![]() |
Diesel v8:sit.
Tänne kaikki diesel v8 omistajat/tietäjät. Juttua näistä.. Mikä paras?? Mistä näitä halvalla? Missä autoissa on näitä? Miten hyvä offissa?? yms..:o:rolleyes:;)
|
Sivusta seuranneena, kunhan se EI ole 5,7 l V8, ei DX:nä eikä varsinkaan ilman. :mad:
|
Lainaus:
|
chevyn 6.2 on ilmeisen kestävä.. työkaverilla oli n.800tkm ajettu vani missä ei ollu rempattu muuta ku syöttöpumppu.. vähän se jo noilla kilometreillä poltti öljyä mut muuten toimiva eli kun muistaa vaihtaa öljyt ja suodattimet ajoissa niin luulis kestävän aika pitkään...
|
Lainaus:
|
Eikös Toyotalla ja Mersullakin ole myös diesel V8 moottorit maastureissa?
|
Lainaus:
|
ei kuus kakosta nakua. 6,5 tdi on huomattavasti paljon veikeempi kone. tietää hän:)
|
Pistää Googleen hakusanaksi diesel V8 niin löytyyhän noita muutamia muitakin :)
BMW nyt ei ollut yllätys,mutta tuota en tiennyt että Rangeakin saa TDV8 diesel koneella Perhana...Volvon S80 malliakin saa näköjään diesel V8 koneella... |
dyramax:sit ja powerstroket on ihan hyviä kans peruskoneeltaan en tiedä miten noi sähköt sit rupee kiusaa.. :rolleyes:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
meiän perheessä ollu 1kpl 6,2 naku ja 2 6,5tdi vaneja. + muut gm dieselit mitä päässy veivaamaan. ja 6,2:set aina ollu heikommilla ku spekuloitu koneeseen menneitä korjaus kustannuksia... ja 6,5 sissa ei ikinä ollu syöttöpumppu onkelmia vaan kuus kakosissa. kone kohtasia juttuja sitten näköjään. |
Lainaus:
|
1.Eipä oo autoo mihin laittaa sitä..:o. Kun just sitä mietin et minkä auton ostais... 2.Ja muuten vain halusin tietää mitä muut on mieltä niistä (vähän ylimääräistä keskustelun aihetta)...:rolleyes:
|
tehoa jos haet niin nissanin 1.5d on saman verran kuin chevyn 6.2d ja toi 1.5d kone on 90% kevyempikin
en löydä nyt aihetta jossa tämä oli sanottu |
Tästä keskustelusta tuli tollanen mieleen.
Vani porttaaleilla?:) Tai muuten vain korotettuna. Niitähän löytyy vissiin 4x4? Ainakin itse nähnyt sellasen jossa oli 33 alla ja oli suht korkea pakuks... Löyty tollanen:http://www.nettiauto.com/chevrolet/c...an-g20/3781335 |
Aiheenahan on diesel v8, mistäs nyybi meinaa löytää siihen nipponin 1,5:seen ne toiset 4 sylinteriä? Ja siitähän tulis jo 3 litranen...
|
Lainaus:
|
ylempänä joku sanoi että diesel sen takia koska vääntää, miksi ei bensa konetta jossa enemmän hevosvoimia ja max.vääntöä?
videoiden perusteella jos jää kiinnis paskaa niin painetaan kaasua, tässä mielessä bensa konetta, koska niissä järestään enemmän tehoa ja vääntöä ja kierroksia. kampiakseli lentää lohkosta läpi kun vanhaa dieseliä kierrättää. tiedän että 6.2 v8 diesel vääntää paljon mutta kestävyydeltään ja hevosvoimiltaan kone on paska. enemmin tehokkaampi bensa kone. itselläni kokemusta vain starttimoottoreista, minulla oli 2.4 bensa nissan king cab jossa n.100hv. offroad kaverini sanoi että kannattaa laittaa diesel kone koska vääntää. se oli virhe tuo 2.4bensa oli n.3 x tehokkaampi ja parempi ajaa maastossa kuin 2.5 diesel... kannatan siis tehokasta bensa konetta kuin laiskaa dieseliä |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
:D:D:D
|
Lainaus:
aivan totta että enemmän noissa 6.2 vikaa kyllä on ku uudemmissa 6.5,eli jos ite pitäs valita nii ehottomasti 6.5 oli käyttö mikä tahansa;) |
Lainaus:
Mulla oli aikoinaan tuollainen Pathfinder 4x4 G30 6.5 turbodieselillä: http://static.petrisimolin.com/galle...athfinder1.JPG |
Yleensä 6.2D konetta moittivat ne joilla ei ole siitä mitään henkkoht kokemuksia :eek: Aika yleistä myös että enempi vikaa on käyttäjissä. Laiskakin tuo osaa olla, mutta siihen löytyy lääkkeet, vaparinakin saa hyvin vetoja. Siinävaiheessa kun alkaa pikiseen haisevaan tiisseliin tekemään remppaa, alkaa kummasti mieli tehdä takaisin bensamoottoreiden pariin :D
|
Lainaus:
|
Mulla oli MB ML 400 CDI
Voimaa ja vääntöä on ihan oikeasti vakioanakin. Veti Lantikkaaa trailerissa, n. 3500 kg kok.paino, tosi vaivatta kaikki mäet vauhtia vähentämättä. Ajoin sillä jottain 150 000km. Suuttimien kesto kyseenalainen. Kallis korjattava n. 800 eur/kpl ja niitä on 8! Tietsikka ei näytä mikä suihku kusee, kun on common rail. Kolmannen hajonneen suihkun jälkeen myin pois. |
Lainaus:
|
Tiiseli VOIMAA:eek: http://www.youtube.com/watch?v=DCo5u...layer_embedded
|
Lainaus:
|
Audi.
Yks mielenkiintonen olis Audin A8 kopassa käytetty 3.3 litranen v8 Td,alumiininen ja puhtiakin on. Taitaa olla vaan melko harvinainen,eikä oo sen enempää tietoo koko värkistä.
|
Lainaus:
Miksei sit samantien VW:n V10 Tdi tai Audin V12 Tdi??? Niin ei tarvii "viritellä"... Tais muuten joku jo värkätäkkin V16 dieselin, mutta tais kuolla omaan mahottomuuteensa???:eek: |
Kallis?
Lainaus:
|
Mulla Vani 6.2 dsl koneella vm 1991, ilman egrää ja J-koodin pumpulla, eli tehokkaampi versio. Seisoo nyt tallin takana ja odottaa parempia peltityö aikoja, mutta ajettu reilut 500tkm ja aikaisemmasta huoltohistoriasta ei paljoakaan tietoa, ennen kun 200tkm kohdalla, kun silloin oli tullut edelliselle omistajalle. Minun aikana (n7v/100tkm) koneeseen tehty nostaja remontti ja yks venttilinjousi meni poikki. Lisäksi joitain tiivisteitä laitettu.
Noiden vanhempien, eli 6.2 koneiden/autojen ongelmana on ollut että niitä 80- luvulla tuotiin paljon suomeen yksityisesti ja jonkun yksityisen maahantuojan toimesta. Mitään huoltoja ei sitten osattu tehdä oikein vaikka autot olis ollut alle 100tkm ajettuja. Öljynvaihtoja tehtiin milloin sattuu ja millä öljyillä sattuu. Sitten alkoi kilahtelemaan juuri noita venttiilin nostajia. Samoin vaihdelaatikoita hajoili kun ei ymmärretty niitten päälle. Omassani oli tehty n.350tkm kohdilla iso remppa kun kolme kesää vedetty lähes paritonnista vaunua OD:llä. - Sitten on joku sarja lohkoja valettu meksikossa, niissä erityisesti ongelmia kampiakselin runkopukkien kanssa. Valu on aika heikkoa ja murtumia tullut. Monet laittavat pukkeihin vahvistuksen jos isompi remppa ja kone irti, myös ei mexico koneisiin. Kittejä saa tilaamalla ja metallimies osaa sellaisen tehdä itekkin. - 6.2 pumppuja on myös kilahtanut webaston/eberi asennuksen jälkeen. Paluuputkesta otettu tulo lämmittimelle ja diisselin kierto hidastunut, ei toimi enään pumpun jäähdytys. Noissahan tuo pumppu on siellä kuolemanlaaksossa, lohkojen välissä. 6.5 koneiset autot ja erityisesti 97 ja uudemmat taas on pääosin virallisen maahantuojan tuomia. Niillä ollut tarkempi huolto-ohjeistus mm. öljynvaihtojen ja laatujen suhteen. Muistaakseni 6.5td:ssä sai käyttää vain muutamaa öljyä takuun aikana. - runkopukki ongelmaa en ole kuullut niissä olleen, ehkäpä vahvempaa teko jo tehtaalta - uudemmissa, ainakin 6.5td:ssä olevassa ruiskun PDM yksikössä on ollut lämpövikoja. Oli muistaakseni tehtaan laajennetun takuun piirissä. Myös osassa syöttöpumppuja, ihan mekaniikassa oli laajennettua takuuta. - PDM viat taas johtuvat kuumasta paikasta. Suositeltavaa asentaa re-location & cooling kitti. Eli pidempi johdotus ja alumiinisiiliä päälle. Noiden koneiden tehot vaihtelee jonkin verran, riippuen autosta missä ne ovat olleet alunperin. Tehottomin taitaa olla vanhan g-20 vanin kone jossa n. 130hp ja g-30 vanit isommat suburbanit ja pikkarit oli pääsääntöisesti J-mallin pumpulla, joka n. 143hp. Sitten on vielä army versio, jota ensimmäisissä H1:ssä käytettiin, siinä 163hp...sellainen sattuu olemaan meikäläisen Vanissa :) ja ilhan alkuperäis asennuksena! (ot: on siinä myös 4L80E laatikko jonka jatkeena hiilikuitu kardaani!) 6.5 koneiden tehot taas taitaa olla 180-220hp, en nyt ihan ulkoa muista. Sitten monet pajat ovat tehneet noista molemmista marine versioita, venekäytössä jopa 300hp tehoja, mutta eipä taida autoihin sellaisia monestikkaan sovitettu. Tuollainen 6.5 on kyllä suht helppo ahtaa ja kestääkin vähä enempi painetta kun vanha 6.2, vaikka siihenkin saanut bolt-on sarjoja. 6.5 kone on muuten vieläkin, käsittääkseni tuotannossa. H1 tai siis HMVV:ssä käytössä! JOkunen vuosi sitten jenkkien ebay oli täynnä turbottomia 6.2 ja 6.5 koneita, kun päivittivät vanhat autot, jotka varastoissa seisseet, 6.5td koneelle. Niin ja sitten 2001 tuli GM:n Duramax koneet. Niissähän on Boschin commonrail ruiskut ja tehoja 300-400hp. Riippuen vuosimallista. Suomessa ei paljoakaan taida noita koneita olla irtomyynnissä ja jenkkien ebayssakin hintaa on 5000-7000$! Vertailun vuoksi, 6.2 siellä 300-3000$ Hups! tulipas kirjoteltua taas pitkä juttu! ihan pikasesti piti vastailla...Pitäsköhä huomenna pistaa chevy käyntii talven jäljiltä ja kuunnella hörinää :D kuten tuossa alla: http://www.youtube.com/watch?v=yp4mZaXEVOk |
|
Sivu luotu: 02:57 (GMT +2). |