Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Mikä on paras talviauto ja miksi? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81134)

VonLeka 15.02.2011 14:09

Mikä on paras talviauto ja miksi?
 
Mikä on paras talviauto ja miksi?

Rekisteröimätön 15.02.2011 14:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka (Viesti 740514)
Mikä on paras talviauto ja miksi?

LADA ei ooviellä kertaakaan pettänyt

Rälläri 15.02.2011 16:49

se missä on neljä pyörää ja puhaltaa lämmintä

k.j 15.02.2011 17:01

Täytyy vastata , että vanha tiiseli mersu, edullinen ja lämmin. :D (pakuna)

Rekisteröimätön 15.02.2011 17:46

Polkuauto. Ei tuu matkatessa vilu, ja jos juuttuu hankeen niin senkun ottaa kainaloon ja jatkaa matkaa.

KAS 15.02.2011 17:52

Neliveto ja Webasto varusteina merkistä niin pali väliä.

AVRO 15.02.2011 18:04

Range tietysti. Bensakoneesta tulee lämpöä myös kaasulla, lähtee käyntiin, ei puudu lumeen eikä ne kuuluisat brittisähkötkään vaivaa. Tosin ei näissä "uudemmissa" paljoa brittisähköä enää ole.

Heguli 15.02.2011 18:05

Vuosimallin 1974 Morris Marina. Kabiinissa riittää lämpöä ja eteenpäin pääsy on aina varmaa.....:D

AlluK 15.02.2011 18:09

Kupla, lähtee käyntiin ja porukka pysyy lämpimänä heiluttamalla rivakasti raappakättä :D

Rompe1 15.02.2011 18:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 740568)
Vuosimallin 1974 Morris Marina. Kabiinissa riittää lämpöä ja eteenpäin pääsy on aina varmaa.....:D

Onx Sulla tämmönen helmi? Kuvia kehiin, ja heti!!!!

Mulla on samanmoinen kans, -74, 1.8TC koneella.

Heguli 15.02.2011 18:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 740570)
Onx Sulla tämmönen helmi? Kuvia kehiin, ja heti!!!!

Mulla on samanmoinen kans, -74, 1.8TC koneella.

Ei valitettavasti ole enään tallella. Harmittaa niin pirusti kun tuli aikanaan tilanpuutteen takia myytyä pois. Mutta oli vaan "Super Deluxe" tavallisella 1,8 koneella, yksi SU-kaasutin koneen kyljessä. Alkoi auto tosin olemaan niin ruosteinen ja paikattu, että oliskohan siitä yhtään alkuperäistä peltiä jäljellä. Mutta talviautona ei todellakaan mikään huippu, oikeastaan päinvastoin. Kajuutassa oli aina kylmä, takapään pito oli onneton, ajo-ominaisuudet oli suoraan 60-luvulta jne. Ja ne perkaleen sähköt.....:mad::mad:

Offipiru 15.02.2011 20:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 740569)
Kupla, lähtee käyntiin ja porukka pysyy lämpimänä heiluttamalla rivakasti raappakättä :D

Pitää paikkasa myös uus-kuppelissa ja ESP pitää kuskinki käsille hommia.

young n dum 15.02.2011 20:58

tähä mennessä paras ollu 900i saabbi vm:90 jotaki. erittäin lämmin talviauto ja hörähti aina käyntii kovillaki pakkasilla.

kovana kakkosena listalla 83:nen pensa jeeppi. myös hyvin lämpöä puskeva aparaatti ja mahtava ajettava talvella muuteski.

farmari 15.02.2011 20:58

Audi Quattro bensakoneella ja abs-jarruilla. Lähtee, kulkee, lämpiää nopeasti ja pysähtyy turvallisesti. On hiljainen, mukava kulkija, ei parempaa voi toivoa.

samw 15.02.2011 21:14

Mun hiace, koska jos ulkona sataa lunta(pakkaslunta) niin autossa sisälläkin sataa lunta:D Se on ihan oikee Talviauto

Tuukka Impala 15.02.2011 22:21

Pajero. Lähtee käyntiin ku palmun alta vaikka olis kuinka vitun kylmä, eikä haittaa vaikka tiet olis vähä jääny auraamatta ja niitä saa sen verran halvalla ettei ihan kauheesti vituta vaikka joutuu kylvettämään suolapaskassa

Tuukka Impala 15.02.2011 22:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja samw (Viesti 740670)
Mun hiace, koska jos ulkona sataa lunta(pakkaslunta) niin autossa sisälläkin sataa lunta:D Se on ihan oikee Talviauto


Mulla oli joskus avo-letukka, sinnekin satoi myös sisälle jos ulkona satoi.....

Nerd-O 15.02.2011 22:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 740515)
LADA ei ooviellä kertaakaan pettänyt

Kieltämättä Niva oli perin pätevä talviauto. Lämpöä riitti ja siinä ei kauaa mennyt kun lämmintä tuli.

Viipo 15.02.2011 22:58

Toi pikkusubaru on muuten kiva talviauto, lämpöä riittää, neljä vetävää pyörää ja lähtee käyntiin ainakin -34°C:stä lämmittämättä. Kylmempää ei oo vielä ollu, jotta ois voinu testata, millon se ei vaan käynnisty. Tänäkin aamuna piti lähtee antamaan sillä apuvirtaa kaverin mersuun, joka ei aamulla suostunu lähtemään edes lohkossa oltuaan käyntiin.
Haittapuolena on tehoon, kokoon ja varustelutasoon nähden korkea kulutus. Näillä pakkasilla hotkii liki kymppiä satkulle.

Jopo_ 15.02.2011 23:14

Ei ainakaan ooppeli....

bluevan 15.02.2011 23:26

Olispa kiva löytää sellanen talviauto mikä lähtis tulille pakkasista välittämättä,lämpiäis äkisti eikä veis sitä soppaa kuutta litraa enempää. :(

Offipiru 16.02.2011 07:30

14satanen astra pitkäkatto on tähän mennessä lähteny joka pakkasesta tulille, vähä ohjaustehostin meinaa hidastella mut kyllä seki peliin hyppää ku vähä kaara muuten lämpenee.

Ex_inkkari 16.02.2011 10:06

Amerikan sysleri on pelannut ihmeellisen hyvin.. kinneriksi :) ei ole pakkaset vaikeuttaneet toimintaa.
Ei varmaan paras tai edes TOP 50 joukossa, mutta pitäähän sitä omaa kehua :)

SauliS 16.02.2011 13:16

Dillen Aspeni :D Oli hyvä käynnistymään ja lämmin auto. Ekassa "omassa" kämpässä ei aikoinaan ollut lämmityspistoketta ollenkaan mutta Dötsin kanssa sellaista ei tarvinnutkaan. Kaverien autoja kävin hinailemassa ja antamassa apuvirtaa, GTI miehiä saattoi hieman hävettää toisinaan.. Kulutus tosin oli sen 15 satasella.

Toinen helmi oli B-Ascona, lähti hyvin käyntiin mm. intissä 2 viikon kineksen jälkeen, ajo-ominaisuudet loistavat :D Lasit ei pysyneet sulana enää -15C mutta eihän kaikkea voi saada, oli siinä sentään recaron penkit ja 2.0 kone ;)

Holle 16.02.2011 18:24

Paras talviauto on ke20 corolla :) Tai ainakin hauskin. Taunuksellakin saa kivasti riemua aikaan...
KAikilla pärjää, viime talvi BJ:n kanssa tuli hytistyä ja nyt körötelty -85 capriksella.

young n dum 16.02.2011 18:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 740722)
Olispa kiva löytää sellanen talviauto mikä lähtis tulille pakkasista välittämättä,lämpiäis äkisti eikä veis sitä soppaa kuutta litraa enempää. :(

tuntomerkit viittaa volkkarin caddyyn:D iha pikkase yli 6 menee satkulla, ilman lohkoa -26 pakkasesta yhellä hehkutuksella laakista käymään ja lämpiääkin nopiasti. ei siin muuta hyvää sit ookkaan:D

apiaani 16.02.2011 20:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 740892)
tuntomerkit viittaa volkkarin caddyyn:D iha pikkase yli 6 menee satkulla, ilman lohkoa -26 pakkasesta yhellä hehkutuksella laakista käymään ja lämpiääkin nopiasti. ei siin muuta hyvää sit ookkaan:D

Oma td vei 5.8 :D Caddylla kun ajaa on vähän niinkun istuis moottoroidus peräkärrys.

Tourinki 16.02.2011 20:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 740892)
tuntomerkit viittaa volkkarin caddyyn:D iha pikkase yli 6 menee satkulla, ilman lohkoa -26 pakkasesta yhellä hehkutuksella laakista käymään ja lämpiääkin nopiasti. ei siin muuta hyvää sit ookkaan:D

Tankillisella ajo työajoa pahemmin säästelemättä kaks viikkoa, eikä lämpöjäkään kertaakaan tarvinnu lisää laittaa, pikemminkin jos vähemmäks olis saanu nii parempi :D Ei kummanen matka tarvinnu olla kun piti jo ikkunaa aukasta kun alko tarkenemaan paremmin kuin hyvin.

Rompe1 16.02.2011 20:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja apiaani (Viesti 740930)
Oma td vei 5.8 :D Caddylla kun ajaa on vähän niinkun istuis moottoroidus peräkärrys.

Caddy onkin ainoo mopoauto, millä saa ajaa 80 km/h... :D

Mika R 16.02.2011 20:50

ite huomannu et paras talviauto mikä mul on ollu oli 80-luvun chevy pikappi 5.7 bensa koneel... lämpes sisätilat siinä kun ikkunat puhdisti ja lähti käyntiin aina kylmiltäänkin, nyt on ollu tänä talvena -87 ascona johon jouduin jo kerran vaihtaa sytkäosat ja nyt on kaasari paskana :)

komu 16.02.2011 21:10

Aikoinaan oli Parikin 1200L Ladaa, Ja tosiaan jäi Lämpimät muistot, Välillä viikon seissyt -20 pakkasessa ja sieltä aina vain pärähti käymään. ja hyvin meni paksussakin lumessa. Jos tänä päivänä "joutuisi" sellaisella ajamaan en tiedä mahtaisko niin erinomaiselta enää tuntua =) Ehkäpä paras nykyään on mikä tahansa Nelivetoinen Webastolla.

sjeeppi 16.02.2011 21:21

JEEEEEP
 
Eimuutenole parempaa talvilämmintä autoa olemassakaan, kun on huollot tehty ja lämppärin kennona toimii ilmastolaitteen kenno, kun varsinainen lämppärin kenno alkoi vuotamaan. Jo kilometrin ajon jälkeen pitää laittaa lämppäri puhaltamaan hiljempaa.

Pakko kesäksi laittaa alkuperäinen kenno toimintaan, nyt tuohon Jeeppiin sulaa, onneksi on pakkasta.

Säätömahdollisuudet on joko puhallin hiljemmalle tai hana kiinni kokonaan. Ikkunoita avaamalla toimii tällä hetkellä parhaiten. En suosittele, helevetissäkin on varmaan kylmenpää.

bluevan 16.02.2011 21:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 740892)
tuntomerkit viittaa volkkarin caddyyn:D iha pikkase yli 6 menee satkulla, ilman lohkoa -26 pakkasesta yhellä hehkutuksella laakista käymään ja lämpiääkin nopiasti. ei siin muuta hyvää sit ookkaan:D

Paitsi et tuo tdi ei lämpee kyl ihan äkisti. Vanha esikammiokone hiukan paremmin.

young n dum 16.02.2011 21:59

juu siis toi miun vw gaydillag on pelkkä D:D ei td tai tdi

-MaTTi- 16.02.2011 22:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja apiaani (Viesti 740930)
Oma td vei 5.8 :D Caddylla kun ajaa on vähän niinkun istuis moottoroidus peräkärrys.

Työkamulla oli aikoinaan mattamusta elämää nähnyt Caddy. Kerran oli kaupungin miehet jättäny lapun ikkunaan että vietävä pois tai hinaavat varikolle. :D Luulivat että kun aina päivästä toiseen seisoo samalla paikalla just 5 metriä kaupungin tontin puolella että hylättyhän se tollanen vessa on.

Joo, kulutus on varmaan ton auton se ainoo oikee houkutin, pienen diisseliveron ohella tietysti. Mutta aivan järkyttävä jyrä ajaa, toi moottoroitu peräkärry kuvaa aika hyvin fiiliksiä.

helmapelti 16.02.2011 23:46

Tietty saab96, sellaisella oli kunnia ajaa ajokortti.
http://www.youtube.com/watch?v=5rDh67iPFK4

mikaelt 17.02.2011 02:01

Jos käynnistymisestä on kyse niin 1.2 Ooppeli ja vielä C- Kadetti. Lämepeneekin nopeesti, kun ei oo nestettä kun muutama litra ja kevyt perä ja takaveto huolehtii lopusta jännityksestä. Noita oli aikoinaan muutama ja joskus talven seisonnassa, ei viittiny ees ottaa akkua irti irti kun sai nopeemmin sitte käyntiin 3-4kk seisonnan jälkeen, pihalta.

No oon kyllä tykänny bensa jeepistäkin. Pitäs vaan jäähdytys järjestelmä putsata, välillä tuntuu heikolta hönkäys sisälle.

Kovakalu69 17.02.2011 02:51

73 taunusta ei oo talven pakkaset haitanneet, paitsi että ohjaus hieman jäykkenee.

moggirange 17.02.2011 07:52

Mullakin kaikkein lämpimin auto on ollut -73 Taunus V6 2000.

tdi 17.02.2011 17:03

oon ollu todella tyytyväine vanhaan 300:seen mersuun tuntuu siltä että mitä kylmempi ni sitä paremmin se lähtee käymään eikä lohkolämppäriä ole ollenkaan parisekunttii menee ni rupee käymäänki kaikilla :D ja lämmintäki riittää sitkun vauhtiinpääsee :eek:
mutta sprintterit on kyllä ihan paskoja vaikka ois uutta akkuu ja hehkuu ja webastot ei toimi koskaan eikä mikäänmuukaan vaikka just ois huollettu... illallakun pistää piuhaan ni saattaa aamulla lähtee mut kaapeleita saa aina pitää mukana sisälläkin on saatanankylmä varsinki jos on takapenkit kyllä webasto saa huutaa kokoajan... :mad:

L-200 17.02.2011 17:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 741276)
oon ollu todella tyytyväine vanhaan 300:seen mersuun tuntuu siltä että mitä kylmempi ni sitä paremmin se lähtee käymään eikä lohkolämppäriä ole ollenkaan parisekunttii menee ni rupee käymäänki kaikilla :D ja lämmintäki riittää sitkun vauhtiinpääsee :eek:
mutta sprintterit on kyllä ihan paskoja vaikka ois uutta akkuu ja hehkuu ja webastot ei toimi koskaan eikä mikäänmuukaan vaikka just ois huollettu... illallakun pistää piuhaan ni saattaa aamulla lähtee mut kaapeleita saa aina pitää mukana sisälläkin on saatanankylmä varsinki jos on takapenkit kyllä webasto saa huutaa kokoajan... :mad:

Ja kun mä just aattelin varovasti kehaista että tuo keskipitkä rintteri on yllättävän lämmin kun sitä on 9h pitännä käynnissä webaston kanssa.... :D
Ois ees _vähän_ lämpöeristeitä, mutta kun ei vissiin yhtään......

Patu925 01.03.2011 13:26

Kyllä pistää hiljaiseksi kun jossain vaiheessa pitäisi Lada vaihtaa tuoreempaan kulkuneuvoon...


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=75729

Nerd-O 01.03.2011 13:47

Huoltopäälikkö ehdottaa kaihdinta auton maskiin. Muistelisin että Nivassa tuo oli vakiovaruste vai oliko se vain uazissa?

wikke 01.03.2011 14:04

Uakkereissa.

Harde 01.03.2011 18:48

Oonko mä ihan uuno jos ehdotan että Toyota Landcruiser J120

-Ei kuluta hirveästi
-Ei jää jumiin kinoksiin jos lähdenkin töihin ennenkuin aura-auto on käynyt auraamassa, lunta saa tulla aivan huolella ennenkuin matka alkaa hidastumaan
-2 sisätilalämmitintä jolla auto lämpenee sisältä 15min aikana
-Moottori on lämmin jo ennen kuin ehdin motarille noin 5min
-Vinssi, jos lunta olikin liikaa niin matka jatkuu kuitenkin

Jotain kertoo sekin että mä oon aina se jolle kaikki soittaa että pitäis tulla kiskomaan auto ojasta, kotipihasta, parkkiruudusta, lumikinoksesta yms.
ja eikös ne noita samoja käytä napapiirien tutkimusasemilla ja topgearissakin vetäsivät tuollaisilla pohjoisnavalle

Mun mielestä TM talviautovertailu on aivan pelleilyä koska ei sillä voittaja volvolla pääse muutakuin aurattuja pääteitä. mitäs kun yön aikana onkin satanut lunta niin ollaan sormi suussa kun pitäis olla "paras talviauto 2011"


Sivu luotu: 01:31 (GMT +2).