökohta on se, että kaikki on ihan paskoja, niillä ei pääse koskaan mihinkään (eikä taatusti ainakaan pois sieltä), ja ne on kokoajan rikki. Sitten kun joskus jostain pääseekin ajamalla niin tuntee itsensä melkein kuninkaaksi, kun se rottelo ei jäänytkään taas jumiin tai hajonnut. Sitten palataan nopeesti arkeen, eli leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, joista parhaat palat on tietty koettu jo moneen kertaan aikaisemminkin. Huonoin maastoauto on range, koska mulla on sellanen. Oikeestaan se on vilä huonompi kuin huonoin kun mulla on niitä useampi (vaikka kaikki ei oikeita maastoautoja olekaan). Toisex huonoin on suska, kun pojalla on sellanen. Kolmannex huonoin on tojota kun mä tunnen yhden hepun jolla on sellanen, ja se (tojota siis) haiseekin niin pahalle. Kaikki muut on neljännex huonoimpia, hajuista riippumatta. |
Lainaus:
Pitäisköhän mun vaihtaa toi nicki käyttöön. |
Lainaus:
Niin ja paskin maasturi on kiistämättä Toyota. Sen merkkiset ainakin on mulla lukumäärällisesti eniten teettäneet remonttia. |
Huonoin maastoauto?
Ei verrata muihin kulkuneuvoihin, vaan maastoautoja keskenaan? Mulla on ollu monenlaisia. Muutama huomio muutamista rekisteroidyista: Teknisesti heikoin oli Uaz. Maantiella huonoin oli BJ Kokoisekseen surkein etenija oli Proto Sisu omilla renkaillaan. Maantiemaastureista paras oli ML 400. Kestavin maantiemaasturi oli HDJ 80 Syvimmalle upposi Scania 6x6 ex Ruotsin armeija. Karmein ohjaamo on Volvossa.4x4 ja 6x6. Nykyinen ajokki ML 320 bensa ja on hieno peli. Eri planeetalta tulevat sitten rakennellut laitteet.:cool: Ja vittuako se kellekkaan kuuluu milla ajan. |
Duster.
Naurettavin loukku mikä tulee mieleen on eräs vehje jonka nimi oli muistaakseen joku duster,merkki ei ollu Simca mut oli kuitenki sama auto erinimellä vaan. Etuvetonen tietty ja samanlaiset puskavalot ku esim. Jeep cherokeessa siel tuulilasin yläkulmissa. Ihan saatanan kusinen pyydys! Jos kiinnostuitte ni se on ainaki jossain kirjassa,olikohan Worst cars ever tai joku sellanen..
|
Daciahan tekee nykyjään tuolla nimellä, paska mikä paska. Hengenvaarallinen kolarissa, testistä tuli aika huonot pisteet.
tuoltahan se löytyki: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous...363507&ext=rss |
Taitaa silti tuollainen Duster olla kolarissa monta kertaa turvallisempi kuin nämä 80-90 luvun maasturit. Enpä haluaisi olla tuon BJ:n kyydissäkään jos se ajetaan katolleen tai joku yhtä korkea auto tulee kylkeen.
BJ taitaa olla koriltaan heikoimmasta päästä, ohutta ruosteista peltiä pikku pultein kasassa ja katto jotain vanhaa haurasta lasikuitua. Eikä ne saman ikäluokan ja vähän uudemmatkaan japsimaasturit tunnu sen tukevampaa peltiä juuri olevan.:( |
No tämä onkin offipalsta jonka jäsenet harrastavat maastoautoilua ja siski ovat valinneet ajoneuvoksi maasturin.jos sä pärjäät farmarilla niin sehän on hyvä sulle, Se että sulla ei oo tarvetta paremmalle maavaralle tarkoittanee sitä että asustelet kerrostalos tai rivarin pätkäs. Itse asun sellaisesa paikassa että esim tänä talvena olisi jääny monena aamuna lähtemättä ilman "oikeaa maasturia" (lj70) 300m pihatietä keskellä peltoaukeaa ja kun lunta tulee 20cm yös helevetinmoisen tuulen kans ni sitä on siinä tiellä aamulla reilusti yli puoli metriä silloon on ihan turha meille yritää millää neliveto farkulla.
|
Lainaus:
Itsekin asun peltoaukean takana ja olen mielessäni perustellut sen juuri huonoilla keleillä sun muilla miehekkäillä jutuilla että on tarttenut vanhaa ooppelin reuhkaa korotella ja ostaa isoja renkaita ja ketjuja jne. Sitten kuitenkin kun sitä lunta tulee, niin tulee käytyä aamulla auraamassa tie traktorilla, että "muutkin pääsee" :) Ihan rehellisesti on tullut tarpeeseen tänä talvena kaksi kertaa: kerran käytiin mökillä umpihangessa ja tartti jo tiputella ketjutkin alle ja kerran piti kaverin neliveto(maasto)autoa auttaa hangesta. Muuten on ollut ihan harrastelua eli leikkimistä ja turhan takia kiinni jäämistä :D Ja aivan totiseksi tosi-offiksi meni vasta silloin kun tuli livautettua traktori ojaan juuri aamulla ennen töihin menoa ja sai vielä kuitenkin sen poiskin sieltä omin avuin. Oli kieltämättä noilla "harrastuksilla ja leikeillä" osuutta siihen, että tuli varmisteltua sitä sun tätä ja mietittyä useammalta kantilta ennenkuin edes lähti yrittämään. Ja jos vielä aiheeseen palaten, niin mahtaisko se huonoin maastoauto olla se, jossa on paskin kuski? |
Matra rancho.
Juu,kirja on The world´s worst cars ja siinä mainittu Matra rancho,näyttää kovasti disco lantikalta. Valmistettu 1978-84 ja englannissa. 1442cc kone ja 1179kg ja kirjaa lainaten "it was just a poor-quality car" no tuohon aikaan oli yleistä englannissa,itse asiassa kirjassa mainitaan eniten juuri englantilaisia autoja. On siellä jenkkejä,saksalaisia,italialaisia, ja muutama japsikin. Kirjaan pääsyn syy vaihteli suuresti huonon laadun tai huonon menestyksen tai rumuuden välillä.
|
Eikös se näin ole?
Lainaus:
``Urheilu haisee hielle, harrastukset polttoaineelle.´´:cool::D |
Lainaus:
Tässä syy miksi ajan maasturilla:) |
kyllähän melkeinpä kaikissa on omat viat ja hyvyydet.. huonoin minun mielestä on toyotan lj joka perustuu ihan täysin omiin kokemuksiin.
-hyvä on tietenkin oma Range rooveri parilla pikku muutoksella. parasta ei taida ollakkaan.. :D -onhan se mukavaa ku nyybit huutelee ku ovat vaan niin katteelisia ja pers aukisia etteivät voi laittaa oikiaa maasturia ja rassata sitä vappailla/joutoajalla. |
datsunkit ja suikat on mahtawia, muusta en sitte köyhänä tiijäkkään...
|
Lainaus:
Mulla edellisessä ostettaessa oli yli 400000km mittarissa ja nyt 600000km. Muuten meni perushuolloilla, paitsi kerran startti ja kerran laturi, niin ja lopuks sit vesipumppu ja sen seurauksena kansi. Mut kyllä se mun mielestä aika hyvin kesti jos lähemmäs 200000km ilman isompia ongelmia. Kyllä aika moni on kironnu UUDEMPIEN autojen ongelmia ja huomattavasti pienemmillä kilometreillä..... |
Lainaus:
|
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
SRS tunnistaa rungossa iskun = kiihtyvyyden (eli kolarin!!!) ja laukaisee turvatyynyt sen mukaisesti! Kokeiltu duunissa kun uuden auton varustelussa oli pudonnut lohkolämmittimen asennuksessa pakkaspropun ulosvedin tukivarren päälle ja sitten koeajolenkilla jousitus pohjasi iskien runkoon, jolloin KAIKKI airbag:t napsahti silmille... Meitä nauratti, mutta päällikköjä ei!http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif Ja automyyjällä oli kalsareissa "testiviiva" :D:D:D:D |
Lainaus:
Juu mullehan kävi näin, vaikka vastapuolena oli Suomalainen laatumänty! http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1...feature=fvwrel Alla oli vm -97 defenderi 300tdi! Vauhtia? 8-90km/h! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92727 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92728 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92729 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92730 http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=92731 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92731 Riipuu mitä pitää "paskana maasturina" defe piti mut hengissä...mitä ny sai Ikaalisten palopojat leikellä sellaset 3 varttia ennenkuin sai mut ulos mutta selvisin "vain" katkenneella jalalla! Mitenkähän olis käyny henkilöautolla? :O Vakio defekin liikkuuaika kivasti maastossa, pikkuisen rouvimmalla renkailla! //Janne |
Sivu luotu: 14:28 (GMT +2). |