![]() |
ihannoidaan sitä omaa ja ainoaa oikeaa merkkiä...
Lainaus:
Edit/jp: siirretty sinne minne kuuluu eli sitsättiin. Topkin otsikointi tässä on minun valitsema, löytyi kuvaava teksti yhdestä näistä siirretyistä viesteistä. |
Lainaus:
Samoja ongelmia on aina ollut jokaisella automerkillä. Miksi kukaan osti aikoinaan Pajeroita kun niistä meni kansia halki tai HJ Toyotia kun niistä poiki laatkoita? ;) Miksi täällä ei puhuta 2000-luvun Pajeroiden syöttöpumppuongelmista,tai vaikka Suzuki Vitaroiden lohkojen halkeamisista? ;) Tai miksi kannattaa kunnostaa jotain läpimätiä Japsimaastureita,eikö ne kannattaisi jo paalata pois rumentamasta katukuvaa? ;) Ja unohtui mainita vielä HDJ Toyotien koneiden laakeriongelmat ;) Olisko niin että Japsimaasturimiehet vaan nöyrästi pitävät suunsa supussa,jos oma "maailman paras maasturi" kumminkin leviää käsiin? ;) |
Lainaus:
Se on sitä kun ruusunpunaisten silmälasien takaa ihannoidaan sitä omaa ja ainoaa oikeaa merkkiä..... |
ennenkö alatte kiihkoileen taas samasta aiheesta, niin söörtsillä kehiin ne vahnatkin vastaavat loputtomat väännöt tästä aiheesta ;)
|
Tervehdys!
Olikos Nissanin 2000- luvun Navara ym. koneissa hieman jotakin totaalituhoa tyyppivikana? Hilukseistahan on mennyt jakiksia joo...o Vanhemmista King Capeista urakointikäytössä napsui ties mitä voimansiirrosta...eikä osia enää tahdo löytyä. Vaikka Brittiauto onkin puolivalmis rakennussarja kun sen kaupasta ostaa (etenkin Defender), niin osat siihen eivät maksa maltaita ja niitä todellakin on saatavana ihan kaikkia osia tuosta vaan, toisin kuin japskeihin. Tyypillistä Japsimaasturikuskeissa onkin, että armoa anelemalla täytyy osat hankkia JOS vain jostakin löytyy. Kun ikää on >10 v niin alkaa olla osat kiven alla ja sopivuus tarkastetaan sarjanumerosta jos sopii sittenkään. TT |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mulla on mennyt eri mallisista Toyotista joitakin murrosniveliä. On ne kaikki paskoja.
|
Just tällästä paskaa tää palsta onkin kaivannut jo pitkään ;):rolleyes::D
|
Kun vaihtaa automerkkiä riittävän usein, niin ei tule yhtä suosikkia. Itsellä on ollut siviiliajossa aikajärjestyksessä Morris, Fiat, Opel, Honda, Opel, Peugeot ja Suzuki. Kaikilla noilla on päästy aina perille, ihme ja kumma.
En nyt sanoisi, että englantilainen tai italialainen auto olisi kauheasti paljon huonompi kuin ranskalainen tai saksalainen. Paras auto noista on ollut Japanin poikien Suzuki mutta niinhän sen pitääkin olla, uusin kun on. Ja onhan se ainoa neliveto noista :D |
kevyt provo
Sittenkun muistetaan se,että,auto alkaa A:kirjaimella,eli Audi tai Amerikkalainen.
Ja pidetään myös se mielessä,että Ladakin on länsi "auto",kun Japanista katsoo |
Onko muuten missään autossa mitään rajoitinta tai varotinta liian suurella vaihteella vedättämiseen?
|
siinä penkin ja ratinvälissä on se anturi jonka pitäs kertoa
|
Lainaus:
|
Tuo oman merkin ja mallin ihannointi perustuu tietysti monella ihan satojentuhansien kilometrien kokemukseen ja toisaalta tuhansien tai kymmenientuhansien eurojen menetyksien tuomaan karuun varmuuteen.
Oma lukunsa ovat tietysti huhut, juorut ja ennakkoluulot, jotka leijuvat useimpien autojen ympärillä. Esim Rangen vetarit ei kestä, G-mesen etukardaani pyörii väärään suuntaan, Suzuki sammuu ja menee vaan huudattamalla. Mielikuvilla saadaan mollattua toista merkkiä, jolle on ehkä joskus safarilla joutunut antautumaan. Ja pikku rakentelullahan kaikista yllämainituistakin saa toimivia, tuskin mikään auto on sellaisenaan valmis maastoajeluun. Niin nuo englantilaiset ehkä parhaita. Niillä pääsee syvälle metsän siimekseen ja sinne ... sori en vaan malttanut. |
Lainaus:
|
tosi kätevää ku osataa tehä valoja kojetaulu täytee mut ei sellasta laatikkoa mitkä kestää
|
Lainaus:
|
miks lässytettä tommosta paskaa köyhät, koska rahamiellä on ihan sama pikä hajoo ne menee ostaa uuden ja ajelee menee paskat jää teille köyhille käsiin ja valitus alkaa, onko teistä kukaan käyny ostaa myyntihallista uutta niin ku ne tekee, vitun visasta valittaa loppuunajetun auton kestävyydestä....,vitun urpot
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ihme ääliöitä tännekkin eksyy viisauksiaan laukomaan... |
Lainaus:
Hölmö..! |
Lainaus:
Mulla kai kehitys mennyt siihen suuntaan että en osaa vaihtaa, kun nyt on kummatkin autot sellaisia, vaikka joskus aattelin, että ei automaattia ei... Vaan onpa samaa ongelmaa automaateissakin kai. Just hommaamani käyttiksen bensaversioissa on peräkärryn vetämistä varten erillinen nappi, joka oletettavasti tekee sen, että vaihtaa myöhemmin. Tässä diisselissä sitä ei ole kuitenkaan. Liekö sitten vaihteisto vahvempi? |
Kai japsit on ajatellu että vain jenkit on niin tyhmiä ettei osaa vaihtaa vaihteita, ja sitäpaitsi meidän isä on vahvempi kuin teidän isä!
|
Toivottavasti tästä väittelystä sitten löytyy se täydellinen ajopeli!
Ja vielä kun joku lupaa ottaa vastuun suosituksistaan(maksaa kulut jos asia ei olekaan niin kuin väitti), niin voin hommata tällaisen täydellisen ajokin, joka ei säry tai ruostu tai...... Kaiken oon saanu hajalle ja ihan yllättävistä paikoista jotkut kestää kauemmin kuin toiset! Lisätään tähän soppaan: Tojotissa on ilmeisen heikot vetarit. -sain katkaistua BJ:stä takavetarin tasaisella asfaltilla!(aussielocker ja metsäkäyttö ei voi vaikuttaa) -sain katkaistua myös HJ-61 takavetarin....(kumipoltto 34" tsl ss:llä ja mittarissa olevilla 700tkm ei ole varmaam osuutta asiaan) ja jhoo ei tossa mitään järkee oo vaan ei useimmissa muissakaan mun auto on parempi jutuissa! Väitän että kaikki ne särkyy kun.... |
tuommoinen valo mikä käskee vaihdetta vaihtamaan on juurikin sitä varten että se suojelee laatikkoa käyttäjältä, kuten joku jo mainitsi. uusissa transeteissa on myös sama. se vaan johtuu siitä kun joku ostaa nykydiisslein ja mouruutta ajaa sillä 3akselisella vaihdelaatikolla 6vaihteella jo 60vauhdissa ja sanoo pistävän pienemmän pykälän heti kun kone rupeaa rynkyttämään mouruamaan kuin joskus 80luvulla. ei hirveesti saata saada kutosen akseli enää siitä roiskevoitelua niin siinäpä se laatikon taru olikin. sitten mesotaan kun laatikko hajoo ja ihmetellään kun ei ennenvahnaan ne 4vaihteiset temppuillu.. ittekäkin hirvittää ajaa t5 6vaihteella ennen 100kmh jotenkin järjen vastaista, eikä sitä taideta edes suositella.
|
Toyota on paras:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Orginaali Toyotahan on autojen lauantai-makkara.
Ajaa asiansa mutta tasasta ja tylsää. Rakennetut ja top of model mallit sit erikseen... |
Vai oikea automerkki
Maatureissa pysyttelen jostain syystä Jeepissä, vaikka siinä niitä vikojakin on, niin pystyy aina korjaamaan kohtuullisen edullisesti.
Tuolla minunkin XJ:llä 413000km mittarissa vm. 1990 ja hyvin toimii. Syksyllä meni sitten alkuperäiset yläpalloniveletkin vaihtoon, no samalla vaihdettiin kaikki muutkin nivelet. Tuleehan siihen kaikenmoista, mutta kun on Suomessa tuo Jamant, ei ole huolen häivää, siltä löytyy aina hyviä neuvoja, samoin TimoL ja muutkin Jeeppi asiantuntijat, IKINÄ ei ole tullut mieleenkään vaihtaa johonkin muuhun maasturiin. No taas nuo normi henkilöautot tuntuu vievän aikas rutkasti rahaa, Volvo V70:nen on tänä vuonna jo vienyt yli 1500€ ja nyt ollaan vasta helmikuun lopulla, plus vakuutusmaksut ja bensat, öljyt y.m.s. P.S Volvo menee luiskaan ja tilalle tulee vm. 1972 tai vanhempi Jenkki, niihin ei osat maksa paljon mitään. Bensan kulutuksella ei ole mitään väliä, kun kokonaiskustannukset näyttää noilla uusilla alle 5 - 10 vuotta nuoremmilla olevan vuodessa eri tuhatluvuilla. |
Kyllä mie sanosin että tuolta -80 luvulta kun katellaan noida varsin diisel volkkareita niin ei autot parane! Muut on silkkaa paskaa.
|
Lainaus:
Kai se pienillä kierroksilla koneen kiusaminen on säästöä jollekin, joka vaihtaa autonsa uuten aina parin-kolmen vuoden välein. Koneen ryytyminen ei haittaa, kun se on jonkun muun huolia. Hälläväli kun saa muutaman desin kulutuksesta pois. |
Asiastahan on ihan kiva vääntää mutta sisimmässään jokainen sen tietää,sanoohan sen vanha sloganikin:"Toyota ylivoimaa"
|
Lainaus:
Olen omistanut vuosien varrella varmaan lähemmäs sata autoa,mutta niistä paria Toyota merkkistä olen ylivoimaisesti eniten joutunut hitsaamaan :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48267 |
Lainaus:
|
Toyota rules!
|
|
Patrol on panettelematta paras!! :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=75352 |
Jaa että parastako täällä alettiin etsimään...
No ilmotelkaa kun löydätte, veikkaan jotta muutama reply menee ennenkuin ratkaisu löytyy... Mutta kattelkaa kenen tuotantomallit on hyviksi rakennettu ja vuosien mittaan vain lakien takia muutettu niitä vastaamaan tosta ny kaks löytys - Land Rover Defender - Jeep CJ5 ja sen jatkeet--> tuohon 2000 vuoteen asti, sit seki muuttuu " Hello Shitty"-maasturix urbaaneille asiakkaille Ja tuollanenki juttu tuli mieleen kouluajoilta: "lämpö menee ylös, vesi tulee alas ja kaikki hajoaa joskus" |
Lainaus:
|
Originelli Toyotahan on suora kopio jeepistä. Toyota on aina seurannut muiden jalanjäkiä, en tiedä ovatko ovatko ne mitään keksineet itse.
Ensimmäiset Toyotat oli täysin samaa tyyliä, mitä ensimmäiset jeepit ja land roverit. Kun GR Patukkaan ja RR:ään tuli hyväksi havaitut kierrejouset, tuli tojotan 80:iin kierrejouset. Kun Pajerossa oli riskukeula, tuli se myös 90 LC:eehen, joka oli kuin suora kopio vanhasta pajerosta, ehkä jopa parempi! Toyota on siis sellainen varma peruslaite. Sanoisin, että "luotettavuus" kuva perustuu juurikin siihen, etteivät he ole missään asiassa etulinjassa tai edelläkävijöitä. Vaan rauhassa totuttelevat ja valitsevat sitten tapansa suhata, vielä jopa hieman parannellen esikuviaan. :) Harmi jos asiat olisivat kuten aloittaja haluaa, ja Land Roverit olisivat jääneet ihmisiltä kokonaan ostamatta, veikkaisin, että olisi saattanut Toyotankin maasturit jäädä kokonaan valmistamatta, ilman länsimaisia esikuvia. Että se siitä, Toyotasta. |
ja taas nyybi tietää .... otappa ny selvää mikä jojotan malli oli ensimmäinen kierrejousilla minä vuonna ja oliko? ennen nissania?(en tiiä enkä välitä) sama tuosta risukeulasta...(jota en maastoon kovin kestävänä ratkaisuna pidä)... tais muuten kinkkukaapissa olla risu ennen hiluxia...
Hyväksi havaitun ratkaisun käyttäminen on mielestäni hyvinkin perusteltua ja järkevää.... keltähän kaikki muut automerkit kopioinu jotta käytetään pultteja osien kasauksessa vaikka kaiken voisi näppärästi hitsata kasaan..... kaikki autot on paskoja. vaan susnukissa on taas kardaanit ja lumilentää!! |
Saisko ton "Pete":n hymiön vielä isompana, jäi niin pieneksi ruudulle??
Joskus te vääräuskoiset ymmärrätte ymmärtämättömyytenne ja liitytte hassujen LR-tuotteiden sivistävään maailmaan. ;) |
onko niitä hyviä autoja olemassa :confused:
jos on niin ei vissiin ole sattunut kohalle mut kyllä ruletan noita jenkki autoja niinlä on vaan niin mukava viilistellä |
Lainaus:
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hp...99&oe=557D0662 Istuis muuten von lekan "millä autolla toivoisit vävykokelaan tulevan hakemaan tytärtäsi" vai mikä se oli.. threadiin kanssa.:D:eek: |
Aja millä ajat kunhan ajat. Itsellä ei ole mitään merkkiä vastaan. Ollut opelia,mersua,audia,volvoa,chevyä,toyotaa,nissania ,mazdaa,fordi,vw.tä,fiiattia,ivecoa,scaniaa ja jokunen taisi unohtua vielä. Ehkä suupielet saa vähän nykimään ainainen toisten vehkeiden mollaus. olen pistänyt sen kateuden ja tietämättömyyden piikkiin..
|
Oon huomannu itsestäni että eniten mun tulee mollattua just sitä värkkiä joka kulloinkin on alla.:D
On ainakin tiedot ajan tasalla, niin voi antaa ihan suoralta kädeltä tulla..:rolleyes: |
Itse kans nykyään kriittinen omiin autoihin.
Vituttaa jotka ei osaa sanoa huonoa omista autoista. |
Lainaus:
|
Datsuni tai toyota. isän bensa hiluxsissa ei mitään vikaa. kaikkk autot meijjän perheessä on toyotia ollut kestävyyden takia. paitsi nyt mulla on Datsun :D :D :D
|
Pihalla 2 tojotaa ja 1 volksvageni ,kyllähän nuilla pääsee tarpeelliset liikkumiset kulukemaan....
|
Ei tu kauheest mielee ihannoida omaa ku on tässä viimevuodet tullu seurattuu miten paljo paremmin niillä ainoilla oikeilla pyyhkii.
|
On kahdenlaisia Autoja.
1. Uusia mersuja. 2. Vanhoja mersuja. |
Lainaus:
|
|
Mistä sen näkee, että toi kaveri on lantikkamies :D
|
Höh....
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
"Land Rover"....
Lainaus:
|
Sivu luotu: 21:35 (GMT +2). |