![]() |
Mitsubishi "Napero"
Ajattelin omasta pajerostani tekaista projektitopicin, tämän mallin pajeroita ei vielä ainakaan tällä palstalla ole hirveänä rakenneltuna näkynyt. Auto on itselleni ensimmäinen vähän korkeampi neliveto, alkoi nuo isoilla vanteilla varustetut matalat lasikuituvehkeet käymään liian "hienoiksi" omiin käyttötarkotuksiin joten tälläinen pajero ollut kattelussa jo pari vuotta. Nyt sitten yhdessä autokaupassa tämmönen sattu tulemaan alkutalvesta!
Auto on siis Mitsubishi Pajero vuosimallia 92, 2.5tdic manuaali. Mittariin kertynyt jo 530tkm mutta erittäin hyväkuntoinen kilometreihin nähden. Vastaavissa pajeroissa joita kattelin olit korit ja rungot ihan läpimätiä. Runko tässä on ihan terve ja korikin vallan hyvä, ainut ruostevaurio jonka löysin löytyy vasemman etukaaren levikkeen alta. Taitaa olla nuo levikkeiden aluset melko tyypillisiä pesimispaikkoja :D Edellisen omistajan puheiden mukaan konekkin on jo kertaalleen vaihdettu hieman yli 100tkm ajettuun ja laatikkoihin tehty kalliit rempat. Kone kyllä pelaa erittäin hyvin ja laatikotkaan ei turhaan kitise. Tältä se näytti kun se haettiin: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._2739280_n.jpg Autoon ruvettiin heti tekeen pieniä hankintoja. Tilasin palstalaiselta (en enää muista nimeä) 70mm korinkorotuskilkkeet ja Black_Bearilta hain 35" Mudterrainit. Mudterrainit nyt eivät sopineet viereenkään ennen korotuksia :D Joululomalla nakattiin kaverin kanssa korinkorotus paikolleen ja sen jälkeen testailin hieman 35" mutikoita alle, piti levikkeitäkin karsia että sopi pyöriin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74419 http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._3712969_n.jpg Menohalut mutikoilla hangessa ei ollut kovin kovat, lähdin pellolle koittaa ja ei pitkälle päässyt että kävi näin: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._5407556_n.jpg Mudterrainit möin pois liian suuren koon ja sileän kuvion vuoksi, nyt kattelussa 33x12.5x15 kumit. Kumho KL71 vaikuttais aika asialliselta renkaalta ja niitä saakin oikeista paikoista aika edukkaasti! :) Jatketaan juttua aina kun uutta asiaa kertyy! |
Autoon löytyy valoiksi muutama nordicin ja hellan työvalo ja yhet isot hellan lisäpitkät keulaan. Xenonia löytyy lyhyistä, pitkistä, lisäpitkistä ja työvaloista. Yksiin työvaloihin tilasin koikaksi ledipolttimot.
Yksi viikonloppu aloitin tekeen safaritelinettä katolle, tästä kuvia myöhemmin kun se kerkeää hiukan enemmän valmistua! Tallissa makaa erillaista palkkia sun muuta rautaa puskuri ja helmatarvikkeiksi, eteen tarkoitus tehdä tukeva vinssipuskuri, taakse palkkipuskuri ja palkkihelmat. Pari viikkoa takaperin hain GR-patrollin takajouset korotusjousiksi taakse, huhujen mukaan pitäis nousta jonkinverran. Pitemmät iskarit pitäis hankkia, sekä keulaa saada ylöspäin. Vinkit keulan nostoon ja pitempien iskareiden hankintaan ois enemmän kuin tervetulleita! Voimaakin pitäis saada lisää pikkusen. Ajattelin lähtä hakemaan sitä hieman lisää tekemällä suoran 3" röörin, vaihtamalla hieman pätevämmän välärin ja asettamalla se keulalle pois koneen lämmöstä, syöttöjä "sopivasti" lisää ja ahtoja hieman nostamalla. Vai löytyykö parempia vaihtoehtoja? :D |
Lainaus:
Onko tässä superselect-jakis? |
Liekkö tuossa syy "karkeammille" renkailla? ^^
|
päivittelehän kun uutta osaa tulee, mukava välillä pajenki projekteja lueskella.
|
Tänään tekasin toisen päädyn safaritelineeseen. Tässä ois jokunen kuva, jos huomenna vielä sais hitsailtua pitkittäisen pätkät kiinni!
http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...JPG/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...JPG/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...JPG/_small.jpg |
ens viikonloppuna jos tämän sais sitten loppuun rakennettua...
http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...PG/_medium.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...PG/_medium.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...PG/_medium.jpg PS. jos joku tarvii tuommosia vanteita ja hyviä nastakumeja niin tuossa ois ylimääräsenä tämän talven ajetut! |
mitähän kumit/ vanteet kustantaa? ja koko kiinnostaa kanssa.
|
tuo lumi tahtoo olla siitä tympeetä että ei pidä mitään, mutta vastustaa silti etenemistä / nostaa renkaat ilmaan kun pakkautuu akselistojen alle
|
Tuli hommattua tähän warnin vinssiki.. Tänä viikonloppuna jos sais tehtyä vielä vähän tuota safaritellinkiä ja alotettua palkkipuskureita niin asiat ei ois yhtään huonolla mallilla ^^
|
Tuli tänään vähän värkättyä ja samalla testailin uuden puhelimen kameraa, kuvat vähän huonoja :D
Vielä jos jonku pätkän tähän hitsais niin se ois valmis, jää kuitenki tauvolle tuon rakentelu vähäksi aikaa kun tärkeempiäki projekteja.. http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero/SNC00008.jpg/full Tulee tuolla tavalla aika ylös tuo teline, mutta haitanneeko tuo.. Voi olla että pitää modata noita "telineitä" että sais lähemmäs kattoa tuon.. http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero/SNC00012.jpg/full NYT ois sitten visainen kysymys :D purin tänään tuon etupuskurin ja tuossa nuo vakio kiinnityspalikat tulee aikas fiksusti että ei muuta ku palkki päälle ja puskuri ois valmis.. Mutta kestääkö nuo kun ovat noin hepposta tavaraa vai pitäiskö hitsata vahviketta? http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero/SNC00019.jpg/full |
Tänään tuli Warni! Huomenna ruvetaan istutteleen keulalle!
|
Tämmöstä tänään...
http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...PG/_medium.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...PG/_medium.jpg Täpit näyttää kauheilta kun ovat hitsattu täytelangalla.. Kaasu loppu :( |
Tuon verran sain tänään aikaseksi.. Vielä muutama levyslaissi pitää keksiä vavikkeeksi tuohon, mutta ite muoto on kutakuinki tuo. Vielä en tiiä laitanko reiät levyllä umpeen, vois olla siistimpi mutta sitten ei sais maastotunkkia ujutettua mihinkään.
http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...pg/_medium.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...pg/_medium.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...pg/_medium.jpg |
Tämän verran sain tänä lauantaina aikaseksi!
http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg Vakio karjapuskuri tulee tuohon päälle.. Tosin pitää jokunen sentti puottaa vakio kiinnikkeitä uuden etupuskurin kans! http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg |
Lainaus:
|
ajattelin tehdä tunkkiin semmosen "adapterin".. oisko tuo aivan paska idea?
|
hyvän näköne puskin! ja joo jätä jotku reiät tunkille. tos kettu kakkosessa on pelkät putki puskurit ja aika anaalista tunkkailla ku luistaa välil.. paitsi isosta sakkelista saa kans tunkin kikkelin hyvi kiinni.
|
Hienoa et näistäkin joku laittaa selvittelyä rakenteluista. Itelläkin samanlaista rakentelua tismalleen saman mallisesta naperosta. Jotai on tullu tehtyäkkin :) ja kun sais vaan tarpeeks itestä irti ni 33" vaihtuu 37"
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Perjantaina alkaa korin korotus ja tästä olis kivaa saada tietoa lisää. Taitaa olla paras ruveta tekee omaa projekti juttua. Näitä B-luokan :) paheroita ei liiemmälti ole rakenneltu, ainakaan julkisesti. Tänkin topicin pajero aika siistin näköinen korotuksen jälkeen. Mut juttua sen enempää ei ole esim. korottamisesta tai akselistojen korottamisesta ku tuskin kukaan ei oo sitä tehny..........vielä! Oon bongannu kyllä akseliston korotus-sarjan 2600e hintaan eli ei kiitos mulle tollasta. |
Korotuksesta löytyy juttu 4x4 lehdestä...
Lainaus:
Edesmennyt 4x4 lehti ja siitä nro. 4 / 04 |
Lainaus:
|
Mitä tapahtui alkuperäiselle etupuskurille? Olis tarvetta kuskinpuolen päädylle..tai mikä se nyt onkaan....
|
Lainaus:
|
itelläki kiinnostais tuo sama homma. pistätkö mulle samaista yv:tä :)
|
Olisko ollut viimeisiä 4x4 lehtiä missä oli uusintana noita alkupään juttuja.
|
Selailin just lehdestä tuon jutun läpi, ei mitään ihmeellistä. Pätkä 70mm nylon tankoa Etolasta, siitä 50mm korkeita pätkiä 12kpl, 50mm pidemmät pultit. Pätkät korin ja alkuperäisen kumityynyn väliin ja pidemmillä pulteilla kiinni. Jarruputkia piti pikkasen venyttää konetilasta, samoin ohjaustehostimen letkuja ja takapuskuria valoineen nostaa samat 50mm. Alustalle jutussa ei tehty muuta kuin vaihdettiin Omen iskarit.
|
edellä mainitut tehty, pitemmät iskarit pitäis vielä laittaa kun jostain halvat kekkasis
|
Dodiin tänään hain 33x12.5x15 mutikat 8" valsseilla ja pulttasin alle. Huomenissa saa puskurit ja levikkeet väriä. Pitää laittaa taas kuvia kunhan on vähän edistynyt.. Vinssi pitäis ruveta huoltaan.. Mitä vaseliiniä siihen kannattaa tukkia?
|
Ni nyt ois saatu taas jotain aikaseksi. Etupuskuri ja vinssi heitetty paikolleen, vinssin myös huolsin samoilla tulilla. Levikkeet maalasin ja nakkasin takas paikolleen..
http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg |
Siistin näkönen pajero.
|
Joo, kiva katella ku näitäkin tuunataan.
|
Hyvin kulki napero märällä pellolla!
http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg Löytyhän tästäki autosta ruostetta! Tuohon pistin pikku paikan: http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg Tässä on vähän tehty toisenki autonrakentelu tyylin juttuja tähänki autoon. Näiden vaimennuksien lisäksi kaapelit ois vedelty. http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Pajero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Pajero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Pajero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Pajero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Pajero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Pajero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Pajero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Pajero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Pajero...jpg/_small.jpg Jos jollain tällä palstalla kiinnostaa niin: Soitin: Alpinen vähän vanhempi mp3 mankka Akusto: Optima yellowtop 1x75ah ja 2x55ah Päätteet: Cerwin-vega 400.4 ja Helix Competition SPXL Etuovet: MTX 6.5" erkka tuplamideillä Takaposkissa: Cerwin-Vega CS65 Bassot: Cerwin-Vega stroker 12d2 x2 Johotuksissa 50:stä kuparia ja streetwiresin rca:ta |
Pitkästä aikaa jotain näkyvää saatu aikaseksi! Nyt alkais oleen pajero muutoskatastus kunnossa.
http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg Hiekkapuhalsin perseen ja maalasin ferrexillä. Leditakavalot yms Valoille jos tekis vielä jotku suojaraudat ettei heti mene paskaksi. Ja koukku lähtee kyllä veks, sehän on muuten kiinni joka ojan ylityksessä. Kulkee tietenki mukana jos tarttee kärryä kiskoa. On sen verran nopsa pultata paikolleen.. |
Pientä taas värkätty..
Vanteet hiekkapuhalsin ja maalasin ferrexillä, eestä vääntösauvat kiritty tappiin.. Nousi keula oikeestaan korkeemmalle mitä perä :rolleyes: On mulla onneksi nuo pitemmät jouset taakse niin täytyy ne heittää paikolleen kuhan saisin aikaseksi käytyä muutoskatsastaa tuon :) Pistetään myöhemmin illalla vaikka kuviaki! |
Siistin näköinen etupuskuri. Itsekkin tullut tuohon omaan pajeroon laitettua vähän hifiä ku eihän nämä oikeita maastureita ole:D Ja sitten samalla vähän kysellä että kiinnostaisko 2.7 tulla ajelemaan ouluun? http://forums.offipalsta.com/showthr...756#post778756
|
ei ole aikaa eikä auto vielä oikeen ajelu kunnossakaan täysin :)
Tässä nyt se luvattu kuva ^^ http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...PG/_medium.jpg |
Etupää
Kokeilitko miten etupää menetti ne vähätkin joustonsa kun noin olet etupään ylös ruuvaillut.
|
sisään ei jousta yhtään ainakaan :D aika kolikolikärry tuntuu olevan
|
Lainaus:
|
melkeen joutuu tänään pikkasen ottaan takasi että ei ihan makaa kumien varassa :)
|
Minkä verran muuten vetelee noilla vanteilla/renkailla? Paljonko noissa on offset? Näyttää aika ulos tuovan renkaat.
Tuntuu että oma on turhan hakeva jo noilla 265/75R15 kumeilla alkuperäisillä vanteilla... Saattaa kyllä olla veteliä ripustuksien kumejakin:o HDJ:ssä mulla oli aikanaan 33/12.5R15 kumit -44 offsetin vanteilla ja se löysi kanssa kaikki mahdolliset urat ja tien kaltevuudet:mad: |
ET varmaan jotain -20 pintaan, rengas pullistelee levikkeiden yli mutta kuvio jää sisälle. Niin kait se on laillinenkin? O_o Ite oikeastaan yllätyin että kuinka hyvä tuo on vielä ajaa, kehtais ajaa pitempääki matkaa! Ei mun mielestä vetele mitenkään häiritsevästi.
|
Nyt on kaikki muutokset otteessa! Ei paljo inssi autoa katellu, meni melkeen niin että kerroin mitä oon tehny niin merkkasi otteeseen :D
No mutta tänään tekasin tämmöstä. Eli tuommonen "pohjapanssari", materiaalina 6mm jotain muovia joista tekevät mönkiöihin ja muihin vehkeisiin pohjapanssareita. Ihan vaan sen takia ettei lumi ja liejupaska pääse tuosta isosta aukosta akseliston päälle ja konehuoneeseen. http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...pg/_medium.jpg |
Missäs käytit leimalla..?
|
Kempeleessä siinnä zatelliitissa, sille ukolle ois saanu isommatki kumit muutoskatastettua! Ei sillä palio vemicin laput kiinnostanu, katto vaan että mikäs tämä on ja nakkas pois :D
|
Lainaus:
|
Voin kyllä suositella! Tais olla oulunseudun halvin muutoskatsastus, 106€. Sieltä Paavolasta kyllä melkeen sama ajella ylivieskaan, siellä ois ollu 45€ :D
|
Ei ylivieskaan.. Huonoja kokemuksia.. :D Raahessa oon paljon käyttäny ja kyl se laatukatsastus on kohtuu edullinen ja järkipaikka..
|
Lainaus:
http://www.laatukatsastus.fi/henkilokunta.html |
Lainaus:
|
Nyt tämä poika pääsi pois intin leivistä! Eli nyt on enemmän aikaa tällekkin!
Hieman on vielä rapula perjantain-maanantain välisestä yöstä :rolleyes:, mutta tämän verran saatiin aikaan tänään! :D http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...pg/_medium.jpg Vanteen maalasin mattamustaksi niinku kaiken muunki, renkaana 33x13.5x15 muzzilla. Kuvassa myös uusi 60" maastotunkki joka tuli kyllä tarpeeseen. Ja tämä tunkki on niitä 49€ halpoja tunkkeja, pelasi ainaki ihan hyvin mitä persettä ja keulaa vähän pihalla tunkkasin! Kiitokset MPartylle Mudzillasta, RR&L:lle vanteesta ja MakeO:lle maastotunkista, pylpyrästä ja puunsuojaliinasta! |
Tänään kulta sai uudet etupyöränlaakerit kun luulin että "jurina" ja volina johtuu niistä. Kääntäessä volisee ja suoraan ajaessa lattiassa tuntuu jurruutus. Mikä vois olla :confused:
|
Tekasin tuommosen lootan tuohon että saa takajalkotilatkin hyötykäyttöön! Siihen tulee vielä kansi päälle niin poijjat saa istua siinnä pyynnissä!
http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg Ja tuunasin konehuonetta!! :D Vapari ja uus huohotus! http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg |
Lainaus:
|
Ei vielä, en ole kyllä ajanu muutamaan päivään.. Isäntä kävi kärryä sillä vähän kiskoon ja meinasi että rupesi jollottamaan nyt suoraa ajattaessa ihan vitusti O_o
|
Missäs kunnossa on takalaakerit?
|
Niitä en oo kehannu huvikseen ruveta vaihteleen, ootetaan että sippaavat.
Tänään sai sen verran aikaseksi että etu ja takaperässä on uudet öljyt (vaikka ne on vaihettu edellisen omistajan toimesta joku 5tkm sitten) ihan varmuuden vuoksi ja laskin vanhat nesteet ja puhdistusaineet jäähdytysjärjestelmästä pois ja pistin uudet sisään! Vielä jos sais perien huohotukset vedettyä johonki ylös.. Ovat vaan aika vittumaiset nipat että voi olla ongelmallista saada letkua kiinni.. |
Lainaus:
|
Voisko kuulua kardaanista
|
jos en ihan väärin muista niin kaverin vastaavassa naperossa oli mennyt väljäksi skardaanin liuku, eikös se ole siinä jakolaatikossa itsessään? joko se ulis perkeleesti tai aloitti helvetinmoisen täristyksen, mutta siellä se vika oli
|
ounou :S
No mutta kuitenki, onkohan mulla liikaa ylimäärästä aikaa kun näin rapulapäivänä VAHASIN pajeron :D Ja laitoin mää siihen eteen roiskeläpät ja muutaman tarran :D http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg Käytiin me kuitenki sorsalammella pyörähtään niin se onneksi taas sotkeentu :) |
Tänään olinki eka kertaa kaataa tämän! Ajoin vähän turhan ison kiven päälle uimamontulla, ei ollu kaukana.
Mittailtiin tänään että miten mahtuis 35:set pyöriin jos sellaiset ens kesäksi laittais... Eivät taida mahtua, ainakaan noilla vakio levikkeillä. Onko kellään ollu 35":sia gen2 pajerossa noilla vakio levikkeillä? Miten ootte saanu mahtuun? Itellä käväsi alla sillon talvella, eivätkö sopinu pyöriin. Mutta sillon ei ollu vielä keulaa "korotettu" |
Oliko edes nättejä tyttöjä uimassa, oisit ainaki saanu henkistä ensiapua kaatoon.:D
|
Ootkos katellu kartaanin ristikot ettei oo välystä?
Pitäs perkele joku vkl saaha aikaseksi ja tulla kattoon naperoa ihan livenä. Jos ei muuten nii vähä syssymmällä viimmestään. |
Ei ollu tyttösiä :( Alahhan Juuso jo tulla pyörähtään kahvilla!
|
Lainaus:
Vanteet 15x10 ET0. Tuossa kuva: http://www.offroadpaja.fi/Apu/Tapaht...9_I/130_12.jpg |
Oishan ne vähän miehekkäämmät, ovat niin pienet nuo 33":set. Kulkee kyllä noilla 33":sillaki jo liian lujaa pikkuykkösellä, ainaki mun mielestä
|
Niinhän se kulkee. Mulla on jakiksen rattaat vaihdettu, hidas puoli 3.1 (vakio 1.9).
Käytän isompia renkaita kuitenkin vaan safareilla, jaksaa vetää traileria sit paremmin. |
Viikonlopun aikana kulta sai H4 K4300 xenonit keulille ja taaksekkin roiskeläpät! :D
|
Tämmöstä tuuninkia tuli nyt tehtyä :D
Tommonen bilteman kytkinpaneeli valoja yms varten.. Ja siihen kylkeen 2,5" smoke ahtomittari ja jännitenäyttö http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg |
Ei hyvänen aika, oot menny poistamaan tuikitarpeelliset lisämittarit ilman lämpötilasta ja ilmanpaineesta!:D
Onko muuten valoille releet tungettu minne, vai onko vasta kytkimet paikallaan? |
Ei ollut niitä pallukoita edes ostettaessa :) Voisin kyllä ostaa sen kolmen pallon hässäkän jos joltain se löytyisi... Releet ja lisä sulakeboxi tulee vakio sulakeboxin viereen kuskin jalkotilaan..
|
Olihan tuo sun Naapero siistin näköinen luonnossa kun eilen näin.. Ajelin Jenkki Jontikalla vijlakuormaa Siikajoelle päin.. Tunnisti autos hyvin kyl.. :D
|
Joo taisin ajella perässä ja olla jahtihommissa :D
|
Pimiä on tulossa :eek:
Tuolta jalkotilasta löyty paikka releille ja sulakeboxille.. Sijoittelu ehkä vähän perseestä mutta liitokset tein kuitenki kerranki huolella :D Ensin puristelin apikot ja kolvasin piuhat niihin, sitten vielä kutistesukat päälle.. http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...pg/_medium.jpg Rupesin sommitteleen noita työvaloja katolle... Valotki on budjettiratkasu niinku tässä projektissa kaikki muuki. Edessä 2kpl nordiceja xenonisatsilla ja 2kpl paikallisen rautakauppiaan xenon työvaloja (edullisimmat mitä olen ikinä nähnyt :D) Takana 2kpl helloja ledipolttimoilla (vaihtuu johonki ihan muuhun) ja 1kpl nordiceja normi hehkulla. Taakse jos vielä laittais suoraan sivulle motonetin ledi työvalot. Tulee aika monenmoista valoa.. :) http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...pg/_medium.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...pg/_medium.jpg http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...pg/_medium.jpg |
Alko vituttaan tuo perän korkeus niin illalla rupesin laittaan pajeroon pitempiä jousia taakse, nousi just haluttuun korkeuteen.. Aivan hirviä homma vaan oli punoa nuo jouset paikolleen kun vakioitakaan meinannu pois saada...
Tässä hieman kuvaa jousien pituuserosta. http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...g/_smaller.jpg |
Niin ja vielä, tänään sain vision että jos tuohon louskuun laittais jäykän akselin eteen? O_o Mitä tarvis että sais leimattua? Mikä sinne helpoiten istuis?
|
Lukase tästä lakivaatimuksia: http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...+muutokset.htm
Eli tuolta otettuna mitat ei saa muuttua, kiinnitykset oltava luotettavia, akseli tehasvalmisteinen ja akseli on oltava tarkotettu alunperin vähintään yhtä suuren akselimassan omaavaan autoon. Tuon lisäksi löytyy sivun perältä tälläinen tieto: "Erillisjousitetun taka-akselin vaihtamista jäykkään taka-akseliin ei voida hyväksyä muutoskatsastuksessa ellei muutokselle ole myönnetty poikkeuslupaa." Luulis että pätee etuakseliinkin..? |
Toivottavasti ei, nimittäin poikkeuslupaa en kyllä aio hakea.
|
Eiköhän se ole auton vaihdon aika, jos alkaa miettimään pajen ajomukavuuden pilaamista jollain jäykällä keulalla.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kiitos -MaTTi-! Meinasin jo alkaa kaivamaan pykäliä esiin... Itselläkin alkanut taas kangastella mielessä nuo SAS-ajatukset. Jospa tällä kertaa hakisi sille ihan luvat ja leimankin... Ainakin aion selvitellä asiaa Pajeron osalta. Ei tuo jäykkäakselisen ajettavuus niin paljon huonompi ole Pajeroon verrattuna, ettenkö sitä sen vuoksi alle laittaisi, tämä oli JJ90:lle:D Ainakaan Jeepissä ei ollut, eikä se kovin huono HDJ:ssäkään ollut. GR Patukan kanssakin tulee toimeen vielä mukavasti. Enemmän nuo 31" vs. 33" kumit ja etujousituksen kirraaminen tieajoon Pajerossa vaikuttaa, kuin akselistotyyppi. |
No ruvetaan sitten puottaa etuperää ja modaamaan tuota keulaa sitten muuten.. Nousi perä aika hervottoman ylös noilla uusilla jousilla :D
|
Lainaus:
|
itse gen1 pajeron omistaneena voin sanoa et ajo ominaisuus on kyllä pajerossa melkein henkilöautomainen edellyttäen et kaikki on kunnossa,verrattuna jäykkäakseliseen.toyotan ku laitoin niin oli karseeta todeta kuin hirvee se oli tien päällä ajaa!pitää ajaa maastossa jo paljon et se akselin vaihto kannais.kyllä sillä pajerollakin pääsee ku laittaa vaan kunnon maastorenkaat alle..
|
No nyt on edessä jo valopatteristo kiinni. Ja tilasin taas yhen xenonisatsin niin saa nuihin takatelineessä oleviinki xenonit.
|
http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...g/_smaller.jpg
Nykylookkia.. Valoja katolla ja keulassa. Peräki jonku sentin entiistä korkeammalla |
Saattaa nuo sun valot osottaa puiden latvoihin ekan mettäreissun jälkeen :D
|
Lainaus:
|
Kannattipa taas lähtä viemään kuvia peltoon pelkkä takaveto päällä :D
http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...jpg/_small.jpg PS. Ostetaan isommat ja rouheemmat renkaat ^^ |
Lainaus:
Hieno kuva :) värit on hyvät kun olis vaan paremmalla laadulla |
Tänään sain jotaki aikaseksikki! Ahtomittari toimimaan, ledivalot mittaristoon JA SE TÄRKEIN! Vinssi toimii viimein!
|
Niin ja... Minkälainenhan rengas tuo Maxxiksen Trepadori ois? 35":sena. Häviääkö maasto-ominaisuuksissa paljon esim creepylle? Entä maantiellä, millainen on ajaa? Talvipito???
|
http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...g/_smaller.jpg
Neitsytretki.. Etupuskuri antautu, pitää parantaa kiinnityksiä.. Warni laulaa kuin unelma! |
Eilen ostin tähän uudet laatikkoöljyt, eikun viikonloppuna vaihteleen!
|
Hyvin vinssi pelittää! Tänään piti tehdä vähän jahtikämpälle tilaa mettään niin revin puita juurineen vinssillä :D
|
oisko noi sun työvalot mahtunu katon ja telineen väliin?
|
periaatteessa..
|
Sivu luotu: 22:17 (GMT +2). |