![]() |
Hiacen hautajaiset 10-11
Lueskelin, että toyota lopettaa eurooppaan käyvän hiacen valmistuksen?
Uutta mallia kyllä tehdään, mutta ei läpäise euro-5 ja törmäysnormeja. Eli ei tuoda euromaihin ja tuotteen päivitys maksaa niin paljon, ettei kannata näihin myyntimäärrin päivittää. Olis saanu 2,7 vaparina ja 3,0 ahdetulla koneella. mutkuneiniinei. |
Meinaat että koko eurooppa on jojotalle liika pieni markkina-alue??
Ehkäpä siellä on todettu etä nykymalli ei ole se toimivin ja pistetään uusi paperi pöydälle vähäksi aikaa... Ei , en ole tojota-fani mutta kyllä minä luulen että eivät ihan helpolla anna lenkkiin tän kokoisella markkina-alueella kuin eurooppa, siinä alkaa kärsiä koko merkin maine joka kyllä tosin ottaa kovaa iskua 2,2 D-cat koneen kestämättömyyden vuoksi. Eri juttu jos joku suomen kokoinen läntti jää ilman hiacea niin eihän se ole kuin jopelta vähän sanoituksia uusiksi niin kohta myydään melko aitoja jussipaitoja vaikka pienestä vollkarista... |
Toyota ei varmasti jätä eurooppaa ilman pakuja. Kyllä sieltä joku malli löytyy myyntiin.
Nykyinen malli on ollut muunneltuna 20 vuotta markkinoilla, se saa jo mennä... |
Tjaa,mites lienee...Euronormialue ei ole iso ja wolkkari on aika kova luu umpipakuissa sillä alueella...Mutta veikkaan että ainakin tulossa on jos ei nyt sopivaa löydy.
|
Minä tiedän, minä tiedän!!! Hiace tietysti korvautuu Etelä-Afrikassa tehdyllä Quantumilla. :D:D:D
http://www.toyota.co.za/VehicleRange...icleRangeId=10 |
Ei varsinaisesti haicuakaan asiasta, mutta onko Hiace muualla EUROOPASSA suhteessa yhtä arvostettu tai myyty kuin meillä?
|
Lainaus:
|
Joo toi savannitekele ei läpäise noita törmäystestejä ja sen päivittäminen maksaa maltaita.
En minä hiacea kehukkaan parhaaksi pakettiautoksi, mutta melkosen varmatoiminen työkalu se on. Mukavuushan on kaukana tästä vanhuksesta, mutta kun verrataan muiden merkkien kesken huolto/korjauskustannukset ja korjaamolla vietettyjen tuntien tai päivien niin kyllä melkovarmasti väitän , että haisu voittaa. |
Jossain pakuvertailussa hiace menestyi huonosti, kun kilpailijat saivat etua tingeltangelvarusteiden pisteytyksessä. Toyotan edustaja arveli tilanteen olleen tyystin toinen jos testi olisi kestänyt 400tkm. Hiacella on vissiin ajettu silloinkin kun kilpailijat ovat maanneet huoltojen väleillä korjaamoilla. Siinä kai se suosion syy.
|
No tuota.... tuossa kun joku vuosi lainassa oli uusi tuliterä haisu muuttokuorman kuskauksessa niin kyllä se vakuutti järkyttävyydellään. Oli oikein malliston lippulaiva ja voi vittu että se ajomelu oli jo taajamassa ihan jotain yli järkytyskynnyksen.
Kaverin isävainaalla oli silloin defe jota kaveri piti meluisana autona mutta tuon haisukokemuksen jälkeen tuumasi jotta defehän menee sukkasillaan tähän verrattuna. Sama mitä olen kuunnellut yhden pirssi-isännän hiacea niin kyllä kun sillä polkaisee niin peltikattokin jytisee vähemmän kivisateessa, on se sellainen infernaalinen voimattomuuden huuto mitä sieltä kuuluu... |
Lainaus:
|
Lainaus:
:D:D:D |
Lopettihan tojjota corollan farkunkii mikä oli suomesa myydyin tojota. Ei niitä paljoo kiinnosta suomi ja eurooppa jenkkiläs ne nykysin pörrää.
|
Jep, hiacen suosio on ainakin perustunut täysin tuohon varmatoimisuuteen, joka monelle on tärkeä juttu.
Kaikki yllä kirjoitetut miinuspuolet kyllä pitävät paikkansa, meluinen, tehoton yms.:D Noita speksejä siitä ei ihan helposti saakkaan muutettua. Isäukolla nyt -98 2.4 npd (nopowerdiesel) Hiace millä ajettu 545tkm ja normihuollot tehty. Lähti vielä -27 ilman blokilämmitintä käymää..sinistä savua oli kyllä.. Nii ja vaihdettii siitä nyt akut ja startti, et ei ihan huoleton ole ollut :D |
Lainaus:
Tosin Hiacen etuna on kyllä ollut kohtuu edukas 4-veto malli. Tuossa eräs tuttu on uutta pakuu ostamassa. Nelivetoa kaipais, mutta ei oikeen mikään muu pysty Hiacen hintaan. VW on ihan ylihinnoiteltu 4-vedon osalta. Mutta eipä silti jää kaipaamaan yhtä jojotan paskaa. |
|
Lainaus:
|
Työkaveri osti 3v vanhan neliveto hiacen lastutettuna, tehoa on kiitos lastun mutta etenemis nyky ala-arvoinen verrattuna entiseen autoonsa (vm.94 vw transporter syncro), viikoittain haikailee transportterinsa perään oli kuulemma paljon parempi verrattuna hiaceen (paitsi vitum laiska tuo volkkarin 2.4d), saas nähda kuinka pitkään tehdaslastutettu hiace kestää kun vakionaan ei turbot kestä kuulema (letkut ja tiivisteet ruvennu jo vuotamaan, ajettu n.100.000km)
edit. tuolla syncrolla oli ajettu n.200.000km eli ei mikään loppuun ajettu paska |
Lainaus:
Itellä työautona ollu 6 vuotta neliveto hiace, ja ei se tosiaan häävi ole varusteiltaan, menohaluiltaan, eikä sitä ole tarkotettu maastoon vaikka neliveto onkin. Neliveto on tosiaan jatkuva ja lukoton. Perässä on kitkalukko, mut en ole vielä sen toimintaa havainnut. Edellisessä takavetosessa toimi paremmin. Vaihteet varsinki 1-vaihde on liian pitkä, jos sillä pitää lähtä lastin kans hankalasta paikasta niin kytkin haisee. Kytkin on kyllä muutenkin alimitotettu tollaseen vehkeeseen ,varsinkin jos kärryä vetää. Koukkupainokin on olematon tollaseen autoon ku jarrullinen on 2000 kiloa. Kulutusta on tosiaan! Alle 10 litran ei pääse vaikka vaan maantiellä ajais. Ainut tosiaan millä tuo auto kilpailee on että se ei vietä korjaamolla aikaa, muuta kuin vuosihuolloissa. Työkaveri sai uuden transitin kolmei kuukautta sitten ja se on ehtinyt olla huollossa jo enemmän ku hiace 6 vuoden aikana. Kesällä on tulossa seuraavaksi työautoksi 4-veto transporter, et jännä nähdä millanen peli se on käytellä. |
En nyt hallu tota mun ruosteenraiskaamaa työjuhtaa (eli Hiacee) mitenkään ylistää, mutta ei tarvi vaihella perkeleen palloniveliä sunmuita tingeltangeleita koko ajan ja kova on meteli ja ei se kulje, mutta ei o mihinkään niin kiirekkään ku lähtee ajoissa. Eikä tässä maassa saa pakettiautolla ajaa ku satasta vaikka siin olis 600hv. Jos ajomelu haittaá nii on paskat stereot. Jos joku ei oo viel maininnu nii vie naftaa ihan helvetisti, mut köyhällä se tuntuu vähä kallimmalta:eek:
|
No sen enempää nyt haisua haukkumatta niin kyllä se pitää todeta että toyotan laatu on pudonnut melko helvetisti -90 autoista.
Jo E narinan eka korimalli oli ajettavuudeltaan (puhutaan tojotan ajettavuudesta) ihan hirveä, se ei mennyt suoraan edes kiskoilla. Tämä uusi hieno 2,2 D-cat ei kestä edes kunnolla 150 tkm ilman kansiremppaa, vanhat disut meni perushuolloilla melko heittämälä sen 500 tkm. NO sori, mut hilux:ssa sitä tehoa vaan ei ole ollut oikeastaan koskaan.... Ja sitten näitä tingeltangeleita ei ole ollut saatavilla edes lisävarusteinakaan.... Millos toyota tarjosi eka kerran diesel+automaatti yhdistelmää henkilöautoissa??? joksus 2000-luvun alussako se oli?? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Muutama sananen Hiacesta kun niitä omassa firmassa muutama on:
Senkummemmin Hiacea puolustelematta täytyy sanoa että omassa työkäytössä Hiace on ylivoimainen muihin pakettiautoihin verrattuna juurikin toimintavarmuuden ja käyttökulujen takia, pienessä yrityksessä korostuu autojen kokonaiskäyttökulut. (ostohinta, käyttökulut kaikkinensa sisältäen polttoainekulut ja korjaamokulut, myyntihinta kun auto poistuu käytöstä jne.) Ensimmäinen hiace firmaan hommattu n~1995, viimeisin (kuudes) Hiace vm. 2010 ja mittarissa 70t km. Mikään näistä kuudesta hiacesta ei ole käynyt muutakuin määräaikaishuolloissa, korjaamopäiviä kuudella autolla on ollut yhteensä 0 (no peltikorjaamolla on tarvinnut välillä vierailla... :rolleyes: ) Pieni elintervikealan yritys kun ei pysty kilpailemaan hinnalla suurempien kanssa niin toimitusten varmuus ja joustavuus on se mihin toiminta perustuu, tässä tulee taas esille se että autot eivät seiso korjaamolla vaan ovat jokapäiväisessä ajossa. Hiace ei todellakaan sovellu kaikkeen työkäyttöön, monessa työkäytössä jo pelkästään esim. transitia pienempi tavaratila rajoittaa käyttöä. Kärryn vetoon on olemassa huomattavasti parempia kamppeita eikä tuo nykyisen korimallin nelivetokaan ole "oikea" neliveto mutta helpottaa kummasti elämää esim. auraamattomilla teillä. Jos pakettiauto on myös esim. siviiliautona arkikäytössä ja tarvii sen 150-200hp ja kaiken tingeltangelin mitä autoon voi varusteita vääntää niin silloin myös Hiace on väärä valinta. ;) (Sanomattakin selvää että varsinkaan sellaiselle ihmiselle jolle on itsetunto ongelma ajaa toyotalla ei hiace myöskään sovi :D ) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Uutta mallia Hiacesta tosiaan myydään jo esim. Australiassa: http://www.toyota.com.au/hiace/gallery?WT.ac=Gallery Moottorina 2.7 VVT-i bensa tai 3.0 D-4D diesel. Aika samantyyppinen etuakselin päällä istuttava malli näyttää olevan: http://www.toyota.com.au/static/imag...wb-749x422.jpg |
Lainaus:
Eikös tosta vois päätellä jotain kun niitä ei seiso liikkeessä? Ja johonkinhan ne käytetyt on vaihdettu...:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tässä tapauksessa ei oikein tullut fiiliksiä oikeassa olosta. Voi toijjotaa... http://www.toyota.co.za/picturedata/...bece327ca2.jpg |
Lainaus:
Ja on sanottava että nyky hiace on ihan oiva työkalu, isän entinen -96 vapari ol ihan jees ajella, vähän melusa mutta kyllä tuolla ajo pitempääki matkaa, eikä tarvinnu ohituksia ressata;) |
Lainaus:
Mut sun linkittämä on Quantum Africassa, mutta tää on Hiace Australiassa. |
Lastuun...
[QUOTE=khonkonen;747095]Miten tollasen hiacen pystyy lastuttaan ku eihän siinä ole ruiskua m...
No, siihen saadaan tehoboksia... D4D moottorisiin sitä siis saa laitettuu, ja on säädettäviäkin saatavana. Mm. KCR-tecnology, ja Steinbauer... Ja noi mainitut säädettäviä sitten. Ja tosiaan, Toyotat kyllä vähemmän vierailee huolloissa, kun työnanatajan MB Vito saa joka vuosi uudet alapallot katsastukseen vaik siihen km tulee vuodessa 20-30tkm... Entinen oli VAG ja sekin vaan kaks vuottta kunnes vaihtui tohon Vitoon... Mut testaamallaselviää aina, ja mikäs siin, jos työnantajalla on varaa seisotella autoja päivä kaks kerran kk:ssa korjaamolla. |
Saksan autoverotus...
Lainaus:
Oman maan autotuotanto siis kannatetaan hinnalla, joten sit täällä kalliimman hinnan maissa vielä ihmetellään et miten tollaisa on sit muualla. |
Työkaveri just toimitti, että hänen proidinsa kuskaa +600tkm ajetulla hiiasteella lehtiä porista vaasan alueelle yöllä ja päivällä autolla jaetaan pullat leivät systeemit, eli melki 24h vuorokaudessa hiace painaa töitä. On kuulema koitettu pornstartterii ja transiittii, mutta kannen sulamiset ja muut pikkuviat tiputtivat luottamuksen nolliin kys merkeissä.
|
http://www.toyota.com.au/static/imag...wb-749x422.jpg
Kyllä kauneus on katsojan silmässä... Tuommonen kun tänne koto Suomeen ilmestyy, niin alkaa edelliskoriset Hiacet olla arvossaan. Muutenkin luulen, että taitaa monella vannoutuneella Hiace omistajalla olla merkin vaihto tuon ilmestyksen jälkeen mielessä. Toihan on aivan järkyttävän kauhea. Edit: Taitaapi olla vuoden lopussa sitten Hiacen historia nähty. |
siis ihan sairaan siisti retro look, tulee ihan mieleen ne rattivaihteiset sotaratsut:D eihän hiace olekkaan niitten mallien jälkeen enää auto ollutkaan;)
|
Tuota tylppä-hiacea on ollut myytävänä afrikassa ja ausseissa iät ja ajat. Eikä oikeen pärjää törmäystesteissä.
Eli en todellakaan usko, että tuollainen tulee euroopan markkinoille. |
http://www.toyota.com.au/static/imag...wb-749x422.jpg
Tuohan on ihan selvästi H100 korinen haissi uudella maskilla ja valoilla. Varmaan on kooneenakin se sama paska clean dieseli. En sitten yhtään kaipaa sitä mallia. Missään autossa ikinä koskaan ei ole ollut yhtä paljon vikaa kuin sen korisessa haississa. Ei kestäny kone, laatikko, perä eikä kori. Ihme kyllä sähköt pelasi (no voiko ne mennä sekaisin kun ei ollut kuin mittaristo, pyhkijät ja paskat valot). |
Miten jos/kun hiacen tuonti loppuu nii loppuuko hiluxin tuonti kans, eks ne oo aika samanlaisella moottorilla? Onkohan se moottori 3.0 d4d mikä ei mee niihin normeihin vai mikä, eks land cruiseri oo sillä moottorilla?
|
Joo ja saahan hihluxiakin sillä koneella.
|
Lainaus:
|
Pikakelaus historiasta:
Tämä meillä Euroopassa vuodesta 1995 myytävä Hiace on ollut eri kuin muualla maailmassa. Varsinaisen Hiacen, silloin H100 ja 2005 lähtien H200, valmistus ja myynti on jatkunut koko ajan keskeytyksittä. http://toyota.jp/hiace/ http://www.toyota.ru/cars/new_cars/hiace/index.aspx http://www.toyota.com.au/hiace?WT.ac...sandVans_HiAce Meille esitelty Hiace perustui Toyotan Granvia tila-autoon. http://www.youtube.com/watch?v=q2zvrPmiig8 Täällä myydyn Hiacen maski oli vuosina 1995-2006 sama kuin Ǵranvian 1995-1999. Granvia sai Japanissa 2000-2002 maskin joka esiteltiin eurooppalaiseen Hiaceen 2007. Granvian valmistus loppui Japanissa 2002, jolloin sen korvasi Alphard. http://www.youtube.com/watch?v=RGwClWJPiVw Euroopan Hiacea myytiin myös Australiassa 2000-luvun alussa Hiace s.b.v. (semibonnetedvan) -nimellä ja myös Japanissa Grand Hiace -nimellä. http://www.youtube.com/watch?v=zrWJxzu6760 Eurooppaan tulevat Hiacet on valmistettu koko ajan pelkästään Japanissa, Aichissa. http://www.toyota-body.co.jp/english...ommercial.html Muun maailman Hiacea on valmistetaan Japanin lisäksi ainakin Etelä-Afrikassa, Kiinassa ja Thaimaassa. Omat toiveet Hiacen korvaavasta versiosta ovat Toyota Alphardissa kunhan tekevät siitä vähemmän varustellun version. http://www.youtube.com/watch?v=Ss7JbTQfe6o http://car.che168.com/pic/spec_11547/view_694784.html Tai jos ei sitten enää Toyotaa niin pistetään Nissani :) http://www.nissancommercialvehicles.com/NV#3500 |
Jahas, hyvää hiasetietämystä.
Tällaset bussimallin penkit ainakin näyttää asiallisilta: http://www.newautocar.net/wp-content...civil-war3.jpg Eikähän autokaan oo yhtään pöllömmän näköinen, ihan luontevan oloinen jatkumo olisi Hiacelle: http://4.bp.blogspot.com/_k9ZkAyPsi6...00/Alphard.jpg http://www.mova.com.sg/images/toyota_alphard2.jpg |
Oho....
Sehä nayttää jo melki autolta ollakseen hiasse... Tuohon kun saisi vielä oikeasti tehokkaan ja vähäkulutuksisen dieselin, automaatin ja 4-vedon niin voi olla jo ihan kapinekkin. Tosin tuo keulan ylitys voi olla kiva arvioitava "missähä se menee".... Toi bussisisusta on kyllä hieno mutta toimivuus ja eh.. puhtaanapito... noh.. Toi turvavyön lukkokappale on kyllä hankalasti käytettävissä, tosi vittumaisesti kolossa, tuohon ku junttaa eläkeläismummon joka o ikänsä ollu hellan ääressä ja leivälle o laitettu voita eikä keijua niin hitollako se tuonki remmiin kiinnittää, ja jos se sen saa kiinni niin millä perkeleellä sen sieltä saa irti ja lisäksi mummon irti tuolista (vyö leikkurilla poikki ja äkkijarrutus niin painovoima tekee työn ja mitä hyötyä silloin olikaan vöistä???) Korin muotoja kun katsoo niin tuossa on kyllä menty muotoilijan ehdoilla, ei niinkään pakettikuskin näkövinkkelistä katsoen. Suomi-verotusmallista invataksia tuosta ei kyllä saisi oikein mitenkään tehtyä on se sen verran tuulitunnelia nähnyt tuo... |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Alphardiin ei ole dieseliä missään vielä saatavana, mutta kylläkin hybridi. Se on samalla nelivetoinen ja käyttää kaiketi samaa tekniikkaa kuin meillä myytävä Lexus 450h.
Hybridin pakettiversiolla Toyota saisi tänne yhden hydridin lisää, kuten aikoinaan lupailivat. Perusauto on kuitenkin poikittaismoottorinen ja etuvetoinen. |
Lainaus:
|
minkä hiton takkii pakun pittää näyttää joltai vormulalta et se kelpaa...
itte en o autoja ylipääsä valinnu muotoilun vuoks vaan siks et ei kiinnosta makoilla konehuoneessa jatkuvasti... mulle kelepaa vaik rattivaihteine haisu ku pyssyy nipussa ja selevii tankkaamalla... näis nykyromuis pittää olla merkkikorjaamoonki vissii joku hel***in joustoluottotilikorttivekseli hässäkkä et saap kotterosa piettyä ees jotenkuten ajokunnossa ku aina juoksuttaa sielä... |
1 Liiteet
Pieni muistutus mainoksessa:
http://toyota.jp/sp/oreryu/oerabi/index.html |
Lainaus:
Mun silmään quantum on käytännöllisen hieno. kantti x kantti + isot lamput + lyhyt keula |
1 Liiteet
Nyt ei enää tehtaan japaninkielisiltä sivuilta löydy autosta kuvaa.
http://www.toyota-body.co.jp/product.../business.html Englanninkielisestä vielä löytyy. http://www.toyota-body.co.jp/english...ommercial.html |
Vihdoinkin..........:)
|
Paikallinen jälleenmyyjä kyllä lupaili radiohaastattelussa uusia haisuja kunhan saavat uudet päästörajat alittavan moottorin siihen. Sen tarkemmin ei asiaa ilmaissut siinä lyhyessä haastattelussa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja tulevat koneet ehkä Euroopasta? http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/b...a-yhteistyohon Eivät tiedota että rahtaisivat niitä muualle koottavaksi, joten tuskin. :) |
Bemari-koneinen Hiace... :eek: Ei mielellään. Toisaalta nykydiisselit pitää olla niin helkutin monimutkaisia hiukkaspöniköineen päivineen, että ei taida kovin suurta eroa jäädä Toyotan ja Bemarin pikkudieseleitten luotettavuuden väliin.
|
Vaikka meiltä se loppuukin, niin tässä alkuperämaan tyylistä Hiacemenoa
http://www.youtube.com/watch?v=xxbseiGzHQE |
Juu, ei siis tule YHTÄÄN ikävä, vaikka ei tuotaisi suomeen enää yhtään hiasea.. :eek:
Asiaan, en kiellä "legendaarista" mainetta, enkä kestävyyttä...mutta mutta, kun olen viimeiset kolme vuotta ajanut ammatikseni taksia, ja kun täällä pienillä kylillä on vielä tuo bussi vs. henkilöauto- suhde eri, kuin isommilla paikkakunnilla, täälläkin 13 taksia, joista 10 bussia....niiiin on siiis tullut ajettua noilla uusilla/suht uusilla pakuilla, eli Vito, Transporter, ja se Hiase, niin onhan NIIIIN kasaria/ysäriä koko laitos, että huh huh! tilat ahtaat, tekniikka kivikautista, kuljettajan ergonomia ihan perseestä, helvetin äänekäs maantiellä..., mitä vielä...talvella saakelin kylmä..että silleen. Yksi renki sanoi viikonlopun ajettuaan kyseisellä hiasella, ettei enää ikinä aja yhtään metriä ko. autolla, kun on selkä NIIN kipeänä viikonlopun jäliltä!! Mutta siis HUOMIOKAA: kommentit koskee Hiacea taksikäytössä..:) |
Lainaus:
Mutta onhan se sentään hiace ja 4wd.... Tosin eipä se klonkswagen ole sen parempi.. etutolppien laakerit, nokka-akselit, vetarit, vauhtipyörät hyo name it.. das auto has it... :D Samanlaisia vikaantuvia paskoja ne kaikki on.... viat ja rahanmeno pysyy.. kohde vain vaihtuu.... |
1 Liiteet
Lainaus:
|
Taas TOJOTA miehiä sorretaan
Lainaus:
Mutta siis, eikös kaikki, mikä "maistuu" pahalle, ole terveellistä..? eli siis Hiace on ihan paska ajaa, mutta aivan SAAKELIN kestävä? :eek: Ja tuossa volkkarissa on kyllä ihan liikaa noita "tyyppivikoja", noiden mainittujen lisäksi pyörän laakerit, yms.. ja Vitossa ja Sprinterissä omansa, mutta kun ne on kunnossa, niin niillä voi sentään IHMISET ajaa... eikä pelkästään ne vanhat ukot, jotka ostaa niitä 4wd haisuja taksiin, sillä " EIHÄN sitä nyt mitään muuta voi ollam kuin TOJOTA". ot. kävin tuossa syksyllä yrittäjäkurssin, ja tässä mietiskellyt, jos ja kun tulee lupia hakuun, että kumpiko se sitten olis, VW, vai Mb...:confused:, Vitolla ajoin reilut pari vuotta, ja nyt volskilla viime syksystä.... mutta ihan sama minkä ottaa, ON IHAN PAKKO OLLA 4WD, ei muuten ole mitään järkeä kyntää näitä syrjäteitä päivästä toiseen miettien, että milloin on kiinni jossain.... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Recarolta ei löydy listalta Hiaceen sopivia asennusrautoja (Recaron omat Ce-merkillä) vaan ne pitää itse tehdä/teettää. P.s. Kuvan penkki (Specialist M) ja sen Ce-merkitty jälleenmyyjällä teetetty asennuskehys jäi kun autosta luovuin. (yv. jos kiinnostaa) |
Onkos se vielä niin, että noita taksiautoilijoita tuetaan yleisistä verovaroista auton hankinnassa. Jos näin on niin pitäisi taksirenkien ja isäntien olla aika hiljakseen jos ei tuetta pystytä hommia hoitamaan.
Ja samaa mieltä olen muistakin tukiaisista, etukäteen itse maksetut vakuutustyyppiset tuet on OK mikäli silloin vaan peritään takaisin aiemmin omatoimisesti maksettuja rahoja. |
Lainaus:
Eli esim. Mb Vito, vaikkapa Jonassonin varustelemana, maksaa karkeesti invanosturilla vaikkapa 80 000 euroa, josta saa maksimissaan noin 12 000 euroa pois AUTOVEROSTA, eli ei se ole mikään "tukiainen", joka automaattisesti jysähtää, kuin manulle illallinen. Tuosta loppuhinnasta saa tietysti vielä alv:n pois, minkä saa kaikki muutkin yrittäjät hankinnoistaan alasta riippumatta. Ja tuota 12000 euron maksimivähennystä ei saa alle 50 000 euron autosta, eli se laskee/nousee autoveron määrän mukaan. Ja monista ulkopuolisita taksi-ala tuntuu "helpota rahalta", kun "ne saa ilmaiset autot, ja lupamäärä on rajoitettu" mutta voin kokemuksesta sanoa, että ei se nyt ihan todellakaan noin "helppoa" ole. Ja kaikki kateelliset voi mennä kurssille, ja suorittaa ajoluvan, ja koikeilla miten helppoa se on. Sitten ajaa jossain kaupungissa ensin kymmenen vuotta renkinä, jonka jälkeen on edes mahdollista YRITTÄÄ hakea omaa taksilupaa, siis omalle autolle, ja vasta sitten pääsee maksamaan kymmeniä tuhansia liittyäkseen kaikenmaailman ajovälityksiin yms. osakkuuksiin, ja ostamaan yhdellä kymppitonnilla mittareita, alkolukkoja, yms. Ja sitten saa sen 12000euron verohelpotuksen...!!, niin on se hienoa, kun on helppoa ja halpaa...:D:D:D :eek: että morjens! |
Ja takasin Hiace-asiaan. :)
Nyt jo melkein polttaa, näkyy mukavassa naapurissamme tullut myyntiin, ken tietää jos riisuvat tuosta vielä pakun :D http://www.toyota.ru/cars/new_cars/alphard/index.tmex |
Tammi-helmikuussa kilpiin meni 188kpl Hiaceja. Miten tuo on mahdollista? Eikö Hiacen myynnin pitänyt loppua vuoden alkuun mennessä?
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/i...d=201203124601 |
Radiossa oli aikanaan haastattelussa joku Suomen tojotan heppu. Kertoi, että autoja on tuotu runsaasti maahan viime vuonna ja että ne saadaan myydä tämän vuoden aikana.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kikkailua tai ei
Mutta KUN suomassa noudatetaan tätä EU-ohjeistusta viimmesen suosituksen mukaan.
Siis jos joku haluaa ostaa ajamattoman, lähes vuoden rekisterissä olleen hiacen, niin onko se hirveän paha? Noista uudemmista pakuista ei kokemuksia, mutta nuo viimme vuosituhannen vehkeet hivenen tutumpia. Toyota harrastajana ohitan diplomaattisesti nuo ajettavuus/suorituskyky keskustelut, mutta: Ainakin nuo minun tuntemat urakoitsijat arvostavat sitä, että nuo hiacet, (hiluxit ja cruiserit) tuo kamat työmaalle ja vie/tuo porukan pois tasaisella varmuudella. Tällekkin vuodelle oli yhdellä pajalla 80 luvun lopun HJ isossa remontissa, kun eivät olleet aikanaan ymmärtäneet hävittää! Oli kuulemma kuskit vaatinut autoa liikenteeseen, vaikka olis uudempaa ollut tarjolla. (koneurakoitsija, ja en tiedä mitä uudempaa kalustoa oli ollut) Se ainut hiace, mikä mulla on ollut, oli ensimmäisiä ohjaustehostimella olevia, pitkä versio, ajettu normaalit km, ja perä oli täynnä renkaita, lämminvesivaraaja yms. ja ostin auton tuonne maakuntaan näkemättä, sillä puheella että ajokunnossa. Suorituskyky oli hivenen puutteellinen, ei riittänyt voima ohittaa rekkaa lumisella ohituskaistalla! -> päätin että tätä en aja ouluun asti:(, jouduin ajamaan, ei löytynyt iltayöstä samasta numerosta tarvista ja rahaa:mad:) Mutta oli elämäni helpoin auto myydä! Ostaja tyytyväinen että lähti käyntiin 10c pakkasessa 7 tunnin seisomisella. ei edes yrittänyt tingata, kauniisti vaan pyysi puolelle kauppahinnasta 9 tuntia maksuaikaa, ja pitämään auton pihassa saman 9h! (Jätti auton, paperit ja rahat; ja totesi että passaako että tulen klo 16 tekemään paperit ja hakemaan auton ?) Suomea puhuvat soitteli noin 100x samana päivänä:eek: Huonoa suomea puhuvat soitteli 2 viikkoa...:mad: ja auto oli nettissä myynnissä 8 tuntia, ja hinta oli 30% halvempi kuin keskimäärin. Näin jälkiviisaasti: olis varmaan saanut enemmän? P.S Suomessa ei enää saa olla edes tupakan nimeä näkyvissä, mutta virossa edelleenkin itsepalvelu; askit kärryyn kuin maitopurkit! p.s.s Lada niva ei täyttänyt päästömääräyksiä-> ei saa tuoda suomeen! Mutta ruotsissa täytti päästöt, siis ruotsista sai tuoda suomeen:D -> päästöt vähenee, kun tehdään päästöjä:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Viimeiset bertat taitaa olla 85:sia tai ainakin yhden semmoisen oon netti autossa bongannu. Minkä sille mahtaa että hyvät haalitaan tänne persaukisten maahan missä auton arvo laskee neljän ekan vuoden aikana sen 20-30 egee/päivä. Jonka jälkeen niillä ajetaan vielä 20 vuotta, ja sitten ne kannattaa vielä laivata afrikkaan... Jos tän maan putkimiehet ois joutunu 80 luvulla ajelemaan pelkillä takamoottori pornstarttereilla niin täällä olisi vielä enemmän hometaloja kuin nyt on. Ja monella olisi ehkä jääny talot rakentamatta alkoholiongelma kehittymättä kun kaikki talo/ja kaljarahat olisi menny koneremppoihin ja aina uusiin autoihin:D:D On ne vaan sitkeitä P..keleitä Vaan älkää volkkarimiehet huoliko, jos sieltä joskus Suomen kamaralle mötkähtää bemari koneinen haisuli niin sitten teilläkin on toyotamiesten kanssa jotain autoihin liittyvää keskusteltavaa kahvipöydässä...Ja saapahan toisaalta Suomen suosituin urheiluauto vihdoinkin urheilumoottorin. |
Toyota (Hiace) herättää näemmä ihmisissä suuria tunteita :)
Hyvä niin, elämässä pitää olla intohimoja. Mulla se vaan ei ole tojo. Mutta en toisaalta hauku enkä mollaa tojokuskeja. Tai en ainakaan ilman hymiötä :D |
Lainaus:
Mutta siis alkuperäinen kysymys oli miten noita on saatu tänä vuonna rekkariin kun ei sen päästöjen vuoksi pitänyt olla mahdollista. Vai onko nuo rekisteriin saadut laitteet jotenkin viime vuonna rekisteröity ja nyt ne jotenkin on ensimmäisen omistajan piikkiin rekisteröity ja sen takia ne näkyy tuolla tilastoissa? Ja hieman off-topic. Bongasin eilen Lite-Acen! En muista milloin viimeksi olisi sellaisen bongannut. Yllättäen oli melko ruosteen raiskaama. |
Lainaus:
ja ite asia meinas jäähä, enpä olis uskonu että tällä palstalla tulee puheeksi auton sisämelu tai ajomukavuus, jouduin jo tarkistamaan että enhän vaan ollu menny 2plussan sivuille kun sisämetelli haittaa äijiä, itellä 1 toyota -06 ajettu 341tkm ja joutu tänäkin talvena remonttia tekemään akku meni uusiksi sekä jarrupalat. Sisä melu kyllä kovempi kun kilpailijoilla, mutta kun täällä korvessa ei ole korjaamoita eikä aina viitsi ite rassata ja jos pitää saada sormet mustiks minulla on siihen tarkoitukseen olemassa patrolli, joka on varmasti kovempi sisämelultaan kun oveton hihase. |
Häntälupa lienee syypäänä noihin vuoden alussa rekisteröityihin Hiaceihin. Eli ovat tuoneet noita maahan vielä ku on täyttänyt päästönormit ja saavat tietyn aikaa niitä rekisteröidä häntäluvalla vaikke normit enää täytykkään.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Noniin nyt alkaa kohta tulemaan Toyota Experttejä Hiacen tilalle.. http://www.kaleva.fi/teemat/moottori...tyohon/600399/
Tuleekohan sieltä just Pökötin näköisiä pakuja toyotan logolla vai kuinkahan paljon Tojota osallistuu niiden kehittämiseen. Koneet? Muotoilu? |
Lainaus:
|
Ei ne kestävyydessä tuu ikinä pääsemään pikku Hiacen tasolle :( Kaikessa muussa sitten ehkä yli :D
|
Kuka ostaa enää bemaria, jos siinä on sama kone kuin haisulissa?
|
Lainaus:
:D :D |
BTCF:n tarrat takalaseissa :)
|
Yrkesbil-lehteä jos on uskominen Expert/Jumpy/Hiace saapuu myös nelivetona markkinoille, siis Norjaan ainakin.
Aygo on samojen kokkien soppa ja ei huono ollenkaan. Konepuoli vaan arveluttaa, jos kaikki vaihtoehdot on Psa-tuotteita. |
Lainaus:
Edit: löytyyhän tämä tarina muualtakin, esmes: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/h...udo-eli-expert Lainaus:
Mutta myös: "Suunnitelman mukaan Toyota Motor Europe osallistuu seuraavan sukupolven mallin kehitystyöhön ja sen valmistukseen liittyviin investointikuluihin." Eli jospa niissä alkaa nivelet ja muutkin paikat kestämään seuraavan malliuudistuksen jälkeen... Tiijä vaikka bemarin 2-litrasella diisselillä raksuttas tämäkin joskus tuleva citroen hiace: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/b...-yhteistyotaan |
Lainaus:
http://www.voimahali.fi/VH/images/sm...ali_hirtto.gif |
Lainaus:
Tommonen vois olla kiva tuottaa , taitaa olla paha homma saada kilpiin? |
No niin, lauantain hesarissa oli ilmoitus toyotan pakettiauto tuotannosta euroopassa.
PSA konserni rupeaa valmistamaan toyotalle pakettiautoja ja ne perustuvat olemassa oleviin peugeot ja citroen autoihin. (Kettu, olis pitäny lukea tarkemmin edell olevat. Mähän olen myöhässä.) |
Lainaus:
Maaseudun taksikäytössä tarvitaan vähän toisenlaisia ominaisuuksia. Tällä hetkellä VW Transporter ja MB Vito on siinä suosittuja. Sprintteriä ja Crafteria pidetään jonkin verta tarpeettoman suurikokoisena jos ei voi erikoistua näille sopiviin kuljetustehtäviin. Yksi ominaisuus, josta minun mielestä olisi hyötyä on neliveto ja aavistuksen parempi maavara yhdistettynä korkeampiprofiilisiin renkaisiin. Toyotan Hiaceenkin olisi saanut menohaluja tuomalla siihen 3,0 D4D moottorin samaan tapaan kuin Hiluxiinkin. Minulle jäi mieleen epämukavana maantieautona mm. tehottomasta koneesta ja maantiekäyttöön huonoista välityksistä oliko nyt vuosimallin 1974 Mersu 406 paripyörillä ja tässä yksilössä oli lava. Mersu kehittyi kuitenkin näistä vuosien saatossa sutjakaksi autoksi ja Toyota ei pakettiautossa ihan samalla tavalla. Toisaalta jos haluaa hienostuneen ja ylellisen Toyotan, ei Hiace ole oikea valinta, onhan Toyotalla enempi mukavuuteen suuntautuneita mallejakin: http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4870530 |
Sivu luotu: 10:53 (GMT +2). |